Értékelések
Hellblade: Senua's Sacrifice
Megjelenés: 2017. August 08. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Ninja Theory
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Ninja Theory
Rövid vélemény:2024. May 21.
Szar mozijáték hatásvadász történettel, gyenge harcrendszerrel. De a grafika szép.
Értékelés:2024. May 21.
Grafika:
██████████
85%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
20%
Zene:
██████████
40%
Játékélmény:
██████████
1%
Újítások, ötletek:
██████████
1%
Összességében:
██████████
20%
Saints Row 2
Megjelenés: 2009. January 05. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland, Sandbox
Fejlesztő: Volition
Műfaj: Akció, Kaland, Sandbox
Fejlesztő: Volition
Rövid vélemény:2023. May 30.
Meglehetősen bugos és állandóak a teljesítmény problémák. A fizika sokszor meghülyül, a játék kétharmadától a haverok nem veszik fel a telefont, az utolsó küldetésen nem működöt a helikopterem rakétavetője. Az ellenségé persze igen. Összességében oké játék, és megértem, hogy valakinek tetszik, hogy a fő történetszál marginálisan komolyabban veszi magát, mint a folytatások, de ettől még nem ez a legjobb rész a sorozatban.
Értékelés:2023. May 30.
Grafika:
██████████
75%
Hang:
██████████
60%
Design, művésziség:
██████████
60%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
70%
Újítások, ötletek:
██████████
70%
Összességében:
██████████
65%
Soldier of Fortune
Megjelenés: 2000. February 29. (PC)
Műfaj: FPS
Fejlesztő: Raven Software
Műfaj: FPS
Fejlesztő: Raven Software
Rövid vélemény:2023. April 19.
Rövid játék, kb 5-6 óra alatt ki lehet pörgetni, de képtelen voltam 30-40 percnél többet játszani vele egy huzamban. A maguktól bezáródó ajtók iszonyat bosszantóak és sok mapon szeret a játék ellenségeket a játékos mögé spawnolni, hogy hátba támadják olyan irányból, amit elvileg már kipucolt.
Értékelés:2023. April 30.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
90%
Design, művésziség:
██████████
50%
Zene:
██████████
50%
Játékélmény:
██████████
60%
Újítások, ötletek:
██████████
70%
Összességében:
██████████
60%
Wolfenstein
Megjelenés: 2009. August 18. (PC)
Műfaj: FPS
Fejlesztő: Raven Software
Műfaj: FPS
Fejlesztő: Raven Software
Rövid vélemény:2023. February 18.
Elfeledett epizód a sorozat történetében, amire amúgy nem szolgált rá. Viszonylag könnyű még a nehezebb fokozatokon is, de az alap játékmenet maga nem nagyon különbözik az előző résztől. A veil képességek érdekesek, de pont annyira meg is akasztják a játékmenetet, mint amennyire megpörgetik. A veil energia túl gyorsan lemerül a komolyabb képességek használatakor és lassan töltődik újra, ráadásul a játék nincs is nagyon kiegyensúlyozva rá. Boss harcokon kívül nem igazán vagyunk ráutalva és ha használjuk, az teljesen felborítja az erőegyensúlyt. Az utolsó boss harc viszont a játék egészéhez viszonyítva elég nehéz. Grafika és hangzás tekintetében szépen öregedett a játék. Nem téveszteném össze egy mai címmel, de messze áll a rondától. Zenét viszont egyet sem tudok felidézni belőle.
Értékelés:2023. February 18.
Grafika:
██████████
85%
Hang:
██████████
85%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
50%
Játékélmény:
██████████
70%
Újítások, ötletek:
██████████
60%
Összességében:
██████████
70%
Need For Speed Underground
Megjelenés: 2003. November 17. (PC)
Műfaj: Verseny
Fejlesztő: EA Black Box
Műfaj: Verseny
Fejlesztő: EA Black Box
Rövid vélemény:2023. February 18.
Ez az a fajta játék, aminek valószínűleg jobban szereted az emlékét, mint magát a játékot szeretnéd, ha újrajátszanád. A grafika szépen öregedett, a zenék, még ha nem is annyira nagyon változatosak, jól megtámogatják a hangulatot. Két igen nagy problémája azonban van, ami alaposan rányomja a bélyegét a játékélményre. Az egyik a megkérdőjelezhető hitboxok. Ha nagyon a határon versenyzel és centizgetsz, egyes kanyarokban bele fogsz ütközni a "semmibe" és ezen versenyeket fogsz elbukni. Ugratásoknál se nagyon számíthatsz rá, hogy átrepülsz egy szalagkorlát vagy csípőmagas fal felett, a hitboxuk a sztratoszféráig ér, bele fogsz ütközni, és amít az autód a tetején pörög, az AI behozhatatlan előnyt szed össze. A másik, hogy a játék csal, ráadásul két szinten is. Az első szint, ami már önmagában is bosszantó, a rubber banding verseny AI, amivel nem tudsz nagyon elszakadni tőlük, ha pedig mégis, a legkisebb "hibára" is ott loholnak majd újra a sarkadban. Idézőjeles a hiba, mert olyan dolgokra is, amivel nem csak hogy nem veszítesz sebességet, de még gyorsulsz is. A másik az, hogy az előzővel tandenben a játék imád forgalmat letenni a játékos útjába be nem látható kanyarok kijáratához, vagy be nem látható ugratások után. Vagyis tovább segíti a már eleve csaló AI-t. Ez megkeseríti a győzelmeket és még bosszantóbb a vereségeknél, mert nem a készségek dominálnak, hanem a szerencse.
Értékelés:2023. February 18.
Grafika:
██████████
85%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
50%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
40%
Újítások, ötletek:
██████████
65%
Összességében:
██████████
65%
Grand Theft Auto V
Megjelenés: 2015. April 14. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Rockstar North
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Rockstar North
Rövid vélemény:2022. June 09.
A GTA nekem egy single player játék és akként is értékelem. Xboxon játszottam végig, de az csak grafikában és az FPS mód hiányában különbözik a többi platformtól. Tartalmas, sok téren előrelépés az előző részhez képest.
Értékelés:2022. June 09.
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
100%
Design, művésziség:
██████████
50%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
70%
Összességében:
██████████
90%
Mass Effect 3
Megjelenés: 2012. March 06. (PC)
Műfaj: Akció, Szerepjáték
Fejlesztő: BioWare
Műfaj: Akció, Szerepjáték
Fejlesztő: BioWare
Rövid vélemény:2021. October 01.
Játéknak oké, egy trilógia harmadik részének, aminél importálhatjuk a mentéseket, hogy a korábbi döntéseink beépüljenek a játékba, nem annyira. A játék figyelmen kívül hagyja azokat és szinte teljesen úgy működik, mintha az első két résznél tiszta paragon végigjátszást mentél volna. A különbség csak kozmetikai, a megölt/elveszített karakterek helyét funkcionálisan azonossal tölti fel. Amivel sokan a játék végét kritizálták, az az elejétől jelen van.
Értékelés:2021. October 01.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
60%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
30%
Történet:
██████████
50%
Összességében:
██████████
70%
Mass Effect 2
Megjelenés: 2010. January 26. (PC)
Műfaj: Akció, Szerepjáték, TPS
Fejlesztő: BioWare
Műfaj: Akció, Szerepjáték, TPS
Fejlesztő: BioWare
Rövid vélemény:2021. September 18.
Kicsit két lépés előre, egy hátra érzésem van. A gunplay rengeteget javult, nincs annyi szemét loot sem, az új társak viszont annyira nem jönnek be. A hűségrendszer is borzasztóan túl van egyszerűsítve. Egyszerűen visszalépés pl. a KOTOR-okhoz képest. A dialógustárcsás rendszer még mindig suta, eléggé megnehezíti a szerepjátszást több szempontból is.
Értékelés:2021. September 18.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
60%
Újítások, ötletek:
██████████
60%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
60%
Történet:
██████████
90%
Összességében:
██████████
80%
Mass Effect
Megjelenés: 2008. May 28. (PC)
Műfaj: Akció, Szerepjáték, TPS
Fejlesztő: BioWare
Műfaj: Akció, Szerepjáték, TPS
Fejlesztő: BioWare
Rövid vélemény:2021. September 06.
Nagyszerű univerzum és fő történetszál, de kiforratlan játékmechanikák és RPG-hez képest kicsit rövid. A Mako irányítása borzalom, a kietlen idegen bolygók csak a színükben különböznek, a rajtuk lévő építmények és elhagyott űrhajók még abban sem. Van egyféle űrhajó és háromféle bolygófelszíni létesítmény, a gunplay elég gyenge, nem érezni a fejlődést sem karakter, sem felszerelés. A dialógus tárcsás rendszer sem jó, sokszor nem azt mondja, amire a pár szavas összefoglalóból számítanék.
Értékelés:2021. September 06.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
80%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
50%
Újítások, ötletek:
██████████
60%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
60%
Történet:
██████████
90%
Összességében:
██████████
70%
Vanquish
Megjelenés: 2017. May 25. (PC)
Műfaj: Akció, TPS
Fejlesztő: Little Stone Software, PlatinumGames
Műfaj: Akció, TPS
Fejlesztő: Little Stone Software, PlatinumGames
Rövid vélemény:2021. June 20.
Jó kis pörgős akciójáték. Sajnos kicsit későn jött PC-re és nem sokat frissítettek rajta, így bár az összkép szép, rengeteg az alacsony felbontású, életlen textúra 2017-hez képest. A történet nagyon kommersz, de pont annyira veszi magát komolyan, amennyire kell (semennyire). A hossza kb. 7-7,5 óra, pont elég, hogy ne váljon monotonná.
Értékelés:2021. June 20.
Grafika:
██████████
60%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
50%
Zene:
██████████
40%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
40%
Történet:
██████████
30%
Összességében:
██████████
70%
The Witcher 2: Assassins of Kings
Megjelenés: 2011. May 17. (PC)
Műfaj: Szerepjáték
Fejlesztő: CD Projekt RED
Műfaj: Szerepjáték
Fejlesztő: CD Projekt RED
Rövid vélemény:2021. January 02.
A játék és a történet maga jó, a történet érdekes a játékmenet élvezetes, nem hagy ész nélkül kaszabolni, de azért került bele néhány bosszantó apróság. Geralt néha iszonyat kelletlenül ránt kardot és nem tud sign-t használni enélkül. Így gyakran 2-3 ütést is bekap egy váratlanabb támadásnál. Ez nem volna baj, ha lehetne bájitalt inni harc közben. A gazdaság is borzalom. Amit 1000 orenért árul a kofa, azt kemény 21 orenért vásárolná vissza. Az inventory management sem a legjobb.…
Értékelés:2021. January 02.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
50%
Játékélmény:
██████████
70%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
80%
Történet:
██████████
80%
Összességében:
██████████
80%
Shantae and the Seven Sirens
Megjelenés: 2020. May 28. (PC)
Műfaj: Kaland
Fejlesztő: WayForward
Műfaj: Kaland
Fejlesztő: WayForward
Rövid vélemény:2020. December 13.
A játék talán még aranyosabb, mint az előző rész. Az viszont egészen biztos, hogy sokkal könnyebb. Két kézzel szórja a játékos felé az ételt, ami visszatölta HP-t és a varázserőt, az ellenfelek nem sebeznek túl nagyot, nem is emlékszem, hogy egynél többször meghaltam-e a kb. 20 játékóra alatt. Az az egy is csak figyelmetlenségből.
Értékelés:2020. December 13.
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
100%
Zene:
██████████
60%
Játékélmény:
██████████
70%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
70%
Történet:
██████████
70%
Összességében:
██████████
80%
Colin McRae Rally 2.0
Megjelenés: 2000. December 10. (PC)
Műfaj: Sport, Verseny
Fejlesztő: Codemasters
Műfaj: Sport, Verseny
Fejlesztő: Codemasters
Rövid vélemény:2020. October 31.
Nagyon kedveltem ezt a játékot és rongyosra játszottam a lemezt egyedül is és a testvéremmel osztott képernyőn. A maga korában gyönyörű, elvonalbeli látvnyvilág, jó vezetési modell. Szerintem ahhoz képest, hogy 20 éves egészen korrektül öregedett. Emlékszem, ez is egy olyan játék volt, ahol a leglassabb autó (Mini) volt a leggyorsabb a jó irányíthatóság és őrult kanyarsebesség miatt.
Értékelés:2020. October 31.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
50%
Zene:
██████████
60%
Játékélmény:
██████████
90%
Újítások, ötletek:
██████████
80%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
100%
Összességében:
██████████
80%
Tomb Raider (2013)
Megjelenés: 2013. March 05. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Rövid vélemény:2020. October 23.
Még játéknak is rossz, Tomb Raidernek pedig borzalmas. A kamerakezelés sokszor nem elég szabad, az irányítás pedig nagyon merev és sokszor még ezt is elveszi a játék, hogy beleerőltessen egy átvezető animációba vagy trágya QTE-be. A mikrotranzakcióktól eltekintve ez megad mindent, amit gyűlölök a modern játékiparban.
Értékelés:2020. October 23.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
60%
Design, művésziség:
██████████
50%
Zene:
██████████
30%
Játékélmény:
██████████
10%
Újítások, ötletek:
██████████
30%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
50%
Történet:
██████████
50%
Összességében:
██████████
20%
Terep 2
Megjelenés: 1996. January 01. (PC)
Rövid vélemény:2020. October 17.
Ez egy olyan játék, aminek értem is a kultuszát és nem is. Ez lényegében nem több, mint egy techdemo. Verziótól függően letesz a játék a térképre 1-2 vagy 1-5 autót, ahol aztán lehet kocsikázni, összetörni őket, de igazán nincs mit tenni. Nem verseny, nincs cél, csak egy map (a 4 vagy 5 választható közül) és ennyi. Egy haverral vagy testvérrel jól el lehet vele idétlenkedni, de egyedül nincs benne sok.
Értékelés:2020. October 17.
Grafika:
██████████
50%
Hang:
██████████
40%
Design, művésziség:
██████████
50%
Zene:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
40%
Újítások, ötletek:
██████████
100%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
40%
Összességében:
██████████
40%
Need For Speed Hot Pursuit 2
Megjelenés: 2002. October 21. (PC)
Műfaj: Verseny
Fejlesztő: EA Seattle
Műfaj: Verseny
Fejlesztő: EA Seattle
Rövid vélemény:2020. October 17.
Az utolsó igazi Need for Speed, mielőtt a sorozat felvette a Halálos Iramban vonalat és teljesen feladta identitását. Üzleti szempontból érthető, de ettől még fájó, hogy ezután 10 évig hanyagolták a vonalat. Ami konkrétan ezt a részt illeti, nagyon szépen tartja magát. Két igazi hibája van modern szemmel, az egyik a 16:9 képarány támogatásának hiánya, a másik pedig a mű autóhangok, amik nem esnek jól a fülnek.
Értékelés:2020. October 17.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
40%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
60%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
70%
Összességében:
██████████
80%
Prey
Megjelenés: 2006. July 11. (PC)
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: Human Head Studios
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: Human Head Studios
Rövid vélemény:2020. October 17.
Méltatlanul elfelejtett játék és mivel mára a kiadó is levette róla a kezét, lehetetlen legálisan beszerezni. Miután az Epic tulajdonképpen megnyerte a grafikus motor csatát az id Software-rel szemben, a részletes és kreatív látványvilágával ez a játék azért szépen odaszúrt. Nem csak akkor, hanem azóta is. Kifejezetten szépen öregedett.
Értékelés:2020. October 17.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
100%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
70%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
60%
Történet:
██████████
70%
Összességében:
██████████
80%
Wolfenstein: Enemy Territory
Megjelenés: 2003. May 29. (PC)
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: Splash Damage
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: Splash Damage
Rövid vélemény:2020. October 17.
Középiskolában Counter Strike 1.6 és Quake 3 mellett gyakori résztvevője volt a számítástechnika órák multis csatáinak, viszont annyira sosem tudta meghódítani az osztályt, mint a másik kettő, pedig a feladatközpontú arénákban nagyon jó csatákat lehetett vívni. Kicsit, mintha single playert vegyítettek volna a multiba. Manapság ez nem különleges, de akkoriban az FPS multi még nem operált küldetésrendszerrel.
Értékelés:2020. October 17.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
50%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
100%
Összességében:
██████████
80%
Gears Of War
Megjelenés: 2007. November 06. (PC)
Műfaj: Akció, TPS
Fejlesztő: Epic Games, People Can Fly
Műfaj: Akció, TPS
Fejlesztő: Epic Games, People Can Fly
Rövid vélemény:2020. October 17.
Egy érdekes játék azokból az időkből, amikor a Microsoftot még érdekelte, milyen játékot ad az Xbox mellé. Az X360 egyik nyitócímeként látványvilágban nagyon szépet hozott a játék maga pedig szórakoztató és gyakorlatilag megváltoztatta a TPS-eket. A GoW után alapvetés lett a fedezékharc, ami sajnos nem minden követőjének állt jól.
Értékelés:2020. October 17.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
60%
Játékélmény:
██████████
70%
Újítások, ötletek:
██████████
60%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
60%
Történet:
██████████
50%
Összességében:
██████████
80%
Kingdom Come: Deliverance
Megjelenés: 2018. February 13. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Warhorse Studios
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Warhorse Studios
Rövid vélemény:2020. October 11.
Állítólag a játék a megjelenésekor iszonyat bugos volt, szerencsére mára teljesen kikupálták. Bár alapvetően bárhol nézem, az RPG-k közé sorolják, ahhoz, hogy én őszintén annak tudjam nevezni, számomra nem nyújt elég szabadságot. A KCD ettől egy kiváló immerzív-szim és bár vannak benne átgondolatlan vagy kissé még nyers játékelemek, műfajtársai rengeteget tanulhatnának tőle.
Értékelés:2020. October 11.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
100%
Design, művésziség:
██████████
100%
Zene:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
80%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
100%
Történet:
██████████
80%
Összességében:
██████████
90%
Fallout 76
Megjelenés: 2018. November 14. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Rövid vélemény:2020. May 17.
Ez történik akkor, ha fogsz egy single player RPG sorozatot és szisztematikusan elkezdesz belőle elbontani mindent, amitől jó volt. A Fallout 4-hez képest, ami már eleve elég pocsék volt, egyedül a dialógus rendszer tekintetében van előrelépés (vagy inkább vissza a korábbi részekhez?), de még így sem sokkal összetettebb, mint a Skyrim volt. Az inventory egy katyvasz, a játék 90% loot grind, 10% fantáziátlan radiant quest.
Értékelés:2020. May 17.
Grafika:
██████████
50%
Hang:
██████████
50%
Design, művésziség:
██████████
50%
Zene:
██████████
40%
Játékélmény:
██████████
20%
Újítások, ötletek:
██████████
20%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
100%
Történet:
██████████
100%
Összességében:
██████████
30%
Legendary
Megjelenés: 2008. November 18. (PC)
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: Spark Unlimited
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: Spark Unlimited
Rövid vélemény:2020. May 10.
Az ötlet érdekes, de a történet sajnos nagyon B kategóriás, annak is a gyengébbik részéből, a karakterek túljátszottak és az átvezetőben túlanimáltak. A játék a (korához képest is) ronda és eszetlen bugos. Az irányítás nagyon kellemetlen. Nem reszponzív, az ugrás szánalmas és van egy idétlen mosue acceleration. AI nincs, talán csak a vérfarkasoknál egy kicsi, ami néha úgy dönt távolról a játékoshoz vág egy tárgyat, a többi csak megáll és lő vagy ész nélkül egyenesen neked ront. Alig középszer…
Értékelés:2020. May 10.
Grafika:
██████████
40%
Hang:
██████████
60%
Design, művésziség:
██████████
30%
Zene:
██████████
50%
Játékélmény:
██████████
30%
Újítások, ötletek:
██████████
40%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
100%
Történet:
██████████
20%
Összességében:
██████████
40%
DOOM (2016)
Megjelenés: 2016. May 13. (PC)
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: id Software
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: id Software
Rövid vélemény:2020. April 12.
Kiváló annak, ami. Pörgős akció és brutál darálás, amibe kell vinni egy kis taktikát, melyik fajta fegyver milyen ellenféltípus ellen és hogyan priorizálni a különböző démonokat attól függően milyen arénában és mennyivel vagy összezárva. A problémája is leginkább ez. Haladsz arénáról arénára, ahol változatosságot igazán csak az új fegyver és démon típusok jelentenek. Tényleg klasszikus formula a legtisztább formájában. Nekem kicsit kevés. A másik problémám vele a checkpointos mentési rendszer…
Értékelés:2020. April 12.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
80%
Zene:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
70%
Újítások, ötletek:
██████████
30%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
50%
Történet:
██████████
50%
Összességében:
██████████
70%
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Megjelenés: 2006. March 20. (PC)
Műfaj: Akció, Szerepjáték
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Műfaj: Akció, Szerepjáték
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Rövid vélemény:2019. October 19.
Amit nagyra értékelek a TES sorozatban, illetve az Oblivionban, az a lore. Amit kevésbé, az a játékmenet. A harcrendszer tradicionálisan rossz, ez itt sincs másképp. Nincs benne sok stratégia. Vagy instant stealth kill, vagy addig spamelitek egymásra a támadást, amíg az egyikőtök meghal. A dungeon-ök egykaptafa barlangok és katakombák. Van belőlük kb. 4 féle.
Értékelés:2019. October 19.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
60%
Zene:
██████████
90%
Játékélmény:
██████████
50%
Újítások, ötletek:
██████████
60%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
50%
Történet:
██████████
80%
Összességében:
██████████
60%
Fallout 4
Megjelenés: 2015. November 10. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Rövid vélemény:2019. October 19.
Hihetetlen, mennyit tud butítani a Bethesda a játékain. Már a Skyrim is nagyon határeset volt, ennek viszont már köze sincs az RPG-khez. Karakterkészítés nincs, csak avatar készítés, a fejlődési rendszer egy vicc, a párbeszéd-rendszer egyenesen tragikus, a világ unalmas. Amiben fejlődött, az a átvány és néhány karaktermodell. A sentrybotok és deathclaw-k sokkal fenyegetőbben néznek ki és a power armor is végre újra az, ami az izometrikus részekben volt, de ez nem menti meg a játékot. Csalódás…
Értékelés:2019. October 19.
Grafika:
██████████
60%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
80%
Zene:
██████████
50%
Játékélmény:
██████████
30%
Újítások, ötletek:
██████████
30%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
60%
Történet:
██████████
100%
Összességében:
██████████
40%
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
Megjelenés: 2016. October 28. (PC)
Műfaj: Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Műfaj: Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Rövid vélemény:2018. February 03.
Minden áll rá, ami az első részre. A különbség, talán valamivel stabilabb, abszolút kevesebb a mikroakadás, ami gondolom a teljesen 64 bites motornak tudható be, sok bugot kigyomláltak, de van pár új, a legtöbb trükk még mindig működik. Cserébe viszont még a legmagasabb beállítások mellett sem látványosan szebb. Itt-ott kicsit melegebb színek, jobb fény-árnyék és víz effektek, motorból támogatott rain occlusion, és még egy halom apróság, amit észre sem venni, ha nem figyeled.……
Értékelés:2018. February 03.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
40%
Újítások, ötletek:
██████████
20%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
70%
Történet:
██████████
40%
Összességében:
██████████
40%
Fallout Shelter
Megjelenés: 2016. July 14. (PC)
Műfaj: Szimuláció
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Műfaj: Szimuláció
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Rövid vélemény:2017. December 08.
Borzasztó időrabló. És még csak azzal sem lehet megvádolni, hogy a pénz miatt. Tank ellenfelek, főleg a magas szintű küldetéseken, miközben a harcban semmi élvezet vagy taktika. Csak vég nélküli grind, amit a mikrotranzakciókkal vásárolható nuka cola gyorsít meg. vaultba visszatéréskor pedig a már meglévő terveket kézzel kell egyesével pénzre váltani, ahelyett, hogy automatikus volna, közben kivárni az animációt? Na ne már. Az incidensek pedig egy idő után inkább csak bosszantóak.…
Értékelés:2017. December 08.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
50%
Design, művésziség:
██████████
80%
Zene:
██████████
50%
Játékélmény:
██████████
30%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
40%
Történet:
██████████
30%
Összességében:
██████████
40%
I Am Alive
Megjelenés: 2012. September 03. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Darkworks, Ubisoft Shanghai
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Darkworks, Ubisoft Shanghai
Rövid vélemény:2017. January 22.
Egyszer végigjátszós a történet nem nagy durranás, a játékmenet oké, tényleg kihívást nyújt, de nem nehezíti túl, az irányítás kontrollerrel nem gáz, a grafika elég csúnyán öregedett, de vállalható. Ha nem budget kategóriás volna, elhinném egy generációval öregebb AAA-s címnek. Összességében jobb benyomást tett rám, mint a sok téren nagyon hasonló Alan Wake, bár ennek a témája is közelebb áll az érdeklődésemhez.
Értékelés:2017. January 22.
Grafika:
██████████
50%
Hang:
██████████
60%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
60%
Játékélmény:
██████████
50%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
30%
Történet:
██████████
40%
Összességében:
██████████
60%
The Elder Scrolls Online
Megjelenés: 2014. April 04. (PC)
Műfaj: Szerepjáték, MMORPG
Fejlesztő: Zenimax Online Studios
Műfaj: Szerepjáték, MMORPG
Fejlesztő: Zenimax Online Studios
Rövid vélemény:2016. November 20.
Ugyan ez az értékelés a TESO-ról szól, valószínűleg szólhatna az összes MMORPG-ről. Imádtam a single player TES játékokat, de miután már 6 éve nem jött új, gondoltam az ingyen héten kipróbálom az onlinet. Örülök, hogy nem adtam érte pénzt. Minden pillanatban legalább 30 játékos rohangászik körülötted, mint a töketlen kutya, a szemed láttára respawnolnak ellenfelek, minden küldetés felvételekor és teljesítésekor legalább 5-6 játékos csinálja ugyanazt, így semmi súlya a tetteidnek, ninvd immerz…
Értékelés:2016. November 20.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
60%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
30%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
50%
Történet:
██████████
50%
Összességében:
██████████
40%
METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN
Megjelenés: 2015. September 01. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Konami Digital Entertainment
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Konami Digital Entertainment
Rövid vélemény:2016. October 09.
Szép játék, de kb. ennyi. Nem tud semmit, amit ne tudna bármelyik tized ekkora név az iparban. A hatalmas térkép egyrészt annyira nem is nagy, gyorsan el lehet jutni egyik végétől a másikig, másrészt teljesen üres. Nincs mit csinálni dolgok kifultonozásán és katonák mészárlásán kívül. A lopakodási mechanika sem átlag feletti.
Értékelés:2016. October 09.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
90%
Design, művésziség:
██████████
80%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
30%
Újítások, ötletek:
██████████
30%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
50%
Történet:
██████████
40%
Összességében:
██████████
50%
Black Mesa
Megjelenés: 2015. May 05. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland, FPS
Fejlesztő: Crowbar Collective
Műfaj: Akció, Kaland, FPS
Fejlesztő: Crowbar Collective
Rövid vélemény:2016. July 20.
2015-ben jött hivatalosan az early access 20€-ért, így aszerint értékelem. Ahhoz képest, amit abban az évben már kapni lehetett annyiért. A karaktermodellek jól néznek ki, de azt leszámítva a látvány korszerűtlen. Abban az évben már kapható volt ennyiért Far Cry 3 és egy halom Unreal Engine 3-as játék. A hozzáadott modernebb játékelemek sokszor nem integrálódnak jól a játékba, és a játék nem nehéz, hanem unfair. Fele lőszer neked, dupla HP és sebzés az ellenségeknek az eredeti HL-hez képest.…
Értékelés:2016. July 20.
Grafika:
██████████
50%
Hang:
██████████
60%
Design, művésziség:
██████████
80%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
30%
Újítások, ötletek:
██████████
40%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
30%
Történet:
██████████
40%
Összességében:
██████████
40%
Batman: Arkham City
Megjelenés: 2011. November 25. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Rocksteady Studios
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Rocksteady Studios
Rövid vélemény:2016. July 15.
A játék jó, de összességében szerintem nem múlja felül az Arkham Asylumot. A helyszín nyitottabbá vált, de a játék nem kezd sokat vele, ugyanazt a formulát nyújtja, mint a korábbi rész, csak őrülten sok collectible mellett (Riddler Challenge). Nem is játszatja magát annyira. A játéktér azon túl, hogy nagyobb és nyitottabb, nem lett több. Minden sarkat ellenségekkel tömtek meg, mellékfeladat nincs sok és az sem túl változatos. A város mérete így sokszor fölöslegesnek érződik.…
Értékelés:2016. July 15.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
90%
Zene:
██████████
90%
Játékélmény:
██████████
60%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
50%
Történet:
██████████
70%
Összességében:
██████████
70%
RAGE
Megjelenés: 2011. October 04. (PC)
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: id Software
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: id Software
Rövid vélemény:2016. June 07.
Egy kellemes shooter. Technikailag hibaként egyedül a textúrázást tudnám felhozni, mozgás közben, főleg távolról a járműves szakaszokban jól néz ki, a karaktermodellek szépek, de ezeket a megatextúrákat nem tudták olyan szépen megoldani, ahogy azt kellett volna, így ha bármi kicsit kivet a játékélményből és ráérünk nézelődni, tud nagyon ronda lenni. A mozgásanimációk viszont eszetlen gyönyörűek, minden más téren közepes vagy kicsit jobb.
Értékelés:2016. June 07.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
90%
Design, művésziség:
██████████
80%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
70%
Újítások, ötletek:
██████████
60%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
60%
Történet:
██████████
50%
Összességében:
██████████
70%
Fallout: New Vegas
Megjelenés: 2010. October 22. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Obsidian Entertainment
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Obsidian Entertainment
Rövid vélemény:2016. May 29.
Nem tudom egyértelmű előrelépésként értékelni a 3. részhez képest. Több de jellegtelenebb fegyvert kaptunk, a karma rendszert kiegészítette, vagy inkább felváltotta a hírnév rendszer. Előbbit is megtartották, de sok befolyást nem éreztem a játékra. Jött pár új mutáns, hol jobb, hol felejthetőbb, kitolt szintlimit, részletesebb krafting. Nekem a kaliforniai hangulat kevésbé jön be. Összességében annak ellenére, hogy sok az újítás, az egész játék összességében felejthetőbb, mint az előd.…
Értékelés:2016. May 29.
Grafika:
██████████
60%
Hang:
██████████
60%
Design, művésziség:
██████████
80%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
90%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
90%
Történet:
██████████
70%
Összességében:
██████████
80%
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Megjelenés: 2014. December 18. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland, Lopakodó
Fejlesztő: Kojima Productions
Műfaj: Akció, Kaland, Lopakodó
Fejlesztő: Kojima Productions
Rövid vélemény:2016. May 28.
Hitmanek és Splinter Cellek után csalódás volt a játék. A lopakodás nem komolyabb, mint a Shadow of Mordorban, pedig az egy akciójáték, az meg konkrétan stealth. Nem hoz többet a kötelezőnél és mivel csak egy prológus, a történetre sem került nagy hangsúly. A látvány korszerű, hajszállal a Shadow of Mordor fölött viszont sokkal a Ryse: Son of Rome alatt, bár ez nem túl fer összehasonlítás, az egy elég szűk csőjáték.
Értékelés:2016. May 28.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
90%
Design, művésziség:
██████████
90%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
70%
Újítások, ötletek:
██████████
20%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
20%
Történet:
██████████
40%
Összességében:
██████████
50%
Tomb Raider Anniversary
Megjelenés: 2007. June 05. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Rövid vélemény:2016. May 02.
Az eredeti első rész korszerűsített remake-je, igazi klasszikus Tomb Raider élmény. A történet teljesen átlagos a kategóriában, a játék inkább a cselekményre helyezi a hangsúlyt, az irányítás kontrollerrel elég pontos és jól kézre áll. A grafika hangyányit kopottas, még a korához képest is.
Értékelés:2016. May 02.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
60%
Játékélmény:
██████████
70%
Újítások, ötletek:
██████████
30%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
50%
Történet:
██████████
50%
Összességében:
██████████
70%
Tomb Raider Legend
Megjelenés: 2006. April 11. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Rövid vélemény:2016. April 22.
Az Angel of Darkness után ez volt az a Tomb Raider, ami helyreállította a sorozat reputációját. A játékmechanika és a történet visszatért a gyökerekhez, de tartalmazott annyi újítást a klasszikus darabokhoz képest, hogy 10 évvel azok után is megállja a helyét. Bár a legutóbbi rész óta új motort nem kapott, mégis sokkal szebb lett. Igazi Tomb Raider élmény.
Értékelés:2016. April 22.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
70%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
60%
Történet:
██████████
70%
Összességében:
██████████
80%
Wolfenstein 3D
Megjelenés: 1992. May 02. (PC)
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: id Software
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: id Software
Rövid vélemény:2016. April 22.
Ez volt az a játék, ami népszerűvé tette (nem megteremtette!) az FPS műfajt. Rengeteg hibája és gyengesége volt, kora viszonyaihoz képest is egyhangú játékmenete. A sikere motorja inkább az volt, hogy nem volt más a piacon, ami ezt az élményt tudta nyújtani.
Értékelés:2016. April 22.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
80%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
60%
Újítások, ötletek:
██████████
60%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
50%
Történet:
██████████
30%
Összességében:
██████████
60%
Doom
Megjelenés: 1993. December 10. (PC)
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: id Software
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: id Software
Rövid vélemény:2016. April 22.
Több mint 20 év távlatából nehéz reálisan megítélni. Az biztos, hogy grafikában úttörő volt, és megjelent benne a multi, viszont ezt leszámítva csak egy ál-3D-s eltolt szintes témában volt több a Wolfenstein 3D-nél egymás alatt nem lehettek továbbra sem elemek és vertikálisan a célzás automata volt. A játék hamar monotóniába tudott futni. Inkább a multinak, a modolhatóságnak és a konkurencia hiányának köszönhette a sikerét, mint az önálló minőségének.…
Értékelés:2016. April 22.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
90%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
50%
Újítások, ötletek:
██████████
40%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
40%
Történet:
██████████
30%
Összességében:
██████████
60%
World War III - Black Gold
Megjelenés: 2001. October 16. (PC)
Rövid vélemény:2016. April 22.
A grafika a korához képest szerintem több, mint rendben van. A hangokkal kapcsolatban kissé nehéz nyilatkozni, mert egyrészt lokalizálva jelent meg, a szövegekben rengeteg elütéssel és borzasztóan alul vagy épp túljátszott szinkronnal és erőltetett akcentussal, másrészt az eredetivel nem volt dolgom. Haragudni mégsem tudok rá emiatt, a nosztalgia felülírja a hibákat. Játékmenetben nagyon hiányzott a gyalogság és a taktikai mélység. A három frakció szinte teljesen egyforma.…
Értékelés:2016. April 22.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
50%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
70%
Történet:
██████████
50%
Összességében:
██████████
70%
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
Megjelenés: 2007. March 20. (PC)
Műfaj: Akció, FPS, Túlélő-horror
Fejlesztő: GSC Game World
Műfaj: Akció, FPS, Túlélő-horror
Fejlesztő: GSC Game World
Rövid vélemény:2016. April 22.
Ez volt az a játék, amin a bugoktól eltekintve is minden pontján érezhető volt, hogy kiadói nyomásra félkészen jelent meg. A patchek sokat javítottak rajta, de a kimaradt játékmechanikai elemeket csak a folytatások pótolták. Nem tudom, ez jó-e vagy sem, mert ha a THQ nem erőlteti a megjelenést, talán sosem jön ki, de ha befejezik és olyanná válik, mint (a 3. rész) amilyennek tervezték, egy jó játék helyett talán klasszikusként emlékezhetnénk rá.
Értékelés:2016. April 22.
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
50%
Játékélmény:
██████████
70%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
70%
Történet:
██████████
60%
Összességében:
██████████
70%
DiRT (Colin McRae)
Megjelenés: 2007. June 19. (PC)
Műfaj: Verseny
Fejlesztő: Codemasters
Műfaj: Verseny
Fejlesztő: Codemasters
Rövid vélemény:2016. April 22.
Remek játék, talán kicsit túl arcade. A zene teljesen érdektelen, a hangok játék közben a helyükön vannak. A menühangok viszont borzasztó idegesítőek a kommentátor stílusa pedig megér egy fültövön vágást. Nem érdekel, hogy kicsoda, borzalmasan tenyérbemászó.
Értékelés:2016. April 22.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
60%
Design, művésziség:
██████████
50%
Zene:
██████████
50%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
40%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
60%
Történet:
██████████
100%
Összességében:
██████████
90%
Wolfenstein: The New Order
Megjelenés: 2014. May 20. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland, FPS
Fejlesztő: Machine Games
Műfaj: Akció, Kaland, FPS
Fejlesztő: Machine Games
Rövid vélemény:2016. April 21.
Remek ötlet volt elvenni a játékot az ipar dinoszauruszától, így egy kiváló shooter született. Épp eléggé retro, hogy a régebbi részek kedvelőit bevonja, épp eléggé friss, hogy ma is képes legyen helytállni. A történet várakozásokon felül jó lett, a karaktereknek van mélysége, lehet velük azonosulni. A skillrendszer és a hamar elágazó történet szavatolja az újrajátszást. A játék technikailag is rendben van stabil, bugmentes, szép, néha a textúrák lassan töltődnek, de nem gáz.…
Értékelés:2016. April 21.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
90%
Design, művésziség:
██████████
80%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
90%
Újítások, ötletek:
██████████
80%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
70%
Történet:
██████████
90%
Összességében:
██████████
100%
Grand Theft Auto IV
Megjelenés: 2008. December 02. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Rockstar North
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Rockstar North
Rövid vélemény:2016. April 21.
Sokan visszalépésként tekintenek rá a SA-hoz képest, szerintem nincs így. Talán kisebb a térkép és kevesebb a lehetőség, de a játék sokkal inkább egész. Egyetlen kivétellel nem erőltet a játékosra olyan dolgokat, amik fölöslegesek. Ez a kivétel a barátrendszer. A barátainkkal javíthatjuk a kapcsolatunkat, így különböző extrákat adnak, viszont megállás nélkül zaklatnak és ha nem teszel a kedvükre, romlani fog velük a kapcsolatod. Emellett hibája még PC-n a gyenge optimalizáció.…
Értékelés:2016. April 21.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
60%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
70%
Történet:
██████████
70%
Összességében:
██████████
80%
Terminator Salvation
Megjelenés: 2009. June 15. (PC)
Rövid vélemény:2016. April 21.
Tipikusan középszerű. A történet legfeljebb alibinek jó, a karakterek gyengék, felületesen bemutatottak, a játék rövid és nem kínál semmit, amiért újra érdemes volna elővenni, kihívás nincs benne, a gépek egy dobozban mozognak és nagyon buták, ha fedezék mögött maradsz, nem tudnak kiszedni, a csapattársak szintén használhatatlanok. A grafika nem tűrhetetlen, de elég ronda, a textúrák alacsony felbontásúak. Csak a film feltétlen rajongóinak érdemes rápróbálni.…
Értékelés:2016. April 21.
Grafika:
██████████
50%
Hang:
██████████
50%
Design, művésziség:
██████████
50%
Zene:
██████████
40%
Játékélmény:
██████████
50%
Újítások, ötletek:
██████████
20%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
40%
Történet:
██████████
30%
Összességében:
██████████
50%
Call of Duty 4: Modern Warfare
Megjelenés: 2007. November 05. (PC)
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: Infinity Ward
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: Infinity Ward
Rövid vélemény:2016. April 21.
Sokan ezt tartják a sorozat legjobbjának, és ezzel egyet tudok érteni, de azért nem volt akkora durranás, mint amilyennek szeretik beállítani. Egy jó játék, néhány értékelhető újítással a 2. részhez képest, a világháborút elhagyva nagyobb hangsúlyt kapott a történet és a karakterek, viszont a játék magja nem változott az első rész óta. 2007-ben még látványban is lépést tudott tartani a korral.
Értékelés:2016. April 21.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
60%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
50%
Történet:
██████████
50%
Összességében:
██████████
70%
GRID
Megjelenés: 2008. June 03. (PC)
Műfaj: Verseny
Fejlesztő: Codemasters
Műfaj: Verseny
Fejlesztő: Codemasters
Rövid vélemény:2016. April 21.
Tulajdonképpen a pályaverseny játékokban sok újítani való már évtizedek óta nincs. A kérdés csak az, mennyire legyen arcade és milyen extrákat adjanak hozzá. Ez az arcade jobbik végén van, az autók törnek, ami a vezethetőségükre is hatással van a kanyarokat pedig nem lehet padlógázzal mandínerből venni. Extrának pedig ott az itt megjelent visszatekerhető idő. A játék mai szemmel is szép, még ha már nincs is az élvonalban és hosszú időre képes lekötni.
Értékelés:2016. April 21.
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
90%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
90%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
70%
Történet:
██████████
100%
Összességében:
██████████
90%
The Elder Scrolls V: Skyrim
Megjelenés: 2011. November 11. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Rövid vélemény:2016. April 21.
A világ beszippant, de nem igazán fogad magába. A világ visszahatása a tetteinkre kimerül az őrök megjegyzéseiben. Nem változik a viszonyunk a világgal, nem változik az NPC-kkel. A világra nagy befolyással levő tetteink, sem járnak semmilyen érezhető hatással Skyrimra. A történet érdekes, a karakteren szintén, viszont a prezentáció kissé felemás. Részben az előbb leírtak miatt, részben pedig mert nem tudja hitelesen tálalni már magát az alapjait sem.
Értékelés:2018. February 03.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
80%
Zene:
██████████
90%
Játékélmény:
██████████
40%
Újítások, ötletek:
██████████
50%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
70%
Történet:
██████████
40%
Összességében:
██████████
40%
Need For Speed Most Wanted
Megjelenés: 2005. November 15. (PC)
Műfaj: Verseny
Fejlesztő: EA Black Box
Műfaj: Verseny
Fejlesztő: EA Black Box
Rövid vélemény:2016. April 21.
Az Undergroundos kitérő után az első lépés vissza a klasszikus formula felé. Visszatértek a luxus sprotkocsik, rendőrök, megmaradt a szabadon bejárható város és tuning. Kicsit nagyobb hangsúlyt kapott a történet, ami szerintem senkit nem érdekelt, megjelentek a rombolható akadályok, amikkel a rendőröket lehetett leszerelni, visszatértek a nappali versenyek, ami igazán látványossá tette és kapott egy sárgás szűrőt, ami ezt tovább erősítette.
Értékelés:2016. April 21.
Grafika:
██████████
90%
Hang:
██████████
100%
Design, művésziség:
██████████
70%
Zene:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
70%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
60%
Történet:
██████████
40%
Összességében:
██████████
90%
Battlefield: Bad Company 2
Megjelenés: 2010. March 02. (PC)
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: DICE
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: DICE
Rövid vélemény:2016. April 21.
Hatalmas visszalépés az első részhez képest. Gyengébb történet, gyengébb humor, gyengébb játékmenet, rövidebb is. A hosszt és a nehézséget csak az tolná ki, hogy alapvetően egy multis játékról van szó, de mivel van single, a szerint értékelek. Az pedig 5,5 óra, rossz újrajátszhatósággal. A játék az alapvetően nyitott pályák ellenére túlságosan szűk környezetbe kényszerít. Ezt az első rész nem tette meg, már a single során is engedte kihasználni a nagy és nyitott pályákban rejlő lehetőségeket.…
Értékelés:2016. April 21.
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
80%
Design, művésziség:
██████████
50%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
50%
Újítások, ötletek:
██████████
30%
Hossz, újrajátszhat.:
██████████
40%
Történet:
██████████
40%
Összességében:
██████████
60%