FAQ
További információt találhatsz az oldal szabályzatában is.
Gépigények, összehasonlítás
Profil, felhasználói tartalom
Moderálás
Egyéb
Hogyan hasonlíthatom össze a konfigurációm egy gépigénnyel?
Csak meg kell adnod az oldal számára a CPU-t, GPU-t, RAM-ot, OS-t és az Összehasonlítás gombra kattintani. Azonkivül, hogy összehasonlítja a konfigot a gépigénnyel és megjelöli a kifogásolható részegységet, készít egy táblázatot is, amiben láthatod, hogy különböző beállításokkal és felbontásokkal mekkora fps-re számíthatsz a játék futtatásakor. ▲
Hogyan működik az összehasonlítás? Mi alapján végzi a számításokat az oldal?
Az általad és a gépigényben megadott részegység benchmark adatait és méreteit veti össze az oldal. Nem tudunk minden játékot minden konfigurációval letesztelni, ezért minden játéknál azonos számítási módszert és általános benchmark eredményeket használunk. ▲
Mennyire helyes az oldal által készített összehasonlítás és fps táblázat?
Az összehasonlítás soktényezős egyenlet alapján készül el, ezért sok dologtól függ a helyessége, de általában elmondható, hogy egy helyesen megadott gépigénnyel a valós fps-hez közel álló eredményt kell adnia az oldal által készített összehasonlításnak. Igyekszünk évről-évre, a visszajelzéseket is figyelembe véve pontosítani és javítani az összehasonlítási rendszerünkön. ▲
Milyen érték felett megfelelő az FPS?
Az ajánlott 60 fps körüli vagy feletti értéknél sima és egyenletes a kép.
30 fps körül már elég lehet az élvezhető játékhoz.
Megjegyzés: Az emberi szem (vagy agy) NEM csak 24 fps-t tud érzékelni, és látható a különbség 24 fps felett is. Eredete: 24 fps-től relatíve folyamatosnak látjuk a mozgást. ▲
Mit jelent a narancssárga x az összehasonlításnál?
Zöld pipa a megfelelőt, a piros iksz gyengébbet, a narancssárga iksz a kicsivel gyengébbet jelenti. ▲
A gépigény összehasonlításnál mit jelent a GPU OC és a CPU OC?
Az OC az Overclocking rövidítése. Magyarul túlhajtást, tuningot, vagyis az órajel növelését jelenti. A CPU és GPU OC-vel százalékban megadhatod, hogy nagyjából mennyire van feljebb húzva a videokártyád vagy processzorod. ▲
Több videokártya van a gépemben. Mit kell beállítanom?
Ha kettő vagy több videokártyát használsz SLI vagy Crossfire módban, akkor az SLI/CF részben megadhatod a számukat. ▲
Mit jelentenek a gépigény nagyságánál látható számok? Mit jelent az SRI rövidítés?
Az SRI (System Requirements Index) egyfajta mérőszám, ami gépigények nagyságát mutatja meg, ezáltal segít rangsorolni, illetve összehasonlítási alapot adni. Az SRI-t a CPU és a GPU benchmark adatai, valamint a RAM és a VRAM méretei alapján számolja ki az oldal.
Az SRI szám első fele a minimális, a második fele az ajánlott gépigény nagyságát jelzi: min/req
100-as SRI jelenleg körülbelül az alábbiaknak felel meg:
i7-7700k, GTX 1070, 16 GB RAM és 6 GB VRAM ▲
Mennyire helyesek az oldalon szereplő gépigények?
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatók, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé. Többnyire pontosak, de sajnos néha előfordul, hogy a hivatalosan kiadott gépigény pontatlan, illetve túl alacsony vagy túl magas ahhoz képest, amit az adott játék valójában megkövetel. Ha van ezzel kapcsolatban tapasztalatod, hozzászólás formájában közzéteheted a játék adatlapján. ▲
Hol tudom megnézni a gépem adatait? CPU, GPU, RAM, OS?
Több program is létezik, ami kiírja.
Windows 10-ben: Start menü keresőjébe írd be: névjegy. Itt megtalálod a CPU-t, RAM-ot és a pontos OS verziót.
A GPU pontos típusát például a GPU-Z progival olvashatod ki. ▲
Nem találok egy alkatrészt a választható alkatrészek listájából. Mi lehet a probléma?
Próbálj meg csak a pontos típusszámmal rákeresni! Például: i5-6600k, A8-8650, GTX 1060, RX 580, stb.
Ha nem sima DESKTOP vagy MOBILE (notebook vagy laptop) GPU-d vagy CPU-d van, akkor a következő kérdésben találod a a választ. ▲
Bizonyos CPU és GPU szériák hiányoznak a listáról. Miért?
DESKTOP, valamint MOBILE GPU-k és CPU-k találhatók meg az alkatrész listában. Sajnos a hiányzó benchmark értékek miatt az EMBED és SERVER CPU-k, WORKSTATION GPU-k nincsenek a listában. ▲
Hogyan menthetem el a konfigurációmat?
A regisztrált felhasználók elmenthetik a konfigurációikat az Eszközök menüpontban. Nem regisztrált felhasználóknak pár napra megjegyzi az oldal a legutóbb megadott konfigurációt és paramétereit. ▲
Ti, az oldal szerkesztői tudtok segíteni, hogy fog futni a gépemen egy játék? Vagy mit fejlesszek a gépemen?
Sajnos nincs erőforrásunk minden ilyen és hasonló jellegű kérdés megválaszolására. Kérünk, hogy komment formájában tedd fel a kérdést az arra vonatkozó játék adatlapjánál! ▲
Teljesen elakadtam, nem értek a gépekhez. Tudtok segíteni?
Kérünk, hogy ebben az esetben kérd a közösség segítségét, a kapcsolódó játék adatlapján vagy a Segítség, kezdő vagyok témában. ▲
Miért érdemes regisztrálnom?
- Saját profilt kapsz
- Megadhatod és elmentheted a saját vagy tervezett gépeid adatait
- Megjelölheted és értékelheted a játékaidat, így saját játék adatbázist hozhatsz létre
- Bármihez hozzászólhatsz
- Bejelölheted az ismerőseidet
- Privát üzenetet küldhetsz
- Saját játékteszteket írhatsz
- Nevezhetsz az oldalon létrehozott nyereményjátékokra ▲
Az angol nyelvű oldalon is használhatom a profilom?
Igen, a gepigeny.hu angol nyelvű változatán, a gamesystemrequirements.com-on és hamarosan a többnyelvű systemreqs.com-on is használhatod a profilod. ▲
Nem kaptam meg az aktiváló emailt! Mit tehetek?
Ellenőrizd az email fiókod spam mappáját, ha ott sincs, vedd fel velünk a kapcsolatot, írd meg melyik felhasználói névvel és email címmel regisztráltál. ▲
Nem működik az aktiváló emailben található link, a főoldalra irányít és nem tudok belépni. Mit tehetek?
- Gyakori hiba, hogy az email szövegének tördelésekor egy szóköz kerül a linkbe és ezért nem működik. Próbáld meg a linket kimásolni és beilleszteni a böngésződ címsorába, az esetleges szóközöket pedig törölni.
- Az aktiváló email csak 24 órán keresztül használható, az aktiválatlan profilokat automatikusan töröljük. Ha 24 óra alatt nem aktiváltad a profilod, újból regisztrálnod kell. ▲
Megváltoztathatom a felhasználói nevemet?
Igen. A regisztráció, illetve a változtatás után egy évvel van lehetőséged ismét módosítani a felhasználói neveden. Felhasználói neveddel a profilod egyedi URL címe is megváltozik. ▲
Miért jelentkezik ki magától a profilom?
Az oldal egy idő után automatikusan kiléptet. Ha szeretnél hosszabb időre bejelentkezve maradni, bejelentkezésnél jelöld be a 'Bejelentkezve marad' opciót. Nyilvános helyeken ne felejts el kijelentkezni a profilodból! ▲
Mire jók a pontok? Hogyan lehet szintet lépni?
Az oldalon különböző tevékenységekért pontokat kapsz. Az összegyűjtött pontok alapján a profilod szinteket érhet el. Ezek a szintek az oldalon való aktivitásodat mutatják meg másoknak, továbbá nagyobb szintkövetelményű nyereményjátékokra is belépési lehetőséget kapsz általuk. ▲
Nem frissülnek a pontjaim, hiába frissítem a profilom. Miért?
A profilod pontjainak frissítései között minimum 30 percnek el kell telnie. Automatikusan frissülnek, amikor a profilod kezdőlapjára vagy a teljesítmény menüpontba látogatsz. ▲
Én is írhatok saját játéktesztet?
Igen, bárki írhat saját játéktesztet az oldalra. A tesztek csak saját alkotások lehetnek. Bővebb információkat itt találsz: Profilod / Értékelések / Játékteszt írása ▲
Hogyan tudok új fórumtémát nyitni?
A témához leginkább illő fórum kategóriában, az 'Új téma' gombra kattintva indíthatsz új témát. ▲
Hogy törölhetem a profilom?
A profilod beállításaiban található 'Profil törlése' feliratra kattintva indíthatod el a profilod törlését. ▲
Hogy lehet képet beilleszteni?
A kép linkjét az [img][/img] BB kód közé kell beilleszteni, például:
[img]https://www.space.com/images/i/000/005/980/i02/moon-watching-night-100916-02.jpg[/img]
Kérünk, hogy csak olyan képet ossz meg, ami a szabályzatban található feltételeket nem sérti! ▲
Hogy lehet videót beilleszteni?
A videó linkjét vagy ID-jét a [youtube][/youtube] BB kód közé kell beilleszteni, például:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=A-y1N29vH2Y[/youtube]
vagy Youtube ID-je: [youtube]GOAEIMx39-w[/youtube]
Kérünk, hogy csak olyan videót ossz meg, ami a szabályzatban található feltételeket nem sérti! ▲
Hirdethetem a hozzászólásokban a saját videóimat vagy csatornámat?
Spammelni, szemetelni és rendszeresen hirdetni a hozzászólásokban nem lehet, videókkal sem. Kivétel az erre a célra létrehozott 'Saját Videóid Publikálása' fórum téma, ahol közzéteheted a saját alkotásaidat. Tapasztalatunk szerint a szemeteléssel inkább ellenszenvet váltasz ki, ezzel ellentétes eredményt érsz el. ▲
Miért tűntek el a hozzászólásaim és a pontjaim?
A hozzászólásaid eltűnhetnek moderálás következtében, vagy éppen inaktív, régi témák törlésekor is. A profilod pontjaiban mindig a pillanatnyilag az oldalon található hozzászólások száma jelenik meg. ▲
Figyelmeztetést kaptam. Örökre megmarad?
Ez csak egy figyelmeztetés, nem marad örökké a profilodon. Súlyos szabálysértés esetén jár a figyelmeztetés, aminek elévülési ideje 20 nap, nem lehet más módon eltüntetni. ▲
A haverom ki lett tiltva. Újra regisztrálhat?
Nem, azért lett kitiltva, mert nem tartotta be a szabályzatunkat, ami az oldal működését és a közösséget szolgálják. Egy buliba sem mész vissza, ha kiraktak onnan, mert gáz. ▲
Sokan beszélgetnek a torrentekről. Lehet ilyet?
A warez, jogvédett tartalmak jogsértő terjesztése és megosztása NEM engedélyezett az oldalon. A warezről való társalgás pedig nem kapcsolódik szorosan egy játék témájához, ezért off-nak tekintjük és törölhetjük. Nem kívánunk warez support oldalként működni, mindenki tudja használni a keresőket, aki már nem óvodás.
Véleményünk a témában: A warez háttérbe szorítása a kiadók, jogvédő szervezetek kötelessége kellene, hogy legyen, ami ma sajnos nagy részben aktatologatásban merül ki. A hozzánk hasonló oldalak vegzálása helyett a probléma forrását kellene felszámolni és különböző, az illegális másolást háttérbe szorító eljárásokat kellene kidolgozni. ▲
Hogy jelenthetek be szabálysértést?
A szabálysértő tartalomnál található 'Bejelentés' gombra kattintva jelenthetsz be hozzászólást, privát üzenetet és profilt. Egyedi esetet a kapcsolat menüponton keresztül jelenthetsz be. ▲
Törölhetem mások hozzászólásait az oldalaimról? Mely hozzászólásokat törölhetem?
Igen. Az általad létrehozott tartalmak oldalain lévő hozzászólásokat törölheted. ▲
Mit tehetek, ha zaklatnak?
Úgy blokkolhatod a nemkívánatos személyeket az oldalon, hogy a profiljára látogatva a lenyíló menüből (kicsi nyíl) kiválasztod a blokkolás opciót.
FONTOS! Ha a zaklatód szabályt sértett, akkor mindenképpen jelentsd be számunkra!
A blokkolt személy:
- nem küldhet neked privát üzenetet
- nem kommentálhatja az általad létrehozott tartalmakat
- nem léphet be az általad létrehozott nyereményjátékba. ▲
Hogyan támogathatom az oldalt?
Jelenleg a legnagyobb segítséget és támogatást az jelenti a számunkra, hogy rendszeresen használod az oldalt és betartod az oldal szabályzatát! ▲
Szívesen segítenék az oldal működtetésében! Lehet jelentkezni például moderátornak?
Jelenleg nem tartunk felvételt, de minden szabálysértést bejelenthetsz nekünk, így gyorsabban megtaláljuk. Az oldalon közösségi moderálás is működik, amit a minimum 20-as szintű felhasználók használhatnak. ▲
Van saját weboldalam / YouTube csatornám / üzletem / webáruházam. Lehetnénk partnerek?
Küldj nekünk egy üzenetet a kapcsolat menüpontból, és írd meg, hogy pontosan mire gondoltál. ▲
Játékfejlesztő / PR manager vagyok. Lehetnénk partnerek?
Minden friss infót, PR cikket és sajtóközleményt vagy akár tesztpéldányt szívesen fogadunk. A kapcsolat menüpontban találod az elérhetőségünket. ▲
Hibát találtam az oldalon! Hogy jelezhetem nektek?
Kérlek a kapcsolat menüpontban küldd el nekünk a hibajelentést! ▲
Beküldtem egy játék gépigényét, mégsem került ki! Mi lehet a baj?
Rengeteg játék kerül kiadásra hétről hétre, de a mi erőforrásaink végesek. Elsődlegesen a népszerű és új játékokat visszük fel az oldalra, de idővel sorra kerülhet az általad beküldött játék is. ▲
Küldtem egy levelet, de nem válaszoltatok rá.
Kérlek győződj meg arról, hogy jó helyre küldted! Minden beérkezett levélre próbálunk válaszolni, ahogy időnk engedi. Néha kimaradhat 1-2 levél, mert megesik, hogy megfeledkezünk róla. Ezért ha fontos, küldd el ismét a leveled! ▲
Hol találom a webáruházat? Ha jól emlékszem, régen volt.
A webáruházunk sajnos megszűnt. A garanciális ügyintézést a nagykereskedőink látják el. Írd meg nekünk a kapcsolat menüponton keresztül a termék nevét, vásárlásának dátumát, és megadjuk az adott termék garanciális ügyintézését ellátó nagykereskedés elérhetőségeit. ▲
Miért nincs chat az oldalon?
Chatet csak élő események közvetítésekor alkalmazunk. Nem tervezzük a chatet állandósítani, mivel nem ilyen jellegű az oldal. ▲
Kaphatok kéretlen vagy reklámleveleket az oldaltól?
Nem, semmiképp sem. A megadott privát adatokat, mint például az email cím, harmadik félnek nem adjuk át. Az email címedet csak legvégső esetben használjuk, ha valami oknál fogva a belső üzenetküldési rendszerben nem vagy elérhető. ▲
Miért vannak 'kiemelt szó' hirdetések az oldalon?
Nem használunk in-text hirdetéseket. Valószínű, hogy hirdető script épült a böngésződbe, használj antimalware/antispyware programot az eltávolítására! ▲