Assassin's Creed Odyssey gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
AMD FX 6300 @ 3.8 GHz, Ryzen 3 - 1200, Intel Core i5 2400 @ 3.1 GHz
RAM:
8 GB RAM
GPU:
AMD Radeon R9 285, NVIDIA GeForce GTX 660 (2GB VRAM with Shader Model 5.0)
DX:
Version 11
OS:
Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only)
STO:
46+ GB available space
Hang:
DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
RES:
720p, 30 FPS, Video Preset: Low
Ajánlott gépigény:
CPU:
AMD FX-8350 @ 4.0 GHz, Ryzen 5 - 1400, Intel Core i7-3770 @ 3.5 GHz or better
RAM:
8 GB RAM
GPU:
AMD Radeon R9 290 (4GB VRAM or more with Shader Model 5.0) or better or NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB) – See supported list*
DX:
Version 11
OS:
Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 (64-bit versions only)
STO:
46+ GB available space
Hang:
DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
RES:
1080p, 30 FPS, Video Preset: High
NOTE: Recommended 4K Configuration:
OS: Windows 10 (64-bit versions only)
Processor: AMD Ryzen 1700X @ 3.8 GHz, Intel Core i7 7700 @ 4.2 GHz
Video: AMD Vega 64, NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB VRAM with Shader Model 5.0)
Memory: 16GB RAM
Resolution: 4K
Targeted framerate: 30 FPS
Video Preset: High
Storage: 46GB available hard drive space
DirectX: DirectX June 2010 Redistributable
Sound: DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
*Supported video cards at time of release:
AMD Radeon R9 285/R9 380/RX 460/RX 560 or better, AMD Radeon 200/300/Fury X/400/500 series, Radeon Vega series: RX Vega 56 or better, NVIDIA GeForce® GTX 660/760/950/1050 or better, GeForce® GTX 600/700/900/10-Series series.
OS: Windows 10 (64-bit versions only)
Processor: AMD Ryzen 1700X @ 3.8 GHz, Intel Core i7 7700 @ 4.2 GHz
Video: AMD Vega 64, NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB VRAM with Shader Model 5.0)
Memory: 16GB RAM
Resolution: 4K
Targeted framerate: 30 FPS
Video Preset: High
Storage: 46GB available hard drive space
DirectX: DirectX June 2010 Redistributable
Sound: DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
*Supported video cards at time of release:
AMD Radeon R9 285/R9 380/RX 460/RX 560 or better, AMD Radeon 200/300/Fury X/400/500 series, Radeon Vega series: RX Vega 56 or better, NVIDIA GeForce® GTX 660/760/950/1050 or better, GeForce® GTX 600/700/900/10-Series series.
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 1 843
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Nem kerül adrenalinba és mikor benyomod, amíg tart:
Rank 1es kiáltás esetén 20%-al többet sebzel
Rank 3as kiáltás esetén 50%-al többet sebzel
Plusz, amíg tart nem ölhetnek meg. Így az idő alatt van időd adrenalint gyűjteni és/vagy megvárni míg a Second Wind-et (öngyógyítás) újra benyomhatod.
Szerintem kötelező skill közelharcban.
Érdekes, változtattak a skilleken is:
Eddig Árész csatakiáltása volt ami leszedte a tüzet és mérget, legalábbis a tooltip szerint, mert ingame nem szedte le, de most ez átkerült a Second Windre, legalábbis a rank 3 Second Wind tooltipen rajta van.
Az arénában az utolsó, lvl50es bajnokot így tudtam csak legyőzni: kb 1 HP-n voltam ő meg csak ütötte a kombóit, amiből jött adrenalin ami ment is a Second Windre, bamm, 50% HP-n voltam és adtam a búrájának.
De erre nem érdemes építeni. Kellemes mellékhatás, de szerintem a lényeg a megnövekedett sebzésen és a megnövekedett adrenalin termelésen van, amit összekombózva: legendary balta+méreg+overpower+csatakiáltás komolyabb ellenfelek élik csak túl az első két csapást. És mivel ekkor már illő hogy az overpower csak 2 adrenalinba kerüljön (megfelelő fegyver vagy engrave használatával le lehet csökkenteni az overpower adrenalin költségét 3-ról 2-re), mire lenyomsz egy ilyen kombót legalább egy adrenalin vissza is termelődik.
A hajónkon fel lehet venni egy heti küldetést: Bounty on an Athenian ship névvel, mely meg is mutatja hol kel keresgélni, már ha ez a "könnyítés" be van kapcsolva.
Én Thera és Anaphi között kicsit északabbra találtam meg, két kísérőhajóval úszkált. Legközelebb hozzá Kos délebbi kikötője van.
Én lvl50-es hajómhoz képest mindannyian lvl48asok. Ha ügyesen csináljuk, a két kísérő hajója közül csak az egyik jön csatába. A kísérőhajó lerendezése után lehet fókuszálni a koronás Black Windre. Érdemes tüzes nyilakat használni, de nagyon lassan fog begyulladni, így csak akkor lőjünk tüzessel ha maximumra van töltve, mert minden találat kell a begyújtáshoz. Ha begyullad, az sem jelenti automatikusan a győzelmet, sok HP-ja van, így nem lesz gyors csata, de kevés hajó lévén nem is akkora kihívás, mint egy-két tengeri kultista akik mellett ott figyelt és lőtt még 2-5 hajó minket.
Akár átmegyünk a fedélzetre balhézni, akár ketté hasítjuk (érdemes csak női legénységgel menni és hasítani, plusz achiért, már akit érdekel és aki még nem csinálta meg, de erre bármely ellenséges hajó alkalmas) a jutalmunk egy Legendary hajóskin és 40 Orichalcum.
Saját vélemény erről az "eventről":
Spoiler!
Sajnos a hajóskin nem adja meg a The Black Wind fekete-szürke-fehér színösszeálíltását, se a polipos orrdíszt, így számomra picit csalódás, ahogy a beharangozott legendás hajók és zsoldosok első példányaként ennél többre számítottam. Legalább egy szintbeli vagy +1 szinttel erősebbre, és némi legendary lootra a karakternek is. De csak 2-3 lila estett.
Ok hogy ingyenes tartalom, de ez inkább csalódás, mint élvezet.
Spoiler!
Spoiler!
Második nekifutásra az egyik küldetés nálam bugos:
Megara: farkasvadászat, ajánlott szint lvl9. Ez idáig jó, odaérve a farkasok is lvl9-esek, egy kivéve, ami lvl16os és egy harapással öl lvl10en.
Plusz ma a Uplay is megviccelt, igaz akkor nem nevettem. Belépve, nem volt meg egy játékom sem, de a store-ban vígan vásárolhattam volna. Se a support oldalon, sem máshol nem volt hasznos infó arra hogy : minden játék eltűnt. Volt egy uplay cache törlési javaslat, de nem javította meg. Végül uplay reinstall megoldotta a problémát.
Spoiler!
Predator shottal becéloztam egy őrszemet, és az előrejelzés szerint a fejlövéssel meglesz. Kilőttem a nyilam, ám az áthaladt egy fáklyán, amitől begyulladt és így a célpontba már tüzes nyílként csapódott. Persze az első lövés is elég volt neki, de ha esetleg mégsem, és csak egy kicsi hiányozna a one shot, one kill-hez, akkor érdemes lehet úgy vagy addig helyezkedni amíg egy fáklya a lövés útjába nem kerül, ha éppen nincs a közelünkben egy, hogy azzal gyújtsuk meg a nyilat még kilövés előtt, vagy ha még nem tanultuk meg a tüzes nyíl készítésének módját.
Számomra meglepő volt hogy ilyen is előfordulhatott. Persze normál nyilat fel lehet gyújtani, de nem gondoltam hogy kilövés után is.
FHD-n 750Ti-vel hozta nekem mediumon 24 fpssel, most 1060 6GB, very highon 40fps.
High-on 2,4GB foglal a vramból, így abba bele fogsz férni, very high már 3,2GB-t eszik.
High 50+ fölött bőven.De hát ez megint nem azért van mert hogy gyenge gépen fut, hanem ismét 3 retkes védelmet raktak rá. 😃 Nem értem. Eléggé visszafogja a teljesítményt.
Spoiler!
Spoiler!
Spoiler!
És véletlenül egy ilyen is becsúszott a zsákbamacskából, 3at tudtam venni és a harmadiknál adta be.
Azóta csak szutykokat nyitottam 😃
Spoiler!
https://imgur.com/a/Y24L86e
Alapból az első skillsort használja minden karakter, de amint a lándzsa eléri az adott fejlettségi szintet, feloldódik egy második skillsor is, ahová szintén lehet kipakolni melee skilleket, hiszen az alap 4 hely az első melee skillbaron elég kevés.
A két melee skillbar között a 0 gombbal tudsz váltani. Ha most megnyomod, visszavált az első melee skillsorra, és megjelennek az oda kirakott skilljeid. Ezt a skill fülön is tudod kezelni.
Számomra zavaró ez a váltogatás, ahogy macerás volt a Mass Effect Andromeda esetében is, így én jelenleg csak egy melee skillbart használok ahová a legfontosabbak kikerültek:
Rugás, pajzstörés, ares kiáltás, hp visszatöltés. Ezzel a négy skillel minden ellenfél ellen fel vagyok készülve. Legyen az peremen, vagy legyen pajzsa, esetleg komolyabb tömeg, vagy éppen nagy ütése.
Adrenalin:
Alapból nem töltődik vissza teljesen, csak az első kis csík. A többiért tenni kell valamit, jellemzően találatot bevinni az ellenfélnek.
Hosszú ideig nálam így voltak kiosztva a skillek:
1. wheel: Second Wind, Rush Assassination, Bull Rush, Ring Of Chaos
2. wheel: Second Wind, Sparta Kick, Shield Breaker, Hero Strike
Általában a csendes gyilkolás reményében mentem neki egy-egy tábornak, erődnek, de ha elszabadult a pokol, a két wheel adta lehetőségeknek hála kicsit színesebbé tehettem a harcot. Egyszer pl. a Sparta Kick/Hero Strike kombót alkalmaztam, máskor meg a Rush Assassinationt követően (már ha maradt ellenfél) a Bull Rusht és mindezt wheelek váltogatása nélkül. Ha pl. pajzzsal rendelkező ellenfelek is voltak terítéken, akkor a Rush Assassination után gyors wheel váltás következett, majd Shield Break, Hero Strike és jó eséllyel már nem is volt szükség repetatív kaszabolásra. Ha pedig fél tucatnyian bekerítettek, a Ring of Chaos is ki tudott menteni a halál torkából. Érdemes még megemlíteni, hogy a melee skillek bármelyike egyidejűleg ott lehet mind a két wheelben/barban, tehát egy-egy melee skill kiosztható kétszer - nálam a legfontosabb skill, a Second Wind ott szerepelt mindkét wheelen az első helyen, így a nem egyszer heves és húzós csetepaték közepette nem kellett azon stresszelnem, hogy jajj most váltanom kell wheelt vagy sem, hanem biztos lehettem abban, ha megnyomom az 1-es billentyűt, a health bar egy része visszatöltődik és az ellenfelek következő csapása nem lesz végzetes, tehát kaptam egy második esélyt és hentelhettem tovább.
Semmibe sem került volna egy klasszikusnak mondható 0-9 helyeket tartalmazó action bar, vagy ha nagyom macerás, legyen két sorban, 5-5, és meg is van oldva. Kifért volna. Érdekes, pl a Star Trek Onlineban az alap három soros, talán 12 gombos actionbar is kevés volt a játékosoknak, most belerakták hogy még 3 sort kirakhatsz. Az írd és mond 6x12 skill. Persze ott lényegesen több skillt lehet és kell használni, de megoldották. Vagy a már említettem szintén már a Mass Effect Andromeda. Ott is inkább csak nehezítésnek van több bar, semmint hasznosság, vagy praktikusság miatt.
Én is nagyon szívesen használnám az összes kipontozott melee skillemet az Odysseyben, de lehet az még így is több mint 8. Tehát hiába pontozom ki őket, vagy esetleg még többet, nem tudom kitenni őket, nem tudom használni őket.
Ring of Chaos az nekem is bejött, de leszoktam róla, mert nálam már csak a második barra fért volna ki. Addig használtam amíg Ares kiáltása meg nem lett. Bull rush-t ki sem pontoztam. A bevezetőben kihasználtam, de nem igazán tetszett, így hanyagoltam. Ugyanez pl a fegyverek mérgezése. Nem használom, mert megoldom engraveből. Igaz az elvesz egy engrave helyet, de legalább nem kell váltogatni a barok között. Több assassin skillt meg már ki sem raktam a második barra mert minek.
Ma felvettem egy Orichalcumot adó küldetést, hogy öljek meg 30 görög íjjászt és 15 mesterlövészt. Nekiestem erődözni és ott is az első kettőnél beosontam, jelzőtűz hekkelés, majd kaszabolás. A harmadiknál már a főkapun mentem be, vállamon Jason baltája, full adrenalin és csak kaszaboltam aki közel jött. Jelzőtűzhöz egy sem ért fel. Közben befutott még két zsoldos is, ők is fűbe haraptak, igaz az egyik megizzasztott az azonnal ható mérgével meg a hiúzával, de meg megoldottam 4 melee skillel is az egész erődöt.
Vettem egy zsákbamacskát, 20 Orichalcumért és amilyen a szerencsém adott egy álomszép lila fejest. Ment is kovácsnak eladásra egyből.
Ares kiáltását furcsállom hogy nem használod. Sokszor mentett meg azzal hogy amíg tart a hatása nem tudnak megölni, így van idő adrenalint gyűjteni és/vagy megvárni míg a Second wind újra használható nem lesz. Mellette meg növeli is a sebzést amíg tart a hatása és nem kerül adrenalinba sem, így semmibe sem kerül elnyomni csata közben. Csak egy skillbar helybe 😃
Van még pár érdekes skill ami figyelemre méltó lehet, de ki kell tesztelni őket, hogy mennyire hasznosak. Pl. Sixth Sense, Overpower bow strike, Vanish, Slow time, stealth master, call to arms. Pár ki van pontozva de nem maxra, így nem biztos hogy érdemes egyáltalán használni őket.
Nekem 97%-osra 71 óra alatt sikerült, úgy, hogy csak akkor mellékküldetéseztem, amikor szint kellett valamely főszál folytatásához. És nekem még hátra maradt az aréna utolsó gladiátora illetve számos mellékküldetés.
A [LINK] szerint:
Single-Player Leisure
Main Story 41h 38m
Main + Extras 82h 07m
Completionists 136h 38m
All PlayStyles 118h 41m
Így aki szereti a mellékküldetéseket és mindent kimaxolni, pl összes engrave beszerzése, összes víz alatti hely felkutatása, összes kőtábla összeszedése, annak szerintem is bőven 90+ óra játékidő van benne.
Felszereléssel kapcsolatban:
Az elején, viszonylag hamar megkapja a játékos az első legendary fegyvert és utána nem sokkal a teljes felszerelése legendary szintű lehet, ahogy halad előre a történetekben illetve keresgél és talál ládákat, zsoldosokat, és kinyitja őket.
Egy ideig én is fejlesztgettem az első legendary kardom, ahogy az Originsben is tettem, de végül leszoktam róla, mert olyan nagy mennyiségű nyersanyagot kért amelyet nem tudtam kigazdálkodni úgy, hogy a hajóm fejlesztésére is jusson még. Végül ráálltam hogy ha találkozok egy zsoldossal, megnézem a zsoldos almanachban hogy mi van nála, és ha legendary akkor levágom. A páncélzatot meg a kultistáktól kapjuk, így ahogy ott is haladtam előre, estek ki még ha vegyesen is. A feladatsor nagyjából előrevetíti, hogy mikor mely kultista ágat lehet felszámolni, így nagyjából képbe kerülsz, hogy milyen szintre milyen legendary szet fog összejönni.
De fejleszteni őket szerintem nem éri meg. Miért? Mert horror összegbe kerül, és ha az adott ágat lvl50-en fejezed le, a teljes szet upgradelődik lvl50-re. Igaz hogy lvl50en már túl leszel nagyon sok komoly csatán, ahol igazán jó szolgálatot tehet egy-egy jól szinten tartott szet, de első végigjátszás során azt tapasztaltam hogy ahol meghaltam, ott nem hiszem hogy egy szintre fejlesztett legendary szet életben tartott volna. Hanem többnyire én bénáztam el, vagy akkora túlerő volt amit azon a szinten nem tudtam kezelni. Plusz a legendary szet csak 5 db esetén fejti ki a bónusz hatását, ami nagyon is jó. De ahogy én észrevettem, amint megvan egy 5 részes vagyis teljes szet, a hatása engravelhető, így átvihető akár normál felszerelésre is.
Pl.:
összeszedsz egy teljes szetet lvl30 körülre. Nem fejleszted, hanem 1-3 szintig magadon tartod, és teszed félre a lila páncéldarabokat, melyeken a neked megfelelő sebzésbónuszok vannak. Amint eléred a kitűzött +3 szintet, átöltözöl az addig összejött lila-kék páncéldarabokba, és engraveled a szeted hatását rá.
Előny: nem kerül nyersanyagba, csak az enrgavek, szintbeliek amik kibírnak ismét 1-3 szintet, jó engravekkel még többet is, legendary szet engravet átrakhatod frissen kiesett felszerelésre is, így míg a legendary szet hatása megy veled, a gearedet folyamatosan tudod cserélni, szinten tartani, fejlesztési költség nélkül.
Hátrány: nem legedaryban fogsz feszíteni, szedett-vedett kinézetet kapsz a különféle lila-kék páncéldarabok miatt, gyengébb, mintha a legendary szetted fejlesztenéd azonos szintre
Harcmodor:
Megfelelő felszereléssel biztosan kialakítható többfajta harcmodor, nekem ami bejött az a közelharc. Így azt erősítettem amennyire lehetett, de sajnos kipakoltam olyan skilleket is, amiket később nem használtam. Vagy mert haszontalannak bizonyultak, de jellemzően inkább azért, mert a közelharci képességekből annyi van, hogy váltani kellene az ikonsoron ami harcban számomra nagyon macerás. Ezt a megoldást már a Mass Effect Andormedaban is utáltam így ott is kb 3 skillt használtam végig, és azokat váltogattam ha éppen jobbat találtam.
Osonást persze szintén kellett használnom amikor olyan helyen voltam, pl erődökben és nem akartam vérfürdőt rendezni. Ez jellemzően nálam addig tartott, amíg a jelzőfáklyát meg nem hekkeltem. Utána mehetett a balhé. Emiatt és a merényletek használata miatt ment pár pont az assassin ágra is.
A két legjellemzőbb sebzés forma a fizikai sebzés után. Mindkettőnek megvan a maga előnye és hátránya, de egy szempontot mindenképpen érdemes figyelembe venni amikor kiválasztjuk melyiket akarjuk inkább használni:
Méreg: csak a méreggel megsebzett célpontra hat, sem a környezetre, sem másik ellenfélre magától, nem terjed át.
Tűz: a megsebzetten kívül hat a környezetre és átterjedhet más célpontokra is, függetlenül attól hogy azokat mi közvetlenül sebeztük-e
Mindkettőnél még figyelembe kell venni hogy a zsoldosokkal és kultistákkal ellentétben a mi támadásaink nem fogják egyből felgyújtani/szétmérgezni az ellenfelet. Attól függően hogy mennyire van kipontozva és milyen engravek vannak fent, a méreg/tűz hatása 2-5 ütés után fejti csak ki a hatását. Ezt onnan láthatod a célponton hogy a feje felett egy körben megjelenik az adott hatás ikonja és ahogy sebzet a hatás alatt lévő fegyvereddel, az ikon töltődik felfelé. Ha teljesen feltöltődött, akkor a hatás életbe lép, és elkezdi sebezni a célpontot a felszereléseden és skillekből kapott bónuszok alapján. Ugyanez érvényes íj használata esetén is.
Kultisták:
Velem is megesett, hogy egy nagyobb harc közben kiírta, hogy oppá, megöltél egy kultistát, győződj meg a haláláról és hurrá. Jellemzően az elején fordult ilyen elő, amikor nem igazán foglalkoztam a kultistákkal, hanem a másik fő szálra koncentráltam és ahhoz végeztem a feladatokat. Ilyenkor óhatatlanul is belefutottam 1-2 kultistába. Később már kifejezetten vadásztam rájuk, mert bár az egyik szálat már befejeztem, bejött egy újabb, amihez szint kellett volna, így a szintbeli és a +1 szinttel nagyobbakat elkezdtem levadászni, vagy mert éppen azon a területen voltak ahová kellett volna mennem szintezni. Második végigjátszás során már figyelmesebben fogok haladni és tudatosan hányom őket kardélre.
Alapanyagok:
Ahogy magasabb szintre jutsz, a található alapanyagok mennyisége is növekszik. Első 10-20 szinten egy talált kis fa az erődben vagy érckupac csak 5-6 nyersanyagot ad. Lvl50-en már 10-15 darabokat adnak.
Én jellemzően minden kiesett felszerelési tárgyat ami nem kellett, nyersanyaggá széttörtem. Drachma (dr) jött a ládákból, feladatjutalmakból, de nyersanyag nem igazán. Később megtaláltam a kovácsoknál legalul, hogy lehet náluk is vásárolni nyersanyagot, igaz nem mindet és nem mindegyiknél, viszont nevetségesen olcsón. pl egy fa 16 drachma. Szürke fegyver töréséből max 5 fa esik (csak fegyverekből esett nekem fa), ha meg eladom, az ára max 200dr, ami 12db fára lenne elég. Viszont elfogy a kovácsnál. Így a legvégén mikor a hajót kellett maxra fejlesztenem és kellett 400+ fa, körbe teleportálgattam a kovácsokat mire meg tudtam venni ekkora mennyiségben, és nevetségesen olcsón.
Végjáték környékén átálltam arra, hogy a szürke-kék felszereléseket törtem, lilákat eladtam, így jött folyamatosan a nyersanyag, de jöttek komoly összegek is, amikkel mr nem volt gond lvl50-en egy komplett szett és fegyver trió felfejlesztése lvl50esre, ami nálam kb 100000 dr-be került, és az anyagokat nem is számoltam még hozzá.
Emiatt még nem döntöttem el mi lenne a jó megoldás a következő végigjátszásra: minden felszerelést törni, vagy minden felszerelést eladni. Egyetlen nyersanyag amit nem vásárolhatunk az az Orichalcum, vagyis kék kövek. azokat vagy megtalálod a világban szétszórva, vagy a napi-heti feladatokat teljesítve kapod őket.
Kőtábla:
a hajófejlesztés legfontosabb kelléke, melyet nem lehet vásárolni, csak találni. Találni pedig a felderített romokban (Ruin) lehet. Térképen a romok piros leomlott toronnyal vannak jelölve. A romokat jellemzően őrzik, így ész nélkül nem érdemes beszambázni, célszerűbb megközelítéskor a felülről bekukkantani és megkeresni hol a kőtábla. Persze ha teljes teljesítésre törekszünk akkor a kőtábla elcsenése jellemzően nem elég, az őrzőket és egyéb ládát kell kinyitni és/vagy foglyokat kiszabadítani. Nálam egy Ruin jellemzően egy kőtáblát tartalmazott ami felvétel után 4db-ot adott a meglévőkhöz, vagyis egy rom = 4 db kőtáblát ért.
Skillpont:
Jellemzően szintlépéskor kapsz skillpontot amit belátásod szerint költhetsz el. Ez kb 50 skillpontot jelent maximum szinten. Jelenleg nem találtam skill kalkulátort a neten, ahol ellehetne játszani a pontok elosztásával ahogy pl a World of Warcraft esetében van több tucat talentkalkulátor, de lehet hogy majd lesz ilyen is. (Oldal készítők esetleg felvállalhatják 😉 ha még nincs a neten sehol, érdekes lenne ha elsőként itt jelenne meg)
Ám az 50 pont nem a felső határ, további pontok gyűjthetők, igaz limitált mennyiségben. AC Originnel ellentétben itt maximum szint elérése után nem megy tovább az XP csík, így ez a mód itt nem játszik. Plusz skillpontokat sírok (Tomb) kifosztása (Hello, Lara Croft) során szerezhetünk. Sírokat (térképen szögletes kapu) először fel kell derítenünk, majd ha úgy döntünk, be is merészkedhetünk, plusz skillpont megszerzése reményében. Nem túl nagy spoiler, hogy összesen 22 sír van az Odysseyben, így jelenleg nagyjából 72 skillpontunk lehet maximum.
a végén mégiscsak visszatértem a méreghez a közelharci fegyvereken, mert bár örültem hogy "kiesett" az alapsebzést tűzsebzéssé alakító kétkezes buzogány a "the Smoldering" utónevű zsoldosból, több problémát okozott, mint hasznot. Skillezés hiányában lassabban épült fel, nem volt elég két-három találat hogy begyulladjon, ám ezt egy reskillel tudtam volna orvosolni. A nagyobb gond az volt, hogy ha felgyulladt, akkor elkezdetett mindent égetni maga körül. Részben ez is a lényege, de nem csak az ellenfeleket, hanem a környezetet is, pl szalmát a földön. És ha én is ott álltam, bizony nem egyszer én is lángra kaptam, és mire elaludt a tűz, tőlem több hp-t vett le, mint az ellenféltől, ha csak az életerőcsíkokat nézzük.
Más kérdés, hogy vicces volt Poszeidon 3 ágú szigonyára felpakolni a tűzsebzést, és víz alatt, cápákat hentelni vele.
Hasonlóan jártam az alapnyilakat égő nyilakká átalakító engravvel is. És bár nagyon megnőtt vele a Predator Shot sebzése, magasabb lett az érték, mint sima Death arrow használata esetén, mégis magas fűből célozva nem egyszer magamra gyújtottam az egész kócerájt. Hasznos volt ugyan fáklya helyett ha csak előkaptam és ládát felgyújtani vele, vagy kígyókat kilődözni, de nagyon körültekintően kellett használni. Pl erőd jelzőtüzének meghekkelése után ott maradtam a jelzőtűz mellett, és onnan sniperkedtem le tüzes alap nyíl + Predator shottal azokat akikre ráláttam, akikre meg nem azoknak ment a ghost arrow.
Így végül távolsági sebzésnél megmaradtam a tűzalapúnál, upgradeltem lvl50re, míg a közelharciaknál visszatértem a méregre.
És egy újabb érdekesség, amit persze lvl50en vettem észre: Nehéz fegyverként nálam volt Jason két kezes baltája az egyik slotban, rajta alapból -1 adrenalin költség Overpowernek + méreg engrave, míg a másikban Damocles kardja, alapból a +10% adrenalin növekedés + méreg engrave. És ami érdekes, hogy a kardot használva is csökkent az Overpower adrenalin költsége az alap 3-rról, kettőre.
Hasonló a helyzet Poszeidon szigonyával is. Rajta alapból a vízalatti légzés van + tűz engrave, és egy lila karddal a kézben, nem fogyott a levegőm a víz alatt. De a kardom nem használt tűzsebzést.
A fentiek alapján, szerintem nagyon jó kis sebzésnövelő vagy éppen utility triókat lehet összerakni, hiszen az éppen nem használt fegyver alap képessége + a kézben lévő fegyver két képessége összeadódik, így gyakorlatilag a kézben lévő fegyver 3, azaz három képességet kap. De ez megköti a használható fegyverek pontos típusát, hiszen az alap képessége nagyon sokat számít. Minden nem normál ellenfelet Overpowerrel nyomok le, így még a pajzsot sem kell széttörni rajtuk, emiatt:
Overpower -1 adrenalin igénye mindenképpen perdöntő szerintem, így az alapfelszerelés lett nálam.
Melee méreg sebzés szintén.
+10% adrenalin termelés alap Damocles kardján, így egyelőre ezt a párost használom. Előtte a +15 százalék gyorsabb méreghatást és sebzést adó tőrt használtam, szintén Zsoldosból esett, és az is nagyon hatékonyan mérgezett.
Víz alá meg felveszem Poszeidon szigonyát és nincs gond a levegővel, plusz a cápákat és távol tartja ha csapkodok vele.
(karakter testreszabás baromira hiányzik, mert elképesztő screenshotokat lehetne kreálni: lángoló szigony kézben, víz alatt, háttérben Atlantis 😃 )
És akkor még fegyverek:
Kard-tőr: alap támadáskor cleavel, vagyis mindenkit sebez aki körülötte van, overpower használatakor szintén mindenkit sebez aki közvetlen közel van, de a főcélpontot is nagyon gyorsan lepusztítja
kétkezes Balta-buzogány: alap támadáskor cleavel, vagyis mindenkit sebez aki körülötte van, overpower használatakor ahogy néztem eléggé keményen sebzi a fő célpontot, így ha csak a főcélpont leggyorsabb kinyírása a cél, érdemes ezt használni. Ha overpower használatakor van a közvetlen közelben ellenfél, akkor az első két csapás után F gombbal arra is le lehet csapni, és így tovább, egész komoly lánctámadást fel lehet építeni, 2-5 ellenfél ellen.
szigony-lándzsa: alap támadása viszonylag szűk, a főcélpont mellett, 15-15 fokban jobbra és balra valamint a mögötte állókat sebzi, overpowerrel meg mindenkit sokkal nagyobb körben, mint a többi fegyver
Így harc közben érdemes váltani ha sok ellenfél van, vagy csak egyet akarsz gyorsan leteríteni. Hja, a több célpontot sebző támadások a mérget-tüzet is elkezdik felpakolni, így pl lándzsa esetén overpower során akár 5-8 ellenfélre is felkerülhet a méreg vagy felgyulladhatnak.
Cleavvel óvatosan, nehogy olyan ellenfeleket is behúzz magadra, akikkel nem tudsz elbánni, pl csirkék.
Ahogy tapasztaltam, méreg és tűz nem lehet fent egyszerre egy célponton és sajnos Ares kiáltása sem szedi le nálam se a mérget, se a tüzet magamról, a tooltippel ellentétben. Amiért viszont mégis hasznos: amíg tart a hatása, nem tudnak megölni, és van időd adrenalint termelni és megvárni a second wind cd-jét míg leketyeg és a kiáltás lejárta előtt benyomni a gyógyítást.…
Kellemes kaland volt és meglepően hosszú, még ha közben 2-3 helyen le is ült a történet és picit szenvedés volt az XP gyűjtés csak azért hogy folytatni lehessen az egyik-másik történetszálat.
Szintén jól lett kialakítva az három fő történetszál amiken végigmehet a játékos, és bár egyik másik hamarabb véget ér, összességében jó történetek voltak, még ha nem is annyira korszakalkotó (Mass Effect 1-3) vagy fordulatos (SW:Kotor 1), de mindenképpen érdemes végigjátszani őket.
Jó választással jó végét is összehozhat a játékos, de ahhoz már az elején "jól" kell dönteni, különben nem lehet kihozni a legjobb befejezést.
A modern történetszálat nem erőltették túl, így azzal sincs különösebb probléma. Én személy szerint egy picivel másabb befejezést készítettem volna a modern szálnak.
A világ hatalmas, számos tennivalóval van tele, és a legtöbb visz is előre valamilyen módon, ha más nem, XP-t ad. Apropó XP. Max szinten nem megy tovább az XP számláló, így egyelőre eléggé véges a beszerezhető skillpontok száma. Kár, pedig itt még motiválna a plusz skillpont a továbbjátszásért, pl egyik vagy másik fél oldalán az összes területet elfoglalni, stb, ellenben az Orginssel ahol nem motivált semmi a további skillpontok farmolásásra a főszál befejezése után.
Az első DLC csak Decemberben jön ki, Legacy of the First blade címmel, ami érdekel ugyan már csak a történet miatt is, de ilyen "fontos" eseményt fizetős DLC-be rakni...nem tartom elegáns megoldásnak, így majd meglesem máshogy mi is lesz benne.
A második DLC meg majd csak tavasszal jön The Fate of Atlantis címmel, ami szintén érdekesen hangzik, de a tavaszom már így is sűrű lesz. Anno 1800, The Division 2...
Ha megvan az alapjáték eredetiben, a season pass tartalmat meglehet nagyon könnyen varázsolni és ingyen beszerezni - én így jártam el az Origins-szel és ezzel is így fogok, illetve már megvarázsoltam, a store-ban ki is írja, hogy season pass installed és az első The sectrets of Greece küldetés már el is érhető és meg is csináltam - szerintem az alapjáték ára bőven elég támogatás a készítők részére, a dlc-ket már erősen lehúzásnak tartom, a mikrotranzakciokról meg ne is beszéljünk.
Nagyon örülök, hogy legalább minden AC-ben benne van ez a szám. Számomra még mindig az Ezio széria volt a legjobb AC.
A skillrendszer meg valahol benne volt a többi AC-ban is még a Syndicate előtt is.
Pl AC 2 első rész: a Firenzei Dóm nagy tornyát csak akkor tudtad megmászni, ha megkaptad az ugrás-mászás "skillt", ami ha jól emlékszem egy kesztyű volt, AC2 harmadik rész: kötélcsúszás, csak kampós pengével sikerült, kb az is egy skill volt, csak nem skillnek volt nevezve, hanem felszerelési tárgynak. AC 3: kötélszigony, vagy mi volt a neve, az is kb ugyanez. Nagy fegyvert viselhess: új tartó keleltt hozzá és máris hordhattad. Spéci lőszerek és bombák, új zseb. Itt mindezek skillpontok.
Itt viszont te tudod eldönteni merre szeretnél fejlődni. Bár szerintem a három ágból nem lehet csak egy ágat tisztán kifejlesztve egy "kaszt" szerint játszani, minden ágnak megvan a maga előnye-hátránya és mindegyikben van olyan skill, ami szerintem kötelező.
Volt kb 3-5 Zsoldos akit csak íjjal nyomtam le, és nem nagyon kellett sok vessző beléjük, csak kimaxolt Predator shot + alap vesszők tűzsebzést okozzanak engrave és némi Adrenalin. De nem nagyon lehet sokat íjászkodni szerintem, nem is nagyon érte meg nekem, csak kivételes esetekben.
Térképen az L (Legend) gombbal megnézheted mi mit jelent a térképen.
Kőtáblákat (amik kellenek a hajófejlesztéshez) meg a piros, leomlott tornyok jelzik a térgépen Ruins, vagyis Romok néven.
Érdemes egy területet teljesen felderíteni, minden kérdőjelhez elmenni a területen és megnézni mi is az. Ha Tomb, és nagyon kell a skillpont, bemész és megszerzed, ha Ruin és akarsz a hajódra költeni, akkor odamész és megszerzed a kőtáblát.
Ha nem akarsz keresgélni, Spoilerben a link a teljes térképhez (300 Helixért meg is vehető 😀 ). De szerintem ne használd. Az a +22 pont nem sokat számít. Nálam most 54 pont van kirakva, lvl49-en és már nincs annyira számomra hasznos skill ami miatt most nekiállnék skillpontokra vadászni. Az utolsó 6 pontot amúgy is csak érdekességképpen pakolgattam össze vissza.
Max szintre, lvl50-re meglesz minden skill ami szerintem hasznos.
Spoiler!
TRiNiTY rlsgrp: szerintem erre van a fórum, hogy csevegjünk a játékról és segítsünk egymásnak.
Ezt nem teljesen értettem: Az a +22 pont nem sokat számít. Nálam most 54 pont van kirakva, lvl49-en
Vagyis nekem elég lett volna ha max egy tombot megcsinálok vagy megvárom a lvl50et és minden ki van pontozva amit akartam.
Könnyítenek a tombok és a plusz skillpontok a játékmeneten, de nem szükségesek.
- ha tetszettek az Origin újításai, harcrendszer és skillek terén
- ha tetszett a Black Flag és/vagy Rogue hajózásos részei és tengeri csatái (tengeri erődostrom nincs az Odyban, se tengeri területfoglalás)
akkor igen. Simán van benne kb 80 óra játékidő.
1 szint: bénító nyíl
2 szint: tűz és mérgező nyilak
3 szint: robbanó nyilak
Nyílfajtát harc közben a G gombbal tudsz váltani PC-n.
Ha ennyire nyilazgatsz, akkor érdemes lehet a Hunter fán tovább haladni, mert pl a spéci nyilakkal is lehet használni a hunter skilleket, pl multishot, rain of destruction, nagyon szép tűzijátékot lehet velük rendezni
Leghasznosabb szerintem Hunter ágon a Predator Shot (erős lövés egy célpontra, minimális nyílirányítással, ha kilövés után továbbra is nyomva tartod az egér gombját), illetve a legfelső skill, a Ghost Arrow (falakon át is le tudod lőni az ellent, hasznos egy-egy védett személy legyengítésére a csata előtt, de akár őrszemek leszedegetésére is hasznos ha nem akarsz egy erőd minden tornyára falára felmászni és egyesével leszúrni őket).
Azt hiszem, az imént futottam bele az eddigi legnehezebben legyőzhető ellenfélbe: a Medúza!
Amúgy az Olümposz hegy ott van a térkép bal felső részében, de sajnos a játékban nem lehet elérni/megmászni - kár.
Robbanó nyilat egy zsoldos ellen próbáltam és bár azonnal felgyújtotta, nem volt komolyabb sebzése.
Kifejezetten mérget és tüzet mint skillt nem használok, kényelmetlen a melee bar váltás oda vissza, így az első baron a 4 legjobb skillem (rugás, pajzstörés, buff, heal) van és nem használok mást. Jellemzően engravvel oldom meg a kívánt hatást, de pontozásban eddig csak a méreg további erősítését maxoltam ki, de lehet a tűzzel is megteszem majd egy újraosztáskor.
Olümposz az szerintem nem az a nagy havas hegytető, az már a mai Albánia és Macedónia környéke lenne. Az Olümposz hegye az ingame térképen a Makedónia három párhuzamos félszigetével egy vonalban kellene lennie, tőlük nyugatra, kb Malis területén az öböl mellett valahol...de persze lehet én nézem be valahol de nagyon.
Ezen kívül még kellene kb 18-20 kőtábla is a maxos hajóhoz, meg némi nyersanyag és pénz mag az 50re lépés utáni felszerelés fejlesztésekhez, és va még jó pár terület ahol nem is jártam egyáltalán, mert alig vagy semennyire nem vitt oda feladat.
Lehet optimista volt a még hátralévő játékidő becslésem ami kb még 8 órát gondolt, lehet több lesz az, ha csak a főszálakat be akarom fejezni.
Viszont így is látszik, hogy eléggé szép mennyiségű játékidőt raktak bele, jelenleg kb 70 órám van benne. És eddig csak két-három szint környékén éreztem ezt a történet nagyon leül, semmi nem visz sehová csak menjek farmoljak XP-t a köv szinthez mert anélkül nincs tovább egyik főszál sem.
Szerintem ami kell hozzá az jó skillek és jó engravek. Na meg hozzá jó fegyver és páncél.
Egyfelől ugye a játék elején kiírják hogy különböző féle faji, nemi és vallási csapat rakta össze a játékot, a szokásos marketing duma. A játékban bent erőteljesen jelen van a kor szelleméhez talán hűen a több isten imádtat. Minden 4. szavuk egy isten, istennő, vagy a 40+ istenségük közül valamelyiknek a neve és ezek permutációi.
Viszont, vagy diplomáciai okokból, vagy más megfontolásból, eddig nem találtam meg az Olympos hegyét. Ahol a Google maps szerint lennie kellene ott egy tó és némi kis domb van. Közelgő DLC-k egyikében sem olvastam hogy az isteneik lakhelye bekerülne. Mindenesetre furcsa hogy egy ennyire mitikus közegből pont ezt kihagyták. De bekerült számos legenda nem evilági lények formájában.
Viszont hogy legyen dicséret is:
A főellenség a Cult of Kosmos névválasztása briliáns. Kifejezetten tetszik, hogy nem az Order vagy Templar, vagyis rend és Templomos elnevezést használták. Alábbi spoilerben kis ismeretterjesztés, így ha nem akarod olvasni, lépd át:
Spoiler!
És emiatt kiváló a névválasztás, ami közvetlenül kapcsolódik a már ismert és fentebb említett szervezetekhez.
Szintén remek megoldás hogy közel egy tucat ismert és kevésbé ismert valóságban is létező személyt raktak be a játékba, de ez nem annyira újdonság, hiszen az egész AC sorozatban végig találkoztunk ismerősökkel, elég csak Leonardóra , nem, nem a teknősre gondolok, és Benjamin Franklinre gondolni a másik közel több tucat ismert személy mellett.
1 kezzes karddal csináltam és amikor támadt igyekeztem elugrani előle. Ha jól csinálod, belassul az idő kb 3 másodpercre így az idő alatt mögé kerülhetsz és csépelheted ami a csövön kifér.
Rugás és Second wind (öngyógyítás) is kell, plusz a weapon master skillt is érdemes kimaxolni, a nagyobb sebzés miatt.
Lehet érdemes kb 16-ig félre tenni, ha jól emlékszem akkor jön be a következő szint a pontoknál és a Gear Master is segíthet a túlélésben, plusz addigra rutinosabb elszel a kemény ellenfeleket illetően.
Ha kipontoztad, akkor Predator Shottal is próbálkozhatsz az elején, 1 lövés talán bemegy és ha fejbe akkor szépen sebez az is.
Vagy a Tame Beast is hasznos lehet: 1 pont és egy farkat befogsz magad mellé. Teleportálás után is melletted marad, de ha nagyon messzire kerül tőled akkor eltűnik (50-60+ méter, pl leugrasz 50 méterről). De nem gond, befogsz egy új petet és mehet. Pár katonát megfog, két szinttel kisebbeket meg is tép rendesen (46os párduc 5 szintbelit tartoztatott fel és egy kultistát, mire leterítették).
És ha vigasztal, lesz utána egy sokkalta keményebb másik disznó is, ami ráadásul poisonnal támad.
Amúgy elértem a maximális szintet és tovább nem számolja az xp-t, de még egy csomó mellékküldetés van, amik ugyebár a nagyobb mennyiségű xp adásáról híresek, úgyhogy most kicsit nem érzem a késztetést, hogy csináljam őket, na nem baj, itt az ideje befejezni a fősztorit.
Ebben az esetben egy egyszerű megoldás van. Közelítesz a tisztáshoz, besárgul fent az iránytű, vissza lépsz kettőt míg a sárgaság leesik és kézzel mentesz egyet. Halál esetén a betöltéskor az utolsó mentést használja, vagyis a tisztás mellettit és nem kell a toronytól visszafutni.
Értelem szerűen egy erődben vagy templomban ahol vörösben vagy, nem lehet menteni, de mikor közelítesz látod mikor érsz be a "veszélyes" területre, visszalépsz amíg el nem múlik a veszély, és mentés.
Ugyanezt érdemes eljátszani többi esetben is. Én pl minden komolyabb csata előtt szoktam menteni. Legyen az csatatérre, erődbe, barlangba, problémásabb helyekre belépés, de az út közben össze találkozott zsoldosok megtámadása előtt is.
Itt, ha már majdnem odaértél a disznóhoz, menthetsz és akkor onnan tölt vissza. Én például a várak fala alatt is szoktam menteni, mielőtt bemennék. (bár azt hiszem, bizonyos nehézségi fok felett már nem lehet menteni bármikor. De én ilyen puding vagyok, szóval normál módon játszom.)
vagy egy két hasznos skill használata.
A skillek meg érdekesek. A leghasznosabb a harcosra fejleszteni, mert anélkül egy csomó küldetés szinte megoldhatatlan a területszerző nagy csaták meg kifejezetten csak akkor megoldhatók, ha ezen az ágon költesz. Az kicsit zavar, hogy a legkevésbé épp az assasin skill hasznos, egy AC játékban... Eddig egyetlen hasznos assasin skillt találtam, valami roham, bár most nem jut eszembe a neve, amit sima harc közben használok.
Ha elsősorban a harcosra, másodsorban az íjászatra költesz, akkor egész jól ki tudsz taktikázni egy sok szinttel feletted álló küldetést is. (A hétvégén 27-es szinten csináltam meg egy 36-os küldetést így normál módban. A kivégzendő ellenség szintje halálfej volt. Mondjuk beletelt egy kis időbe)
Demigod, Agamemnon szettek és még van pár érdekes...
Ellenben a fegyverekkel, bár ott is lehetnek érdekes spéci képesség párosítások:
alaptámadás mérgező + 15%-al nagyobb méreg sebzés és gyorsabb hatás
víz alatti légzés + akármi más
alaptámadás tűz + 15%-al nagyobb tűzsebzés és gyorsabb hatás
40%-al nagyobb sebzés hátbatámadáskor, pet 100%-al nagyobbat sebez és 50%-al több élete van, és még az a 20+ engrave amit a legendary fegyverekről lehet beszerezni stb...
Update: Küldetéshez kötött, amint kész Arkadia főszál, a fejpénz is lekerül. Viszont érdekes, hogy egy korábbi döntés megkötötte a kezem Arkadia megoldásában.
Néha az az érzésem, hogy a döntésekkel direkt szívóznak a készítők. Nem ez az első eset, hogy egyértelmű, fekete-fehér döntések közül választhat a játékos, holott ennél a legtöbb probléma összetettebb és árnyaltabb megoldást kívánna. Érdekes lenne egy több lépcsős döntési rendszert behozni, ami annyit tenne hogy a fekete-fehér döntés után lehetne 3-5 megoldásféleség közül választani, így árnyalva a helyzetet, mert csk nagyon kevés probléma oldható meg megfelelően ezzel a fekete-fehér hozzáállással.
Tipp:
Arkadia előtt járóknak gear tipp, de csak saját felelősségre:
Spoiler!
Közben fejlesztettem kicsit a geart és harcmodort, de kellett hozzá az is hogy kiessen egy mérgezett tőr. Abból megkaptam a "közelharc fegyver támadása mérgező lesz" engrave-t, így az összes használatban lévő közelharc fegyveremre felpakoltam és elkezdtem a skillekeben is a mérgezést erősítőket kipakolni. Komolyabb csatát még nem vívtam így, de egy csatatéren rendesen bizonyított már. Mérgező lándzsa 15% méreg erősítés + alaptámadás is mérgező + 15%+40%-al gyorsabb és hosszabb mérgezés + 10% méreg sebzés + 16%+16%+16% poison dmg = mindenki két csapásból mérgeződik, és olyan 1200-at sebez rajtuk a mérgezés, folyamatosan, ahogy ketyeg le. Egy kicsit részletesebb karakterlap hasznos lenne ahol ezeket az értékeket figyelemmel lehetne kísérni, és nem kellene excelben összeadogatni-vezetni.
És belefutottam egy újabb grafikai bugba:
barlangban a víz egyik fele korom fekete volt, másik fele szép átlátszó. A határ élesen húzódott, mintha egy render réteg nem került volna rá.
Plusz sorra jelennek meg az egy helyben futó zsoldosok, ha távolról lesem őket, mondjuk egy erőd faláról. Amint közelebb megyek lekezdenek az irányuknak megfelelően távolodni. Mintha a minimapon használt közlekedési sebességüket használnák a látóteremben.
Mostanra előttem már kirajzolódott, hogy a sokat szidott Unity összességében a legjobb AC játék. A legszebb next gen grafikával, fantasztikus harcrendszerrel, rengeteg ruhával, fegyverrel és egy nem nagy durranás, de legalább kerek Assasin sztorival.
Odysseyben ma futottam bele először nevetségesen messze repülő hullával, de szerencsére eddig csak egyszer fordult elő ilyen. A harccal is csak annyi a gondom, hogy a parryt még mindig eléggé véletlenszerűen veszi be és hajtja végre. Kaszabolás meg megesik, ma is fűbe haraptam mert a nagy cséphadarás közben egy civilbe is belesebeztem aki hívta a haverjait és miután végeztem velük, 3 piros sapit kaptam és két szintbeli zsoldost akik simán levágtak.
Unitynak lehet hogy remek a története, de eddig az az egy amit nem tudtam végigjátszani, annyira nem ragadott meg az első fél órája hogy abbahagytam.
Origins óta nem olyan egyszerű "oneshotolni" az ellenfeleket, pláne ha kevés az assassin sebzésed. Megjelentek a gearek és sebzésértékek, így ez az új irány, ahogy a riposzt sem mindenható csodamozdulat, ellentétben a korábbi AC-kkal.
Odysseyben is össze lehet hozni lánckivégzéseket, de jellemzően csak a csatatereken, vagy erődökben ahol annyi ellenfél van körülötted.
Történethez pedig, az AC2-nek is jó története van, persze ha mindhárom részét egybe tekintjük, igaz nem önálló rész már ami az ereklyét illeti, de a főhős szempontjából, mármint Ezioéból nézve szép kerek történet. Kevés orvgyilkos élhette meg azt a kort amit ő.
Odyssey után Ubi ismét kérdezi merre tovább, hol legyen a következő AC, ha már 2019-ben nem jön új AC rész. Ezt ugyan már egyszer eljátszották az AC2 után is, de most ismét.
Vannak pletykák egy Római kori AC-ról is, hiszen az Origins bejelentésekor egy új trilógiát terveztek, ami egyiptom, görög és róma korait dolgozza fel, illetve másik teória pedig a feudális Japánba vinné a következő AC játékot.
Pontoknál érdekelne mi lett az újraosztás eredménye, mert én lassan nem találok értelmes pontozni valót és még csak 35ös vagyok.
Nem tudom ki hogy van vele, de lvl28-32 között valami eszméletlenül leült a story. Lvl28-on fejeztem be a főszál adott feladatát és csak lvl32-n lehet volna folytatni. Több főbb küldetés is 32+os, így alig maradt fel nem vett feladat ami szintemen volt. Persze mehettem volna vissza a korábbi területekre amik szintemhez képest felskálázódtak lvl28-ra, de inkább máshogy oldottam meg.
Kőtáblakeresés a hajófejlesztéshez, és területek megvédése-elfoglalása során sikeresen összejött a lvl32, így lehet megint folytatni a főszálat. Két Aréna meccs és egy véletlen kultista halál segített színesebbé tenni a dolgot.
Bírom az ilyen szánalmas embereket csak lehúzni próbálnak egy játékot nevetséges videókkal.. megnézném ti hogy csináltok játékot.. egy alap karakter mondjuk juliska lemodellezése a városban aki épp egy kenyeret rak a kemencébe több időbe tellene mint a játék elkészítse az ubisoftnak..Emberek vagyunk hibázunk.. minden játékban van hiba most úgy csináltok itt sokan akik a RDR2 re várnak..Mintha a rockstar csúcs kiadó lenne de még várhattok egy évet legalább a pc verzióra no meg aztán vehetitek meg újra új generációra.. 😃 meg legalább ennyit az AC törésre hogy ingyen játszhassátok 😃 Ezeket a hibákat ha megnézed a patchek után egyik sincs bent.
Demo hiányában nehéz eldönteni, hogy az adott játék megér-e 20.000-t vagy sem, és két óra alatt nem látsz belőle annyit ami alapján eldönthető, mekkora tartalom is van benne.
Pont az Ody esetében kb lvl10 környékén jött be az egyik tartalmi összetevőhöz a hozzáférés (kultista vadászat), amit két óra alatt nem igazán tudsz feloldani.
A videók sem mindig pártatlanok és közel 60 órás játékot sem mindig tudnak objektíven bemutatni 10-20 percben.
A "csinálj jobbat" meg nem érv. Nem a játékosok vállalták hogy készítenek egy játékot 3+ év alatt majd kiadják 60€-ért + season pass + mikrotranzakció, hanem a fejlesztő és kiadó. Nekik a felelősségük hogy ha maradt bent hiba az mekkora és mennyire megy a játékélmény rovására.
Ugyanakkor nem lehet kizárólag a fejlesztőket sem hibáztatni, hiszen lehet hogy ők még elfejlesztgették volna 1 évig is, ha a kiadó engedte volna.
Kiadó meg mint minden gazdasági szervezet, profitorientált, vagyis pénz akar látni a befektetéséből. Valaki valahol aláírta hogy ilyen állapotban kikerülhet, és megtörtént.
Ez ismét egy megosztó játékra sikeredett, ahogy a Mass Effect Andromeda is.
Látom még mindig nem sikerül előrukkolni mással azon kívül hogy büdös kalóz mikor kiemelnek valami rosszat egy játékból 😆 Ma már az is 60€-ba kerül ha valaki olyan véleményt alkot ami neked nem tetszik, ugye? 😆
Munka. Fizetnek érte. Illik érteni is hozzá.
Amúgy meg nem is erről volt szó, de persze amilyen kreatív vagy úgy se tudodd mással megmagyarázni a játék hibáit 😆 Még dobálj meg egy párszor azzal hogy mocskos kalóz vagyok, hátha igaz lesz egyszer csak.
Látom nagyon megsértette a pici lelked hogy valaki hibát mert találni a játékban, Ubisoftos alkalmazott vagy?
Szikáról lerúgás meg pont azért van, hogy aki nem tetszik lerúgod. Mass Effect 1-ben is a főboss harcot a játék folyamán "jól" hozott döntésekkel a fele idejére lehet csökkenteni és egyből P2-ben indul.
Csirkeharc: már a wowban is belehaltál ha ész nélkül nyomtál egy cleavet vagy aoe-t semleges állatok közé. Ésszel kell csinálni és nem hal bele a játékos a csirkék támadásába. Wowban ugyan nem csirkék öltek meg, hanem rákok, teknősök, gémek, lovak, stb...
A ló útvonalkeresése és viselkedése helyenként tényleg érdekes.
Küldetések: való igaz hogy sok van belőlük és meg is kell csinálni őket, ha szintet akarsz lépni, de nem ez az első játék ahol a fő szál nem elég a végigjátszáshoz.
A pattogó katonákkal nem találkoztam a PC verzióban eddig.
Ám helyenként azt éreztem hogy már már kukacoskodásba megy a hibakeresés hogy na találjunk még valamit amit fel lehet róni az Odynak.
Viszont ha annyira várja a RDR2-t amiből eddig kb nem sokat lehetett látni, akkor a megjelenése után várunk egy ugyanilyen videót arról is.
Az ilyen videói inkább a szórakoztatásról szólnak mintsem a komoly kritikáról, függetlenül attól hogy amiket felhoz teljesen jogos pontok. Nem kellett itt semmit se keresgélni, a hibák magukat adják.
Én PC-n nyomom és nem mind teljesen jogos szerintem, de végül is még nem játszottam végig, így könnyen felbukkanhat a vége felé az említett hibák sokasága.
A grafikai bugos katonával azért nem találkozol minden bokorban, konkrétan közel 40 óra alatt még egyel sem találkoztam PC-n.
A ló útvonalkeresése az nekem is gond, a tömeghullák a vízben az eddig egyszer fordult elő.
Hajón egyszer sem harcoltam elejétől fogva egyedül, max ha annyira elhúzódott hogy az átszállókat lekaszabolták addigra.
Leszúrást és lerúgást is negatívumnak állította be, holott szerintem ebben a rendszerben így kell működnie. Max a leszúrásnál hogy az ellenfél még pofázik miközben meg van már párszor szúrva az problémás, de pont az a mob az amit kb 17 környékén tudtam csak megölni mert akkorákat sebzett, hogy több szúrásra esélyem sem volt, így nálam egy szúrás után már azonnal nekem esett és kb 6 vágásból leszedett.
Attika Athéni katonai ereje nem csökken, akárhogy is öldösöm a kék katonákat. Tippre ez is főszálhoz kötött. Csak furcsa hogy sehol nem jelzi az ilyen megkötéseket.
Korithiából az út Mykonosra is eltartott kb 15 percig. Szépen meg kellett kerülni az egész félszigetet. Hja és nem evezős kis ladikkal, hanem a rendes gályával.
Zsoldosok: érdekes lett volna ha nem random generáltak, hanem a többi játékos neve, karaktere, felszerelése, skillje és szintje alapján lennének létrehozva. Többi játékostól folyamatosan jönnek a screenshotok, a karakterek is jöhettek volna ennyi erővel, persze AI irányítása alatt.
Na, megvolt az első kivágás az asztalra. Szerencsére csak egy kultista levágásom bánta az errort. Végeztem vele, majd elkezdtem nézegetni a következő célpontot a menüben és a térképen felváltva, mikor egyszer csak szó és hibaüzenet nélkül kivágott asz asztalra. Innentől kezdve minden egyes komolyabb esemény után mentek.
[LINK]
Kisebb vagy inkább gyorsabb ellenfelek ellen még mindig kardot használok. kipróbáltam a tőrt is, de annyira kicsiket csipegetett le az ellenfélből, hogy nem éreztem a hatékonyságát. Persze dps-e egyenlő a kardoméval, de ott azért egy overpowernél már lehet látni hogy szépen lassan viszi le az ellen hp-ját.
Viszont meglepő volt, hogy a szigeteknél a területért folytatott csata tengeri csata volt, igaz nem volt egyszerű két szinttel nagyobb hajók ellen, de nagyságrendekkel könnyebb volt, mint egy két szinttel nagyobb csatatér. Viszont adott két szinttel nagyobb lootokat is. Monduk épp a szigeten nulláztak le zseton ügyileg, így kell majd mennem megint fosztogatni erődöket, kincsesládákat és birtokokat.
Ugyanis az a szitu, hogy rettentően leesik az FPS athénba, értem én h a zsúfoltság miatt komolyabb teljesítmény a vidikártyának de akkor is.. van h 10 FPS van(mégha csak másodpercekig is)
Pedig 3GB VRAM-ból a grafikai beállítások skálán csak 1,8 GB van használatban, szóval van még bőven tartalék..
Ötletek?
Lejjebb vettem már egy két grafikai beállítást ami a legjobban terheli a kártyát (volumetric clouds, shadow)
Adaptive Quality is be van állítva, ezért nem értem hogy eshet le ilyen mértékben
Köszi a választ Assassinok
Amúgy lehet segít, én a következő beállításokat használom: Antialiasing: Low, Shadows: Medium, Environment Details: High, Texture Detail: High (max), Terrain: High (max), Clutter: Very High (max), Fog: Medium, Water: High, Screen Space Reflections: High (max), Volumetric Clouds: High, Character: High, Texture Detail (characters): High (max), Ambient Occlusion: Medium, Depth of Field: High. Ezzekkel a beállításokokkal nálam nincs olyan helyzet, hogy leesne az fps a 10-es tartományba, Athénban is többnyire tartja a 30-35-öt, néha beesik 25-re, de csak a másodperc töredékére. Mivel az R9 280 gyengébb, javasolnám, hogy a felhők közepestől ne legyenek feljebb nyomva, Ambient O. Low, Screen space Reflection: Medium, Fog: low, clutter: medium vagy high.
Palanova: akkor nemcsak nálam van FPS esés..
Goldenberg: Próbáltam többféle beállítást de nekem akkor lett a legstabilabb amikor az Adaptive Quality be volt állítva
Az AA is alacsonyon van, illetve az általad írt egyéb beállítások(köd, felhő, clutter, space reflection) is csak medium értékűek
Úgy tudom még ebbe a hónapba jön egy patch, remélem az javítja majd 😀
Ergo a játék bizonyos részeken nincs optimalizálva és ezért szar a CPU használat, alacsony CPU terheltség miatt meg nem hajtja ki a videókártyát és így leesik az FPS
Megpróbáltam direkt a legalacsonyabb grafikai beállításokkal és semmi nem változott..
Update: Most ovlastam Ubisoft fórumon, hogy ma jelenik meg az 1.03-as patch minden platformra (2-2.3 GB)
Kíváncsi leszek 😀
Nekem is fent van a patch, és etekintetben nem lett jobb a játék
Szerintem fogok írni az ubisoft fóromra h erre legyen javítás a következő patchben
Pl.:
7-es, de nincs színe vagy a
6-os, de kék színű?
Én személy szerint az dmg értéket nézem, és hogy 1 h kard legyen.
A színt csak akkor nézem ha nagyon érdemes mérlegelni, pl egy arany, vagyis legendary-t kaptam kb lvl10 környékén, most azt cipelem magammal és a kovácsnál Upgradeltetem kb 2-3 szintenként, hogy a szintbeli fegyverek dmg-ét hozza.
De pl ha egyik ad 5% warrior sebzést és a dmg 50, a másik meg ad 7% warrior sebzést de a dmg 45 akkor érdemes lehet mérlegelni, színtől függetlenül, mert lehet hogy a 45dmg-es összességében jobban erősít rajtad, mint az 50dmg-es.
Szín ahogy írta a kolléga a ritkaságot és közvetve az erősséget jelenti, ahogy az Originsban is. Egy kék színűn van kb két módosító ha minden igaz, egy lilán már három, a kovácsnál felrakható Engrave nélkül. Engrave-l tovább lehet erősíteni az adott fegyvert, páncélt. A kardomon pl most +6% sword dmg
Mivel a sebzés itt több csoportba van osztva neked kell tudni melyikre vagy rákattanva, warrior, assasin, hunter, fire, poison... Azt a páncél és fegyvert válaszd ami az adott sebzésedet növeli.
Én a Warrior ágra gyúrok és ha lehet azokat a páncélokat hordom amik arra adnak pluszokat. De mivel kiesett egy arany assasinos chest akkor azt vettem fel, upgradelem és hordom amíg ki nem esik hasonlóan jó a warriorból, mert összképben az arany színű mindig jobb mint akármelyik szintbeli fehér-kék-lila.
Kovácsnál nem vásároltam eddig fegyvert és nem is néztem mik vannak nála, mindig a kiesett tárgyakkal gazdálkodok.
UI nélkül nehéz megállapítani hogy mennyi HP-ja volt mikor a csirkék megtámadták, így még az is lehetne, hogy csak 1-1-1-1 HP-t csippentettek le belőle és ha volt max. 3 HP-ja akkor abba bizony bele lehet halni.
Még a WoW-ban is megeshet, mióta a WoW kint van, alig 14 éve, hogy sárga (neutral) mobokba bele aoe-zva, cleavelve könnyen fűbe harap az ember, legyenek azok halak, fókák, menyétek, nyestek, esetleg teknősök vagy rákok. Ebben nincs semmi új, kivéve talán az Openworldgamer nevű egyénnek aki ezt a videót összehozta.
Én is belefutottam harci csirkébe, és egyből megbántam hogy ész nélkül cleaveltem össze vissza, de szerencsére engem nem öltek meg, igaz kellett hozzá egy HP töltés, hogy túléljem, de az is igaz hogy nem full HP-val mentem a csirkék ellen. Ésszel harcolva nem lesz ilyen szituáció, bár tény hogy engem is meglepett mikor rámjött a csirke Odessa farmján.
Egész játékot nézve:
Szerintem a lángoló kard gázabb. Vagy lebegő fák. Vagy a törött lándzsaheggyel kivégzek egy fullba páncélozott ellenfelet. Vagy hogy a lovamat irányítom hogy jobbra forduljon, erre előre leugrik a szakadékba. Vagy hogy nyomom a parry-t amit a karakter nem vesz és simán benyel 2/3 HP-nyi sebzést 2 másodperc alatt.
Az hogy egy fa lebeg, betudható annak hogy mondjuk egy sziklát nem jelenít meg a motor vagy csak nem rakták oda.
Az hogy a ló nem arra megy mint kellene, az lehet sima kis elmebaj a hátas részéről.
De tény, hogy a fentiek előfordultak nálam és még lvl 15 sem vagyok, akár hiszed, akár nem. Nincs okom lehúzni a játékot, de nem is védem, ha az észrevétel jogos.
Meditáció nekem Pireusban a kikötőben ment, mikor ki kellett menekíteni Periklész szobrász haverját és csak éjszaka indulhattunk el a hajómmal.
Ha még nem csináltad meg azt a küldit, próbáld meg, hátha segít a dolgon.
Ezekben a videókban hasonló gép van mint a tied.
[LINK]
[LINK]
1080p -ben, v-sync😲n, minden maxon kivéve volumetrikus felhők, így átlag 60fps -sel hibátlanul megy pedig csak egy gtx 1070 FE van a gépben.
(mondjuk 90-97% -on van a kihasználtsága de a 7700k csak 60-70% körül) 😀
De már vagy 3~4 éve,nem indulnak a játékok az elavult architektúra miatt,ezért váltottam anno FX-re.
https://www.youtube.com/watch?v=iDaOdo5QBOg
https://forums.ubi.com/forumdisplay.php/1931-ACOD-PC
Ám van egy kettő ami játékementet érintő probléma, de persze lehet nem bug hanem ficsőr vagy csak nekem probléma:
- harc közben a parryt nem mindig sikerül aktiválnia időben, hiába nyomom a gombot, így volt olyan ellen aki 3 vágással 2/3 hp-tól szabadított meg, mert a parryval nem tudtam időben hárítani
- a spéci skillek és a normál támadás között kell egy lélegzetvételnyi szünet, kb amíg a normál támadás animációját befejezi és a spéci skillt csak akkor vesz ha ekkor nyomom, pl rúgás vagy pajzsleszerelés
Ehhez hasonló kezelési probléma van a Star Trek Online-ban is a felszíni harcok során.
Megoldásbeli probléma:
- a lovam úgy vágtat fel 60 fokos emelkedőn ahogy mostani terepjárók nem tudnak és még időnként akkor is rásprintel, kb mintha egyenes terepen lenne
- pajzs használat tiltása a főszereplőnek (legalábbis eddig nem találtam rá módod) az egyik legrosszabb megoldás, amit választhattak. Nem tudom hogyan mehetett át a tervezésen, belső teszteken így
- az offhand lándzsahegy használata merényletekkor nagyon rossz animációkat kapott.
Komolyan, hátulról a törött lándzsahegyet belevágja az ellenfél hátába, majd az ellenfél mellkasán keresztül a lándzsahegy pengéjét marokra fogva kirántja a testből. Nem kell élethű fizika, de ez akkor is nevetségesen néz ki. Elhiszem hogy kellett egy epik fegyver aminek nagy szerepe lesz talán valamikor, de ez a megoldás akkor is béna.
Számítottam rá, hogy bizonyosan fogalomzavarban küzdesz! Az összes nagy költségvetésű játékot(amit egyébként nagyobb kiadók pénzelnek), akármilyen szar is "AAA"-s játéknak nevezzük, mert a jelző miértje a pénzben rejlik, és nem a minőségben!
Én személy szerint az AC: Originst végignyomtam, míg a Witcher 3-at meg az első fél óra után töröltem, mert nem ragadott meg semmi benne, ha már az összehasonlításoknál tartunk. Pedig sokan mondják, hogy kiváló játék a Witcher 3, úgy néz ki, nem én vagyok a célközönsége, ez van. De akkor sem fogok a Witcher 3-al szenvedni mert a többiek azt mondják az a királyság. Kipróbáltam, nem jött be, túltettem magam rajta, kerestem más játékot.
Odysseyhez pedig: egyelőre nekem egy helyenként egyszerűsített Origins-Black Flag-nek néz ki.
De nagyobb és hosszabb,mint az elődei!
És ***án optimalizált!
És amiket írtál,pont azok miatt jó.
Szerintem😀