A Black Ops 7-tel debütált az AMD FSR Ray Regeneration

Szerző: xoki | 2025. November 17. | hír | 16 hozzászólás

Az AMD továbbfejleszti a FidelityFX Super Resolution (FSR) technológiáját, és az egyszerű térbeli felskálázóból az FSR 4 megjelenésével gépi tanuláson alapuló megoldásra váltott. A cég pedig most áttér ütemtervének következő fázisára, amely a Redstone nevet kapta.

Első lépésként a ray tracing minőségét javító funkcióval álltak elő. Az AMD számítástechnikai és grafikai részlegének alelnöke és igazgatója hivatalosan is megerősítette, hogy a Call of Duty: Black Ops 7 az első játék, amely a Redstone készletet használja, illetve tartalmazza a Ray Regeneration funkciót. Sajnos kizárólag a Radeon grafikus kártyák legújabb generációjával működik.

Egy gépi tanuláson alapuló, valós idejű zajszűrőről van szó, amelynek célja a sugárkövetéses effektusok, mint például a megvilágítás és a tükröződések feljavítása. Az Nvidia Ray Reconstruction funkciójához hasonlóan működik.

A támogatott hardverrel rendelkező játékosok a Black Ops 7 beállítások menüjében találhatják meg az új „Ray Tracing Denoiser” opciót. A megfelelő grafikus kártyán felül fontos az AMD Software Adrenalin Edition 25.11.1 illesztőprogram feltelepítése is.

Call of Duty: Black Ops 7
Call of Duty: Black Ops 7
Call of Duty: Black Ops 7
Megjelenés: 2025. November 14. (PC)
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: Raven Software, Treyarch
Hozzászólások: 16
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
MaximumGame avatar
Kitalálom csak új kártyákkal fog menni.
Csak hogy vegyél ujjat 🤔🤣
0
0
0
0
💬 15
MaximumGame avatar
@DavidHUN: Persze a többi meg ki lesz offolva. 🤔
0
0
0
0
enslaved avatar
@MaximumGame: Az nVidia esetében meg az MFG nem megy csak az új szérián, valószínűleg ezeknek technológiai háttere is lehet. Nyilván nem mindnek, hiszen a DLSS 4 is eredetileg csak az 5xxx szérián ment volna, aztán mégsem csak azon megy. Nem tudom AMD fronton mi az igazság, ugye ott még az FSR 4 sem megy visszamenőleg, hogy ez mennyire tudatos, fene tudja. AMD részről mondjuk azért gondolom hogy valami akadályozza, mert ők általában felhasználóbarátabbak voltak mindig is, na persze ahogy egyre jöttek fel (pláne CPU terén) akár kapzsibbá is válhattak.
0
0
0
0
Yezi_ avatar
@enslaved:
hiszen a DLSS 4 is eredetileg csak az 5xxx szérián ment volna


Kezdettől fogva csak az MFG volt 50-es széria exkluzív egyébként, DLSS 4 bejelentésénél is kint volt, hogy az új verziójú SR, RR és DLAA egészen a 20-as szériáig visszamenőleg elérhető lesz mindenki számára.
https://www.nvidia.com/content/dam/en-zz/Solutions/geforce/news/dlss4-multi-frame-generation-ai-innovations/nvidia-dlss-4-feature-chart-breakdown.jpg
0
0
0
0
MaximumGame avatar
@Yezi_: Csak sajnos RTX3080Ti al is be tudom kapcsolni és külső programmal. Szóval egy nagy kamu az egész amit Nvidia csinàl... Frame gent 2-4x is
0
0
0
0
enslaved avatar
@Yezi_: Nekem úgy rémlett hogy a elején még mást mondtak, és csak később változtatták meg, de lehet tévedek.
0
0
0
0
Brelshaza avatar
@enslaved: elvileg RDNA2-3 on is megy az uj FSR Linuxon, szóval nemtudom, ha mindent támogatna minden, mai napig 1080 Ti lenne a legtöbb embernek :D
0
1
0
0
MaximumGame avatar
@Brelshaza: Neked se 1080Ti van pedig. 😅 Régen tényleg jó volt. Meg lehet majd szerzek egyet látványnak retronak. 🤔
0
0
0
0
Brelshaza avatar
@MaximumGame: de a 1080 Ti nem is támogat mindent, pont erröl beszélek xD
ellenben a 3060 kb egy kategória a 1080 Ti al csakhát van DLSS legalább ha framegen nem is :D
0
0
0
0
MaximumGame avatar
@Brelshaza: Megoldható frame gen programmal 🤔 2x és 4x es is 😉
0
0
0
0
Brelshaza avatar
@MaximumGame: Loseless Scaling el meg, de sajnos az játék adattal nem dolgozik csak képröl saccol, ami nem éppen tökéletes
0
0
0
0
MaximumGame avatar
@Brelshaza: Igen azzal 😅
0
0
0
0
Andor1997 avatar
@MaximumGame: Legjobb tudomásom szerint ugyebár mivel változott a 9000-es széria, például AI feldolgozó egység és más hasonló téren, ezért normális minőségben lehet ezt a számítást, vagy úgy általában a folyamatot a régi gen nem ismeri, csak úgy, mint a FSR4-et, bár azt meg lehet hackelni, hogy valamilyen módon menjen, vagy hasonló legyen, mintha natív lenne, legalábbis 7000-es kártyán már tudtommal csináltak ilyet.
Nyilván lehet megy a matekozás náluk is, de egy idő után még sem várhatjuk el, hogy valami olyat tudjon XY széria, amire akkor még talán fel sem volt készítve, vagy bele sem volt olyan feldolgozó egység építve, ami tudná, ezek a dolgok baromi nagy léptékben fejlődnek, érthető lenne, ha nem tudná csak úgy, régen ilyen nem volt, jött az erősebb videokártya, be a gépbe és viszlát.
0
0
0
0
MaximumGame avatar
@Andor1997: Az a helyzet hogy ezek az AI magok bármire hasznàlhatoak, ha van rá írva program. Szóval max a mag sebesség lehetne gond. De akkor is futna. De csak a 2000 széria első próbálkozás ami sokkal gyengébb. A többinel nincs akkora szakadék.
0
0
0
0
Andor1997 avatar
@MaximumGame: Nyilván, logika ezt diktálnál.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció