header
Ashes of Creation
Ashes of Creation cover
Megjelenés: 2025. December 11.
Műfaj: MMORPG
Fejlesztő: Intrepid Studios
Kiadó: Intrepid Studios

Ashes of Creation gépigény

Minimum gépigény:

CPU:
Intel i5-8400 | AMD Ryzen 5 2600
RAM:
(8 GB RAM)
GPU:
Discrete NVIDIA GTX 1070 or equivalent (Integrated GPU is not supported)
DX:
Version 12
OS:
Windows 10/11, 64-bit
STO:
120 GB available space
NET:
Broadband Internet connection

Ajánlott gépigény:

CPU:
Intel i7-8700 | AMD Ryzen 5 3600
RAM:
(16 GB RAM)
GPU:
NVIDIA RTX 3070 or equivalent
DX:
Version 12
OS:
Windows 10/11, 64-bit
STO:
120 GB available space
NET:
Broadband Internet connection
NOTE: Minimum: SSD required (Internal SATA/M.2) / May be more than 120GB / Recommended: SSD required (Internal M.2 NVME) / May be more than 120GB
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hasonló játékok:
The RepopulationMetin2Wild Buster: Heroes of Titanno coverno coverWorld Of Warcraft Classic
Hozzászólások: 11
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
toncsi92 avatar
Kipróbáltam a játékot 1 órát beleraktam oké hogy alfa 2 fázisban van a játék de borzasztó állapotban van még és elvileg ezt 10 éve fejlesztik.... low beállítások mellett 40-50 fps-em volt, hatalmas lagg van a játékban jelenleg a mellettem lévő fa elkezdett követni majd pörgött forgott a levegőben és utána beleállt a földbe... Oké mondom alfa verzió ezvan full bugos stb de az a durva hogy a quest adó npc-vel sem tudsz sokszor beszélni hogy, leadd a küldetésedet...
1 pozitívum amit tudok mondani hogy, a harcrendszer nagyonjó skill rendszert is frankón összerakták de kb ennyi amit pozitívumként feltudok hozni sajnos semmi más...
Ja és picit utánaolvastam ennek a steven shariff-nak aki az intrepid studios ceo-ja régen piramisjátékkal foglalkozott és csomó embert lehúzott... Ráadásul 2025 december elején beperelték és 850.000 dollárt követeltek rajta ha jóltudom a szerver bérlést nemfizette ki a csávókám.... Aztán hirtelen megjelenik a játék steamen.... Eléggé cash grabnek tűnik a dolog abban sem vagyok biztos hogy, nem azlessz a vége hogy, felmarkolja a lóvét amit keresett kifizeti a büntit és lelép a csávókám a stúdiót meg beszántja a játékkal együtt.... Nagyon reménykedtem benne hogy, végre lessz talán egy jó mmo de megintcsak azvan hogy, a wow óta egy mmorpg sincs ami labdába rúgna.... Dehát ezvan ennyi volt a rövid kis mondandóm erről a játékról... Szép napot mindenkinek!
0
0
0
0
no avatar
Hát ez nagyon gyenge eresztés lett örlybe. Van baj a gémmel rendesen.
0
0
0
0
💬 2
bukta2 avatar
@Kings Bounty fan: kb. 1 hete hogy szembejött velem egy videó és abban láttam hogy ebben is lesz Siege War, na ott el is engedtem a játékot...Throne and Liberty-ben elég volt...nem azzal van a bajom hogy a Siege nem lenne jó, hanem hogy megint 100vs100vs100vs100 stb stb... playernek kell rohangálni ide-oda...közben Discordon ordít mindenki hogy ki mit csináljon, aztán a képernyőn csak csíkokat látsz, rádugranak hirtelen 20-an, mozdulni sem tudsz, csak arra ébredsz rá hogy újraéledsz valahol 10km-el arrébb... szóval egy nagy PvP katyvasz az egész játék és mindeközben van 11 FPS-ed a több 100 player miatt...és ahogy olvasom a véleményeket, szerverproblémák ( ez mondjuk alap egy MMO indulásánál) de rengeteg bug is van a játékban (ugye mivel Alpha 2-es teszt ez igazából, azért Early Access) szóval gyorsan le is mondtam róla... nincs kedvem megint több 100 órát grindelni azért hogy egy Orosz szekta aki uralja a szervert 2 csapásból leverjen. Kösz kihagyom, arról nem is beszélve hogy kb. 1 év után átváltanak havi előfizetéses modellre...)
0
0
0
0
no avatar
@bukta2: Azt hittem single játék hát akkor kukába vele már most, mint a before is el is tünt.
Ezt csinálták 10+ évig xdxdxd
0
0
0
0
no avatar
Jézusom ez megjelenik idén az kemény.
0
0
0
0
💬 2
bukta2 avatar
@Kings Bounty fan: MICSODAAAA? :D ez meg fog jelenni? biztos csak káprázik a szemem...már vagy 4 éve követem Facebook-on őket, de az utóbbi 2-3 évben már abszolút át is lapoztam a posztjaikon... mert nem volt semmi említésre méltó hírük a megjelenésről, és most meg itt látom hogy December 11... nem hiszem el, na ennek gyorsan utána kell néznem!
0
0
0
0
no avatar
@bukta2: De csak bétaverzió sajnos. Úgyhogy közel sincs kész.
0
0
0
0
MrPAYER avatar
2017 óta készül, többször is átesett nagyobb változtatásokon a projekt, gondolom a nagyfokú érdeklődés és rengeteg előrendelés miatt összegyűlt annyi pénz, hogy jobban szabadjára tudják engedni a fantáziájukat és több mindent megvalósítani. Ilyen pl. hogy Unreal 5 lesz a játék alatt, a szárazföldi területek 2x a víziek pedig 3x nagyobbak mint ahogy eredetileg anno tervben volt, számszerűsítve 400km2 szárazföld és 700km2 víz.

---KÉPI ANYAGOK---
Világtérkép
Spoiler!
https://kephost.net/p/2022/48/9712_158428a00e0b.jpg

Node-ok felosztása
Spoiler!
https://kephost.net/p/2022/48/7971_b09de99b3733.png

Friss fejlesztői videó a gyüjtögetésről
Spoiler!


FAJOK & KASZTOK
Elsőként 8 kaszt közül választhatunk, majd jópár tucat óra után, kb. a leveling közepénél lehet választani még egyet, tehát 8x8=64 kombináció jöhet ki, és mindegyik más-más névvel rendelkezik, tehát nem az lesz a karaktered leírásánál, hogy Mage + Fighter, hanem Battlemage, stbstb. Fajok tekintetében 5 csoport lesz, amiből 4 rendelkezik ún. alfajjal, ha úgy tetszik rasszal, ezeknek olyan nagyon meghatározó szerepe nem lesz, többnyire inkább kozmetikai orientáltságú a dolog mint pl. az Elder Scrolls játékokban, nyilván lesznek alap erősségekben/gyengeségekben különbségek de magasabb karakter szinteken ezek a határok összemosódnak, amiben a leginkább eltérnek, hogy a játék elején a világtérkép melyik pontján szeretnénk kezdeni a játékot mert más és más kezdőterületekkel fognak rendelkezni.

GYŰJTÖGETÉS & KERESKEDELEM
A játék egyértelműen két legfontosabb része amire az egész épül az a gyűjtögetés, kereskedelem. Nagyjából minden amit látsz egy erdőben barangolva, összes fa, bokor, kő stb. kivágható, felszedhető, szétcsákányozható, a leginkább a New World vagy a Conan Exiles-hez lehetne hasonlítani. A nyersanyagokhoz tartozni fog egy komplex, realisztikus barkács rendszer is, hogy az összegyűjtött javakat érdemben feltudjuk használni akár a saját javunkra vagy kereskedelmi célokra. Utóbbiról sok mindent még nem tudni, feltehetően a pénz a játékban nem fog csak úgy a semmiből generálódni nagy mértékben mondjuk questezés során, a vagyonunk mértéke főleg a kereskedelmi és harcászati sikerünkön áll vagy bukik. Indíthatunk jól vagy kevésbé megpakolt karavánokat olyan területekre ahol a mi élőhelyünkön termelhető javak hiánycikknek számítanak, pl. banánt viszünk a tundrára, azt ott jó áron elpasszoljuk, hazafelé pedig, hogy visszafele se üreskézzel jöjjünk feltankolunk párszár litert juharszirupból. Biztosan lesznek helyi aukciós házak is illetve kereskedhetünk szabadon bárkivel szóbeli megegyezés alapján is.

TERÜLET RENDSZER, AZAZ NODE-OK
A térkép 85 db ún. Node-ra lesz felosztva. A Node-ok igazából egy pár km2-es zónák amelynek közepén egy központi település található. A település bárki számára birtokba vehető aki rendelkezik elég katonai erővel, nyilván itt nem egyénekre hanem méretes klánokra kell gondolni több tucat emberrel akik nem félnek előrántani kardjukat ha a kötelesség megkívánja. Ha egy klán bebizonyította rátermettségét és megkaparintott egy szabad Node-ot vagy erőszakkal elfoglalt egy már korábban lakottat akkor átveszi az irányítást a régió felett. Ilyenkor egy ceremónia keretén belül kormányzó választás történik, itt jön a képbe a diplomáciai tényező is. Mivel szavazati joggal nem csak az elfoglalt város lakói rendelkeznek akik ott élnek a saját házaikban vagy ne adj isten csak a diadalmas klán tagjai, hanem az adott régió peremvidékén élő, többnyire teljesen más, jellemzően értelemszerűen kisebb klánok tagjai is, vagy olyanok is akik semmilyen társulásnak sem a tagjai csak szimplán az adott Node polgárai. Az új kormányzó ettől függetlenül a megszállók közül fog kikerülni és 99%-os valószínűséggel a guild leader lesz az, de attól még a diplomatikusság látszata legalább fent áll. De, hogy miért is jó kormányzónak lenni? Irgalmatlan mennyiségű pénzt fog a regnáló klán zsebre tenni a szabadon variálható adók miatt, aminek a mértékét, nem viccelek, legalábbis még az Alpha 1 tesztben így volt, akár 100%-ra is teheti! Tehát eladsz egy tárgyat 2.5 coinért és a kereskedelmi adó rajta szintén 2.5 coin, tehát bármit csinálsz nullába vagy csak még a cuccodat is elveszted. Na ezek a jóérzésű klánok pillanatok alatt ellesznek takarítva biztosan, talán még a szomszédos Node-okból is érkezni fognak zsoldosok, hogy megsegítsék az elkeseredett polgárokat és, hogy visszaállítsák a békét. Rengeteg mindenről lehetne itt még beszélni, pl., hogy a központi településnek 5 szintje van és legalább ugyanennyi stíilusa, amolyan Total War-osan beállítható, hogy kastély lesz ahol az NPC katonák toborzása gyorsabb és hatékonyabb, kereskedelmi város ahol sokkal több lerakatot és raktárat tud építeni a kormányzó, vagy esetleg egyetem szerű akadémiai város ahol a tudományokkal foglalkozó játékosok kapnak buffokat. De az alap város szint is egy egyszerű sátortáborral indul és végül akár metropolisz is lehet belőle több száz House Slot-al arra várva, hogy beköltözzenek a lelkes adófizetők.

HOUSING RENDSZER & LAKÓHELY
Két lehetőség áll a játékosok előtt. Nincs más teendő mint kiválasztani egy számunkra szimpatikus Node-ot, ahol nincsennek horribilis adók, a katonai védelmi hátteret is megfelelőnek találjuk és viszonylag nyugis, nem annyira háború tépázta vidék, már ha valaki erre vágyik és nem az ellenkezőjére, hogy közel legyen a régió határ és tudjon menni gankelni mindent ami mozog az ajtón kilépve maximum 5 percen belül. Az első lehetőség az, hogy veszünk egy Apartmant a Node központi településén. A játék gazdaságát még nem ismerve én úgy gondolom, hogy ez lesz a drágább megoldás, ugyanis szinte biztosan több lesz a városban az adó mindenre mint a régió kintebbi területein, a vételárról pedig nem is beszélve. Biztonság szempontjából viszont a lehető legjobb választás, a falakon belül található a folyamat strázsáló játékos és NPC őrség között. A másik lehetőség az, hogy egy birtokot vásárolunk, aminek az ára attól függ, hogy mennyire található messze vagy közel a központi településhez. Pontosan nem tudni még, hogy ennek lesz e több fajtája vagy egységes, mindenesetre nagyjából 100x100 méteres területekre kell gondolni. Viszont ennek a berendezését, hogy mekkora a ház, hogy néz ki a ház, egyáltalán egy ház lesz e, legyen kerítés, legyen szántóföld stbstb. már mi fogunk gondoskodni róla és a saját nyersanyag készletünk, hogy miből tudunk gazdálkodni és építkezni.

Majd még folytatom...
0
0
1
0
GalenDragonay avatar
Ha ez a játék jól sül el, akkor végre lesz egy MMORPG amit játszhatok az ESO után. 😆
0
0
0
0
💬 2
Liptik avatar
@GalenDragonay: Vagy a WOW és a Metin után.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció