Assassin's Creed Valhalla gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
Ryzen 3 1200 - 3.1 Ghz / i5-4460 - 3.2 Ghz
RAM:
8GB (Dual-channel mode)
GPU:
AMD R9 380 - 4GB / GeForce GTX 960 4GB
DX:
DirectX 12
OS:
Windows 10 (64-bit only)
STO:
50GB HDD (SSD Recommended)
RES:
Low preset, 1080p, 30 fps
Ajánlott gépigény:
CPU:
Ryzen 5 1600 - 3.2 Ghz / i7-4790 - 3.6 Ghz
RAM:
8GB (Dual-channel mode)
GPU:
AMD RX 570 - 8GB / GeForce GTX 1060 - 6GB
DX:
DirectX 12
OS:
Windows 10 (64-bit only)
STO:
SSD (50GB)
RES:
High preset, 1080p, 30 fps
NOTE: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support
| Recommended (High preset, 1080p, 60 fps):
Processor (AMD / Intel): Ryzen 7 1700 - 3.0 Ghz / i7-6700 – 3.4 Ghz
RAM: 8GB (Dual-channel mode)
Video Card: AMD Vega 64 - 8GB / GeForce GTX 1080- 8GB
Storage: SSD (50GB)
Operating system: Windows 10 (64-bit only)
DirectX Version: DirectX 12
Additional note: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support
| 2K (Very High preset, 1440p, 30 fps):
Processor (AMD / Intel): Ryzen 7 2700X - 3.7 Ghz / i7 - 7700 – 3.6 Ghz
RAM: 16GB (Dual-channel mode)
Video Card: AMD Vega 56 - 8GB / GeForce GTX 1070 - 8GB
Storage: SSD (50GB)
Operating system: Windows 10 (64-bit only)
DirectX Version: DirectX 12
Additional note: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support
| 2K (Very High preset, 1440p, 60 fps):
Processor (AMD / Intel): Ryzen 5 3600X - 3.8 Ghz / i7 – 8700K – 3.7 Ghz
RAM: 16GB (Dual-channel mode)
Video Card: AMD RX 5700XT – 8GB / GeForce RTX 2080 S – 8GB
Storage: SSD (50GB)
Operating system: Windows 10 (64-bit only)
DirectX Version: DirectX 12
Additional note: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support
| 4K (Ultra High preset, 2160p (4K), 30 fps):
Processor (AMD / INtel): Ryzen 7 3700X - 3.6 Ghz / i9 - 9700K – 3.6 Ghz
RAM: 16GB (Dual-channel mode)
Video Card: AMD RX 5700XT – 8GB / GeForce RTX 2080 - 8GB
Storage: SSD (50GB)
Operating system: Windows 10 (64-bit only)
DirectX Version: DirectX 12
Additional note: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support
| Recommended (High preset, 1080p, 60 fps):
Processor (AMD / Intel): Ryzen 7 1700 - 3.0 Ghz / i7-6700 – 3.4 Ghz
RAM: 8GB (Dual-channel mode)
Video Card: AMD Vega 64 - 8GB / GeForce GTX 1080- 8GB
Storage: SSD (50GB)
Operating system: Windows 10 (64-bit only)
DirectX Version: DirectX 12
Additional note: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support
| 2K (Very High preset, 1440p, 30 fps):
Processor (AMD / Intel): Ryzen 7 2700X - 3.7 Ghz / i7 - 7700 – 3.6 Ghz
RAM: 16GB (Dual-channel mode)
Video Card: AMD Vega 56 - 8GB / GeForce GTX 1070 - 8GB
Storage: SSD (50GB)
Operating system: Windows 10 (64-bit only)
DirectX Version: DirectX 12
Additional note: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support
| 2K (Very High preset, 1440p, 60 fps):
Processor (AMD / Intel): Ryzen 5 3600X - 3.8 Ghz / i7 – 8700K – 3.7 Ghz
RAM: 16GB (Dual-channel mode)
Video Card: AMD RX 5700XT – 8GB / GeForce RTX 2080 S – 8GB
Storage: SSD (50GB)
Operating system: Windows 10 (64-bit only)
DirectX Version: DirectX 12
Additional note: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support
| 4K (Ultra High preset, 2160p (4K), 30 fps):
Processor (AMD / INtel): Ryzen 7 3700X - 3.6 Ghz / i9 - 9700K – 3.6 Ghz
RAM: 16GB (Dual-channel mode)
Video Card: AMD RX 5700XT – 8GB / GeForce RTX 2080 - 8GB
Storage: SSD (50GB)
Operating system: Windows 10 (64-bit only)
DirectX Version: DirectX 12
Additional note: Requires GPU with DirectX 12 (Feature Level 12_0) support
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 1 891
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Ui.: Eddig volna a fesztivál? Mert nálam az is eltünt 😃
YT-> i5 10600KF + 1660S "GAME NAME"
És tádááá
Kellemes gémelést minkinek! 😉
rysen 3 2200g
Memória: Hyper x ddr 4 3200 mhz 16 gb
Videókártya: Msi radeon rx 470 8 gb
Op. rendszer: windows 10 64 bit
Alaplap: gigabyte
kipróbálta G cpuval meg rx 570el
hagyjuk is a témát
Aki Odyssey-t is tolta előtt, és most ezt (ahogy én is) eddig csak azt mondta, hogy bár nem ég és föld, de határozottan szebb, kidolgozottabb, részletgazdagabb.
Van miértje ennek a gépigénynek...
Valhallával kapcsolatban: új patch-el nekem nincs problémám. Frissítésekre természetesen szükség van, hogy az apróbb, nagyobb hibák orvosolva legyenek. Ez egy Open World játékra hatványozottan igaz. Általánosságban elmondható, hogy jóval több hibalehetőség van bennük, mint akármelyik más kategóriát képviselő játék.
Jól jönne egy magyarítás.
Nem lehet, hogy van pár virágbolti Ubi játékod?
Csak úgy nem függesztenek fel egy előfizetést...
Én majdnem kezdés óta tag vagyok, és sosem volt ilyen probléma
3 játék van a gépemen. Fortnite, Destiny 2 és Watch Dogs Legion éés ott van a kép hogy ki van fizetve ekkor és hogy mikor fog újra charge-olni ééés hogy suspendelve van.
[LINK]
De tessék itt a forum. Mindegyik thread suspendről szól.
Inkább elkezdtem azon gondolkozni, hogy vajon kiket függesztenek fel és miért...
Ahogy látom elég sokrétű, és főleg most, új előfizetőkre száll ez
Durva
Csak mert a drágalátos Ubi fizetési rendszere úgy működik, hogy ha először fizetsz náluk egy adott kártyával, akkor 2* próbálja meg levonni a pénzt. Az első az egy úgynevezett "authorization hold", amivel asszem a kártya hitelességét ellenőrzik, hogy egyáltalán terhelhető-e. Ezt természetesen vissza fogod kapni legkésőbb 1 héten belül, a második levonás lesz a tényleges.
Én pl. úgy jártam, hogy a Revolutos kártyámmal fizettem, amin kb. egy ezressel volt több, mint az előfizetés, és soha nem fizettem vele Ubiéknak. Kaptam is szépen a felfüggesztést, mert nem tudta másodjára levonni az összeget. Aztán megadtam az OTP-s kártyámat, amin jóval több pénz van, és azzal már nem volt gond.
Nem scam, csak szimplán egy szarul megvalósított fizetési rendszer. Érdekes, mások meg tudják oldani normálisan, csak Ubiék nem. Jó, felőlem legyen authorization hold, de ne legyen már annyi, mint maga az előfizetés, könyörgöm...
Sorry, de ez nagyon idegesítő. Nem kapod azt amiért fizetsz.
Nekem a "javítás" óta kevésbé terheli a procimat.
Valamilyen új drivert telepítettél azóta?
Esetleg próbálj meg valamilyen Tisztítóprogramot. Vagy reinstalt.
Drivert próbáltad frissíteni?
[LINK]
Ha megnézed 0:26-nál minden más textura is eltűnik.
Másztam volna felfele, oldalra, lefele, csak egy bizonyos szakaszig engedett mászni. Tovább nem.
Muszáj volt elteleportálni onnan mint Kirk kapitány.
Beestem lóval a vízesés mögé és egyszerűen képtelen voltam szabadulni onnan.
De amiket leírtam azok egyike sem "wall bug".
[videó]
Ha megnézed 0:26-nál minden más textura is eltűnik.
Ugyanez látszik a fenti videóban is, csak más mennyiségben; pl a hátulról nem textúrált kövek, és a levegőben folyó víz. (Bár ezeket inkább out of bounds-nak szokták nevezni, ha már a szakszavaknál tartunk 😆😉
Mit gondoltok a jatekrol? Megeri az arat?
Csak ne felejtsd el lemondani, ha már nem kell, mert automatikusan megújul.
Azt hogy te megvetted még nem jelenti azt hogy überkirály game. Nem vettem meg. Tudom mi a szitu,számomra egy rókabőr game.
Összefoglalva: sem a te véleményed, sem az enyém nem elfogulatlan, tehát @krisz1717-nek ezt is figyelembe kell vennie a döntés meghozatalakor.
Egy történész hasonlítja össze a játékot a valósággal. Mint videó persze nem túl jó, de tartalmilag nagyon érdekes.
[LINK]
[LINK]
Amúgy a történész és a történelemtanár ugyan azt az egyetemet végzi el, csak az egyik tanárnak áll, a másik kutat. De ha tényleg keményen szőrszálhasogatók akarunk lenni, akkor tényleg történelemtanár a videó készítője, ami szerintem semmit nem von le az értékéből.
Én szeretem a történelmet, csak az a nagy bajom hogy a játékokban is azt szeretném ha valósághű lenne, nem úgy mint itt. Ez az ac 90%fantasy a 10% valódi dolog alapján, ami benne van 😀
Ez persze nem von le semmit az értékéből, csak engem speciál teljesen hidegen hagy😃
A játék meg nem lehet valósághű, mert a játék fő célja a szórakoztatás, ellentétben a valósággal. Már, csak az alapvetésből kiindulva sem, ahol mi vagyunk a főhősök és egy személyben leigázzuk, megváltjuk, legyőzzük az egész világot, beleértve a ránk törő tucatnyi ellenséggel. Ilyen a valóságban nincs. Egy középkori játék, ha valósághű lenne, akkor az úgy nézne ki, hogy ha egynél több ellenség támad rád, akkor halott vagy, ha csak egy, akkor meg elképzelhető, hogy túléled, de lehet, hogy több csatában nem kell részt venned. Egy gyalogsági katona túlélési ideje egy aktív csatában átlag 7 másodperc. Ezt tanították a katonaságnál nekünk. Na most ezek a játékok kicsit hosszabbak... 😀
Csak kicsit.
Angol és történelem szakos tanár (többek között) végzettséggel mondom, hogy azért a történészek elég durván specializálódnak területenként, hogy utána kutatni tudjanak. Csak a 3 év alapképzés egyezik meg, ami az alap történelmi tudás megszerzése.
Aztán, hogy ténylegesen kutató legyen valaki akkor mester, phd hajajajj 😃
Az a baj vele, hogy az alapképzésben a Danelaw és szaxonokon kívül nem foglalkoznak az egyetemeken a Norse Mythology -val, így kevés róla az általános történelem tanári tudás. Ahogy a videón is látszik kicsit.
Szóval minden esetre nagyon érdekes videó, csak kicsit... laikus és nagyon nem annyira tudományos. Mondjuk a Valhalla Fandom oldalán viszont nagyon jól elmenne 😃 Amúgy jó jogi kérdések vannak benne elmagyarázva és az alp koncepció tényleg jó.
De ne csináljunk már úgy, mintha egy szórakoztató videónak egy doktori disszertáció szintját kellene elérni.
Bármiből akkor vagy jó, ha beleásod magad egy témába. Mindenhez nem lehet érteni.
Hosszú és alkoholpárában érlelt felsőfokú tanulmányaim tapasztalata szerint az egész arról szól, hogy a bulik közti szünetben nagyon intenzíven megpróbálsz megjegyezni egy könyvet, amit nehezít az alkohol-kocsonyába ragadt maradék agysejtjeid kevéske létszáma, majd másnap (pontosabban még aznap) megpróbálsz úgy tenni a tanáraid előtt, mintha felfogtad volna a könyv tartalmát. 😀
Egyébként igen, átfogó magyarázatnak és tisztázatnak nagyon jó.
Javaslom az Adaptive V-sync-et, sokat javít a teljesítményen.
Az adaptive V-sync viszont a sima V-sync-el ellentétben, nagyon szépen simítja a kiugrásokat, és sokkal élvezhetőbbé teszi a játékot mert megszűnnek a mikrolaggok, keret vagy kocka késések. Gyakorlatilag tiltja a keret késést, kvázi bevárja a pufferelt adatokat. Ehhez keveset kell játszani a beállításokkal, vagy ha Radeon RX580 vagy fölötti kártyád van, vagy Nvidia esetén inkább már 2070 S és afölött, akkor minden csak maximum, és az adaptive Sync végzi a dolgát.
Mindenesetre tényleg elég érdekes a beállítások közötti különbségeket nézni. Mielőtt megírtam volna a bemutatót erről a játékról, próbálgattam egy napig a különböző beállításokat. Az az érdekes, hogy ultrán 40-50 fps között ingadozik, low-on meg 55-65 között. Alig van fps különbség, viszont nagy a kilengés. Ugyanis itt nem arról beszélünk, hogy tart egy kisebb fps tartományt és néha kiugrik, vagy beesik, hanem, folyamatosan egy 10-15 fps-es tartományban ingadozik. Persze nálam 30-ra korlátozva nincs ezzel semmi baj, hiszen ennél mindig többet tud, de 60-at nem nagyon tud tartani, amíg nem bűvészkedsz a beállításokkal, hacsak nincs egy 1080Ti-d.
Viszont, ha sikerül elérni, hogy az fps 60 környékén ingadozzon, majd lezárod 60-ra és bekapcsolod az Adaptive Quality-t, célként szintén a 60-at belőve, akkor egész egyenletesen megy a játék. Még nekem is sikerült így "stabil" 60-at elérni, csak nekem fontosabb a látvány, mint az fps, szóval ultra és 30-ra állítottam.
Az Adaptive V-sync-nél viszont hajlamos az általad írtak miatt is váltogatni a 60 és a 30 között.
Szerintem sokkal jobb egy stabil 30 is, mint bármi, ami 5-nél nagyobb fps-e különbségekkel változik. (persze ez az én véleményem. Van aki szerint 30 nál az is jobb, ha 50 és 70 között ugrál.)
AMD kártyákra nagyon jól van optimalizálva, FullHD maxhoz elég egy 8GB-os 580X mert azért szeret 7GB környékén memóriát foglalni, még ha csak 5-öt is használ.
A kilengésekkel eddig mindig azt tapasztaltam, hogy ha többet rakna ki a játék mint a monitor frissítése, akkor mindig eldobál frame-eked és mikrolaggol. Alacsonyabbal nem volt tapasztalatom, mert sehol sem esik be V-sync nélkül 80-90 alá.
Ha minden igaz, akkor az AnvilxNEXT-et ez után nyugdíjba is küldik. Kegyetlenül elérte a teljesítőképességének a határát a motor.
FHD Ultrához elég az én 580-am is, csak a stabil 60-hoz kevés a konfigom egésze, beleértve az alaplapomat, ami ugye nem biztosít elég sávszélességet a VGA-nak.
Van bent két nagyon hasznos beállítás (meg több tucatnyi simán csak hasznos), ami segít, ha nem elég izmos a géped.
Az egyik, a Resolution Scale, amivel elérheted, hogy szebb beállításokkal játssz, mint amire a géped képes lenne. Mivel a játék magasabb beállítások mellett kifejezetten szép, azért érdemes ezzel egy próbát tenni. Itt beállíthatod, hogy kisebb felbontáson rendéréljen a gép és azt skálázza fel a monitorodra. A különbség nem igazán látható, de nagyon meg tudja kímélni a VGA-dat. Ez arra jó, hogy a 45 fps-edből 60-at csináljon.
A másik ilyen, az Adaptive Quality beállítás. Ha ragaszkodsz mondjuk a 60 fps-hez, de a géped nem bír minimum 60 fps-t minden körülmények között és néha bemegy 60 alá, akkor itt beállíthatod, hogy legyen a cél 60 fps és a játék, mikor ez szükséges, átmenetileg kisebb felbontást alkalmaz azért, hogy meglegyen a kívánt képkockasebesség. (Így érik el az új konzolok is a stabil fps-t) Ez nem arra való, hogy a 45 fps-ből 60-at csináljon, hanem arra, hogy az 55-65 közti értéket mindig 60 felett tartsa, (vagy 30, vagy 45, beállítástól függően)
i5-4440
gtx 970 turbo
8 gb ddr3 ram
win 10 64 bit
A Ubisoft mindig korrektül adja meg a gépigényt.
I5 6402p
GTX 1050 Ti
16GB DDR4 2400Ghz Dual channel
Válaszokat előre is köszönöm!
amit láttam belőle
nagyon ac fan vagyok de ez valahogy...na majd kiderül
I7 3770 még mindig nem adja meg magát! 😆😂
Spoiler!
Ebben nem tudom, h mekkora a max level.
És az ,hogy látszólag sok minden van az itemeken bőven nem jelenti azt , hogy valós értékekt képvíselnek azok, én pl hiába fejlesztettem mindent a 2h fegyverem forgatására, hiába dodgeolok el minden elől ha az ellenfelem a háta mögül is képes a pajzsot berántani az ütésem elé...és igen én nem kevés ilyet tapasztaltam a játáékban sajnos. És tudom sokaknak pl nem jött be az előző rész de ott azért a set itemeknek és a játékos által válaszott buildnek volt értelme és látható különbség volt játékos és játékos között azonos szinten. Az rpg-ek inkább a skill build és a gear-ben keresendőek az alapjai nem abban ,hogy tehetsz 5 pontot az életedre vagy kapsz +1 dodge-ot vagy 1.4%al több assassin dmg-et... (egyéb iránt meg ez a talent fa jelenesetben inkább csak időhúzási szándékkal épült a játékba, ha rendes szintezés lenne ezt az "apró" angliai térképet 30 óra játék alatt kilehetne pörgetni minden ellenségével együtt) ezek csak számok amiknek ebben a játékban vajmi kevés jelentőségét látom az eddigi tapasztalataim alapján.
Ezeknek a számoknak akkor van értelmük ha a képességek és a tárgyak is szinthez/statokhoz vannak kötve.
De félre ne érts , ízlések és pofonok , ki így ki úgy gondolkodik , nincs ezzel baj. Nekem inkább az nem tetszik, hogy a játék hemzseg a bugoktól és ez bizony sokszor a harcban is megmutatkozik.
A bugok szerencsére engem eddig elkerültek abban a 72 órában, amit a játékban töltöttem, csak pár vicces epizód és grafikai gliccs jutott.
Viszont, ha sokallod a lovaglást, akkor töltsd le a RDR2-t és máris más fényben tűnik fel az itteni lovaglások ideje.
Én is "nagy felfedező" vagyok, szóval engem nem zavar. A sztorit nem is erőltettem, mert hamar rájöttem, hogy akkora meglepetések úgy sem érnek, hogy nagyon hajtsam. Inkább azt a taktikát követtem, hogy egy egy nap mindig kitűztem magamnak valamit. Mondjuk azt, hogy begyűjtöm a fegyvereket és páncélokat aznap. Másnap meg haladok egyet a történetben, hogy megnyíljon a következő térképrészlet. Harmadnap egy kis falufejlesztés, meg a készpénzállomány növelése. És így tovább.
Talán kicsit túlzottan gyűjtögetős, az újfajta küldetésrendszer kitalálásánál érezni a szándékot, az átgondoltságot, de azért érezni a tapasztalat hiányát is ezzel kapcsolatban. Meg hát a régi motort is cserélni kellett volna. De, hogy összecsapott lenne, azt nem mondanám.
Nekem az, hogy raugrasz az ember fejere majd az elrepul 2 metert egy egyenes test tartasban mint egy babu csak elvette a kedvem es nem is banom, hogy kidobal a jatek mert mikor ezt meglattam hirtelen mar nem is izgatott annyira.
Egy vikinges jatekbol igy kihagyni a fizikat es a valosaghu animaciokat szegyen.
A red dead 2 tokeletes pelda arra, hogy mit kene csinalni a tobbi kiadonak a fizikaval es az animaciokkal.
Szerintem az ubi sosem fog elerni erre a szintre, mert latod igy is van aki izombol vedi a jatekot, hogy milyen jo meg szep es igy is tobben vettek elso nap mint az elodjet.
Kar kulonben, en nagyon akartam mar egy jo vikinges jatekot de ugy latszik meg varni kell egy par evet. Esetleg rockstar nyugodtan megcsinalhatna, az legalabb tuti jo lenne. 😃
Szóval, ha majd a srác kinövi a konzumer gamer kategóriát, rájön, hogy a hibák egy része nem a játékban van, hanem benne. Ha eleget játszik, mondjuk ő is beleöl 20 helyett 4-500 órát egy ac-be, kiismeri. De ez a játék ugye nem az alkalmi játékosoknak készült, ahhoz túl sok bent a tartalom.
u.i.: Ha már a videót elemezzük a srác még a szerepjáték fogalmával és a zsáner fő jellemzőivel sincs képben. Egy wikipedia szócikk elolvasásával sokat segítene magán, ha nem akar égni. Bár gondolom a nézői sem a profi kategóriában vannak.
Szerkesztés: Ha nekem nem hiszel, itt a VR végigjátszása. Nézd meg, hány hibába futottak bele. Ja, és tedd fel magadnak a kérdést, hogy hogy tudtak ennyit játszani egy játékkal, ami állítólag a hibák miatt játszhatatlan. [url]https://www.youtube.com/watch?v=7AhgbcCcrGU&list=PL-0aMuV87MLUR3-qbKrdrptkRevpx8tVz[/url]
És még valami: láthatóan te nem játszottál a játékkal, szóval ne csak egy véleményre adj, ami a lehető legrosszabb. Légy nyitott és nézz meg másokat is, vagy hallgass olyanokra, akik már játszottak ezzel a játékkal és nem teljesen kezdők.
RDR2 egyébként valóban generációkra van az AC-tól, holott 2 éves cím. Ettől függetlenül maga a világ szokás szerint rendben van mint az utóbbi két résznek is, többi már hagy kívánnivalót maga után.
A kérdés, hogy mit értünk optimalizáció alatt. Ha a szó eredeti értelmében használjuk, ahogy azt az egyetemen tanítják, akkor azt, hogy az adott szoftver az adott hardverkörnyezetben optimálisan működik a megadott paraméterek szerint. Ez erre a játékra igaz. Pl.: Ultra High preset, 2160p, 30 fps hibátlanul meg van a megadott, vagy jobb hardverrel; vagy, mint nálam a High preset, 1080p, 30 fps tökéletesen meg van, sőt jobb is. Következésképp a játék hibátlanul van optimalizálva.
Ha úgy használjuk az optimalizálás kifejezést, mint itt sokan, hogy olyat is tudjon a játékmotor, ami nincs is benne, vagy olyan gépen is jobb teljesítményt nyújtson, ami gyengébb, mint amire optimalizálták, akkor igaz az, hogy rossz az "optimalizáció". De, ahogy te is mondod: a laikusok már csak ilyenek.
A játék nem használ olyan extra eljárásokat amik indokolnák a gyatra képkockaszámot, a látvány úgy szint. Ragaszkodhatsz ahhoz, hogy ez egy jól optimalizált játék, de szakmabeliként nálam ez bőven messze áll a valóságtól. Habár azt hozzáteszem, hogy gyakorlatilag amiért az engine szenved alatta az utóbbira nincs is kimondottan túl sok lehetőségük. Ennél a játéknál (meg az utóbbi két résznél) már bőven megérett a motor komolyabb továbbfejlesztése avagy leváltása (mert az egyértelmű, hogy attól függetlenül hogy 6 éve 2.0-val hirdetik az engine-t, sokat fejlesztettek rajta az évek alatt, viszont alapjaiban nyilván nem változott). Hogy a laikusok, miként véleményezik a játékot "motorháztető" alatt az mindig is olyan meh volt részemről, viszont a képkockaszámmal stb. azért tisztában vannak és valósan háborodnak fel amiért nem túl acélos a teljesítmény bika hardverkörnyezetben.
Bugok tekintetében meg már más tészta, bármelyik játékban kiprovokálhatóak a hasonló jelenségek, nem feltétlenül jön elő mindenkinél. Ettől függetlenül, ugyan úgy javítandó dolgok, ezt már csak így külön tűztem hozzá.
Az, hogy a motor "AMD oldalú"-nak tűnik, vagy a teljesítményugrások hiánya abból fakad, hogy ez egy konzol motor. De más szemszögből előbbi nem AMD oldalú, csak az Nvidia le van maradva, utóbbi meg nem olyan rossz, ha azt nézed, hogy olcsóbb PC-n is egész jól fut, következésképp kevés a csalódott játékos a vevőkör derekából, ahol az olcsóbb PC-vel játszók vannak. A 60 FPS meg elérhető a 4k kivételével minden felbontáshoz, van hozzá preset is, szóval ezt sem lehet felhozni hibaként. Hogy a 30 már PC-n divatja múlt? Lehet, de megint utalnék a játékosok derékhadára, akiknek 1060-uk, vagy hasonló VGA-juk van. Nekik ad lehetőséget 60-ra, meg 30-ra is szép grafikával. Én is játszhatnék 60-al, csak ugye ez a játék rpg, nem shooter. Azért a 60 fps is egy fetis tud lenni. Volt már itt olyan, aki arra panaszkodott, hogy a farm szimulátorban nincs meg neki a 60 fps... Maradjunk abban, hogy van ahol elengedhetetlen, (shotter, Souls like, meg a többi "reflexvizsgáló játék" ), van ahol nélkülözhető (minden más)
Ilyen volt az eredeti X86-os procik mondjuk 8086,80286, 80386 melyben nem voltak lebegőpontos utasítások. ha olyan számítás kellett végezni a procinak fixpontos utaasításokból rakta össze a lebegő pontos utasítást. Így lassú volt a végrehajtás. Ha kapott a gép lebegőpontos társprocit(8087/80287/80387) akkor nativan tudta egyből végrehajtani és igen csak éerezhetően megugrott a teljesítmény olyan progiban ahol sok lebegőpontos számítás volt.
Na tehát ha egy játék eredetileg AMD procis konzolra van fejlesztve és onnan jön vissza konzolra. és ott mikor irják és forditják a kódot elönyben részesítik az AMD utasitás készleteket, akkor az áthozott kód is jobban fog futni AMD-n(már ha használ AMD-re jellemző utasításokat). Amikor áthoznak egy konzol játékot értelem szerüen igyekeznek minnél kevesebb munkával és költséggel megoldani. Sokat segit az X86 kompatibilitás. Persze a proci kompatibilitás miatt lesz sok olyan hardver elem, ahol bele kell nyúlni a programba(mondjuk olyan eszköz portok, amit egy konzol program közvetlenül elér, azt biztos át kell irni Diretx kompatibilisre. De a kód jó részét nem kell macerálni. Egy olyan játék, amit eleve PC-re fejlesztenek és mondjuk jobban igyekeznek kihasználni benne az intel utasítás készletet optimálisabban fog futni intel procin, mert ott meg az AMD proci fog sok gépi utasítást emulálni és helyettesíteni. Ezért van, hogy egyik játék jobban fut AMD procin a másik meg Intel procin remekel. Ehhez persz az kell, hogy a fordító program képes legyen konkrét gyártó termékére forditani bele téve a adott gyártó specifikus utasításokat. Régen is volt ilyen a fordító programokban. Bár akkor még proci család szinten fordítottak. Például egy turbo pascaba vagy delphibe be lehetett állitani, hogy 286/386/486/pentium utasitásokat is használ valaki. Ha kikapcsolták a pentiumot, akkor csak 486-os szintig rakott bele gépi utasítások vagyis egy kevéssé hatékony kódot generált. Végül is a konkrét fordító program tudásától függ, hogy mennyire lehet optimalizálni a lefordított kódot egy konkrét procira.
Azonban az AMD adta a konzolokba a proecsszort és a VGA-t. Ők és a Microsoft viszont más úton indultak el, inkább újabb megoldásokat találtak ki, hogy ne erőből (nagyobb nyers számítási teljesítmény) kelljen minden megoldani. És ezek az okosabb megoldások kerültek a konzolokba is és egyszerűsítették a konzolból PC-re történő portolást. Magyarul, inkább az AMD-nek kedvező megoldások vannak alapól a játékokban, miközben az Nvidia még csak most kezdte el azokat a fejlesztéseket, amiken az AMD már 6-8 éve túl van. Most az új API-k szempontjából egy Nvidia kártya ott áll, ahol az AMD állt 5 éve. Persze ettől még működik, sőt, mivel erőben még mindig sokkal jobb, így nem is látványos ez az elmaradás.
A lusta fejlesztők miatt azonban egy AMD-s pc-n jobban fut egy csomó új dx12-es, Vulkan-os játék (és ma már ezek vannak többségben a nagy játékok között), mint azonos teljesítményű Nvidiával szerelten azért, mert egy konzol -> PC portnál a munka jelentős része azzal megy el, hogy Nvidián is menjen rendesen. Namost ezt szokták elspórolni.
Nem támadásnak, mert nem kell mindenkinek a 60FPS minimum, hogy élvezzen valamit.
De ettől nem a géped időtálló, hanem te vagy türelmes.
És azért azt nem mondhatod, hogy 60 fps alatt csak a diavetítő van. A játékosok döntő többsége nem nagyon tud különbséget tenni 30 és 60 között, amíg ezt nem méri, vagy nem látja egymás mellett a kettőt, hogy össze tudja hasonlítani. Anno erre jó sok bizonyítás született, amikor épp ment a vita sok évvel ezelőtt a "60 fps alatt is van élet" címmel a konzolgyártók miatt. A vita akkor már egyszer lefutott. Persze vannak fps fetisiszták, akik egy farm szimulátor, de még a Sims alatt is arra panaszkodnak, hogy nincs meg a 60 fps, de ez már egy másik tudományágra tartozik. A moziban sem panaszkodik senki a "diavetítésre", pedig ott csak 24 fps van, ami ráadásul eredetileg 12 volt, csak megduplázták a képkockákat technikai okokból.
Fentiekre válaszolva meg nem azért lett időtálló géped mert AMD-re építkeztél (mondjuk a felette lévő Jaguar taglalását hagyjuk mert sok benne a fals kijelentés) hanem mert minimálisak az igényeid. A 60 fps eléréséhez messze nem kell a világ pénzét elkölteni, manapság már budget színvonalat képviselnek azok a hardverek amikkel ezt el lehet érni. Haladunk a korral, ez van, lehet mondogatni hogy elég a 30, de ez már bőven nem a döntő többséget jelenti, alap target a 60, felette meg szimplán jól esik a szemnek.
(Neki állhatunk vitatkozni újra a 60 fps kérdéskörén, de ez évekkel ez előtt lefutott. Eredmény is született, szerintem felesleges újra "lejátszani", csak mert nem értünk egyet az eredménnyel.)
Szerk.: Félre értés ne essék! Egy PC időtállósága nem abban rejlik, hogy nem kell benne VGA-t cserélni 6-8 évig, hanem abban, hogy VGA csere mellett mennyi ideig bírja. Az én gépem is 6 éves elmúlt és VGA cserével most is bírja. Ha azt akarod, hogy mindig meg legyen a vágyott 60 fps, csupán annyit jelent, hogy évente veszel új, baromi drága VGA-t, és nem 4 évente egy középkategóriásat, mint én. Persze kompromisszum, de hát az ár is számít.
(AMD-re kivételesen hibátlan) (Állítólag)
Processzor: AMD FX(tm)-8350 Eight-Core Processor
Memória: 16 GB ddr3
Videókártya: Radeon (TM) RX 480 Graphics 8 GB Nitro+
Op. rendszer: Windows 10 64 bit
Szóval, ha most vennék, már egy 6/12-es, vagy 8/16-os CPU-t vennék és nem ezt. újabb 6-8 évre tervezve tennék bele minimum 16 GB RAM-ot és egy AMD VGA-t, legalább 8GB VRAM-al így sokkal tovább lehetne használni a szokásos félidős memóriabővítéssel és a vége felé új VGA-val.