Van egy videó, ahol képről képre mindent kielemeztek a trailer-ből. Durva, hogy egyes emberek mikre nem figyelnek felét vagy 3/4-ét tuti egy átlag ember nem vette észre. Nekem az tetszett a legjobban, mikor a beach-en vannak és a háttérben a fazon telóval a kezében kamerázza a sunáját, ahogy a nő lehajol :D De vannak , még ilyen jó kis dolgok benne.
@nesh019: Azért ennyire elvakultnak se kéne lenni az irányukba, ez a Rockstar már nem ugyanaz, mint annak idején volt... 😁 Majd megjelenéskor, és a következő videó anyagokból meglátjuk, feleslegesen egy trailer alapján nem kell felülni nekik!
@nesh019: Annak idején amikor megjelent a GTA 3 előzetese azt hittem be.hugyozok a látványtól , kiemelném addig GTA 2-tem , szóval volt látványbeli különbség. Saját meglátás szerint a 6 részben több szabadidős tevékenység funkció lesz a kampányon felül meg grafikai tuning. Aztán az online részére fognak csak koncentrálni, és emellett jó párszor mint az V-öt, rongyosra fogja remasterelni, definitive "edisünözni" újra kiadni a R* 😅 utóbbiba szinte 99% biztos vagyok.
@jolvokw: Az semmi se jelent hogy csúszik és jól lesz optimalizálva hány példát láttunk már erre a játékiparban? Na ugye! De még mindenről korai beszélni NAGYON!
@TommyVercetti0_X: Én azt nagyon jól tudom hogy a sok jàték csúszik és még így is rosszul van optimalizálva. Én csak GTA 5 ből indultam ki ahhoz képest hogy 2015-be jelent meg és màr akkor is rengeteg optimalizáltatlan jàték volt és GTA 5 az jó volt optimalizàlva.
Hihetetlen hogy ezt megéltem! Tegnap nagy buli volt pezsgő bontás meg minden nálam legalább is! Csak sajnos még maga a játék odébb van! Még így is várni kell elég sokat!
@TommyVercetti0_X: Nem tudom te melyik tagnak a reinkarnációja vagy már itt
De te is csak egy troll vagy
Pezsgő bontás stb...
El hiszi szerinted ezt neked valaki
@MC MaRcI: Na mi van hülyegyerek? :D Mi nem tetszik? Mi van te is csak egy kutya vagy aki ugat! Anyudnál rinyáljál ne itt ez nem az a hely! Auuuuuuuuu wauuuuuuuu ehez értetek csak az ugatáshoz!
Van valami jó tipp hogy kb mekkora gépigényre lehet számítani? 2026 és 27 között? Minimum rtx 4080? Meg i7 processzor meg gondolom 16gb ram és ez csak a minimum
@jolvokw: Hatalmas baromság ilyesmikrol spekulalni
Örüljünk ha addig nem tör ki a 3.vh
Nem tudjuk lesz e grafikai fejlődés Pl a Ps5 verzióhoz képest
Ha lesz is mekkora
Jól lesz e optimalizálva
Mind mind olyan kérdés amire 2 év múlva talán választ kapunk
@jolvokw: Én inkább abban bízok, hogy a játék optimalizációját a Rockstar nem az upscaling progikra bízza rá, hanem valós, értékelhető kódot kap a játék.
Egyébként az utóbbi két R* PC port rendkívűl jó lett szerintem (GTAV / RDR2), szóval biztosan nagyon jól fog skálázódni a különböző teljesítményű konfigurációk között a VI is.
Spekulálni még most felesleges, de egy 1080p60 medium-high presethez szerintem biztosan elég lesz egy RTX 3080/6800 XT. Gondolj bele, mire megjelenik a játék PC-re ezek már 5-6 éves GPU-k, szóval teljesen reális.
Az 1440p / 2160p ultra graf + RT On, 60+ FPS-hez biztosan az aktuál csúcs hardver fog kelleni, szóval RTX 5080/90, a 32G DDR5 RAM is alap lesz, nézd meg mennyi NPC van a pályán a trailerben.
2026 előtt nem hiszem lesz pc port, 1-2 év delay szerintem lesz a pc és konzol verzió között.
Szóval ha a PS5 és társai verzió 2025-ben jelenik meg a pc portolás plusz idő lesz, minimum 1 év.
Rossz esetbe csak 2027-re jön majd ki a pc verzió, de nyilván ez kaphat grafkai ugradet.
+Jön majd a PS6 így arra is ki tudja majd dobni a Rockstar+PS7 2035 fele.
Jól látuk, egy GTA már 3 generációra kidobott a Rockstar.
@carl18x: Szerintem is, de az jobban benne van a dologban,hogy nem szeretnék,hogy lewarezolják a játékot,így a legutoljára adják ki,anno az 5-öt,ha jól emlékszem 2 nap alatt feltörték :)
Az is igaz,hogy ez ennél a játéknál nem számít,mert úgyis megveszik.
Csak azt nem tartom korrektnak,hogy bejelentéskor nem mondták,hogy PC-re is jön majd(bár mindenki tudja,hogy igen )
Még arra is gondoltam,hogy DIREKT később adják ki pc-re,hátha ezért valaki konzolt vesz/venne. Szerintem most lesz olyan ember(emberek) nem is kevés.
@Berki19980: Ha undorító minek nézed? Komolyan azért regeltél be egy accountot, hogy most jól megaszondhasd'? Ráadásul egy olyan oldalon kéred rajtunk számon, hogy miért rajongunk a játékért ami dedikáltan a játékoknak van fenntartva.
@MrPAYER: Nem vagyok a komád. Én is várom a játékot de ami túlzás az túlzás. Van olyan ember aki attól fél hogy meghal mielőtt a játékkal játszhatna. Ez az egész nagyon szégyen
@Berki19980: Ne haragudj, bennem is csak hiú ábránd volt elsőre, hogy komák lehessünk, ilyen attitűddel ami neked van lehetetlen lenne.
Egyébiránt itt konkrétan az oldalon ki/mi verte nálad így ki a biztosítékot, hogy ilyen hatásos volt a beköszönésed? Hátha látja az illető és megtudjátok beszélni. 😕
@Berki19980: 😂🤣trollcsapat vezetője megérkezett.
Jó unalmas életed lehet hogyha erre van időd hogy ide gyere veszekedni.
Saját magad ellensége vagy. Bejöttél a f*szerdőbe😂🤣
@nesh019: Berki ... tag 39 perce.... :D Bár nem láttam mit írt, de gondolom csak, azért regelt, hogy kieressze a felhalmozott frusztrációját, hogy csak 2025-ben tud vele játszani vagy még akkorsem , mert eltolják 2026-ra.
Egy pár dolog amit írnék, igaz írták már előttem is, de legyen meg minél többször annál jobb.
-A trailer ingame, azaz a játékot futtató RAGE 9 engine-ben lett renderelve, tehát nem CGI. Ez nem azt jelenti, hogy így fog kinézni a játék. Hanem azt, hogy MÉG ETTŐL IS JOBBAN fog kinézni mire megjelenik. PC-n pedig pláne. Meglehet nézni a GTA V első, 2011-es előzetesét, vagy akár az RDR2 2016-os bejelentőjét is. A végeredmény mindig jobb volt a teljes megjelenésre, szóval nem kell itt haterkedni, ott a net, tessék megnézni, számtalan comparison videó bizonyítja mind a két játék esetében.
-A megjelenés szerintem 2025 Q1. Abból gondolom ezt, hogy a November 7.-i shareholder call-on nem módosították a 2024-es fiskális évre tervezett bevételeket, ugyanúgy kiugróan magas eredményt várnak mint amit már előzetesen 2022-ben is kommunikáltak. Ha nem haladna jól a fejlesztés akkor azt kétlem, hogy egy hónappal ezelőtt már ne látták volna.
2024-es pénzügyi év: 2024 Ápr. 1. - 2025 Márc. 31.
Ebből következik az, hogy a PC-s verzió is simán megjelenhet még 2025 folyamán, akár Q4-ben, de szerintem nagyon maximum 2026 Q1. Az RDR2-nél is már csak 1 évet kellett várni, nem hiszem, hogy a Rockstar most másképp gondolkodna mint akkor. A PC-s GTA V 18 hónapos késését senki ne vegye alapul, éppen egy generációváltás közepén voltunk így a prioritás a PC helyett a nextgen konzolokon volt....2025-ben a VI megjelenésekor nem lesz ilyen jellegű probléma, ezért érdemes inkább az RDR2 sémáját nézni.
Durva GTA 5 Trailer 98 millió 12 év alatt ez meg 75 millió és még 1 nap se telt el. Visszanéztem a GTA 5 legelső trailert, hát mai szemmel az se volt jobb, mint ez :D De borítékolható szerintem, hogy minden játék által felállított rekordot megfog dönteni ez a 6. rész. (első napos vétel számok, előrendelői számok, bevétel blablabla szóval mindent).
@susguy: Nagyon beteg számok, most belép az ember youtube-ra és mindenki GTA 6 trailer szakértő :D Nem tudom, hogy valaha ütött e valami ennyire/ilyen hamar, de ez tényleg brutális és még hol a megjelenés...itt olyan hype lesz a megjelenés elött. Már én is láttam olyan embertől, aki nálam 1-2 évvel idősebb (50-es) és azt írta, hogy "lehet meg sem élem a megjelenést már" :D Beteg tényleg már most az egész cirkusz csak a trailer kijövetele után. Mi lesz, mikor kijön egy aktuális gameplay videó egy küldetésről vagy jobban bemutatva az egyik vagy mindkét főszereplőt...
Na hát mik vannak :D Pár évvel ezelött amit írtam mind bejött 2024 elött nem jelenik meg, női főszereplő is lesz, leghamarabb hír amit kapunk 2023 év vége, de legkésőbb 2024 elején, amikor mondtam még belém is kötöttek, tények engemet igazolnak de lényegtelen. Csak annyit mondok, hogy lesznek még meglepetések a játék körül.
A GTA V 2011 és a 2013-as release trailer között nagy a különbség, sokat fejlödött a játék minden téren szebb lett.
A rockstar nem butit. A GTA VI 2025ben még komolyabban fog kinézni mint amit most láttál.
Amúgy ez ingame trailer nem cinematic, rockstarnak nincs cinematic trailere...
PC megjelenés 2026-27, még jobb grafikával, szóval eléggé valószinű hogy erömű kell hozzá, RTX 50-6000 széria.
A Take-Two sajtóközleménye szerint 2025-ben PlayStation 5 és Xbox Series X/S konzolokra érkezik a játék, tehát a jelek szerint a PC-seknek megint várniuk kell majd a portra, amely a korábbi játákaikból kiindulva körülbelül egy év extra időt is jelenthet.
Kövi 1,5 év nyugalomban fog telni, utána meg pár hónap stressz, h megjelenjen 2025 év végéig és ne rakját át 2026-ra. Késés=Ingyen reklám
A jelenlegi konzolokon szerintem biztos max fix 30fps lesz, ha lesz PS5 Pro és vele egyenértékű új Xbox ott lesz szerintem 60fps.
Mi alapján gondoljátok hogy nem fog 2025ben megjelenni a játék pc-re? Egyenlőre semmilyen hivatalos megerősítés nincs.A trailer végén sem írtak platformokat
Lehet hogy csak én öregedtem meg de engem se hatott meg annyira ez a trailer mint az előzö gta részeké.Ettől még lehet hogy a story meg a gameplay mindent vinni fog.
Annyira azért nem estünk hanyatt a cucctól nem? De 45,5 millió megtekintés 8 óra alatt mindent elárul, hogy a kereslet eszméletlen mértékű lesz a játékra és valószínű mindenidők legnagyobb robbanását fogja meglépni, amikor kijön 2025-ben (szerintem karácsony elött valamikor). Szerintem maga a játék szépen fogja mutatni mai korunk primitív semmit érő felszíneskedését, hogy az ami nem érték az az érték mindenki számára...twerkelő csajok a kocsi tetején, flexelés, vagizás minden, ami értéktelen az lesz előtérbe helyezve. Nyílván mindenki nyomni fogja és ha az 5 kihúzta eddig az online részével, akkor szerintem a 6 is durván jó lesz online terén majd. A sztori is tuti adni fogja csak jó pár érdekes karakteres karakter kell a játékba, akik miatt emlékezetes marad majd. (mert mondjuk az 5 karakterei...talán az elmebeteg Trevor volt a legjobb, de se Michael se Franklin nem hagyott maga után nagy nyomokat a játék történelemben).
@DoggyDog: Egyetértek, nekem se ütött akkorárvez a trailer mint anno a V-é... dehát legalább már kint van, és hivatalos. PC-re talán 2026 vagy 7 be jön.
Hát, igen... nekem is hasonló a véleményem! A grafika meg a karaktermozgások elképesztőek, de szerintem anno az V-nek a trailere nagyobbat ütött, dehát na, ez ilyen lett.
Ha tényleg 2025 be jön ki az nvidiának külön jó biznisz lesz addigra már megjelennek majd az rtx 5000 szériás kártyák és megint hülyére kereshetik magukat. Legalább tudom lehet gyűjteni majd 5070 re mert jelenlegim kevés lesz 1440p re.
Ma esti szivárgás, konkrétan egy 20 másodperc Vice City látképével.
A build ami látszik a felvételen .100-al több kb. mint a tavaly szeptemberi anyagok. Tehát még ez sem közel a végleges, itt is hónapokkal ezelőtti állapotot lehet látni. (v0.6 kb. / v1.0 értelemszerűen a release)
[LINK]
A videó a Rockstar North vezető fejlesztőjének a fiától van, értelemszerűen véletlen került a nyilvánosság elé de 100%-ban legit és a GTA VI-ról van szó, nem valami UE5 fan made replika.
@Pedro32: A GTA V-nél azért kellett ennyit várni mert pont egy konzol gen. váltás közepén jelent meg a játék, így a PC-s helyett először a next genre csinálták meg.
Ha a VI tényleg érkezik 24 végén - 25 elején akkor abban a pillanatban még csak a jelen gen. közepénél/háromnegyede körül tartunk tehát az új konzol és annak specifikációi még lőtávolságban sincsenek.
@Liptik: Honnan vagy benne olyan biztos hogy jön PC-re is? Azt ne felejtsük el hogy eredetileg a GTA 5 se jelent volna meg PC-re csak a Rockstar rajongói nyomásra hagyta jóvá!
@TommyVercetti0_X: Elég vastagon meg kéne tömni a zsebüket ahhoz hogy lemondjanak arról a bevételről amit a PC-s piacból szereznének. Időzített exkluzivitás valószínűleg lesz a konzolosoknak (addig is bétatesztelik a játékot, höhö), de hosszú távon csak saját ereiket vágnák fel ezzel.
@Liptik: Tuti, hogy az lesz, tizen x év után érik a számozás váltás, illetve a GTA 6 név olyan értékű marketinggel bír az elmúlt évtized hypeja miatt, hogy hülyék lennének nem meglovagolni.
Azt a Q ezt is megélem, hogy megjelenik a GTA6?
Egyébként tudjátok miket várok a 6-ba? Licenszelt, változatos autók, valósághű törésfizika, és motorhang, Lehessen offlineban nem csak bűnözni, hanem rendesen munkát vállalni, és abból keresni a kenyeret. Grafika oldalán forza 4 szint lehetne minimum, ja meg destruktív környezet(részben, pl rakétával be lehet lőni egy falat, fákat kidönteni ha neki mész, stb.)
Ha egy ilyesmit összehoznak, és vállalható sys req lesz pl. 8-10 gen i5, 16gb ram, rtx 2060/2080, akkor szerintem ***a kis game lesz.
@snowy: Szerintem gépigény szinten annak amúgy nagyon örülnék hogy nagyon jó legyen optimailzàlva. Hogy még a régi gépeken is el fusson. Az i5 processzor meg minimum 8gb ram meg GT 940 és ez csak 500p 😅😅
@jolvokw: Ez jó vicc. Amit kiírtak egyszer gépigényt arra lehet számítani. Ahogy írta fentebb is 10 dik gen i5 el minimumba. Ajánlottba egy i7 esbe volt a 10 dik gen 32 giga ram 3080 nal 260 giga ssd meg ugye win 11-12 only. Hogy mire kijön a proci lehet magasabb lesz. A konzoltól függ mennyi idő a portolás.
@snowy: Gépigénynél arra kell számítani hogy semmire, ugyanis először sztem tuti csak konzolokra jön...majdvegy év múlva talán pc-re, aztán meg már jönni fog úgyis addigra egy deviniti edition amit majd újra kiadnak konzolokra megvaz jön majd pc-re is meg az akkori tuningolt ps5 pro-ra stb... gondolkodjatok a R* fejével hogy hogyan lehet minnél több pénzt szerezni, és kialakul ez vagy valami hasonló akárcsak a GTA V nél. Ennyire egyszerű.
@snowy: Nem hiszem,hogy a Rockstar ki fok fizetni nem kevés összeget a licenszelt kocsikért,pláne nem a valósághű törés fizikáért. Egyik autó gyártó sem szereti ha a kocsijuk törését le szimulálják játékokban.
@Viktorinho: $5.532B a Take Two bevétele egy év alatt. Csak beleférne 5-6db licensz. Nem muszály mind sportautónak lenni, elférhet egy Skoda/Opel is mellette. Gondolom utóbbi 2 licensze olcsóbb mint egy Ferrarinak vagy Mercédesznek.
A törésfizikát sem úgy értem, mint pl. a BeamNG-ben, de deformálódhatna jobban, de ugyanúgy, ha 200-al oszlopnak mész a gameben, maradjon használható utána, és ne húzzon akármerre vagy produkáljon egyéb mechanikai hibát.
@snowy: Na várjál, idézlek...,,valósághű törésfizika "
,,Aztán pedig --> de ugyanúgy, ha 200-al oszlopnak mész a gameben, maradjon használható utána, és ne húzzon akármerre vagy produkáljon egyéb mechanikai hibát."
Amit már most kijelenthetünk ezen kritériumoknak megfelelően --> Spoiler!
Csak úgy kíváncsiságból valaki azt tudja hogy mikor megjelent a GTA 5 első bemutatója mennyi idő telet el mikor kijött ps3-és xbox-ra. Azért írom igy mert ha jol tudom pc-re később jött ki az 5-is.
Most lehet hogy nem lesz összefügés, söt szinte biztos csak úgy kíváncsiságból.
@Evil21: 2011 november 2.kàn volt az első előzetes és 2013 szeptember 17 volt a megjelenés 2014 be meg jelent PS 4re meg az új xboxra 2015 április hónapjàn pc re is. Nem tudom itt hogy lesz jó lenne nem sokàig vàrni
Na, most tényleg úgy néz ki a héten történni fog valami. A Bloomberg jópár fokkal megbízhatóbb forrás mint eddig bárki aki előállt a leleplezés időpontjával.
Hátha.
Szerk.: HIVATALOS, December elején bemutatják végre a játékot.
🎉🎉🎉
@bukta2: gtaforums-ot olvasva tegnap páran csalódottak voltak, mert elviekben van egy minta amit a Rockstar követ, miszerint egy adott vasárnapi napon a közösségi média platformokon megváltoztatják a profilképük-et, gyakorlatban annyit tesz, hogy az R* felirat háttere és annak színe változik a bejelentésre váró játékhoz igazodva, aztán majd 2-3 napon belül jön a reveal trailer.
Nos, hát ez elmaradt tegnap, bár szerintem nem érdemes ebből még semmit levonni. Viszont szerintem ha ezen a héten nem fog történni semmi akkor idén már nem is fog, de ne legyen igazam. 😕
@MrPAYER: Nem szabad be dőlni az ilyen pletykàknak dolgoknak főleg a GTA 6 kapcsàn nem.Ami sajnos a nagy szivárgás utàn csak annyit lehet tudni hivatalosan hogy készül. Mindenki nagyon vàrja tudom de csak én is tippelni tudok ha 2024 be meg akar jelenni akkor még lehetséges hogy kapunk valamit az idén.
@MrPAYER: Amíg hoz bevételt addig éltetni fogják. Aztán, ha meg is jelenik valamikor a GTA VI nem hiszem hogy egyik napról a másikra megfogják szüntetni az V online részét, max nagy valószínűséggel kifognak tűzni egy időpontot, hogy xy hónap xy napján éjfélkor leállnak az offical serverek például. És hogy ne legyen hőbörgés, lehet hogy átvihető lesz a karakter mondjuk vagy bizonyos itemek GTA VI-ba.
De pl Xboxon GTA IV multiba főleg freeroam módokba van élet a mai napig. 😁 Viszont engem elsősorban a sztori érdekel egy GTA esetében.
Persze ahogy a többi szarságot, úgy ezt sem kell készpénznek venni... de az Október 26.-át már több helyen is olvastam, aztán majd kiderül... viszont pontos megjelenési dátumot nem fognak benne mutatni, ha igaz ez a hír, viszont én legjobban a grafikára leszek kíváncsi, mert most látnánk először a R* szemszögéből a játékot! ;) mndenesetre legyen úgy! Az V engem nem fogott meg abszolút, pedig többször is neki estem már de mindig pár küldetés után abba maradt... ez a több karakter, meg váltogatni köztük ez nekem valahogy nem jött be...
@bukta2: Maga a kampány része szerintem korrekt lett, nekem speciel a multiplayer része ami teljesen kimaradt. Viszont a GTA IV-be sztori, DLC-k, multiplayer király volt.
@bukta2: Nem is feltétlen ezek a cikkek a legérdekesebbek, hanem egy konkrét tény, miszerint a Take-Two (R* anyavállalata) 2024 ápr. 1. - 2025 márc. 31. között tartó pénzügyi évben több mrd dolláros bevételnövekedést vár, amit egyetlen játékuk sem tudna tető alá hozni amit nem a Rockstar csinált.
Így az nagyjából kivehető, hogy a GTA 6-nak valamikor jövőre vagy legkésőbb 2025 Q1-ben kell megjelenni.
Szóval nem hülyeség egy idei évi reveal trailer a játék megjelenése előtt durván 1 évvel. Csak, hogy ez most pont Okt. 26 lesz e az jó kérdés, de most már tényleg közel vagyunk.
@MrPAYER: Hát igen...egy ilyen karácsony előtti (pl. 2024 szeptember/október/november)
Hogy a karácsonyfa alá is kerüljön sok példány, ez miatt eltudom képzelni a karácsony előtti kiadást jövőre, és így 1 évvel előtte meg az első Trailert, aztán majd meglátjuk, ezek csak találgatások 😅
@TommyVercetti0_X: Ez egy jó ideje kint kering. Valós is lehet. Mire kijön úgyis nemsoká halott lesz a 10, meg a hellblade 2 is 11 en meg 12 őn fog futni csak.
@crew1199: Ezt én is olvastam, nem lenne semmi az biztos de valahogy nem tudnám elképzelni ezt a méretet egy eladásnál pl aki nem digitálisan veszi hanem lemezen. Ha ilyen tervük van hogy tényleg ekkora lesz és valós az adat akkor jobb ha nem is lesz lemezen kapható csak digitálisan
@Evil21: Ekkora tuti nem, elég sokat kéne törölni a vinyóról gyakorlatilag full le kéne gyurni mindent róla. Ha meg virágboltival lenne akkor másfél tera pfffffff.
@Kings Bounty fan: a cikkben is irták, hogy jobb ha be szerzünk egy újabb merevlemezt vagy ssd-t a pc-be, de a PS-5-re is irták hogy ott meg ugye 825Gb-az egész abból meg 600 pár a felhasználható ott is kellene egy 2. tár pluszban. Ez volt a cikkben. Személy szerint én pletykának ítélem az egészet ameddig nincs semmi hivatalos infó már pedig minden infó a játékról ami eddig van egyenlő a 0-val.
Az utóbbi méretes hozzászólásom után nem terveztem egy újabbat addig amíg nincs hivatalos információ vagy bemutatkozó előzetes a játékról, de mivel nem nagyon akarja a Rockstar bemutatni még a játékot úgy gondoltam, hogy a tavaly szeptemberi leakekből kinyerhető összes információt megpróbálom kivesézni a lehető legrészletesebben amelyek eddig nem szerepeltek a hozzászólásaimban. Konkrét forrásokat nem szeretnék megjelölni mert több száz fős is lehetne akár a lista, nagy vonalakban: GTAForums, Reddit GTA6 Thread, 4chan, YouTube, és az ezeken a platformokon tevékenykedő, scripteléshez és fejlesztéshez értő több tucat ember véleménye akik eltudnak olvasni script sorokat és tudják értelmezni a látottakat, illetve a videókban szereplő, átlag embernek is érthető képi anyagok elemzése. Természetesen a teljesség igénye nélkül, mivel majd egy év után is fedeznek fel ezekben a videókban újdonságokat és nem lesz ez másképp jövő Júliusra sem. Mint előzőleg is említettem itt egyetlen leírt dolgot sem kell készpénznek venni, mivel a játéknak alpha-beta verziójából származó videókból kinyert információk, amelyek a teljes megjelenésre eltűnhetnek vagy átalakulhatnak, viszont jó eséllyel ezek majdnem mindegyike benne lesz a kész játékban ugyanis ezeknek a feature-öknek az idő előtti megismerése semmit nem von le a játék élvezhetőségéből, hogy korábban már fény derült rá, tehát nem befolyásolhatja annyira a fejlesztést mintha a sztori cutscene-k kerültek volna fel a netre és újra kell írni az egész forgatókönyvet. Ezek többnyire csak gameplay elemek amelyeknek ismeretében a többség inkább jobban várja a játékot mintsem kedvét vegye tőle.
Azonnali karakterváltás
A GTA V-el ellentétben itt nem kell egy, az égig távolodó majd a földre visszatérő kamerát végig várnunk, szinte azonnal, hosszabb animáció nélkül tudunk váltani a karakterek között.
Fegyverek limitációja
2-2-2 felosztásban tarthatunk a karakternél fegyvereket, tehát a karakter hátán maximum kettő "nagy fegyver" sörétes/karabély/mesterlövész/rakétavető, kettő a ruházat alatt "kis kaliber/szúró-vágó" pisztoly/géppisztoly/kés/baseball és kettő "eldobható" gránát/könnygáz/molotov. A "nagy fegyverek" kivétel nélkül vizuálisan is megjelennek a karakter hátán amelyre az NPC-k reagálnak is és nem feltétlenül csak szóban, hanem tárcsázhatják a 911-et is.
Táska
Mivel a sorozat történetében először lesz lehetőség klasszikus értelemben vett lootolásra, így a ruházatunk zsebe hamar betelhet. Lehetőség lesz különböző fajtájú és méretű táskákat vásárolni amely az inventorynk kibővítését szolgálja plusz slotok formájában, illetve az előbb említett 2-2-2 fegyver limitációt is tudja bővíteni akinek nem lenne az elég.
First-Aid és étel/ital
A játékban a sérülések különböző mértékűek lehetnek. Nem szimplán annyiról van szó, hogy az életerő csíkból éppen hány százalék áll még a rendelkezésedre, hanem egyéb tényezőket is figyelembe kell venni. Nem lesz kötelező étel és ital fogyasztás, tehát a karakterünk nem tud megéhezni vagy megszomjazni. Viszont ezeknek az elfogyasztása növelheti az életerőt százalékosan akárcsak mint a GTA V-ben is, viszont komolyabb sérülések ellátáshoz és az azokhoz tartozó negatív effektek eltüntetéséhez (pl.: húzza a lábát a karakter) elsősegély csomagra lesz szükségünk. Olyasmit kell elképzelni, mint a Ghost Recon Breakpoint-ban látottak.
NPC interakciók
Korábbi hozzászólásomban már írtam az NPC-kről így ezt most csak kiegészítés. A járókelőket bárhol a világban üdvözölhetjük, beszólhatunk nekik vagy egyenesen meg is próbálhatjuk kirabolni.
Testek mozgatása
Legyen szó akár élő, csak megkötözött vagy halott emberekről kivétel nélkül tudjuk őket mozgatni. Földön húzni, vállra venni, járművekbe vagy azok csomagtartójába berakni.
Földről felvehető tárgyak (nem loot)
A GTA IV-ben már volt lehetőség random téglákat, dobozokat kézbe venni majd elhajítani azokat, nagyon hasonló megoldásra kell gondolni a GTA VI esetében is.
Megadás
Nem kötelező élet-halál harcot vívni a rendőrökkel mint eddig, simán dönthetünk a fegyver eldobása és a megadás mellett. Az, hogy ez mivel jár nem teljesen derülhetett ki a videókból. Találtak arra utaló nyomokat, hogy ilyenkor pár percre börtönbe kerülünk, de lehet csak egy vágást láthatunk majd ahogy karakterünk kisétál az őrs ajtaján. Bármelyik verzió is legyen majd az biztos, hogy ilyenkor minden nálunk lévő illegális tárgyunkat elveszítjük, illetve több ezer dollárral is szegényebbek leszünk.
Guggolás-fekvés
A GTA V-ből érthetetlen módon kimaradt, de a VI-al visszatérnek a különböző testhelyzetek. Távcsöves fegyvereknek valószínűleg kisebb lesz a recoilja fekve mint állva.
Viselt ruhák testreszabása
Ha van egy pulóverünk ami alapvetően tetszik de szeretnénk ha rövidebb lenne az ujja nem kell újat venni, egyszerűen csak feltűrhetjük. Ugyanez baseball sapkák esetében is, hogy a sámli előrefelé vagy hátra nézzen. Bakancsunkat eltakarja e a nadrág vagy legyen beletűrve és még rengeteg egyéb opció.
Lootolás
A GTA történetében először helyet kap a klasszikus lootolás amit egy "eagle eye"-szerű rendszer is támogatni fog. Azt a képességet használva a közelben lévő felvehető tárgyak jelölőt kapnak megkönnyítve a dolgunkat. Számtalan tárgy lesz, egészen egy bontatlan üdítős üvegtől kezdve az aranyrúdig. Ez mind inventory slotot foglal de a korábban említett táskák a segítségünkre lesznek. Nagy változás, hogy a fegyverek is a loot-rendszer részét képzik, magyarán egy-egy megvásárolt fegyver nem marad feltétlen örökre a birtokunkban, elveszíthetjük vagy akár el is dobhatjuk. Ebből kiindulva a fegyverek árai biztosan realisztikusabbak lesznek, tehát nem valószínű, hogy találkozni fogunk 100.000 dolláros Special Assault Rifle-el ami azért ilyen drága mert kétszer annyit sebez mint a sima Assault Rifle, ugyanis egy letartóztatás vagy váratlan szituációban az ésszerű inventory management megkövetelheti, hogy eldobjuk és akkor csak nehezen és irreális áron tudnánk csak pótolni. De egyúttal könnyebb dolgunk is lehet a megfelelő mordályok megszerzésében, ugyanis ha éppen kifogytunk a fegyverekből de nincs kedvünk pénzt költeni akkor egy gettóban a megfelelő személyek likvidálásával biztosan tudunk szerezni vagy akár egy rendőrautó kirablása is célravezető lehet.
Nem heist típusú rablások
A GTA V-ben már voltak rabolható kisebb vegyesboltok, azonban a VI-ban ez is kibővül. Vagyonunk gyarapításához nem feltétlenül szükséges egy hosszú és nehéz rablás megtervezése, ugyanis már az utca emberét is megfoszthatjuk pénztárcájának tartalmától de az újra visszatérő és bejárható éttermeket, szupermarketeket, benzinkutakat, páncélautókat, jegyszedő bódékat, fodrászokat, tetováló szalonokat és sok mást is kifoszthatunk. Arra utaló jeleket is találtak, hogy az RDR2-höz hasonlóan a földön heverő hullák zsebeit is kiűríthetjük.
Rendőri "csapdák"
A GTA V-ből ez is kimaradt viszont a San Andreasban jelen volt, különböző rendőrség által kihelyezett akadályok. Főleg olyasmire kell gondolni, hogyha üldöznek akkor a lehetséges útvonaladra már kiment előre egy járőr és szögesdrótot terített az útra.
Tengeri kincsvadászat
Lehetőség lesz kincseket gyűjteni a tengerfenéken, ugyanis ne feledjük, hogy a Vice City alapjául szolgáló Miami a Bermuda-háromszög egyik csúcsa. Így az óceánfenék rengeteg elsüllyedt hajóval és lezuhant repülővel várja a kalandor hajlamú játékosokat.
Fejlett fizika
Úgy gondolom ez szinte egyértelmű, hogy fejlődik a játék ezen a téren is, de van pár konkrét példa is ami alátámasztja ezt mint bizonyíték. Ugratáskor a leérkező kerekek abroncsai benyomódnak egy pillanatra, a járművek felfüggesztése és teleszkópjai, rugói a terepadottságokhoz mérten mozognak. A ragdollok valóságosabbak lesznek mint valaha, illetve a víz is eddig videojátékban nem látott részletességgel lesz kidolgozva.
Biztonsági kamerák
Rablás előtt különböző módszerekkel kiiktathatóak a kamerák, így akár észrevétlen is maradhat az akció a befejezéséig a törvény emberei számára.
Horgászat
A horgászat mint hobbi és nem mellesleg pénz kereseti lehetőség igencsak ki lesz dolgozva, az RDR2-ben látottaktól is mélyebb mechanikákkal fog rendelkezni. Egészen a csali típusától kezdve, hogy édes vagy sós vízi horgászat e a célunk, mekkora és milyen halra pályázunk, stb.
Veszett állatok
A vadonban ritkán de előfordulhat olyan állat aki veszettséggel fertőzött, így akár mi is elkaphatjuk ha megharap, hogy ennek pontosan mi a következménye azt egyelőre nem tudni de mindenképpen érdekes újdonság. Nem csak a természetben fordulhat elő veszett állat, hanem a város elhanyagolt körzeteiben akár fertőzött kutyával is találkozhatunk.
Rablók
A város nem igazán barátságos negyediben nem a veszett kutyák lesznek a legnagyobb félelmünk hanem a rablók, akik hozzánk hasonlóan mint ahogy mi sem félünk tőlük, úgy ők sem tőlünk. Hasonló rendszert kell elképzelni mint az RDR2-ben látott nő aki kígyómarásra panaszkodik majd amikor segítenénk neki megjelennek a haverjai.
Megvásárolható ingatlanok
A GTA V-ben is jelen volt ez a rendszer, azonban nagyon visszafogott formában akár már a San Andreashoz képest is, persze most az egyjátékosra gondolok nem a GTA Online-ra. Garázsok mellett házak, lakások de akár konkrét birtokok is elérhetőek lesznek amelyek mindegyike valamilyen formában testreszabható lesz.
Párkapcsolati rendszer
A GTA SA és IV epizódokhoz hasonlóan randizhatunk majd másokkal, a potenciális partnerek megtalálásában segíteni fog az újonnan bevezetett WhatUp névre keresztelt, közösségi médiát imitáló alkalmazás is. A történetről még nem sok minden derült ki, szóval azt nem tudni, hogy Jason és Lucia milyen kapcsolatban állnak majd egymással, de ezek alapján nem feltétlen szerelmiben, vagy ha mégis akkor lesz lehetőség a hűtlenségre.
+ infó, ez a WhatUp alkalmazás feltehetően jelen lesz a GTA Online-ban is csak AI karakterek helyett igazi játékosok profiljaival lesz tele ahol lehetőségünk lesz posztolni és csevegni másokkal a játékon belül.
Ez a hozzászólás az előző hozzászólásom kiegészítése, szóval ha minden eddig kiszivárgott információt megszeretnél tudni a játékról akkor kérlek azt is olvasd el. Nagyjából szerintem egy erős 90%-ban sikerült lefednem mindent ami 23.07.21-ig megtudható a játékról. Ha csak nem lesz még egy giga szivárgás (amit kétlek) akkor a hivatalos Rockstar infókig már nem fog semmi újabb érdemleges dolog kiderülni, legalábbis annyi nem ami megérne még egy ilyen terjedelmű leírást. Én a magam részéről nagyon remélem, hogy idén végre már kapunk valami hivatalosat is, főleg egy bemutatkozó előzetesnek örülnék. Reméljük a legjobbakat.
@MrPAYER: Remélem harci stílusokat is tanulhatunk és esetleg nem feltétlen mindent fegyverrel kell elintézni, nagy újítás lenne, hogy ki tudd dumálni magad és újra edzőtermekben új mozdulatot tanulni, amik között válthatnál is majd, nekem a hiánya színességét elvette a játéknak, főleg hogy az 5-ben olykor 1 saller levitte a földre az ellenségeket és vége is volt ott. Továbbá lehetne valami határvonal is végre aközött, hogy valakit romra versz és súlyos sérüléssel elfekszik, illetve a végzetes sérülések között is, mert az eddigi játékokban sajnos a kifeküdt NPC gyakorlatilag halottnak számított, ami egy kicsit levett az élményből nálam!
@Andor1997: Elméletileg a közelharci mechanikáknak jobbnak kellene lenniük mint a GTA V-be, erre konkrét bizonyíték eddig nincs ha csak az RDR2 nem számít annak, ugyanis abban nagyon jó volt a verekedés.
Konkrét harci technikák mint az SA-ban személy szerint úgy gondolom nem lesznek, viszont a gym az visszatér és elvileg a fejleszthető állóképesség (run time buffer) vagy a vizuálisan is megjelenő izomzat (melee damage buffer), ezek szinte biztosak.
Az élő-halott közti állapotot, hogy bevezetik e az NPC-knél nem tudom, erről egyelőre semmi infó de egyébként igazad van, akit "csak" megverünk az ne haljon meg. AC játékokban pl. pont így van amit leírtál.
@Andor1997: Igen, nagyon jó lenne különböző stílusokat használni, az is jó lenne ha lehetne környezetünket kihasználni, pl megfogni egy kukát vagy bármilyen tárgyat és neki lehetne dobni az ellenségnek, és ütni is lehetne vele mint a Yakuza/Like a Dragon szériában is. :D
Nekem is a kedvenc stúdióm, a GTA pedig a kedvenc szériám, nálam ők az iparág csúcsa, űberelhetetlen a munkájuk. Minden játékuk a megjelenésük pillanatában korszakalkotó mesterművek. Persze van aki cáfolna, de ez nálam rajongás, ami megmásíthatatlan 😀.
Én is előrendelem ahogy elstartol a pre-order lehetőség, méghozzá valószínűleg valami komolyabb csomagot. Lehet buta birka vásárló vagyok de basszus, 100-200 eur egy Deluxe vagy Premium Edition-ért vagy hívják majd bárhogy szerintem nem sok, tekintettel főképp arra, hogy legalább 15-20 évig nem kell GTA-ra ismét költeni... bár remélem igen mert visszatér a GTA IV trendje: singleplayer DLC-k.
Predicted GTA 6 requirements to run Rockstar's new Grand Theft Auto game on PC, recommended specs and minimum requirements.
GTA 6 minimum requirements
Memory: 12 GB
Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 1660
CPU: Intel Core i5-6600K
File Size: 150 GB
OS: Windows 10 most likely
GTA 6 recommended specs
Memory: 16 GB
Graphics Card: NVIDIA GeForce RTX 3070
CPU: Intel Core i7-8700K
File Size: 150 GB
OS: up to Windows 11
Itt lehet látni a különbséget a két játék között.
De te is csak egy troll vagy
Pezsgő bontás stb...
El hiszi szerinted ezt neked valaki
Óvodába lehet mehgsertodtem volna
A fenti megnyilvanulasa mindent elarul
Örüljünk ha addig nem tör ki a 3.vh
Nem tudjuk lesz e grafikai fejlődés Pl a Ps5 verzióhoz képest
Ha lesz is mekkora
Jól lesz e optimalizálva
Mind mind olyan kérdés amire 2 év múlva talán választ kapunk
Egyébként az utóbbi két R* PC port rendkívűl jó lett szerintem (GTAV / RDR2), szóval biztosan nagyon jól fog skálázódni a különböző teljesítményű konfigurációk között a VI is.
Spekulálni még most felesleges, de egy 1080p60 medium-high presethez szerintem biztosan elég lesz egy RTX 3080/6800 XT. Gondolj bele, mire megjelenik a játék PC-re ezek már 5-6 éves GPU-k, szóval teljesen reális.
Az 1440p / 2160p ultra graf + RT On, 60+ FPS-hez biztosan az aktuál csúcs hardver fog kelleni, szóval RTX 5080/90, a 32G DDR5 RAM is alap lesz, nézd meg mennyi NPC van a pályán a trailerben.
Szóval ha a PS5 és társai verzió 2025-ben jelenik meg a pc portolás plusz idő lesz, minimum 1 év.
Rossz esetbe csak 2027-re jön majd ki a pc verzió, de nyilván ez kaphat grafkai ugradet.
+Jön majd a PS6 így arra is ki tudja majd dobni a Rockstar+PS7 2035 fele.
Jól látuk, egy GTA már 3 generációra kidobott a Rockstar.
Az is igaz,hogy ez ennél a játéknál nem számít,mert úgyis megveszik.
Csak azt nem tartom korrektnak,hogy bejelentéskor nem mondták,hogy PC-re is jön majd(bár mindenki tudja,hogy igen )
Még arra is gondoltam,hogy DIREKT később adják ki pc-re,hátha ezért valaki konzolt vesz/venne. Szerintem most lesz olyan ember(emberek) nem is kevés.
Inkább ez a ciki kis komám. 😉
Egyébiránt itt konkrétan az oldalon ki/mi verte nálad így ki a biztosítékot, hogy ilyen hatásos volt a beköszönésed? Hátha látja az illető és megtudjátok beszélni. 😕
ennyire nincs életed hogy ilyenekkel foglalkozol ki mit vár?
nem tök m1?
ő dolga ha neki is ennyi az élete
Jó unalmas életed lehet hogyha erre van időd hogy ide gyere veszekedni.
Saját magad ellensége vagy. Bejöttél a f*szerdőbe😂🤣
-A trailer ingame, azaz a játékot futtató RAGE 9 engine-ben lett renderelve, tehát nem CGI. Ez nem azt jelenti, hogy így fog kinézni a játék. Hanem azt, hogy MÉG ETTŐL IS JOBBAN fog kinézni mire megjelenik. PC-n pedig pláne. Meglehet nézni a GTA V első, 2011-es előzetesét, vagy akár az RDR2 2016-os bejelentőjét is. A végeredmény mindig jobb volt a teljes megjelenésre, szóval nem kell itt haterkedni, ott a net, tessék megnézni, számtalan comparison videó bizonyítja mind a két játék esetében.
-A megjelenés szerintem 2025 Q1. Abból gondolom ezt, hogy a November 7.-i shareholder call-on nem módosították a 2024-es fiskális évre tervezett bevételeket, ugyanúgy kiugróan magas eredményt várnak mint amit már előzetesen 2022-ben is kommunikáltak. Ha nem haladna jól a fejlesztés akkor azt kétlem, hogy egy hónappal ezelőtt már ne látták volna.
2024-es pénzügyi év: 2024 Ápr. 1. - 2025 Márc. 31.
Ebből következik az, hogy a PC-s verzió is simán megjelenhet még 2025 folyamán, akár Q4-ben, de szerintem nagyon maximum 2026 Q1. Az RDR2-nél is már csak 1 évet kellett várni, nem hiszem, hogy a Rockstar most másképp gondolkodna mint akkor. A PC-s GTA V 18 hónapos késését senki ne vegye alapul, éppen egy generációváltás közepén voltunk így a prioritás a PC helyett a nextgen konzolokon volt....2025-ben a VI megjelenésekor nem lesz ilyen jellegű probléma, ezért érdemes inkább az RDR2 sémáját nézni.
Nekem van PS5öm, de legszivebben PCn játszanám.
és a 2013-as trailer
A GTA V 2011 és a 2013-as release trailer között nagy a különbség, sokat fejlödött a játék minden téren szebb lett.
A rockstar nem butit. A GTA VI 2025ben még komolyabban fog kinézni mint amit most láttál.
Amúgy ez ingame trailer nem cinematic, rockstarnak nincs cinematic trailere...
PC megjelenés 2026-27, még jobb grafikával, szóval eléggé valószinű hogy erömű kell hozzá, RTX 50-6000 széria.
A Take-Two sajtóközleménye szerint 2025-ben PlayStation 5 és Xbox Series X/S konzolokra érkezik a játék, tehát a jelek szerint a PC-seknek megint várniuk kell majd a portra, amely a korábbi játákaikból kiindulva körülbelül egy év extra időt is jelenthet.
Kövi 1,5 év nyugalomban fog telni, utána meg pár hónap stressz, h megjelenjen 2025 év végéig és ne rakját át 2026-ra. Késés=Ingyen reklám
A jelenlegi konzolokon szerintem biztos max fix 30fps lesz, ha lesz PS5 Pro és vele egyenértékű új Xbox ott lesz szerintem 60fps.
A build ami látszik a felvételen .100-al több kb. mint a tavaly szeptemberi anyagok. Tehát még ez sem közel a végleges, itt is hónapokkal ezelőtti állapotot lehet látni. (v0.6 kb. / v1.0 értelemszerűen a release)
[LINK]
A videó a Rockstar North vezető fejlesztőjének a fiától van, értelemszerűen véletlen került a nyilvánosság elé de 100%-ban legit és a GTA VI-ról van szó, nem valami UE5 fan made replika.
Ha a VI tényleg érkezik 24 végén - 25 elején akkor abban a pillanatban még csak a jelen gen. közepénél/háromnegyede körül tartunk tehát az új konzol és annak specifikációi még lőtávolságban sincsenek.
December 3. Aztán majd kiderül... 😅
Gondold el egy hivatalos közlemény után mi lenne 😂
Egyébként tudjátok miket várok a 6-ba? Licenszelt, változatos autók, valósághű törésfizika, és motorhang, Lehessen offlineban nem csak bűnözni, hanem rendesen munkát vállalni, és abból keresni a kenyeret. Grafika oldalán forza 4 szint lehetne minimum, ja meg destruktív környezet(részben, pl rakétával be lehet lőni egy falat, fákat kidönteni ha neki mész, stb.)
Ha egy ilyesmit összehoznak, és vállalható sys req lesz pl. 8-10 gen i5, 16gb ram, rtx 2060/2080, akkor szerintem ***a kis game lesz.
A törésfizikát sem úgy értem, mint pl. a BeamNG-ben, de deformálódhatna jobban, de ugyanúgy, ha 200-al oszlopnak mész a gameben, maradjon használható utána, és ne húzzon akármerre vagy produkáljon egyéb mechanikai hibát.
,,Aztán pedig --> de ugyanúgy, ha 200-al oszlopnak mész a gameben, maradjon használható utána, és ne húzzon akármerre vagy produkáljon egyéb mechanikai hibát."
Amit már most kijelenthetünk ezen kritériumoknak megfelelően --> Spoiler!
Most lehet hogy nem lesz összefügés, söt szinte biztos csak úgy kíváncsiságból.
Hátha.
Szerk.: HIVATALOS, December elején bemutatják végre a játékot.
🎉🎉🎉
Nos, hát ez elmaradt tegnap, bár szerintem nem érdemes ebből még semmit levonni. Viszont szerintem ha ezen a héten nem fog történni semmi akkor idén már nem is fog, de ne legyen igazam. 😕
Helyette bejelentették a Haloween-i eventet a GTA Onlinehoz, csodás. 🙃
De pl Xboxon GTA IV multiba főleg freeroam módokba van élet a mai napig. 😁 Viszont engem elsősorban a sztori érdekel egy GTA esetében.
Persze ahogy a többi szarságot, úgy ezt sem kell készpénznek venni... de az Október 26.-át már több helyen is olvastam, aztán majd kiderül... viszont pontos megjelenési dátumot nem fognak benne mutatni, ha igaz ez a hír, viszont én legjobban a grafikára leszek kíváncsi, mert most látnánk először a R* szemszögéből a játékot! ;) mndenesetre legyen úgy! Az V engem nem fogott meg abszolút, pedig többször is neki estem már de mindig pár küldetés után abba maradt... ez a több karakter, meg váltogatni köztük ez nekem valahogy nem jött be...
Így az nagyjából kivehető, hogy a GTA 6-nak valamikor jövőre vagy legkésőbb 2025 Q1-ben kell megjelenni.
Szóval nem hülyeség egy idei évi reveal trailer a játék megjelenése előtt durván 1 évvel. Csak, hogy ez most pont Okt. 26 lesz e az jó kérdés, de most már tényleg közel vagyunk.
Hogy a karácsonyfa alá is kerüljön sok példány, ez miatt eltudom képzelni a karácsony előtti kiadást jövőre, és így 1 évvel előtte meg az első Trailert, aztán majd meglátjuk, ezek csak találgatások 😅
Azonnali karakterváltás
A GTA V-el ellentétben itt nem kell egy, az égig távolodó majd a földre visszatérő kamerát végig várnunk, szinte azonnal, hosszabb animáció nélkül tudunk váltani a karakterek között.
Fegyverek limitációja
2-2-2 felosztásban tarthatunk a karakternél fegyvereket, tehát a karakter hátán maximum kettő "nagy fegyver" sörétes/karabély/mesterlövész/rakétavető, kettő a ruházat alatt "kis kaliber/szúró-vágó" pisztoly/géppisztoly/kés/baseball és kettő "eldobható" gránát/könnygáz/molotov. A "nagy fegyverek" kivétel nélkül vizuálisan is megjelennek a karakter hátán amelyre az NPC-k reagálnak is és nem feltétlenül csak szóban, hanem tárcsázhatják a 911-et is.
Táska
Mivel a sorozat történetében először lesz lehetőség klasszikus értelemben vett lootolásra, így a ruházatunk zsebe hamar betelhet. Lehetőség lesz különböző fajtájú és méretű táskákat vásárolni amely az inventorynk kibővítését szolgálja plusz slotok formájában, illetve az előbb említett 2-2-2 fegyver limitációt is tudja bővíteni akinek nem lenne az elég.
First-Aid és étel/ital
A játékban a sérülések különböző mértékűek lehetnek. Nem szimplán annyiról van szó, hogy az életerő csíkból éppen hány százalék áll még a rendelkezésedre, hanem egyéb tényezőket is figyelembe kell venni. Nem lesz kötelező étel és ital fogyasztás, tehát a karakterünk nem tud megéhezni vagy megszomjazni. Viszont ezeknek az elfogyasztása növelheti az életerőt százalékosan akárcsak mint a GTA V-ben is, viszont komolyabb sérülések ellátáshoz és az azokhoz tartozó negatív effektek eltüntetéséhez (pl.: húzza a lábát a karakter) elsősegély csomagra lesz szükségünk. Olyasmit kell elképzelni, mint a Ghost Recon Breakpoint-ban látottak.
NPC interakciók
Korábbi hozzászólásomban már írtam az NPC-kről így ezt most csak kiegészítés. A járókelőket bárhol a világban üdvözölhetjük, beszólhatunk nekik vagy egyenesen meg is próbálhatjuk kirabolni.
Testek mozgatása
Legyen szó akár élő, csak megkötözött vagy halott emberekről kivétel nélkül tudjuk őket mozgatni. Földön húzni, vállra venni, járművekbe vagy azok csomagtartójába berakni.
Földről felvehető tárgyak (nem loot)
A GTA IV-ben már volt lehetőség random téglákat, dobozokat kézbe venni majd elhajítani azokat, nagyon hasonló megoldásra kell gondolni a GTA VI esetében is.
Megadás
Nem kötelező élet-halál harcot vívni a rendőrökkel mint eddig, simán dönthetünk a fegyver eldobása és a megadás mellett. Az, hogy ez mivel jár nem teljesen derülhetett ki a videókból. Találtak arra utaló nyomokat, hogy ilyenkor pár percre börtönbe kerülünk, de lehet csak egy vágást láthatunk majd ahogy karakterünk kisétál az őrs ajtaján. Bármelyik verzió is legyen majd az biztos, hogy ilyenkor minden nálunk lévő illegális tárgyunkat elveszítjük, illetve több ezer dollárral is szegényebbek leszünk.
Guggolás-fekvés
A GTA V-ből érthetetlen módon kimaradt, de a VI-al visszatérnek a különböző testhelyzetek. Távcsöves fegyvereknek valószínűleg kisebb lesz a recoilja fekve mint állva.
Viselt ruhák testreszabása
Ha van egy pulóverünk ami alapvetően tetszik de szeretnénk ha rövidebb lenne az ujja nem kell újat venni, egyszerűen csak feltűrhetjük. Ugyanez baseball sapkák esetében is, hogy a sámli előrefelé vagy hátra nézzen. Bakancsunkat eltakarja e a nadrág vagy legyen beletűrve és még rengeteg egyéb opció.
Lootolás
A GTA történetében először helyet kap a klasszikus lootolás amit egy "eagle eye"-szerű rendszer is támogatni fog. Azt a képességet használva a közelben lévő felvehető tárgyak jelölőt kapnak megkönnyítve a dolgunkat. Számtalan tárgy lesz, egészen egy bontatlan üdítős üvegtől kezdve az aranyrúdig. Ez mind inventory slotot foglal de a korábban említett táskák a segítségünkre lesznek. Nagy változás, hogy a fegyverek is a loot-rendszer részét képzik, magyarán egy-egy megvásárolt fegyver nem marad feltétlen örökre a birtokunkban, elveszíthetjük vagy akár el is dobhatjuk. Ebből kiindulva a fegyverek árai biztosan realisztikusabbak lesznek, tehát nem valószínű, hogy találkozni fogunk 100.000 dolláros Special Assault Rifle-el ami azért ilyen drága mert kétszer annyit sebez mint a sima Assault Rifle, ugyanis egy letartóztatás vagy váratlan szituációban az ésszerű inventory management megkövetelheti, hogy eldobjuk és akkor csak nehezen és irreális áron tudnánk csak pótolni. De egyúttal könnyebb dolgunk is lehet a megfelelő mordályok megszerzésében, ugyanis ha éppen kifogytunk a fegyverekből de nincs kedvünk pénzt költeni akkor egy gettóban a megfelelő személyek likvidálásával biztosan tudunk szerezni vagy akár egy rendőrautó kirablása is célravezető lehet.
Nem heist típusú rablások
A GTA V-ben már voltak rabolható kisebb vegyesboltok, azonban a VI-ban ez is kibővül. Vagyonunk gyarapításához nem feltétlenül szükséges egy hosszú és nehéz rablás megtervezése, ugyanis már az utca emberét is megfoszthatjuk pénztárcájának tartalmától de az újra visszatérő és bejárható éttermeket, szupermarketeket, benzinkutakat, páncélautókat, jegyszedő bódékat, fodrászokat, tetováló szalonokat és sok mást is kifoszthatunk. Arra utaló jeleket is találtak, hogy az RDR2-höz hasonlóan a földön heverő hullák zsebeit is kiűríthetjük.
Rendőri "csapdák"
A GTA V-ből ez is kimaradt viszont a San Andreasban jelen volt, különböző rendőrség által kihelyezett akadályok. Főleg olyasmire kell gondolni, hogyha üldöznek akkor a lehetséges útvonaladra már kiment előre egy járőr és szögesdrótot terített az útra.
Tengeri kincsvadászat
Lehetőség lesz kincseket gyűjteni a tengerfenéken, ugyanis ne feledjük, hogy a Vice City alapjául szolgáló Miami a Bermuda-háromszög egyik csúcsa. Így az óceánfenék rengeteg elsüllyedt hajóval és lezuhant repülővel várja a kalandor hajlamú játékosokat.
Fejlett fizika
Úgy gondolom ez szinte egyértelmű, hogy fejlődik a játék ezen a téren is, de van pár konkrét példa is ami alátámasztja ezt mint bizonyíték. Ugratáskor a leérkező kerekek abroncsai benyomódnak egy pillanatra, a járművek felfüggesztése és teleszkópjai, rugói a terepadottságokhoz mérten mozognak. A ragdollok valóságosabbak lesznek mint valaha, illetve a víz is eddig videojátékban nem látott részletességgel lesz kidolgozva.
Biztonsági kamerák
Rablás előtt különböző módszerekkel kiiktathatóak a kamerák, így akár észrevétlen is maradhat az akció a befejezéséig a törvény emberei számára.
Horgászat
A horgászat mint hobbi és nem mellesleg pénz kereseti lehetőség igencsak ki lesz dolgozva, az RDR2-ben látottaktól is mélyebb mechanikákkal fog rendelkezni. Egészen a csali típusától kezdve, hogy édes vagy sós vízi horgászat e a célunk, mekkora és milyen halra pályázunk, stb.
Veszett állatok
A vadonban ritkán de előfordulhat olyan állat aki veszettséggel fertőzött, így akár mi is elkaphatjuk ha megharap, hogy ennek pontosan mi a következménye azt egyelőre nem tudni de mindenképpen érdekes újdonság. Nem csak a természetben fordulhat elő veszett állat, hanem a város elhanyagolt körzeteiben akár fertőzött kutyával is találkozhatunk.
Rablók
A város nem igazán barátságos negyediben nem a veszett kutyák lesznek a legnagyobb félelmünk hanem a rablók, akik hozzánk hasonlóan mint ahogy mi sem félünk tőlük, úgy ők sem tőlünk. Hasonló rendszert kell elképzelni mint az RDR2-ben látott nő aki kígyómarásra panaszkodik majd amikor segítenénk neki megjelennek a haverjai.
Megvásárolható ingatlanok
A GTA V-ben is jelen volt ez a rendszer, azonban nagyon visszafogott formában akár már a San Andreashoz képest is, persze most az egyjátékosra gondolok nem a GTA Online-ra. Garázsok mellett házak, lakások de akár konkrét birtokok is elérhetőek lesznek amelyek mindegyike valamilyen formában testreszabható lesz.
Párkapcsolati rendszer
A GTA SA és IV epizódokhoz hasonlóan randizhatunk majd másokkal, a potenciális partnerek megtalálásában segíteni fog az újonnan bevezetett WhatUp névre keresztelt, közösségi médiát imitáló alkalmazás is. A történetről még nem sok minden derült ki, szóval azt nem tudni, hogy Jason és Lucia milyen kapcsolatban állnak majd egymással, de ezek alapján nem feltétlen szerelmiben, vagy ha mégis akkor lesz lehetőség a hűtlenségre.
+ infó, ez a WhatUp alkalmazás feltehetően jelen lesz a GTA Online-ban is csak AI karakterek helyett igazi játékosok profiljaival lesz tele ahol lehetőségünk lesz posztolni és csevegni másokkal a játékon belül.
Ez a hozzászólás az előző hozzászólásom kiegészítése, szóval ha minden eddig kiszivárgott információt megszeretnél tudni a játékról akkor kérlek azt is olvasd el. Nagyjából szerintem egy erős 90%-ban sikerült lefednem mindent ami 23.07.21-ig megtudható a játékról. Ha csak nem lesz még egy giga szivárgás (amit kétlek) akkor a hivatalos Rockstar infókig már nem fog semmi újabb érdemleges dolog kiderülni, legalábbis annyi nem ami megérne még egy ilyen terjedelmű leírást. Én a magam részéről nagyon remélem, hogy idén végre már kapunk valami hivatalosat is, főleg egy bemutatkozó előzetesnek örülnék. Reméljük a legjobbakat.
Konkrét harci technikák mint az SA-ban személy szerint úgy gondolom nem lesznek, viszont a gym az visszatér és elvileg a fejleszthető állóképesség (run time buffer) vagy a vizuálisan is megjelenő izomzat (melee damage buffer), ezek szinte biztosak.
Az élő-halott közti állapotot, hogy bevezetik e az NPC-knél nem tudom, erről egyelőre semmi infó de egyébként igazad van, akit "csak" megverünk az ne haljon meg. AC játékokban pl. pont így van amit leírtál.
Én is előrendelem ahogy elstartol a pre-order lehetőség, méghozzá valószínűleg valami komolyabb csomagot. Lehet buta birka vásárló vagyok de basszus, 100-200 eur egy Deluxe vagy Premium Edition-ért vagy hívják majd bárhogy szerintem nem sok, tekintettel főképp arra, hogy legalább 15-20 évig nem kell GTA-ra ismét költeni... bár remélem igen mert visszatér a GTA IV trendje: singleplayer DLC-k.