Milyen kocsid van, vagy milyenre vágysz?

Szerző: JohnDoe89, 2014. September 10., téma
Fórum » Társalgó
Kicsit rugaszkodjunk el a PC-től.:) Biztos vannak akik nem csak a PC-ért élnek-halnak.
Ide jöhet minden ami autókkal kapcsolatos. Képeket is tegyetek közzé.:)
Hozzászólások: 793
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Bicike avatar
Audi A1 X8 2012. 1.6 CR TDI.
0
0
0
0
downuser avatar
Fehér színű autóm van.
0
1
0
0
zelcsi avatar
Ez az én kicsikém! 😁 MAZDA 3 Sport 1.6 TE

https://kepkuldes.com/images/63335cea7214bbed16ec098880c372a2.png
0
0
0
0
Yezi_ avatar
Még januárban vettem egy Civic 6g3d 1.5i LS-t. Az első pár hónap után nagyon úgy éreztem, hogy inkább eladom a francba, de mostanra már egészen megszerettem. Civichez híven a két hátsó ívnél és a bal oldali küszöb sarkánál már megindult a rozsdásodás, szóval tavasszal kap majd egy komplett lakatolást és egy telifényt, ez a szürke szín számomra baromi unalmas. 🤐
https://i.imgur.com/vNgC5aj.jpg
0
0
0
0
💬 3
SuperPuma avatar
@Yezi_: Azzal számolj, hogy szakműhelyben a telifény minden lesz, csak nem olcsó
0
0
0
0
Yezi_ avatar
@SuperPuma: Telifény még sajnos maszekba sem olcsó... 😅 Annyi a szerencsém, hogy viszonylag apró az autó. Van itt a közelben egy csávó aki ilyennel foglalkozik, fater autóját is ő fújta, nem dolgozik éppen olcsón de tényleg szép és igényes munkát végez. Azt mondta legalább 3 kilóval számoljak, de szerintem lesz az még több is.
Addig is muszáj lesz beszereznem egy régi Swiftet vagy valami hasonló olcsó és könnyen fenntartható vasat munkásautónak, nehogy aztán melóhelyen valamelyik kutya szétbarmolja.
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@Yezi_: Egy utálat előkészíteni. Anyagár az 50 körül megáll. Ha megtudod oldani máshogy az utazást, csak azért ne vegyél másik kotlát. Nekem eddig az összes autómat meghúzták. Egyiket biciklivel, a másikat táskacsattal...vagy tudja a bánat mivel.

Mi lett a C5-el?
0
0
0
0
Memento Mori avatar
Törölt hozzászólás
0
1
0
0
💬 2
xCube avatar
@Memento Mori: A W221 mindig is tetszett, de igazán sosem akartam S osztályt.

Mit csináltatok szerencsétlen motorral, hogy 240 lóval ugrott a teljesítménye?

Illetve miért ilyen retkes szegény? Mindig földúton jár?
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@Memento Mori: Nekem meg van egy bruttó 90 lovas, zöld passatom. Belefér a franciaágy éjjeliszekrényekkel.
0
1
0
0
SuperPuma avatar
12 és fél hét kényszerpihenő után újra hadra fogható a traktor.
Új turbó, új küszöbök, felfrissített szín. Még jön a kárpitozás és a lufikód kigyomlálása.
https://kepkuldes.com/images/29972919bda3095ad4bd87de5efef8e9.jpg
0
0
0
0
💬 2
Viktorinho avatar
@SuperPuma: Nekem is hasonló színű a fabia-m ,bár enyémre is ráférne egy fényezés a lakk hibák miatt de úgy vagyok vele,hogy 21 éves autó,már felesleges annyit rá áldozni,főleg,hogy most lett szinte teljes futómű felújítás,beleértve kormánymű csere. Majdnem annyi lett mint egy újra fényezés :D Úgy vagyok vele,hogy még 2x kapjon 2 évre műszakit,aztán meg majd veszek újabbat.
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@Viktorinho: Igazából értelmes ember ezt sem vette volna meg. Minden, ami tetszik az nincs, vagy eleve 30+ éves. Amúgy eredetileg sedan B5öt nézegettem, aztán ide lyukadtam ki. Majd ezután már veszek egy "rendes" autót is.
0
0
0
0
szalamispizza avatar
3 VW konszernes autó (2 mk1 seat toledo 1 golf 4) féléve vettem egy 2000-es évjáratú 1.4-es peugeot 306 sedán-t. Féltem tőle, mert hát francia, de kellemes csalódás az eddigi 12ezer km után. Méretéhez képest belül nagyon tágas, mögöttem is simán elférnek (184cm vagyok). a 75lóerős motorja meglepően jól viszi az 1000kg körüli bódét. 380ezer km van benne, de külsőre és belsőre is egy 200-at letagadhat. Megvétel után belerepült az árához képest nagyobb összeg. Hátsó híd csere, komplett első futómű felújítás, vezérlés és a szokásos olaj és szűrők cseréje. VW után nagyon kellemesen rugózik, ülések is nagyon kényelmesek. Egy nagyobb motorral nagyon jó utazóautó lehet. Nagyon kellemeset csalódtam ebben az oroszlánban.
0
0
0
0
Astia avatar
Csak is a Mustang, mert szeretem a pacikat! Bár még csak március óta van meg nagyon szeretem.

https://kepkuldes.com/images/ecd5fa74408f8a08d5db40bdd2468487.jpghttps://kepkuldes.com/images/0e7810073e407bf1bb1b0285a6c65041.jpg
0
0
0
0
xymano avatar
Sziasztok
Mi a véleményetek a Mazda 323 F 1.4 ről
Nem értek a kocsikhoz 😀
A héten vizsgáztam le vezetésből 😆😆😆
Használtauto.hu n láttam egyet 140 000 ért de olcsónak tűnik de nem is akarok első autónak drágát.
0
0
0
0
💬 7
Viktorinho avatar
@xymano: Hát a mazda elég rohadós tipus,még az újak is pár év után elkezdenek rohadni. Havernak volt ilyen,de neki talán 1,8-as motorral,elég éhes volt .
0
0
0
0
xymano avatar
@Viktorinho: A rohadást sok helyen olvastam.
Mmm
Pedig szép auto, de nyílván nem csak a szépség dönt
0
0
0
0
Viktorinho avatar
@xymano: Nekem első kocsim egy Punto volt. Rohadásmentes,és úgy is adtam el,még most is szolgálja gazdáját.
0
0
0
0
xymano avatar
@Viktorinho: Azon is gondolkodok
Meg Nissan almera n
Telefonon nézegettem a mazdáról a képeket nagyon szép de gépen kinagyítva azért látszik egy pár helyen, hogy van rajta rozsda is.
Szerencsére nem kell kapkodnom a vásárlással.
0
0
0
0
Viktorinho avatar
@xymano: Nissan Almera sem rossz,én is anno szemeztem egyel,de a Punto közelebb volt így azt vettem.
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@xymano: Ilyen 140 ruppós öreg autót akkor vegyél, ha nem riadsz el a komolyabb lakatolástól, bele tudsz hirtelen önteni nagyobb mennyiségű pénzt és persze minden papírja rendben van.
Máskülönben inkább növeld meg a keretet és/vagy (inkább és) válassz valami átlagosabb darabot. A korrekt használható mk2/3 Swiftet és F Astrák 250-300 rugótól kezdődnek. Utóbbi rohadásügyileg talán kevésbé szopóági. Viszont toleránsak a vizuális alakításokkal.
Viszont érdemes jól utánaolvasni a dolgoknak, főleg ha valami kicsit komolyabb kocsit akarsz.
0
0
0
0
xymano avatar
@SuperPuma: Köszönöm a tippet
Elsőre nem szeretnék sokat adni kocsiért de mondjuk ott maradni sem akarok sehol. 😀
0
0
0
0
xCube avatar
Tegnap este kínlódott az imgur, így a többi képet csak ma tudtam feltölteni:

https://i.imgur.com/28lkA9Z.jpeghttps://i.imgur.com/yclae41.jpeg

Az egyik barátomnak most nem volt autós dolga, de lejött és hozta az új kameráját és lőtt pár fotót:

https://i.imgur.com/IQyxtcn.jpghttps://i.imgur.com/VpXE9N0.jpghttps://i.imgur.com/OTNbK4b.jpg

Végül ma a jó időben felraktam a matricákat.

https://i.imgur.com/60T3BwK.jpghttps://i.imgur.com/h3DHrtw.jpghttps://i.imgur.com/LGLLKQl.jpg
0
0
0
0
xCube avatar
Ma újra eljött egy nagy nap a Rover -em életében. Második autóként sokáig mostohán volt kezelve, de a Mercim hosszabb távú kiesése miatt napi használatba került és újra beleszerettem, sőt felismertem egy eleddig fel nem ismert potenciálját, mégpedig azt, hogy a motorja nagyon masszív, így jól tolerálja a magas fordulatszámot, ami által eléggé jól is megy. Korábban csak szaladgálósként volt használatban, nem volt csapatás vele, így nem is törődtem vele, hogy a fordulatszám mérő 7.000 -ig van skálázva. Mivel pár hete vele rovom az utakat akarva akaratlanul is újra ismerkedtünk, aminek eredményeképpen projektautóvá lépett elő.
Első körön standard olajcsere, szűrőcsere, légszűrő, majd váltóolaj csere történt.
A belteret komolyan elcsúfította a megnyeklett ajtókárpit, a funkcionalitást pedig a beragadt anyós oldali ajtó. Másfél év vadászat után végre találtam passzoló kárpitot, így szétvághattuk az amúgy is kuka kategóriába eső jobb oldalit, hogy hozzáférjünk a zárhoz. Szerencsére a zárszerkezetnek nem volt baja, csak kitette magát végpontba és nem tudott onnan visszajönni, mert a távirányító megadta magát. Ezt letudva végre újra nyílik a jobb ajtó is.
De hogy a szerelem újjáéledéséről is szóljon a poszt, kapott egy garnitúra gyári Rover alu felnit és egy IMASAF sport dobot. A kettő kombinációja egészen más dimenziókba repítette az autót... . A következő hónapokban kap új kuplungot (a mostani még jó, de a fogáspont kezd elcsúszni), elmegy futómű beállításra és 22 évesen levizsgázik újabb 2 évre.

https://i.imgur.com/f3xadTG.jpghttps://i.imgur.com/4hn2EkB.jpg
0
0
0
0
💬 2
Scorn Face avatar
@xCube: Nem értek az autókhoz, de soraidat olvasva úgy tűnik, ismét elvarázsolt téged a Rover.
0
0
0
0
xCube avatar
@Scorn Face: Maximálisan és joggal. 2017 óta az enyém és csak most jöttem rá milyen kincs van a kezemben, mert eddig csak a Mercimmel foglalkoztam.
0
0
0
0
SuperPuma avatar
"Állapotot veszünk, nem kilómétert" jeligére beújítottam egy 430.000 km-t futott B5 Passatra.
0
0
0
0
💬 14
zsiroslangos avatar
@SuperPuma: És milyenek az első benyomások?
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@zsiroslangos: Nem fogunk unatkozni, az biztos
0
0
0
0
The_Teacher_Man avatar
@SuperPuma: Éppen hogy bejáratták...😃 1.9 PD?
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@The_Teacher_Man: Adagolós AHU. Traktor be like
0
0
0
0
The_Teacher_Man avatar
@SuperPuma: Szervizmentes kilométereket! 😉
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@The_Teacher_Man: Hát igazából szerintem most fél évig műhelylakó lesz a gép. Nem a reális vételek közé tartozik ez sem, de innen szép nyerni.
0
0
0
0
The_Teacher_Man avatar
@SuperPuma: Az igazi rulettkerék! Sok sikert és kitartást! 😆
0
0
0
0
xCube avatar
@SuperPuma: Ez a beszéd 😀
0
0
0
0
FoLey avatar
@SuperPuma: Régebben B5.5 Passatra fájt a fogam,de mégsem az lett. Használd egészséggel. Hogy hogy Passat lett?

[LINK]
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@FoLey: Igazából nem tudom, miért pont ezt választottam. Nézegettem 406osokat, Carinákat és egyebeket. Aztán mindig valahogy visszatértünk a germán gépekre. Eleinte sedant akartam, agyaltam is, hogy A4 vagy Passat lenne-e jobb. Környéken inkább kombi Passatok vannak, el is gondolkoztam ezen a vonalon, mert már akkor is kicsit bántam, hogy nem kombi Astrát vettem. A két típus kombi változata közül viszont már egyértelműen a Passatot tudom részesíteni előnyben. Természetesen sikerült megvennem a környék legtöbbet futott példányát. Hogy jól választottam-e, az jövő ilyenkorra kifog derülni.
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@SuperPuma: Ennyire szeretsz szerelni?
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@kenyerlangoss: Túl sokat nem akartam beleinvesztálni, a szép darabokat meg amúgy is sajnálnám ide megvenni.
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@SuperPuma: Nekem jelenleg dízel autóm van, de az utóbbi évben 10 ezer km-t se mentem vele, most akarom cserélni valami benzinesre, de egyszerűen lehetetlen választani a kínálat közül
0
0
0
0
FoLey avatar
@SuperPuma: Dízel C Vectra kombit is vehettél volna,de hát ha Passat kell akkor okés. 😃
0
0
0
0
FoLey avatar
Gondolkoztam autócserén,de rizíkós a választásaim.

Jelenleg Opel Astra H 1.6 Caravan van 2005 és amiket kinéztem FL utáni Opel Vectra C Caravan 1.8-2.2.
Költség,fenntartás mennyivel rosszabb? Alkatrész mindig van? Mert hahon alig találni Vectrákat vagy is benzinesben,de dízelesben van bőven.
Harmadik opció Opel Astra J Caravan 1.4T,de az a baj,hogy 1,5 milla alatt nem is kapni ez meg zsákbamacska.
Ki tudja,mert Ford Mondeo MK4 1.6-1.8 kombi után is kaccsintgatok.
0
0
0
0
💬 10
The_Teacher_Man avatar
@FoLey: A szagértők, megmondóembörök és igazi szakértők gyűjtőhelye: [LINK]
Ha már egyszer regisztrálva vagy...😜
0
0
0
0
FoLey avatar
@The_Teacher_Man: Végül is igaz. 😆
Amúgy azóta szűkült a köröm.
0
0
0
0
The_Teacher_Man avatar
@FoLey: + gyorsabban is választ kapsz, mint itt. ( Lassan védetté kellene tenni az oldalt...a kihalástól 😞 )
0
0
0
0
FoLey avatar
@The_Teacher_Man: Igen már is kaptam válaszokat. 😀
0
0
0
0
V1VOnX avatar
@FoLey: Szia! Mindenképp Opel-t szeretnél?

Sokat ingázol vele vagy rövid távokat teszel meg? Utóbbi esetben mindenképpen a benzines a jobb választás, dízelt akkor ajánlott venni ha a gazdája tesz bele km-t rendesen.
0
0
0
0
FoLey avatar
@V1VOnX: Végül is évi 10k km-t megyek vele,de úgy döntöttem hogy maradok Astránál.
Majd jövőre visszatérek.
0
0
0
0
V1VOnX avatar
@FoLey: A H Astrának tudtommal van egy szériahibás sorozata. Most nem tudom fejből, hogy pontosan melyik motorú H astrákat érinti, de olvastam róla anno. Gondolom ennek tudatában választottad a tiéd.
0
0
0
0
FoLey avatar
@V1VOnX: Enyém Z16XEP motorkódú. Nem szériahibás és a többinél sem. A toronycsapágy.igen annál van,de orvosolható.
Olajzabálás ecotecnél csak gazdája által.
Igazából én 1.6 motor miatt választottam kombi változatban. Ennyi erővel C Vectrát is vehettem volna,de fenntarthatóság szerint választottam Astrát.
0
0
0
0
V1VOnX avatar
@FoLey: Értem. És kiszolgál az 1.6? 😀
0
0
0
0
FoLey avatar
@V1VOnX: Igen,de néha kevésnek érzem. A fogyasztása meg jó. 😀
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
Lassan 3. éve van meg az Astra j-m
Hogy telik az idő , lassan cserélni kell valami újabbra 😂😂😂
0
0
0
0
bigfooot avatar
egy St200 mondeo -> 2.5 V6 207 lóerő,2000 évjárat, imádom 😀
0
0
0
0
Piszkoskrumpli105 avatar
Mi a véleményetek az "AAA auto" autókereskedésről?
0
0
0
0
💬 4
SuperPuma avatar
@Piszkoskrumpli105: Mindenképp ott vásárolj. Ha lehet, a régi autódat nekik add el. Gyorsan felbecsülik az értéket és számodra kedvező ajánlatot fognak adni...
0
0
0
0
The_Teacher_Man avatar
@Piszkoskrumpli105: A google-ba írd be, hogy AAA Totalcar.
0
0
0
0
FoLey avatar
@Piszkoskrumpli105: AAA egy hitvány autókereskedés lehúzásról szól!
0
0
0
0
X9K338DA avatar
@Piszkoskrumpli105: [LINK]
0
0
0
0
SuperPuma avatar
Hobbi autónak elgondolkoznék egy kormányváltós "faceliftes" Wartburg 353-n. Viszont az 1000%-os árnövekedés, ami megtörtént ebben a 10 évben, eléggé ellentmondó dolog.
0
0
0
0
💬 3
szalamispizza avatar
@SuperPuma: Vidéken ki lehet fogni olcsón viszonylag "használhatót". Kapni hozzá nagyjából mindent. De ha nincsenek ismerőseid, vagy te nem vagy benne a témában hatalmas szívás lesz. Nekem is el kellett takarítani egyet a háztól
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@szalamispizza: Talán csak 4 ütemű lenne értelmes áron. Az mondjuk használhatóbb valami (azon legalább nem áll be állandóan a vízpumpa), viszont ott meg a hajtás többi része gyenge.
Még anno, érettségi időszak tájékán még bagóért lehetett kapni őket.
Mindenesetre a téma még várat magára, egyelőre még helyem sincs letárolni egy majd 1 tonnás vasdarabot.
0
0
0
0
szalamispizza avatar
@SuperPuma: A rá szánt összeget inkább fordítsd az Astrára. Sokkal hálásabb gép 😀
0
0
0
0
no avatar
Törölt hozzászólás
0
0
0
0
💬 5
no avatar
Lehet nekem is kellene már valami macskás 😜
0
0
0
0
ben_aloha avatar
Csak úgy sugárzik az értelem a matricáról..
0
0
0
0
no avatar
@ben_aloha: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
ben_aloha avatar
Ismerem én a kisvakondot is, és a mögötte rejlő mémet is, viszont ez így elég gázul mutat egy autón..
Viszont nem az én autóm, szóval semmi közöm hozzá 😃
Spoiler!
Nekem ez a stílus+elgagyizás nem fér bele
0
0
0
0
no avatar
Törölt hozzászólás
0
0
0
0
💬 6
Viktorinho avatar
Hát én nem függtem rá valahogy. 😃
0
0
0
0
no avatar
@Viktorinho: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
Viktorinho avatar
Hát én 140 lóból ültem vissza 100-ba. Ha lett volna alkatrész,akkor még mindíg Lancia-val járok. 😃
0
0
0
0
no avatar
@Viktorinho: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
Viktorinho avatar
Lancia előtt nekem is punto volt,igaz 75 lovas,szóval azért lehetett vele haladni. 4 év alatt nem is költöttem rá annyit mint most a 2 év alatt a skodára. 😃
0
0
0
0
no avatar
@Viktorinho: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
Viktorinho avatar
Hagyni keleltt volna ,majd ablak fel és otthagyni őt. 😃
0
0
0
0
no avatar
@Viktorinho: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
Viktorinho avatar
Egyszer engem is zaklattak az ilyenek,elküldtam a francba,aztán jött a família. Ülök be a kocsiba kötném be magam,erre nyílik az ajtóm. Nézem mi a franc,aztán látom egy hordányi cigány. Na nem kellett kettőt szólniuk,nyílt a kesztyűtartó,előkaptam az önvédelmi fegyvert (akkor biztiőrként dolgoztam,azóta is van fegyvertartásim,sőt még a biztiőr engedélyem is megvan) aztán felé szegezve megkérteztem a zsírosnyakút,hogy mit akar? (fegyver nem volt megtöltve,de mit tudta szegény,egyből leverte a víz) Dadogva megkérdezte biztos nem e szeretnék parfümöt,persze addigra a família valahogy eltünt mögüle. Mondtam neki,hogy nem,majd szépen elköszönt és becsukta az ajtót. Csodálkoztam,hogy nem jelentettek fel vagy valami. 😃
0
0
0
0
no avatar
Törölt hozzászólás
0
0
0
0
💬 5
SuperPuma avatar
Rendesen karban kell tartani és az életben nem fog elromlani. A konzerv részére kell odafigyelni, de azért számít mikori az autó. Azért eléggé urban legend lett ez a rohadás téma. Mazdánál sem hülyék a mérnökök, azért ennyi generációváltás alatt nyilván rámentek a korrózióvédelemre
0
0
0
0
no avatar
@SuperPuma: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
The_Teacher_Man avatar
Szia!

Mennyi a keret? Havonta mennyit tudnál az autóra költeni? Hol lenne használva? Város? Országút? Pálya? Hosszú, avagy rövidtáv?
Ajánlunk mást a rozsdaboglya helyett! 😉
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@The_Teacher_Man:
Ajánlunk mást a rozsdaboglya helyett!

https://m.blog.hu/aq/aquilaphoto/image/10fotos/steve-carell-facepalm.gif
0
0
0
0
The_Teacher_Man avatar
@ben_aloha: Minden megoldható, ne aggódj. 😉
0
0
0
0
ors11 avatar
Jelenleg kocsim nincs, de frissen végzett egyetemista létemre kellene valami városba járó olcsón fentartható autó ( néha hosszúba, ami jelen esetbe 50km-ert jelent ). A helyzet az, hogy szokásos jó magyar fiatal módjára a lehető legolcsóbban szeretném megúszni, de nem tudom, hogy az ilyen 500 eurós ( tulaj szerint működőképes ) autók mennyire megbízhatóak.
Igazából bármilyen márka/típus jó lenne, aminek a fenntartása egyszerű és olcsó ( egyértelmű, hogy egy húsz éves autóval gondok lesznek). Illetve mivel nincs családom így a kisebb autók is megfelelőek ( egyedül annyi, hogy két méter magas vagyok, szóval kell azért hely nekem 😃 )
0
0
0
0
💬 4
MrPAYER avatar
@ors11: Hát 500 EUR még kezdő 50ccm tanuló motornak is soványka keret, nemhogy autóra. Egy 1-es Swift a világból is kimegy csak olaj legyen benne, mondjuk a magasságodhoz lehet nem éppen megfelelő. Picit drágábban ott vannak a békalámpás Corollák, ezek nagyobbak és erősebbek de megbízható konstrukció ugyanúgy. Ha esetleg VW konszern párti vagy akkor az 1-es Octavia-k is jók, igaz ezekből a jobbak bőven 500 eur felett vannak, inkább 1500 környéke amire azt mondom érhet valamit, 1.9 TDi motorral szereltek sokat, kiváló motor, egyik ismerősöm A4 B5 Audiába egy 110Le 1.9 TDi van, 97-es évjárat, 620 ezer kilométerrel az órájában és a motorhoz még nyúlni nem kellett. De mivel városban használnád lehet jobb a benzines, ott van az 1.6 SR, csak ezek ennyi idősen már szeretik csipegetni az olajat és nem is kis tételben. A lényeg, hogy ennyi pénzért, ilyen idős kocsikból válogatva mindegy mit veszel. De tényleg. Lehet itt okoskodni, hogy csak a japán szar a német meg mittomén, de ilyen 20+ éves járműveknél azon múlik, hogy mennyire működőképes, hogy az előző gazdái mennyire tartották rendben. Felesleges matekozni, hogy a 23 éves Civicet ha megveszem 6%al kisebb az esélye, hogy megadja magát mint a Golf III csak mert japán. A rozsdára figyelj meg arra, hogy a kasznija legyen viszonylag rendben, azok az igazán drága tételek nem a motorfelújítás. Ha benzinest veszel úgyis több olajat fog enni mint amennyit kéne, ha meg dízelt úgyis jobban fog füstölni mint ahogyan kéne. Ha én lennék most annyi idős mint te akkor én egy 90-es évek végi 1.9 TDi-t vennék, most mindegy, hogy golf, octavia, passat, audi, és ami nem okádja orrán-szájan a kormot.

Edit: Ja és a legfontosabbat elfelejtettem, olyat vegyél amin sok műszaki van még, ezekkel a kocsikkal minden nap ajándék amikor beindul és legálisan van az úton. Amiért te úgy gondolod, hogy egybevan a gépezet vizsgán simán megbuktatják és vagy megjavítattod horribilis összegekért vagy megy a kukába, a legjobb eset mikor a tesók vas áron elviszik tőled és tessék 20-as éveid elején máris okoztál egy gazdasági totálkárt magadnak.
0
0
0
0
ors11 avatar
@MrPAYER: Nem igazán húz a szívem egyik márkához se (ha ennyi a keret, akkor ne válogasson az ember 😃 ). Igazából a város se nagy amiben lakom, ( Nem lehet Budapesthez , még Veszprémhez se hasonlítani ) szóval ez se ölné meg a pénztárcát. Egyáltalán nem zavar, ha az az igazi trash feeling árad belőle (persze itt nem a rozsákra és a 3 színű festésre gondolok) , csak épp ne legyen életveszélyes ( ha ütköznék egy biciklistával, ne én haljak meg 😀😉) ) azontúl meg télen ne 3 réteg kabátba kelljen fagyoskodjak benne...többi nem érdekel 😀

Ilyen autókat érdemes-e venni? 😃 (Erdélyi vagyok, és itt akad bár 400-600-800 eurós autó) 1000ért meg már szép számba lehet kapni...más kérdés, hogy legalább 2-3 évet megbír-e.
[url]https://www.erdelyiautopiac.ro/car/ford-fiesta-1998/ [/url]
[LINK]
[LINK]
[LINK]

Szóval van választási lehetőség még ekkora árazásnál is 😃
0
0
0
0
no avatar
@ors11: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
ors11 avatar
Az előző hozzászólásomba belinkeltem pár eladó autót. Jelenleg egy 7 személyes dacia logan van a család tulajdonába ( 2008as, mi vettük újan stb. ) de mivel munkára van használva (létra a tetején, szerszámok hátul ) így efektív 12 év alatt úgy lerohadt, hogy mást beültetni a kocsiba a családtagokon kívül szégyen 😆 én 195cm vagyok, de a loganba hátul pl csak meghajolva, a derekamon ülve férek el kényelmesen 😃
A bejelölt kocsikból talán a golfba, meg az opelba férnék el kényelmesen elől 😃 hátul szerintem egyikbe se.
0
0
0
0
Yezi_ avatar
@ors11: Sokáig volt egy 99-es 1.2-es Swiftünk, fater a ~193cm-es magasságával egészen értelmesen módon elfért még benne. Kopó alkatrészeken kívül az utángyártott gömbcsuklók mondták fel többször a szolgálatot, egyébként ha olaj meg benzin volt benne akkor bárhová, bármikor elvitt, sosem hagyott cserben. Legnagyobb ellensége a rozsda volt, leginkább az alja, a küszöbök rohadtak, többször is kellett csináltatni.
Ha kitudsz fogni egy viszonylag rozsdamentes példányt, akkor egészen jó kis városi autó lehet belőle. Noha a papírkasztni miatt sosem fogod teljes biztonságban érezni magad benne, illetve kicsit nagyobb tempónál nekem már szinte halálfélelmem van benne... 😆
0
0
0
0
no avatar
Törölt hozzászólás
0
0
0
0
💬 1
SuperPuma avatar
Néha van, hogy teszek egy karikát a környező településeken, vagy csak szimplán boltból hazafele a hosszabbik úton megyek.
0
0
0
0
MrPAYER avatar
Jelenleg egy BMW 320i E91-m van. 2008-as évjárat, 6-os kézi váltó, elektromos ablakok elől-hátul, elektromos ülésállítás elől (anyóson is), egyzónás digitklíma, tempomat, parkradar, most hirtelen ezek jutottak eszembe amik fontosabbak, tudom vannak sokkal jobban extrázottak de nekem teljesen megfelel. Közeljövőbeli tervem vele, hogy a lökösöket lecserélem M-Pakketre, illetve a motorháztetőn van 5 kisebb-nagyobb kavicsfelverődés azokat szeretném javíttatni vagy cserélni. 188k km-el vettem a második gazdájától, ő pedig az elsőtől annak idején 102k-el, most 203k van benne, 3 éve van a tulajdonomban, végig magyarországi volt. Nem hajtom agyon, közel van a lakásomtól a munkahelyem, igazából kirándulni/nyaralni menni van szinte csak elővéve, páromnak van szüksége a melóhoz kocsira de neki van egy Avensise, szóval az se a bajort terheli.

Nagyon pöpec masina, semmi előjele nincs semmilyen komolyabb meghibásodásnak (sem kisebbnek hálistennek). Vezérlést olvasom/mondják nekem, hogy lassan csereérett de nem igazán érzem az autón, hogy ennek bármi valóságalapja lenne, friss olajat évente megkapja (nálam az előírt 15k km / év nem játszik, tekintve, hogy 3 év alatt összesen mentem ennyit 😂 ) Fogyasztása ha nem taposom akár 6,5, ha igen akkor 10, átlagba város / országút, hol nyomom neki / hol nem utazás során olyan 8-8,5l.
0
0
0
0
💬 3
galaxi avatar
@MrPAYER: Na az elég baráti ha 4 hengeresnek ilyen kis aranyos fogyasztása van. Nrkem volt fél évig egy E92 325 xi... megette a 12 litert is ha igazán rúgtam neki. Te elég barátságosan krúzingolhatsz 😆
0
0
0
0
MrPAYER avatar
@galaxi: Nálad az összkerék is biztosan dobott rajta, azok általában 1-2-3 literrel többet esznek mint az egy tengelyen hajtó társaik. Anno én is majdnem egy 25i-t vettem mert egy árban volt ezzel, csak ennek mérföldekkel jobb volt az állapota azért lett végül ez, inkább négy henger mint nem várt szervizköltségek. Egyébként hogy-hogy csak fél évig volt nálad?
0
0
0
0
galaxi avatar
@MrPAYER: Hát őszinte leszek priorizálnom kellett és sajnos nem fért bele egy 6 hengeres... én maganat tartom fent nem úgy mint azok az ismerőseim akik azóta is 330ivel nyomják és 3 havonta költenek több 100 ezret a kocsijaikra.
Mindezek mellett szeretnék venni egy másikat csak most sajnos még nincs itt az ideje.
0
0
0
0
V1VOnX avatar
Skyline R34 GTR a cél vagy egy klasszikus Mark IV Supra 😀.

És ha kell az életem végig gürcölöm, de megszerzem, gyerekkori álmom.
0
0
0
0
💬 13
ben_aloha avatar
@V1VOnX: Egy 34 sedan, vagy "sima" GT sokkal elérhetőbb.
Pl: Kb. 3,1m [LINK]
0
0
0
0
V1VOnX avatar
@ben_aloha: Azért a GTR sokkal speciálisabb. Ez százszor jobb motiváció, mint egy elérhető árú autó, amit simán meg lehet szerezni. Valamint ez a cél, nem pedig egy gtt 😀. Nem fog változni semmi ok miatt sem a döntésem.
0
0
0
0
Viktorinho avatar
@V1VOnX: Hát japán fronton én beérném egy 5-ös evo-val is,de sajna annyi pénzem sose lesz,így csak álom marad. 😃
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@Viktorinho: Nagyon az egekbe van az evok ára , elképesztő . Pedig milyen jó is lenne 😃
0
0
0
0
Viktorinho avatar
@kenyerlangoss: Hát nem csoda,nem olyan műanyag szemét autó mint a mostaniak az árkategóriájában. 😃
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@Viktorinho: Csak egy baj van velük , ha arra használod amire kitalálták akkor eléggé költséges a fentartása
0
0
0
0
Viktorinho avatar
@kenyerlangoss: Hát mivel soha nem lesz,így ez a része nem zavar. Marad az olcsó skoda. 😃
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@Viktorinho: Ne így kell hozzáállni 😃
0
0
0
0
no avatar
@Viktorinho: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
Viktorinho avatar
1es fabia 1,9 tdi,sokat autóztam melóba ezért vettem dízelt,most meg fél év alatt nem mentem vele 3000km-t csak. 😃
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@Viktorinho: Nem minden mostani autó műanyag szemét, a titka, hogy nem opelasztrát meg fókszlágengolfot kell nézni 😃
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@ben_aloha: Meg jó, hogy nem egy kategória.
Beszologatason kívül mást is tudsz mutatni? Mert az eddigi írásaidbol nem derül ki.
0
0
0
0
FoLey avatar
@ben_aloha: hogy nem opelasztrát meg fókszlágengolfot kell nézni

Akkor mit kell nézni? Érvelni sem tudsz csak hányod ki a felesleges mondataidat.
Annyira értesz te az autókhoz mint a wc papír használatához.
Azt tudod a fogyasztással kapcsolatban is a kasztni tömeg is meghatározza?....
0
0
0
0
FoLey avatar
Mindig H Astrám van,de nem is fogom egyhamar lecserélni. Nem eszi az olajat az 1.6 105 lovas meg viszi a karosszériát. Az autó esztétikai hibás,de először az alkatrész legyen rendben,utána jön a külső rendberakás.
Ahhoz képest sok extra van benne: multikormány,tempomat 2 soros Gid kijelző(később 3 sorosra állítatom ha sikerül valakivel kiolvastatni a autó biztonsági kódot),ESP,automata digitális klíma,elektromos külső fűthető tükrök
Azóta cserélve lettek: Delphi fékbetét,tárcsa csere volt,váltóolaj gyári GM csere,Q8 Formula Special G Longlife 5W-30 motorolaj(sokak szerint ezt a márkát nem ismerik,pedig nem rossz),Insignia fúvóka(gyári l*szart sem ér),vezérműszíj komplett +vízpumba INA márka és most megy szerelőhöz autóállapot felmérésre,mert valamiért nem mindig,de koppan egyet. Azt a alkatrészt kicserélve lesz.
Amit csináltam B ajtóoszlopra fóliázást.
Amit szeretnék ha meglesz az autó biztonsági kód,akkor beprogramozni,hogy ajtózáráskor(távirányítós kulccsal) az ablakot le és felhúzza. Opel márkaszervízt ne mondjátok,mert 15k+1 órát mondtak.
https://kepkuldes.com/images/f1c7fa35dd0096945097212829b644e9.jpg
0
0
0
0
💬 29
no avatar
@FoLey: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
FoLey avatar
Amíg az autó gurul és állapota is szép,addig cserélni sem kell. Hiába ezek az újabb csodák,sok benne az elektronika meg ugye az alkatrész ára.
0
0
0
0
Maros avatar
@FoLey: Minél több az ekektronika, annál több a probléma vele.
0
0
0
0
FoLey avatar
@Maros: Igen ezt én is tudom,azért nem óhajtok újat kihozni. Mellesleg hallottam pl. Opel K Astránál,hogy valamelyik alkatrész felmondta a szolgálatot és fél milla a javítás. Szépek az új autók,de az én megélhetésemmel nem pénztárcabarát. 😊
0
0
0
0
Maros avatar
@FoLey: Hát igen a javítás árán sokszor el gondolkodik az ember, hogy inkább ne e vegyen egy másik autót.
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@Maros: Van autó amivel megérHETi kínlódni, meg pénzt locsolni rá, de az pont nem egy tucatastra. 😃
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@FoLey: 1.6cdtinel vezérműlánc probléma szokott femerulni, az ilyen nagyobb tétel . Azt leszámítva ***a kisautó
0
0
0
0
FoLey avatar
@kenyerlangoss: Enyém szíjas és nem dízel.
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@FoLey: A k astrara írtam!
0
0
0
0
FoLey avatar
@kenyerlangoss: A K Astra vétel még nagyon messze áll tőlem. Marad a H Astra. Még néztem a J Astrát kombiban,de nehéz a kasztni sajnos.
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@FoLey: Nekem J van; igaz nem kombi
1.7cdti 110le 1525kg forgalmi szerint a ferdehátú
Nagyon jó kis autó
0
0
0
0
FoLey avatar
@kenyerlangoss: Az a 1500 kiló nem könnyűnek tűnik. Az enyém 1300 kiló. 😲
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@FoLey: Nem, viszont nagyon stabil autó.
Masszív érzete van
Teljesen más mint egy ferdehátú H astra
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@kenyerlangoss: stabil, és masszív = lomha dög? 😂
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@ben_aloha: ??? Egy opchez képest biztos lomhább, mindennapi használatra meg pont elég .
Ha szerinted ezt a kategóriát versenyzésre kell használni akkor a baj nem kevés .
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@kenyerlangoss: Nem mondtam, hogy versenyzésre kell használni, de egy ekkora autóhoz az a motor harmatkevés, főleg ha jól megpakolod, és még klímázol is..
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@ben_aloha: Hogy lenne már harmat kevés? Ez egy sima ferdehátú autó. Mire nem elég 1700cc 110le meg 280nm? Beül 4 ember meg a csomagok és meg úgy sincs 2 tonna a kocsi .
Attól meg hogy bekapcsolod a klímát nem fog lecsökkeni a teljesítménye
😆😆
0
0
0
0
FoLey avatar
@kenyerlangoss: Ha J Astrát szeretnék csak is kombi változatban. Olvastam a kombinál már azért elkél több lóerő.
Ha lenne szerencsém kipróbálni egy J Astra kombit. 😃
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@FoLey: Van Fb-n direkt j astra csoport.
Kombihoz a szívó benzinesek a lomhabbak. (1.4,1.6) a turbobenzinesek már jól mozgatják a karosszériát , dízelek is furgek.
0
0
0
0
FoLey avatar
@kenyerlangoss: Nem szeretem a dízelt csak benzinest. Az a baj a turboval,hogy az nem tartós. Nem tudom még.
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@kenyerlangoss: Nálam 975kg, 100lóval, és kevesebbet eszik mint egy dízel 😃
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@ben_aloha: Én hosszú távú utakra vettem , arra jobb a dízel
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@kenyerlangoss: Graz oda vissza nekem 400km, 5,3-at evett, lehet, hogy régen hosszútávon kevesebbet evett egy dízel, de a mai technikával egy benzines is bőven beéri annyival, és legalább nem egy ratyi olajkályhája van az embernek.. 😃
Ha nagy autó kell hosszútávra -> hibrid, vannak már elérhető áron.
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@ben_aloha: Érdekes módon apám Hyundai 1.4 benzin 8litert eszik, nekem az Opel akárhogy használom nem megy 6 fele 😃 de nem is ez a leNyeg mert úgy sem vágod ahogy látom .

Nyilván azért vesznek dízelt az emberek mert ratyi olajkalyha...
nagyon elvagy maradva
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@kenyerlangoss: 1.3-as 4A90, 4.7-4.8 literrel is elmentem már, de inkább az 5,5-5,8 a jellemző.
És ez nem 300++ tdi-s 3 literrel(max olajból) kimegyek a világból féle mendemonda 😃
Ha átlagfelhasználásra kell, ott a benzin, ha nagyobb igénybevétel akkor ott a hibrid, a dízelt meg meglehet spórolni a traktoronak és kamionoknak 😃
És attól, mert te nem tudsz (takarékosan) vezetni, az meg nem az én gondom 😉
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@ben_aloha: 😂😂 Nincs több kérdésem .
Egy euro 5-6 besorolású dízel motort nem a szutyok régi euro 2-3 dízelekhez kell hasonlítani 😃

Napi 3-400 kmeket vezetek, biztos nem jöttem meg rá hogy kell takarékosan menni 😂😂😂😂
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@kenyerlangoss:
Napi 3-400 kmeket vezetek, biztos nem jöttem meg rá hogy kell takarékosan menni

Hát ha az 1.4-el te 8 litert etetsz meg, akkor tényleg nem jöttél rá.. 😃
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@ben_aloha: Ki írta, hogy én etetem meg?
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@FoLey: Még mindig az F Astra. Mondjuk csak 320eKm van az órában. Lehet már nálam marad, ameddig bírja
0
0
0
0
FoLey avatar
@SuperPuma: Jó gép az F Astra is,szerintem nem kell mindig prémiumra gondolni.
0
0
0
0
Abelsu avatar
Van valakinek a tulajdonában bmw e34? 😃 mik a tapasztalatok vele?
0
0
0
0
💬 2
Memento Mori avatar
@Abelsu: Már a közelébe sem mennék e34-eknek. 99%-ukat valami suhanc és/vagy vajda hajtotta, rezet loptak vele, vagy megszültek benne egy focicsapatra való előbarnított csecsemőt.
Öreg szarok azok már sajnos. Annyiba kerül fenntartásuk, mint egy 4-5 éves bömbölőnek. Engedd el.
Mondom ezt úgy, hogy nekem kettő is volt. Szeretem a típust kismillió éve, de nincs már belőle egy épkézláb darab az országban.
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@Abelsu: A normális már ismét 7 számjegyű összeg, de amúgy is már ritka állatfaj.
0
0
0
0
Boldor81 avatar
Két autó között hezitálok, mindkettő családi. Kizárólag sima szívó benzines jöhet szóba, 2014-2016 körüli évjárattal és lehetőleg 150ezer kilométerfutás alatti !
- Ford C-Max Grand (tolóajtós)
- Hyundai i40 kombi
Viszont még legalább két hónapig marad a kis chevrolet AVEO
0
0
0
0
💬 1
ben_aloha avatar
@Boldor81: Prius+?
("Kizárólag sima szívó benzines jöhet szóba" megbízhatóságban azért eléggé az élen jár a Toyota a hibridekkel)
Viszont a kettő körül inkább a Hyundai.
Ez a km dolog...még mindig állapotot veszünk 😃
0
0
0
0
Bicike avatar
Egy Audi A3 Ambition, csak szerintem nem ér annyit, amennyiért adják.
0
0
0
0
💬 1
ben_aloha avatar
@Bicike: Minden német prémiumot(😆😉 túlárazva adnak, viszont ami a legjobb, így is viszik mint a cukrot..
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
Van valakinek opc j astraja? Vagy ismerosenek? Tapasztalatok, stb
0
0
0
0
SuperPuma avatar
https://www.kepfeltoltes.eu/images/2020/05/15/693IMG_20200422_114517.jpg
Örökös lesz, mint a szegénység
0
0
0
0
no avatar
Törölt hozzászólás
0
0
0
0
💬 5
Viktorinho avatar
És még nem vagy benne a Felvidéki Skoda klub-ban Fb-n? 😃
0
0
0
0
no avatar
@Viktorinho: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
Viktorinho avatar
Akkor lehet elsiklottam a képek fölött. 😃
0
0
0
0
Maros avatar
Már itt is feszeregsz a Laurin Klementeddel?! 😂
0
0
0
0
no avatar
@Maros: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
Maros avatar
Tedd fel pukilcás kerékkel! 😂
0
0
0
0
no avatar
@Maros: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
Maros avatar
De én puklicák nélkül gondoltam ám!
0
0
0
0
Benee72 avatar
Opel Signum 1.9 cdti automata (af40 váltó) gyári 150 ló és 320nm
Jelenleg 185-190 paci között van és 385-390nm körül.
Terv majd 220 ló körül. De elsőnek vmax eltörlése sajnos 220km/h a vége 😞

[LINK]

Tudom nem új kocsi és már lassan 300 000km benne lesz de bármikor bele ülök egyből indul. Ha magyarba megyünk vagy vissza németbe akkor megpakolva is 170 felett(gps sebesség) könnyedén megy és a fogyasztás is 6,5 liter 😀
0
0
0
0
TheXperia1 avatar
Jelenleg Clio 2 van 😀

[LINK]

Idén érkezik egy Opel Astra J 1.4T 140HP vagy Honda Civic 1.8 140HP még nem tudtam dönteni :/
0
0
0
0
💬 1
zsolo avatar
@TheXperia1: Egyértelmű, hogy melyiket válaszd! Hinda Civic! 😃
0
0
0
0
Yezi_ avatar
'97-es A4 Avant van jelenleg. Van rajta külsőleg mit pofozgatni, műszakilag viszont legalább rendben van. Falura furikázni megteszi, de a későbbiekben tervezem szépen rendbe tenni. Idő és pénz kérdése az egész.
https://i.imgur.com/SL1Onnm.jpghttps://i.imgur.com/zWl0Saa.jpg
0
0
0
0
💬 4
SuperPuma avatar
@Yezi_: Mi lett az A6-al?
0
0
0
0
Yezi_ avatar
@SuperPuma: Megmaradt faternak. Vannak most kisebb bajok vele, központi zár cserés, illetve a turbónyomás szabályzó szelepet is cserélni kellene, de amúgy megyeget.
Spoiler!
Az első lököst is sikerült leszakítani, bár még a helyén van de már azt sem ártana cserélni.
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@Yezi_: Tudnám, hogyan szereztek ilyen autókat, ráadásul ilyen fiatalon. Én egyet akartam venni 2-3 hete, akkor sem vették fel a telefont.
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@SuperPuma: Sokat kell dolgozni, vagy jó helyre kell születni 😃
0
0
0
0
F4T4L 3RR0R avatar
Nekem ő van. Egész pontosan szeptember eleje óta. Nagyjából négy hónapnyi reménytelen keresgélés és több tucatnyi kacaton átvergődve vége felé már kissé reménytelen kutatás után találtam rá egészen véletlenül. Azóta kapott egy teljesen új alumínium kipufogórendszert kompletten leömlőtöl egészen a hátsó dobig, teljes nagy szervízt is kapott természetesen a minőségibb alkatrészeket választva mindig. Kapott új motorolajat és olajszűrőt, váltóolajat, vezérműszíjat és feszítőgörgőt, generátorszíjat, vízpumpát, 4db Denso gyertyát, új rotort, elosztófedelet és gyújtókábeleket továbbá lett egy szelephézagállítás is így egyúttal kapott egy új szelepfedéltömítést is. Ezeken kívül 4 új Hankook papucsot apróságok mint pl. elöl és hátul ablaktörlők cseréje minőségi darabokra, utas és csomagtér világítás megoldása hideg fehér fényű ledekkel. Kép ugyan nem a legfrissebb mert azóta kapott 4db új felnikupakot is régiek helyére. Kisebb-nagyobb tennivalók vannak még vele, tavasszal kap teljes alváz és üregvédelmet és kisebb optikai beavatkozásként színtelen oldalsó indexbúrákat illetve az első féknyergek és hátsó fékdobok lesznek normálisan lefújva szaténfeketére. Tuning nem lesz mivel csak a gyári mivoltát szeretném megőrizni.

Suzuki Swift GS Sport V. 1.3 8V

https://www.kepfeltoltes.eu/images/2019/12/28/405IMG_20191101_143302_2.jpghttps://www.kepfeltoltes.eu/images/2019/12/28/995IMG_20191006_162632_4.jpghttps://www.kepfeltoltes.eu/images/2019/12/28/512IMG_20191018_191522_3.jpg
0
0
0
0
💬 4
xCube avatar
@F4T4L 3RR0R: Örülök, hogy vannak akik meg akarnak őrizni néhányat az utókornak és nem csak kivénhedt gebeként hajtják ki belőlük az utolsó kilométereket. Nem vagyok Suzuki autó fan (én a csillagra bukok), de amikor meglátok egy szép példányt mindig megdobban egy kicsit a szívem, mert ez a miénk volt (Magyarként és szó szerint is, 92 -től faternak csak Suzukiai voltak).
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@xCube: Amivel járunk dolgozni, abban kb 650.000km van most.
0
0
0
0
F4T4L 3RR0R avatar
@SuperPuma: Az én kis sasomban jelenleg 147 ezer km van. Hosszas keresés és kutatás után sikerült rálelni. Valóban első tulajtól származik amikor átvettem 145 ezer km volt benne. Persze mielőtt vételre került a sor amit lehetett ellenőriztem mint pl. a futásteljesítmény és tulajdonosi adatok hitelességét KEKKH-n keresztül forgalmi rendszám alapján.
0
0
0
0
F4T4L 3RR0R avatar
@xCube: Nekem ez a kedvenc típus, bár én eleve japán párti vagyok de hát ugye kinek mi a favorit. 😀

Sokan valóban csak arra veszik ezeket a típusokat hogy befogják igáslónak mondván ezek igénytelen autók. Ezt én cáfolom. Olyan mint igénytelen autó nincs. Tény hogy ez a típus tényleg nem kér sokat de igenis kell rá költeni még ha nem is sűrűn de akkor is. Nyilván nem titok hogy alkatrész árai gyakorlatilag gombokért és ziziért vannak de én még ennek ellenére is inkább a minőségibb alkatrészeket szoktam választani, hosszabb távon meghálálja az autó. Idén márciusban tölti "nagykorúságát" ennek ellenére már vételkor is kifejezetten jó állapotban volt persze foglalkozni kell vele. Rengeteg hasonló típust láttam míg kerestem akadt köztük olyan is ami kívülről meg távolról mutatott csak jól közelebbről tüzetesen nézve inkább siralmas képet festett.

Elég sokan megnézik az autót egyébként ami számomra meglepő. 😀
0
0
0
0
SuperPuma avatar
Elmebeteg ötletnek tűnik, de lehet beújítok egy 1.6os Renault Megane II-re 😊
0
0
0
0
💬 2
FoLey avatar
@SuperPuma: Miért lenne elmebeteg ötlet? Jó autó az is és kicsit modernebb.
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@FoLey: Most nagyon úgy néz ki, hogy a héten egy széria végi Peugeot 406-ot fogok megnézni. Szombaton akartam egy A4 B5-öt megnézni, de bsztk nem vették fel a telefont
0
0
0
0
Bronson avatar
Végre teljesült egy régi álmom 😀 (Mazda MX-5 NC 2.0 Sport)

https://www.kepfeltoltes.eu/images/2019/11/02/877IMG_20191029_140824.jpg
0
0
0
0
💬 13
SuperPuma avatar
@Bronson: Ott a szigetországban mennyibe kerül egy ilyen?
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@SuperPuma: 1,5 misi körül, viszont inkább adnék többet egy normális NA-ért. 😃
0
0
0
0
Bronson avatar
@SuperPuma: Az autók itt pofátlanul olcsók, igazából a biztosítás és az útadó ami húzósabb. Előbbi minél több balesetmentes éved van, annál olcsóbb lesz, utóbbi mieg minél újabb az autó, annál kevesebb... NC-k állapottól, évjárattól és felszereltségtől függően 600k-2,5 millióig én azt mondanám. Persze mindig találni olcsóbban egy szétlakott korai modellt, meg egy garázsolt, alig használt későbbit full extrásan, amiért jobban a zsebbe kell nyúlni...
0
0
0
0
TheXperia1 avatar
@Bronson: Jó lenne egy ilyen csak kilógna a fejem az ablak fölé 😃
0
0
0
0
Bronson avatar
@TheXperia1: Hát milyen magas vagy...? 😊
0
0
0
0
Bronson avatar
@TheXperia1: Hát akkor neked a sima kocsikban is lehetnek gondjaid, pláne egy roadsterben... 😊

Amúgy lehet kapni ezekhez a modellekhez spéci sineket, amiket lejebb ültetik az üléseket akiknek hiányzik az az 5 cm...
0
0
0
0
xCube avatar
@Bronson: Jó ideje nem jártam erre, gratulálok a kis méregzsákhoz 😀 . Én is egy kabriót szemeltem ki (W209 CLK 350 AMG), ki is próbáltam, még alszok rá egyet - kettőt.
0
0
0
0
Bronson avatar
@xCube: Köszi! 😀

Azért az az AMG már komoly gép, ha átnézetted és pöpec, akkor hajrá 😉

Spoiler!
Nem pökhendiskedni akarok, (mondjuk én sem vágtam ezt mindig) de különbség van a kabrió és a roadster között 😉 A roadster egy kabrió, de nem minden kabrió roadster
[LINK]
0
0
0
0
xCube avatar
@Bronson: Az autó makulátlan szervizkönyvvel fut, három éve a helyi Mercedes szereli, nem fusiztak rajta a hátsó udvarban. Van rajta néhány dolog amit ki kell cserélni de ez egy ilyen korú autónál nem meglepő (első féktárcsák és betétek, hátsó helyzetjelző).

Spoiler!
Ma is tanultam valamit. Tudtam a különböző variánsokról de sosem néztem utána, hogy mi a konkrét különbség.
0
0
0
0
Bronson avatar
@xCube: Ha az ára is reális, akkor szerintem nincs mit gondolkozni... a kopó alkatrészek meg ugye, ha cserések, az teljesen normális, azzal kell egyedül számolnod, hogy prémium autó - prémium alkatrészek... 😊 hallani horror sztorikat hogy egy luxus mercire mennyi egy fényszóró csere csak mondjuk. Mennyit futott?
0
0
0
0
xCube avatar
@Bronson: 220.000 km, az ár több mint reális, arcpirítóan alacsony (7.500 Euró). A motor a problémás szériaszám utáni, így a kiegyenlítőtengely fogaskereke sem fogy el, hogy aztán tönkre vágja a motort.

Egy Mercedes mindig drága. Jobb esetben csak olyan ember vesz csillagot, aki tudja is finanszírozni. Van már egy Mercim, szóval tudom mivel jár. Eleve úgy vallom, hogy egy autót (főleg ha hobbi autó) akkor érdemes megvenni, ha a vételár legalább fele még talonban figyel, hogy az autó megkapja mindazt, amire szüksége lehet. Ennél a típusnál pont az fogott meg, hogy nincsen annyira túlvariálva, hagyományos független felfüggesztés, V6 szívó motor, kipróbált elektronika. Igazából nem ilyen motort akarnék, az álmom egy C55 (esetleg egy C32), mivel az M113 -as motor gyakorlatilag elpusztíthatatlan, V8 egyszeres vezérlés, a kompresszoros verziók pedig szó szerint felszakítják az aszfaltot 1.000 nm nyomatékkal. A CLK igazából az ára miatt fogott meg, egy C55 -re még kéne várnom úgy egy évet. Az árát is jól tartja, így még rövid lejáratú "befektetésnek" sem lenne rossz. Múlt év végén volt egy jó ajánlat egy CL 500 -ra. Az imádott motor van benne, patika állapotban volt az is, gyűjtőtől (a főbérlőm egyik klubtársa). Viszont ott van alatta az ABC futómű, ami nagyon baba de egy darab hátsó lengéscsillapító (elektrohidraulikus) 1.000 Euró, ha a pumpát kell cserélni az is 500 és még sorolhatnám. Persze ez sem gond, de én nem vágyom feltétlenül az ABC rendszerre és az autó is erősen nagypapás hatású a CLK -hoz képest.
0
0
0
0
Bronson avatar
@xCube: Szavaidból ítélve csak sok sikert tudok kívánni a vásárláshoz, jó látni, hogy tudod mit veszel, nem csak a presztizsértéke vonz 😀 Majd dobj update-et ha megvan! 😉
0
0
0
0
Gyrger72 avatar
Nyerjetek egy szép autót!
[LINK]
0
0
0
0
SuperPuma avatar
Mióta nálam van a patrióta, azért épülget a maga tempójában. Spoiler!
Ez sem túl friss kép, sokkal többet is feltöltenék, viszont tényleg ennyire minősíthetetlen a Vidanet szolgáltatása, pedig az eon már a villanyoszlopokat is cserélte

https://www.kepfeltoltes.eu/images/2019/10/12/27160162201_2808213675874.jpg
Eddig a tapasztalataim pozitívak a típussal kapcsolatban.
Viszont már gondolkozom a következő járművön. Vagy ebben a kategóriában veszek egy újabbat, vagy korabeliekből nézek egy nagyobb osztályt (Mind pl az Audi 80 is volt)
Lehetséges jelölt a 96os BMW 318i Spoiler!
Tudom 4 henger az fúj meg minden, de valahogy egyre kevésbé hiszek a sok okoskodónak
, vagy egy 10 évvel újabb Chevrolet Aveo
0
0
0
0
gyenesmartin avatar
Nekem első autó az egy 1.6-os Golf IV volt. Rengeteget kelletett szervízbe vinni, sokat is költöttem rá. Aztán elkezdett csörögni a motor (1500-3000 RPM között) és erőtlenné is vált. Mindenhol motorfelújítást vagy bontott motort mondtak. Úgyhogy gyorsan el is adtam inkább (A vevő tudta mindezt).
Bementem egy Suzuki kereskedésbe, ahol mindenki a Vitarára akart rábeszélni, de nekem nagyon megtetszett a Swift.
https://prohardver.hu/dl/upc/2019-06/265212_img_20190614_193944_hdr.jpg
Ez legalább nem áll hetekig a szervízben.
0
0
0
0
💬 9
ben_aloha avatar
@gyenesmartin: Két betűben rejlett a probléma az első autódnál: VW.
Jó döntés volt a ez a swift, jól is néz ki, és jók is.
A bmw, renault, és olasz vackoktól személy szerint távolmaradnék, viszont jelenleg nekem is a konszernből való cucc van, van ezzel is néha gond, szerencsére nem ilyen mértékben mint nálad, de mégegyszer maximum akkor veszek a konszernből ha teljesen új. Viszont akkor már nem onnan nézegetek.. 😃
A swiftet meg akkor fogod cserélni, ha újabbat akarsz, nem nagyon fognak szétmenni. Melyik motorral vetted?
0
0
0
0
gyenesmartin avatar
@ben_aloha: Bátyámnak eddig csak VW-ei voltak, nem is akar mást venni. Ezért is bíztam meg én is a márkában.
Ez a Swift pedig az 1.2-es motorral van. Gondolkodtam az 1.0T-n, de magasabb fordulaton nagyon csúnya hangja volt számomra. Kicsivel jobban ment, de nem annyira, hogy egyből feltűnjön.
0
0
0
0
xCube avatar
@ben_aloha: A VW nem rossz. A konszern platformját használó autók sem. A legtöbb Passat kimegy a világból. A SEAT tökéletes összhang a stílus és érték között. Az 1.6 Golf IV, főleg az első generáció hírhedt a hibáiról, az 1.9 TDI -t viszont alig lehet megölni. Az 1.8T benzines motorjuk is elpusztíthatatlan, a 2.8 VR6 -ról nem is beszélve. Lazán elbír a blokk 400 - 500 lóval is. A büdös életben nem vennék VolksWagent, de ami tény az tény, nagy arányban jók az autók amiket készítenek, a felvásárolt leányvállalatok pedig dettó kiváló autókat hoznak (kiemelendő a Skoda és a SEAT, az audit hagyjuk meg a maga ligájában).
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@xCube: "1.9 TDI -t viszont alig lehet megölni."
Nem mindegyikre igaz azért ez sem, az 1z ami a tényleg örök élet, de a többiből egyből sem vennék. Na, meg amúgy is, a dízel a traktorok eledele.
"Az 1.8T benzines motorjuk is elpusztíthatatlan"
Azért ezt átgondolnám 😃 A gyújtótekercs zabáláson át az állandó turbógondokig, meg az irreálisan sűrű olajcsereperiódusok..
Biztos nagyon jól csattog durrog, de nem egy megbízható szerkezet.

"A VW nem rossz." A checklámpa és a vw neve az évek alatt nem csak viccből forrt össze. Felőlem mindenki azt vesz amit akar, de én nem akarok egyikkel sem kínlódni.
0
0
0
0
xCube avatar
@ben_aloha: Itt nem a legújabb fejlesztésekről beszélek, hanem azokról, amik már bizonyítottak.

És hozzáteszem azt is, hogy jó tulaj kezében, karbantartó szervizeléssel és nem a "majd akkor csinálunk valamit ha a torka véres" kategóriában.

Nyilván minden autónak és motornak vannak hibái. Az én motorom például megeszi a vezérlést 100.000 kilométerenként. De ettől függetlenül megbízható és erős aggregát, csak tudni kell mikor mit kell ellenőrizni és cserélni az alkatrészeket.
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@xCube: "Itt nem a legújabb fejlesztésekről beszélek, hanem azokról, amik már bizonyítottak."

Én sem az újakról beszéltem, jelen esetben a b5ös generációról beszéltem.
0
0
0
0
xCube avatar
@gyenesmartin: Gratulálok hozzá. Nem az én világom de nagyon jó autók. Plusz az új autó előnye a garancia! Jól tetted, hogy nem a turbósat vetted, főleg ha hosszú időre tervezel vele. Az új széria idekint is nagy favorit lett, ami nagy szó azért ebben az országban. Azért itt elsősorban a sport változat a kelendő de még így is találkozok egyel kettővel szinte minden nap.
0
0
0
0
gyenesmartin avatar
@xCube: Sport verziót akartam volna én is venni, de mindenhol azt mondták, hogy már nem lehet rendelni az országba.
Raktáron meg nem volt.
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@gyenesmartin: Másfél évig volt Audim. Összesen 28 hetet töltött műhelyben.
Akkor volt 27 éves. Elkezdett lehalni a befecskendező rendszer és szépen, lassan kivégezte a főtengelycsapágyakat is.
Hihetetlen egy taliga volt. Semmi nem működött rajta. Háromszor szétszedtem lényegében. Mire a legtöbb dolog működött, addigra meg megválltam tőle. A pénzt mocskosul vitte, de a KE cuccok hozzá beszerezhetetlenek voltak.
Spoiler!
Persze, nevetségesen olcsó is volt. Annyiért még normális kettes swift se nagyon volt (Mellesleg eredetileg azt akartam venni, csak nem volt) Legalább volt tanulság. Kis autóra szánt pénzből ne 30 éves leélt egykori "prémiumot" vegyen az ember, ha meg mégis 80-as kell, akkor legalább legyen karbis vagy dízel
0
0
0
0
xCube avatar
Ma megkapta az új cipőket:

https://i.imgur.com/ByMwUgP.jpg

Sokat jelent hátul a 225/50 😆 .
0
0
0
0
xCube avatar
Péntek délután sikerült felújítani a tetőkárpitot, tegnap délelőtt be is szereltem. Íme a végeredmény:

https://img.picshare.at/1559402711_9F2C24A8-B297-42BC-BD15-6F2124047325.jpeg

Belső tetőablaknál nem tudtam kihagyni a fa hatású fóliát, annyira adta magát 😃 . A műszerfalon is van fa, a kormányon és a váltógombon is, így nem üt el az autó esztétikájától, sőt. És szerintem vicces is 😃 .

Az új gyertyák is bent vannak és a gyújtáselosztó érintkezőit is felcsiszoltuk, így a motor (bár nem tökéletesen) de jóval egyenletesebben jár. Veszek majd négy új gyújtókábelt és egy új elosztófedelet, az a tuti.

Most indulok megcsinálni a tető és ez esőelvezetők szigetelését, hogy minden beázási faktort kiiktassak.
0
0
0
0
💬 12
bassus16 avatar
@xCube: Szerintem megérte a fáradozást. Nagyon patent lett. 😃
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@xCube: Nem elérhetőek a képek 😃
0
0
0
0
xCube avatar
@ben_aloha: Nem tudom mi lett vele, nem szokták ilyen gyorsan törölni.

Itt van még egyszer:

https://i.ibb.co/Xzszcgp/IMG-7398.jpg
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@xCube: Biztos valami szerverhiba.
Jól néz ki, nálam szerencsére még csak egy kis helyen kezdett megindulni a kárpit,még működik az, hogy kézzel visszasimítom, és pár napig fentmarad. 😃
0
0
0
0
bassus16 avatar
@ben_aloha: Nem próbáltál valami kárpit ragasztót alá nyomni?
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@bassus16: Próbálkoztunk hasonlóval, injeckiós tűvel kisebb adagokban másik autónál (ahol igazából mindegy volt, de próbának jó volt), átütött sajnos, elég ronda volt. Lehet másik ragasztó jó lenne. a belső világításnál, ahol nem egyenes a felület ott indult meg a vezető oldalon, menet közben nem látszik, talán akkor látványosabb ha hátul ül az ember. De ott ritkán van valaki. 😃 Az, hogy a német technikát szétborítom meg nem opció, ahány műanyag szar törik már benne..de mindegy, annyira nem vészes, meg úgy is nemsokára lecserélem 😃
0
0
0
0
bassus16 avatar
@ben_aloha: Sajnos akkor marad az újrakárpitozás. :/
Amúgy én sem szeretek semmit megbontani, mert ha a patentokat és minden dolgot ami oda foglya az elemet nem cserélsz, utána már nem lesz gyári érzésed. Vagy zörögni fog vagy eláll...
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@bassus16: B5-nél nem tudom hogy van, de B3-nál még rendes fém stiftek voltak. Sőt, ha jól visszaemlékszem, B3-nál nagyon nincsenek is bolhák sehol.
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@bassus16: Levettem a b oszlop takarót belül, a fele letört, de szerencsére így is fogja.. lassan 20 éves, sehol egy leírás hogy hogyan kéne megbontani értelmesen, előfordul ilyen. a felső része meg porlad rendesen, ahol érte a napsütés rendesen, ropogott mikor visszatettem. Ezért nem hibáztatom az autót, ami gumi/műanyag ilyenné válik. A mérnöki bal***ságokért viszont ütni tudnék néha.. 😃
vorsprung durch technik, ugye
0
0
0
0
xCube avatar
@ben_aloha: A takaróelemek a B3 -nál fémklipszesek. Ki kell deríteni (vagy tapogatni) hogy hol vannak beakasztva. Aztán miden ilyen pontos egy hirtelen rántás és már le is jött. A műanyag persze húsz év alatt ridegebbé válik, de annyira nem, hogy ha értelmesen nyúlsz hozzá, akkor nem törik szét. A Rover -em is húsz éves és simán le tudtam rőla szedni (ugyanilyen fém klipszes megoldás). Annyi a lényeg, hogy nem cibálni kell, hanem határozottan rántani azokon a pontokon, ahol a klipszek vannak.

Szerk.: Bocs, most olvasom, hogy nálad B5 -ről van szó. Bár ha jól látom ott is klipszes rendszerrel dogoztak.
0
0
0
0
xCube avatar
@ben_aloha: Az injekciós megoldással az a baj, hogy létezik a gravitáció. Innentől kezdve a ragasztó lefelé akar haladni és nem a tetőtakaró felé, hogy odaragassza a kárpitot. Ennek az eredménye legjobb esetben is csak egy folt a kárpiton, ami talán felragad, talán nem. A másik probléma az, hogy azokon a területeken, ahol a kárpit lelóg, ott valószínűleg a szivacs is elöregedett, porlik, ami a ragasztóval nem ad jó kombinációt.
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@xCube: Majd a közeljövőben én is neki állok. Halogattam, hátha lecserélem másra a kocsit, de szerintem nem lesz ebből már semmi.
0
0
0
0
AMDMonsteR avatar
Sziasztok, eddig nem nagyon láttam, hogy van ilyen fórum, hát most csatlakoznék.

Jelenleg egy 2002-es, 5 ajtós Fiat Stilo-m van, gyárilag 116 pacis 1.9-es jTD motorral. Nagyon szerethető autó, mint minden olasz, és eszméletlen hisztis pi....csa mint minden olasz.
Nagy probléma sosem volt vele, motorikusan nagyon megbízható, jelenleg 477600Km van benne, tehát nem egy keveset futott autó. Elektronikailag hisztisz, de nem kellett eddig évente százezreket rákölteni. Egyébként eszméletlenül alacsonyan fogyaszt, csak mint minden diesel autónál, ennél is be kell tartani a cseréket, és oda kell rá figyelni normálisan.
Ha bárkinek kérdése van, vagy tanácsa az 1.9-es diesel-ekkekl kapcsolatban, az nyugodtan írjon, mivel a fiat 1.9-es jtd motorja hajt Fiatot (Stilo, Punto, Croma) Alfát (Gyakorlatilag mindegyiket ami 2006-ig bezáróan diesel), Opelt (Omega, Vectra)
0
0
0
0
Gyrger72 avatar
Ki mit szól hozzá?

FORD Focus 1.6 TDCi
https://kep.cdn.index.hu/1/0/1865/18651/186510/18651061_1150279_c4aefd301f8f834d9a0eae8494fef1b3_wm.jpg
0
0
0
0
💬 18
SuperPuma avatar
@Gyrger72: Ilyened van, vagy ilyen a kiszemelt?
Amúgy szerintem jól néz ki. Persze azt mondani sem kell, hogy a mai ~30.000km-es olajcsere periódus, amit megadnak a gyártók, egy jó nagy bullshit.
0
0
0
0
bassus16 avatar
@Gyrger72: Próbáltam ilyent.
Nagyon kényelmes, viszonylag tágas jól felszereltek.
Szerintem jól is néz ki.
0
0
0
0
AMDMonsteR avatar
@Gyrger72: Én turbo diesel-t nem vennék 1.9-2.0 alatt. Nagyon sokat forog a motor, és főként a turbo miatt van nagy ereje. Nincs meg a köbcenti a teljesítményhez, így gyorsabban megy szét a kettőstömegű (ami diesel motoroknél szinte lélek) valamint a folyamatos magas nyomáson működő turbo is hamarabb megadja magát.
Ezek mellett egyébként meglepően jó motor, és meglepően jó a futásteljesítménye, de a legtöbb 1.6 TDCI nem éri el a nagygenerál idejét (~300K Km)
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@AMDMonsteR: Sokat forog a motor? 90nel 6.ban jo ha forog 1500ot 😃 130nal 2100 2200
A kettostomegu a kuplunghoz tartozik, ha bal***ul hasznalod akkor fog tonkre menni ido elott.
0
0
0
0
AMDMonsteR avatar
@kenyerlangoss: Ez az. 90-nél egy rendes, nem csak a turbo miatt nyomatékos dieselnek nem kell még 6. sebesség, de még 5. sem. Itt jön az egyik probléma az 1.6-tal. A másik, hogy sokkal könnyebb elküldeni a kuplungját.
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@AMDMonsteR: ???? Dizel motort nem magas fordulaton kell hasznalni...
3000 v6 tdi vagy egy 30-35d automata is 6.ban fog menni 90-nel
0
0
0
0
AMDMonsteR avatar
@kenyerlangoss: Én nem is ezt mondtam, hanem ha egy diesel motornak megvan a köbcenti a nyonatékhoz, akkor az 4-esben is megy 80-as tempót, még 2000-es fordulat alatt, és nem kell egy alapból az autópályán használatos sebességet használni, és folyamatosan le-fel váltogatni.
Az automa valókat meg nem szeretem, mert nem tesz jót a motornak, ha 1300-nál el van váltva azonnal. Folyamatos alacsony fordulaton nem dolgozik a turbo, rosszabb a sűrítés, és az mellett, hogy ott rosszabbul fog fogyasztani egy diesel, az alacsony fordulaton tömődik el a részecske szűrő, szívósornyomás érzékelő, stb.
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@AMDMonsteR: En meg nem lattam olyan dizel autot ami 4.ben 80nal 2000 alatt forog
0
0
0
0
AMDMonsteR avatar
@kenyerlangoss: Bármelyik 1.9 vagy afölötti diesel.
Például annak ellenére, hogy tömeg olasz, az én Stilo-m is, bár nem sokkal alatta.
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
@AMDMonsteR: En nem tudom 😃
20d e46 4.be 2000nel 65-70 kb
Az en 1.7cdti opelemnek szinte ugyan az az attetele mint egy e46 20dnek vagy egy 2000 pd a4, passat6
0
0
0
0
AMDMonsteR avatar
@kenyerlangoss: Mondjuk a Stilo-nak elég hosszú sebességi vannak, mert csak 5 sebességes.
6 sebességesből meg 1.6-os multijet II-Ben ültem, az a család másik felében van, egy 500x, meg volt egy 2.0 Diesel Mazda 6.
Azok a 6 sebességessel többet forognak, pláne az 1.6 multijet. Más az áttétel gondolom.
Nem akarom az igazam vagy hülyeségem bizonygatni, mert azért nem olyan sok a tapasztalatom :/
Csak ezekből indultam ki
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@AMDMonsteR: Ennyi hülyeséget rég olvastam 😃
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@AMDMonsteR: "mert nem tesz jót a motornak, ha 1300-nál el van váltva azonnal. "
Miért is tenné tönkre? egy 2.5 tdi (akinek van egy kis autóismerete nem vesz ilyet, de példának most jó) 1500-tól már maximum nyomatékot ad le, minek is forgassa tovább? ha normálisan használod, akkor nem fog ettől tönkremenni semmi, ha szétpörgeted, akkor fog zabálni/kopni plusz értelme sincs, mert a nyomatéktartományból kifutsz onnantól meg ereje sincs..
Az eltömődés veszélye persze fennáll, de aki ilyen dízelt vesz (bel)városozni, az meg is érdemli 😃
Nincs gond az automata váltókkal, csak nem tiptronic meg dsg féle szemetet kell venni, és sűrű időközönként az olajat ellenőrizni/cserélni kell.
Spoiler!
Se olaszt, se dízelt nem vennék, de ez már csak személyes vélemény 😃
0
0
0
0
AMDMonsteR avatar
@ben_aloha: Hát a se olasz, se diesel véleményen szerintem sokakkal osztozol 😃

Igazából saját tapasztalatból indultam ki.
Jtd nagyon nem szereti az 1500as fordulat alatti tartományt. 1800 és 2000 között olyan szép fogyasztást produkál viszont, hogy ihaj. Meg annak ott is szép a hangja.
Lehet (valószínűleg) az én hibám, nem nagyon volt szerencsém a 2.0 TDi VW Sharan-on kívül VW vagy Audi diesel hez.
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@AMDMonsteR: Addig jó míg nem kell a német prémiumokkal szopnod, nekem is van egy, de nem sokáig (nekem annyira nem problémás, de néha agyfszt tudok kapni a "német precizitástól" a4 1.6i-m van, ütni vágni mindenesnek jó ez ide) 😃
Igazából, nem megyek olyan marha sokat max 50km naponta, szóval nem indokolt a dízel, viszont az a kínlódás ami mögöttük van, főleg az újakkal, az nekem pont nem hiányzik.
Szerencsére (vagy sajnos) volt alkalmam látni nem egyszer nagy márkák prémiumjait szétborítva mert "már megint" volt rajtuk valami.. A tiptronicot ezért is emeltem ki, mert ritka szarok. Ha volt valami, nem is kell próbálkozni javítani, bontott aztán kész.
Pl. ha pdtdi, a siemens pd elemei kalap szarok, és nem olcsó az sem.. benzinnél nincs olyan ami akkora pénzt vinne, max a dmf (mi a fsznak benzinesbe amúgy..) de az meg ha nem tunerjoci módra mész akkor kibírja a periódusait.
Igazából nekem dízelem nem volt, ha rajtam múlik nem is lesz, de mentem már párral, automatával is kézivel is, nem mentem 3ezer fölé általában. Talán egy a6 avant 3.0tdi volt ami iránt volt egy kis "húdefsza" érzet, de úgy amúgy inkább benzin.
Az viszont igaz, hogy minél nagyobb a blokk, annál jobban megy csuklóból az erő, de egy 1.6 tdcinél még nem annyira veszélyes.
Ezek az 1.0tsi és társai azok, amikből nem lesz használtautó sok km-el, mert idő előtt szarrá fognak menni. 😃
0
0
0
0
AMDMonsteR avatar
@ben_aloha: Szerelőm mondta, hogy hogy 10 év múlva tele lesz 20 éves autókkal minden, de egy darab 10 éves nem lesz már az utakon, mert szétmennek.
Én pont fordítva vagyok ezzel a diesel - benzin dologgal 😃
Volt hozzá szerencsém, családban is volt, de valahogy nagyon a diesel maradt meg. Bár én gyakran megyek hosszabb utakra is.
Nameg az önszopatást különleges formákban tudom űzni, mert mindig valami olaszba vetem bele magam. Vagy az eddigi legrövidebb "kapcsolatomba", az 1.9-es Dohc volvo v40 - be... Na annál sírtam minden egyes szerelés után. Meg közben. Meg előtt.
0
0
0
0
Sicu33 avatar
@Gyrger72: Gyönyörű és kiváló választás,nekem egy MK2 Sedan Focusom van 1.6 Ti-VCT közel 340k km-el,a motorhoz még nem kellett nyúlni,nagyon megbízhatóak 😀
0
0
0
0
xCube avatar
Mivel a Mercivel 99% -ban minden rendben van elkezdtem a Rover -re koncentrálni. A tetőkárpitot már leszedtem, úton van a csereanyag, már csak ragasztót kell vennem és jövőhéten az is kész. A speckó szilikon is jön jövő héten a szigeteléshez, már csak az lenne baromi jó ha nem esne az eső egy napig, ha megjöttek a cuccok. Aztán gurulok műszakira és kiderül mit kell még meggyógyítani. Ha az is kész legyártom a csomagtartó betétet, kap egy új szelepfedél tömítést, négy új gyertyát (azt mondjuk már most hétvégén), a gyújtáselosztót is felújítom és elvileg kész az autó.
0
0
0
0
💬 2
bassus16 avatar
@xCube: Akkor lesz pár dolgos hétvégéd. 😃
Kíváncsi vagyok a végeredményre.
0
0
0
0
xCube avatar
@bassus16: Hát az lesz 😀 . Mindenképpen folytatom a beszámolót 😀 .
0
0
0
0
TheMenkuPocok avatar
Most egy kicsi zöld Daewoo Matiz-om van, és 2 éve alig költöttem rá valamit. Nagyon olcsón szereztem be és ha városban használja az ember, meg néha ritkán hosszabb utakra akkor nagyon olcsó választás. Én sem vagyok büszke rá, lehet kinevettek, de nekem megteszi. Nem sokára vennék egy jobbat, de 2 évig amilyen olcsón kijöttem vele más kocsival lehet nem sikerült volna 😜
0
0
0
0
💬 2
ben_aloha avatar
@TheMenkuPocok: Miért kéne kinevetni azért, mert egy olcsóbb autód van?
AAmikor valaki a leélt, behozott, trélerszökevény "prémium"-al próbál feszíteni, vagy valami egyáltalán nem odaillő nevetséges tuningot fölaggatni, az a gáz.
Lehet, hogy egy matiz, de nem is szopsz vele 200ezres tételekkel a szervízben. 😃
0
0
0
0
TheMenkuPocok avatar
@ben_aloha: Rendkívül olcsó a fenttartása, városi autónak tökéletes. Köszi a bíztatást 😃
0
0
0
0
bassus16 avatar
Felkerültek a nyári papucsok. (Laza 3 óra szarakodás után)
https://abload.de/img/61176848_135961065417mkjwx.jpg
0
0
0
0
💬 7
xsebix avatar
@bassus16: Szép! Egyik szekszárdi barátom is nagy Alfa rajongó... 😂 Mi volt 3 órás művelet a cserén? Te tetted fel a gumikat a felnire? Otthon lettem volna akár még segíteni is tudtam volna 2-3 évet dolgoztam gumisnál, na meg szomszédban vagy úgy is... 😆

Legutóbb mikor láttam a kocsiját elég hasonló volt neki is így kinézetre, de meg nem mondom milye típus... 😊
0
0
0
0
bassus16 avatar
@xsebix: Méretre kellett vágjam a csavarokat mivel 5x110-es az agy a felni meg 5x112. Így csak mozgókúppal ment fel viszont az egész országban nem kaptam hozzá csavart. Levágás után a bal elsőbe nem akart bemenni az 5. csavar azzal szarakodtunk sokat. Így lett durván 3 óra. Amúgy mi a szekszárdi barátod neve? 😃
0
0
0
0
xsebix avatar
@bassus16: Ja okés, úgy érthető a 3 óra... 😃 Zoltánnak hívják . 😀
0
0
0
0
xCube avatar
@bassus16: Hát én a helyedben hajtanám tovább a csavarokat és ha meg vannak azonnal cserélném.
0
0
0
0
bassus16 avatar
@xCube: Sajnos nincs ilyen méretben mozgókúpos csavar.
Ennek ez a menete. 😀
Megveszed a nagyot és méretre vágod. 😃
Pár szakit megkérdeztem előtte mind így csinálta.
Lehet kapni 28mm,40mm,50mm és 55mm-es csavart. Nekem 35mm kellett...Haveromnak 38mm.
0
0
0
0
xCube avatar
@bassus16: Csinos a masina 😀 .
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@bassus16: Jól néz ki azzal a felnivel.
Én jelenleg nem tudok képet feltölteni. (Fogalmam sincs mi a hiba). Azért alakul a minimál budgetből 😊

Aztán lehet megint benevezek kicsit "komolyabbra"
Spoiler!
Mármint amennyire egy '89-es, 1.8-as Pierburg karbis, 4 sebességes Audi 80 komoly tud lenni a maga 75 lóerejével. Az F-em 82Le
0
0
0
0
SuperPuma avatar
Most nagyon elgondolkoztam az Audi 80 B4-en. Motor választékon nem kell sokat gondolkozni. Környéken csak 1Z TDI van 😊
0
0
0
0
kenyerlangoss avatar
Micsoda hulladék Opel😂😂, 5év, hiba nélkül
https://i.imgur.com/egIFpJF.jpg
0
0
0
0
zsolo avatar
Törölt hozzászólás
0
0
0
0
💬 3
SuperPuma avatar
@zsolo: Itt most éppen egy hatos golf van 😊 TSI cucc
0
0
0
0
zsolo avatar
@SuperPuma: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
ben_aloha avatar
@zsolo: Olvasd már el mit írt ember 😃
Nála van egy hatos golf, nem nálad..
0
0
0
0
zsolo avatar
@ben_aloha: sorry 😆 félre olvastam 😆 😶😶😶😶😶
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció