Assassin's Creed Shadows gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
Intel® Core™ i7-8700K / AMD Ryzen™ 5 3600
RAM:
16 GB Dual-channel
GPU:
Nvidia® GeForce GTX™ 1070 8GB / AMD Radeon™ RX 5700 8GB / Intel® Arc™ A580 8GB (REBAR ON)
DX:
DirectX 12
OS:
Windows 10 / Windows 11 (64-bit)
STO:
115 GB available space, SSD (Mandatory)
RES:
1080P at 30 FPS, Low
Ajánlott gépigény:
CPU:
Intel® Core™ i5-11600K / AMD Ryzen™ 5 5600X
RAM:
16 GB Dual-channel
GPU:
Nvidia® GeForce RTX™ 3060 Ti 8GB / AMD Radeon™ RX 6700 XT 12GB / Intel® Arc™ B580 12GB (REBAR ON)
DX:
DirectX 12
OS:
Windows 10 / Windows 11 (64-bit)
STO:
115 GB available space, SSD (Mandatory)
RES:
1080P at 60 FPS, Medium
NOTE:
ENTHUSIAST:
RES: 1440P at 60 FPS, High
CPU: Intel® Core™ i5-11600K / AMD Ryzen™ 5 5600X
GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 3080 10GB / AMD Radeon™ RX 6800 XT 16GB
RES: 4K at 60 FPS, High
CPU: Intel® Core™ i7-12700K / AMD Ryzen™ 7 5800X3D
GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4070 Ti Super 16GB / AMD Radeon™ RX 7900 XT 20GB
RT MINIMUM:
RES: 1080P at 30 FPS, High
CPU: Intel® Core™ i7-8700K / AMD Ryzen™ 5 3600
GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 2070 8GB / AMD Radeon™ RX 6700 XT 12GB / Intel® Arc™ B580 12GB (REBAR ON)
RT RECOMMENDED:
RES: 1440P at 60 FPS, High
CPU: Intel® Core™ i5-11600K / AMD Ryzen™ 5 5600X
GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4070 Super 12GB / AMD Radeon ™ RX 7800 XT 16GB
RT ENTHUSIAST:
RES: 1440P at 60 FPS, Ultra
CPU: Intel® Core™ i7-13700K / AMD Ryzen™ 7 7800X3D
GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4080 16GB
RT EXTREME:
RES: 4K at 60 FPS, Ultra
CPU: Intel® Core™ i7-13700K / AMD Ryzen™ 7 7800X3D
GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4090 24GB
ENTHUSIAST:
RES: 1440P at 60 FPS, High
CPU: Intel® Core™ i5-11600K / AMD Ryzen™ 5 5600X
GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 3080 10GB / AMD Radeon™ RX 6800 XT 16GB
RES: 4K at 60 FPS, High
CPU: Intel® Core™ i7-12700K / AMD Ryzen™ 7 5800X3D
GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4070 Ti Super 16GB / AMD Radeon™ RX 7900 XT 20GB
RT MINIMUM:
RES: 1080P at 30 FPS, High
CPU: Intel® Core™ i7-8700K / AMD Ryzen™ 5 3600
GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 2070 8GB / AMD Radeon™ RX 6700 XT 12GB / Intel® Arc™ B580 12GB (REBAR ON)
RT RECOMMENDED:
RES: 1440P at 60 FPS, High
CPU: Intel® Core™ i5-11600K / AMD Ryzen™ 5 5600X
GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4070 Super 12GB / AMD Radeon ™ RX 7800 XT 16GB
RT ENTHUSIAST:
RES: 1440P at 60 FPS, Ultra
CPU: Intel® Core™ i7-13700K / AMD Ryzen™ 7 7800X3D
GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4080 16GB
RT EXTREME:
RES: 4K at 60 FPS, Ultra
CPU: Intel® Core™ i7-13700K / AMD Ryzen™ 7 7800X3D
GPU: Nvidia® GeForce RTX™ 4090 24GB
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 506
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
[LINK]
And New post-launch content for Assassin's Creed Shadows will be announced on 30 April !!!
New quests may be added to the Objective Board, featuring new NPCs
Upcoming expansions
Updates on New game+
New parkours for Naoe & more !
✅️ AC Shadows Claws of Awaji DLC
✅️ AC IV Black Flag Remake
✅️ AC Invictus
✅️ AC Shadows 2nd DLC
✅️ AC Jade
✅️ AC Hexe
✅️ AC 1 Remake/Stardust !
[LINK]
Itt mindent meg talalsz
AC Jade is a free to play mobile rpg AC game which is planning to release in 2025. But it going to be a big backslash due to more microtransactions, because it is developing by Tencent gaming. If microtransactions doesn't affect the gameplay or story, then it doesn't matter.
Assassin's Creed Jade. Built on Unreal Engine, the free-to-play mobile title will be available on iOS and Android.
Story set in China
Release date - 2025
Játszottam vele 25 órát eddig. Technikailag teljesen rendben van nem tapasztaltam semmilyen komolyan bug-ot. Valhalla-nál jellemző hogy minden ok nélkül kidob az asztalra és indíthatom újra a játékot. Igaz eddig még csak egy templomost vadásztam le de már bele futottam még három titkos szövetségbe Valami azt súgja lesz egy negyedik is. Nyomozós részét külön élvezzem a játéknak.
Az Odysse-ba, Valhalla-ba hogy titkos szervezet tagjai után.
Harcrendszer nekem nagyom bejön. Még csak az elején vagyok történet szempontjából. Tetszik ez ninja stílus még az élő fába is belekötök csak hogy gyilkolhassak. Kicsit olyan mint az Amerikai Ninja 1-2 vagy a Ninja bosszúja amiket gyerekkoromban láttam először és a mai napig imádom őket.
A világ felfedezése amit mindig is szeretek az Assassin Creed-nél és ezt az első végigjátszásnál próbálom ki élvezni. Most először van olyan hogy el tudok veszni az erdőben ez is nagyon élethű.
Lopakodás rendszere is nagyon jó a fekvő lopakodás végre valakinek eszébe jutott.
Egyetlen amit hiányolok a szárnyas útitárs leginkább a látvány miatt de meg lehet szokni.
Szintlépés jobb mint a Valhalla-ba azt nem bírtam.
Nagyjából ennyi az első benyomás nálam 10/10
Vas amivel fut:
Processzor AMD Ryzen 7 7800X3D 8-Core Processor 4.20 GHz
Memória mérete 32,0 GB (31,2 GB használható)
Tárterület 477 GB SSD ADATA SX6000LNP, 954 GB SSD ADATA SX6000PNP, 2.73 TB HDD TOSHIBA HDWD130
Videokártya AMD Radeon RX 7800 XT (16 GB)
I'm sorry to hear that you started having issues in Assassin's Creed Shadows after the latest patch 1.0.2.
In order to resolve it, please start with verifying / checking integrity of the game files.
If needed, reinstall the game fully.
Close all unnecessary third-party applications running in the background, especially third-party overlays, communicators, system tweak tools and monitoring software.
[LINK]
Delete the game configuration file (ACShadows.ini) and the cache folder that are saved in your Documents > Assassin's Creed Shadows folder.
Clear Steam Cache folder !
[LINK]
If you have any other questions or come across issues in Assassin's Creed Shadows, reach out to us via these additional channels:
Ubisoft Discord [discord.com]
or
X/Twitter[x.com]
hatha ez segit megoldani a problemat.
✅OBSIDIAN: Black Flag Remake
✅️JADE
✅INVICTUS: Multiplayer
✅HEXE
✅NEBULA: India/Aztec/Mediterranean
✅RAID: Co-op game for 4 players
✅ECHOES: Multiplayer
✅️STARDUST: New Remake !
According to Tom Henderson, Assassin's Creed Codename Invictus will be released this year. ⚔️🔥
✅️ Multiplayer game
✅️ Play as avatars of different Assassins
✅️ Team deathmatch mode
✅️ Every man for himself mode
✅️ Speed based mode
✅️ Maps are from previous games including Baghdad, Japan and paradise island.
DLSS/native AA
Nálam így is hozott 90-100+ fps-t. Ráadásul így nem kell scalinget használni, élesebb lesz a kép.
Nvidia appban ne felejtsd el felül írni latest feamegenre. Ha ragaszkodsz a scalinghez akkor a preset J vagy preset K.
Amugy az egyeduli youtuber akit erdemes nezni az az ACG, ha game review-k rol van szo. Majd nezz ra egy ket videojara ha esetleg nem ismerned.
Jo jatekot!
Bocs a kamerás felvételért, nvidia app úgy döntött nem rögzít...
Mellesleg ha valaki nem tudna lehet evszakot valtani maprol, jobb oldalt irja, hogy mit kell lenyomva tartani. Ma eves voltam en is. 😄
Amugy persze, nem er annyit az asus meg a tobbi nagy neves, majdnem egy 5090 fe aruk van, ami nevetseges. 😄
Szerintem eleg lesz a proci, 3d cache sokat szamit.
Majd ird, hogy hogyan fut azert, kivancsi vagyok.
Jo jatekot! 🤘
Attól tartottam, hogy Naoe után Yasuke bőrébe bújni fura lesz vagy akár csalódás is, de egyáltalán nem ez a tapasztalatom. Kurwa jó az ő karaktere is! Nem is akarok egyelőre vissza váltani, de a játék kényszerít - vannak objective-ek, amiket csak Yasuke vagy csak Naoe tud megoldani, illetve olyan is, amit félig Yasuke, de befejezni Naoeval lehet csak. Vannak viewpontok, amiknek megüléséhez is karaktert kell váltani, mert Yasukenak vertikális haladása erősen limitált. De ennek ellenére is nagyon érdekes őt irányítani.
Jól kivan találva ez :D
A processzor a gyengepontod, de összelehet hozni egy játszható szintet. FG ON és DLSS ON aztán jó lesz.
De ott a Mirage is, ugyanez, vagy akár az Odyssey.
Érdekes, hogy nagy hírnek volt lehozva a fordítható penge, közben meg az AC 3-nál már voltak koncepció rajzok.
[LINK]
[LINK]
Yasukeval nem nagyon voltam, nem is tervezek. Tul tankos a kinezete, szerintem nem nagyon illik bele ebbe a vilagba es nem azert mert fekete.. 😄😅
Rengeteg lootolni valo van es kozben nagyon hangulatos, atmoszferikus tud lenni a jatek. 30 oranal jarok, lvl 17 tehat meg szinte sehol nem tartok a mappot nezve. :D
En is Ubi + keretein belul jatszom, lehet kesobb megveszem majd steamre, meg kiderul a 30 nap vegen mennyi dolog marad hatra. Van sajat kis reszed is amit lehet fejlesztgetni,epitgetni ugyhogy timesink boven van benne, na meg gondolom lesz par dlc is.
gtx 1080ti
proci 9800x3d
ram 32gb 6000mhz cl 30
közepes grafikai beállítások mellett +
Dinamikus be
upscala egyedi
Min 50%
Max 100%
Fsr 0.25
Memória: 32 GB 3200MHZ DDR4 RAM KINGSTON FURY BEAST CL16 (4X8GB) (KF432C16BBK2/16)
Videókártya: ASRock Radeon RX 6600 XT 8GB GDDR6 (RX6600XT CLD 8GO) Videokártya
1080P-ben hogy futna? Megérné megvenni?
1080p HIGH 40-50FPS a nativ. Framegennel több.
Lehet vidickartyat kellene cserelni. tápegységem FSP Fortron Hyper M 600 nem túl erős….
Nálam lehet a hiba,hogy a játék random kifagy?
Van,hogy kb,20 perc,de van,hogy 2-3 óra.
Ubi+ változat,masina nagyjából megvan kozzá
Ezt megtettem én is,azóta,lekopogom,hibátlanul fut.
De azért vannak olyanok is másoknál,hogy random újraindul a gép,folyamatos kékhalál,meg ilyesmi.
Én még a szerencsések közé tartozom,remélem,ubiék hamarosan javítják valami peccsel
Amd-s kártyám van jelenleg bár nekem tok m1 milyen mindig az ár érték arányt nézem
De egyszer nem produkált még semmilyen hibát sem a rendszer mert amd
Az meg hogy egy játékot ma már képtelek kiadni normálisan nem a hardvergyártók hibája szerintem
Belevetettem magam a külföldi fórumokba,és ott főként a 4080 és 5080 tulajokat szivatja a játék,náluk fordult elő a kékhalál és az újraindulások tömkelege.
Állítólag az nvidia tud róla és javitani fogják.
Prohardveren is olvastam csodákat egy kollégánál,neki folyamatosan újraindította a gépét,random időközönként,neki 4070 ti van.
Szóval mindkét oldalon szívnak a júzerek,ki így,ki úgy.Aki meg kimaradt belőle,örülhet:)
Úgy néz ki,nálam megoldódott a probléma,az új Adrenalin driver stabilabb és a Frame gen is használható.
Még annyit próbálj meg,hogy szinkronizáld a pc és az ubi szerver idejét.
Magyarán,a pc óráját kell szinkronba tenni az ubisoft szerveridejével.
Volt,akinél ez megoldotta a problémát,mert ubiék órája késett kicsit.
Annyit kell csak tenni,hogy rámész az órára és a beállításokon belül bekapcsolod a szinkronizálást
[LINK]
Van magyarítás
Minden masnap este ejszakazom, peldaul ma reggel jottem haza, holnap este megyek vissza. Nem mondom, hogy nem vagyok faradt napkozben de egy ket kave megoldja. 😄
Amugy igen, barmit megesznek. Talan ez a konfig is birja majd egy darabig. Alapbol egy 5090-et akartam kulonben csak hat ugye azt meginkabb nem lehet kapni.Majd kiderul hogy leszek e megint olyan beteg,hogy ranyomjak a buy gombra alkalom adtan.😅
Aztán megsértődnek,ha nem fogadod el őket,nem látod szépnek a 150 kilós dagadt nőt meg a lófaxú csajt se fogadod el.
Nagyjából.
Nekem akkor is tetszik!
En mar jo par eve le is szarom melyik mit mond. A legtobb youtuber is csak a click miatt negativoskodik. Tobb a nezettseg igy.
A rodent feju Asmongold is bevallotta a vegen, hogy amugy nem rossz jatek.
Az egyeduli reviewer akit erdemes nezni az ACG, a tobbi az semmire kello. 😄
A mezei kaland fele emberek velemenyevel meg egyaltalan nem kell foglalkozni, persze no offense. Ha kiprobalta volna a jatekot egyaltalan rendesen akkor megirta volna a sajat velemenyet nem pedig jon ezekkel az ocska comparison videokkal.
Ez egy nagyon jó és élvezhető AC lett.
Nem kell felülni erre a lejárató vonalra.
Akinek nem tetszik,nem játszik vele és ennyi
Emiatt legyen a Raytraced global illumination Diffuse everywhere-en:
[LINK]
A Raytracing quality pedig ezért legyen minimum Medium-on:
[LINK]
Érdemes beállítani az nvidia appban (vagy nvidia profile inspectorban) a DLSS overdrive-nál a legújabb K preset-et az alap E helyett!
Framegen használata ízlés dolga, én kerülöm, mint a pestist.
Ami viszont az előrehaladással biztosan nem fog változni: a játék gyönyörű. Szerintem lazán minden idők legszebb open world játéka. Az, hogy a textúrák tűélesek egy dolog, más játékokban is vannak hasonlóak, talán még jobbak is előfordulhatnak. De nem önmagában ez adja a Shadows szépségét, hanem az a számtalan technikai részlet amelyet létrehoztak. Páratlan élmény látni, hogy a környezet saját magával is interakcióban áll. A szél által felkapott levelek, virágszirmok nem egy egyszerű 2D effekt, hanem tökéletesen a szél járásának megegyező irányba szállnak, megtudnak akadni más objektumokban és ott maradnak a földön. Ahogy átfutsz egy mezőn és felzavarod a növényzetet, vagy éppen ahogy egy levelét hullajtott cseresznyefa alatt haladsz el és látod, hogy a lábaddal arrébb rúgod a leveleket, majd a levelek pont ott maradnak ahová kerültek. Említhetem akár azt is, ahogyan egy vihar feljön a távolból. Konkrétan érezni, szagolni lehet azt a levegőt itt a szobában. A növényzet sűrűsége lehengerlő, tényleg páratlan, illetve az is, hogy mindennek tetejében még eléggé nagy mértékben pusztítható is, kisebb cserjék, fiatal fák, bokrok, bambuszok a térkép bármely pontján szétkszabolhatóak. Nekem az tetszik a leginkább a vizuálban, hogy érzek benne egyféle megmagyarázhatatlan különlegességet. Nem öncélúan azért szép, hogy szép legyen mert annak kell lennie. Van benne valami plusz, valami művésziesség ami túlmutat azon, hogy a pályatervezők kiutaztak Japánba tanulmányi útra. Beletették a szemükkel látottakon kívűl az érzést is ami elkapta ott őket, hogy így alkossanak egyveleget.
A történet eddig nagyon tetszik. Valahogy ez a prológus és az open world megnyílása után az első pár óra nekem nem igazán a korábbi AC játékokra emlékeztet. Nem is maga a cselekmény az ami annyira más lenne, sokkal inkább mindennek a tálalása. Valahogy nekem emberibbnek hatnak az emberek, a mondandójuknak van értelme, az érzelmeik jobban a felszínre törnek. Eddig egyetlen, tipikusan a Ubisoft által valamiért mindig kötelezőnek érzett dilettáns, downkóros, szekunder szégyenérzetet keltő poénkodással operáló karakterrel sem találkoztam, amikkel általában mindig fosásig szokták rakni a FarCry-t meg az AC-t. Remélem így is marad. Egyébként a sztori alaptézise nem különösen eredeti vagy merőben eltérő attól mint amit előzetesen gondoltam, de ennek a hangvétel váltásnak köszönhetően így is frissnek hat, vagy inkább mondom úgy, hogy mivel egészen más minőségben van prezentálva így még izgalmasnak is hívhatom. Kicsit kitérve a konkrétumokra, alapvetően ugyanúgy egy szekta' tagjait kell levadásznunk egyesével mint eddig, ugyanúgy régiónként lesz megtalálható ezekből 1-2... de legalább most a játék előre közli, hogy amúgy ez számít sztori missziónak vagy egyáltalán bármiféle story progressnek. Basszus, a Valhallában kb. 10 óra után jöttem rá, hogy amúgy az a main quest amikor új tartomány felé nyitsz. Na a Shadows-ban is kb. ez a recept csak itt most egyértelmű.
A játékmenetbe pont annyira nyúltak bele, hogy még felismerhetően AC, de szerintem nagyon más mint eddig és ezt mindenki értelmezze magának úgy ahogy szeretné, valakiknek ez jót jelent másoknak pedig kevésbé lehet szimpatikus. Picit nehéz ezt megfogalmazni, de példának okáért az Odyssey-Valhalla az egy viszonylag fókuszvesztett, már-már Skyrim-szerű homokozó RPG. A Shadows ezzel szemben egy kompaktabb, fókuszáltabb, töményebb RPG élmény. Az egyes tevékenységek jobban eltérnek egymástól, most valahogy nem a darabszámra mentek rá ami amúgy az Ubisoft legnagyobb fétise, hanem a minőségre. Az előbb említett kompaktságot' valahogy úgy kell érteni, hogy minden kisebb, a térkép, a régiók, az aktivitások ikonjai a pályán, a kifosztható őrposztok és az ott található őrők száma, a távolság amit meg kell tenni stb. De cserében, hogy kisebb a térkép 200 méterenként új arcát mutatja, az epületek, növényzet stb. ennyit változik, konkrétan ennyi játszott órával is már megtudom állapítani, hogy Settsunak (kezdő régió) melyik részén vagyok éppen segítség nélkül is. Az, hogy hirtelen az objective board nincs szarrá spammelve 500 world eventtel, 600 segítségre váró civillel akinek vissza kell hozni az elvesztett táskáját vagy éppen 30 legendás állattal meg millió egykaptafa rókabőrrel azt eredményezi itt a Shadowsban, hogy van a régióban úgy kb. max 3 side mission kérdőjel, persze ha meg is találod (erről később), néhány kuji-kiri ponttal ami minden esetben egy dedikált, visszaemlékezős, gameplayben egymástól eltérő küldetés, illetve néhány egyéb szösszenettel. Az meg, hogy most nem konkrét kastélyokat kell elfoglalni négyzetkilóméterenként hanem csak inkább ilyen katonai lerakatok, céh raktárak és udvarok vannak azt eredményezi, hogy sokkal nehezebb a lopakodás mert az a kevés őr kis helyen összpontosul...ja de az a kevés őr nem egymás ctrl+c/v változatai hanem azon túl, hogy külsőleg eltérnek egymástól szerintem még a subclass-uk sem ugyanaz, kb. egy egyéniség mindegyik.
A felfedezés élménye baromi jó szerintem, éppen csak annyit segítséget, leírást kapsz mindenhez, hogy még pont azelőtt megtaláld mielőtt frusztálni kezdene a dolog és itt még a játék effektíven semmit nem mutatott de neked azonnal van egy mikro sikerélményed ami végülis elősegíti az addikciót ami egy videojáték lényege kell, hogy legyen. Persze nem kell neked manuálisan mindenhová elmenni, küldhetsz ki kémeket is, de egyelőre én ezt nem érzem olyan fontosnak. Nem olyan nagyok ezek a régiók, hogy aki ráérős tempóban játszik ne tudná gyalog/lóháton saját magának bejárni. Szóval a merketingben ez egy picit túl lett lihegve, hogy ez a spy system milyen fontos meg esszenciális. Persze még változhat a véleményem mert a játék elején vagyok, de ezen a ponton azt a kevés kémet inkább aki rendelkezésre áll arra használom, hogy a támaszpontokról hozzák haza a "nagy ládát" amit te nem tudsz egyedül csak úgy odamenni és E gombbal kilootolni pedig abban van az igazi manna. Így a térképet nézegetve a többi régió sem sokkal nagyobb mint a kezdő Settsu, ezt is kényelemsen bejártam gyalog 5-6 óra alatt, szóval a kémeket valószínű inkább erre fogom használni a végéig, a felfedezés élményét pedig megtartom magamnak.
A lopakodás nagyon jó, sőt, a legjobb a széria egész történetében. Ez, hogy le lehet hasalni és a fű is takarást adhat nem csak a bokrok mint eddig, illetve ahogy a fényforrások is bevannak vonva a dologba, sőt a nap meg a hold is egészen új élményt ad ezen a téren. Több mint biztos, hogy emiatt is forced RT a játék, mert esszenciális a gameplay egy részének szempontjából. Az is baromi jó, hogy a sekély vizeket, kis hátsókerti tavak, patakok miegymás is használható fedezéknek mert tud lélegezni egy bottal a víz alatt Naoe.
A harcrendszer az RPG-sített AC-k történelmében úgy gondolom csúcspontra ért, most a legjobb érzés kaszabolni, illetve a legösszetettebb is. Nyoma sincs a Valhallás vakon ütögetésnek, tudni kell jól kombinálni a light/heavy attackot, a képességekkel és a dodge/parryvel mert hamar fűbe harapás lesz a vége. Naoe talán kibír 2-3 bekapott light attackot, heavyből másfelet, egy végig bekapott kombó pedig instant game over. Túlerővel szemben az állandó helyezkedés és térnyerés kulcsfontosságú, nagyon sokat kell dolgozni itt a gép előtt űlve is a játékosnak, hogy megfelelő stratégiával tudjuk kezelni a szituációt. Ehhez persze tér kell, egy szűk udvaron vagy belső terekben 2+/= ellenfél esetén vagy csalogassuk őket nyíltabb területre, vagy ahogy a mondás tartja, nem szégyen a futás de hasznos. Naoe-val egyértelműen az a legfontosabb, hogy egyesével és észrevétlenül kapkodjuk le az embereket, nyílt ütközetbe mondjuk 5+ ellenséggel szemben teljesen felesleges belemenni, főleg ha van köztük samurai vagy ronin. Yasuke combatjáról nem igazán tudok nyilatkozni egyelőre, tekintettel arra, hogy mások beszámolói szerint, olyan 15 óra után jön ismét be a képbe, de a prológusban látottak alapján igazi vadállat. Mégis ami nekem a harcrendszerben a legjobban tetszik, hogy végre...végre sikerült levetkőzni ezt a spongy, semmitmondó animációkat. Az előző részekben simán összebugolt az irányított karakter megkezdett animációja a másik karakter szintén megkezdett animációjával, akár eredményezve azt, hogy amúgy hidden blade-el a teste mellé szúrtál, jobb esetben bokán de ő meghalt. Itt a Shadows-ban minden találat pontosan oda megy ahová amúgyis várnád, látszik, hogy valóban bele van szúrva a penge és onnan is csapódik ki a vér, és mindez egyfajta kielégültséggel tölt el minden alkalommal amikor megölök valakit. Jó érzés ölni végre egy AC-ben.
Mindent összevetve eddig ez egy baromi jó játék lett, nekem nem a szokásos Ubi asset flip benyomását kelti. Ezen a játékon érződik, hogy elakarták készíteni, a 8 órás műszak lejárta után is még gondolkodtak rajta valamennyit lefekvés előtt, hogy mitől lehetne mégjobb. Talán ez a legjobb értékelése a játéknak amit adhatok: azt érzem, hogy elakarták készíteni... nekem, nektek, nekünk. Nem csak a befektetőknek. Aztán, hogy ez a vállalat jövőjére mit fog eredményezni majd elválik, de egy valami nyilvánvaló és átkozom is emiatt őket. A Ubisoft-ban még mindig ott vannak azok értékek amelyek iparági flagship-é tette őket 2000-2020 között, csak ha az a kiba**ott lustaság fájna ezek ordítottak volna az elmúlt öt évben az ilyen szarjaikkal mint az FC6, Outlaws meg FOP. Remélem mindezek után sikerül magukba nézni és a Shadows segítségével rájönnek, hogy melyek az igazi értékei egy videojátéknak és inkább ezekre figyelnek a jövőben mintsem, hogy hány zöld hajú transzvesztitát vegyenek fel a kövi FarCry-t "fejleszteni" a diverzitás jegyében. Magam részéről remélem megmaradnak függetlennek, úgy gondolom megkapták már a saját gyomrosaikat, innen már csak felfelé van és ahogy ez a példa is bizonyítja képesek is lennének rá. Amennyiben a Shadows még sem hozná azokat a számokat amelyek kellenek az életben maradáshoz akkor pedig én jó szájízzel válok el a klasszikus', a Ubisoft eddig ismert formájától egy ilyen búcsúajándék után.
De azért tegyük hozzá a gépigény se alacsony szóval el is várható jól is nézzed ki.
Egy közép-felső kategóriás kártya is meg tud hasalni ha nincs DLSS:
Bar a grafika is nagyon szep lett en amellett sem szeretnek elmenni, hogy milyen szep kifinomult lett egy ket animacio. A dodge-al meg azota sem tudtam betelni. Melle meg a fizika is ami minden objectre kiterjed. Szamomra ezek fontosabbak voltak mint mondjuk a jo grafika de megkaptuk mindkettot. :D
Valakinek gyengébb géppel, hogy fut?
Nem tudom mi lehet a hiba, pedig elvileg jónak kellene lennie ...
Szamomra a legnagyobb problema mindig is az elavult animacio es fizika volt, ugylatszik hogy vegre hallgattak a jatekosokra es mind ketton boven javitottak. Majdnem meg is konnyeztem az elso rendes dodge-nal, meg a mount szep jarasanal. Mindketton "erzodik" hogy van sullya. Ahogy dolgokat leversz meg szetvagsz harc kozben, chef's kiss.
Combat egesz jo, odafigyelos igy az elejen. Volt par halalom mikor elbiztam magam. Perfect dodge meg parry jo erzes, es latvanyra is nagyon szep.
Szerintem Grafika szempontjabol is nagyon sokat fejlodott. Nem tudom a copium tuladagoltak mit latnak a monitoron. Egy ket helyen csak amultam es bamultam a rengeteg kis szoszt,falevelet,bogarat amit sodor a szel, gyonyoru. 7 orat jatszottam abbol biztos, hogy 3 csak a photo moddal ment el. 😁
Ami viszont a legjobban tetszett az a sound design. Mind ambiance mind zene(k) szempontjabol. Persze nehol erdekes volt a rock-ot hallani de igy is valahogy oda illett.
Kulonben az utolso kis szosszenest is lehet hallani, ruhan a viz kopogasat,falevelek sodrodasat a foldon stb.
Voice acting mondjuk is-is. Szerintem jobb lesz ez japanul felirattal, mint angolul.
Storyval annyira nagyon nem foglalkoztam, amennyit lattam belole eddig az egy eros kozepes, neha kicsit gyerekes itt-ott, de gondolom az elejen ilyen aztan remenykedem benne, hogy lesz azert sotetebb oldala is.
Side dolgok kicsit repetativak, itt leginkabb a kis campekre gondolok, meg egy ket outpostra. Igazabol ez lehet az en hibam, en csak a kislannyal megyek, szamomra jobban beleillik a kornyezetbe mint a tank.
Exploring annyira nem rossz, mentem mar egy ilyen kofunt. Erdekes atmoszferaja volt, attol eltekintve hogy kicsit tul konnyed volt.
Maga a vilag lehetne egy kicsit elethubb, sokszor azt vettem eszre, hogy az npc-k csak akkor kezdenek el csinalni valamit ha kozelebb megyek, bar ez lehet csak bug. Ezen kivul rendkivul sok vadallat maszkal mindenhol, ez is lehet csak bug. :D
Performance szempontjabol eloszor eleg szarul futott es nem is ertettem mi a baj amig ra nem neztem a riva statokra. Nvidia uj drivere ami Ac ready 😅 valahol el lett cseszve, mert nem ment tovabb a gpu clock 720mhznel. Neztem egy darabig dlss nelkul meg mindenhogy de semmi nem hasznalt. Visszaporgettem egyet, majd megint felraktam a hotfixet ami utana jott es onnantol jo volt, 90fps kornyeken minden maxon, dlss(latest preset) custom 50% (a quality 44% alapbol.)
normal frame gen, nem 3x vagy 4x. Kepek kozt ott a benchmark photo is.
Pontot nem adok ra, az tul korai lenne. Meglatjuk meddig kot majd le, milyen a story es ugy alapbol milyen erzes 20-30 ora kornyeken.
Szerintem nyugodtan probaljatok ki es dontsetek el magatoknak, hogy milyen.
Par kep:
Frame Gen is be van kapcsolva amúgy?
Frame gen bevan nyomva de csak az alap ingame 2x.
Nvidia appon keresztul kitudod valasztani a 3x-4x-et, es bar szep a 154 fps-t nezni azert megsem erzodik annak.
Nvidia appon keresztul, a jatekok optimalizasanal dlss override resznel. Ki lehet valasztani a dlss preset-et(nekem a latest) meg alatta frame gen szorzot, 3x-4x.
Lattam tegnap nexuson pont. Meg is nyugodtam mert azt hittem az en monitorommal lett valami es mar mindenfele gammat meg contrastot allitgattam 😄😆.
Lassan haza erek melobol es az lesz az elso. Ha nem talalnad meg mindig a frame gent akkor majd dobok kepet.
Edit: Kozben hazaertem, itt a kep:
Edit: Na tessék mondom, hogy nálad se mehet a dolog. Support not detected a képed alapján. Szóval most akkor mi van? 😆
Edit 2: Most látom, hogy 5080-ra váltottál. My bad és a kérdésem tárgytalan. Viszont van helyette egy másik kérdésem. Hogy érzed megérte az upgrade? Mik a benyomásaid a többszörös fg-ről mind vizuális minőségben mind latency ügyben? Hogy sikerült egyáltalán beszerezned egy példányt? 🤣
Amugy valtottam 5080-ra 😅
Edit: Azert megmutatom, nehogy azt hidd, hogy kitalalom csak. :D
Bar szep az a 200fps (4x) viszont mozgas kozben van eleg artifact, hogy inkabb maradjak a 2x-nel.
Megerte amugy nagyon is, igy oc-val inkabb egy 4090 teljesitmenyre csak kevesebb vrammal.
3x-4x fg-t nem nagyon hasznalom. cyberpunkban egesz jol tud mukodni neha de ott is artifactol helyenkent. Ebben meg ha felrakom 4x re akkor itt ott villodzik 1-2 pixel de eleg gyakran ugyhogy szerintem ez is inkabb implementacio kerdese, hogy mennyire szar. Remelhetoleg ettol csak jobb lesz. :D
Amugy ez volt a baj, hogy pont meglattam egyet online az egyik shopbol(novatech) es 2 volt mar csak. Nem birtam megallni. A fomo nagy ur, tudod. 😅
Amugy nem bantam meg mert mindenhol boven jobban teljesit igy oc-val.
Megeri szkeptikusnak lenni de amikor nyilvanvaloan fejlodott akkor miert nem tudjak elismerni? Ezeknek az embereknek a sajat eletukkel van problemajuk 😄
Jó játékot :)
Meg csak most kezdtem el review-kat nezegetni. Worth a buy gyerek mennyire agyhalott amugy?! 😄
Orulok, hogy kerultem jatek elott ezeket es szerintem a legtobb embernek ez a baja, nezik a sok negativ bolondot es tudat alatt mar ugy ulnek le, hogy igen ez szar mert x y ezt mondta. :sigh:
Jo jatekot kivanok neked is!
Alapvetően te tudod, hogy milyen gyors kártyád van, szóval ilyenekbe nem mennék bele, hogy "a textúrákat rakd medium-ra, a character modelt high-ra" stb. Szerintem 7800 XT </= mehet az ultra preset, majd a lentebb leírtak szerint módosítsd a bizonyos pontokat, mert ezek lesznek a lényegi elem performance szempontjából.
-Shadows | High-on elég, az ultra eléggé demanding, semmi értékelhető különbség nincs köztük és mivel forced RT van, így az árnyékok ígyis-úgyis szépek és adaptívak lesznek.
-RT Quality & BVH Quality | Low-on elég, nagyon minimális különbséget látok a low és ultra között, azt is max a belterekben és éjszaka. avg. FPS-nek nem igazán hasznos, cserébe rettentően sokat segít a 0.1% FPS-nek, ami ha csak úgy napos időben kóricálsz nem is bajos, de viharban és városokban kelleni fog ez a kis buffer.
-RT Global Illumination | Ez az egyetlen RT opció amit engednek a fejlesztők kikapcsolni, amit nem igazán értek, pont ennek kellene annak lennie amit még csak véletlenül sem tudsz kivenni. Enélkül a pálya bevilágítás és színek kb. egy PS3 érabeli játék hatását keltik, abszolút nem ajánlom a kikapcsolását még egy 6600 XT-n sem. Illetve hiába kapcsolod ki, olyankor hardveres' RT-ről átvált a játék szoftveresre', ami éppencsak, hogy jobb teljesítményben de mint említettem grafikában borzalmas romlás. Diffuse Everywhere értékre legyen ez a setting állítva.
-Frame Generation | FSR-re legyen állítva, bár Radeonon másra úgy sem tudod. Esszenciális, hogy frame gennel fusson a játék, egyszerűen így lett tervezve. Lehet próbálkozni nélküle, de nekem a jelenlegi csúcs Radeonon, 7900 XTX-el maximum 80 FPS-t köhög fel a játék (nem mintha a 4090&5080 sokkal jobb helyzetben lenne, sőt...), de jellemzően 45-70 között cikázik. Ez a sebesség szerintem MnK inputtal 2025-ben vállalhatatlan, szóval nem is kell különösebben erőltetni meg értelme sincs. Ami fontos, hogy ne Adrenalinból aktiváljátok mert stutterelni fog, a Ubisoft dedikáltan implementálta és a játék főmenüjében megtaláljátok. Adrenalinban viszont az Anti Lag-ot tegyétek be, mert igaz, hogy a magas frame értékek miatt a visual smoothness jelentősen megnő, de az input lag nem fogja lekövetni, mert az a raszterizációban elért értékekre támaszkodik. Magyarán összezavarod az agyad mert amit a szemeddel gyorsnak látsz (pl.: 6 ms) azt a kezeddel nem tudod lekövetni ugyanabban az ütemben (pl.: 20+ ms) és végeredményben nem lesz sima az élmény.
-Upscale | A legtisztább képet a TAA + Native AA adja. FSR nagyon zazásítja a képet még quality módban is, nekem zavaró, illetve sokkal több FPS-t nem dob, a frame gen. mellett pedig nem is igazán lesz rá szükség, akkor már inkább a kiváló vizuálra menjünk itt rá. Nekem 27 inch 1440p IPS kijelzőn, kb. fél méterről nézve Sharpening 35% + Radeon Image Sharpening 80% (Adrenalinban) kombója adja a legélesebb képet ami még nem billen át olajfestményt idéző szaturáltságra, de ez erősen egyénfüggő, hogy ki mit preferál.
-Draw & Loading Distance | Very High-on elég mind a kettő, nem kell az ultra, mivel zegzugos, kanyargós a pálya a legtöbb helyen ezért nem látsz el kilométerekre, ha meg mégis olyan szakaszra érsz nem azt fogod nézni, hogy három és fél focipályával arrébb lévő parasztháznak látod e még az ablakában a virágcserepet kirajzolódni, hanem azt, hogy megint milyen pazar világot rakott össze az Ubi.
Valóban ekkora a cpu igény vagy csak a Ubisoft túloz? 😅🥳 Nem hiszem az én cpum csak 30fps lowra elég. Ha egy 5600X 60 fps Highra.
A teszteket 1440p felbontáson végeztem. A dlss pedig nvidia alkalmazáson belül felül van írva az új transformer modellre (Preset J).
A grafikai beállítások mind teljesen maximimra vannak állítva a legmagasabb RT beállításokkal együtt.
Natív (DLAA) : 50 fps, néha bezuhan 45-re
DLSS quality: 65-80 fps
DLSS quality + feamegen: 110-140 fps
DLSS quality + multi framegen: 230+ fps
DLAA + Framegen: 90-120 fps
Természetesen a legszebb képminőséget a DLAA + framegen hozta. Framegenes artifactocat még nem vettem észre, nagyon szépen, észrevétlen marad és nem ront a képminőségen.
FSR-t még nem néztem de amint lesz időm azt is megírom.
Spoiler!
Nekem ennél lett elegem az AC-ból a legjobban.
A Mirage-nál is éreztem ezt sajnos, pedig a poén az, hogy azt a Sands of Time tárgyak miatt vettem meg a Deluxe-t.
Máshol olcastam, hogy becslések szerint kb 6 millió dolláros bevételnél járhatnak, ami messze van a 350milliótól amibe került a game.