Megadta magát a Denuvo legújabb verziója
A múlt héten több népszerű játék védelme is megadta magát, ugyanis a crackerek sikeresen feltörték a Denuvo másolásvédelem legújabb verzióját.
A jelenlegi állás szerint egyik játék sincs már biztonságban, hiszen a Marvel's Avengerst és a Mafia: Definitive Editiont is feltörték. Ezek azon új címek közé tartoznak, amelyeket a Denuvo védett a kalózok ellen. Az elmúlt hónapok folyamán szinte egy ilyen játékot sem törtek fel, de úgy tűnik, a Denuvo csapatának nagyon gyorsan elő kell állnia egy új verzióval, ellenkező esetben ismételten nem lesz egyik új játék sem biztonságban.
A Marvel's Avengers, Mafia: Definitive Edition, Death Stranding, Tekken 7, Mortal Kombat 11 vagy az A Total War Saga: Troy már a kalózcsapatok martalékává vált, de például a FIFA 21, az F1 2020, a Crysis Remastered, a Star Wars: Squadrons és a Tony Hawk's Pro Skater 1+2 védelme továbbra is kitart, de ezek után ki tudja, meddig. Érdekes lesz látni, hogy a Square Enix és a 2K Games eltávolítja-e majd a védelmet, hiszen az most már csak a vásárlók élményére van hatással.
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Hangar 13
+ a fiaimnak is meg van, hogy tudjunk közösen játszani. A profilomnál megnézheted, milyen gépen fut el nekik úgy, hogy még nekik sem kellett full low-on játszani. (sima HD a monitoruk)
Szóval én inkább tökéletes portnak hívnám, sem mint hányinger portnak.
Metro Exodushoz is nekem az a 20% jól jött volna.. Amikor Eredetibe toltam.. és a Denuvo miatt kurva nagy gépigénye volt !
[LINK]
[LINK]
A tört verziók, ha egyáltalán gyorsabbak is, azért gyorsabbak, mert nem csak a denuvot, hanem magát a DRM-et is kiveszik belőle, illetve egy csomó olyan funkciót, mint pl. a játékstatisztika, memóriavédelem, stb., ami nem kell, hiszen úgy sem tud bejelentkezni a szerverekre. Ha ezeket bent hagyják, akkor a játék teljesítménye nem változik érdemben.
Egyébként csak akkor lesz gyorsabb a játék érdemben, ha a gyártók kiveszik a gyáriból is a Denuvót?
Mi lesz akkor, amikor a kiadó úgy dönt, hogy leállítja azokat a szervereket?
Dobhatod ki az amúgy "tökéletesen" (már amennyire vették a fáradságot és kijavították a bugokat 😆 ) működő játokodat, mert hiába eredeti, nem fog működni...
Sajnos a nonstop online kapcsolatos játékoknak is megvan a nagy hátránya
Ha jól tudom, akkor nem csinál hozzá senki bot berakós módot.
Egyrészt ez alapvetően többjátékos játék, így nincs nagy kereslet a csak egyjátékos módot biztosító törésre sem.
Másrészt - és ez a valószínűbb - nem egy verzió létezik a Denuvóból, hanem több. Ha egyet feltörnek, akkor az a metódus érvényes az adott verzió többi játékára is, így hirtelen több játék törése is elkészül.
A kiadó dönthet úgy, hogy régebbi és ezért olcsóbb verziót vesz, de akkor rövidebb a garanciaidő is.
Utóbbi időben megjelent sony exklúzívakból többet megvettem, a rockstar játékait az utóbbi időkben mindig megjelenéskor vettem meg, a multis játékokat megvesszük stb. Szóval minőséget kellene letenni az asztalra és akkor lesz fizető kööznség is.
Ott van a Witcher is, évek óta fel van törve, de úgy voltam vele, hogy a kényelem, illetve a készítők érnek annyit, hogy megvegyem a játékot, és így 5 évvel megjelenés után végigjátszam.
Előnyöket nem kell ecsetelni, de hátrányból is volt bőven:
Ami hibásan jött ki az vagy úgy is maradt, mert a készítők már a következő játékkal foglalkoztak, vagy hónapok kellettek mire a patch eljutott mindenkihez akit érintett. Konkrétan nem egy játékokkal foglalkozó újság címlapon hirdette, hogy a cd mellékleten milyen patchek vannak, így szerezve plusz vevőket.
Support gyakorlatilag nem volt, így ha bajod volt egy játékkal, akkor így jártál. Néhány kiadónál ma is ez van 😃
Maga a védelem hozza létre hogy talajt biztosít a játék program feltörő embereknek. Mert feladatot és kihívást ad nekik, amitől ők még veszélyesebbek és még okosabbak lesznek, ezáltal felesleges információt generálnak.
Ha én játékfejlesztő lennék, először átgondolnám vásárlói szemmel, hogy mennyit érdemes egy játékra költeni és azután áraznám be mint eladó vagy forgalmazó.
Minél nagyobb profitot akar generálni, annál inkább megfosztja a lehetőséget azoktól az emberektől akiknek nincs 4-500 eFt-os fizetése. Így a játék rögtön le redukálódik (most mondok egy számot) az emberek 20%-ra, akik megfogják venni teljes áron.
Természetesen a játék az luxuscikk, nem kell mindenkinek játszania, viszont minél szűkebb körnek adok teret hogy megmutassam a szerzeményem, annál több potenciális vevőt vesztek el.
Csak egy szösszenetnyi gondolat volt, remélem nem sértettem senkit a beírásommal, véleményemmel.
További szép napot kívánok mindenkinek!
Assassins Creed Black Flag 7€
Far Cry 5 - 15€
Far Cry 3-4 együtt - 20€
Ennyiért ajándék volt, egyedül a Far Cry 5 vége volt kicsit buggos, de nagy nehezen befejeztem.
😀
Az, hogy miért törik fel a védelmet, abban igazad van, bár ez inkább azok magyarázata, akik csinálják, mert mégiscsak meg kell magyarázniuk még maguknak is, hogy miért követnek el bűncselekményt. Ha csak a kihívást keresnék, akkor törés után jeleznék a kiadónak a biztonsági rést és nem tennék fel a netre a tört verziót. Még pénzt is kaphatnának érte.
Szóval jó az okfejtés, csak a kiindulási alappal van gond. 😀
Közben kerestem egy katalógust '96-ból:
Annyit pontosítanék, hogy a kiadó adja meg az árat, nem az üzlet.
A többivel nagyjából egyet értek.
Mellesleg az EU is két régióra volt osztva egy ideig, hogy a szegényebb országok olcsóbb árazást kaphassanak (és kaptak is), de azt lelőtte az EU, mert muh egységes belső piac.
Egy-két példa, ezeknél külön árat adtak € és $ között:
[LINK]
[LINK]
[LINK]
[LINK]
Szerk: Mondjuk jó játékokért adnék ki én 60€-t is, de a Call of Dutyból és a Need for Speedből szándékosan viccet csinálnak. Viszont az igazán nagy csalódás a Forza Horizon. Megvettem a negyedik részt PC-re, mert Xboxon a 2 az nagyon bejött. Jó lenne a játék, csak összeszedetlen, jóformán nincs miért játszani, úgy is kipörgetsz valami b@szó járgányt
60€ helyett 100€-nál járunk ha belevesszük a season passokat és ugye kb azzal teljes egy mai játék. Idén már több alapjáték jelent meg 70€ árral...és közben az eredeti címeket úgy kell keresni nagyítóval a remaster-remake-rókabőr-indiehulladékkal teli szoftverboltokban.
Idei példa: Division 2 Warlodrs of New York - fizetős dlc, holott hangoztatták nem lesz fizetős tartalom a division 2-höz. Majd seasononként (3 havonta) 3000.- és most vagyunk a S3-nál. vagyis csak idén eddig: 30€ a WoNY, 10-10-10€ a season. Mikrotranzakció nélkül. És baromira nem láttam WoNY reklámokat a neten a megjelenés körül a megszokott oldalakon...
Lehet hogy drágább lett az előállítás összességében de szerintem ez részben a marketing árainak is köszönhető. De szerintem egy tucatrésznek nem kell akkora kampány, mert bár új játékost bevonzhat, annál nincs jobb reklám, mint hogy a környezetben mindenki azt tolja, lásd WoW 2007-2009-ben.
politikamnetesen:
Én a saját bőrömön azt érzem hogy hiába keresek többet, kevesebbet ér, mint mondjuk 10 éve. Persze ez lehet csak itteni sajátosság, de neten is olvasni hogy a gazdag gazdagabb, a szegény szegényebb, a középréteg kb megszűnt...így lehet nem az árakat kellene emelni nagyobb bevételért hanem csökkenteni hogy szélesebb réteghez eljusson/engedhesse meg magának. Persze emelhetik az árakat de akkor kevesebb játékos lesz összességében. Akkor még emelik hogy teljesíteni tudják a saját elvárásaikat és tudjuk hová vezet ez...
A Sonynak sajnos nem hiszek mert bár szép hogy ezt mondták, és mégis a Marvel Avengersnéal a pókember konzol only...ennyit a bújtatott áremelésről. Karakter kell, vegyél konzolt hozzá 😃
A marketingen meg nem lehet spórolni. A WoW idejében még sokkal kevesebb játék jelent meg. Ma már ki kell tűnni a tömegből. Jó példa a Total War Saga Troy. Nagy rajongója vagyok a sorozatnak, de egy hónapig fel sem tűnt, hogy megjelent, mert a marketingjét visszafogták. SZóval arra nem lehet bazírozni még egy sorozatnál sem, hogy a rajongók úgy is tudják.
A fizetésekről meg annyit, hogy akinek euróban van a fizetése annak egyre olcsóbbak a játékok, miközben a fizetése folyamatosan emelkedik évről évre. Most egy kicsit utána mennek az árak is. Az, hogy nálunk egyre drágább, csupán magunknak köszönhetjük. (innentől politika jönne, szóval hagyjuk.) A kiadók szempontjából a magyar piac akár el is eshet, senkinek nem tűnne fel a könyvelésükben.
Másrészt erre két fő megoldás lenne, az egyik amit leírtál, a másik pedig hasonló elven működne, mint pl az államkassza. Ez hogy is nézne ki? [most semmi politika meg egyéb korrupció stb, csak az elméleti működést szemléltetve]
Befizet mindenki X összeg adót, és abból utat, kórházat építenek, rendőrséget, iskolát működtetnek stb.
Lehet, hogy egy személynek nincs gyereke, és neki majd más gyereke fogja kitermelni a nyugdíját, de az a gyerek nélküli ember meg pl kvázi kifizeti az adójából a 4 gyerekes szülők gyerekének az iskoláztatását. És így kiegyenlíti a rendszer önmagát.
Játékkészítőknél úgy nézne ki hogy feltolják az árakat, és aki megvesz adott játékot 'drágán', az kvázi kifizeti azt a másik játékot, amit esetleg a másik nem vesz meg hanem letölt. A másik pedig ugyan így megvesz egy játékot, amit az előző személy nem vesz meg, hanem letölti. És így kvázi kiegyenlítődik a rendszer egy körforgással.
Szerintem egyébként a jelenlegi árakba is bele van ez a dolog kalkulálva, csak hát a profitorientált működés azt irányozza, hogy mégtöbb pénz, mégtöbb profit, mégtöbbet kisajtolni a népekből.
Ezen felül lehetne bevezetni olyan módszereket, hogy pl akár szabaddá tenni a cserét X főig, kölcsönadni korlátozott létszámban adott játékot könyvtárból stb.
Alternatív működőképes megoldás igazából lenne így vagy úgy, csakhát amíg nyereségesek, addig pont leszarják a vezetők 😃
EA Play Pro: $99.99 / year - kb egy darab AAA gold kiadású játék ára
De személy szerint nekem az előfizetés azért nem adja pl, mert több mint fél év volt az odyssey, azóta elkezdtem a witchert, és még nem értem totál a végére, így nem sikerült 2 gamet kitolnom 1 év alatt. Szóval én jobban kijöttem így, mint egy előfizuval. Kivéve ha úgy működik mint a mobilszolgáltató vagy a netflix, hogy tudom 'hibernálni' bizonyos időre.
DE, azért elég durva, hogy mennyi alternatívát bedobtunk mezei kommentelőként.
Igen, az emberben benne van ha előfizet akkor használja is, de pl egy éves előfizetésnél nincs ekkora kényszer, mint pl egy havinál...
Itt van egy játék fejlesztő ahol leírja, azért veszik ki a Denuvo DRM-et, mert nagyon sok bugot okozott a játéknak. lel
Te ugye nem az online service-re gondolsz? Ha igen az semmit nem jelent, mert nem tud a felhő szolgáltatásokhoz csatlakozni, de pld attól még el tudja indítani a játék single player módját, csak a multiját nem.
Mindenre van megoldás ha akarják.
De nem értem miért fáj neked ha valamit feltörnek? Srmmibe sem befolyásolja az eladásokat.
Ha pl 1000 ember letorrentezi attól több millió ugyanúgy megtudja venni, nem fizikailag megfogható tárgy,hogy csökkenjen a darabszám.
Természetesen nem támadásnak szántam. 😀
Ha nincs interneted mert ugye előfordulhat bárhol egy rossz idő miatt, stb és akkor cumi.
Ki lennél szolgáltatva.
Nem köt már le a végtelen csavargás és keresgélés.
A Horizon zero-t kezdtem el konzolon, de az se hatott meg. A főbb küldetéseket csinálgatom, de max 1 óra és kapcsolom ki mert unom.
Egy jó kis story kampány játék ami nem túl hosszú az igazi. Visszasírom a régi időket.
Én szeretem ezt a stílust, a Prince Of Persia, God Of War, Zelda típusú játékok álltak hozzám közel régebben is. Mondjuk Zelda csak egy van, maga a Zelda.
Keveset játszok már. Ritka ami letud kötni,de valamiért mégis vonz a téma a mai napig.
"Nem ér ez semmit"
"Nem váltotta be az ígéreteket"
"Végre, mindenki csak utálja"
"Úgy is rontja a játékélményt"
Azon már elgondolkodott bárki is, hogy ha ezek a fenti állítások igazak lennének, akkor miért tudnak az osztrákok 2014 óta eladni a világ legdrágább védelméből ennyit? És nem csak a nagy kiadóknak, de még a függetlenek egy részének is?
Hát azért, mert egyrészt mindig beváltja a hozzá fűzött reményeket, másrészt meg csak azokat zavarja, akiknek nem tudnak emiatt lopott játékkal játszani.
Ha ennyire egy garantált és egyértelmű előnyt nyújt, miért nem használja jóval több (sőt, minden) cég? Nyilván van oka amiért használják, és mindenképpen lehetnek pozitív oldalai is (kizárólag a cég szempontjából), de ez önmagában nem bizonyít semmit, és nem lesz jobb a felhaszálónak sem.
Az, hogy érezhető, vagy egyáltalán a játékélményt bármilyen szinten befolyásoló mértékben csökkentett teljesítménnyel futna a védelem miatt a játék, egyszerűen nem igaz. [LINK]
Bár valószínűleg megnézés nélkül kamunak fogod hívni az egészet, mert youtube amit tudom hogy szívből gyűlölsz, de hátha.
Mindenképpen vannak jó példák is az implementására (lásd az említett Devil May Cry 5), de nem az az egyetlen játék amin van. Arra az egy cikkre alapozni hogy nem igaz szimplán röhejes.
[LINK]
[LINK]
Igazi védelem eddig mindig csak az volt, ha folyamatos kapcsolat kell hozzá, lásd Diablo III, RDR2, Baldurs Gate 3... Az ilyeneket meg mindig törik, csak van amit idővel...
Bár maga ez a védelem is eléggé zabálni tudja a gép erőforrásait. Azon nem tudnának hangolni egy picit?
Én jól jártam mert ismerősöm megszerezte nekem az ultimate edition-t bár jah ennyit játszottam csak vele.. Az achi is úgy van meg, hogy letöltöttem a save-t.
Amíg nem egy a kiadónál lévő szerver adatbázisa dönti el, hogy érvényes-e a serialod és a játék működése nem függ tőle addig nem lesz előrelépés. Csak 1-2 hónapos védelmek horror árért.
Így is anyázás van a kismillió launcher miatt, amik ki tudja milyen adatokat küldenek és hová...nem kellene egy egyszemélyes alapból offline kaland miatt netre erőltetni a népet. ok amúgy is neten lóg, de n+1-ik adatküldő nem biztos hogy hasznos és pláne hogy megoldás...
Mobil bejelentkezés meg addig felejtős amíg annyira hulladék authentikátorrendszer van mint az Ubié, hogy szimplán kiesik a szinkronból és b*szhatod. Vagy mint a Blizzé volt a wow-hoz, hogy alkalmazásfrissítéssel szakadt a szinkron és csá, mehettél a supportra ugrálni.
De egy forradalmi ötlet azért lenne: csináljanak jó játékot, adják egységes áron mindenhol maximalizálva 30-50€-ban és kész. 30 €-t aki játszani akar, ki tud adni, több lenne az eladás, több lenne a játékos.
A kevesebb néha több.
De ez ma már reménytelen amikor nyíltan 100€+os játékokat akarnak eladni tucatszám rókabőr rókabőr hátán...és az egységsugarú user meg is veszi...évről évre ugyanazt a sz*rt.
Tudom én nagyon jól, hogy fáj a magyarnak a 60 euró, de nyugatra ez aprópénz egy játékért.
Amúgy meg mondj kérlek olyan AAA játékokat amik launcher nélkül működnek. Ma már ha egy dobozos játékot veszel általában lemez sincs benne csak egy Steam/Ubi/EA serial.
Alapvetően nekem soha semmilyen bajom nem volt online login rendszerekkel (mobilnetről se).
Úgyanúgy MMO-zok mind mobilnetről mind vezetékesről bármiféle ledobálás nélkül. Amúgy meg tudtommal mind a blizz mind a ubi a hányadék szervereiről híresek szóval alapvetően ez nem a rendszer hibája csak a fos kiadói szerverparké.
De továbbra is tartom magam ahhoz, hogy árcsökkenéssel lehetne több fizető játékost bevonni, nem mikrotranzakciókkal. Persze a mikrotranzakció is érdekes megoldás: mi az az 5-10€ kis xp boostért...és ott van hogy kicsengettél 30+ €-t egy F2P játékra, ami ha alapból 30€-ba kerülne, kevesebb toxikus játékosa lenne, könnyebben lehetne kidobni a csalókat ha bejutottak és úgy általában egészségesebb lenne az ingame környezet.
Launchert ne keverd a szoftverbolttal. Steamen kismillió AAA cím van ami nem indít újabb launchert loginhoz (más szoftverboltos gamektől eltekintve komolyabb cím nem indít külön launchert, pl Ace Combat 7 sem), de persze tucat game van aki külön logint követel meg (paladins, ubisoft gamek amik a uplayt külön meghívják), ami a te javaslatodnak tökéletes példája.
Az, hogy neked nem volt bajod az online loginokkal az örvendetes, de rajtad kívül van még pár ember akiknek esetleg lehetett gondja vele, lásd felsorolt példák.
Mobilnet jól megy ha nem mozogsz 😀 de egy utazás során azért nem egyszer ledobál, megszakad, jellemzően ugyanott ahol a térerő egy bizonyos pont alá esik, és ezt kevés játék kezeli le megfelelően.
Mobil bejelentkezésnél meg nem a mobilnetre utaltam hanem a mobil applikáción történő hitelesítésre, amit még mindig nem tudnak hiba nélkül megoldani.
Blizz és Ubi közel sem tökéletes, de elég ismertek ahhoz hogy a felsorolt hibákkal többen tisztában legyenek.
Az, hogy neked volt vele bajod és még egy tucat játékosnak aki ugyanazon a szar szerveren játszik az szomorú de a tapasztalataim és az ismerőseim tapasztalalatai alapján általánosságában nem ez a jellemző. 😉
A mobil aplikációval történő hitelesítés egy vicc, minden lehetséges platformon igyekszem elkerülni.
Én azt javasoltam, hogy állandó internetkapcsolat nélkül ne működhessen a játék és, hogy mivel már eléggé elterjedt, jó a lefedettség, és relatív olcsón elérhető a mobilnet napjainkban az sem okozhat gondot, hogy valaki nem otthonról akar játszani, vagy éppen műszaki hiba miatt nincs vezetékes internet egy pár napig. Nyilván a single kampányhoz lehetne toleráns a program teszemazt X másodpercig nem vág ki. Multizni meg most se tudsz ott ahol szar a net szóval ez nem releváns. Azért elég jó a lefedettség ahhoz, hogy ha pl vonattal mész legyen annyi sávszél, hogy ez ne okozzon gondot. (Nincsen többmegabájtos adatforgalom még egy multiplayer játéknál se)
A mikrotranzakciónak pont az a lényege amit a neve is sugall, hogy sok kis kiadásra hajlamosabb az ember így hosszútávan több pénz jön be egy játékból mintha 1x eladnád. Ezzel szemben csak az fizet aki akar (most tekintsünk el a p2w koncepcióktól) a játék attól még ugyanazt az élvezeti faktort nyújtja. Valamint az AAA buy2play játékoknak is lényegesen kitolhatja az élettartamát azonkívül, hogy a 60euró/player, a játék árát nem fedező költségeket is kompenzálja (pl: olyan multiplayer címek amiket 1x megveszel de folyamatosan fenttartják a szervereket, gyártják hozzá az eventeket, és új tartalmakat. Mikrotranzakciók vagy DLC-k nélkül 1 max 2 éven belül bezárnának)
Konkrétan a Final Fantasy XIV az elmúlt hónapban 280MB adatforgalmat generált, pedig az egy MMORPG ami folyamatos internetkapcsolatot igényel, most ha azt vesszük, hogy szabin vagy otthon és sokkal többet játszol akkor is max 1GB megy el egy héten.
Én azért örülnék ha elővennék nyilván minőségi nagyköltségvetésű sorozatként.
Szigorúan folytatás, nem ramake, és csak a lefektetett lore tiszteletben tartásával, ha azt csinálják vele mint az SW-al akkor inkább hagyják békében.
Arra van pénze az embernek amire akarja hogy legyen.
Szerintem is ha a játékok fele áron mennének és nem másfélszeresen akkor több lenne a vevő és az eladások is megugranának.
Ha csak 1-2 hónapig véd már az is komoly bevételt jelent a kiadónak, ezért csinálják. Ne higgyétek hogy mindenki aki letölti a törtet (és nyugtatja lelkét hogy demo hiányában teszi - steamen eléggé megszaporodtak mostanában a demók, tehát érdemes ott is szétnézni) és ha tetszik neki roham megvenni full áron, dehogy. Lehet, hogy van aki igen, de véleményem szerint többen vannak akik frissen végignyomják, majd akciósan (summersalen 50% körül) megveszik fél évvel később. Fél évvel később a kiadó azt a címet már le sem sz*rja, mert a megjelenés után 1-3 hónap az amikor a fejlesztési költségeket és a profitot vissza kell hoznia egy címnek. Az csak PR rizsa hogy eladtam többmilliót belőle 1-10 év alatt...
Abba most ne menjünk bele, hogy a kiadó 100€-t akar egy címért miközben jó ha 20€-at ér, az más lapra tartozik.
Érdemes ezen meditálni picit.
Mindenképpen érdemes felhozni amit írtál, de közele sem az egyetlen része az egyenletnek.
[LINK]
[LINK]
[LINK]
[LINK]
ok, noname címek, de a hónapos késés ezekben az esetekben nem helytálló.
némileg aktuálisabb:
[LINK]
Értsd: attól még hogy letöltötte volna, és nem tudja, egyáltalán nem garantálja hogy emiatt megveszi.
Demókra:
Mindenképpen jó hogy újra kezdenek megjelenni, de eddigiek alapján pont nem azoknál a címeknél amiken van plusz védelem (bár lehet tévedek, nem néztem végig minden egyes játékot).