Neked mi volt a legelső játékod?
ezt azért nyitottam mert csak kíváncsi vagyok kinek mi volt a legelső játéka pc téren én kezdem;) Mace griffin bounty hunter:2003 as de akkoriban az olyan grafika tarolt mint most a skyrim. íme
ha 720pont hd nézitek akkor az eredeti grafika
Hozzászólások: 325
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Eleinte sokáig Windows ME volt rajta, majd áttértem XP-re.
Aztán tárgyra térve: legelső játékom a Robin Hood - The Legend of Sherwood demó verziója, majd a Heroes of Might and Magic 3-é volt.
Később pedig jött a Chicken Invaders.
Megvan a régi "Mit tud a számítógépem?" CD sorozat összes része nekem és sok játékot úgy volt alkalmam megismerni.
Később jött a StarCraft...
De legközelebb a szívemhez a Heroes of Might and Magic III állt.
Akkoriban még internetem sem volt, minden játékot CD-kről pakoltam fel a jó öreg Compaq-ra.
Néhány játék azonban, mint pl. a James Bond 007: NightFire, nem futott a régi masinériával.
Így hát napra pontosan 2011. augusztus 10-én használtan vettem egy Lenovo ThinkCentre M52-t, amit állandóan hétköznapi munkára is igénybe veszek.
Ez a gép már magát a szabadságot jelenti számomra...
Támadjatok meg nyugodtan, de nekem az a véleményem, hogy minek ide Cségó, Gétéjjanégy, Fortnájt meg Pábdzsí, ha itt vannak a jó öreg stratégiai játékok, amik az FPS mellett még jobban le tudnak kötni.
Egyik jó haverom ajánlotta a Stronghold Crusadert, aminek azóta is a függője vagyok.
Szóval igen, a régi - egyesek szerint ódivatú - játékok közül is lehet válogatni, túlságosan is nagy a választék.
Picivel később a Commodore 64-en a Burago Rally, nagyon sokat játszottam vele. Volt olyan hogy a két fokozattal gyorsabb autót megelőztem turbóval (pályánként volt 2-3 általában) és addig tartott amíg nem ütköztél neki valaminek. A végén már olyan gyors autóm volt hogy turbó nélkül is elég nehéz volt követni a játékot. Ráadásul ha egyszer vesztettél, az ellenféllel szemben (akik szintén egyre gyorsabbak voltak) akkor már gameover volt és elejétől kellett kezdeni az egészet (HA JÓL EMLÉKSZEM) Szóval nem nagyon volt lehetőség a gyakorlásra, de annyiszor újrakezdtem hogy talán a legjobb autó is meg volt már.
World Class Leader Board ,RAPTOR: CALL OF THE SHADOWS ,Interplay Titus the Fox ,Dominó és a stunts meg még sok más aminek nem jut eszembe a neve,de ezekkel játszottam a legtöbbet.
Ezek voltak az első pc játékaim.
Gálya
Nem jatszottam vegig.
Egész pontosan a 10A pálya, Szlovénia. Az a kedvenc pályám a játékban és egyben az első találkozásom a C&C univerzummal. Sosem fogom elfelejteni.
És már csak érdekesség volt ezelőtt belefutni a magyarországi pályába ahol a Dunán pár Gunboat próbált végigmenni, de a NOD Obeliszk lerendezte őket...
Amit viszont mindenképpen meg kell említenem az a sok élmény és "tanítás", amit a játék annak idején adott. Mire elsőre végigvittem a 10A -t legalább harmincszor buktam el. De mivel ez volt az első RTS -em nem adtam fel... . Az Obelisk of Light első csapása még mindig bennem él. És minden, amit az ilyen jellegű RTS -ektől kaptam. A playthrough nagyon jó példa arra, hogy hogyan lehet kihasználni a pályaismeretet. Egy ismeretlen beleszalad minden csapdába és elvérzik. Annak idején még sokkal több ideje volt mindenkinek, így ez nem zavarta az új játékos közönséget sem. De ugye maga az RTS is akkoriban keletkezett, így a fogékonyak ráharaptak a stílusra, a többiek pedig játszottak mással.
Te egyébként foglalkoztál a C&C lore megismerésével? Én számtalan írást és videót megnéztem és eléggé ellentmondásos az egész.
Btw kicsit visszatérve az alap témához, én például hihetetlen mennyiségű demót toltam agyvérzésig, mert nem volt forrás az eredeti játékokhoz. A legviccesebb az benne, hogy ez nem is zavart akkoriban, mert minden játékban volt egy amolyan player skill potenciál, amit egy demón keresztül is lehetett fejleszteni. Akkoriban a legtöbb játék player skill alapon működött (ebből is (és sok másból is) gyökerezik a Mátrix, ahol a saját maga által felvilágosult játékos ki tudja használni a játékvilág gyengéit). A mai világban már jóval kisebb ez a faktor, sokkal inkább elment az egész a teljes lefedettség melletti teljes testreszabhatóságra.
- honnan lesz pénz?
- embereim miért halnak meg a zöld aknamezőn?
- a légicsapás hogyan működik?
Nem sokkal később rájöttem, hogy a homokzsák falat nem töri át az ellen és a zsákok mellé lehet bármit építeni. Onnantól nem volt megállás: ellenfélig elépítkezés befalazás, kivéreztetés, beépítkezés hozzá őrtornyokkal és foglalás mindent...
Éles játékból a német cenzúrázott verzióval játszottam először és meglepő volt utána hogy az angol windows 95-ös 800x600 as verzió mennyivel másabb volt: átvezetők nem voltak megvágva, emberek voltak a katonáim, nem androidok, stb...
Mondjuk pont a C&C 1-ből hiányzott a városi harc, de a Red Alert 2-től kezdve megkaptuk. C&C Generals, amikkal helikopterről kötélen leereszkedés és épület kitakarítás még mindig ott van a felejthetetlen játékmechanikák között.
Akkoriban szerintem inkább nem jött annyi újdonság egy nap mint ma. Akkor, ha megvolt egy C&C, egy starcraft, egy red alert, akkor az hónapokig lekötötte az embert, plusz a pályaszerkesztő, egységtervező is ott volt (pl.: rules.ini) de még az olyan hulladék is, mint a 7th legion, vagy az olyan hardcore mint a kknd vagy dark reign vagy total annihilation. Ez utóbbi modjai meg végképp hónapokra lekötötték a játékost ha jó pakkot talált ami vitte tovább a tech szintet és nem OP egységeket adott...
C&C lore érdekelt, de a C&c 3 után nem követtem, a scionok már nekem túl erőltetettek voltak és hogy Kane kb minden részben meghal egyszer + a red alert 1-ben is benne volt szal totál káosz. C&C4 meg igazi wtf volt, az elb*szás mintapéldája, nulla magyarázattal.
Petroglyph néven az új stúdiójuk azért minőségibb termékeket gyártott, pl Grey Goo, de elb*szottat is sajnos, mint a Forged Battalion.
Na ja de akkoriban a demo mellett ott volt a shareware is mint lehetőség: pálya vagy időlimites volt de az a forma is sok játékot eladott: Solar Winds
Míg demoban a Carmageddon 1, C&C 1...de sokszor a demokat csak érdekesség képpen pakoltam fel, mert éppen újdonság volt: pl tigershark:
vagy stratosphere
Ma nem nagyon van "idő" egy egy gamebe sok energiát fektetni, hacsak nem ragadott meg nagyon vagy ha akkora hype körülötte hogy nem nyírják ki 6 hónapon belül.
Komoly elvárást sem lehet támasztani a játékos felé, mert ha kudarc éri, otthagyja a játékot és megy másikra, ami egy mikrotranzakciós game esetén egyenes út a halálba...testre szabhatóságot nem tapasztalom ilyen téren, sőt, inkább a dobozolt, kész termék a jellemző: ne legyél kreatív, mi tudjuk mi kell neked, ne is gondolkozz semmin csak fizess, időt se fordíts rá, csak fizess...mintapélda a World of Warcraft (shadowland előtt ez volt az állapot):
alapjáték és eggyel korábbi kieg: x €
aktuális kieg: y €
Ahhoz hogy újoncként az aktuálisba be tudj csatlakozni vagy végigjátszod az egészet ami 60-80 óra ha tudod mi hol van és nem ingame boostoltatod magad hanem végigtolod, vagy fizetsz hivatalos boostért z € , hogy az aktuális kiegben kezdhess: tehát megveszed az alapot minden kieggel majd még pluszba fizetsz hogy az aktuális -1 és alatta lévő kiegekkel ne kelljen játszanod, total mind***.
A legelső játék amivel játszottam a heart of darkness volt még nagybátyám gépén.Emlékszem,hogy bitang nehéz volt.Egy kissráccal kellett harcolni az árnyékokkal és a legelején még fegyver se volt.
Húúú, hát azért az nem mostanában volt. 😃 Imádtam azt a játékot.
Resident Evil 2
Star Wars: Jedi outcast
Heroes 3
Őszintén szólva fogalmam sincs melyik lehet a négy közül, de legesélyesebb a PoP. 😃
Lehet nem az, de nekem pl. az volt az első játékom. 😃
4 színű megjelenítés. Nem ám 32bites színmélység, mint manapság megszokott 😆
Pc:Colin Mcrae Rally 2.0,Grand theft auto Vice city
PS2:Fifa Street 2,Nascar 09