Biztos hogy a hűtő nem jól illeszkedik,nem elég szorosan,hűtő maga nem lenne rossz illetve sokkal jobb mint a gyári,viszont a felfogatása amd foglalatra egyszerűen hányinger és be is tiltanám az ilyeneket,mert konkrétan az olyan felfogatással csak úgy lesz jó ha kiveszed az alaplapot rárakod vmi kemény fix helyre,miközbe nyomd le elég nagy erővel próbálod minél jobban meghúzni a csavart.Nekem is volt amd-n artic hűtőm az is ugyan ilyen mocsok volt,rugós csavaros a legjobb,fixen megvan meddig tudod meghúzni,onnantól az úgy áll rajta mint a beton.
Köszönöm az infót. BIOSba a CPU 50-52fok. A rendszer meg 25fok.
Miután feláll a windows msi Afterburnerrel alapjáraton, jó 10-15 perc (2-3 alkalmazás fut) 44-70 fok. Ezt a nagy különbséget úgy kell nézni hogy mikor ránéztem volt 44 fok(mondhatni stabilan). Az a 70 fok meg az hogy 1 pillanatra (kevesebb mint 1 mpre 70re felugrott) Gondolom ez az amd sajátossága. És mivel a Afterburner nézi az aktuálisat, legalacsonyabb és legmagasabb értéket.
AIDA64 el mérve netezés közben, az alaplap 28 fok, a magonkénti hőfok meg a 58-60 fokot járja. Északi híd 49 fok.
GPU meg 39 fok (nem evvel van a baj de azért leírom)
Összehasonlítva az afterburner és a AIDA64 is hasonló értékeket mutat.
Ezek az adatok, fut a net rajta 3 oldal(köztük 1 játék), skype, steam bejelntkező ablaka, Afterburner, AIDA64 meg még 1-2.
Továbbra se értem az msi lappal hogy volt kb 10 fokkal kevesebb. (Azért váltottam lapot mert nem paszolt ehez a konfighoz.)
Schwin94: Gigabyte lap régebben nálam sem mért jól, vagy nem azt mérte, lásd előző hsz-t. H
Nézd meg két külön programmal: Aida64 és RealTemp. Ha ez a kettő egyezik, vagy nagyon hasonló, akkor ez lesz a mérvadó. Előre lefogadom, hogy ott 60-65 fok lesz. Legalábbis remélem!
Plusz: gép bekapcsolásakor belépsz BIOS-ba, és megnézed ott is (HW monitor vagy valami hasonló menüben) Megjegyzed, és megnézed, hogy a WIN felállása után stimmel-e amivel nézted eddig. Már ez is egy kiindulási pont lehet.
Na a helyzet a következő, GTA 5 nél van stabil 78 fokon. Az elöző lapomon ugyan ez a konfig ott max 68 fok volt.(ugyan az a paszta) Nem tudom mi az oka ennek. Annyi történt hogy az MSI lapról Gigabytera váltottam.
Nem viszem vissza, mert már többet volt ott mint itthon. 😃
A sráctól aki össze rakta, azt mondta hogy nem kell aggodnom ez normális. És az az igazság hogy egyre jobban az irányba vagyok, hogy ezek az 55-60 fokok csak álom értékek. Havernak ugyan nem ez a konfigja van, de évek óta ezen a hőmérsékleten és még magasabbon üzemel a proceszora, nem tudni miért.
GPU-m hőfoka meg több mint tökéletes 59 fok volt maximum.
Várom a 8350 tulajdonosokat hogy ők milyen eredményeket mérnek.
de most gta-ban mennyin van?
amúgy azt olvasom tomshardware-en, hogy a magoknak 55-60 fölé nem szabadna mennie, 65 fölött meg már nem szerencsés ha tartósabban van. bár itt vannak 8350 tulajok, ők biztosan többet tudnak róluk.
látom nem is kicsi hűtőd van rajta, azzal nem lehet gond. szerintem ha nem akarsz próbálkozni velem, hogy mi a baja, vidd oda vissza. esetleg, a procihűtő fordulatszámán lehetne valamit állítgatni. inkább legyen hangosabb szerintem, minthogy azt kockáztatod, hogy hamarabb baj lesz vele. vagy max még egy pasztacsere, valami minőségivel, mondjuk mx4
Az igazság az hogy nem nagyon értek én ehez, és nem is nagyon merek hozzányúlni az ilyen dolgokhoz. Ahonnan vettem a gépet ott rakták össze, stb stb. És nekem nem üresjáraton ennyi, hanem terhelve gta 5nél.
Schwin: ilyen nekem is volt, bár nekem intellel, felraktam a procihűtőt, bekapcsoltam a gépet, 10 perc üresjárat után 78 fok volt a proci, aztán rájöttem, hogy felül kiengedett a rögzítés, és féloldalas volt az érintkezés 😃
Sziasztok. AMD gépnek meddig szabad melegednie terhelés alatt? Hol az a határ ahol már érdemes utánna járni mert gubancot okozhat.
Csak mert.:
Mielött lapot cseréltem terhelésen akkor volt a cpu 65-68 fok.(GTA5 esetébe) Most hogy másik lapot tettem alá, és még kapott is plusz ventilátort a gép ház oldalára(gpu magasságba) a terhelésen mért hőmérséklet (GTA5 esetében) 78 fok. Ez 10 fokkal több mint a másik lappal volt.
Ennek mi lehet az oka? Rossza paszta használat? Nincs kellően odafogatva a cpu hűtő? Tippek, ötletek?
A paszta olyan lett használva mint az elöző alaplapomnál. Betudható ez a hőfok különbség annak is hogy másképp kezeli a hőmérsékletet ez a lap?
Vagy tökre megvezet az msi afterburner mert hogy ez nem msi lap. Egyáltalán lehet erre alapozni?
Volt gondom mert a cpu hűtöm mozgott és 10 perc alapjáraton működés után kikapcsolt a gép. A proci felfogatásával mint írtam játszani kellet, most jónak tűnik.
A Corsair valóban remek, de szinte 2-szer annyiba kerül. Viszont a kompakt megoldások közül az egyik legjobb. A Noctua léghűtő is király darab! A vízhűtés előnye a tágasabb belső tér az alaplapon, tehát ott szabadon áramlik a VGA által termelt hő, valamint a "visszahűlés időtartama" a vízhűtésnek lényegesen jobb. Ettől még nem lesz kétszer hatékonyabb (az ár alapján), mint a Noctua. Te tudod, mennyi erre a kereted.
Én a Noctua NH-U14S-t ajánlom inkább.
A játék folyadék hűtők nem hatékonyabbak és nem csendesebbek a jó minőségű léghűtőknél.
Mondom ezt úgy hogy használtam folyadék hűtőt, és The VR-es srácok is lecserélték az övéket....
Nagyon szívesen! Ha lesz még kérdés, írj. Vagy esetleg kompakt vízre váltanál. Nem rosszak, de szerintem egy 10-15k-s léghűtés ugyanolyan jó, ha nem jobb, és nem feltétlen hangosabb. (főleg a 2 vagy 4 ventis vizekkel szemben)
Hunork Nem kaptam, még csak tervezek venni új procit, de kétségeim voltak, és én is azon gondolkodtam, hogy egy 8xxx-es proci is bőven megteszi, mivel a fogyasztása is alacsonyabb és az órajel is közel azonos. Köszönöm szépen a részletes tájékoztatást! 😉
Hát ennél a procinál már igen jó ötlet a kompakt vízhűtés. De csak ha erős, minőségi, mert egy olcsó kompakt egy brutális méretű léghűtés teljesítménye alatt van. Kivéve a visszahűlési időt, abban jobb lesz mindig a víz.
Hogy tréfa is legyen: én ilyen elektromos kandallót akkor vennék, ha kikapcsolnák a központi fűtést 😀
Amit írtál Mugen nagyon jó, de BeQuiet Dark Rock Pro 3, noctua nh-d14, szerintem szintén megfontolandó. Olvass sok tesztet a neten, és megleled a neked tetszőt.
Víz esetében: corsair h110, 110i - de csak újonnan, használtan nem! Vagy Raijintek Triton új kiadása, nem a régi!!
Amúgy ezt vetted, kaptad, mármint processzort? Mert egy 8350 jobb választás lenne. (de nem vagyok AMD szakértő!)
Sziasztok!
Szeretném kikérni a véleményetek, hogy egy AMD FX 9590-es processzornak elég-e egy "sima" hűtő, tehát vízhűtés nélkül is stabilan működik-e?
Pontosabban egy Scythe Mugen 2B-re gondoltam.
Nem tudom a nevét de hasonló ehhez csak kevesebb hővezető csővel van ellátva meg 1 venti van rajta.
Keresgélek most csak sehol nem találok véleményeket ezért is kérdeztem itt.Köszönöm a választ 😀
Egy 3770 K proci hűtésére mit tudtok ajánlani??? Ami most van rajta azzal sajnos felmegy 70-74 fokra is a hőmérséklet ha jobban használatban van a proci.Az meg elég sok már.
A másik baj,hogy halvány lila gőzöm sincs mi lenne a jó rá ami nem vízhűtés csak sima.
Speedfan nem tudja valahogy? Vagyis az tudja, mert leállnak, de csak egyszerre lehet az összeset vezérelni.
Közben összesen 6 PWM et lát( bár ez érdekes..)
Képet mellékelem, itt most azért 0 mindegyik, mert áll az összes.
Egyenlőre elvetem az ötletet, viszont lenne egy másik kérdésem.
Ugye az lapomon 4db ventillátor csatlakozó van, 3 házhűtő, és egy processzorhűtő..az összes PWM-es, be lehet állítani valahogy, hogy minden csatlakozón más fordulattal pörögjenek a ventik?
Ugyanis jelenleg SpeedFan-al az összes ventilátort a "PWM3"-al tudom csak állítani, a processzorét meg nem sikerült sehogy, szóval oda nincs is dugva semmi, csak az egyik venti fordulat visszajelzője, hogy ne csipogjon a bios, hogy nincs proci venti.
Mert az lenne az elképzelésem, hogy a házhűtők 50 fok alatt állnak, viszont a radiátoron csak egy bizonyos fordulatszámi lassulnak le, azon nem állnak meg soha + a pumpa is visszább venne üresjáraton.
Sziasztok!
Valaki gondolkodott már/esetleg csinált már hibrid peltier-vízhűtést?
Az lenne az elképzelés, hogy a cpu-ra tenni egy nagyobb rézlapot, mint a cpu, erre a peltier elemet, és erre a vízhűtő blokott, a peltier-t pedig(egy külön áramkörrel!!) de az alaplap PWM vezérlőjével beállítani úgy, hogy a hőmérsékletet TARTSA, tehát ne -15 fokra hűtse a procit, ha üresjáratban van, hanem olyan 15-20 fokon, ekkor semmilyen páralecsapódás nem lehet. Nagyobb terhelésnél növekszik a PWM kitöltése, tehát jobban hűt.
Azért gondolkoztam el ezen, mert a peltier elemet elég olcsón lehet kapni (400W-os 5 ezer körül van, ami szerintem bőven sok) másrészt az elektronika hozzá filléres, mivel PWM.
Valakinek ötlete, hogy ez esetleg mennyire működhet?
Kérlek, a valóság, mivel téves infót kaptam én is, vagy csak fáradt voltam. 2 db házventi, ezek ugye szépen a saját, házba applikált két molex-el vannak összekötve. (magyarán a házventik közös molexéről beszélek) Erre a molexre dugta rá a harmadik ventit, melyhez alapból adták mint kiegészítőt, gondolván arra, hogy nincs mindenkinek 3-4 sysfan aljzat. És így a hármat lehetett rádugni az alaplapra. Tehát nem a tápegység molex csatijára van dugva, hanem sorba fűzve a három venti. Amúgy nekem is így van most az 5-ből 3. Csak szerintem félreértettem a cimborát.
Azért köszönöm a segítséget!
Igen,de molexben is van "két"fajta.Egyik ami a tápon van,másik meg amit rádugsz.tehát az eggyik illik a másikba.A ventiken mindeggyiken ugyan az van,ha normálisan akrja megcsinálni,akkor egy rossz tápról kell levenni a molex csatikat,és abbol egy molex "hidat" tákolni amivel már összetudja kötni öket,ill simán a ventiröl töben levágni a molex csatlakozókat,és ésszerüen a pirosat meg a fekete drótokat összekötni.
Köszönöm szépen!
Közben megoldódott, nem a táp molexre akarta kötni, hanem a 3 venti sorban a saját molex-ükkel, és aztán egyben a sysfan csatlakozóra. Már ha értelmes, amit írok, mert éjjel én melóztam...
Persze hogy ne kösse rá egyszerre mindkettöre.Ha molexra köti,a ventik (ha egyáltalán PWM-esek) akkor mindig a max fordulaton fognak dolgozni,igy kicsit zajos lehet.Inkább vegyen elosztót,igy egy alaplapira rátudja kötni a 3 ventit.Nekem van egy ismerösöm,aki számtech boltban dolgozott,meg szervizelte is a gépeket,és csinált olyat,amire 5ventit lehet rákötni.
Üdv! Ismerősöm kérdezi, és nem akarok marhaságot mondani: van 3 venti, és egy alaplapi Sysfan csatlakozó. A kérdés, hogy vegyen Y-elosztót (szerintem igen), és kettő/egy felállásban kösse rá? Vagy a hármat kösse sorba molex-e (mert van mindkettő kábel rajtuk), és aztán az egész rá a Sysfan-ra? A lényeg, hogy egy szabad sysfan van az alaplapon, és van 3 ventilátor. Itt a dilemma.
Azért kérdem, mert egyszer azt olvastam, hogy egyszerre a kettő csatlakozó nem egészséges. (alaplap károsodhat) Így van ez? Mi a jó megoldás?
Most eszméltem rá, hogy mi a procimon van, az nem a gyári hűtője, hanem egy FX8350 Wraith hűtő :'DD furcsa, elvileg az FX jobban melegszik, de a kis Athlonom ezzel sem megy játék mellett 50fok alá..
A triton előző verzióival voltak gondok rendesen, azóta hogy tudtak e valamit finomítani vagy visszavonták e azokat, nem tudom... abban az árban van más alternatíva is.
xCube: Nekem is Kompakt víz hűtőm van nagyon jól teszi a dolgát már ez is, látom te a dupla nagyságú radiátorosakat nézed gondolom azok meg még jobban, szerintem ameik neked szimpibb azt vedd. Mézz róluk teszteket, azán ameik a legjobb és még a pénztálcád is bírja azt megveszed. Abban az árszegmensben amibe te nézed őket már nagyon mellényúlni nem lehet jó mindegyik. 😀
Készre szerelt vízhűtőkkel kinek van tapasztalata? 240 -es LEPA / Enermax -ot nézegetek és nem tudom eldönteni, hogy megérné-e a többletet egy H110i vagy sem.
Én azért i5-6500-öt vettem volna bele. Pár ezer a különbség (8k körül), de azért mégis csak 3,2 GHz... (turbó: 3,6 GHz) Hidd el, jól jön az a jövőre nézve. (és most is)
Miután feláll a windows msi Afterburnerrel alapjáraton, jó 10-15 perc (2-3 alkalmazás fut) 44-70 fok. Ezt a nagy különbséget úgy kell nézni hogy mikor ránéztem volt 44 fok(mondhatni stabilan). Az a 70 fok meg az hogy 1 pillanatra (kevesebb mint 1 mpre 70re felugrott) Gondolom ez az amd sajátossága. És mivel a Afterburner nézi az aktuálisat, legalacsonyabb és legmagasabb értéket.
AIDA64 el mérve netezés közben, az alaplap 28 fok, a magonkénti hőfok meg a 58-60 fokot járja. Északi híd 49 fok.
GPU meg 39 fok (nem evvel van a baj de azért leírom)
Összehasonlítva az afterburner és a AIDA64 is hasonló értékeket mutat.
Ezek az adatok, fut a net rajta 3 oldal(köztük 1 játék), skype, steam bejelntkező ablaka, Afterburner, AIDA64 meg még 1-2.
Továbbra se értem az msi lappal hogy volt kb 10 fokkal kevesebb. (Azért váltottam lapot mert nem paszolt ehez a konfighoz.)
Plusz nem kell serialt vadászni hozzá hogy minden funkcióját használhasd.
Felső a proci által vissza adott érték, alsó az alaplapi (általában cpu socket) érték
Nézd meg két külön programmal: Aida64 és RealTemp. Ha ez a kettő egyezik, vagy nagyon hasonló, akkor ez lesz a mérvadó. Előre lefogadom, hogy ott 60-65 fok lesz. Legalábbis remélem!
Plusz: gép bekapcsolásakor belépsz BIOS-ba, és megnézed ott is (HW monitor vagy valami hasonló menüben) Megjegyzed, és megnézed, hogy a WIN felállása után stimmel-e amivel nézted eddig. Már ez is egy kiindulási pont lehet.
Milyen progival nézed a procid hőfokát? csak mert megeshet hogy nem a CPU hanem a CPU foglalat hőmérsékletét nézed és a kettő nem ugyan az 😃
Nem viszem vissza, mert már többet volt ott mint itthon. 😃
A sráctól aki össze rakta, azt mondta hogy nem kell aggodnom ez normális. És az az igazság hogy egyre jobban az irányba vagyok, hogy ezek az 55-60 fokok csak álom értékek. Havernak ugyan nem ez a konfigja van, de évek óta ezen a hőmérsékleten és még magasabbon üzemel a proceszora, nem tudni miért.
GPU-m hőfoka meg több mint tökéletes 59 fok volt maximum.
Várom a 8350 tulajdonosokat hogy ők milyen eredményeket mérnek.
amúgy azt olvasom tomshardware-en, hogy a magoknak 55-60 fölé nem szabadna mennie, 65 fölött meg már nem szerencsés ha tartósabban van. bár itt vannak 8350 tulajok, ők biztosan többet tudnak róluk.
látom nem is kicsi hűtőd van rajta, azzal nem lehet gond. szerintem ha nem akarsz próbálkozni velem, hogy mi a baja, vidd oda vissza. esetleg, a procihűtő fordulatszámán lehetne valamit állítgatni. inkább legyen hangosabb szerintem, minthogy azt kockáztatod, hogy hamarabb baj lesz vele. vagy max még egy pasztacsere, valami minőségivel, mondjuk mx4
Csak mert.:
Mielött lapot cseréltem terhelésen akkor volt a cpu 65-68 fok.(GTA5 esetébe) Most hogy másik lapot tettem alá, és még kapott is plusz ventilátort a gép ház oldalára(gpu magasságba) a terhelésen mért hőmérséklet (GTA5 esetében) 78 fok. Ez 10 fokkal több mint a másik lappal volt.
Ennek mi lehet az oka? Rossza paszta használat? Nincs kellően odafogatva a cpu hűtő? Tippek, ötletek?
A paszta olyan lett használva mint az elöző alaplapomnál. Betudható ez a hőfok különbség annak is hogy másképp kezeli a hőmérsékletet ez a lap?
Vagy tökre megvezet az msi afterburner mert hogy ez nem msi lap. Egyáltalán lehet erre alapozni?
Volt gondom mert a cpu hűtöm mozgott és 10 perc alapjáraton működés után kikapcsolt a gép. A proci felfogatásával mint írtam játszani kellet, most jónak tűnik.
A játék folyadék hűtők nem hatékonyabbak és nem csendesebbek a jó minőségű léghűtőknél.
Mondom ezt úgy hogy használtam folyadék hűtőt, és The VR-es srácok is lecserélték az övéket....
i7-6700k-ra melyik hűtés ajánljátok?
Keresgéltem neten de nem tudtam dönteni. Köszi mindenkinek! 😀
Corsair H110i 280mm
Noctua NH-U14S
Hát ennél a procinál már igen jó ötlet a kompakt vízhűtés. De csak ha erős, minőségi, mert egy olcsó kompakt egy brutális méretű léghűtés teljesítménye alatt van. Kivéve a visszahűlési időt, abban jobb lesz mindig a víz.
Hogy tréfa is legyen: én ilyen elektromos kandallót akkor vennék, ha kikapcsolnák a központi fűtést 😀
Amit írtál Mugen nagyon jó, de BeQuiet Dark Rock Pro 3, noctua nh-d14, szerintem szintén megfontolandó. Olvass sok tesztet a neten, és megleled a neked tetszőt.
Víz esetében: corsair h110, 110i - de csak újonnan, használtan nem! Vagy Raijintek Triton új kiadása, nem a régi!!
Amúgy ezt vetted, kaptad, mármint processzort? Mert egy 8350 jobb választás lenne. (de nem vagyok AMD szakértő!)
Szeretném kikérni a véleményetek, hogy egy AMD FX 9590-es processzornak elég-e egy "sima" hűtő, tehát vízhűtés nélkül is stabilan működik-e?
Pontosabban egy Scythe Mugen 2B-re gondoltam.
Keresgélek most csak sehol nem találok véleményeket ezért is kérdeztem itt.Köszönöm a választ 😀
Az én i7 930-as procimmal elbánik 4GHz-en, szóval a 3770K sem kell hogy gondot okozzon neki.
[LINK]
A másik baj,hogy halvány lila gőzöm sincs mi lenne a jó rá ami nem vízhűtés csak sima.
Közben összesen 6 PWM et lát( bár ez érdekes..)
Képet mellékelem, itt most azért 0 mindegyik, mert áll az összes.
Ugye az lapomon 4db ventillátor csatlakozó van, 3 házhűtő, és egy processzorhűtő..az összes PWM-es, be lehet állítani valahogy, hogy minden csatlakozón más fordulattal pörögjenek a ventik?
Ugyanis jelenleg SpeedFan-al az összes ventilátort a "PWM3"-al tudom csak állítani, a processzorét meg nem sikerült sehogy, szóval oda nincs is dugva semmi, csak az egyik venti fordulat visszajelzője, hogy ne csipogjon a bios, hogy nincs proci venti.
Mert az lenne az elképzelésem, hogy a házhűtők 50 fok alatt állnak, viszont a radiátoron csak egy bizonyos fordulatszámi lassulnak le, azon nem állnak meg soha + a pumpa is visszább venne üresjáraton.
Valaki gondolkodott már/esetleg csinált már hibrid peltier-vízhűtést?
Az lenne az elképzelés, hogy a cpu-ra tenni egy nagyobb rézlapot, mint a cpu, erre a peltier elemet, és erre a vízhűtő blokott, a peltier-t pedig(egy külön áramkörrel!!) de az alaplap PWM vezérlőjével beállítani úgy, hogy a hőmérsékletet TARTSA, tehát ne -15 fokra hűtse a procit, ha üresjáratban van, hanem olyan 15-20 fokon, ekkor semmilyen páralecsapódás nem lehet. Nagyobb terhelésnél növekszik a PWM kitöltése, tehát jobban hűt.
Azért gondolkoztam el ezen, mert a peltier elemet elég olcsón lehet kapni (400W-os 5 ezer körül van, ami szerintem bőven sok) másrészt az elektronika hozzá filléres, mivel PWM.
Valakinek ötlete, hogy ez esetleg mennyire működhet?
Azért köszönöm a segítséget!
Közben megoldódott, nem a táp molexre akarta kötni, hanem a 3 venti sorban a saját molex-ükkel, és aztán egyben a sysfan csatlakozóra. Már ha értelmes, amit írok, mert éjjel én melóztam...
Azért kérdem, mert egyszer azt olvastam, hogy egyszerre a kettő csatlakozó nem egészséges. (alaplap károsodhat) Így van ez? Mi a jó megoldás?