background
avatar
Warlordcommander
Szint: 41
8 éve tag, offline
2.4K 💬
2.2K ☀
1.2K ⭐
210 🎮
101 🔥
27 éves, férfi
Magyarország

Út a galaxis szívébe

Írta: Warlordcommander, 2017. August 14., játékteszt
Játék: No Man's Sky

A Hello Games 2016-ban kiadott játéka, nem örvend éppenséggel nagy népszerűségnek, mégis volt benne valami ami nem csak engem de másokat is magával ragadott. Sokan csalódtak benne, mert Sean Murray-nek hála többre számítottak, mint ami végük kikerült a stúdió keze közül, így nem véletlen volt ekkora felháborodás, és lett az egyik legrosszabb hírű játék. Mégis én most nem ezeket a rossz dolgokat próbálnám kiemelni, mert nyilván mostanra sokan ismerik a történetet, hanem inkább megmutatnám mindazt, ami ezt a játékot igazán különlegessé teszi.

Mindig is a sandbox játékok híve voltam, így amikor egyik barátom mesélt erről a játékról nagyon kíváncsi lettem. A sok negatív értékelés, videó és a lehúzások ellenére is kipróbáltam a játékot, és szinte azonnal beszippantott az egész univerzuma.

Na de elég a bevezetésből beszéljünk a játékról magáról

A játékban 3, későbbi patchekkel 4 fajta játékmód közül választhatunk, van Normal, Survival, Permadeath és persze Kreatív mód is, ezek egyre nehezebbé teszik a játékot, és sokkal több kihívást tartogatnak (Permadeath-ben pedig ha meghalunk vége a játéknak), míg a kreatívban kiélhetjük bázisépítő vágyainkat végtelen nyersanyaggal.

Én normál módban kezdtem.

Történetünk azzal kezdődik, hogy lezuhantunk egy bolygóra, a hajó egy roncs, a multitool-unk félig töltve (a multitool lényegében egy mindenre jó fegyver a játékban, ezzel bányászunk és harcolunk, rengeteg fajta fejlesztést lehet beletenni, lehet gránátvető és shotgun is rajta), és meg kell szereznünk a szükséges nyersanyagokat hogy újjáépítsük a hajót. A hajó mellett pedig találunk egy "konténert", ahol a különös Atlasz nevű programmal beszélünk, és eldönthetjük, hogy felkutatjuk-e mindazt aminek a birtokában van, így elkezdődik utazásunk az Atlas Path-on, ami lényegében az egyik főküldetés sorozat.

Felfedezés

A játék egyik fő alkotóeleme a végtelen felfedezésre váró űr, egy hatalmas galaxisban amit Euclid-nak hívnak. Minden bolygóra leszállhatunk van amelyiknek holdja is van és van amelyiknek nincsen, van ahol 300 celsius fok van és van ahol -150 is lehet, tehát a felfedezni valók listája szinte végtelen. Minden bolygó egyedileg generált, egy bizonyos számú asset-ból, tehát igaz, hogy lehet látni ugyanolyan növényeket, fákat, köveket, de mégis rengeteg fajta különös egyedi világot találhatunk, ahol állatok is élhetnek, de van ahol olyan könyörtelen körülmények uralkodnak, hogy se növények se állatok nincsenek rajta. A legutóbbi 1.3-as frissítés óta pedig még sokrétűbbek lettek a bolygók. Majdnem minden planétán megtalálhatóak különböző waypoint-ok is, amik lehetnek kis idegen épületek, lezuhant szállítóhajók, és kereskedő űrkikötők is. (szinte mindenhol találni kinyitható ládákat értékes nyersanyagokkal) A galaxisban még fekete lyukak is találhatók amivel óriási távolságokat lehet utazni.

Idegen Bázis

Űrhajók Exosuit és Multitool

Űrhajók, minden sci-fi alapjai, így hát ebből se maradhatnak ki. Saját űrhajónk a játék elején még roncsként hever, ahogy már írtam, de a javítás után már elrepít minket akárhová a galaxisban, és csak egy hátránya van az pedig a raktere. Mivel szinte mindent meg kell kraftolnunk a játékban, így elengedhetetlen a nagy raktér, ahol a nyersanyagaink elférnek, ezért időről időre újabb, nagyobb hajókat kell vásárolni a játékban, szerencsére a választék nagy és minden update-el egyre nagyobb. Ezeket az űrhajókat felszerelhetjük különféle fegyverekkel rakétákkal és a galaktikus utazáshoz szükséges hyperdrive-al és annak fejlesztéseivel is, amikhez helyre van szükségünk. (az új 1.3-as update behozta a technology slot-okat is a játékba, tehát már nem a rakteret foglalják többnyire ezek a fejlesztések). Exosuit az űrruhánk amiben szintén növelhetjük a slot-ok számát, és speciális nagy "rakteret" is vásárolhatunk bele, hogy még több dolgot vihessünk magunkkal felfedezéseinkhez, vagy több nyersanyag álljon rendelkezésünkre a bázis építésénél. Az exosiutból egy gombnyomásra átküldhető a nyersanyag az űrhajóba ami bányászásnál nagyon jól jön. Multitool-unk a fegyverünk, amiből szintén sokfajta verziót vásárolhatunk több technology slot-tal, így akár minden fajta fegyvert rászerelhetünk, ami elég menő, viszont a módok közötti váltás hosszadalmasabb lesz.

Vásárolható Multitool

Földi járművek

Egy nem is olyan régi update-nek hála földi járművek is belekerültek a játékba amikkel a bányászás sokkal egyszerűbbé vált. 3 fajta ilyen jármű van a játékban, a Nomad (kicsi és gyors, kevés raktérrel), a Roamer (közepes raktér és sebesség) és a Colossus (leglassabb de legnagyobb). Ezekben a járművekben nem lehet méretet növelni, de sokfajta fejlesztéssel felszerelhetők, tudnak bányászni és harcolni is, de akár a víz alá is lemehetünk velük, így nem fogy az oxigén.

Bázisok és Szállító űrhajók

Egy másik alapja a játéknak a bázisépítés. Amikor már végeztünk a sztorikkal elkezdhetjük megépíteni a saját kis kolóniánkat/bázisunkat. (sztori közben is lehet építeni viszont én utána csináltam mert abba úgyis mindig menni kell így pedig "letelepedhetek ") Rengeteg fajta modul és dekoráció van, amikből egyedi épületeket építhetünk, színezhetjük őket de még a anyagát is megváltoztathatjuk.(4 fajta van egyenlőre) Alapjában 2000 darabot rakhatunk le, de a játékfájlok között egyszerűen átírhatjuk akár 10.000-re is, amiből dizájnos, nagy bázisokat csinálhatunk. Sőt még a határt is ki tudjuk kapcsolni, így akárhova lehet építeni, az új update óta pedig még a földön is változtathatunk, ezért akár mesterséges barlangot is csinálhatunk.

Saját Bázisom
Aki pedig egy kis extra dologra vágyna, lehetőségünk van Szállító űrhajó vásárlására is, amiben nyersanyagokat is tárolhatunk, és bázist is építhetünk rá.(ha a játékfájlokba kikapcsoljuk a határt akár még ablakokat is rakhatunk az űrhajón lévő bázisra)
Szállítóhajó

Harcrendszer

Bár a játék nem a harcra épít elsősorban, mégis elengedhetetlen, hogy időről időre megküzdjünk űrkalózokkal a játék folyamán. Legtöbbször szállítókat támadnak meg és ilyenkor eldönthetjük, hogy velük támadunk, vagy megvédjük őket jutalom fejében. Akár 12 kalóz is támadhat. A bolygókon Sentinelek (kis lebegő robotok) garázdálkodnak, és szkennelgetik a fákat, köveket, ha pedig bányászás közben kapnak rajta, agresszíven betámadnak,(ha abbahagyod a bányászást miközben szkennel akkor továbbáll), de vannak olyan épületek is amiket ilyen robotok őriznek. Ha pedig rád támadtak, erősítést is hívhatnak, és jönnek nagyobb, 4, aztán 2 lábúak is, amiket már bonyolultabb legyőzni. A harcrendszer elég egyszerű űrcsatában és a földi harcokban is van "rásegítő" ami segíti a célzást.

Egyebek

3 faj van a játékban, amiknek külön kell küldetéseket csinálni hogy "szeressenek bennünket", de megtanulhatjuk a nyelvüket is. Minden rendszerben van egy űrállomás ahol kereskedhetünk tervrajzokat vehetünk amiket Nanite Cluster-ekből tudunk, ezeket ládákból szerezhetjük a bolygókon. Az űrállomásom még mellékküldetéseket fogadhatunk el, vannak különböző gyűjtögetős keresgélős, de harcolós küldetések is, amik értékes jutalmakat adnak. Van saját szkennerünk is amivel szinte mindent beszkennelhetünk amikért unit-okat (azaz pénzt) kapunk, a felfedezett dolgokat pedig elnevezhetjük.

Szkenner

Mindent összevetve, egy igazán izgalmas és sokrétű játék, sokfajta lehetőséggel, a fejlesztők pedig még mindig dolgoznak rajta, hogy a kezdeti nehézségek és hazugságok ellenére, egy jó játékot alkossanak meg.
Mai napig egyik kedvenc open world játékom, még a hibái ellenére is, bár vannak akiknek nem tetszik, remélem ettől a teszttől talán megjön hozzá a kedvük, és adnak neki még egy esélyt, így a frissítések után már igazán játszható azoknak is, akik történetre vágynak, bár a játék középpontjában még mindig, a szépség, a felfedezés, és az űr, a végső határ.

Értékelés:
Grafika:
█████████
90%
Hang:
██████████
100%
Design, művésziség:
██████████
100%
Zene:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
80%
Újítások, ötletek:
██████████
100%
Összességében:
█████████
90%
No Man's Sky
No Man's Sky
No Man's Sky
Megjelenés: 2016. August 12. (PC)
Műfaj: ,
Fejlesztő: Hello Games
Hozzászólások: 7
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
no avatar
A teszt jó, csak a pontszámokat nem igazán tudom megérteni, a történet az lényegében 0 mivel nincs is, azt se tudni kik vagyunk mit csinálunk és miért csináljuk, az hogy nem lenne baj, ha elérnénk a galaxis közepét szerintem nem nagy történet. A Design meg abban merül ki, hogy a program a 6-7 alapszín közül melyikkel festi le éppen a bolygót. De igen mindenki maga maga értékeli a játékot, csak ezeket annyira nem értettem, hogy a puszta színváltás miért számít 10 pontnak a no sztory pedig 5 pontnak.
0
0
0
0
💬 1
Warlordcommander avatar
@LordSzalko: Nekem mindig is tetszettek benne a színek, van több is 6-7 darabnál, sőt minden egyes frissítéssel egyre szebben is fog kinézni. A történetről pedig annyit, hogy mivel sandbox lényegében saját magad írod. Viszont van több fő, és mellékküldetések is kerültek bele. Azért kapott tőlem 5 pontot mivel tetszett az atlas path viszont nagyrészt ugyanazt kellet csinálni, de maga a története érdekes volt.
azt se tudni kik vagyunk mit csinálunk és miért csináljuk

Spoiler!
Végül kiderül, hogy ez csak egy űrszimulációs program amit maga az Atlas hozott létre, ezért kerülünk új galaxisba ha bemegyünk a magba, és ezért nem látjuk magunkat se. Tehát lényegében saját magunk vagyunk.
0
0
0
0
KalmarErik avatar
Ejj, én sosem tudom ezt megérteni. 😃 Anno nekem úgy felcseszte az agyamat, hogy majdnem 2016 legrosszabb játékának jelöltem. Mert konkrétan körtét kaptunk alma helyett. Így utólag olyan hazugságokat ígértek nekünk, hogy: többjátékos mód lehetősége, igazán nagy űr csatákban vehetünk részt, szabadon leszállhatunk bármire a galaxisban stb. Még szerencse, hogy pont akkor jött ki a Mafia 3. 😃
0
0
0
0
hashimoto avatar
Jó teszt lett, nekem a játék is bejön 😃
0
0
0
0
Tyrion Lannister avatar
Jó teszt lett, szeretem, ha valaki igényesen meg tudja indokolni a különvéleményét.
Spoiler!
Bár ettől még nem szerettem meg a játékot. 😆
0
0
0
0
💬 2
Warlordcommander avatar
@Tyrion Lannister: Örülök hogy tetszett, első játéktesztem, de lehet a jövőben még készítek párat😆. Nem gond ha valakinek nem tetszik maga a játék hiszen mindenki maga dönti el mit szeret és mit nem, viszont számomra szomorú látni, hogy sokan szinte indok nélkül szidják, mert nem az lett amit mondtak és azóta meg se nézték mennyit változott. Gondolok itt a hater-ekre elsősorban.
0
0
0
0
H-ECTOR avatar
@Warlordcommander:
mert nem az lett amit mondtak

a probléma itt van. ha én egy pezsgőt veszek, ne paradicsomlé legyen Törleys üvegben
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
9 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció