No Man's Sky gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
Intel Core i3
RAM:
8 GB RAM
GPU:
nVidia GTX 480, AMD Radeon 7870
OS:
Windows 7/8.1/10 (64-bit versions)
STO:
10 GB available space
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 484
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Haverommal játszanánk multiban, de nemtudom, hogy bug miatt-e, de nem sentinel alertes bolygón is FOLYAMATOSAN jönnek és támadnak is, levegőben is. Természetesen lerázhatatlanok, mert az fun. :'D Alt+f4, újraindít, megint max 10 percünk van, utána megint jönnek. Mindegyik planétán.
Meg ez a Need for Speed rendőreit megszégyenítő hirtelen fordulás, körözés..meg ugrani sem lehet közben...szánalmas.
Biztos valaki úgy gondolta, hogy így fun meg móka lesz a játék.
Hiába a sok új kontent, ez teljesen elveszi a kedvem, és így semmi értelme.
Vagy lehet a jelenlegi mentést átrakni vhogy sentinel mentes felfedező módba? Annak lenne értelme.
Vagy valami mód ellenük?
1
12 perce | 2021. 11. 21. 12:45:37
920 MX elbírná?
Lehet elindulna, de nem lenne élvezhető. A gépigénye grafikai patchenként (2-3 patchenként tesznek be új látványelemeket) folyamatosan növekszik a 2016-os megjelenése óta.
Élvezetes játékhoz lehet kisebb gépigényű játékkal kellene próbálkozni azon a vason.
Megnézem, bár más játékkal megy az online.
De.
Engem elkapott az ékszíj addig amíg ki nem derült, hogy meglévő mentéssel nem lehet expedíciót csinálni, teljesen újra kell kezdeni az egészet. És erre ingame semmi nem utalt. Kösz, de nem fogok még egyszer 120 órát beleölni hogy meglegyen minden ami kell és hogy megint bemákoljak ritka hajókat...
Ment az uninstall.
Annyira pedig nem volt emlékezetes a haladás, hogy újrázzam.
Nekem ez lusta megoldás. Hozzáadtak egy kötöttebb vezetést (érj el a hajódhoz, használd a roamert) egy újrakezdéshez és nem a meglévőt bővítették ki.
Ahelyett hogy meglévő mentés és/vagy "történet" menne tovább, újráznom kellene az új jutalmak miatt. Mint a Diablo 3 szezonok, amikhez hasonlították maguk a készítők is, csak a D3-ban picit élvezetesebb a fejlődés, haladás, addig NMS-ben szerintem nem igazán.
Ezt úgy kellett volna megoldani, hogy vagy a közös térben megjelent volna egy új vendor vagy bejöhetett volna egy új, eddig ismeretlen érdekes faj egy bazi nagy hajóval és ők adják az expedíciós feladatokat, picivel tartalmasabban mint ahogy a főszálat megoldották...lehetőségek száma végtelen, de a leglustábbat /legkevesebb munkával járót választották.
Vagy ha már rá vannak kattanva a ME-re akkor kellett volna a közös térből egy teleport:
A Citadellára, ME látványvilágra felépített galaxisba, úgy is van 20+ galaxis, ME külsejű hajókkal és idegenekkel, fegyver és hajóműködés maradhatott volna NMS féle, de kb reskinnezve ME-re, és és lehetne szabadon bóklászni, a három fő NMS fajt lecserélni 3 fő ME fajra és hajrá...bioware meg mehet a sarokba gondolkozni hogy 1ol b*szta el. Egy ilyen DLC-ért még fizetnék is 30-60 €-t attól függően mennyi érdemleges tartalom került bele.
Core I5-10400F
GeForce GTX 1650 SUPER
16GB ram
Mondjuk a videóik eddig is hazudtak így ez sem jelent semmit 😃
Craft és multitool változás ami ér valamit így első ránézésre. A többivel vagy találkozol, vagy nem. Mint a Desolation patchben a roncsok: 10 itemet kifarmoltam, egy sem vitt űrbeli roncshoz...
Ezt a bolygót később megtalálták a játékosok, de semelyik másik nem hasonlított ehhez és most sem hasonlít. Vagyis kézzel készült, a promóvideó kedvéért.
Origins patch gameplay:
Érdekesség:
A World of Warcraft sokáig görgette a patchnotesot. Még a WotlK (2. kiegészítő, kb 4 évvel az alapjáték a megjelenése után jött ki) alatt is benne volt az első patch leírása 4 évvel korábbról, amikor pl Maraudont és Zul Farakot belerakták, stb...
Egyébként Win+Shift+S
És igen, megeshet hogy nincs állat, ezt bolygója válogatja, van ahol növény sincs. De ilyen volt/sincs állat dologgal nem találkoztam. Igaz, nem is nagyon szkennelgettem őket agyba főbe a 3-9. bolygó után, mert az állatok és növények ugyanolyanok, csak a nevük más. Külalakra nézve van kb 20 fajta növény/szikla és azok vannak minden bolygón.
Ha nagyon felderíteni akarsz, akkor előtte szerezz be jó pár (2-4db) olyan modult ami a szkenelésekkor több zsetont ad, így egy fa vagy állat szkenneléséért 100.000+ zseton lesz a jutalom és nem 200, mint a sziklékért.
És ez a szívatás lesz még 2-3 órán át mire túljutsz rajta.
Idén végül szintén egy kiadós 4 órás Survival szívatás után újabb Normal kezdéssel 2 óra alatt sikerült túljutni a nehezén és ki lehetett lépni a csillagok közé.
Vagy mit keresel, hátha van megfelelő cím.
Kérdés hogy hány fajta randomgenerált hajóroncs lesz: 4-8 vagy esetleg több...plusz mekkora lesz a bejárható rész, mert ha csak annyi mint a Freightereken akkor kicsi lesz...hangár volt, meg folyosók és pár szoba, de se reaktorterem, se biodome, se híd...nagyon félek hogy olyan lesz mint az Abyss volt: parasztvakítás, bekerült mert kérték de nulla haszna.
A kezdeti hiányosságok és nehézségek nagyon erős negatív hatást értékelést okoztak nálam, így hatalmas hátránnyal indult az idei próbálkozás. Konkrét elvárások nem voltak, de több játékos említette, hogy a kezdeti hiányosságok szépen lassan pótolva lettek így adtam neki újabb esélyt, immár a sokadikat.
Sokadikat mert rendszeresen évente egyszer megpróbáltam végignyomni, de minduntalan elakadtam a kezdő 3-4 órában, az értelmetlen és erős szívatásban. Akár Normal, akár Survivalban estem neki, minden egyes kezdéskor meglehetősen élhetetlen bolygóra spawnolt és megkezdődött a küzdelem a túlélésért. Még Normal módban is. Hol túl forró bolygó, hol túl radioaktív, hol savas volt a világ és minden esetben többszöri elhalálozásomba került és 3-4 órába mire meguntam a kilátástalan küzdelmet.
Idén végül szintén egy kiadós 4 órás Survival szívatás után újabb Normal kezdéssel 2 óra alatt sikerült túljutni a nehezén és ki lehetett lépni a csillagok közé. Persze sokadjára már könnyebben ment, de még mindig eléggé erős kezdés ahhoz képest, hogy utána ilyen szintű nehézségbe nem futottam többet.
Kilépve a csillagok közé a megjelenéskori történetszál és történetvezetés fogadott, semmi újítás nem volt, egészen addig amíg meg nem jelent az Anomália és a többi játékos. Így már érdekesebb volt és megadta azt a lendületet ami a további játékhoz kellett. A bázisépítésnek lett értelme hála az oda építhető ugrókapunak, a pénzszerzésnek is lettek újabb módjai, és lényegében a játékban megjelent egy addig hiányolt elem. A tartalom.
A felfedezés önmagában érdekes egy darabig, de miután a sokadik bolygón is ugyanazt a növényt találod, csak más néven, már nincs újabb felfedezni való. Ez időtájt jött be a pénzszerzés különféle formái, feladatok, növénytermesztés, bolygókra bányatelepek építése, Strom Crystal, Albumen Pearl és Gravitino Ball farmolás és ez utóbbi kettő termesztése, így újabb lökést adott ami több bázis kiépítését és a meglévő főbázis sokadik átépítését eredményezte. Ezek mellett egy küldetéssor végén megkaptam az első Freighterem és a játék egy újabb területe / szintje nyílt meg: a flottamenedzsment. Szintén órákat öltem bele mire összeszedtem egy használható flottát a felbérelhető fregattokból és kiépítettem az üzemeltetésükhöz szükséges infrastruktúrát, de megérte. Minél többször tértek vissza sikeresen, annál jobban fejlődtek a fregattok és annál értékesebb rakományt hoztak. Még több pénz és értékes árú ömlött be az amúgy sem üres raktáraimba, így kellett keresni valami módot a feldolgozásukra. És itt lépett a képbe a craftolás, ami szintén egy újabb mellékága a játéknak. Masszív Factory raidelés kezdődött a szükséges (összes) craft recept beszerzéséért, ez megint kitolta a játékidőt. Mire meglett az összes recept, a bázis küldetések is teljesültek és kezdődhetett a pénz csinálás a craftolással. Kezdetben csak pártízezer zseton jött be a kristály és gyöngy farmolásból, majd a bányatelepek és "kertek" használatából már el lett érve a többszázezres bevétel minden "szüretkor", de az első milliókat mégis csak a craftolás hozta. Végül 920 milliónál állt meg a lendület. Nincs semmi, amit ennyiből ne lehetne megvenni... plusz a bekerült víz alatti résztől is nagyon sokat vártam, de végül egy unalmas 8 perc monoton utazás A pontból B pontba a víz alatt, majd egy konzolhasználat és újabb 6 perces víz alatti utazás...és ez 7 alkalommal, egymás után...nem egy Subnauticát vártam, de nem is azt hogy csak azért került bele pár nyersanyag és a tengeralattjáró, hogy benne legyen, hanem valami hasznot is, ami eddig nem jelent meg.
És ezzel el is érkezett a játék vége. Kb 10 órát hozzá tett még a Living Ship kiegészítés által behozott hajó "összeszerelése" ami kellően el lett húzva kb egy heti elfoglaltsággá, de ingame kb csak 10 órába került, aminek nagy része fájóan unalmas koordináta keresés az adott bolygón ahol a legnagyobb kihívást a többi bunkó játékos jelentette, akikkel a készítők nem kezdenek semmit...és a végeredmény: 121 órás első végigjátszás.
És akkor picit részletesebben:
Ugyanakkor érdemes minden világfajtába egy bázist építeni és lehetőleg a craftoláshoz felhasználandó összes nyersanyagtermelést automatizálni. Nekem a játék kb felét ez tette ki, hogy bolygókról bolygókra haladva kerestem használható nyersanyagot, majd a felszínen egy használható területet ahol egy bázis kiépíthető.
Flottamenedzsment: igyekeztem nem negatív hatással rendelkező fregattokat felbérelni, mert azokat a negatív hatásokat nem lehet lecserélni, kijavítani, de nem mindig érte meg a 7 milliós S osztályú support fregatt...lényegében az egész a World of Warcarft Garrison rendszere és a Star Trek Online Duty officer és Admirality rendszerének a keveréke: kellemes időtöltés a NMS világában, de nem elég hosszú távú tartalom.
Craftolás: automatizálás hiányában gyakran fájóan sok időt vett igénybe a nyersanyaggyűjtés az elején. Később a bányák és szállítócső megjelenésével sokat javult a helyzet, de nem eleget. Nem éppen egy Staisfactory, közel sem. Az craftolás végeredménye már inkább, amikor 5db Fusion Igniter eladható 75 millióért...sok idő mire az ember kiépíti az összes bázist a szükséges nyersanyagoknak, de megéri ám csak addig amíg annyi pénze nem lesz hogy már nem tud vele mit kezdeni. Akkor elveszíti a varázsát az egész.
Hajók: Érdemes S osztályút beszerezni amint csak lehet, mert nagyon sokat segít a haladásban, de a nagy raktér mégis többet ért hosszabb távon. Érdemes a hajtőművet fejleszteni mihamarabb, hogy nagyobb távot tudj ugorni, illetve el tudj jutni a zöld, vörös és kék napos rendszerekbe is. Fegyverek terén nekem a sörétes vált be és az bányászsugár. Hasznos tudni, hogy lehet a pajzsot is fejleszteni, összeadódnak a plusz 30% erősítések.
Living ship szerintem nem éri meg, hiába szép és érdekes ha közel használhatatlan az alapfelszerelésével. Upgrade szerzése hozzá meg nagyon macerás...
Exocraftok: Roamer és fullra upgradelve minden környezeti védelemmel + fegyver rá. Kb ez az egy ami használható de ez elég is. Mindenre.
Érdemes végigjátszani, mert amekkora buktának indult, nagyon szép talpra állás lett belőle, a patchek többé kevésbé hasznos dolgokat tesznek hozzá, pl Exocraftok közül a Roamer, de néha bekerül parasztvakítás is: Living Ship és Minotaur exobot.
121 óra alapján a 60€-t megérte, igaz 4 év kellett hozzá.
1 évvel később már 6 óra volt, egy újrakezdésnek köszönhetően ami meg egy fagyos bolygóra pakolt és ugyanaz a 3 óra értelmetlen pajzstöltögetés és menekülés volt a vihar elől.
2 évvel később már 9-10 óra lehetett, de ugyancsak elhasalt, mert a korábbiakhoz képest nulla használható tartalom került bele: ugyanaz a sz*patás csak most tüzes bolygón...
A bázisépítésre visszamentem, felépítettem a tüzes kezdő bolygón a fabódét és annyi, nulla késztetés a folytatásra, mert értelmetlennek tűnt hogy minek bázis ha közben meg űrhajóval kellene a galaxis közepe felé haladni...
És a kezdés még mindig masszívan szívatós. 4 évvel megjelenés után. Megértem ha valaki 1 óra 55 perc után visszakéri a 60€-ját.
Az a baj, hogy a multi nem sokat segít rajta még így sem:
- más játékos bázisát ki lehet fosztani (wtf...konkrétan a növényeket le lehet szüretelni)
- össze-vissza visszanő vagy sem a bázisok körül a talaj
- nincsenek benne többszemélyes űrhajók és exocraftok
- multi küldetések ad-hoc jelleggel vagy működnek vagy sem
- hatalmas lag és bugtenger a járművek kezelése a bázis körül
így kb singleplayer csak látsz más játékost aki jól kib*szhat veled ha kedve tartja. Lásd Living Ship küldetés bolygó - küldetés kritikus Factory : egy klán körbeépítette olyan szinten hogy külső játékos nem tud bejutni az épületbe. Vagyis elkezdesz egy DLC-t és nem tudod befejezni, mert más játékos nem hagyja. A készítők meg nem foglalkoznak ilyen aprósággal, hogy reportolva lett az adott bázis...többi játékos javaslata meg erre: kapcsold ki a multit. Ezek után nem csoda hogy amikor a megjelenés előtt megkérdezték a készítőket hogy ez most multi vagy single game lesz, nem tudtak egyértelmű választ adni. Pedig egyszerű: Single, de opcionálisan másik játékos kib*szhat veled.
és igen, a pénz. Amíg nincs addig fájó, pláne ha egy S osztályú Freighter van előtted de kell még 2 millió, hogy meg tudd venni és nincs annyid, így is 175 millió lenne. Viszont az is gáz hogy ha 900 millió pluszban vagy és nincs mire költeni. Hajót nem vehetsz, nem költheted hajómodolásra, akár csak optikai tuningra, craftolás annyira jövedelmező egy szint után hogy ha fregattok által hozott cuccokból is csak még több pénzed lesz még úgy is hogy amit tudsz vásárolsz a konzolokból, kereskedőktől és nem gyártod, felszerelést nem vehetsz pénzért, játékosok között nincs kereskedelem. Pedig ez utóbbi nagyon keményen megdobná az ingame gazdaságot de persze a bálnák itt is aratnának mint minden másik ilyen mmo-ban. Pláne aki régebb óta mást sem csinál csak Activated Indium farmokat épít...
A víz alatti rész meg ténylegesen csak annyi: nesztek parasztot, ti kértétek. Semmit nem ad hozzá, semmi ami miatt ténylegesen víz alá kellene menni. Ami bejött nyersanyag vele az csak a víz alatti építkezéshez kell. Konkrétan csak azért építettem egy víz alatti bázist hogy azt a részt is kipróbáljam és nem mert rá voltam szorulva mert csak ott volt az adott nyersanyag. Picit olyan mint az Act of Treasonben a haditengerészet: belekerült, mert a C&C Generals Zero Hourban is benne volt. Ennyi. Semmi több. Parasztvakítás.
Szép volt, jó volt, 60€-t megért, de nem több egy single bázisépítős űrhajós játéknál, akármennyire is világmegváltó akart lenni, nem lett.
A10-7700k
GT 1030 2GB
HYPERX Fury DDR3 8GB
[LINK]
[LINK]
Különösen érdekel hogy került-e be most már valami fő szál ami cél ad az egésznek, illetve hogy az időközben bejött új mechanikák, lehetőségek ténylegesen bővítik a játékmenetet, szerves részei-e vagy csak bekerültek hogy "nesztek parasztok ti kértétek".
Nekem személy szerint ami most tetszik a next-be az a flotta menedzselés. Eddig is lehetett egy szállítóhajót venni és bázist építeni rá stb de most kerültek be kisebb hajók amiket fel lehet bérelni és azok is jönnek ha a szállító hajódat hívod.
Bázisépítésnél lettek új asset-ek és kiszedték azt a funkciót hogy csak bizonyos helyre tudsz építeni mostmár akárhova lehet. Olcsóbbak lettek a bázisba lévő assetek is plusz az atlas riseshez képest ami nagyon drágává tette az új űrhajókat most viszont megint olcsóbbak lettek és lehet hajót is cserélni, de lehet már több űrhajó is. Na az exocraftokat viszont lenerfelték. Már semmit nem lehet vele csinálni max gyorsan utazni és pl. viharba jó menni vele. Régen mindent kibányászott hamar most már a kézi mining laser erősebb ezt szerintem nem kellet volna kicsit elrontotta.
Mi van még.
Abandoned buildingeknél lettek szuper farmoló helyek szörnyikékkel egyedül is jó de gondolom csapatba az igazi ölni őket mert marha sokan vannak, most azt gyűjtöm mert sok pénzt ad a tojásaik amiket be lehet szedni 😃
Multi is lett de kapásból nincs cset csak azt hiszem voice cset.
Ja és Bázisok elég bugosak lettek amit bolygóra építesz nekem kreatív módba csinálgattam megnézni miket lehet és fele eltűnik ha elmentem bolygóról és vissza, remélem javítva lesz.
Kb ennyi, nem volt valami nagy update a next atlasba több cucc jött itt csak azokat bővítették de jött is is egy két új dolog. Megéri kipróbálni nekem már megjelenéskor is tetszett. Bár egy két dolog tényleg úgy fest mintha azért került csak volna bele mert a parasztok kérték 😃 (pl Multi, mert az még nagyon kidolgozatlan)
Ja és lett még tps nézet ami eléggé korlátozott, (lassan fordul, nem lehet teljesen fel nézni, épületekbe semmit se látsz) és még lett kosztumizáció is, végre lehet Gek-el menni 😃
Nos, 2 óra játék után egyelőre nagyjából ugyanaz mint megjelenéskor volt. Annyival több, hogy egy kis fabódé építését követelte meg, illetve hogy kb ugyanazon a tüzes bolygón kezdtem, mint pár youtuber, (közöttük Xboxos).
A szememben az új patchek sem sokat javítottak az összképen sajnos.
Akkor ezek szerint már maga a FULL HD is sok volt a VGA-nak. 😃
Mondjuk már letöröltem, nem is volt érdekfeszítő játék, a hypevonat kapott csak el, de szállok is le róla.. 😃
2.4.0.6. ?
Egyébként mivel nekem maxon elviszi 4GHz körül a hatmagos, ezért csakis VGA limited lehet. 😃 Csökkents felbontást v. élsimítást. 😃
Még mindig szarul van optimalizálva, 2k-ban is csak 40FPS..
AMD Radeon HD 5450 vagy egy Nvidia Geforce GTX 660 ddr3 1gb videokártyával megy 4gb-ram-al