Lámaűzés a holdfényben
Játék: Alto's Adventure (Android)
Amikor először megláttam a Google Play-en az Alto’s Adventure bélyegképét, megfogott benne valami. A türkizkék háttér előtt álló szélmalom egy nyugalmas, hangulatos játékot sejtetett, és én egy kalandjátékra, vagy egy logikai platformerre számítottam. És bár utóbbi számításom nem jött be, hiszen a játék a kétdimenziós endless runner-címek táborát erősíti, a lényeget jól megláttam: az Alto’s Adventure egy tökéletes relaxációs játék.

Grafika, hangok
Azonban nem tudtam sokáig ezen rágódni, mert a látványvilág az első pillanattól kezdve magával ragadott. Bár a grafika minimalista, elképesztően nagy művészi érzékkel nyúltak hozzá a fejlesztők, és ebben a letisztult formavilág épp úgy eszközük volt, mint a csodálatosan harmonikus színvilág. Egy teliholdas éjszaka, egy verőfényes nappal, vagy az eget vörösre festő naplemente, mind-mind varázslatosan néz ki, és egy percig sem válik giccsessé. A hideg-meleg színek aránya tökéletes, és ezt a Pazar látványt a játék igencsak teadélutáni tempója mellett alkalmunk is lesz megcsodálni.Néha csak azt vettem észre, hogy azért haltam meg, mert éppen a háttérre figyeltem. És ez a legnagyobb dicséret, amit egy kétdimenziós mobilos játék grafikája kaphat tőlem. Itt az élő példa, hogy a grafika szépsége alapvetően nem a technikai fejlettségen, hanem a művészi hozzáértésen múlik.

Játékelemek

Kezdjük ott, hogy az interakciók száma elég limitált: ha rátapintunk a képernyőre, akkor karakterünk ugrik egyet, ha pedig lenyomva tartjuk, akkor szaltózik. Ennyi. A játék elején azért szükség volt egy különálló tutorialra, mert különben ennyi funkciót biztos nem lettem volna képes megjegyezni. Hogy legyen értelme az ugrabugrának, a pályákat néhol kövek borítják, máshol tábortüzek állják utunkat, illetve nehezen átszelhető szakadékokba is belefuthatunk. Vannak jeges részek, ahol begyorsulhatunk, ettől el tudjuk sodorni az elénk kerülő köveket. Ezt a hatást akkor is elérhetjük, ha különböző akrobatikus mutatványokat hajtunk végre. Dobhatunk hátraszaltókat, amikhez rámpák állnak rendelkezésünkre, illetve felugorhatunk háztetőkre, és zászlókkal díszített kötelekre. Ez a begyorsulós rendszer jó, hiszen lendületet visz a néha túlságosan is kényelmes tempójú játékmentbe, bár furcsa, hogy a hatás idő hatására történő elmúlása pont nagyobb lejtőkön következik be néha. Időnként, hogy a dolgunk nehezebb legyen, egy lovas katonát kapunk a nyakunkba, akit csak szakadékoknál lehet lerázni.

A játék kerete
Hogy kapjon egyfajta keretet, a játék kapott egy szintrendszert. Összesen 60 elérhető szint van, mindegyikhez három küldetés tartozik, amiket teljesítenünk kell, ha szinte akarunk lépni. Ezek a missziók az adott számú láma elfogásától (ezt nagyon trükkösen kell megoldani, el kell csúszni mellettük) a bizonyos mennyiségű madár elijesztéséig sokfélék lehetnek, de az egyes típusok a kelleténél gyakrabban ismétlődnek, és vannak köztük elég szivatósak is, például egy futamon belül három triplaszaltót megcsinálni nem egy leányálom, még szerencse, hogy ezeket a küldetéseket át is ugorhatjuk bizonyos mennyiségű pénz fejében. Minden tízedik szintlépés után egy-egy új karaktert oldhatunk fel, ezek pár tulajdonságukban eltérnek Altótól, például lassabban csúsznak, de könnyebben szaltóznak, vagy kevésbé mozgékonyak, de könnyebben begyorsulnak. Összesen hat karaktert irányíthatunk, amik pár dolgot hozzáadnak a játékmenethez, de nem kell tőlük a koncepció megreformálását várni.
A menü egyébként egyszerű, a célnak megfelelő. Találhatunk itt boltot, ahol a csekély mennyiségű booster időtartamát növelhetjük, illetve vehetünk két további segítséget is magunknak: egy a lámákat összehívó kürtöt, és egy siklóernyőt, amivel akrobatamutatványainkat gyarapíthatjuk meg. Ezekkel csak az a baj, hogy nem túl olcsóak, és a játék nem fogja az arcunkba önteni a pénzt, így elég sokat kell farmolni, ha mindent maximumra akarunk fejleszteni, ezt pedig ilyen lapos játékmenet mellett nem biztos, hogy megéri megtennünk. Ugyanis az elemek alacsony száma miatt repetitív a játékmenet, és ami behúz, az is inkább a hangulat. Ez a legnagyobb baj az egész játékkal: művészi alkotásnak, vagy relaxációs játéknak jó, de játéknak már kevéssé fogyasztható.
- Pozitívumok:
- gyönyörű, művészi grafika
- jó zene
- letisztult játékmenet
- pazar hangulat
- Negatívumok:
- sekélyes játékmenet
- kevés variáció a tartalomban
- repetitív
- unalmassá válik
Összességében egy tökéletes relaxációs játékot kaptunk, amely művészi grafikájával, jó zenéjével, és kényelmes tempójával kiváló hangulatot épít fel, amit mindenkinek érdemes megtapasztalnia, de a játék végigjátszásának nincs sok értelme a játékmenet sekélyességének fényében. Egy próbára mindenképp ajánlom, hiszen vagy ingyen, vagy egy Euró környéken adják, de nem kell egy interaktív festménynél többet várni tőle.
Értékelés
Grafika: 90%
Hangok/zene: 83%
Játékélmény: 70%
Összességében: 77%
ez tipikusan az a játék, amivel a hazafele úton elfoglalod magad 😃