Menu
Before We Leave
Before We Leave
Megjelenés: 2020. május 08. (PC)
Gépigény: Alacsony (21/73)
Népszerűség: ~660# ■
Műfaj: Stratégia, Városépítő
Fejlesztő: Balancing Monkey Games
Kiadó: Balancing Monkey Games
iAz oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Minimális gépigény:
Ajánlott gépigény:
CPU:
Intel Core i5-4300U or AMD Phenom II X4 975
CPU:
Intel Core i5-9400 or AMD Ryzen 5 3400X
RAM:
4 GB RAM
RAM:
8 GB RAM
GPU:
NVIDIA GeForce GTX 550 Ti or AMD Radeon HD 4890
GPU:
NVIDIA Geforce GTX 970 or AMD Radeon RX 590
DX:
Version 11
DX:
Version 11
OS:
Windows 10 64 Bit https://gepigeny.hu/
OS:
Windows 10 64 Bit
Tárhely:
2 GB
Tárhely:
2 GB
Összehasonlítás:
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hasonló játékok:
Dawn of ManTropico 5Anno 1800Cities: Skylines
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 1
no avatar
4 napja | 2020. 05. 25. 09:31:39
#
Epic Games Store - 18€

Real time, single player, harc nélküli városépítő, mely sokat merített a Civilization V és az Anno sorozatból.



Emellett picit egymásnak ellentmondó is a környezet, mert sok ismertetőben középkori városépítőnek jellemzik, ám az csak az első fél-1 órára igaz.
Alapfelállás az, hogy egy kozmikus kataklizma elől a népünk egy föld alatti bunkerbe költözött le, hogy túléljen...azóta eltelt 100 év, sokat felejtettek és elérkezett az idő, hogy feljöjjenek a felszínre és megpróbáljanak életben maradni, szükség esetén új bolygóra költözni.

És hogy ne legyen egyszerű a felejtés következménye, hogy a játékba bekerült a Civilization 5-6-ból ismert kutatási felület, ahol szépen végig lehet kutatni az olyan elfelejtett technológiákat, mint az öntözés vagy kenyérsütés.

Feljövetel után gondoskodnunk kell a népünkről, kell nekik fedél, kaja, innivaló. Építkezéshez az Annoból ismert fa-kő-szerszám-üveg-acél nyersanyagok kellenek és a gyártási menet is kb az Anno-ból van átemelve: vasérc kitermelés után az ércet olvasztani kell vastömbbé a kohóban, majd a vastömböt át kell szállítani a szerszám készítőhöz aki szerszámot készít belőle, stb...

A kezdőbolygót fel kell deríteni, a kezdő kontinenst hogy elhagyjuk hajót kell építeni. A felderítés teljesen egyszerű folyamat, de ahogy a bolygó gömbhéja a felderítés hatására jelenik meg, az viszont nagyon egyedi hangulatot az az egész játéknak.

A város- és útépítés a videóban is látható hexekre épül és bizony van több épület mely több hexet foglal illetve van olyan környezet pl sivatag, ahol fontos, hogy csak a feláldozható hexekre építs, mert a zöld füves hexeken tudsz csak növényt termeszteni, vizet kitermelni. Emellett a fakitermelésre is ügyelni kell, mert bár a fa újranő, ha az adott hexen megsemmisíted az erdőt, az nem nő újra.

És elérkeztünk az általam tapasztalt legnagyobb problémához, mely lehet nem is gond, mert még nem játszottam végig a játékot, nem kutattam ki mindent, de így középtájon belefutottam egy aggasztó jelenségbe:
- fa, élelem, víz, olaj, homok mind-mind szükséges nyersanyag a lakók számára és egyik sem fogy ki : erdő visszanő ha a hexen marad fa, és a favágó az hagy mindig, kaját újraültetik mindig, víz sem fogy el, olaj és homok is kb végtelen mennyiségben áll rendelkezésre
- kő és vas azonban a kataklizma előtti időkből van, romos lakó- vagy irodaházakból termelik ki a köveket, romos hatalmas gépekből termelik ki a vasércet : limitált mennyiségben. Vagyis ha elfogy a vasérc akkor nem nagyon tudsz gyártani se szerszámot, se vasat és acélt.
A játék wiki oldala szerint van Deep Mine ami megoldja a vas és kő problémát, de eddig nem tudtam kifejleszteni és volt pár kontinensem ahol közben elfogyott a vasérc és kő. Ez pedig megöli a gazdaságot és a fejlődést.

Ám nem a Civilization és az Anno-val ellentétben nem vagyunk egy bolygóra beszorítva: ahogy haladunk a fejlődéssel, megjavítható lesz egy űrhajó, mely úgy néz ki, mintha a Hupikék Törpikék című meséből vették volna kölcsön: egy hordó, tetején egy csúcs, alján meg 3 tölcsér ahol kijön a tűz. Ezzel a csodamasinával át tudunk repülni a naprendszerünkben található bolygókra ahol az űrhajó leszállás után a város alapját fogja képezni, vagyis egy kolonizáló hajó = egy kolónia. Persze van szállítóhajó is ha éppen a bolygóközi nyersanyagszállítást akarunk kiépíteni. Ez utóbbi két megállapítás érvényes a vízi hajókra is.

És hogy még izgalmasabb legyen, bizony a bolygóink néha támadás alá kerülnek. Igen, ez egy békés játék, nincs katonaság, se harc, mégis támadás alá kerülünk: megfelelő technológiai fejlettséggel elkerülhető a pusztítás.

Egyelőre eddig jutottam, de a közép tájon jelentkező elfogyó vas és kő erős akadályozó tényező ami miatt a folytatástól is elment a kedvem egyelőre. Eddig kb 10 órám van benne.


Lite versions: