Avatar: Frontiers of Pandora gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
AMD Ryzen 5 3600 / Intel i7-8700K
RAM:
16 GB dual channel
GPU:
AMD RX 5700 8GB / Nvidia GTX 1070 8GB / Intel ARC A750 8GB (REBAR ON)
DX:
DirectX12
OS:
Windows 10 / Windows 11 (64-bit)
STO:
90 GB SSD
RES:
1080p, Low Preset with FSR2 Quality / 30 FPS
Ajánlott gépigény:
CPU:
AMD Ryzen 5 5600X / Intel i5-11600K
RAM:
16 GB dual channel
GPU:
AMD RX 6700 XT 12GB / Nvidia RTX 3060 Ti 8GB
DX:
DirectX12
OS:
Windows 10 / Windows 11 (64-bit)
STO:
90 GB SSD
RES:
1080p, High Preset with FSR2 Quality / 60 FPS
NOTE: ENTHUSIAST (1440p, High Preset with FSR2 Quality / 60 FPS):
CPU: AMD Ryzen 5 5600X / Intel i5-11600K
RAM: 16 GB dual channel
GPU: AMD RX 6800 XT 16GB / Nvidia RTX 3080 10GB
DX: DirectX12
OS: Windows 10 / Windows 11 (64-bit)
Storage: 90 GB SSD
ULTRA (4K, Ultra Preset with FSR2 Balanced / 60 FPS):
CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D / Intel i7-12700K
RAM: 16 GB dual channel
GPU: AMD RX 7900 XTX 24GB / Nvidia RTX 4080 16GB
DX: DirectX12
OS: Windows 10 / Windows 11 (64-bit)
Storage: 90 GB SSD
CPU: AMD Ryzen 5 5600X / Intel i5-11600K
RAM: 16 GB dual channel
GPU: AMD RX 6800 XT 16GB / Nvidia RTX 3080 10GB
DX: DirectX12
OS: Windows 10 / Windows 11 (64-bit)
Storage: 90 GB SSD
ULTRA (4K, Ultra Preset with FSR2 Balanced / 60 FPS):
CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D / Intel i7-12700K
RAM: 16 GB dual channel
GPU: AMD RX 7900 XTX 24GB / Nvidia RTX 4080 16GB
DX: DirectX12
OS: Windows 10 / Windows 11 (64-bit)
Storage: 90 GB SSD
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 192
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hogy mi ? :D
Most már úgy látszik sok fejlesztő úgy gondolja soha többet nem kell optimalizálni. (Mindenre jó a DLSS/FSR)
Néztem youtubon pár videót ez a látványvilág ezt a gépigényt nem indokolja.
A Játékmenet se nagy durranás egy kék lénnyel mászkálsz ide oda és íjal lőhet stb.
Sorry de nem ez miatt fogok videókártyát váltani :D
Számomra ez vicc kategória.
RTX 4090 még DLSS 3.5 mellet is csak 40 fpst csinál.
4K Natív 25-30 fps (RTX 4090) jelenlegi csúcs kártya.
Elég rossz írányba halad a gaming ipar....
5 év múlva ezt is ingyen adja az epic! 😂🤣🤣🤣
Csak én nem igazán érzek extrém előrelépést mondjuk a Far Cry 6 után.
Gépigény az nő szépen, de a látvány az én szemem szerint nem az a "Next gen" életérzés.
Szép a Grafika nem arról van szó, csak valahogy még se tetszik.
[LINK]
Ami gépigényt illeti, talán azért kell neki a vas, mert engine-en belül software-esen kezeli a raytracinget, amit nem lehet teljesen kikapcsolni.
Kék/Zöld alapszínek.
Grafikailag biztos volt fejlődés de ilyen gépigény mellet ez el is várható.
Csak arra akartam utalni nem feltétlen jó írány ez hogy majd a játékfejlesztők mindenhez úgy állnak hozzá amihez nem elég egy hardver natívan ott lesz majd a FSR/DLSS.
Utána lesz majd 30-ból 120 fps 🤣
Nekem valahogy nem jön az a "akarom érzés".
Nekem valahogy nagyon nem tetszik ez a ökoszisztéma.
Ha már valamit ki kéne tolni inkább fogok bele a Red Redemption 2-be mint ebbe.
A GTA 6 lesz majd igazán érdekes, azt várom.
Ez már nem irány, hanem szinte minden új játék felskálázásra szorul, nem is titok, valamennyi új hivatlaos gépigénynél ott áll feketén-fehéren, hogy min 720p fsr quality-vel ez is ez kell hogy meglegyen a 30 fps. Igen, undorító. Viszont vannak játékok, mint ez az Avatar is, amiben a felskálázás alig vesz el a kép minőségéből, sőt...
Ami meg a GTA6-ot illeti, na még csak annak fog kelleni dlss/fsr, nem is kérdés.
De ha most választani kéne ezt vagy a Far Cry Primal toljam gondolkodás nélkü a Primal lenne a befutó.
Otherworld Zolinak se tetszett meg többi amerikai videós szerint ez a játék szívás.
Ha más nem egy egy nagygépigényű techdemo :D
Arra jó megnézni mit egy adott kártya.
Olyan dolgokról nincs fogalma amit a játék első 10perce megmagyaráz
Olyan dolgokat hoz fel kritikakent a játékban amit az első 10 perc megmagyaraz
Anno doom3 nal sem értette mit keres lancfuresz a Marson mikor egy pda üzenetben le van írva
Nem értem az ilyen aki nem is játszik egy játékkal normálisan miért csinál belőle kritikát
Hát pedig nagyon úgy tűnik hogy kell annak is, ha 4080-ra FSR balanced beállítással lesz meg a 60 csak, akkor 4090 qualityn fog menni 🤣 Ha meg a 100 FPS a célod akkor csapd hozzá frame gent is és lehet még úgyse éri el 🙃
Ő nem használja a frame gent, 140avg fps 4k ultrán dlss mellet. ( ami kb 100fps kürül mozog de eléggé be esik neki ez alá is. ) Amúgy ha meg ultrával eggyel kissebbet állítasz be akkor ezek a gondok megszünnek és kb különbséget sem lehet észre venni hogy nem "ultrán megy a játék" cserébe sokkat több fps-ed lesz.
Van aki a v-syncet ki kapcsolja ha a frame gen bevan kapcsolva. Azt nem tudom megoldja-e nálad talán egy próbát megér.
Amúgy szerintem 1080p-be még a 240 fps-it el lehet érni. Nem tudom én próbáltam ki ezt a játékot.
Eszméletlen ahogy kinéz! Bejövős... :)
2560x1080p, max beállításokkal fut stabil 60 fps-sel.
Annyira unalmas már hogy a tripla A kiadók évek óta ezzel a "nézzétek milyen részletes" parasztvakítással akarják eladni az ötlettelen, mindennemű egyediséget mellőző, unalomig ismételt, egy kaptafára épülő szarságaikat. Wáov, egy újabb far cry formulára épülő "open world" játék. Nem láttunk még ilyet, csak huszon-háromezerszer az elmúlt 10 évben... Már az open world szótól is feláll a szőr a hátamon mostanra. Az esetek 99%-ában egyet jelent azzal hogy "fingunk nem volt hogyan kéne valódi tartalommal megtölteni egy játékot, szóval inkább itt egy üres nyílt világ, találd fel magad benne hülyegyerek, jó szórakozást".
És a legszebb az egészben hogy amikor nagy múltú cégek csinálják ezt, akkor az emberek még hajlandóak is körmük szakadtáig védeni az adott játékot bizonyos esetekben, lásd Starfield. Ha azt a lelketlen, üres, bűzölgő szarkupac játékot egy noname indie stúdió adta volna ki, a lőtéri kutyát nem érdekelte volna. Ehelyett a kritikusok meg a playerek nagy része is ajnározta a megjelenéskor, hogy "OmG, SkYrIm Az ŰrBeN, 10/10"
Aztán most kezdenek csak rájönni hogy kb olyan a starfield mint egy wish-ről rendelt scam No man's sky.
Kár hogy késő, mert a bethesda már rég a pénzénél van, újra hülyére keresték magukat egy méltatlanul gyenge játékkal. Ubisoft same story.
ordoggel) EA-val, azota a Mass Effect, + a Dragon Age cimektol sem varok mar sokat, aztan ugye hatha egyszer kellemesen csalodunk majd de ketlem. BioWare ugye meg a Mass Effect 2 idejen ment az EA keze ala de ott mar a jatek joforman kesz volt, igy ott az EA nem sok beleszolast tudott ervenyesiteni, viszont ugye a ME 3-nal mar jol lathato volt az EA keze benne, az Andromedat meg mar hagytam is inkabb... DA is 1 + meg a 2 ketto is jo volt (mondjuk a legelso resze nalam csak igazi kedvenc) de az Inquisition-nel mar ott volt a nyakukon az EA, kapott is multiplayer-es elmenyt az Inquistion is, ahelyett hogy az egyjatekos modott kupaltak volna jobban ki, stb.-stb.Mara mar ugye sokan, illetve legtobben mar le is leptek az eredeti BioWare csapatabol, akik anno osszehoztak nekunk a ME 1-2-t (+ meg a ME3-nal is azrt joparan ugyanazok voltak a regi csapatbol), meg a DA 1-2-t... Ez is persze 1 ok, hogy a ME, + DA nem lesz olyan jo mint regen, illetve ha lehetne is uj tehetsegek altal, az EA ugy is dirigal majd nekik, hogy mit hogy csinaljanak...
Azért az UBI próbál újítani,valakinek pl bejött az új AC,nekem pl rohadtul nem :D
Az AC-k esetében drasztikus változás lesz és átgondolták a szériát. Sajnos kellenek ezek a pofonok,hogy egyes kiadók észhez térjenek. Vannak olyan kiadók Rockstar,REmedy akik egyszer lőnek,de akkor halál a vége és siker,csak győzd kivárni:) Egyébként úgy lehetne ezt kiküszöbölni,hogy nem veszik mmeg az emberek a 99. COD-ot és Far cry-t ,de még a szart is megveszik,addig miért csináljanak jobbat :)?!
(Léteznek, léteztek olyan techdemónak csúszolt játékok egyébként, amelyeknek megkockáztatom, hogy ennek ellenére volt lelkük, pl. Crysis. )
Megmutatni meg nem akarja, pedig nagyon kíváncsi lennék rá én is, hogy ezeket hogy tudja akadás mentesen futtatni. 🤣🤣🤣
Kb ennyi szerintem megéri a 20at amiért kinálják, már ha átjött ez a far cry primal meg a hogwarts legacy feeling. Valahol a kettő közt helyezkedik el.
Majd meg szombat vasarnap neki ulok, hatha.
Egy átlagos akció játék,egy csodás világban!
Nagyon értenek a srácok egy világ megalkotásához,a FC játékokba is lenyűgözött az elém tárt világ,de ennyi.Maga ez a tipik FC játékmenet/feeling ahogy írtad untig elég volt a 6. résszel bezárólag.
A warez Jani örülhet,ha még itt van az oldalon egyáltalán :D
a bemutató alapján jónak tűnik de,a bemutató az nem jelent semmit se még 3 nap remélem nem lesz totál optimizálatlan és buggos.
Mindezek ellenére én nem reménykednék bármi értékelhető játékteljesítményben azzal a VGA -val, 2015 -ös középkategória, a minimum követelmény felét ha eléri a GPU teljesítmény és a VRAM is csak a fele a minimumnak. És az bizony édes kevés lesz egy UE5 -ös címnek.
És a next gen grafika hol marad ez esetben a next gen igényekhez?
Vagy láttad már?
Es ne mond hogy youtubeon xd
Akk honnan tudod hogy hiteles a gepigeny?
Ha valaki szerint 2023ban egy akár 4ks youtube videón nem tudja megallapitani hogy egy játéknak milyen a grafikája az szimplán vak
És kB hülyének lettem nézve
Akk az én válaszom is had legyen már hasonló stílusban számára
És első sorban Kings bounty szokásos hulyesegere próbáltam reagálni
Neki minden next gen már 5eve
És emiatt sokszor mások gépét szidja
Komolyra fordítva a szót, egy 6700XT már egyáltalán nem számít magas gépigénynek FHD mellett, ha hozza a high beállítások mellett a 60 fps - t. Az már más kérdés, hogy ehhez be kell kapcsolni az FSR - t is, ami max. Quality módig elfogadható. Ezt natívban kellene hoznia.
Ez a PC-s gépigény még abban az esetben krv magas lenne ha nem lenne ott, hogy FSR kell hozzá, de így pedig egyenesen vicc. Értem én, hogy sűrű vegetáció, nagy térkép stb. de más játék is volt már hasonló kidolgozottsággal, ráadásul kiadón belül: Ghost Recon Breakpoint, ott is sűrű dzsungel, hatalmas világ és mégsem kell semmi trükk, hogy fusson natív megjelenítés mellett 100+ FPS-el.
Eddig érdekelt a játék, de az ember a pénztárcájával szavazik. Én már pedig nem fogok támogatni semmilyen olyan kezdeményezést, ahol az FSR/DLSS/XeSS nem mint segítség van jelen a gyengébb konfigurációval rendelkezők számára, hanem mint kötelező elemek mert ezzel a fejlesztő két dolgot meg tud spórolni: az optimalizációt és a TAA hatékony és jól működő implementálását, mert az upscale megoldja (hát már ahogy sikerül neki ugyebár) az élsimitást.
Én kis naiv azt hittem, hogy az upscale lényege az lesz, hogy leveszi a terhet a GPU-ról az egyik legmegterhelőbb folyamatban (élsimitás) ezzel FPS-t megtakarítva, amit fel lehet használni a Ray Tracing-hez és akkor végre az AAA kategóriában nem kell szemrákot kapni a rendre undorítóan implementált, villódzó, bugos felületi tükrödőzésektől és össze-vissza flickerelő árnyékoktól a távolban mert a valós idejű sugárkövetés különböző fajtái ezt konkrétan bugmentesen megoldják és sokkal szebben is ráadásul.
Persze egy szavam nem lenne, ha ezek a megoldások eredményeznének olyan minőségű képet mint a natív, de az FSR jellemzően villódzó éleket és ghostingot hoz, a XeSS AA része rendben van de borzasztóan homályosítja a képet, a DLSS szimplán pedig túlszaturált, olajfestmény szerű hatása van. Meg azt sem értem miért az FSR 2.0-át erőltetik mindenhol, amikor már a 2.1 is kijavította a gyerekbetegségeinek jó részét, de már a 2.2 is elérhető lenne jó ideje.
Bár amíg a kiadók nagyrésze valamikor az előző generáció elején-közepén létrehozott motorokat próbálják teletömködni az új feature-ökkel, addig nem is kell csodát várni. Alapjaiban nem erre voltak felkészítve ezek a szoftverek, hogy valós idejű ray, path, shadow tracing, AI skálazás és miegymás, ezeket csak amolyan 'sufni tuning szintjén tudják implementálni és nem kell csodálkozni, hogy szarul néz ki de cserébe legalább szarul is fut. Bár így könnyebb skálázni a generációk között, prevgen azért küzd a 30 FPS-ért mert a polygon számok nőttek azért jelentős mértékben, a nextgen meg azért küzd a 30 FPS-ért mert forced use az összes előbb említett sufni tuningban bepattintott cucc, hogy nézzen már ki valahogy jobban a prevgen verzióhoz képest. Mi PC-sek meg nyeljük a kékeres méterest, mert régen is voltak optimalizálatlan hulladékok, amikor csak 3 fele oszlott meg a figyelem, PS/Xbox/PC de most oldPS/newPS/oldXbox/newXbox + a PC verzió valahol játsza a sereghajtó szerepet ötöd-hatod rangú lesajnált szemétként.
En sokat nem varok a jatektol, mivel ubisoft de azert majd kivancsisagbol megnezem, hatha vegre ossze tudtak hozni valami ertelmeset.
Days of uncharted war 😅
Recommended: (60 fps / 1080p) Intel Core i5-11600K 3.9 GHz / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 16 GB RAM graphic card 8 GB GeForce RTX 3060 Ti / Radeon RX 6700 XT or better 90 GB SSD Windows 10/11
Ultra: (60 fps / 4K) Intel Core i7-12700K 3.6 GHz / AMD Ryzen 7 5800X 3D 3.4 GHz 16 GB RAM graphic card 16 GB GeForce RTX 4080 / 24 GB Radeon RX 7900 XTX or better 90 GB SSD Windows 10/11
Ez már bizakodásra ad okot,legalábbis optimalizáció terén.
Lassan 10 éve annak, hogy az Ubi nem jelentkezett új IP-al, már csak ezért is izgalmas. Grafikailag, és itt most nem feltétlen csak a textúrák felbontására gondolok de mocsok jól néz ki, maga az egész világ és az art design.
Kíváncsian várom, hogy többet megtudhassunk mert ez most kivételesen érdekel.
Egyébként nyilván van egy jó motorjuk amin az FC-k mennek, miért akkora gáz, ha azt használták? Még ha bizonyos (jó) mechanikákat át is hoznak, akkor sem lesz egyből Far Cry: Avatar.
Én itt egyetlen egy dologra utaltam, mégpedig hogy ilyen grafikával, ha figyelembe vesszük idén milyen gépigényeik vannak az új játékoknak, a 4090 se lesz elég 4k-ban a 60 FPS-hez.
Mi más összefüggés lehet a két játék között,hanem az FPS nézet és a Ubisoft?
Ha elrontják,akkor igen,de szépen megcsinálják,akkor kevésbé.
Majd kiderül :)
Lehet szidni a Ubisoftot (én is szoktam) de az elvitathatatlan tőlük, hogy világok felépítésében és akkor itt most értendő a méretük, látványuk, atmoszférájuk stb. konkrétan az egyik legjobbak az iparban.
Ha már az Odysseyről van szó, hallgasd meg YT-n a Main Theme-jét a játéknak, vagy pár sea shanty-t mint pl. a Tale of Leonidas. És ezek a dallamok mind szerves részei a játéknak. Vagy ott van az Origins ami nekem benne van a kis személyes Top 10 of all time listámban, zseniális játék.
Ezt a Far Cry reskin dolgot meg tudom érteni, de viszont azt is látni kell, hogy ha van egy recept, ami mondjuk úgy arra biztosan elég, hogy legalább annyi embernek tetszen, hogy ne legyen mínuszban a költségvetés és még kis profitot is hoz akkor az már jó vállalati szempontból. Se az Ubi se senki nem kommunikálja azt, hogy műfaj teremtő lesz a Frontiers of Pandora, egy tisztességes iparos munkára kell számítani és akkor nem lesz baj. De ezzel szerintem mindenki tisztában van aki egy pillanatra is elgondolkodik a játék vásárlásán. Továbbá Cameron személyesen vett részt a játék fejlesztésében, nyilván nem gameplay design director minőségben de az, hogy egy végig unalmas, repetitív sztorit kapjunk azt erősen kétlem. Elvileg kánonnak fog minősülni a játék az Avatar univerzumban, úgy, hogy már be van rendelve két film folytatás is, nem kockáztatná meg, hogy szar legyen ha nem látná hogy jó a végeredmény mert az az egész franchise életébe is kerülhet akár.
Az utolsó AC, a Valhalla heteken belül 3 éves, az utolsó FarCry, a 6 pedig szintén heteken belül 2 éves.
Azért ezek szerintem már olyan intervallumnak tekinthetőek ahol a folytatásnak igen is van létjogusáltsága, még abban az esetben is ha hasonló nagyon a gameplay az előzőhöz képest. Ha 2020 őszén elkezdted a Valhallát akkor egy egészséges tempóval kész lettél vele Februárra kb., 2.5 év telt el a kampány utolsó küldetése és a Mirage megjelenése között, kétlem, hogy telítődve érzi magát bárki. Ez már a nem a PS3&4 éra ahol tényleg évente fosták kifelé az epizódokat.
De ha csak a FarCry-t is nézzük, 2 éve jelent meg a 6, ha éppen idén kész lett volna a 7. akkor se tudnám azt mondani, hogy túlságosan korán.
Visszatérve az Avatarra, az, hogy kinek mi tetszik nagyon szubjektív. Most konkrétan, hogy egy példát mondjak, én nem kifejezettem kedvelem a sokak által RPG alfa és omegának tartott Elden Ringet, számomra embertelenül repetitív (pont mint neked az Ubi játékok) és ha valaki kötelező jeleggel leültetne a gép elé pisztollyal a tarkómnál, hogy válasszak, hogy AC Odyssey 3. végigjátszás vagy Elden Ring amibe össz. lehet kb. 1 órám, legnagyobb nyugalommal választanám az Odyssey 3. etapot. Nem vagyunk egyformák. Én pontosan tudom mit várhatok egy Ubisoft játéktól és nem képzelek bele többet, így nem is igazán fog csalódás érni. Olyan mint a meki, ezerszer ettél már sajtburgert, pontosan tudod milyen az íze, mennyire fogsz jól lakni vele, tudod, hogy nem egy gourmet mestermű, tudod, hogy nem az egészségedet szolgálja, de az 1000. alkalommal is be fogsz menni egy menüért a mekibe mert pontosan tudod, hogy mit fogsz kapni a pénzedért, és végeredményben egyébként egy finomat fogsz enni, igaz nem lesz életed egyik legmeghatározóbb étkezési élménye..de ízleni fog.
Szerintem valami ilyesmi a helyes hozzáállás. Aztán ha abba a sajtbureszbe alapáron a pont aznap tesznek bele bónuszként egy-két szelet bacon-t is mert valami promóció van az meg még nagyobb öröm... Lefordítva, miért ne lehetne egy jó játék a Pandora? Biztosan a szokásos Ubi recept, de lehetnek benne olyan kis plusszok, más dolgok ami eddig nem volt. Hátha a készítőket is inspirálta maga az IP, az is lehet, hogy meg fogunk lepődni. Bármi is legyen, rossz játék nem lesz, max legrosszabb esetben is egy középszer mint pl. a FarCry 5.
Én is tps-re számítottam
Így asszem egy far cryt kapunk avataros csomagolasban