Teljesen új motort kap a Diablo 4
Az AusGamersnek adott interjúja során a Blizzard elárulta, hogy egy teljesen új motor kerül majd a Diablo 4 alá. A részletekbe nem nagyon mentek bele, de elárulták még azt is, hogy a játék fizikai alapú renderelést használ majd. Ez azt jelenti, hogy a csapat sokkal realisztikusabbá teheti a fémet, bőrt, vért vagy a szőrzetet és hajat.
Az új motornak köszönhetően a Blizzard a kameranézeten is fontos változtatásokat alkalmazhat, amelynek köszönhetően jobb valós idejű átvezetőket kapunk majd, illetve ráközelíthetünk vagy eltávolodhatunk a tereptől. Egy-egy World Boss esetén pedig a kamera automatikusan eltávolodik majd, hogy sokkal átláthatóbb harcban legyen részünk.
Az új motor lehetővé teszi még a dinamikus időjárás bevezetését, illetve a változó napszakokat is. Végül, de nem utolsósorban pedig a környezet is rombolható lesz, valamint az animációk is sokkal jobbá válnak majd.
Műfaj: Akció, Szerepjáték, Hack and Slash
Fejlesztő: Blizzard Entertainment
Először is nagyon jól skálázható lesz állítólag, és rendesen lehet benne terepet formálni.
Az ellenfelek ellökésével is bontható lesz a környezet, és a nagyban bontható környezettet is ki lehet használni az ellenfelek ellen. Tehát ha valamit átlöksz egy oszlopon, vagy neki egy falnak, akkor mind a kettő sérülni fog.
Ezek mellett most magasságában is játszható helyek lesznek, tehát szikla platókon vagy falakon is könnyen lehet föl-le ugrálni.
A nap-éj ciklus nem valami nagy cucc... meg a random időjárás sem, de nagyon szép lesz.
Ezek után ez nekem inkább PR dumának tűnik, vagy lehet hogy sokan adtak hangot annak hogy a bemutatott D4 demo az majdnem egy az egyben egy D3...
A környezet rombolhatóság az egyetlen ami megfogott de ha visszagondolok a D3-ban is volt rá lehetőség hogy a csillárt az ellenfélre ejtsük, vagy hogy a falkitámasztást kirúgjuk. És ez is simán elmegy rombolhatóságnak. Remélem nem a robbanó hordókra gondoltak ezzel...
Rombolhatóság nálam valahol a Red Faction 1 és Guerilla környékén kezdődik megspékelve kis Magica hatással. RF 1 és RF:G-ben amikor ha volt elég robbanóanyagod kb majdnem mindent felrobbanthattál, épületeket, hidakat, barlangban új átjárót, stb...Diabloban szerintem valahogy így kellene kinéznie:
- kő oszlopokat és faépületeket lehetne ripityára robbantani, a robbanás elsodorná a körülötte állókat, sebezné őket
- meteor spell hatására kráter képződne amiben az esővíz lassan összegyűlik
- megmászhatatlan sziklafalat megsorozva leomlik és fel lehet mászni az omláson
- kő őrtornyok aljába tűztornádót vagy tűzfolyamot idézve a tűz felfut a toronyban és kiégeti teljesen - utána csak lootért kell bemenni 😀
- láva varázslatok nyomot hagynak a pályán, idő után hűlne csak ki, addig is sebezné aki "rálép" - eső elpárologna róla
- befagyott tó felszínét tűzmágiával át lehet törni...gyakorlatilag csak le kellene másolniuk a Magica 1 varázslatainak hatását a környezetre - másolásban úgy is jó a blizz, lásd Warcraft, és ha a Magica-t továbbfejleszti, még jó is kisülhet belőle, lásd Warcraft, pláne ha az effektek maradandóak lesznek, pl földoszlop emelés. De a chain lightning a vízben = rossz ötlet 😃
- cseppkőbarlang és némi fizika is érdekességeket tudna művelni, illetve sok felnyársalt ellenfelet