Az AusGamersnek adott interjúja során a Blizzard elárulta, hogy egy teljesen új motor kerül majd a Diablo 4 alá. A részletekbe nem nagyon mentek bele, de elárulták még azt is, hogy a játék fizikai alapú renderelést használ majd. Ez azt jelenti, hogy a csapat sokkal realisztikusabbá teheti a fémet, bőrt, vért vagy a szőrzetet és hajat.

Az új motornak köszönhetően a Blizzard a kameranézeten is fontos változtatásokat alkalmazhat, amelynek köszönhetően jobb valós idejű átvezetőket kapunk majd, illetve ráközelíthetünk vagy eltávolodhatunk a tereptől. Egy-egy World Boss esetén pedig a kamera automatikusan eltávolodik majd, hogy sokkal átláthatóbb harcban legyen részünk.
Az új motor lehetővé teszi még a dinamikus időjárás bevezetését, illetve a változó napszakokat is. Végül, de nem utolsósorban pedig a környezet is rombolható lesz, valamint az animációk is sokkal jobbá válnak majd.






Először is nagyon jól skálázható lesz állítólag, és rendesen lehet benne terepet formálni.
Az ellenfelek ellökésével is bontható lesz a környezet, és a nagyban bontható környezettet is ki lehet használni az ellenfelek ellen. Tehát ha valamit átlöksz egy oszlopon, vagy neki egy falnak, akkor mind a kettő sérülni fog.
Ezek mellett most magasságában is játszható helyek lesznek, tehát szikla platókon vagy falakon is könnyen lehet föl-le ugrálni.
A nap-éj ciklus nem valami nagy cucc... meg a random időjárás sem, de nagyon szép lesz.


Ezek után ez nekem inkább PR dumának tűnik, vagy lehet hogy sokan adtak hangot annak hogy a bemutatott D4 demo az majdnem egy az egyben egy D3...
A környezet rombolhatóság az egyetlen ami megfogott de ha visszagondolok a D3-ban is volt rá lehetőség hogy a csillárt az ellenfélre ejtsük, vagy hogy a falkitámasztást kirúgjuk. És ez is simán elmegy rombolhatóságnak. Remélem nem a robbanó hordókra gondoltak ezzel...
Rombolhatóság nálam valahol a Red Faction 1 és Guerilla környékén kezdődik megspékelve kis Magica hatással. RF 1 és RF:G-ben amikor ha volt elég robbanóanyagod kb majdnem mindent felrobbanthattál, épületeket, hidakat, barlangban új átjárót, stb...Diabloban szerintem valahogy így kellene kinéznie:
- kő oszlopokat és faépületeket lehetne ripityára robbantani, a robbanás elsodorná a körülötte állókat, sebezné őket
- meteor spell hatására kráter képződne amiben az esővíz lassan összegyűlik
- megmászhatatlan sziklafalat megsorozva leomlik és fel lehet mászni az omláson
- kő őrtornyok aljába tűztornádót vagy tűzfolyamot idézve a tűz felfut a toronyban és kiégeti teljesen - utána csak lootért kell bemenni

- láva varázslatok nyomot hagynak a pályán, idő után hűlne csak ki, addig is sebezné aki "rálép" - eső elpárologna róla
- befagyott tó felszínét tűzmágiával át lehet törni...gyakorlatilag csak le kellene másolniuk a Magica 1 varázslatainak hatását a környezetre - másolásban úgy is jó a blizz, lásd Warcraft, és ha a Magica-t továbbfejleszti, még jó is kisülhet belőle, lásd Warcraft, pláne ha az effektek maradandóak lesznek, pl földoszlop emelés. De a chain lightning a vízben = rossz ötlet

- cseppkőbarlang és némi fizika is érdekességeket tudna művelni, illetve sok felnyársalt ellenfelet

