Nem lesz új Assassin's Creed játék 2019-ben
Szerző: xoki | 2018. August 22. | hír | 41 hozzászólás
A Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot elárulta, hogy 2019-ben nem fog új Assassin's Creed játék megjelenni, hanem az Assassin's Creed Odyssey bővítésére fókuszálnak majd.
Az Assassin's Creed Odyssey októberben jelenik majd meg, és megjelenését követően folyamatos frissítésre számíthatnak a játékosok. Mivel két játék egyszerre készült, ezért kaptunk 2017-ben és kapunk most is egy új részt, ellenben 2019-ben megint szünetel egy kicsit a széria, ahogy 2016-ban és 2008-ban is.
Mivel volt már rá példa, ezért nem túl meglepő döntés, főleg ha figyelembe vesszük azt az információt, mely szerint az Odyssey sokkal terjedelmesebb lesz, mint előde, az Origins.
Assassin's Creed Odyssey
Megjelenés: 2018. October 05. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Ubisoft Bucharest, Ubisoft Kiev, Ubisoft Montpellier, Ubisoft Montreal, Ubisoft Quebec
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Ubisoft Bucharest, Ubisoft Kiev, Ubisoft Montpellier, Ubisoft Montreal, Ubisoft Quebec
Hozzászólások: 38
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Mai világban a játékok azért lettek könnyebbek mert manapság nem divat hogy a játék kihívást nyújtson a játékosnak. Már nem azt a világot éljük ahol ha egy részen elakadsz 5X újra kezded, egyből felmegy steamre és lehordja a játékot mindennek. Régen nem volt ilyen lehetőség, annyiszor kezded újra ahányszor nem megy 😃
Korábban azért ha vettél egy játékot 10-12.000.-ért azért megbecsülted és nyüstölted amíg tudtad, kerestél hozzá tartalmakat az újságok cd mellékletein vagy a 128/64-as neteden. Vagy beszereztél egy trainert hozzá.
És igen, visszhang nem nagyon volt, pláne nem olyan szintű mint most, ami egyik napról a másikra megállíthat egy játék fogyást, pl a 0. napos negatív review-k tucatszám és máris oda az előretervezett több ezres fogyás az első hónapra.
Nehézség most is van ha keresel olyan játékot. Inkább a könnyebbség abból adódik, hogy szélesebb réteg foglalkozik vele, ezt kombinálva a visszajelzésekkel, egyértelmű merre felé megy a fejlesztési irány. Ha az az igény, hogy könnyebb legyen, az lesz. Ha az az igény hogy legyen benne multi, lesz.
Majd meglátjuk az Odyssey mennyire lesz terjedelmes.
Az egyik az ár.
Jelenleg az "elfogadott" AAA ár az 60€, átváltva kb 19440.- vagyis számoljunk 20.000.-el. Mára már a kiadók-készítők - felesleges vitázni most hogy a gonosz kiadó lehúzza a szegény programozót és művészt, vagy hogy a szegény kiadó nem tud mit csinálni ha a fejlesztő ekkora összeget akar a termékéért, a vita szempontjából lényegtelen - ezt keveslik. Az okait is most felesleges kutatni, hiszen mondanak sokfélét, drágult az élet, a fejlesztési költségek, a marketing, mert meleg van, mert hideg van, lényegtelen. Pár cikk szerint a kiadók-készítők a jelenlegi 60€-t akarják feltornázni 100€ környékére már évek óta, hogy nekik megérje a játékfejlesztés. Ennek a célnak az eléréséhez sok mindent bevetettek az elmúlt években, és az ingame mikrotranzakciók is részben ezért kerülhettek bele az "egyszer kifizeted és játszol" vagyis buy to pay, b2p címekbe. A mikrotranzakciók részei voltak a lootboxok és a fixen itemeket, xp-t akármit adó ládák, vagy éppen az opció hogy a a sapka megjelenítést kikapcsolhatod, esetleg különféle "szolgáltatások", mint karakter átnevezés, változtatás, vagy plusz tartalomnak mondott dlc-k és season passok.
A lényeg, hogy a 60€ felett fizess még kb fele annyit, hogy legyen egy teljes játékod. Ugye elég csak az alapjáték 60€+30€ seasonpassos játékokra gondolni.
Single vs multi
Nem az AC: O volt az első single game amiben fizetős "segítséget" vehettél igénybe. Volt már hasonló jóval korábban is, pl a Mass Effect 2 esetében, ahol geart vásárolhattál bioware pontokból amit persze valódi pénzért lehetett vásárolni. És mindkettő masszívan single játék.
Tehát, single vs multi.
Egyfelől a single játékát mindenki úgy játsza ahogy akarja. Senkinek sincs joga hogy leszólja a másikat érte, mert mondjuk teljesen csalással viszi végig vagy mert fizetős szolgáltatásokat vesz igénybe. Senkinek semmi köze hozzá. Én is használtam csalásokat single játékokban. Volt amelyiket megbántam, volt amelyiket nem. Volt ahol második nekifutásra használtam csak, hogy a történet másik ágát gyorsabban végignyomhassam, és volt hogy azért mert végtelen élet végtelen lőszerrel volt kedvem hentelni az adott időszakban.
Másfelől ma már ismét ott tartunk, hogy jelenleg már nem elég a 60€ alapjáték és a 30€ season pass, kell még több bevétel a kiadóknak-készítőknek, így bekerülnek a mikrotranzakciók. Mindenki úgy játszik singleben ahogy akar, de egy valamit érdemes figyelembe venni. Ha a single gamekben a mikrotranzakció beváltja a kiadók-készítők hozzá fűzött reményeit, akkor az terjedni fog. Egyre több single játékban fog megjelenni, egyre nagyobb hatással. Személy szerint én nem szeretnék egy olyan játékot, ami 60€ alap + 30€ season pass, hogy a történet kerek legyen, és mellette kb kötelező 3-5 lootboxot venni, mert máskülönben a farmolásra elmegy 20+ óra, vagy máskülönben nem tudsz az adott játékban továbbjutni, mert a továbbjutáshoz szükséges kulcs lootboxból eshet, persze véletlenszerűen.
Multiban a 60+30 mellet a mikrotranzakció csak kozmetikai itemeket adhat, a jelenleg elfogadott íratlan normák szerint, ingame előnyt nem. Ebbe persze nem tartozik bele a különféle xp boosterek és társaik, melyek nem egy multi játékban jelen vannak, a legkülönfélébb formákban. Ám ezek ellenére számos játékban lehet pénzért fegyvereket is vásárolni: Division, Wildlands, Watch Dogs, Assassins Creedek. Igen, a példában mind mind Ubi cím, de az a véletlen műve, tekintettel arra hogy ezeket a címeket végignyomtam, de példába bele kerülhetett volna a Mass Effect 2, Mass Effect Andromeda amiket szintén lenyomtam.
Multi játékok esetében szintén több felé érdemes figyelni.
A F2P multik esetében a mikrotranzakció és lootbox az, ami miatt az adott játék fut még. Abból van bevétele a kiadóknak-készítőknek. Itt is volt egy kisebb lootbox lázadás, mely során el lett érve hogy valamit csak adjon, ne legyen üres az adott lootbox amit 1-5€-t vásároltál. Plusz efelett megjelentek a különféle "előfizetések" is, melyek jellemzően xp boostot, cradit boostot adnak. Pl WG World of Tanks, World of Warships, vagy a Blizzard Heroes of the Storm.
B2P multik esetében is megjelentek a lootboxok és társaik, ami várható volt, hiszen a F2P gamek sikeresen bevezették ezt a modellt.
Ám gyakran még ez is kevés és megfejelik havidíjjal is az adott multi élményt, lásd a Blizzard World of Warcraftját. Megveszed 45€ -ért, majd 10-12€ havidíj mellett vásárolhatsz szolgáltatásokat 10-30€-ért, hátasokat, kozmetikai cuccokat 10-30€-ért.
folyt...
Játékidő
Nem tudom mindenkinek fontos-e, számomra az, hogy az adott 60€-s alapjáték tartalmazzon elegendő játékidőt. Az elegendő idő nálam 40 óra körül van. Ha ennél több van benne és az nem feltétlenül eszetlen farmolás akkor számomra jó vétel volt, pl Division 1, végeredménye 320 óra, igaz abból vagy 100 a végén farmolás volt, de volt célja és láttam a végét, volt haladás.
Ha egy 20€s játékban nincs csak 5 óra kaland, akkor az számomra rossz vétel, pl Star Trek Bridge Crew 4 óra single tartalom, utána random ismétlődő feladatok, céltalanul, vagy Titanfall 2, 8 óra single történet és annyi.
DLC-ket Season Passokat elvből nem veszek. És bár van amihez kellett volna a teljesebb képhez, pl Divison 1, nem bántam meg végül hogy nem vásároltam meg őket, mert a Division esetében pont a beharangozott/elvárt tartalmaz nem hozták a DLC-k.
Mindenki maga dönti el, hogy melyik játékot veszi meg, támogatva ezzel a kiadók-készítők munkáját és döntéseit. Ami jobban fogy, annak lesz folytatása, az vezethet be újabb és újabb trendeket. Fel lehet hívni egymás figyelmét az esetleges problémáinkra egy trenddel kapcsolatban, de ezt meg lehet tenni kulturáltan is, személyeskedésektől mentesen.
Rendben?
Persze hogy az AC volt az első ahol éltél ezzel a lehetőséggel, mert ez az (egyik) első játék amiben van ez a lehetőség. Még saját magad is bevallod hogy az opció nélkül csak idegesítő lett volna a játék. Mondjuk azok alapján amiket írsz csoda hogy a New Game opciót megtalálod anélkül hogy a supportnak fölajánlanál egy száz eurós utalást csak segítsenek elindítani a játékot. Abban az irgalmatlanul naiv tévhitben élsz, hogy az ilyeneket nem használnák ki a cégek, közben azt sem veszed észre hogy már az AC is pont ezt csinálja.
Mivel tudom hogy úgy is emlegetni fogod megint hogy ingyen meg torrent, találj ki valamit amit mondani is akarsz ezzel, mert egyedül te emlegeted, senki nem mondta itt hogy ingyen akarná a játékokat vagy warezolni.
Nem állítottam hogy ismerlek, minden pontban csak arra reagálok amiket itt írsz.
Ha gondolod 3 nyelven is eldiskurálhatunk immunológia témában, ígérem ha te jössz ki győztesen visszavonulok😉
Valószínűleg azért nem csinálhatom annyira rosszul, ha ennyire nem érdekel mi mennyibe kerül.
Egyébként meg már nagyon eltértünk a lényegtől. Egy dolog van, ami nem lehet probléma senkinek, leírom még egyszer: Amennyiben single játékok esetében lehetőség van a mikrotranzakciókra, az egyáltalán nem baj, multi esetében már igen. Ha egy single játék esetében mikro nélkül játszhatatlan lesz a játék, az megint probléma, de ha lesz ilyen arra majd csak akkor térjünk vissza (mondjuk a Dark Souls - ok vagy a Cuphead ilyenek, de erről ugye megoszlanak a vélemények). Ezeket vannak sokan aki végig tudják szenvedni, nekem szórakozás helyett az ilyesmi nem hiányzik. Szóval mondom, akkor kell visszatérni erre ha valóban nem lehet egy 20 ezer forintos játék single részében tovább haladni ha nem fizetsz érte még további összegeket. Számomra ez jelentené a szemétséget (az androidot ne vegyük bele, az eleve arról szól hogy fizess). Mondjuk a notórius warezolókat ebben az esetben nem sajnálnám, bár gondolom a crackerek erre is találnának valami megoldást.
Elmondom hogy szerintem mi a probléma. Lassan 10 éve tartó trend az hogy a játékok zöme egyre könnyebb. Persze egy AAA-s címnek aminek széles rétegek előtt kell tetszelegnie nehéz egyensúlyoznia aközött hogy kihívást is jelentsen, de közben ne legyen teljesíthetlen sok ember számára. Mégis egyre inkább a teljesen casual playerek felé nyitottak a fejlesztők aminek hatására ma ott tartunk hogy sok játékot egy szobanövény intelligánciájával is végig lehet vinni.
Én azon a véleményen vagyok hogy egy játék (főleg a kaland / RPG játékok) igenis nyújtsanak kihívást. Kényszerítsen rá hogy taktikázzak, gondolkodjak, legyenek benne fejtörők, számítsanak a döntéseim. Ettől lesz interaktív, ezért szerettem bele anno a játékokba. Ha gondolkodás nélküli kikapcsolódásra vágyom akkor olyan jellegű filmet nézek vagy zenét hallgatok.
Magánvélemény szóval tessék úgy is kezelni.
Ezzel (legalább) két gond van:
Nem egy rózsaszín buborékban élünk, hanem a való életben. Egy ilyen lehetőséget garantáltan kihasználnának a nagyobb cégek. Ha tetszik ha nem, az AC jelenleg is pontosan ezt csinálja. Te is tudod mi történik az androidon, tudnod kéne azt is, hogy működik ennek a lehetőségnek a kihasználása. Ha azt látják, hogy ennek sikere van, és van esélye terjeszkedni, meg fog történni, hogy a játékból már nem csak DLC-kre elegendő mennyiségeket vágnak ki a kiadók/fejlesztők és dugnak DLC-k mögé, hanem már az olyan kis dolgokat is mint a lőszer és életerő pakkokat is meg tudnak nyirbálni, hogy még többet próbáljanak ki kaparni az emberek zsebéből. Igen, tudjuk, a seggedet is pénzzel törlöd, te megengedheted magadnak, hogy percenként vegyél valamit, a baj hogy rajtad kívül léteznek pármillió másik ember, akiknek igen is sok lenne, hogy a 60€-s ár mellett még külön költeniük kelljen arra is, hogy a játék élvezhető legyen.
A másik, hogy te szent jogodnak véled, hogy csak mert pénzed van, követelheted egy fejlesztőtől hogy a te igényeidhez hajlítgasson egy játékot, jelen esetben legyen opció arra hogy könnyebb legyen. Sajnos ez egy sokkal elterjedtebb eszme, mikor a játékosok minden szarért könyörögnek aminek semmi keresni valója a játékban, de neked sikerült továbbfejleszteni.
A játékok jelentős része valamilyen kihívásról vagy kihívások sorozatáról szól. Ez nem vélemény, ez tény. Még az Assassin Creed is. Amíg van egy elvárt feladatod, amit el kell végezned, egy kihívást végzel el, legyen az kisebb vagy nagyobb, a te esetedben legyen annyira kicsi hogy már nincs is. Ez is a kikapcsolódás egy formája. Ha neked az adott játék nem érződik úgy mint egy kikapcsolódás, akkor nem neked való. Ha egy Dark Soulsot nem élvezel, akkor nem pénzt hajigálsz a monitorhoz, hogy számodra élvezhetőbb legyen, hanem játszol mással.
Tudom, a falnak beszélek, neked a fű akkor is kék marad és egy rózsaszín buborékban élünk ahol minden cégnek kötelező azzal teleszemetelni a játékot amire kedved van csak mert gazdag vagy (ne aggódj, nem felejtettük el, tudom hogy szereted hangoztatni). De mikor azt látom, hogy valaki tényleg arra buzdítja a nagyobb cégeket, hogy ilyen gusztustalan módon húzzák le a játékosokat, csak mert nem bír betelni azzal hogy mennyi pénze van és megengedheti magának hogy másnak szar legyen, az már egy kicsit sok. Mindegy, eddig bírtam, a maradék ép elmémre való tekintettel leállok.
Warezolos beszólásnak pedig megint semmi értelme és koze sincs a dologhoz. Leírtál egy másolásvédelmet ahol a fizetős játékosoknak kell pluszban fizetnie egy olyan védelemért ami csak a kiadót védi és azt is csak ideiglenesen.
Itt pont az a cél akinek van pénze és nem tud játszani fizessen. Csak mert egy játék nehéz még nem jelenti hogy rossz is. Persze a Dark Souls szerintem is a tul nehéz kategória.
1. Ha minden alkalommal ugyanaz a mondanivalód, ugyanazokkal az érvekkel támasztod alá, és ugyanúgy nem hagyod meggyőzni magad mások által, akkor tökéletesen felesleges vitát indítani. Szerintem az aktív tagok többsége (de én egészen biztosan) álmából felkeltve is tisztában van az álláspontoddal ebben a témában, olyan sokszor hangoztattad azt az utóbbi időben.
2. Generálsz egy vitát, aminek semmi értelme, és senkinek sem jó. Eddig egyetlen alkalommal sem sikerült meggyőznöd senkit, és téged sem nagyon győztek meg soha. A legtöbb esetben nem sokan értenek veled egyet, és te ezt tudod is, sőt, annak is a tudatában vagy, hogy ez egy kényes téma a többség részére, és sokak tyúkszemére fogsz rálépni (ehhez elég vetni egy pillantást a hozzászólásod által generált kommentháborúra). Ha tudod mindezeket, mégis minek indítasz vitát? Illetve ha tudod, hogy megosztó lesz az, amit írsz, hiszen eddig minden alkalommal az volt, akkor miért lepődsz meg az emberek reakcióján? Persze lehet mindenkit irigynek nevezni, meg (részben jogosan) felháborodni, hogy miért sértegetnek, de akkor minek indítod el a lavinát?
Ez volt az utolsó alkalom, hogy megszólalok ebben a témában. Lehet ezután személyeskedni, az életkorommal dobálózni, de nem fogok erre válaszolni. Tudom, hogy későn írok, mert ez a kommentháború már lement, de szeretnélek megkérni, hogy ne indíts el egy következőt.
AC sorozat szerintem túlnyomórészt a különleges fegyverarzenálnak és mozgáskultúrának köszönhette a sikere egy részét. Ebből az arzenálból kikerült az alkarpenge az Originsben és jó eséllyel az Odysseyben sem lesz benne.
Durva hasonlattal, de Doom lehet BFG nélkül? Halo lehet Jeep (Warthog vagy mi volt a neve) nélkül? Star Wars játék lehet fénykard nélkül (Még a Rogue One végére is csak bele kellett rakni)? Persze, lehet, de nem biztos hogy mindenki vevő lesz rá aki megvette volna, ha a kihagyott tárgyak benne lennének.
Be fogom zsákolni, igaz nem megjelenés napján, mert bár kedvelem az ókori görög történelmet és kíváncsi vagyok mit hoznak ki belőle, de ennek közel sem lesz annyi köze az AC-hoz, mint az Originsnek, és zavar hogy AC címkével árusítják. Így persze hogy a nagy kedvenc AC2 vagy a Black Flaghez lesz hasonlítva.
El lehet menni orvgyilkosok nélküli irányba is, meg is tették korábban már, csak éppen Watch Dogsnak hívták azt a játékot.
Elődökről is lehet érdekes játékot alkotni, sőt, jó pár nagy totál kép nagyon is hasonlított az elődök városáról egy szépen felépített Anno 2070es nagyvárosra, tehát el lehet indulni arrafelé is, másik sorozatcímmel, és senki sem hozná fel, hogy de hát ez nem is AC.
Pár éve bejelentette az Ubi hogy leállnak (talán a For Honor és Wildlands utáni játékokra utaltak) a dlc-season pass mizériával, és jelenleg mintha a Divison 2-nél is ezt hangoztatnák. Ehhez képest az Odyssey is season passos lesz, Gold verzió 100€-ért.
csibeszke37:
scifi AC-t akarsz, van. Ráadásul két rész is kijött már. Watch Dogs 1 és 2. Helyenként eléggé scifi mindkettő.
Sajnos a Ubisoft is elkezdte a rengeteg pénzért megvásárolható cucc árulását, de az igazi játékélményhez semmi szükség rájuk. Én mit régimódi játékos, a történetet, és a dolgok felkutatását élvezem, és sokkal jobb és sokkal többet ad az élményhez, mintha megvenném... Ez a mostani 12-16 éves korosztálynak van kitalálva, akiknél az a menő, hogyha minél több pénzt nyomatnak bele a játékba, és valójában nem is tudnak játszani, de szaladgálnak a beleölt eurókkal...
>elkezdte
Eddig is erről szólt az egész sorozat, csak most már a megvásárolható cuccon belül is vannak megvásárolható cuccok.