Felbukkant az első AMD Ryzen 5 1600 teszteredmény
Az El Chapuzas Informatico weboldal közzétette teszteredményeit a hamarosan megjelenő Ryzen 5 széria egyik példányáról. A Ryzen 5 1600-ról van szó, amely egy 6 magos, 12 szálas, a Ryzen 5 1600X-től 400Mhz-cel kisebb turbo órajellel rendelkező CPU, amelynek várható ára 250 euró környékén lesz.
A tesztre használt alaplap még nem rendelkezik a legújabb frissítéssekkel, amelyek jobb optimalizációt biztosítanak a processzoroknak, ezért valószínűleg egy kicsivel rosszabb teljesítményt produkált. Az oldal állítása szerint a Ryzen 5 1600 játékok terén alulmarad az Intellel szemben, viszont egy fontos információt is hozzácsatolt az elhangzottakhoz: a 2400MHz-től nagyobb memóriák inkompatibilisek voltak az alaplappal.
Íme a teljes konfiguráció:
MSI X370 XPower Gaming Titanium
G.Skill TridentZ DDR4 3600 MHz @ 2400 MHz
MSI GeForce GTX 1070 Gaming Z
Be Quiet! Dark Power Pro 11 1200W
SSD Kingston SSDNow KC400 128 GB
SSD Corsair LX 512 GB
Windows 10 64 bit
Mondok példát: Egy tesztrendszerben, ami mondjuk a dx12 alatti teljesítményt vizsgálja, be lehet minden olyan funkciót építeni, amit a dx12 tud. Játékokba viszont nem, mivel vannak olyan dx12-es lehetőségek, amik ugyan tehermentesítik a VGA-t, de az Nvidia ősi architektúrája miatt ott teljesítménycsökkenéshez vezet (vagy le sem fut). Ezért inkább a játékfejlesztők ezt kihagyják, mert a potenciális vevőik jelentős része Nvidiát használ és azt nem engedhetik meg maguknak, hogy ott ne fusson rendesen a játék. Egy tesztél ugye ez lényegtelen szempont.
Ugyan ez a CPU esetében. Ha mindent kihasználnak, amire lehetőség van és az a piac jelentős részét uraló Intel rendszerén rosszul teljesít, akkor a játék nem lesz eladható. Ez régen is így volt. Egy fx-8350 a tiszta CPU teszteken simán hozta az i7-6700 értékeit, viszont az i5-ök nagyon le vannak maradva. De a Játékok potenciális vásárlói közt egy masszív rétegnek i5 van, őket nem lehet kihagyni a számításból, így a játék optimalizálásánál inkább arra törekednek, hogy azon is jól fusson a játék azon az áron is, ha ezzel csökken az i7-ek, vagy épp az fx-ek teljesítménye az adott játék alatt. Az i7 abból a szempontból nyerésre áll, hogy az ugye egy i5 HT-val, tehát annak szinte mindegy, hogy i5-re, vagy i7-re van-e optimalizálva a játék és ezt a gyártók is tudják, ezért bátran nyúlnak ehhez a lehetőséghez.
Szóval nem igazán a játékokkal van a "gond" a szó eredeti értelmében hanem célzottan így készülnek, hogy a lehető legnagyobb vevőkör számára eladhatóak legyenek.
Az i7 3930k@4500Mhz az i7 7700k@4500Mhz sebessége felett van:
i7 3930k@4500Mhz + GTX 980Ti OC: Physics score: 16.077
i7 7700k@4500Mhz + GTX 1070 OC: Physics score: 13.773
i7 3820@4500Mhz + GTX980Ti OC: Physics score: 11.083
Játékok alatt is kb ez a helyzet azonos órajelen. Az i7 felépítése nem sokat változott a Sandy Bridge óta (i7 2x00) Azonos órajeleken a 2-3-4-5-6-7 széria kb azonos teljesítményt hoz azonos órajelen, csak a 3930k-ba még van +2mag/4szál... Előtte 6700k procim volt 4.4Ghz-en és sok játéknál hozott +FPS-t a 3930k kevesebb mint fél áron.
Valahol az i7 3820@4.5Ghz (4mag/8szál) és az i7 3930k@4.5Ghz között van egy 4.5Ghz-en hajtott i7 7700k.
kornel244
szimplán röhejesnek tartja az AMD-t, úgy egészében... erről van szó szimplán...
/off
na nem rossz eredmények, jók lesznek ezek a procik 😃
Lehet hogy nem ártott volna egy 1080Ti is a teszthez.
Ennyi pénzért megéri.Bőven.
Itt még a memória kezelés nincs kijavítva meg szerintem a biosnak lehet baja rendesen.
Van már fent teszt javított 1800x-ről.20-30%-os növekedés van a sebességben játékoknál.
A 6 mag miatt megéri ráadásul a cpu-z annyi pontot ad neki, mint az i7 6800k-nak!