Bemutatkozott az Unreal Engine 5
Az Epic Games a Fortnite és saját áruháza mellett a sokak által használt Unreal Engine fejlesztője is, akik most bemutatták a grafikus motor legújabb változatát, az Unreal Engine 5-öt.
Geoff Keighley úgy harangozta be a mai bejelentést, mint a nyár egyik legfontosabb pillanatát, és úgy tűnik, tényleg nem viccelt. Az Unreal Engine 5-tel a CGI-t és a való világot megközelítő fotorealisztikus látványvilágot ígérnek, amelynek demonstrálására „Lumen in the Land of Nanite” néven egy PlayStation 5-ön futó tech demót is mutattak.
A videót az UE5 két központi funkciójának demonstrálására szánták, név szerint a Lumen és a Nanite bemutatására. A Lumen egy teljesen dinamikus megvilágítás, amely azonnal reagál a fény változásaira. A Nanite pedig egy olyan mikropoligon geometria, amely lehetővé teszi a hihetetlen részletgazdag geometriai elemek létrehozását.
Egy rövidebb összefoglaló videót szintén közzétettek az új funkciókról, íme:
Az új motor 2021-ben várható. A PS5, illetve az Xbox Series X mellett az alábbi platformokra is támogatja majd a fejlesztést: PS4, Xbox One, PC, Mac, iOS és Android.
Szép grafika, remélem jó játék, lesz, amúgy nagyon tetszett a techdemó.
Az grafikai inger azonnal kézzelfogható, szóval ez egy biztonságos választás a stúdiók számára.
Én azt tapasztalom, hogy az emberek már nem is nagyon szeretnek gondolkozni egy videó játék történésein csak az egyszerű audiovizuális ingerekre figyelnek oda. Ez mondjuk látszik a filmiparon is már néhány évtizede, szóval nem vagyok túlzottan meglepve.
Valami jól néz ki = Jó játék, de már egy év múlva se fogsz emlékezni rá,
Nem annyira jól néz ki, viszont amikor végigjátszod többnek érzed magad emberileg és évek múlva is emlékszel rá = Nem annyira jó/rossz játék.
Erősen sarkított példát írtam és nem mindenkire vonatkozik, azért rengeteg változó van ezzel kapcsolatban.
Azt meg kell jegyeznem, hogy már az Indie játékok is köszönhetően a Unitiy-nek, Unreal-nek és egyéb motoroknak is kifejezetten jól néznek ki. Tripla A-s játékból is van jó, ahogy említettem tisztelet a kivételnek.
Én nagyon örülnék ha ennyi energiát tennének bele magába a játékba is a fejlesztők, nem csak a grafikába. Nem vagyok grafika ellenes, nekem is ugyanúgy leesik az állam egy ilyentől, csak egy videó játékban számomra a grafika csak egy körítés.
Hú, néha kimozdulhatnál a városból.
Focus entertainment is UE-t használt aztán hirtelen előrukkoltak valami "ujjal" ami egyébként ugyan azt tudja, és ugyan úgy néz ki.
Az úgymond In House motorok is sok esetben más motorok módosított változatai.
De vannak olyanok mint az Unreal, ami modolható, alakítható, szinte moduláris, és ha valaki így akarja használni, akkor is azt hiszem, hogy 5%-os részesedést kér csak az Epic.
Vannak olyanok is mint a Blender, ami content creator, amit utána ilyen motorokban lehet használni, és ezek általában ingyenesek és alakíthatók.
Ez egy techdemo. Ami képes futni PS5-ön, vele azonos erősségű PC-n - gondolom én, valamint Series X-en. És bemutatja a következő UE fejlesztéseit, valamint a következő generációs konzolok erejét. Nem azért van ez a techdemo, hogy "ne teljen el nap epices hír nélkül". 😀
Bizonyára lesz játék, ami majd használni fogja a most bemutatott új technikákat, hogy milyen mértékben és mennyire azt majd meglátjuk. De szeretnélek emlékeztetni, hogy a PS4-es UE4 techdemo szintjét, amit anno bemutattak igen is elértük mára, sőt túl is szárnyaltuk azt.
Ajánlom a következő írásokat:
[LINK]
[LINK]
Az UE4-es PS4 tech-demo-t ha megnézed azt a szintet simán elértük, sőt egyes jeleneteknél túl is szárnyaltuk. Ha ugyan ez lesz most is... abba durva belegondolni, már pedig ez alapján van rá esély.
Kedvenceim közt van pl. a dark souls széria, dragon age játékok, witcher 3, unravel, plague tale: innocence, WoW, diablo, GRIS. Azért ezek közül egyik sem tartozik a legszebb játékok közé, (a witcher 3 kivételével talán,) de annak a grafikáját sem azért szeretem mert annyira részletes lenne, hanem mert tökéletes atmoszférát teremt. És ehhez nem kellett sem ray-tracing, sem csoda engine.
Persze nem a fejlődés ellen vagyok, örülök hogy az UE is kap egy újabb verziót, csak arra próbálok kilyukadni hogy elsősorban nem egy mindent tudó tökéletes engine-re van szükség hanem hozzáértő grafikusokra és művészekre akiknek van valamiféle víziója azon kívül hogy: "hát, nézzen ki jól."
De ha már Witcher példákkal élsz miért hagyod ki a The Witcher 1-et. Annak hihetetlenül jó hangulata van.
Képzeljük el milyen lenne, ha sokkal részletesebb textúrák, tárgyak lennék a mostaniak helyett, vagy pl a tűzgolyó tényleg megvilágítaná a környezetét...persze a raid vagy nagyobb csetepaté fps dropja és diavetítése most nem ide tartozik 😃
Visszatérve: mi csak nyernénk vele, ha a újabb grafikai motor kerülne alá, más kérdés hogy az alkalmas-e egy wow szintű mmo kezelésére vagy sem.
Persze, a grafikai ráncfelvarrás nem kárpótolná a kiesett-elveszett játékélményt, de azt az időt semmi sem hozhatja vissza amikor ereje teljében pompázott a WoW és volt 10.000.000 aktív előfizetője és éppen a számodra-számomra kedvenc kieg volt a főműsor...
Szigorúan a grafikát nézve, bőven fel kellene már újítani és nem csak 1-2 plusz effektet berakni kiegenként, de a probléma ezzel az, hogy nagy tömegeket nem fog visszavonzani már ezzel sem.
Szerintem a hangulatához valahol hozzátartozik a bumfordi grafika. Ahol minden elnagyolt, túlzásba vitt, színvilágában meg inkább meseszerű.
Nem mai játék, meglátszik rajta, de nem tudom milyen grafikai újítással lehetne elindulni benne amitől megmard a látványvilág és hangulat.
A Plague Tale: Innocence például egy minden szempontból reílisztikus és gyönyörű játék (az animációkat és a mimikát leszámítva).
A The Witcher 3 pedig a maga idején az egyik legszebb játék volt. Ha az elmúlt évben jelent volna meg biztos lehetsz benne, hogy RT támogatással jött volna.
Konzolokon meg egyszerübb lesz a tészta, mert a fizikátol kezdve minden elöre meglesz irva a játékokban ahogyan eddig.
:D