Befutott az AMD Radeon Super Resolution

Szerző: xoki | 2022. March 18. | hír | 6 hozzászólás

Az új AMD Software Adrenalin Edition részeként hivatalosan is elérhetővé vált a Radeon Super Resolution (RSR), amelyet eredetileg januárban, a Product Premiere eseményen lepleztek le.

Az AMD Radeon Super Resolution lényegében a FidelityFX Super Resolution (FSR) illesztőprogramba integrált verziója. Lehetővé teszi az fps minden eddiginél egyszerűbb megnövelését azokban a játékokban, amelyek natívan nem támogatnak más felskálázó technológiát. Az AMD szerint akár háromszorosára is megnövelheti a képkockasebességet a natív rendereléshez képest.

Sajnos mindez kompromisszumokkal is jár, ugyanis az FSR-rel ellentétben az RSR a teljes képkockára vonatkozik, és emiatt negatív hatással lehet a HUD egyes elemeire. Ezenkívül csak RX 5000 szériás vagy jobb kártyával működik a funkció, miközben Nvidia GeForce vagy Intel Arc GPU birtokában nem is telepíthető, hiszen az AMD Software Adrenalin Edition része.

A Radeon Super Resolutiont egyébként nem a FidelityFX Super Resolution helyettesítésére találták ki, mivel utóbbi továbbra is sokkal előnyösebb, ezért az AMD is az elsődleges felskálázó megoldásokat ajánlja. Az Nvidia Deep Learning Dynamic Super Resolution (DLDSR) technológiájához hasonlítható leginkább, amely hasznos lehet, ha az adott játék nem támogatja a DLSS-t.

Mindezeken felül, ahogy azt korábban már megerősítették, az AMD a FidelityFX Super Resolution 2.0-t is leleplezte, amelyről a GDC-n fognak bővebben mesélni.

Hozzászólások: 6
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
bukta2 avatar
Igazából pont azokat a kártyákat nem támogatja , amelyeknek szüksége lenne rá... :D
Amúgy próbáltam már és teszi a dolgát.
3
0
0
0
💬 5
enslaved avatar
@bukta2: Szerintem meg kabaré már ez az erőlködés ezekkel a képmosó eljárásokkal. Úgy kell venni VGA - t meg monitort, hogy ezeket ne kelljen bekapcsolni, szóval a lényeg: összhang. Na meg persze mindenki az igényei szerint vásároljon, ha elég a 60 fps 1440p - ben, akkor egy 3060 Ti-3070 is több mint elég, FHD - ban meg pláne, de ha 1000 fps kell, akkor 3090.
0
5
0
0
bukta2 avatar
@enslaved: Hát, ezek az eljárások szerintem arra jók hogy kitolják egy VGA élettartamát, én anno örültem volna ha a NFS Carbon nem szaggatott volna a gépemen low beállításokkal is, egy ilyen cucc sokat segített volna, ez nem azoknak szükséges akinek 3060Ti-ja van hanem akiknek gyenge vga juk van, és ezzel pont tökön szúrta azokat a felhasználókat, viszont mint én és akinek még 5xxx es szériája van azoknak viszont kitolta az élettartamát rendesen. Mert anno nem a grafikát nézték legtöbben mint most hanem örültünk ha nem akadt valami. Mivel ezek a cuccok is idővel csak javulni fognak (lásd DLSS,FSR, egyelőre még csak a DLSS mutatott fejlődést de már az fsr 2.0 is úton van) így remélhetőleg közeljövőben eljutunk arra a szintre ahol már képromlás nélkül javít a képkocka számokon (a DLSS mar egész közel jár sok esetben) én örülök az ilyen fejlesztéseknek, csak fejlődniük kell még.
4
0
0
0
enslaved avatar
@bukta2: A DLSS igazából 4k - n jó, lejjebb már látható azért, hogy nem az igazi (főleg FHD - n). Szerintem ha ezeket a fejlesztéseket tökélyre tudnák fejleszteni, megszűnne a VGA piac, az meg nem hinném, hogy mindenkinek tetszene, főleg a VGA gyártóknak, hiszen akkor minek kiadni a minél jobb és erősebb kártyákat? Benyomjuk a DLSS - t meg az FSR - t, és máris megvan a 60 fps egy 2060 - on a Valhallában very high grafika mellett 1440p - n. Gondolom akinek az előző hozzászólásom vicces volt, az 1050 Ti - n játszik, és mint megváltóra tekint már a NIS esetében is, még ha a kép nem is az igazi. Még mindig jobb egy 900p - s monitort venni gyenge kártyához és natívként használni, mint magasabb felbontáson elmosni a képet.
0
2
0
0
xCube avatar
@enslaved:
Szerintem ha ezeket a fejlesztéseket tökélyre tudnák fejleszteni, megszűnne a VGA piac, az meg nem hinném, hogy mindenkinek tetszene, főleg a VGA gyártóknak, hiszen akkor minek kiadni a minél jobb és erősebb kártyákat?


Szerintem te sosem gondoltál igazán bele abba, hogy miről szól ez az egész. Pontosabban ezen kommented alapján akár azt is mondhatnám, hogy lövésed nincs arról, hogy hogyan működik a 3D grafika. Egy felskálázó rendszer nem a képalkotás nehézségeit eliminálja, hanem abban segít, hogy az elkészült kép kevésbé homályosan jelenjen meg egy nagyobb felbontású kijelzőn. Maga a real time grafika ugyanúgy a hardveren múlik.
2
0
0
0
enslaved avatar
@xCube: Véleményt formáltam a saját elképzelésem alapján, ez tény. Kicsit olyan volt talán, mint amikor nekem akarja valaki megmagyarázni azt, hogy a covid nem is létezik.
Ennek ellenére te is azt írtad le a végén amit én is gondolok, hogy ezek az eljárások igazából nagyobb felbontások esetében pl. (4k) adnak kiváló végeredményt. Kisebb felbontás esetében csak segítenek abban, hogy élvezhető legyen a sebesség, miközben ne mossa teljesen el a képet mondjuk FHD - n úgy, mintha a monitor felbontását állítanád lejjebb.
0
3
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció