Az Nvidia új RTX SKU-val válaszolhat a Radeon RX 6800 XL-re
Néhány napja felröppent egy pletyka, amelyből arra lehetett következtetni, hogy az Nvidia egy új, GA102 alapú SKU-t készít. A mai napon pedig ismét felbukkant néhány érdekesség erről a kártyáról, amely a kiszivárgott specifikációk alapján egy legyengített RTX 3080 lesz, amelyet állítólag a Radeon RX 6800 XL ellen szánnak.
Az új, egyelőre ismeretlen kártyára az alábbi specifikációk lesznek jellemzők: 8nm GA102 (GA102-150-KD-A1) GPU, mint az RTX 3080 és 3090 esetében, 7424 CUDA mag és 232 tensor mag. @kopite7kimi - vagyis aki ezeket a specifikációkat megosztotta velünk - most néhány újabb részletet is közzétett a kártyával kapcsolatban. Állítása szerint ez az SKU az Nvidia gyors válaszlépése lesz a Radeon RX 6800 XL-re. Az RX 6800 XL a Navi 21 XL-alapú kártya neve, amelyre @KittyYYuko hívta fel a figyelmünket. A Navi 21 XL egy valamennyivel gyengébb Navi 21 GPU lesz, amelyre 72 CU és 2 GHz boost lesz jellemző.
Már eddig is tudtuk, hogy egy GA102 GPU-ról van szó, amely 58 streaming processzorral érkezik, és 10 GB VRAM kerül rá egy 320 bites memória buszon. Az újdonság a memória típusa és a TGP, amely megegyezik majd az RTX 3080 adataival, azaz 10 GB GDDR6X memória és 320W TGP. Az összes kiszivárgott adatot figyelembe véve valószínűleg a GeForce RTX 3070 Ti változatáról van szó.
Drukkoltam mind 2 cégnek (nem vagyok Márka Fan, keresem az ár/értékben mindig a számomra legjobbat.) Mind az Nvidiának is mint a Pirosaknak is hogy legyen valami megmérettetés, ez eddig egy kellemes csalódás, már csak a külsős teszteket várjuk hogy mennyi a teljesítménye a *Valóságban is az AMD 6900 XT.-jének* számomra mind 2 kártya játszott eddig vagy az Nvidia RTX 3090 vagy az AMD újdonsága, Viszont az Nvidia ameddig 1500$-ért adja a 3090-et (itt kb 1550 Font angliában átlagban de inkább felette vannak a Custom kártyák.) addig számomra nem éri meg, emiatt is gondolkoztam el egy 3080-ason, viszont ha nem lesz a közeljövőben ahogy sok helyen lehet olvasni a 3080-ból 20GB-os (de legalább 16GB-os Verzió) akkor eddig a Navi ami bejön 999- még belefér, azzal számoltam korábban is (Angliában élek itt kb 1:1 re jön ki a Dollár - Font, 1000 Font lenne kb megjelenéskor ahogy szokott lenni.) na már csak egy Jó árú és megfelelő 4K monitort kell jövő januárjáig találnom hozzá 😃 minimum 35col és felettit.
😆😆
Ezt ugye te sem gondolod komolyan...?
Az irodai gépeknél számít, ha több százat akasztasz rá egy épület hálózatára, egyrészt, hogy bírja a hálózat, másrészt egy-két százaléknyi eltérés már meglátszik a villanyszámlán.
Itt viszont ez úgy hangzik, mintha azt mondanám, "nem veszek Ferrarit, mert túl nagy a fogyasztása".
Azt ugye tudod, hogy a memória foglalás és használat között nagy különbség van
Nekem 2 éve,amikor 1080-am volt és volt játék,full HD-ba,ami azért akadozott,mert vram szűkében volt.
Csak a mostan megjelent nevesebb játékok alatt,igaz,most már 1440p-ben játszom,akár a 10GB-ot is elkéri és nem sokkal kevesebb full HD-ban sem.
Kötve hiszem, hogy memoria szűkében lett volna egy 1080. Ott valami más galiba lehetett neked a kártyával.
Nemmellesleg hogy tud beelőzni akkor egy 2070 egy 1080Ti-t ha 3 azaz HÁROM GB-tal kevesebb a memoriája?
Saját tapasztalat és monitorozom is.
A sima 2070 aligha előzi be,max a super változat,mert az tényleg minimálisan gyorsabb.
Ahogy előbb írtam,ha elfogy,akkor van gond.Az átlag FPS-be nem feltétlen szól bele,csak ha elfogy és a játék nem a RAM-ból táplálja vagy ez esetén túl nagy a latency,akkor meg-meg akad.Egy középkategóriás kártya esetén elég a 8,de egy felső kategóriásnál,ahol az ultra beállítást is átlag 80-120 FPS-el kitolja magából egy 1440p felbontáson,ott zavaró,ha ez miatt akad,mert elfogyott a vram. Ja és se ez,se a 3060 ha lesz,az sem full hd-ra való,az már egy elavult felbontás.
És továbbra sem értem az "elfogy" fogalmát.
Ahogy emeled a felbontást, veszed le a terhet a CPU-ról és tolod rá a GPU-ra, nem a GPU melletti ram-ra, arra csak gyorsítótárazza az adatokat. Ha a GPU megfelelő, és fel tudja dolgozni a fejéhez vágott adatot, akkor nem fog elfogyni a VRAM. Tehát a hangsúly a GPU-n van.
Ezért van az, hogy bár szintén 3GB RAM-mal el van maradva és hujujj de rengeteg FPS-el is hátra van az 5700XT egy 1080Ti-hez képest, ahogy emeled a felbontást, elkezdi beérni, mígnem hibahatáron belüli értéket is tud produkálni, persze DX12 vagy Vulkan API mellett.
Akkor hol a probléma?
Kevesebb VRAM de egy másra kifejlett GPU.
Mondjuk ezt a VRAM dolgot állandóan felhozod, közben meg semmi alapja nincsen. Hiába ír neked 8-9-10GB használtságot a AB, ha az amúgy effektív használat megáll 6GB környékén nagy általánosságban. Mivel az AB összességében mér minden szeméttel együtt, nem konkrétan azt amit a játék valóban hasznosít. Nagyon kevés az a cím ahol egekbe tudod küldeni a VRAM használatot saját kezűleg, de ott is fölös mivel nincs eltérés, hiába skálázható addig.
Ez a kevés VRAM már csak azoknál téma fórumon, akiket bedarált a marketing gépezet. Többiek azért tisztában vannak a működésével.
Hát azért meg nem fogok venni egy olyan VGA-t,amin kevesebb van,mint a lassan 4 éves 1080ti-n.Persze,most elég a te 10GB-os 3080-ad,de lehet téged nem érdekel a dolog,mert 1 év múlva lecseréled,ha kevés lesz valójában,de én hosszú távra,olyan 3-4 évre akarok venni VGA-t,amikor is még elég lesz sebességben,de a ram lesz a szűk keresztmetszet. Ha évente venném a VGA-t,akkor engem se érdekelne és már rég berendeltem volna külföldről a kártyát.
Úgyhogy ezzel pont egy GPU függő dolgot hoztál a VRAM témába, ami amúgy nem lenne baj, ha nem ekkora meggyőződéssel tetted volna.
Pontosan. A vram tényleges szerepével nagyon úgy néz ki, kevesen vannak tisztában. Jó példa erre a COD. Amelyik kártyán 4GB a vram, ott annyit foglal, amelyiken 8, ott annyit, és így tovább, mégsem szaggat. Az megint más kérdés, amikor valóban a vram hiánya az oka a szaggatásnak, de ilyen játék még kevés van, és azok is már az elején kiírják, hogy kedves user, vegye lejjebb a textúrát vagy az élsimítást😀