Az AMD driverei július óta tartalmaznak ray tracing kódot

Szerző: xoki | 2019. October 13. | hír | 26 hozzászólás

Ugyebár az AMD grafikus kártyáinak jelenlegi generációja nem támogatja hivatalosan a Microsoft DirectX Raytracing (DXR) funkciót, viszont a legújabb információk arról árulkodnak, hogy a cég már júliusban belerakta a GPU driverek kódjába.

Az AMD nemrég megrendezett csúcstalálkozójának néhány résztvevője azt állítja, hogy az eseményen hallottak alapján lehetséges, hogy a decemberi Radeon illesztőprogramok új funkciók támogatásával érkeznek majd, és ezek egyike lehet a ray tracing támogatása is.

Júliusban elérhetővé vált a Radeon Adrenalin 19.7.2 driver, amelynek kódja már tartalmazta a ray tracing funkciót is, viszont azt sohasem aktiválták. Az AMD kártyái tehát egyelőre nem támogatják ezt a funkciót, miközben az Nvidia már az RTX kártyák megjelenése óta bevezette.

Az Nvidia kártyák jelenleg a legalkalmasabbak a ray tracingre az RT magoknak köszönhetően. Ezek már egy éve a piacon vannak, úgyhogy itt az ideje, hogy a konkurencia is felzárkózzon, tehát teljesen logikusnak tűnik a decemberi leleplezés. Hardverileg pedig lehetséges, hogy már az RDNA 2 kártyák is támogatni fogják, amelyek valamikor 2020 elején érkeznek.

Hozzászólások: 26
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
AMDboi avatar
Mindig is tudtam hogy AMDba bekerül! Love amd <3
0
0
0
0
migist2 avatar
A ray tracing mely AMD karik fogják támogatni ?
0
0
0
0
Tuhajohn avatar
Jó dolog a ray tracing, de kell még neki pár év. De majd a Minecraft megdobja a rtx kártyák eladását.
0
0
0
0
💬 2
Rocky12 avatar
@Tuhajohn: 😂 lehet szarkazmusnak szántad ( és ha igen akkor bocsi 😆 ) de szerintem azért nem a Minecraft lesz a húzócím a ray tracing esetében.
0
0
0
0
Tuhajohn avatar
@Rocky12: Szarkazmusnak szántam, de így utólag belegondolva nem kizárt, hogy kicsit megdobja az eladásokat. Rengetegen játszanak vele.
0
0
0
0
gaborw avatar
Pont semmi értelme a mai hardware-el. Nvidia oldalon sincs. Kb. bekapcsolják a tulajok, megnézik milyen, aztán azzal a lendülettel ki is kapcsolják. Ennyi. Majd egyszer, de amíg ekkora teljesítmény vesztéssel jár, értelmetlen. Majd egyszer.
0
0
0
0
💬 3
PotykaPal avatar
@gaborw: Én 2560x1080-ban játszok egy RTX 2080 Super-rel és a Control tökéletesen fut, minden Ray Tracing effect bekapcsolásával 60-70 fps és teljesen játszható, az igazat megvallva, mikor játszol vele akkor jön át milyen sokat dob a játékon, hogy minden Ray Tracelt. A Battlefield 5-ben valóban semmi értelme sincsen, gyors játék, inkább a 150 fps és kikapcsolt RTX. Ellenben a Metro Exodus-ban akinek legalább egy RTX 2060 Super kártyája van, megérte/megéri használni a Global Illumination-t nagyon sokat dob a játékon, ott kezdtem el érezni, hogy na ez már valami. És jönnek a címek, sőt vannak kinn játékok amiket nem próbáltam, de például Cyberpunk 2077 RTX-szel jön, ami nekem egy nagy várós játék. Szerintem már ma van értelme és 1 éve múlva meg majd általánossá válik a Ray Tracing, mivel a konzolok is használni fogják, hidd el elillan az az 1 év és az új kártyák már középkategórában is brutál RT kapacitással fognak rendelkezni.
0
0
0
0
xCube avatar
@PotykaPal: Az új konzolokban is lesz ray tracinghez hardver, de azt azért ne várja senki, hogy teljes global illuminationre fogják ott használni. A múltkor pont a PS5 kapcsán készült egy Digital Foundry videó amiben ezt is kivesézik egy kicsit és osztom a véleményüket, miszerint csak részleges gyorsítási feladatokat lát majd el.
0
0
0
0
no avatar
@gaborw: Single módban teljesen ok manapság RT-vel pl. a BF, Control stb. Multiban más kérdés, ott a több fps-nek jobban örül az ember.
0
0
0
0
AMDMonsteR avatar
Vega volt az első, ami "támogatja" és el is bírja a DXR-t. Navi szintén tudja, illetve tudná, ha benne lenne a szoftveres utasítás készletben.
Kíváncsi leszek, hogy melyik kártyáknál lesz elérhető illetve mi az ami már úgy jön.
0
0
0
0
💬 10
Apor avatar
@AMDMonsteR: Vega 64, Radeon VII., 5700 és afölötti kártyákra.
A többi nem bírná szerintem.
0
0
0
0
AMDMonsteR avatar
@Apor: A Crytec Ray Tracing demója Vega56 - tal ment [LINK]

De igen kb ezekre gondolok én is
0
0
0
0
xCube avatar
@AMDMonsteR: Ez a demó csak a tükröződésekre használ ray tracinget és jórészt CPU -n fut. Ezért is írják, hogy minden mainstream VGA -n fut.

Ettől még jó, de nem összehasonlítható egy path traced global illumination rendszerrel. Ahhoz kell célhardver.
0
0
0
0
PotykaPal avatar
@AMDMonsteR: A Ray Tracing létezik vagy 15 éve, valós időben viszont eddig semmilyen hardver nem volt képes valós idejű RT-et alkalmazni, mivel óriási gépigénye volt. 2018-ban elértük végre, hogy ha nem is tökéletesen, de már képesek a hardverek valós idejű Ray Tracingre (RTX széria), az hogy az nVidia kijött a Ray Tracinggel egy olyan hatást váltott ki a hardver fejlesztőkből, hogy látjátok AMD is dedikált hardveres Ray Tracing-et fog implementálni a GPU-iba. Ez olyan, mint mikor az AMD elkezdte 3 éve a sokmagos processzorokat általános felhasználásra és jó áron árulni, most az Intel is árat csökkentett, de már megemelte a magok számát is. Ez kell a hardverpiacnak, innováció. Amúgy annak idején a DX11-gyel kijött a tesszálláció Radeon HD58xx szériában, régen is volt tesszelláció, de nem volt hardver ami tudná számolni valós időben és ez így volt 2009.-2010-ig. Azóta? Sokszor észre sem vesszük, hogy tele van egy játék dobálva tessellált felületekkel, de az összhatás szebb, mint egy régi tesselláció nélküli játékban. Valahogy így RT-vel 3 év és bumm, már alap lesz.
0
0
0
0
AMDMonsteR avatar
@PotykaPal: Grafikus vagyok, és film illetve játék animációval és grafikával foglalkozok. Tudom, hogy mióta van RayTracing. És pont ezért nem érdekelnek a méregdrága RTX kártyák, mert én nem foglalkozom a Real-Time renderelt RT-vel, mivel mindenen ront. Teljesítményen, renderidőn mind a processzornál, mind a videokártya esetében, és olyan reasource cost-ja van, hogy az valami irgalmatlan.
0
0
0
0
PotykaPal avatar
@AMDMonsteR: És mégis már korrekt Frame Rate-tel lehet játszani full Ray Tracingelt játékokat, szóval a hardverek legyőzik ezeket a nehézségeket. És mint írtam ez lesz a jövő mostmár, ha akarod, ha nem, ha grafikus vagy, ha nem. Én elhiszem, hogy ez megnehezíti-megnehezítette a grafikusok dolgát, de hamarosan ez lesz a standard, mindenbe bele lesz rakva, aztán alapjaitól kezdve ray tracingre lesz fejlesztve. És amúgy értem mit mondasz, de az innováció kell a grafikus kártyák piacán, mert már egy ideje egy helyben toporgott a fejlődés.
0
0
0
0
AMDMonsteR avatar
@PotykaPal: Szerintem is nagyon kell az innováció, csak az a helyzet, hogy egyenlőre a real-time még a mainstream vonalon nagyon távolinak tűni. Egy RadeonPro kártyával dolgozom, és egész egyszerűen nem birkózik meg vele, muszály lerenderelnem. Persze egy játék, optimalizálva teljesen más, mint amikor még in-engine dolgokról beszélünk.
Anno emikor még csak játszottam, emlékszem mekkora gond volt a tessellation. Rettenetes volt real-time, viszont előre renderelve hibátlan volt a működés és minden.
Szerintem is meglesz ez, csak attól tartok, hogy egyenlőre itt is olyan mókolások kell, hogy legyenek ezzel mint amikor anno a hős Radeon HD4xxx kornszakában, amikor külön nvidia kártyát használtak a radeon mellett PhysX-re és Tessellation-ra 😃
Ennek ellenére engem azért annyira nem érint, mint ahogy belemásztam a témába, mivel én úgysem fogok real-time RT-t használni, egyszerűen nincs rá szükség.
0
0
0
0
xCube avatar
@AMDMonsteR: Grafikusként nem is kell összehasonlítanod a dolgot. Amivel te dolgozol az teljes ray tracing rengeteg sugárral, míg a valós idejű implementáció az általában path tracing lényegesen kevesebbel. A scene, amit renderelsz eleve sokkal több polygont / voxelt / point spite -ot és egyéb volumetrikus elemet tartalmaz, mint bármelyik játék.

Btw annak idején én használtam HD5870 mellett 8800Ultrát PhysX -re. Jó volt 😃 .
0
0
0
0
xCube avatar
@PotykaPal: A számítógépes ray tracing már a kilencvenes években is létezett, az eljárás alapelveit pedig az 1500 -as években tették le. Az nvidia valóban az első mainstream hardveres implementáció szállítója, de nem ők találták ki, hogy legyen ilyen. Az iparág bizonyos szereplői döntöttek így, köztük a Microsoft is (DXR).

Btw a tesszelláció sem a HD 5000 szériával került először beépítésre. Az ATi Radeon 8000 szériában volt egy N-Patch tessellation TruForm néven, de nem terjed el, mert az ipar még nem volt készen rá, külön hozzá alakított modelleket kellett volna készíteni. És tudjuk, ami nem standard, azt nagyobb eséllyel dobják.





A Matrox Parhelia is hozott egy tesszelláció + displacement mapping alapú eljárást, ami dettó nem lett sikeres a zárt rendszer miatt.

Na de elég a történelemórából, a végkifejlettel egyet kell értenem. Az RTX széria bemutatása után nem voltam elragadtatva, túl korai lépésnek gondoltam a RT bevezetését, de elnézve a lehetőségeket úgy vélem a következő generációban már egészen élhető megoldásokat láthatunk.
0
0
0
0
PotykaPal avatar
@xCube: Ezeket teljesen elfelejtettem, annak idején a Return to Castle of Wolfenstein-ban volt is egy kapcsoló, hogy ATI TruForm... hmm, mindegy a lényeg, hogy tessellációról, cirka a múlt évtized végétől kezdtek újra beszélni (HD2900XT, HD3870, HD4870), de végül az AMD váltotta valóra, vagyis az ATI (ezek szerint régóta a tarsolyukban volt) a HD5xxx szériával, aztán nVidia Fermi architectúra stb. stb. manapság meg mainstream. Valahogy így lesz ez az RT-vel is, most az nVidia implementálta, vagy kapott támogatást a Microsoft-tól, hogy implementálhassa a GPU-iba a RT magokat, hogy azokat használva új vizekre evezzen a számítógépes grafika. A lényeg jó irányba haladunk és igyekeznek végre lépni valamit a grafikuskártya fejlesztők, AMD 7nm-re lépett, nVidia Ray Tracing és Tensor magok, jó irány ez!
0
0
0
0
Balu_kapitany avatar
Csak kérdés hogy melyik árkategória lesz a célpont? Bár valószínűleg a felsőkategória mert középen már vannak kártyáik meg most jönnek alsóba. Ezzel sikerült megválaszoltam a kérdésem. Hm...
0
0
0
0
💬 5
ichigo23619 avatar
@Balu_kapitany: Az igazából tökmindegy.
Aki annyira grafikahomár az úgy is megveszi.
Én személy szerint bőven elleszek az RX 5700 XT vel a ryzen es gépben.
Nem látom értelmét a Ray Tracing nek főleg hogy csak lefelezi az fps-t és a visszatükröződéseket szépíti.
0
0
0
0
xCube avatar
@ichigo23619:
Nem látom értelmét a Ray Tracing nek főleg hogy csak lefelezi az fps-t és a visszatükröződéseket szépíti.


Ahol csak a tükröződésekre használják ott én sem látom sok értelmét. Vizont ahol a megvilágítást számolják vele ott megdöbbentően szép az eredmény.
0
0
0
0
PotykaPal avatar
@ichigo23619: Komolyan mondom, élőben meg kéne nézned a Control-t. 6, de lehet több RT-es effected kapcsolhatsz be és ebből 2 mindössze ami a tükröződésekkel foglalkozik. A Ray Tracing a fény-árnyék játéka, ami valós időben történik éa azért annyira nagy dolog, mert ezzel közelebb kerülhetünk végre a valóságosabb grafikához. E nélkül lehetetlen lenne, hamis fényforrásokkal, hamis tükröződésekkel, hamis árnyékolási technikával ezt sosem érnék el a fejlesztők, nVidia lépett, AMD továbbfejleszti 3 év múlva meg minden Ray Tracingelt lesz és minden játék sokkal fejlettebb grafikailag. De abban igazad van, hogy egy darabig jól el leszel a RX 5700 XT-vel, de 3 év múlva majd valószínűleg már RT-es kártyát fogsz vásárolni.
0
0
0
0
ichigo23619 avatar
@PotykaPal: na majd rálesek.
bár nekem soha nem a grafika lesz a lényeg egy játéknál hanem a sztori meg a harcrendszer.
de lehet némelyik játékban azt mondom hogy elég a 30fps rt vel mert annyira b@szóan néz ki vele.
0
0
0
0
PotykaPal avatar
@ichigo23619: Én sem vagyok amúgy a világ legnagyobb grafika őrültje, a gépemen van mindig a Morrowind és 2002-ben jött ki és mindig tolok bele pár órát Vanilla grafikán, csak szeretem látni végre a fejlődnést, anno talán a Crysis 2007-ben hozott olyan jellegű grafikai előrelépést, amit azóta nem ismételt meg igazából semmilyen játék, bár a Metro Exodus (nem beszélek az RT-ről), talán lépett előre valamit ebből a szempontból, de biztos nem akkorát, mint annak idején a Crysis.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció