Az AMD driverei július óta tartalmaznak ray tracing kódot
Ugyebár az AMD grafikus kártyáinak jelenlegi generációja nem támogatja hivatalosan a Microsoft DirectX Raytracing (DXR) funkciót, viszont a legújabb információk arról árulkodnak, hogy a cég már júliusban belerakta a GPU driverek kódjába.
Az AMD nemrég megrendezett csúcstalálkozójának néhány résztvevője azt állítja, hogy az eseményen hallottak alapján lehetséges, hogy a decemberi Radeon illesztőprogramok új funkciók támogatásával érkeznek majd, és ezek egyike lehet a ray tracing támogatása is.
Júliusban elérhetővé vált a Radeon Adrenalin 19.7.2 driver, amelynek kódja már tartalmazta a ray tracing funkciót is, viszont azt sohasem aktiválták. Az AMD kártyái tehát egyelőre nem támogatják ezt a funkciót, miközben az Nvidia már az RTX kártyák megjelenése óta bevezette.
Az Nvidia kártyák jelenleg a legalkalmasabbak a ray tracingre az RT magoknak köszönhetően. Ezek már egy éve a piacon vannak, úgyhogy itt az ideje, hogy a konkurencia is felzárkózzon, tehát teljesen logikusnak tűnik a decemberi leleplezés. Hardverileg pedig lehetséges, hogy már az RDNA 2 kártyák is támogatni fogják, amelyek valamikor 2020 elején érkeznek.
Kíváncsi leszek, hogy melyik kártyáknál lesz elérhető illetve mi az ami már úgy jön.
A többi nem bírná szerintem.
De igen kb ezekre gondolok én is
Ettől még jó, de nem összehasonlítható egy path traced global illumination rendszerrel. Ahhoz kell célhardver.
Anno emikor még csak játszottam, emlékszem mekkora gond volt a tessellation. Rettenetes volt real-time, viszont előre renderelve hibátlan volt a működés és minden.
Szerintem is meglesz ez, csak attól tartok, hogy egyenlőre itt is olyan mókolások kell, hogy legyenek ezzel mint amikor anno a hős Radeon HD4xxx kornszakában, amikor külön nvidia kártyát használtak a radeon mellett PhysX-re és Tessellation-ra 😃
Ennek ellenére engem azért annyira nem érint, mint ahogy belemásztam a témába, mivel én úgysem fogok real-time RT-t használni, egyszerűen nincs rá szükség.
Btw annak idején én használtam HD5870 mellett 8800Ultrát PhysX -re. Jó volt 😃 .
Btw a tesszelláció sem a HD 5000 szériával került először beépítésre. Az ATi Radeon 8000 szériában volt egy N-Patch tessellation TruForm néven, de nem terjed el, mert az ipar még nem volt készen rá, külön hozzá alakított modelleket kellett volna készíteni. És tudjuk, ami nem standard, azt nagyobb eséllyel dobják.
A Matrox Parhelia is hozott egy tesszelláció + displacement mapping alapú eljárást, ami dettó nem lett sikeres a zárt rendszer miatt.
Na de elég a történelemórából, a végkifejlettel egyet kell értenem. Az RTX széria bemutatása után nem voltam elragadtatva, túl korai lépésnek gondoltam a RT bevezetését, de elnézve a lehetőségeket úgy vélem a következő generációban már egészen élhető megoldásokat láthatunk.
Aki annyira grafikahomár az úgy is megveszi.
Én személy szerint bőven elleszek az RX 5700 XT vel a ryzen es gépben.
Nem látom értelmét a Ray Tracing nek főleg hogy csak lefelezi az fps-t és a visszatükröződéseket szépíti.
Ahol csak a tükröződésekre használják ott én sem látom sok értelmét. Vizont ahol a megvilágítást számolják vele ott megdöbbentően szép az eredmény.
bár nekem soha nem a grafika lesz a lényeg egy játéknál hanem a sztori meg a harcrendszer.
de lehet némelyik játékban azt mondom hogy elég a 30fps rt vel mert annyira b@szóan néz ki vele.