Activision Blizzard: óriási bevételt generáltak a mikrotranzakciók
A különböző mikrotranzakciókat már régóta nem szívlelik a játékosok, de ettől függetlenül úgy tűnik, egy jó ideig még biztosan velünk maradnak.
Az Activision Blizzard pénzügyi beszámolója során kiderült, hogy a cég három hónap alatt (július-szeptember) kizárólag mikrotranzakciókból 1,2 milliárd dollárra tett szert. A harmadik negyedévre vonatkozó pénzügyi jelentésben látszik, hogy ez 69%-os javulást jelent a tavalyi periódushoz képest.
Ehhez legnagyobb mértékben a Call of Duty: Modern Warfare és annak free-to-play battle royale módja, a Warzone járultak hozzá. Persze az Activision Blizzard tulajdonában van a King is, akiknek az egyik legnépszerűbb mobilos játék, a Candy Crush köszönhető, amely valószínűleg szintén elég nagy hatással volt erre a hihetetlen eredményre. A korábban említett három hónapot felölelő periódus folyamán a cég összbevétele 1,95 milliárd dollár volt, amely azt jelenti, hogy ebből 60% származik mikrotranzakciókból.
Sokan úgy gondolták, hogy a játékok árának növelésével a fejlesztők és kiadók lecsökkentik a játékokba elhelyezett extra vásárlási lehetőségeket, de ezek után elég valószínűtlen, hogy erre a közeljövőben sor kerül.
Műfaj: Akció, FPS, Battle Royale
Fejlesztő: Infinity Ward
Bezzeg a zsebüket rendesen megtömték... 😆
Egy játék a kikapcsolódásról kell, hogy szóljon és nem arról, hogy na mennyit fizessek, hogy jobban haladjak, stb
De amikor a WoW-hoz egyre több bolti item kerül be akkor kicsit ökölbe szorul az ember keze. Megvetted anno az alapjátékot teljes áron. Aztán 2-3 évente megveszed az új kiegeket szintén egy teljes játék áráért. Majd pedig havonta fizetsz subscriptiont is. És ezek után még van képük bizonyos dolgokat mikrotranzakció mögé rakni.
Hozzáteszem hogy a WoW token és a lvl boost már így is átlépi a "csak kozmetikai termék" fogalmát. Online játékban valódi pénzért in-game currency-t árulni elég gáz. Lvl boostot úgyszintén, pláne hogy egy MMORPG-ről van szó, ahol rengeteg képességet kap az ember szintezés közben, amelyek ráadásul egymásra épülnek sokszor, így meg kell őket tanulni effektíven használni. Na most aki egyből max lvl-re ugrik és az ölébe kapja hirtelen az összes spellt, az nem fogja tudni rendesen használni a karakterét. És mivel itt online játékról van szó, nem csak magával cseszik ki az illető, hiszen nekem is el kell viselnem ha épp az én csapatomban köt ki egy ilyen player.
De rendben van, még ezek a dolgok is megbocsájthatóak lennének ha F2P alapú lenne a játék. Csak éppenséggel nem az. Havonta 13 eurót fizet minden játékos, a fent említett extra költségeken kívül.
Ott van például a Path of Exile, egy teljesen jól működő F2P alapra építő játék. Valódi pénzt csak kozmetika itemekre és stash tabekre lehet költeni. Hozzáteszem ha valakinek tényleg megtetszik a játék és rendesen nyúzza az endgame kontentet akkor a stash stab-eket jóformán kötelező megvenni ha rendesen akar játszani az illető, de az is kijön kb 60 euró alatt, és akkorra a legtöbb playernek már 100+ órája van a játékban, ami után szerintem egy ekkora összeg teljesen rendben van. Szóval a lényeg hogy szerintem sem rossz minden mikrotranzakciós modell, de amit a blizzard a WoW-ban alkalmaz az egészen biztos hogy tragikus : D
Valakit nem vonz a pay to win játékmenet, így elveszi a játékélményt. Ezért az ótthoni játszadozás sem szórakozás már, ha pl egy MMO ban azt tapasztalja az ember kiábrándító módon, hogy nem tud egyről a kettőre jutni csak ha fizet.
Hát nem is az iskolában. Vannak nagyon hasznos játékok, nyilván nem a Fortnite. Én pl. több történelmet tanultam stratégiai játékokból, mint 8 év alatt az iskolában. Az én gimis osztályomban tipikusan a legjobb tanulók nem vitték semmire. Én meg kettes voltam fizikából aztán gondoltam egyet és mégiscsak lett egy mérnöki diplomám informatika szakon.
Szóval fontos a jó jegy, de kell mellé az ambíció is.
A 15 ev wow miatt pedig megtanultam angolul folyekonyan, ami szinten nem ment volna az iskolaban. Szimplan szerintem csak azert mert a legjobb modja a tanulasnak az, hogy elvezed is mig tanulsz. Az, hogy le kell ulni bemagolni 10 oldalt, hogy majd holnap vizsgazol senki szamara nem oromteli szerintem.
En sokat koszonhetek a jatekoknak, az tuti.
Nem csak tanulni jo de peldaul ha depresszios valaki, esetleg nehezen szocializalodik az online gaming remek kiutat jelent ebbol. Nem egy ember van, akit csak ez tart eletben barmilyen furcsan is hangzik.
Úgy beszélsz mintha itemeket lehetne venni ami könnyít a játékon pedig ennek a közelében nem vagyunk. Ha már itt járunk akkor inkább a boosterek a zavaróak mert kiszednek egy itemet a karira pénzért neked na igen ez már majdnem a P2W de mégsem mert ha nem tudsz játszani igazából szart sem érsz vele.
Hát pont az a bajom hogy bár közvetett módon, de itemeket lehet venni belőle. Fogja magát az illető és a vesz AH-ról mythic BoE itemeket a raidből, vagy pedig boostoltatja magát mythic+ on, vagy mythic raiden.
Akkor lehet tudni hogy ez mi?
Jelenleg 50 a max szint.
Az igaz hogy előnye alig származik belőle, sőt inkább csak hátránya, mert lesz egy karaktere amivel lövése nem lesz az illetőnek hogy hogyan kéne játszani vele.
De egyébként mindezt félre téve még mindig várok valakitől egy választ arra hogy miért van szükség bármilyen jellegű extra fizetős szolgáltatásra egy olyan játékban ami már alapból többszörösen monetizálva van. Várom az okfejtést.
Hogy miért van erre szükség? Te miért boltban veszed a kenyeret vagy a húsokat vagy bármit? Amit a lvl 50-es szint kínál "előny" egyszerűen 0 kb mintha az intrót tekernéd át így már jobban érthető? De ha neked kihívás felrántani a karit akkor igazából kár is beszélni a dologról.
A szerveremen (ragnaros-eu) ex rank 1 outlaw rogue szinten.
[url]https://www.warcraftlogs.com/server/rankings/320/17#metric=dps&difficulty=4&class=Rogue&spec=Outlaw[/url]
Nyílván nem szintezés alatt fog senki sem megtanulni olyan szinten játszani hogy top logokat gyártson, vagy felszaladjon gladiator rankra PvP-ben, de az alapokat lefekteti, és igenis rohadtul szüksége lenne rá egyeseknek, mert napi szinten lehet belefutni olyan boostolt playerekbe akiknek világuk nincsen, azt sem tudják mihez kezdjenek a karakterükkel.
Amugy lehet goldbol itemet venni, epic cuccokat es minden mast is.
Azt nem bannam, hogy ha van goldod es abbol vehetsz jatek idot de az mar nem jo, hogy vehetsz tokent es eladod goldert.
pl szerverváltás, karakter átnevezés, frakcióváltás...ezek mind mind fizetős szolgáltatások. Így annak idején ha a blizz szart egy szerverre és el akartál onnan menni, akkor fizethettél nekik ismételten, csak mert trehányak voltak.
A spéci több személyes hátasokról meg ne is beszéljünk...
A World of Warcraftban jelenleg több száz óra tartalom van annak, aki most kezdené. Ha végig akarsz menni a korábbi kiegészítőkön, bőven van benne játékidő. BC, WotLK, Cata, Panda, WoD, Legion: ok megveszed az alapjátékot, ezeket megkapod (nem lesz olcsóbb az alapjáték ha neked csak 1-2 kieg kell és nem mind, benne van mind), majd ott van még a BfA, amihez kapsz egy boost tokent, hogy a korábbiakkal ne kelljen játszanod.
Na itt az érdekesség: fizetsz a kiegészítőkért, majd azért is, hogy ne kelljen játszani velük 😀 Agyrém 😃 Pláne most a Shadowland esetében: friss karakterrel mehetsz oda egyből. Lövésed sincs mit kell csinálni a karaktereddel, mechanikákról fogalmad sincs, de 2 nap alatt ott vagy az endgame contentben boldogítva a többi játékost...blizz meg aszisztál hozzá.
kicsit offtopik:
WotLK események:
GearScore-t bevezette egy mod, (amit utána a blizz szentesít hogy ők is berakják alapból) elszabadult a pokol
emberek mentek a blizzhez sírni, hogy kidobták őket a csapatból mert, nem tudni miért (kisebb a GS-e mint a random csapat által elvárt irreálisan magas (205-ös intába 210+-t vártak el ami akkoriban naxx raid szintű gear volt)). És a blizz meghallgatta őket és rátesz egy 10 perces kidobás gátlót a random csapatra, ami facerollal 6 perc alatt letolja az instát, 1-2 kullancsot magával húzva is, és a Blizz pislog hogy csökken a játékoslétszám...nem is értem hogy miért.
De a kiegek alkotják az egészet, és ez még mindig egy mmorpg, amit wotlk óta szeretnek elfelejteni az emberek. Nem csak a lootról kellene szólnia, hanem a történetről is.
De persze ugrojon be frissen az új kiegbe és ne legyen lövése se mit kellene csinálni, majd valaki megtanítja neki, mert ugye senki sem születik úgy, hogy mindent tud.
Blizz meg b*szik az oktatórészekre. Szerinte a szintezés alatt kellene megtanulni hogy az adott kaszt mire van. Erre két nap kevés.
GS-nél meg cseszhetted az ordas nagy dps-ed ha ***tak a csapatból mert kevés nekik a gsed...ugyanaz volt egy időben az ilvl-el is. A dps senkit nem érdekelt (gs és ilvl inspectel megnzéhető ugyebár), mert senki nem állt oda veled egy dummyhoz és mérte egy nyomi hc insta előtt.
Guild meg nem adatott meg mindenkinek, elhiszem hogy 15 éved alatt mindig volt segítőkész guilded, de nem mindenki és emiatt leretardálni bárkit is eléggé érdekes megnyilvánulás.
A történetet meg inkább hagyjuk is a wow=endgame minimális ember játszik azért hogy 20 ölős disznós történetet élvezzen vagyis engem sosem mozgatott meg igazán
Ám van története is a wownak, bármilyen meglepő is. Tucat könyv, képregény taglal nem kevés cselekményt amik a wow előtt vagy azzal párhuzamosan történtek. Értelemszerűen nem az "ölj meg 10 farkast" küldetés a lényeg, és ezzel remélem te is tisztában vagy.
Bőven van azon kívül is értelmes és jó küldetéssor/terület amit kár kihagyni, még ha neked ezek ki is maradtak, vagy ha csak átrohantál rajtuk.
Pl.: a missing diplomat lánc a vanilia területen, vagy nagrand területe BC-ben, a wrathgate wotlk-ban, catában twilight highland, deepholm, vashj'ir, pandaria valley of the four winds, wod-ban garrisonok shadowmoon valley alli oldal lánc, Taladori csata, Legionben Highmountain küldisor - Ebonhorn története...
Division 1-2, Wildlands, Breakpoint, AC Origins, AC Odyssey - egyik sem volt végigjátszhatatlan bankkártya nélkül.
Tény, hogy egyre jobban bekerült a mikrotranzakció, és van, ahol jogtalan előnyt adott a többiekkel szemben:
Division 2:
- season pass tulajok: plusz napi-heti feladatok-vadászatok - több xp, gyorsabb (minimálisan csak, de gyorsabb) max szint elérés a plusz feladatok révén
- classidied feladatok - nem sok hasznuk van, de ugrópontoknak kíválóak
- WoNY óta Season 2-3 kb 3000.-os season pass extra lootjai (+exotic cache)
Alig van újdonság első ránézésre, ráadásul a WoNY tulajként a Season 1 alatt "járt" az extra jutalom a season szintek elérésekor. NA ez a Season 2-ben nem így van. Meg kell venni IRL pénzért a prémium fizetőeszközt és abból 1000-be kerül , ha a Season 2-ben is igényt tartok az extra szintenkénti jutalmakra. Vagyis így már nem jutalom. Kb 3000.- lenne, de helyenként olyan említésre sem méltó dolgok vannak, mint 500 textil, amit kb semmire sem tudok már használni, hogy ezt masszív lehúzásnak és átverésnek érzem a WoNY megvásárlása után.
Az, hogy az S2-ben kb két új event van a "szokásos" három hetenkénti fejvadászaton kívül, a többi ugyanaz mint az S1-ben volt, meg csak rátesz egy lapáttal.
Nagyon ráálltak a pénzkitermelésre és egyre pofátlanabbak, cserébe alig van valami új tartalom...
Odyssey is simán végigjátszható volt xp boost nélkül, de tény hogy a végigjátszás során 2-3 almalommal leült a sztori, mert nem volt elég XP a következő feladathoz, így kellett menni kicsit csatázni.
Mondjuk annál megoldottam ezt a problémát trainerrel, de még akkor is volt hogy megöltek olyanok, amelyeknek egy ütése is halálos volt, mert megelőzte az én one hit killemet😆