A Take-Two vezérigazgatója szerint 10 évre vagyunk a fotórealisztikus játékoktól

Szerző: xoki | 2020. December 14. | hír | 31 hozzászólás

Az elmúlt húsz évben grafikailag rengeteget fejlődtek a videojátékok, és a következő generációs konzolokra történő váltással ez a fejlődés tovább növekszik majd. A Take-Two vezérigazgatója szerint pedig a játékipar már csak tíz évre van a fotórealisztikus termékek elkészítésétől.

Strauss Zelnick, a Take-Two Interactive fejese a UBS Global TMT virtuális konferenciáján osztotta meg velünk gondolatait a gaming jövőjét illetően. Zelnick szerint az elkövetkező tíz évben olyan technológiát láthatunk majd, amely lehetővé teszi a korábban még lehetetlen dolgok megvalósítását, amelybe beletartoznak az olyan játékok is, amelyek látványban egy élőszereplős filmnek tűnnek majd.

Az elmúlt generációval, főleg annak végén rengeteg olyan játék jelent meg, amelyek sok szempontból valósághű grafikával és animációval rendelkeztek. Például ilyen a The Last of Us Part II vagy a Take Two saját játéka, a Red Dead Redemption 2.

Zelnick elismerte, hogy a jelenlegi technológiával szintén képesek live-action szintű látvány létrehozására, ellenben az továbbra is csak animáció. Majd hozzátette, hogy tíz éven belül minden adott lesz, hogy valamit teljesen realisztikussá varázsoljanak majd kizárólag egy számítógép segítségével.

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2
Megjelenés: 2019. November 05. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Rockstar Games
Hozzászólások: 31
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
PC GAMER avatar
2011-ben megjelent a Battlefield 3 és azóta eltelt 9év és nem mondom,hogy nincs szebb és jobb tölle,de nem mérföldekkel.
Szóval ezek alapján nem hiszem. Egyébként sajnos nem csak elöre lehet haladni,hanem lehet rosszabb is.
0
0
0
0
💬 1
santakigyo avatar
@PC GAMER: Akkor ott a 2007 Crysis. Ne a remastert nézzük hanem a régit.
Tekerd fel csutkára a grafikát és nem fogod elhinni,hogy 13 éves játék.Mi lett volna ha az az akkori mérce és mindenkinek azt kell megugrania?Csak elmélet.Persze a konzolok is eléggé visszahúzó erők voltak az évek folyamán.
0
0
0
0
no avatar
Hány terrások lesznek a game-ek?
0
0
0
0
Masterthief avatar
Nem lehetlen dolog. Viszont! Akkor nem összedobni kell egy játékot. Ahhoz pedig rengeteg idő és ember kell. Na és olyan konfig, ami tudja is futtatni, persze horrorisztikus áron. Önmagába egy fotorealisztikus megjelenítés és kinézet sem egyszerű, de akkor fizikailag is eléggé életszagúnak kellene lennie, ami brutálisan sok munka kivitelezést igényel. Mert azáltal, egy egész várost porig lehetne rombolni, törni, zúzni. De ahogy a játékipart és a fejlesztőket ismerjük, ennek elég csekély az esélye. Nagyon sok ember munkája és tesztje kellene hogy megvalósuljon és ne egy bugos, hibás játékot dobjanak piacra. Minnél élethűbb a grafika, animációk, annál több a hiba generálódás is. Régen mikor még nem léptünk be a Next Gen-nek nevezett fejlődésbe, akkor szinte bug nélkül és patch-ok nélkül adtak ki játékokt. Mert odafigyeltek a fejlesztők és a csapat. Ráadásul, nagyon sok játékhoz adtak ki demót, amit kipróbálhatott a játékos. Nehéz fába akarják vágni a fejszéjüket.
0
0
0
0
💬 1
xCube avatar
@Masterthief: Random generált eseményfüggő világokat "könnyű" építeni. Az élő és lélegző "közösségeknek" ára van. Itt a környezet rombolhatóságáról nem is volt szó. De ha már itt tartunk, mit adna a rombolható környezet? Ahhoz, hogy egy élvezhető storyline küldetést tudjanak kreálni továbbra is le kéne zárni a játék nagy részét. Miért? Mert az első dolog az lenne, hogy valaki egy bontókalapáccsal próbálna bejutni valahová, ahová nem szabadna neki.

Lassan el kéne jutnunk arra a szintre, ahol meg tudjuk húzni a határt, hogy egy játéknak egyáltalán mennyire kell "valósághűnek lennie". Annak idején a kilencvenes években folytattam pár eszmecserét erről és mindenki azon az elképzelésen volt, hogy egy "lemegyek a boltba sörért" szimulátor gyakorlatilag a társadalom visszajátszása lenne.

Realisztikus, fotorealisztikus. Ezek a kritériumok a beleélést segítik, nem a kibúvást. Persze bárki mondhatja, hogy akkor legyen egy játékban lehetőség a cellarácsokat bárhol elvágni, amire adekvát válasz érkezik. Azt viszont senki sem veszi alapul, hogy ezt AI és a játék világának szintjén nem lehet leprogramozni. Mindenki hasra esik a GTA5 és a RDR 2 témájában, ahol az egész dolgot kb. egy változó intézi, a többi random generált. Ezek a motorok nincsenek felkészítve olyan interakciókra, mint egy RPG (sokan ugye a Cyberpunk -ot hasonlítgatják), ahol az eseményeknek megfelelően minden jelenlévő máshogy reagál a saját érdekei szerint (igen, a Cyberpunkban minden NPC fix, csak a feltűnési pontjuk más, de ez nem volt máshogy az utóbbi húsz évben sem). A GTA V -ben a sofőr, aki a megállított autót vezeti, az egy véletlenül generált attribútumokkal automatikusan ellátott actor. Ilyen alapon sokkal egyszerűbb egy valóban élő és lélegző világot teremteni, mint egy előre megadott NPC pool - lal, ahol ki kell osztanod a megfelelő "pontokat" és számolnod kell vele. Nézd meg a Skyrim -et vagy a Fallout 4 -et. Ott a továbbfejlesztett Gamebyro motor... . A Red Engine is hasonló, RPG -re hangolt. A GTA V akcióra hangolt. De nem tudják megváltani a világot, sőt nem is akarják, mert a játékosoknak szüksége van a korlátokra. Egy játék akkor játék, ha vannak szabályok... .
0
0
0
0
The_Teacher_Man avatar
Nna akkor kezdjük a visszaszámlálást: 3651
0
0
0
0
💬 1
TikoTime avatar
És hány évre vagyunk az élvezetes játékélménytől?
0
0
0
0
💬 2
Szabcsiadi avatar
Lesz egy pont ahol a grafika nem fog tudni fejlődni, bár kissé naív gondolat, hogy a fotorealisztikus grafikát ha el is érjük az 2030-ban lesz, főleg mivel sokan a jelenlegi grafikákkal sem tudnak játékot készíteni bugmentesen 😜. Mindenesetre nem ellenzem, csak szerintem sokkal nehezebb ezt kivitelezni, mint mondjuk egy Ghost of Tsushimát és rá mondani, hogy 10 év és fotorealisztikus grafika. Biztos, hogy ebben az évtizedben olyan játékok lesznek grafikailag, hogy csak lesünk, hogy Wow ez igen, dehogy olyan helyzetben legyen bárki is, hogy ilyen kijelentést tegyen főleg egy játéktervezés szempontjából is igen nehéz évben azért az merész kicsit 😃.
0
0
0
0
csuz-li avatar
Hát ezt a szöveget, már 10 éve is hallottam. Mondjuk először a 90-es évek elején, mikor felröppent a hír, hogy lesz a számítógépekben önálló grafikus gyorsító...
0
0
0
0
💬 4
Rocky12 avatar
@csuz-li: Azért csak közeledünk a fotorealizmus felé 😀 Persze senki nem lát a jövõbe és tényleg naív dolog ezt így kijelenteni, de haladunk.
0
0
0
0
csuz-li avatar
@Rocky12: Ja. mindig 10 év múlva elérjük. 😀 Olyan, mint az euró bevezetése. Amíg egyáltalán szó volt róla, mindig 3 év múlva volt várható.
Amúgy persze kétségtelen, hogy haladunk afelé. Nemrég olvastam egy cikket - bár nem tudom mennyire hiteles, minden esetre hihető - hogy az RDR2-ből készített képernyőképet egy tv csatornán leadták, mint tájkép az adott területről. Szóval haladunk.
0
0
0
0
PC GAMER avatar
@csuz-li: Ja 5-6 év mulva meg emberek lesznek a marson,de régebben ez már 2020-ban megtörtént...
0
0
0
0
wgeorge85 avatar
Szerintem teljesen mindegy, csak legyen hova fejlődni a játékoknak jó értelemben.
0
0
0
0
carl18x avatar
Szerintem manapság nem a Grafika a probléma hanem azt körül vevő fizika. Mert szép és jó mindegyik játék a Grafikára gyúr, de azért a Far Cry 2 /GTA 4 elég durván ott volt fizikában. A Realisztikusságot meg hanyagolják, és mindent a látványal akarnak eladni.
0
0
0
0
💬 2
santakigyo avatar
@carl18x: Na meg az AI amire jó lenne már rágyúrni mert a legtöbb játéknál botrányosan gáz.
Ne menjünk sokat vissza,ott a Metro Exodus ami grafikailag szerintem az élvonalban helyezkedik el,de az AI az nevetséges volt.De ez csak egy példa.
0
0
0
0
NE0NFACE avatar
@carl18x: Insurgency Sandstorm. Ott a gellert kapott lőszer is sebez. Meg tudnák csinálni, csak nem fáradoznak vele.
0
0
0
0
Mystream_HBL avatar
Hát igen ahogy fejlődünk egyre jobb és jobb lesz grafikai szinten , viszont az AI és egyéb elemekbe is kéne valamilyen fejlesztés is. Mert lehet hogy jó a grafika ha a történet vagy maga az interakciók nem adják vissza az élményt. Én még most is néha előveszem a Jazz Jackrabbit 2-őt vagy a C&C Generals-t mert adják a feeling-et és nem a grafikájuk miatt szeretem őket.
0
0
0
0
💬 5
enslaved avatar
@Mystream_HBL: Engem egy játékban sosem vonzott a történet, annak idején hol volt ennek jelentősége? Ma is inkább végig játszom kétszer a 2016 - os DOOM - ot, mint egyszer mondjuk a Witcher 3 - at, és egy AC - ben sem a történet viszi a pálmát, hanem a harcok, lopakodás, stb. Történet kell? Jó filmet kell nézni, jó könyvet kell olvasni. Egy játék maradjon meg annak, aminek lennie kell.
0
0
0
0
no avatar
@enslaved: Ezt most te komolyan gondolod ? 😆
0
0
0
0
enslaved avatar
@botesz: Ezek csak játékok, nem kell bennük feltétlenül mély tartalmakat keresni. Komolyan mondom, nem egyszer veszem elő a N64 - et, és újra játszom a Banjo - t, Donkey Kongot, Super Mariót, stb. Hol is van ezekben történet? Ja, persze van, valami rossz fiú elrabolt egy jó fiút (vagy lányt), és változatos pályákon ki kell szabadítanunk sok ügyességi feladatot megoldva, némi puzzle elemekkel megtűzdelve. Ezeket a játékokat újítanám fel, modern grafikával. Annyira jó volt újra játszani a Crash Bandicoot minden részét újra felújítva, vagy mondjuk a Spyro The Dragon minden részét, és majd a hamarosan megjelenő Prince Of Persia - t is az lesz valószínűleg. Kell ezekben keresni a történetet? Nem. Mégis köröket ver nálam egy Cyberpunk - ra. Baj ez neked? Ugye nem? Pl. imádon az AC sorozatot, de ott is a jó harcokat főleg, vadászgatni napokon át egy-egy apró fejlesztésért max. egy ideig, aztán jön a mikrotranzakció és az alapanyagok megvásárlása.
0
0
0
0
Mast3rGamer1982 avatar
@enslaved: Mindenben egyetértek veled, stb. szerinted jó lenne, ha valaki megcsinálná a Call of Duty 2-t modern grafikával? Köszönöm a választ előre is.
0
0
0
0
hekli96 avatar
@enslaved: Igen a játékok nagy részének csak alibi története van és ez jól van így mert nem arra épít az adott játék.
Azért egy szupermárió szinten nem is nagyon lehetett még történetet mesélni, eleve egy normálisabb szöveges állomány meghaladta volna a nintendó kártyák adattároló kapacitását.

Egy jó könyvet nem lehet egy videójátékkal összehasonlítani, sokkal részltgazdagabb és a dologok vizualizálása az ember képzelő erejének a feladata. Ez egy egészen más médium.

Ezzel szemben a film és a játék mind kettő vizuális tartalom, bár a film egy sokkal passzívabb tevékenység, csak ülsz/fekszel és nézed, míg a játékban folyamatos interakció szükséges, játékideje kötött 1,5-2 óra között a kivételektől és a rendezői kiadásoktól eltekintve. Így erősen korlátozott az adaptált világ átadása, vagy felépítése ha eredeti filmes történet.

A videójákok ezzel szemben közel könyv mélységeket elérhetnek, a játék időnek leginkább csak a költésgvetés szab határt. A mai játékok már közel fotorealisztikusak szóval akinek ez feltétel, hogy beleélje magát a történetbe már az is adott. A karaktrek pontosan úgy néznek ki és olyan arcvonásokat vesznek fel mint ahogy megálmodta az író, és nem amilyen színészt találtak a szerepre és annak a színészi képességeiből kitellik. Plusz egészen más intenzitású érzelmeket idézhet elő egy játék egy könyvhöz vagy filmhez képest. Nem ugyanaz elolvasni vagy látni, hogy xy kegyetlenül meggyilkolta, megkínozta stb. hanem "te magad" teszed vagy nem teszed.

Mindenki más miatt játszik és ez így van rendjén, de szerintem ma már nyugodtan lehet a játékokat egy lapon kezenli a filmekkel és könyvekkel mint médiumot 😀
0
0
0
0
enslaved avatar
Nem is tudom. Valahogy a játék nekem nem arról szól, hogy filmet nézzek, arra ott vannak a filmek. Hogyan nézne ki mondjuk egy Immortals Fenyx Rising másképpen, vagy egy Prince Of Persia? Nekem nem hiányzik, az biztos.
0
0
0
0
💬 4
bassus16 avatar
@enslaved: Akkor nem próbáltad a telltale játékokat. 😀
Ez nagyon nagy hiba.
Egy Walking Dead-et egyszer tolj végig, garantálom értékelni fogod amit az ilyesfajta játékok nyújtanak.
0
0
0
0
enslaved avatar
@bassus16: Az összes érdekesebb telltale játékot végig játszottam, de nem egyhuzamban. A Wolf Among - ot alig vártam már hogy vége legyen, ahogy a Borderlands - et is. Egyszer elég volt. A Walking Dead sorozat tényleg kicsit más volt, ott igazából a téma volt az, ami megfogott, magát a horrort szeretem, de mindig vártam hogy végre legyen már akció. Nekem az kell hogy kikapcsoljon így este egy játék, ha olvasni akarok, előveszek egy jó könyvet.
0
0
0
0
woodbear avatar
@enslaved: Többnyire egyet értek veled. Nálam is kb ami nagybetűs JÁTÉK az majdhogynem mind a Nintendo háza tájáról érkezett.
Szerencsére akadnak pc-re is üdítő Indie szinfoltok amiről sokan nem is hallanak.
De azért néha jó egy-egy alaposan összerakott történetű játékkal is játszani. Ott a Detroit például. Iszonyat erős amit abban össze rakott a quantic dream.
0
0
0
0
enslaved avatar
@woodbear: Így van, és akkor a Zeldákat még meg sem említettem. A Detroit az valóban hatalmas volt, ahogy a Beyond: Two Souls is, vagy a The Dark Pictures Anthology, de azok mégis mások valahogy. Nehéz megmondani miért, talán akcióközpontúbb mint mondjuk a számomra borzalmas Death Stranding, vagy most a Cyberpunk. Amit nagyon várok viszont, az a Little Nightmares II, nagyon szeretem az ilyen jellegű játékokat (Limbo, Deadlight, Inside, stb.)
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció