A mai játékostársadalom, avagy gamerek
Mi a véleményetek a mostani játékostársadalomról? Miben változott az évek alatt és miben fog változni szerintetek? Jó, vagy rossz irányba halad a gamerek hozzáállása a játékokhoz és ezt mennyire befolyásolják a kiadók valamint a fejlesztők hozzáállása? Részletesen kifejtett véleményeket várok.
Hozzászólások: 16
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Rengeteg írott, és videós review-ban is negatívumként említik meg azt ha egy játék rövid. Persze a rövid relatív, de mondjuk általánosságban egy 6-8 órás single player-re már simán ráhúzzák ezt a jelzőt, és vonják is lefele a pontot érte.
Nektek mi a véleményetek erről? Engem mostanában eléggé kezd irritálni ez a jelenség. Szerintem sokkal jobb ha egy kampány rövid, de annál élvezetesebb és tartalmasabb a gameplay és a történet szempontjából. Felesleges időhúzós elemekkel teletömni egy játékot csak azért hogy kitolják a játékidőt szerintem elég nagy mellélövés.
Kivételek vannak persze, pl.: RPG-k, de ott általában alapból az a koncepció hogy egy open world (vagy legalább annak tűnő) világban el tudj veszni, és tele legyen tömve side questekkel a terület. És ha ez jól van megvalósítva akkor nagyon jól tud működni. És egy RPG esetében ha ezek az elemek hiányoznak, és rövid a játék, és nem eléggé immerzív az élmény akkor persze jogos a kritika. De amikor egy olyan játékot ekéznek a rövidsége miatt ami alapból úgy lett kitalálva hogy egy zsinóron húznak végig és mesélik el a történetet akkor könyörgöm miért probléma a rövidség a tesztet írók számára?
Nálam a határ az 60€ = 40 óra. Ha az ár változatlan, de az idő kevesebb, akkor nálam negatív az adott cím, mert kevés játékidőt ad, az árhoz képest. Ellenben pozitív ha többet.
Persze ha a játékár alacsonyabb akkor arányosan az idő is lehet kevesebb.
Ott van pl a Life is Strange 1. Remek single és bár kb 20 óra van benne, az ára is valahol 20€ körül volt, így maximálisan meg voltam vele elégedve.
És igen, a válasz sem egyszerű, de:
vagyis nincs itt elég hely kifejteni a témát.
Life is Strange nem is egy túl nagy technológiai csoda, persze egyáltalán nem kellett hogy az legyen, de pont egy olyan cím amiből bőven készülhetett volna 40+ órányi tartalom is nagyobb árcédula igénye nélkül. Esetleg ott a Dead Cells, amiben jelenleg ~54 órám van, és teljes áron is csak 25€. Esetleg ott a Stardew Valley, amiben jelenleg ~400 órám van, és teljes áron is csak 14€. Beleszámolva azt is hogy ezek a címek teljesen más játékidőt produkálnak játékosról játékosra, nem igazán látom értelmét ennyire árhoz kötni egy játék által kínált lehetséges szórakoztatási időtartamot, legalábbis nem ilyen értékekkel.
Subnautica: remek sztori, kellően hosszú játékidő az áráért, emiatt számomra pozitív.
Carrier Deck: egyszerű mint a faék, 10€ , mégis lekötött 50+ órára
Star Trek Bridge Crew: 4 óra single tartalom, a többi egy végtelenített random küldetéssor ami 4 küldetés után unalomba fullad. Technikai csoda hiszen VR-re készült és nem is néz ki rosszul, de a tartalom az kimaradt belőle, ellenben az árcímke nem ezt mutatta.
AC Origins: 60€ és 48 óra
AC Odyssey: 60 € és 90 óra volt az első végigjátszás
Astroneer: 28€ 127 óra
Division 1: 60 € és 377 óra lett a vége
Divison 2: 60 € + 12 € Y1P + 30€ WoNY = és eddig 766 óra de ez inkább a társaságnak köszönhető és nem a játék briliáns megoldásainak
Starlink Battle for Atlas: 14€ volt leértékelve kb 14 óra volt egy végigjátszás
Ace COmbat 7: 43€ 14 óra
és még lehetne sorolni a pro és kontra címeket...az ár/érték arány meg mindenkinél máshol van. És még nem is említettük a F2P mikrotranzakciós címeket 😀
Mostanra ez már addig fajult hogy szinte írtozom a hosszú játékoktól, és kifejezetten olyanokat keresek amit nem hónapokig kell játszanom, mert tudom hogy valószínűleg nem fogom befejezni őket. Persze vannak kivételek, de sajnos nincsenek többségben.
Ezt hívják puderezésnek. Valahol beválik valahol meg csúnyán visszaüt pont úgy ahogy írtad.
én imádok játszani ,s elmerülni egy játékban nézni be mindenhova keresni rejtett helyeket.szeretem ha szép a grafika de a gyors onlineokat is szeretem !bár eleinte nem kedveltem ,mert nem volt időm csodálni 😀így mindig hamar kiestem szóval a garafikából ilyenkor alig veszek észre valamit 😀
és szeretek nosztalgiázni is mint pl a Age of Empires sorozat 😀 mostani jó technikával nekem a mai napig a best-em mind élményben és látványban !😀
egy játék bemutató alapján sosem ítélek de a játék első perceiben tudom,hogy lemondok róla vagy kedvelni fogom...így vagyok sajnos egy nagyon közkedvelt játékkal is The Witcher 3.pedig háromszor bele vágtam !és nem tudtam megszeretni 😞 a mai napig nem tudom miért !?😕
U.i.: A gamer szóba kár belekötni, ugyanis szerintem jobban illik a videojátékokkal szórakozó személyekre, mint a játékos szó, amely sportolóra is vonatkozhat.
A történet szerintem fontos egy játékba, mert egy játék csak így érheti el, hogy több legyen önmagánál. Mert egyébként mit várunk el egy játéktól? Azt hogy szórakozzunk miközben játszunk vele. Ha viszont a játék többet ad ennél és elmesél egy zseniális történetet akkor sokkal marandóbb élménnyel gazdagít minket, mert ezt alapvetően nem várjuk el egy játéktól. Persze attól nem lesz rosszabb egy játék ha nem foglalkozik sokat a történettel, de akkor ne a sztorival próbálja eladni magát.
Talán leginkább az zavar hogy borzasztóan okosnak képzelik magukat. Manapság ha kijön egy új játék 30 másodperces előzetese, ők már megmondják hogy mért lesz szar a játék, vagy hogy mért fogja forradalmasítani a teljes játékipart. Az az előítéletesség ami manapság belengi a játékosokat még sose volt jelen ilyen magas szinten. Pár példa:
A Ubisoft játékai. Néhány éve még mindenki istenítette őket. Aztán jött a Watch Dogs, a Unity és hirtelen mindenki az EA-hez kezdte hasonlítani őket és manapság ha a Ubi bejelent egy játékot mindenki leszarozza mert a Ubi keze alatt van a játék. Nekem sose volt bajom ezzel a kiadóval/fejlesztőcéggel, tény hogy régen jobbak voltak, de még manapság is sok jó játékot adnak ki, a Unity, a WD és az FC4 is tele volt tartalommal. Persze eleinte ezeknek egy része egy bugos szar volt, de utána jött tonnányi patch, szóval nem hagyták annyiban a dolgot. Nem mondom hogy ez mentség, de még mindig nagyon túlzott jelzőkkel illetik ezt a céget, pedig szinte semmit sem változtak az évek alatt.
A másik a Mafia III. Az embereknek az a (legnagyobb) baja hogy modernebb korra helyezték a hangsúlyt, a 60-as 70-es évekbe. Sokak már csak emiatt olyanokat mondogattak, hogy: "Ez már nem is Mafia" meghogy "úgyse lesz meg a régi hangulat" stb.
Én nagyon örültem hogy más korba játszódik, mert legyünk őszinték, ha maradtunk volna az előző Mafiák korába akkor korántsem kellett volna annyit vesződniük a fejlesztőknek, hiszen a kocsik, fegyverek már le voltak modellezve. Kellett az új kor, ennyi újítás a minimum.
Mégis az verte ki nálam a biztosítékot, hogy ugye volt egy pár perces gameplay-ünk kommentárral, amibe volt egy kis autókázás, lövöldözés stb. Mi lett a játékosok reakciója?
"Fúj de rossz a kocsik irányítása, hogy borul fel meg mi ez áááá fúj...tessék ebből is GTA-t csináltak, gratulálok 2K"
ÉS A VIDEÓBAN ALIG LÁTHATTUNK NÉHÁNY MÁSODPERCNYI ANYAGOT A JÁTÉKBÓL!
"facepalm"
Mégegy játékról beszélnék, a Battlefront-ról, amivel kapcsolatban én is egy kicsit szkeptikus vagyok, de az olyanok akik azt hangoztatják hogy egy BF klónról van szó azok mai napig felb@sznak. A hasonlóság annyi, hogy nagy nyílt pályákon szórjuk egymásra az ólmot és ENNYI! Ha megnézitek a régi Battlefrontokban is ugyanez volt! Ja és még hány olyan multis FPS van amibe ugyanezt csináljuk? Hát nem kevés ennyi erővel a Planetside 2 is BF klón.
A másik ami még zavar, a grafikabuziság ami néhány éve divat volt, aztán ciki lett és most megint divat. Egyszerűen nem értem az embereket. Az esetek 50%-ában azt tapasztalom, hogyha egy játék nem jön Crysis 3 vagy Ryse szintű forradalmi látványvilággal, akkor a játéknak szar a grafikája. Erre most a legutóbbi példa a Fallout 4 ami szerintem gyönyörű, többször megnéztem az első előzetest és alig tudtam mibe belekötni. Oké, nem egy Crysis, de még így is nagyon szép. Amikor páran azzal jöttek hogy a 3 szebb mint a négy na akkor agyf@szt kaptam. Amik még hasonló szidásokat kaptak pedig gyönyörűek voltak: Watch Dogs, Far Cry 4, Witcher 3 (ez is egy röhej).
Lassan oda jutunk, hogy nem lesz olyan (játékokkal foglalkozó) oldal ahol ne lenne legalább 5 gyűlölködő, okoskodó és tudatlan kommentelő. Az méginkább zavar hogy sokszor olyanok írnak hülyeségeket, akiken látszódnak hogy érettek (normálisan fogalmaznak, szakszavakat használnak stb.), és mégis ugyanolyan előítéletesek és grafikabuzik, mint a többi.
Én a játékfejlesztők és/vagy kiadók helyébe kitalálnék vmi hatalmas nagy szopatást, mert nem ártana kicsit észhez téríteni a mai játékostársadalmat.
Ennyi lenne a jelenlegi véleményem.
Én mindenféle játékokkal szoktam játszani, a MOBATOL az ARKADIG, tehát minden fajtával játszok, ami leköt, szoktam kivinni játékokat és valamivel pedig multizok, + hülyülés egyedül/együtt, PL Minecraftban szoktunk mapokat kivinni stb.
A kiadónak mindig az lesz a célja, hogy a játékaikkal pénzt szerezzen, megpróbálják túlhypolni, a legjobb DRM-et rávágni (már a Denuvonak is annyi), a sok DLC-kel fárasztani az agyunkat (aminek én nem dőlök be, engem nem lehet megvenni több ezer DLC-vel, ha jó játék valami, tetszik és viszi játszhatóan a gépem, azt megveszem, de a DLC-ket nem) Ubisoft folytatja az AC-k sorozat gyártását és eladni több, mint 10k-ért. Az EA DLC-ket gyárt, a grafika újul, jönnek tovább CPU-bol az FX-ek és az i7-ek. A VGA-nál ugyanez, folytatódik a Geforcek és a Radeonok sorozatgyártása, a RAM-ból mindig több lesz, a HDD igény is nagyobb lesz, lassan már csak SSD képes játékokat futtatni. Folytatódik a MOBA gyártása, a WOW kiegek sorozatgyártása, a portolási problémák, és a gyártok közti viszály, a Youtube szervere kiég a sok Minecraft és GTA videóktól, több mint 200 milló PB, elfogyott és már nem bírta a szervergépük a nagy Youtube feldolgozást. A kategóriák meg meg fognak maradni, esetleg, a legjobb lenne, újat kitalálni, csak fantázia kell. A gamerak ugyan úgy fognak játszani, esportozni, ragelni, trolkodni, feltölteni stb.
A kiadóknak továbbra is az lesz a rétege, hogy a lehető legtöbb pénzt sajtolják ki a játékosokból. Hogy ez háromezer darab DLC-vel, mikrotranzakciós rendszerekkel, vagy valamilyen más, alternatív módon érik-e el, az az idő kérdése, de itt sem számítok arra, hogy egyik vagy másik módszer jobban elterjedne a többinél. A fejlesztők részéről meg persze továbbra is kétélű a dolog. A nagy kiadókhoz köthető csapatok nyilván azt fogják csinálni, amit elvárnak tőlük. A kicsik pedig azt, ami eszükbe jut. A fejlesztők úgy alakíthatják a trendeket, ha olyan játékot készítenek, amelyet aztán többen is követnek majd.