Hát ez az Amcsi verseny betyár jó volt....😀Amilyen gyetrán indult a hétvége,a verseny tele eseményekkel,a végéig nemlehetett tudni milesz a végkimenetel...
Ez a Ferrari győzelem nagyon kellett a Forma 1 nek! 😉
Nincs bajom Alonsoval,de a legendás Német-Olasz himnusz az verhetetlen és felejthetetlen!
ForzaFerrari&Vettel! 😃
Szerintem sem volt rossz és az idény sem indul rossznak! Ha beindul a McLaren-Honda meg ugye a Ferrari is kap majd egy rövidebb első szárnyat meg kitudja mennyi fejlesztést! Nem lesz ez olyan sima Mercis idény!
Szerintem ez a maláj nagydíj, egész jó futam volt. A nagy taktikai harc mellett, láthattunk sok előzést -mondjuk ez a pályakarakterisztikának is köszönhető , egy - két ütközést, végre nem egyhangú Mercedes fölény. A Hondákat kicsit sajnáltam, Alonso szépen jött előre, ha nincs a műszaki hiba sztem top10be is befér volna, a többi kiszabott büntetés, egyéb meghibásodások miatt. Ferrari idén tényleg megszorongathatja a Mercit, és Massa Bottas párost sem írnám le. Red bull meg sehol nincs...
Toto Wolff szerint a Red Bull csapata jobban tenné, ha végre abbahagyná a siránkozást, és elkezdene azon dolgozni, hogy miképp szálljanak harcba a futamgyőzelmekért.
Azt követően, hogy a Mercedes Melbourne-ben fölényes kettős győzelmet aratott, a Red Bull csapata azzal kezdett el fenyegetőzni, ha nem változnak a szabályok a Forma-1-ben, jó eséllyel hátat fordítanak a sportágnak.
„Ha egy csapat megérkezik a Forma-1-be és megpróbálja felfalni a másikat, vagy megpróbál a legmagasabb szinten teljesíteni, majd az első verseny után a teljesítmények kiegyenlítését akarja, és elkezd siránkozni… nos, régen nem így mentek a dolgok” – mondta Toto Wolff a Red Bull panaszáradata kapcsán.
„Szerintem egyszerűen csak le kell szegni a kib*szott fejedet és keményen kell dolgoznod, hogy megoldódjon a helyzet.”
Ezen besírtam:
„Van Jeruzsálemben egy bizonyos fal, amely előtt állva nyugodtan lehet panaszkodni. Lehet, hogy nekik oda kellene menniük..”
Hogy szállnának már ki, ha ekkora reklámértéke van még mindig a sportnak? Bár tény, hogy ez a Renault motor még rosszabb, mint a tavalyi. Már eddig is rinyáltak azért, hogy nem lesz olyan aeroközpontúság, mint az utóbbi években és megint megnőtt a hajtáslánc szerepe. Ők meg mindkét csapattal kifogták az egyik legrosszabbat. Úgyse fognak lelépni, amíg megéri nekik.
Alonso meg hát megint átment egy olyan csapatba, amit évekig építeni kell még. Aztán meg már lesz 45 éves. Kiöregszik, mire jó autója lesz. Ami a legjobb az egészben, hogy mintha pont most javulna a Ferrari 😃
BenjaminHun: RB több szezont szabálytalan autóval teljesített, 15 éve kizárták volna a szezonból, vagy eltiltást kap legalább 2-3 évre... Olcsón megúszták. Tudom a szabályok azért vannak, hogy megszegjék, de akkor mindenki. RB most van a helyén, sereghajtók, pont itt kezdték, itt is kell befejezni...😆
Hát igen cseszka csak akkor már minden tiltva lett ami ölet előre vitte de most semmi.. a renó meg menjen a p...ba ahol ennyi pénz mozog nem igaz hogy nem tudtak volna erősebb motort csinálni..
De hoztam egy képet az Alonzosoknak
Épp ezt akartam irni,Mercedesnek mit tiltanának be?Motort???Redbullon most nevetek,több F1 hirportálon is olvastam,h fontolgatják a kilépést...,most h a renó nemcsinált valami erös motort,és nincsennek az élbojban,másris a kilépésen gondolkodnak...???Ennyire képesek csak elviselni a vereséget?A ferrari éveken át verhetetlen volt,majd jött a mélypont,ahol már futamokat se tudtak nyerni,mégse akartak kiszálni.Átrendezés,és kezdenek felzárkózni....A redbull is csinálhatna saját motort,4Vb zsinórban hozott már nekik annyit h megtegyék.
Szerintem csak azokat kellene betiltani, amik veszélyesek. Például a diffúzorral annyi bajuk volt, hogy megnehezíti az előttük haladó autó követését. Az F-csatornával meg, hogy veszélyes nyomkodni. Közben meg szinte ugyanaz az elve, mint a mostani DRS-nek csak nem volt szétszabályozva. Valamit nagyon rosszul csinálnak, ha a WEC-nek működik a sokat engedős stratégia és jönnek a gyártók/csapatok, míg az F1 tele van állítólagos költségcsökkentéssel és csak eltűnnek a nevezők.
A Red Bullon volt mit betiltani, mert volt rajta több olyan alkatrész is, ami a többi autón úgy nem, vagy egyáltalán nem. Hát nem csoda, hogy Newey távol marad ettől a cirkusztól inkább... A Mercedesen nincsenek ilyen elemek, vagy legalábbis nem tudunk róla. "Csupán" a verhetetlen, megbízható és keveset fogyasztó (tehát minden tekintetben a legjobb) motorjuk köré tudtak építeni egy olyan autót, ami a lehető legjobban kihasználja. Szomorú, de csak egy másik erős gyári csapat tudná őket most megfogni. (Ferrari? Esetleg Mclaren-Honda?).
Nem ártana kicsit ésszerűsíteni az egész bajnokságot, mert ha így megy tovább hamarabb fogynak el az autók, mint a nézők...
Nekem semmi bajom nincs az új motorokkal, igaz kiforratlanok, drágábbak és egy csomó hülye szabály miatt spórolni kell velük. Egy pár verseny múlva, de leginkább mire Európába érnek már átláthatóbb lesz majd, de jövőre vagy két év múlva már nagyon nagy szükség lesz az új csapatokra. A Haasben bízok, a román (😆😉 csapatban már kevésbé, de állítólag valami állami támogatást is kaptak, úgyhogy még az is jöhet. Csak ne ilyen Manor-Marussia-Virgin-HRT-Caterham szinten legyenek, mert akkor 1-2 éven belül úgyis kikopnak.
Jó lenne az is, ha végre verseny is lenne, mert bár így is követem a szériát, már messze nem köt le úgy, mint 5-12 éve. Hogy a közösségi média felé sem nyitnak, az megint lábon lövés, bár ha Bernie végleg elmegy ez valószínűleg megváltozik. Na mindegy, reménykedjünk hogy már nem tart sokáig ez a vegetálás.
Valóban szükség lesz még néhány hétvégére, mire képet kapunk az erőviszonyokról, de szerintem a tavalyinál változatosabb szezonra lehet számítani. A Mercedes előnye, illetve a Manor hátránya valószínűleg egész szezonra borítékolható, de ha a technikai problémák rendeződnek, a többi 8 csapatnak mind esélye lehet a jobb pontszerző helyekre is, ami elég jónak ígérkezik.
Remélem a Ferrari majd a fejleszésekkel előre tud lépni a Williams elé.Viszont a Mercedes előnye nagyon elszomorít.Nagyon nem is tudom hogy ezt a hátrányt le e lehet dolgozni jövőre.Ugy gondolom ha nem hoznak valami radikális szabályváltoztatást akkor nagyon egyoldalú és élvezhetetlen idényt fogunk látni.
egyik se volt vészes.. Indi már tele safer barrierrel,Hockenheimben ott van a gumifal,senki nem hal ilyenekbe bele, az ilyesmi akcioktól kell igazából félni csak:
1:23 helyett én inkább a előtte lévő Hamiltonos defektet emelném ki,még a lába se tört el pedig ott 250-el korrektül nyíl egyenesen belerepült a gumifalba
A Kubica féle dolog óta az a nyitás sincs már a falon Kanadában,nem véletlen..
Szingapúr meg a 320.. 300at ha elérik és bukótér van azon a részen.. és kandában is megvan minden,ahol lehet kivan alakítva a "pihepuha" bukótér, ennyi amik szingapúrban mennek azok betonfal súrolások,koccolások, nem frontális ütközések, és máshol sincs full contact a fallal
Szingapúr, Kanada, ez csak 2 példa, de pont ezeken a pályákon autóznak nagy tempóval a betonfal mellett, defekt vagy baleset esetén nincs bukótér, ennyit a biztonságról.
manapság hol látsz te betonfalat aminek 320-al lehet nekicsapódni? kb sehol.. mindenhol van már safer barrier,energiaelnyerő acélkorlát,gumifalak stb (a Kubica féle extrém esettől térjünk el,bár az se most volt) a monocock ami sokat fejlődött az évek során és az védi meg a pilótákat a súlyos balesetekben.. tavalyig jó volt minden szép hang,szép autók is,csak hát a versenyek voltak kicsit uncsik a Vettel féle egyeduralom miatt,de egyébként szerethető volt ez tény,sokkal szorosabb futamok is voltak
egyébként pont hogy idén jóval gyorsabbak egyenesben a kocsik a kisebb hátsószárny és csökkent aero miatt + a DRS,ERS.. Bahrainben majd 340-el ment Alonso,most melbourneben meg a TOP sebesség 320+ volt,ami eddig max 310körül alakult,Monzára 360+ -t prognozsztizálnak,szóval sebesség csökkenés nincs,csak a kanyarokban lassabbak,de nagyon
A formulaváltás egyetlen dologra vezethető vissza, a pénzre. Környezet barátabbnak kell lenni, mert manapság ez egyre fontosabb szempont, a szponzoroknak pedig árt, ha egy "környezetszennyező" sportágba fektetnek be. Olcsóbbnak kell lenni, több csapat így is elég rossz pénzügyi helyzetben van. Erre jó megoldás a hatékonyság növelése, olyan blokkok gyártása, amik többet bírnak, kevesebbet fogyasztanak. Már magának az üzemanyag töltő berendezésnek a szállítása is igen komoly költség. A motorgyártókat is bent kell tartani, nekik pedig az számít, ha technikailag is profitálnak a sportban való szereplésből. Manapság pedig a civil autógyártás leginkább a hibridizációról, a minél kisebb motorok hatékony felhasználásáról szól, ezekből a hibrid 1.6-os V6 turbókból sok tapasztalat nyerhető, amit felhasználhatnak az utcai autókban. Verhetnék a pénzüket brutális turbós, superchargeres V16-os egységekbe, de azon kívül hogy piszok erős, olyan lenne, mintha lavorból szórnák a pénzt az ablakon keresztül.
sudosu: Balszerencse bárkivel előfordulhat, lásd Massa Hungaroring, ami ellen semmi sem védett ! Biztonság szempontjából aszfaltozott bukótéren kívül semmi sem változott, az, hogy 320 vagy 350 felett csapódik a betonfalba nem oszt nem szoroz, rosszabbik esetben mindkettő halál...
RedRabbit:
Jó lenne hogy ha visszahoznák a fejlesztési lehetőségeket.
Sajnos az FIA egyre jobban a biztonságra hajt így ezért korlátozták le a végsebességet ebből adódóan a fejlesztési lehetőségeket is. Én azt mondanám az adott delikvensnek ha Forma 1-es pilóta akar lenni írjon alá egy papírt hogy bármikor szzenvedhet akár halálos balesetet is, bár ezt senkinek se kívánom még azoknak se akikkel nem szimpatizálok. Elég gáz azért hogy végsebességben a 11 évvel ezelőtti technológia jobbat tudott 😀.
Mikor volt motorerő, és fülvédő nélkül kiszakadt a dobhártyád...
Hozzák vissza a régi szabályokat, korlátlan mennyiségű motor, váltó, tankolás, szabad és korlátlan fejlesztés, tesztelés, mai formájában már nem F-1...😢
Most az a nyerő, aki a legjobban alkalmazkodik a szabályokhoz, régen az nyert, aki a legjobb autót építette.
Szabadedzés M4 2:30-kor élőben !!! 😀
Nincs bajom Alonsoval,de a legendás Német-Olasz himnusz az verhetetlen és felejthetetlen!
ForzaFerrari&Vettel! 😃
Lehet kicsit eszetlenkedni.Az Unity webpalyer kellhet.
[LINK]
Azt követően, hogy a Mercedes Melbourne-ben fölényes kettős győzelmet aratott, a Red Bull csapata azzal kezdett el fenyegetőzni, ha nem változnak a szabályok a Forma-1-ben, jó eséllyel hátat fordítanak a sportágnak.
„Ha egy csapat megérkezik a Forma-1-be és megpróbálja felfalni a másikat, vagy megpróbál a legmagasabb szinten teljesíteni, majd az első verseny után a teljesítmények kiegyenlítését akarja, és elkezd siránkozni… nos, régen nem így mentek a dolgok” – mondta Toto Wolff a Red Bull panaszáradata kapcsán.
„Szerintem egyszerűen csak le kell szegni a kib*szott fejedet és keményen kell dolgoznod, hogy megoldódjon a helyzet.”
Ezen besírtam:
„Van Jeruzsálemben egy bizonyos fal, amely előtt állva nyugodtan lehet panaszkodni. Lehet, hogy nekik oda kellene menniük..”
Alonso meg hát megint átment egy olyan csapatba, amit évekig építeni kell még. Aztán meg már lesz 45 éves. Kiöregszik, mire jó autója lesz. Ami a legjobb az egészben, hogy mintha pont most javulna a Ferrari 😃
De hoztam egy képet az Alonzosoknak
A Red Bullon volt mit betiltani, mert volt rajta több olyan alkatrész is, ami a többi autón úgy nem, vagy egyáltalán nem. Hát nem csoda, hogy Newey távol marad ettől a cirkusztól inkább... A Mercedesen nincsenek ilyen elemek, vagy legalábbis nem tudunk róla. "Csupán" a verhetetlen, megbízható és keveset fogyasztó (tehát minden tekintetben a legjobb) motorjuk köré tudtak építeni egy olyan autót, ami a lehető legjobban kihasználja. Szomorú, de csak egy másik erős gyári csapat tudná őket most megfogni. (Ferrari? Esetleg Mclaren-Honda?).
Nekem semmi bajom nincs az új motorokkal, igaz kiforratlanok, drágábbak és egy csomó hülye szabály miatt spórolni kell velük. Egy pár verseny múlva, de leginkább mire Európába érnek már átláthatóbb lesz majd, de jövőre vagy két év múlva már nagyon nagy szükség lesz az új csapatokra. A Haasben bízok, a román (😆😉 csapatban már kevésbé, de állítólag valami állami támogatást is kaptak, úgyhogy még az is jöhet. Csak ne ilyen Manor-Marussia-Virgin-HRT-Caterham szinten legyenek, mert akkor 1-2 éven belül úgyis kikopnak.
Jó lenne az is, ha végre verseny is lenne, mert bár így is követem a szériát, már messze nem köt le úgy, mint 5-12 éve. Hogy a közösségi média felé sem nyitnak, az megint lábon lövés, bár ha Bernie végleg elmegy ez valószínűleg megváltozik. Na mindegy, reménykedjünk hogy már nem tart sokáig ez a vegetálás.
Minden esetre szerintem jó volt a mai futam. 😃
A Mclaren Honda-ra kíváncsi vagyok, mit produkál majd, és hogy Vettel mit tud csinálni egy Ferrari-val.
1:23 helyett én inkább a előtte lévő Hamiltonos defektet emelném ki,még a lába se tört el pedig ott 250-el korrektül nyíl egyenesen belerepült a gumifalba
A Kubica féle dolog óta az a nyitás sincs már a falon Kanadában,nem véletlen..
1:23 tanúságos.
egyébként pont hogy idén jóval gyorsabbak egyenesben a kocsik a kisebb hátsószárny és csökkent aero miatt + a DRS,ERS.. Bahrainben majd 340-el ment Alonso,most melbourneben meg a TOP sebesség 320+ volt,ami eddig max 310körül alakult,Monzára 360+ -t prognozsztizálnak,szóval sebesség csökkenés nincs,csak a kanyarokban lassabbak,de nagyon
Jó lenne hogy ha visszahoznák a fejlesztési lehetőségeket.
Sajnos az FIA egyre jobban a biztonságra hajt így ezért korlátozták le a végsebességet ebből adódóan a fejlesztési lehetőségeket is. Én azt mondanám az adott delikvensnek ha Forma 1-es pilóta akar lenni írjon alá egy papírt hogy bármikor szzenvedhet akár halálos balesetet is, bár ezt senkinek se kívánom még azoknak se akikkel nem szimpatizálok. Elég gáz azért hogy végsebességben a 11 évvel ezelőtti technológia jobbat tudott 😀.
Mikor volt motorerő, és fülvédő nélkül kiszakadt a dobhártyád...
Hozzák vissza a régi szabályokat, korlátlan mennyiségű motor, váltó, tankolás, szabad és korlátlan fejlesztés, tesztelés, mai formájában már nem F-1...😢
Most az a nyerő, aki a legjobban alkalmazkodik a szabályokhoz, régen az nyert, aki a legjobb autót építette.