SKYRIM Grafika tuning, és mod-ing
Üdv! Ezt a topikot azért nyitottam hogy mod-okat tudjunk megosztani egymással illetve segíteni egymáson ha gondunk akad egy-egy mod-al vagy grafikával a skyrimben. Illetve jöhetnek még bugok orvoslására tett javaslatok is meg úgy bármi ami javít skyrim-en:)
Aki szeretne mod-ot alkalmazni vagy csak a játék grafikáján javítani de nem tudja hogy álljon neki az olvasson tovább mert írtam egy részletes útmutatót:
The Elder Scrolls V : Skyrim
Grafikai tuning, és modding
FRISSITVE:ÁRNYÉKOK FINOMITÁSA !!!!!
Gondolom, rengetegen játszanak ezzel a remekművel, és közülük gondolom sokakban már felmerült az az érzés ami bennem is. Mégpedig az hogy igen szép lett a Skyrim provincia grafikai ábrázolása, ám mégis valami nem igazi. Hát igen közelebbről megnézve azért igen csak látszik, hogy a kedvenc játékunk is megsínylette a multiplatform kiadás okozta hátrányokat. Alacsony felbontású textúrák, recézett árnyékok, és még sorolhatnám, de ezeket úgyis átnyálazzuk majd a következőkben.
Szóval, ha valaki szeretne még egy nagy pluszt hozzáadni Tamrielben játszódó kalandjaihoz, és meg szeretné emelni a játék vizuális minőségét PC-s szintre, és ki akarja használni a számítógépének nem kicsi hardveres előnyeit, hogy még jobban, bele tudja élni magát ebbe a mesés világba, nos, azoknak írom ezt az útmutatót lépésről lépésre. Hiszen nem azért öltünk bele gépünkbe sok pénzt hogy nagyjából ugyanazt lássuk mint egy konzolon.
Elég egyszerű eszközökkel nagyon jelentős pozitív változást lehet elérni a Skyrim grafikájában, szóval a végeredményt nem kell majd nagyítóval keresgélnünk mert elég szembe tűnő lesz.
Egy kis szemléltető:
FIGYELEM: A következő változtatások néhány része okozhat némi teljesítmény csökkenést de ezt úgyis taglalni fogom melyik mennyit, viszont van némi hardveres követelmény. Akiknek épphogy elmegy a játék vagy nincs legalább 3GB rendszermemóriájuk és/vagy 1GB video memóriájuk inkább meg se próbálják a következőkben felsoroltakat, illetve az XP-t is felejtsük el. A gépeim adatait profilomban megtalálhatjátok, a monitorom 1280x1024-es felbontású, így nekem volt bőven még kiaknázható videó memóriám, és a majd felsorolt változtatásokkal is meg maradt a KINTI területeken a fix 60fps-em (kivéve városok, de ott az alap skyrim-el is lejjebb megy, mint 60fps)
Először is egy tévhitet szeretnék eloszlatni, az FXAA nem!!! egy pozitív grafikai beállítás. Az FXAA egy olyan élsímitási eljárás (ha egyáltalán nevezhetjük élsímitásnak) amit a harmatgyenge konzolokra találtak ki. Mégpedig azért mert ha rátolnának egy MLAA vagy MSAA-t, ami igazi élsímitás szerencsétlen xbox kb. 2fps-t tudna produkálni vagy leégne :D Az FXAA nem csinál mást, mint hogy elmossa az egész!!! renderelt képet így a recéket is.Óirási nagy hátránya hogy nagyon nagy mértékben ront a kép élleségén, minőségén, úgyhogy aki nem akarja homályos szemüvegen keresztül nézni Skyri
Aki szeretne mod-ot alkalmazni vagy csak a játék grafikáján javítani de nem tudja hogy álljon neki az olvasson tovább mert írtam egy részletes útmutatót:
The Elder Scrolls V : Skyrim
Grafikai tuning, és modding
FRISSITVE:ÁRNYÉKOK FINOMITÁSA !!!!!
Gondolom, rengetegen játszanak ezzel a remekművel, és közülük gondolom sokakban már felmerült az az érzés ami bennem is. Mégpedig az hogy igen szép lett a Skyrim provincia grafikai ábrázolása, ám mégis valami nem igazi. Hát igen közelebbről megnézve azért igen csak látszik, hogy a kedvenc játékunk is megsínylette a multiplatform kiadás okozta hátrányokat. Alacsony felbontású textúrák, recézett árnyékok, és még sorolhatnám, de ezeket úgyis átnyálazzuk majd a következőkben.
Szóval, ha valaki szeretne még egy nagy pluszt hozzáadni Tamrielben játszódó kalandjaihoz, és meg szeretné emelni a játék vizuális minőségét PC-s szintre, és ki akarja használni a számítógépének nem kicsi hardveres előnyeit, hogy még jobban, bele tudja élni magát ebbe a mesés világba, nos, azoknak írom ezt az útmutatót lépésről lépésre. Hiszen nem azért öltünk bele gépünkbe sok pénzt hogy nagyjából ugyanazt lássuk mint egy konzolon.
Elég egyszerű eszközökkel nagyon jelentős pozitív változást lehet elérni a Skyrim grafikájában, szóval a végeredményt nem kell majd nagyítóval keresgélnünk mert elég szembe tűnő lesz.
Egy kis szemléltető:
FIGYELEM: A következő változtatások néhány része okozhat némi teljesítmény csökkenést de ezt úgyis taglalni fogom melyik mennyit, viszont van némi hardveres követelmény. Akiknek épphogy elmegy a játék vagy nincs legalább 3GB rendszermemóriájuk és/vagy 1GB video memóriájuk inkább meg se próbálják a következőkben felsoroltakat, illetve az XP-t is felejtsük el. A gépeim adatait profilomban megtalálhatjátok, a monitorom 1280x1024-es felbontású, így nekem volt bőven még kiaknázható videó memóriám, és a majd felsorolt változtatásokkal is meg maradt a KINTI területeken a fix 60fps-em (kivéve városok, de ott az alap skyrim-el is lejjebb megy, mint 60fps)
Először is egy tévhitet szeretnék eloszlatni, az FXAA nem!!! egy pozitív grafikai beállítás. Az FXAA egy olyan élsímitási eljárás (ha egyáltalán nevezhetjük élsímitásnak) amit a harmatgyenge konzolokra találtak ki. Mégpedig azért mert ha rátolnának egy MLAA vagy MSAA-t, ami igazi élsímitás szerencsétlen xbox kb. 2fps-t tudna produkálni vagy leégne :D Az FXAA nem csinál mást, mint hogy elmossa az egész!!! renderelt képet így a recéket is.Óirási nagy hátránya hogy nagyon nagy mértékben ront a kép élleségén, minőségén, úgyhogy aki nem akarja homályos szemüvegen keresztül nézni Skyri
Hozzászólások: 133
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
peticica Ezt a kérdést a játék gépigényénél tedd fel.
AntiFREEZE patch 9 ENBSeries 0.096 for TES Skyrim
read included description, some features are disabled by default. Patch for fixing graphical artifacts, lags, freezing, bsod, some sound problems.
[LINK]
Nekem ezzel jobban fut 😆 (Ati Radeon HD 3470 512Mb)
és itt egy grafikai mod (nem próbáltam mert nem olyan erős gépem van)
TES Skyrim v0.101
version of Skyrim graphic mod. In this version code from AntiFREEZE patch implemented to increase stability. A lot of different bugfixes and changes.
[LINK]
1.1, 1.3, 1.31 v 1.4 ebben a sorrendben raktam fel őket, szóval a 2-őt direkt kihagytam, mert olvastam, hogy többet rontott, mint javított, tehát nem ezzel volt gond.
Most nem játszottam vele, majd még én is megírom, ha találkozok még ilyen sárkánnyal.
Városon belül tényleg sokat dob az fps-en, viszont azóta találkoztam egy bugos sárkánnyal, hátrafelé repült és egyfolytában felszállt a picsáb@ az égbe, még nyíllal vagy Dragonrend-el sem tudtam fellőni oda, remélem, hogy nem a mod zavart be, mert tényleg sokat dobott az Fps-en.
Az a bug egy hivatalos frissítésnek köszönhető (Update 2)
Találtam egy mod-ot ami fps növekedést hoz! Városokban nálam 10-20 fps növekedés van vele. Végülis azt csinálja hogy a CPU-ra háruló feladatokat sokkal jobban elosztja a magokra.Ezért olyan CPU szempontjából kritikus helyek mint pl városok és hasonló helyszineken jelentős teljesítmény növekedést tapasztalhatunk.
Itt találjuk:
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=4387
Megj:Ezt nem elég mod managerel telepíteni kövessétek az oldalon található leírást.
Megerősítem, tényleg eléggé jól növeli az FPS számot.
Itt találjuk:
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=4387
Megj:Ezt nem elég mod managerel telepíteni kövessétek az oldalon található leírást.
Köszönöm 😃
Sehogy sem akar ez menni 😃
először elindult aztán meg már nem 😃
Találtam egy jobb megoldást az árnyékokra, leírásba bemásoltam mit kell átírni
asdasdasd555 Igen erre való a 4GbSkyrim, a fenti útmutatóban mindent leírtam
Nem tudom normális-e az, ha 2 percenként kidobál a játék(?) 😃 Tehát fogja magát és kilép, ledob az asztalra :l Erre szükséges a 4gbskyrim?
.ini fájlnál mentesz minden átírás után?
Persze hogy mentek. 😃
1 óra után sikeresen "feltelepítette" a modot... ami annyból áll, hogy betette egy becsomagolt textures nevű filet a főkönyvtárba... na ezzel mit kéne kezdeni?
Na most bekapcsoltam a 'mods' -nál, ki van pipálva, minden "yes to all" -ra, de még mindig ugyan úgy néz ki mint előtte.. 😕
Néztem ezekről videót, (videó alá még be volt linkelve a SkyrimPrefs.ini tartalma is, ami teljesen máshogy nézett ki, mint az enyém, egyrészt rövidebb volt, másrészt több olyan funkció volt benne, ami az enyémben nincs..) de neki valóban működött is.
Aki szeretne mod-ot alkalmazni vagy csak a játék grafikáján javítani de nem tudja hogy álljon neki az olvasson tovább mert írtam egy részletes útmutatót:
The Elder Scrolls V : Skyrim
Grafikai tuning, és modding
FRISSITVE:ÁRNYÉKOK FINOMITÁSA !!!!!
Gondolom, rengetegen játszanak ezzel a remekművel, és közülük gondolom sokakban már felmerült az az érzés ami bennem is. Mégpedig az hogy igen szép lett a Skyrim provincia grafikai ábrázolása, ám mégis valami nem igazi. Hát igen közelebbről megnézve azért igen csak látszik, hogy a kedvenc játékunk is megsínylette a multiplatform kiadás okozta hátrányokat. Alacsony felbontású textúrák, recézett árnyékok, és még sorolhatnám, de ezeket úgyis átnyálazzuk majd a következőkben.
Szóval, ha valaki szeretne még egy nagy pluszt hozzáadni Tamrielben játszódó kalandjaihoz, és meg szeretné emelni a játék vizuális minőségét PC-s szintre, és ki akarja használni a számítógépének nem kicsi hardveres előnyeit, hogy még jobban, bele tudja élni magát ebbe a mesés világba, nos, azoknak írom ezt az útmutatót lépésről lépésre. Hiszen nem azért öltünk bele gépünkbe sok pénzt hogy nagyjából ugyanazt lássuk mint egy konzolon.
Elég egyszerű eszközökkel nagyon jelentős pozitív változást lehet elérni a Skyrim grafikájában, szóval a végeredményt nem kell majd nagyítóval keresgélnünk mert elég szembe tűnő lesz.
Egy kis szemléltető:
FIGYELEM: A következő változtatások néhány része okozhat némi teljesítmény csökkenést de ezt úgyis taglalni fogom melyik mennyit, viszont van némi hardveres követelmény. Akiknek épphogy elmegy a játék vagy nincs legalább 3GB rendszermemóriájuk és/vagy 1GB video memóriájuk inkább meg se próbálják a következőkben felsoroltakat, illetve az XP-t is felejtsük el. A gépeim adatait profilomban megtalálhatjátok, a monitorom 1280x1024-es felbontású, így nekem volt bőven még kiaknázható videó memóriám, és a majd felsorolt változtatásokkal is meg maradt a KINTI területeken a fix 60fps-em (kivéve városok, de ott az alap skyrim-el is lejjebb megy, mint 60fps)
Először is egy tévhitet szeretnék eloszlatni, az FXAA nem!!! egy pozitív grafikai beállítás. Az FXAA egy olyan élsímitási eljárás (ha egyáltalán nevezhetjük élsímitásnak) amit a harmatgyenge konzolokra találtak ki. Mégpedig azért mert ha rátolnának egy MLAA vagy MSAA-t, ami igazi élsímitás szerencsétlen xbox kb. 2fps-t tudna produkálni vagy leégne 😃 Az FXAA nem csinál mást, mint hogy elmossa az egész!!! renderelt képet így a recéket is.Óirási nagy hátránya hogy nagyon nagy mértékben ront a kép élleségén, minőségén, úgyhogy aki nem akarja homályos szemüvegen keresztül nézni Skyrim világát kapcsolja ki.
-4GB Skyrim: lehetővé teszi hogy a skyrim több mint 2GB rendszer memóriát használjon amire (sajnos) gyárilag van beállítva. Legelőször ezt kell elérnünk ha nem akarjuk hogy változtatásaink után állandóan ledobáljon minket az asztalra mert elérte a két gigás határt a progi. Ezt mod-ként is betehetjük (lásd lejjebb mod-olás) vagy ami szerintem a biztosabb hogy letöltjük és bemásoljuk a játék gyökér könyvtárába majd utána a játékot a skyrim4gb.exe fájlal futtatjuk. Itt egy link a lustáknak: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013#content
Először kezdjük azzal, hogy a Skyrim-nek van olyan fájlja, ami lényegében meghatároz egy csomó grafikai beállítást de sajnos ezek a beállítások igen csak low-hardver(konzol) orientáltak. De szerencsére tudunk rajta változtatni.
Ezt a bizonyos fájlt itt találjuk: C:\Users\NÉV\Documents\My Games\Skyrim\SkyrimPrefs.ini
Total Commanderben F4 billentyűvel tudjuk szerkeszteni, átírni bizonyos értékeket (biztonsági másolat jól jöhet)
Akkor kezdjük.
-Trees Self Shadowing avagy a fák ágainak magára a fára vetülő árnyéka ez alapértelmezésben ki van kapcsolva mi ezt most bekapcsolhatjuk mégpedig keressük meg az .ini fájlban ezt a sort:
bTreesReceiveShadows=0 ( 0-át írjuk át egyesre)
FIGYELEM: Okozhat csekély teljesítmény csökkenést de megéri mert a fák sokkal élethűbbek lesznek
-domborzat árnyékok bekapcsolása, avagy sziklák és domborzati elemek is vetnek árnyékot, azt hiszem, nem kell elmagyaráznom mi a különbség a között, ha egy sziklának, van árnyéka, és mi ha nincs.
bDrawLandShadows=0 ( 0-át írjuk át egyesre)
FIGYELEM: Okozhat némi teljesítmény csökkenést, de nem számottevő
-A víz kinézetének javítása, ez igazából egy textura szűrő megnövelése és a víz felbontási paramétereinek megnövelése
iWaterMultiSamples=1 (1-est írjuk át 4-esre)
iWaterReflectHeight=512
iWaterReflectWidth=512 (mindkét sorban a számot írjuk át 1024-re)
Én semmilyen teljesítmény csökkenést nem tapasztaltam ennél a beállításnál
-Árnyékok finomítása, gondolom észrevettétek, hogy Skyrimben elég rondák az, árnyékok pixelesek recézettek stb. Végre találtam rá megoldást, közel sem tökéletes de jóval jobb mint a gyári árnyék és nem kerül fps-be:
iBlurDeferredShadowMask=30
fShadowDistance=2800.0000
iShadowMode=4
iShadowMaskQuarter=4
iShadowFilter=4
Eredeti árnyék:
utána:
KLIKK a képekre a nagyításhoz
-Látótávolság növelése, az .ini fájlban rengeteg paramétert meg tudunk változtatni, hogy a motor minél messzebbre, rajzolja ki részletesen a tájat, én ezzel igazából nem foglalkoztam, de aki ezt is szeretné az a google-val mindent megtalál, el lehet játszani vele egy darabig...
És végül, ami igazából nem grafikai változtatás, de hasznos lehet, az a Skyrim lapozófájl kezelésének és memória cimzésének növelése, ami hasznos lehet kisebb lagok kiküszöbölésére
Ezt így ahogy van másoljuk az .ini fájl végére:
[Papyrus]
iMinMemoryPageSize=100000
iMaxMemoryPageSize=5000000
iMaxAllocatedMemoryBytes=4294967296
FIGYELEM: Ez nem váltja ki a fent említett 4GB Skyrim módban való futatást!
Ezek lettek volna a kisebb változtatások, amik csak a beállítás finomításai. Most térjünk át a modification-okra rövidítve mod. Ezek tulajdonképpen fan-ok által kreált változtatások, már több mint 1000 mod létezik Skyrimhez de nagy részük csak összegányolja a játékot. Viszont vannak nagyon jól eltalált mod-ok amik a több video memórián kívül szinte semmilyen más erőforrást nem igényel (vagy még azt se).
Mod-ing
Amire mindenképpen szükségünk lesz a modoláshoz:
-Nexus mod manager:Ez egy kis program, amivel bekapcsolni illetve kikapcsolni tudunk mod-okat a Skyrim indítása előtt.Ebből következik, ha felrakunk egy mod-ot és nem tetszik, akkor simán ki tudjuk kapcsolni és nem kell újratelepíteni, tehát nagyon hasznos kis program.Beszerzéséhez egy regisztráció kell a www.skyrimnexus.com oldalon. A reg ingyenes és amúgy is itt találod meg a játékhoz készült mod-ok 99,99%-át úgy hogy hasznos is.Reg után szedhetjük is le a Nexus mod managert ha valaki nem találná akkor itt van http://www.skyrimnexus.com/content/modmanager/download.php?id=1
Ha megvan a mod manager utána már a modokat is pofon egyszerűen telepíthetjük vele. Csupán kinézünk egy nekünk tetsző mod-ot és a "download with manager" gombbal már szedhetjük is.A progi leszedi, ezután a mod fülben kipipáljuk és már aktiválva is van.
Az általam tesztelt és jónak tartott mod-ok:
-Skyrim HD - 2K Textures: A játék rengeteg homályos textúráját kicseréli éles nagy felbontású textúrákra, és ez nem felskálázás hanem újrarajzolt textúrák. Szerencsére a készítő megpróbált minél kevesebbet változtatni azon amit bethesda megálmodott. így művészi eredetiségen a játék szinte semmit nem veszített viszont a látvány annál többet javult. Jelenleg 1.1-es a legújabb verzió, de emberünk lázasan dolgozik már az 1.2-es verzión, aminek már egy teljes facebook rajongó táborra van, hiszen rengeteg texturát át fog dolgozni és ráadásul igen látványosan
link: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=607
FIGYELEM: a mod nem okoz teljesítmény csökkenést amennyiben!!! van szabad videomemóriánk.Nálam a Vram használat ~400megáról megugrott ~700megára valamikor többre is.
Full HD-ban játszó felhasználoknál sajnos nem tudom mennyire lesz hatással az fps-re, ki kell probálni
- HD Furniture and barrels final hi-res texture replacer:A játékban szereplő bútorok homályos paca famintázatát cseréli le szép tiszta textúrákkal, a különbség igen látványos.
FIGYELEM:A mod nem igényel plusz teljesítményt, némi többlet Vramot igen, de belső tereken ez nem igazán jelenthet gondot.
link: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=238
- Enhanced Distant Terrain. Hu, ezt elég nehéz elmagyarázni, a távolban lévő domborzatot javítja amit a progi lebutít mert messze van, ezzel nem néz ki sokszor olyan gagyinak a távoli táj.
Én speciel semmilyen teljesítmény csökkenést nem tapasztaltam
link: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1598
- No More Blocky Faces:Bizonyára észrevettétek, hogy az emberkék arcán bizony sokszor "kockákba tömörülnek a pixelek" 😃 nos ez a mod, ezt hívatott kijavítani, ez után tiszta arcok fognak visszanézni ránk.Semmilyen negatív hatást nem éreztem a teljesítményben
link: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=30
-Realistic Paper: Csak egy nagyon apró dolgon javít, mégpedig a könyvek papirlapjai végre nem homályosak hanem kapott egy szép éles textúrát és végre az olvasás sem okoz fejfájást többé, mert normálisan látszik a szöveg, nagyon sokat dob a játékon.
link: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=937
- Skyrim Sunglare V3: Egy gyönyörű fény effektett importál a játékba, mikor belenézzünk a napba, ezzel is növelve a kinti környezett életszerűségét, semmi negativum-->látvány pozítivum.
link: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=116
- HiRes Road Signs: Újra textúrázott (és olvasható) írány jelző táblák az utak menték, egy kis kellemes apróság, de az ördög a részletekben rejlik.
link:http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=436
- Enhanced Night Skyrim:Az eredetinél részletesebb és látványosabb éjszakai égbolt. A holdak és az északi fények maradtak ugyanúgy!
link: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=85
- Immersive Environment illetve FXAA Injector: Egy színkorrigáló illetve képélesítő mod. A képélesítés pont az FXAA feljebb említett homályosítása miatt kell de lehet FXAA nélkül is használni.
link: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=823
Ezt azért hagytam a végére, mert aki meg van elégedve a Skyrim képi színeinek világával az inkább hagyja ki ezt a lépést. Én magamnak állítottam be a színeket illetve az effekteket vele, amit megtehetünk az injFX_Settings.h szerkesztésével igen kényes dolog, úgyhogy kérésre feldobhatom saját beállításaimat, ha valakinek tetszik. Nem tapasztaltam semmilyen hátrányos teljesítménybeli különbséget.
Én ezeket modokat használom, persze mindenki kereshet még neki tetsző modifikáciokat. És a végére hagytam egy olyan dolgot, ami nagyon nagyon sokat dob az egész játék kinézetén, élethűségén.
Ambient Occlusion Ezt jelenleg csak Nvidia tulajoknak tudom ajánlani, mert az ATI-s driver-okal nem tudom mi a helyzet. Az Nvidia legujabb béta driverét (290.36) felrakva be tudjuk kapcsolni a játékban az Ambient Occlussion nevű effektet ami sokkal élethűbé varázsolja Skyrim-et. Magyarul környezett kitakarás ami egy árnyékolási eljárás. Csökkenti a tárgyak körülötti fényerőséget, így élet hűbbé téve a monitoron megjelenő képet. Az Nvidia vezérlőpulton a 3d beállításoknál tudjuk bekapcsolni. Íme a különbség:
Skyrim(Ultra)
Skyrim(Ultra) Ambient occlusion-al
Skyrim(Ultra)
Skyrim(Ultra) Ambient occlusion-al
FIGYELEM: Az effekt igen NAGY teljesítmény csökkenéssel jár, nem véletlenül tudunk két opció közül választani: Teljesítmény és minőség! Minőség módban drasztikus az fps esés, teljesítmény módban még egy jobb videokártyával "belefér" kategóriába esik viszont a távoli objektumok árnyalásainál mozgás közben enyhe vibrálást tapasztalhatunk, én így használom, a vibrálás nem annyira zavaró, mint amilyen sokat dob a grafika minőségén. Viszont a városokba ezzel több fps-em lett nem tudom ez hogy lehetséges de így van😀
Hát ennyi lenne, remélem mindenhol érthető voltam, persze várom mindenki kérdéseit, észrevételeit, tapasztalatait és hibáim és tévedéseim (mert biztos vannak) korrigálását,. És persze ha találtok egy jófajta mod-ot azt közölhetitek ezen a fórumon.
Raziel24