Menu
Mit gondolsz a DirectX 12-ről?
A DirectX 12 és ami mögötte van.
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 128
TurBO-CuCC avatar
1 éve | 2016. 04. 12. 14:32:16
#
eszméletlen szép:D
olyan mint palvinka segge:D

nem is próbáltam még:D:D:D:D
csuz-li avatar
1 éve | 2016. 04. 12. 13:59:47
#
Érdekes cikk, ami mellesleg némi magyarázatot ad arra is, hogy miért is nem sikerültek az új DX12-es játékok http://prohardver…-khoz.html
no avatar
1 éve | 2016. 03. 17. 09:41:36
#
sziasztok asus r9 280x es kari támogatja a dx 12 öt ???
csuz-li avatar
1 éve | 2016. 03. 17. 08:45:54
#
Még egy darabig nem is lesz. Teljesen új megközelítést követel a fejlesztőktől. Amíg nem lesznek olyan motorok, amik kifejezetten a dx12-re vannak kihegyezve és ki nem tanulják a programozók a működését, (és az Nvidia nem csinál olyan kártyákat, amik ténylegesen tudják a főbb erőforrás-kezelési változásokat kihasználni), addig csak dx11-es szintű feature-ök lesznek benne.
MC MaRcI avatar
1 éve | 2016. 03. 16. 20:45:56
#
játékokban egyenlőre nincs sok + hatása
boberusz75 avatar
1 éve | 2016. 03. 16. 19:46:06
#
Én kipróbáltam a dx12-őt..Kicsit teszteltem a gépem.ashes of the singularity játékkal.Kipróbáltam benchmark alatt dx 11-el és dx 12-vel.A gépem 11 alatt 35-40 fps környékén teljesített.Dx 12-vel 65-75 fps.Néhol 80 és 85 fps. Mindez max beállítással. Ezek után KIVÁNCSIAN VÁROM A DX12 JÁTÉKOKAT:)
Norbi203 avatar
1 éve | 2016. 03. 16. 18:51:03
#
A programot lelehet tölteni?
DDarkness avatar
1 éve | 2016. 02. 04. 16:27:35
#
Gyááá tényleg el is felejtettem hogy teljesen ugyan az a kártyád van mint nekem :D XD
csuz-li avatar
1 éve | 2016. 02. 04. 16:11:21
#
Kénytelen. Ráadásul nem hiába piacvezető. Nem, mintha nekem nem AMD kártyám lenne...
DDarkness avatar
1 éve | 2016. 02. 04. 16:09:18
#
Az NVidia mindent megold :D
csuz-li avatar
1 éve | 2016. 02. 04. 16:05:22
#
Zsoca: Attól még Spencernek valahol igaza van: jelenleg csak annyi tudható, hogy vagy igen, vagy nem. Ugyan már van játékmotor alatt dx12 és tesztelték is, de azt érdemes fenntartással kezelni, mert irreális különbséget mutat az AMD és az Nvidia kártyák között. Persze még senki nem csinálta meg ténylegesen a dx12-es drivereket, ami az Nvidiának fontosabb, mert neki hardveresen kevesebb dolog van támogatva, mint az AMD-nél. És ezt az Nvidia meg fogja oldani egy specifikus driverrel, ebben szinte biztos vagyok.
DDarkness avatar
1 éve | 2016. 02. 04. 15:41:18
#
De legalább már 1-el kevesebb XD :D
csuz-li avatar
1 éve | 2016. 02. 04. 15:24:33
#
zsoca1199: Attól még a többi ok áll... :)
Roybertson avatar
1 éve | 2016. 02. 04. 15:24:08
#
Csuzli
Grat szépen körül írtad a vagy igen vagy nem választ ! :)
Szerintem még maguk a fejlesztők sem tudják, hogy mi sül ki belőle, csak találgatnak. XD
Ameddig nem kapunk egy erre specializálódott játékot, addig csak találgatni lehet, de még az se garancia a válaszra, mert idő kell, hogy a legjobb teljesítményt érjék el.
DDarkness avatar
1 éve | 2016. 02. 04. 15:20:52
#
Most nyáron úgyis veszek egy i7-4790K-t :D
csuz-li avatar
1 éve | 2016. 02. 04. 15:17:58
#
Az elején szinte biztos, hogy nem. Ugyanis a dx12 komolyabb programozást és hardverismeretet igényel a fejlesztők részéről, mint az eddigi dx verziók, tehát még ezt is tanulni kell.
A másik, hogy ugyan a dx12 segít a gyengébb processzoron, de 6 magig skálázódik, neked meg négy szálas a processzorod, szóval, amit egyik oldalon nyersz, azt a másikon el is veszíted. Arra sem lehet számítani, hogy azzal szerzel nagy előnyt, hogy az AMD kártyák komolyabb szinten támogatják a dx12-t, mint az Nvidia, mert ez már a dx11.1 és 11.2 esetében is így van régóta, mégsem vesz ebből észere semmit a felhasználó, mert az Nvidia házon belül driverrel megoldja a virtualizációt, ami ugyan némi többletterhelést akaszt a VGA-ra, de van is mire támaszkodnia, mert a magok bírják a kiképzést.
Roybertson avatar
1 éve | 2016. 02. 04. 15:14:34
#
Hát mivel még egy épkézláb játék sem jött ki dx12-vel, ezt nehéz lenne megmondani ! :)
DDarkness avatar
1 éve | 2016. 02. 04. 15:05:54
#
A DX12-es játékok jobban fognak nekem futni mint a 11-esek? :)
gamerklub2 avatar
1 éve | 2015. 12. 12. 12:03:05
#
Nem baj hogy még nincs dx12 játék.Csak azért hiper ára van 300ezer:(.Ennyiért veszek egy gamer pct.
winrar avatar
1 éve | 2015. 12. 12. 12:02:10
#
Én nem a DX12 miatt váltottam Win10-re. Ezért is felesleges beszélni olyanokról is, hogy az AMD kártyák jobban támogatják a DX12-t, mint az Nvidia karik, mert mire tényleg lesznek DX12-es játékok, addigra az Nvidia is kijön egy olyan vga generációval, ami teljeskörűen támogatja a DX12-t.
TurBO-CuCC avatar
1 éve | 2015. 12. 12. 12:00:03
#
Akkor felesleges róla beszélgetni:D
winrar avatar
1 éve | 2015. 12. 12. 11:57:39
#
Nem tudom, előbb legyen egyáltalán DX12-es játék. Nem mostanában jön el, az biztos.
TurBO-CuCC avatar
1 éve | 2015. 12. 12. 11:55:29
#
mennyi az a jó pár?
winrar avatar
1 éve | 2015. 12. 12. 11:50:10
#
Jó pár év múlva már csak DX12-es játékok lesznek, szóval ha akarsz játszani velük, muszáj lesz váltani.
TurBO-CuCC avatar
1 éve | 2015. 12. 12. 11:38:17
#
annyival nem lesz jobb a dx 12 hogy rávegyen a win 10 feltelepítésére!
winrar avatar
1 éve | 2015. 12. 12. 11:27:56
#
Micro$oft üzletpolitika :P
TurBO-CuCC avatar
1 éve | 2015. 12. 12. 11:26:01
#
fejlődik a technológia:D
bár az kicsit szar hogy 8.1 nem kapja meg a dx 12 verziót!
winrar avatar
1 éve | 2015. 12. 12. 11:15:51
#
Igen, mert GCN architektúrára épül.
no avatar
1 éve | 2015. 12. 12. 11:12:53
#
R9 270 megkaphatja a DX12 támogatást?
winrar avatar
1 éve | 2015. 12. 12. 11:12:28
#
ChrisTheGam3r: Amíg nem lesznek DX12-es játékok, addig semmi sem fog jobban menni csak a DX12 miatt.
Viszont a géped adatlapját elnézve Win7-ed van, vagyis gyorsabb lesz Win10-el a géped és pár játékban több fps-ed is lesz, de ez mind nem a DX12 miatt lesz, hiszen az nem lesz sehol sem használva.
ChrisTheGam3r avatar
1 éve | 2015. 12. 12. 11:09:23
#
Üdv!
Ha frissitek Win 10-re (mert ugyebár csak abban van dx12) akkor jobban mennek majd a játékok? Lehet hülyeséget kérdeztem, ne kövezzetek meg. Előre is köszi!
csuz-li avatar
1 éve | 2015. 09. 01. 09:34:25
#
NA egy érdekes cikk, ami részben a dx12-höz is kapcsolódik:
https://ipon.hu/h…tasa/34775
"Tier 2 és Tier 3 szint között, az alacsonyabb CPU overhead jelentheti azt, hogy az adott videokártya érezhetően gyengébb processzorral is kihajtható Tier 3 esetén, mint Tier 2 alatt. Ezt érdemes lesz majd kitesztelni, ha megjelennek az első DX12-es játékok, de nem valószínű, hogy valaki ettől még 100 ezres VGA-kat pakolgatna Celeronok mellé."
Magyarul az az ígéret, hogy gyengébb CPU elég a dx12 alá, azzal a feltétellel igaz, hogy ha Tier3-as támogatású a VGA.
visor261 avatar
1 éve | 2015. 08. 20. 14:40:32
#
toopa avatar
1 éve | 2015. 08. 18. 13:25:24
#
Igen, én is hasonlóra gondoltam. Ilyen szempontból nekem nagyon nem szimpatikus amit az Nv csinál. Őszintén szólva kicsit tartok a dx12-től. Látva hogy egyes "nagy" stúdiók mit engednek ki a kezük közül, mennyire csesznek a rendes pc-s port elkészítésére, valahogy nehezen akarom elhinni hogy majd vga architektúránként megcsinálják rendesen a kódot.
csuz-li avatar
1 éve | 2015. 08. 18. 09:23:32
#
toopa: Igen, ez várható volt az előzetesekből. Én ennek örülök az AMD kártyámmal, de azért ne feledjük, hogy ez csupán egy korai játék, ahol még a fejlesztők is csak tanulgatják a dx12 lehetőségeit, mert ez nagyobb váltás, mint a 10-11 közötti, vagy bármelyik előző, mivel itt más szemléletet is igényel a fejlesztés, mert ugye ez egy alacsony elérésű API, tehát a hardverhez is jobban kell érteni, mint eddig. Bár maga az architektúra sokat számít, de úgy gondolom, hogy ez az előny részben annak is köszönhető, hogy az AMD bővebb specifikációkat ad a fejlesztőknek, mint az Nvidia. Itt részben az Nvidia üzletpolitikája üt vissza és csak részben köszönhető a különbség, az egyébként tényleg modernebb GCN architektúrának.
toopa avatar
1 éve | 2015. 08. 17. 22:03:54
#
Itt található egy teszt, ami alapján már talán lehet némileg kalkulálni hogy mi várható:
http://www.pcgame…1-1167997/
Ahogy nézem, az AMD kártyák százalékosan jóval nagyobbat gyorsulnak dx12-ben dx11-hez képest fullHD-n mint az Nvidia termékek. 4k-n ráadásul az Nvidia kártyák inkább lassulnak.
(A benchmark fülnél külön ki kell választani a dx12-t is, mert alapból csak a dx11-es grafikonokat mutatja.)
showtekk avatar
1 éve | 2015. 08. 02. 21:15:23
#
Igen azt olvastam régebben, egy másik prohardveres tesztben, ott még csak találgattak, ez a mostani viszont jó nagyon, most már nagyjából értem a dolgokat, köszi! :)

Viszont akkor a helyzet mégjobb mint vártam, mert sok esetben megkapja a 970 a TIER3at meg a plussz funkciókat is lévén, hogy Maxwell v2. :)
csuz-li avatar
1 éve | 2015. 08. 02. 21:13:27
#
showtech: Igen a prohardveres a jelenlegi utolsó verzió és benne a táblázat, hogy egyes funkciókat hogyan támogatja a kártya.
Manyik75 avatar
1 éve | 2015. 08. 02. 21:10:37
#
winrar avatar
1 éve | 2015. 08. 02. 21:07:20
#
Pontosan nem tudom, de itt le van írva, hogy mit tud: http://prohardver…tx_12.html
showtekk avatar
1 éve | 2015. 08. 02. 21:03:38
#
Igen ezeket értettem nagyjából, csak pont arra lennék kiváncsi, hogy a GTX 970 vajon a TIER hányasat kapja :) Ha jól tudom egyenlőre úgy néz ki, hogy a 2eset kapja, de azt pontosan nem tudom, hogy a 2es és 3as teljesítményt nézve miben különbözik egymástól.
winrar avatar
1 éve | 2015. 08. 02. 21:01:46
#
Vagyis most már csak a játékkészítőket lehet szidni, ha optimalizálatlan lesz a játék XD
csuz-li avatar
1 éve | 2015. 08. 02. 20:59:02
#
showtekk: Biztosat azért nehéz mondani. Jelenleg úgy néz ki, hogy a kártyák a dx12 különböző lehetőségeit TIER1-3 szinten támogatják. Ez azt jelenti, hogy TIER3 korlátlan, az 1-2 pedig különböző mértékben korlátos. Ezen túl van olyan funkció, amit natívan tudnak, ezek jó részt a GCN architektúrásak, másokat emulálva, vagy szoftveresen. Viszont az Nvidia a 11.1 és 12.2-t is "csak" részben emulálva, részben szoftveresen tudta, mégsem zavart ez senkit, nem látszott nagyon a kártyák működésében, tehát ez a mi szempontunkból mindegy, inkább a driver készítőinek fontos.
Az IGP-t meg úgy használja, hogy egyes számítási feladatokat az IGP-nek ad. Eddig ugye az IGP parlagon hevert, ha volt dedikált VGA. De ez csak egy lehetőség, amit a gyártók vagy kihasználnak, vagy nem. A lényege a dx12-nek, hogy a Mantle-hez hasonlóan, alacsony hozzáférésű, azaz a játékmotorra, pontosabban a játékot készítő programozóra van bízva, hogy milyen erőforrásokat használ.
winrar avatar
1 éve | 2015. 08. 02. 20:53:28
#
Ezt nem tudom, de én rendkívül boldog lennék, ha mondjuk dobna 10fps-t a HD4600 :D
showtekk avatar
1 éve | 2015. 08. 02. 20:51:55
#
És ezt az IGP használatot, hogy kell érteni pontosan? Illetve pl az én i7 4770em a beépített HD4600asával is profitál majd ebből? Meg az már régóta érdekel, hogy most a GTX 970es mennyire kapja meg a dx12 támogatást és ha nem teljesen akkor miféle korlátozásai lesznek (főleg játék terén) Erről tud valaki valamit? Olvasgattam sokat erről de eléggé homályosak az infok :)
csuz-li avatar
1 éve | 2015. 08. 02. 20:43:33
#
winrar: Nyugi! a dx12 ki fogja tudni használni az IGP-t is, amivel meg én nem megyek semmire... :D
danee23 avatar
1 éve | 2015. 08. 02. 18:31:07
#
Az a tesztprogram egy meg nem jelent játék fizetős alfája. És még az sem elérhető. De miért nincs már most valami ami nem fizetős?
Matt99 avatar
1 éve | 2015. 08. 02. 18:26:39
#
Kehbya avatar
1 éve | 2015. 08. 02. 18:25:29
#
Vagánykodás... helyben vagyunk...
Zoli73 avatar
1 éve | 2015. 08. 02. 18:02:03
#
Akkor nekem a "gyenge" I7 5820k ami 12 szálas és a GTX 980 Ti sc+ ezek szerint egész jól fog muzsikálni! :P