background
avatar
xCube
Szint: 70
14 éve tag, offline
5.1K 💬
3.9K ☀
934 ⭐
170 🎮
101 🔥
Zoltán (Zotya)
38 éves, férfi
NRW - OBK, Németország

Quake II - The Reckoning - Ismertető

Írta: xCube, 2011. August 17., játékteszt
Játék: Quake II: Mission Pack: The Reckoning

Az 1997 végén megjelent Quake II sokunk egyik óriási kedvence volt. Két kiegészítő jelent meg hozzá, én most az elsőt mutatom be nektek röviden.

A Quake II első kiegészítőjét a szokásos nyári nosztalgiahullámom vetette elő velem. Rég volt már mikor utoljára végigjátszottam, így sok minden kifejezetten újként hatott.

Az első dolog ami szembetűnt az, hogy a pályák sokkal részletgazdagabbak és ötletesebbek, mint az alapjátékban fellelhető mapok, a második kiegészítő fantáziátlan és unalmas térképeihez képest pedig fényévekkel jobbak. A sztori persze nem váltotta meg a világot a maga korában sem, de valahogy jobban összeállt az egész, a pályákat sokszor kell átjárni, a hub rendszert maximálisan kihasználták. Van például egy olyan rész, ahol egy központi pálya körül legalább négy külön szint található, az egyik pedig további kettőben folytatódik és visszakanyarodik egy másikba. Na ez így egy kicsit értelmetlennek tűnik, a lényeg annyi, hogy nem csak megyünk előre és lövünk, sokszor térünk vissza régebbi helyszínekre, amik némely esetben meg is változnak, épületek dőlnek össze, utánpótlás érkezik az ellenség soraiba. Az egyik kedvenc részem az volt, amikor ide oda mászkálás során meg kellett szereznem egy jeladót, hogy légitámadást intézhessünk a Strogg -ok egyik üzemanyag finomítója ellen. A készüléket több helyen is megnézzük, és végül kiderül, hogy a Stroggos egyik őshonos faja, a savas vérű Gekk állatcsoport vitte el egyik portyázásuk alkalmával, így el kell mennünk érte a fészkükbe. A Gekkek pedig értelemszerűen nem komálják a Strogg -okat, így többször is szemtanúja voltam annak, hogy egymást gyepálták helyettem :D . Ezek a jól kitalált történeti ötletek adják azt a kellemes pikantériát a kiegészítőnek, amit az alap játék sem tudott igazán felmutatni, ott legtöbbször annyira futotta, hogy keressük meg az x színű kulcsot vagy az akkumulátort és mindezt úgy, hogy maguk a pályák sem voltak túlbonyolítva és túldíszítve. Mint már mondtam ez a The Reckoning esetében egyáltalán nem igaz, szinte megújították a grafikai stílust, és mindezt úgy sikerült kivitelezni, hogy közben megtartották az id pályatervezőinek vízióját.

Az új fegyverek és powerupok is jó szolgálatot tesznek, de leginkább csak akkor, ha a legnehezebb fokozaton játsszuk a játékot. Az alap játékhoz képest egyébként nehezebbre sikerült, ha pontos akarok lenni, akkor itt is az ötletesebb szót kell használnom, mert az ellenfeleket okosabban helyezték el, illetve az újakat is kellő odafigyeléssel alkották meg. Néhány szóban leírom az újdonságokat:

Fegyverek:

Ion Ripper - A Hyper Blaster testvéreként energiacellával működik, ion "pengéket" lő, ami a falakról visszapattan. Ideális szűk helyeken, mert a saját lövedékeink minket nem sebeznek.

Phalanx Particle Cannon - Két magnéziumlövedéket lő ki, külön töltény jár hozzá Mag Slug néven. A lövedékek kicsit gyengébbek, mint a rakéták, de sok lőszert lehet találni hozzá.

The Trap - A hátizyákunkból aktiválhatjuk, elhelyezve kinyílik és magához vonzza a közeli kisebb ellenfeleket (a Gladiator -t már nem, de ami nála kisebb, azzal elbánik), bedarálja őket és életerő csomagot csinál belőlük. Kedves és hasznos kis jószág :) .

Ellenfelek:

Ripper, Laser és Hyper Blaster Guard - Érdekes módon nem a nagyon erős ellenfelek okozták számomra a legtöbb bosszúságot, hanem éppen a leggyengébbek. A három új Guard ugyanis nagyon erős fegyvereket kapott. Bosszúsági sorrendben a legkevésbé irritáló a Hyper Blaster Guard, ő kék lézersorozatokkal rontja a levegőt és a test konzisztenciáját. Második, közepesen bosszantó őrünk a Ripper Guard, ő megkapta a kiegészítő egyik új fegyverét és nagyon jól használja. A falakon pattogó lövedékek elől lehetetlen kitérni, akkor vagyunk biztonságban ha nagy nyílt téren harcolunk ellenük, de hát ugye a készítők éppen arra játszottak rá, hogy ne ilyen helyzetekben találkozzunk velük. Harmadik és egyben legirritálóbb Guard fenotípusunk a Laser Guard, őszintén szólva nem keveset anyáztam miattuk. Halálpontos lézernyalábokat lőnek és legtöbbször a sötétből vagy magasról támadnak, hogy még véletlenül se legyen egyszerű elintézni őket. A lézer gyorsan sebez minket és mint mondtam nagyon pontos, így ha több ilyen kis "zsoldos" is lő ránk egyszerre, akkor nagyon hamar elpatkolhatunk. Ugyanezt a fegyvert használja az alap játék Brains nevű szörnyűsége, aki a kiegészítő elején is szerephez jut néhány pályán.

Repair Bot - Ez a kis repülő robot a Strogg -ok második felcsere, egyszerre működik elekrtomos szerelőként és újraélesztő eszközként. Sokszor nem is tudjuk, hogy vannak az adott pályán, így ha nem akarunk magunknak bosszúságot érdemes minden holttestet elpusztítani, hogy ne legyen mit feléleszteniük :) .

Gekk - A Stroggos egyik bennszülött állatfaja. Erős testfelépítésük miatt óriási ugrásokra képesek és remekül úsznak. Közelharcra karmaikat használják, a távolabbi célpontokra pedig savat köpnek. Érdemes távol tartani magunkat tőlük, mert halálukban széteséskor savat spriccelnek.

Brains (Beta Class) - Az alap játékban is szereplő védőernyős szörnyeteg kicsit feltupírozott változata. Szeméből lézernyalábot lő, ha közel megyünk hozzá, akkor pedig a melléből előtörő csápokkal csapkod.

Iron Maiden (Beta Class) - Az egyetlen női Strogg, az előző részből ismerős lehet. Beta változata annyiban különbözik, hogy immáron hőkövető rakétákkal látták el.

Gladiator (Beta Class) - A már jól ismert "csirkelábú" Railgun -os rosszakaró új verziója. Railgun helyett megkapta a kiegészítő második új fegyverét, a Phalanx ágyút. Lövedékeiből három - négy találat teljes egészséggel és pajzzsal is egyelnő a halállal. Hogy fokozzák az erejét megnövelték a HP -ját és kapott egy jó kis pajzsot is, aminek következtében legalább tíz rakéta kell a likvidálásához. Nagyon kemény ellenfél, ha találkozol vele kösd fel a gatyát. Hozzá képest a Tank és a Tank Commander egy utolsó senki :D .

Super Tank (Beta Class) - Az alap játék egyik mini boss karaktere itt is visszatér, újult erővel veszi fel a harcot, ráadásul többször is találkozunk vele. Erősítésképpen ő is megkapta a Gladiator pajzsát, amitől ereje körülbelül kétszeresére nőtt. Nem érdemes szemtől szemben küzdeni vele, mert rakétéival és gépágyújával pillanatok alatt feldarabol minket.

Powerup:

Dual Fire Damage - Használata kétszeres tűzsebességet eredményez.

Összegzésképpen csak ismételni tudom magam, a kiegészítő bombajól sikerült, véleményem szerint már már übereli az alap játékot is. Aki játszott ezekkel régen vagy érez némi vonzalmat a régi játékok iránt az feltétlenül próbálja ki, nem fog benne csalódni :) .

Pro:
- az új helyszínek részletgazdagabbak és ötletesebbek
- az atmoszféra megmaradt
- a küldetések kevésbé sablonosak, mint az alap játék esetén
- a két új fegyver jól használható
- jól kitalált új ellenfelek
- jó a kihívás faktor
- klasszikus :)

Kontra:
- nagyon sötét (bár ez id játékról lévén szó nem olyan meglepő :D )
- néhol úgy érezheti az ember, hogy nem fair a küzdelem (de aztán megoldja és továbblép :) )

9/10

Értékelés:
Grafika:
██████████
100%
Hang:
█████████
90%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
Quake II: Mission Pack: The Reckoning
Quake II: Mission Pack: The Reckoning
Quake II: Mission Pack: The Reckoning
Megjelenés: 1998. May 31. (PC)
Műfaj: ,
Fejlesztő: Xatrix Entertainment
Hozzászólások: 6
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
xCube avatar
Köszönöm a kedves szavakat 😀 . Képeket hogy lehetett volna berakni?

hory9999: Ez nem teszt és nem is cikk, hanem csak egy rövid ismertető. Ha cikket akarsz olvasni tőlem nézd meg ezt:
[LINK]
0
0
0
0
NTSC Jani avatar
Miért lenne gyenge?

Akkor írj egyet te is.
0
0
0
0
apetit1989 avatar
Én ezt játszottam és a másik kiegészítőt is. Nagyon jó.
0
0
0
0
neuroflex avatar
de rég játszottam vele ááá jó teszt lett😀
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
7
6 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció