A mesterlövész bosszúja (Android)
Játék: Sniper 3D Assassin: Shoot to Kill
Az telefonos játékok többsége ingyenes. A fejlesztők azonban nem puszta jóindulatból készítik a játékokat, így a játék vételárát „bepótolják” hirdetések és mikrotranzakciók formájában. Ez alapból még nem is lenne probléma, hiszen nekik is meg kell élni valamiből. A problémák ott kezdődnek, ha ezek befolyásolják a játékélményt.

A mikrotranzakció tehát sokféle lehet, hiszen az előbb felsoroltaknak igen cifra kombinációi is lehetnek, de azt is érdemes észben tartani, hogy mire építenek ezek a rendszerek. Ahogy én látom, itt kétféle eset van. Az első a játékos lustaságára épít. Ez általában jobb, hiszen ezek csöndesebb, a játékmenetet csak multiplayer jelenléte esetén befolyásoló rendszerek, hiszen a lusta játékos majd csak megtalálja a módját, hogyan könnyítsen a dolgán (és a pénztárcáján). A másik esetben a játékos idegességet próbálják kihasználni. Ennek a lényege, hogy vagy igazságtalanul nehézre csinálják a játékot, vagy fontos tartalmakat zárnak el előle (sokszor csak egy ideig, így a türelmetlenségre is építenek). A játékos dühbe jön, és ezért a rendszer is erőszakosabb, hogy az ideges játékos keze ügyébe essen, aki ne gondolja végig a tettét, és így oldja meg problémáját. Mondanom sem kell, hogy melyik rendszer a gusztustalanabb…
A játék alapvetései

Vessünk is egy pillantást arra, hogy pontosan mit is kell csinálnunk. A bevetéseken egy fix ponton vagyunk, az egyetlen mozgási lehetőségünk a távcsöves fegyverrel való pásztázás, amit azonban csak igen kis szögben tehetünk meg. Minden küldetés előtt kapunk egy rövid leírást a helyzetről, majd ez a lapján meg kell keresni a célpontot, vagy célpontokat, és le kell őket lőni. A feladatunkat a sok járókelő, a mozgó célpontok, a lövedék szórása, és a szél nehezíti.

A térkép
A játékban található egy térkép, ami kilenc területre van osztva, innen érhetőek el az egyes küldetések. Ezekből több fajta van. Minden területen megtalálhatóak a fő küldetések, amelyekben egy-egy szituációt vázolnak fel, legyen az rablás, vagy túszejtés, esetleg rabok szökése. Ezek adnak egy kis változatosságot a játékba, de sajnos a szituációk már a második területnél ismétlődnek, csak a helyszín lesz más. Ez játékmenetileg pedig még kevesebb opció, olyasmire, mint hogy lődd le a lámpát, hogy ne lássanak téged, nagyon ritkán kerül sor. Aztán vannak még speciális megbízások, amiket teljesítve megnyílik a következő terüle; illetve végtelenül előforduló küldetések (pl. körözött bűnözők lelövése), ami a pénz farmolásához kell. Illetve találhatóak napi küldetések és pályánként változó extra missziók is. A baj az, hogy hiába a temérdek tartalom, hogyha az ember hamar megunja a játékmenetet. A játék már az első terület végén unalmassá válhat, és a fejlesztések (amik nélkül nem lehet egyes küldetéseket elindítani) magas ára miatt kénytelennek lesz az ember minél több küldetést megcsinálni a fővonalon kívül is. Ezt összeadva a borzasztóan repetitív játékmenettel szép szenvedésben lesz része, aki végig akarja vinni a játékot.
Az egyébként meg elég furcsa, hogy a lövedék szórása és a szél csak később bukkannak fel (amikor a játékosok fele már rég megunta az egészet), így az első területet teljes szélcsendben játsszuk végig, és a lövedékek sem akarnak szórni. Ez nagyban hozzátesz a játék valószerűségéhez…
Mikrotranzakció minden mennyiségben
Sajnos azonban elég hamar feltűnik, hogy van egy energiarendszer is a játékban. És bár szintlépéskor újratöltődik az összes energia, így is elég zavaró, pláne, hogy egyes küldetések két energiapontot igényelnek.Aztán a menübe belépve további csodákba botolhatunk, például abba, hogy a fegyverek jó fele csak gyémántért, míg majdnem az össze gyémántért is megvásárolható. A játékban egyébként négy fegyverosztály is van (mesterlövész puska, karabély, pisztoly, sörétes puska), ami ígéretesen hangzik, de három osztály között használat közben gyakorlatilag semmi különbség nincs, a shotgunok pedig már teljesen a mesterlövészség-érzés rovására mennek. Az egyes fegyvereket viszonylag sokrétűen lehet fejleszteni (pl. sebzés, stabilitás, távcső), amikre azért van szükség, mert a küldetések csak akkor indíthatóak el, ha jó néhány követelménynek eleget tesz a fegyverünk. Ezek már érezhető változásokat hoznak, bár érdekes esettanulmány megfigyelni, hogy hogyan tudok pontosabban célozni a sebzés fejlesztése után (szerintem csak szimplán nehezebbé teszik a küldetést, ha bármilyen fejlesztés nincs meg, hogy az embernek szüksége legyen a tuningra).

A körítés

Sajnos a hangok terén sem túl jó a helyzet. A zene nem rossz, csak hamar meg lehet unni, a tömeg zsivaja nem túl meggyőző, és egyáltalán nincs összhangban azzal, amit látunk, a küldetés elejét és végét jelző sorokat pedig nem tudom, ki mondta fel, de hogy sok köze nincs a szinkronszínészséghez, az biztos. A fegyver hangjai egyébként vállalhatóak.
- Pozitívumok:
- eleinte átadja a mesterlövészség érzését
- küldetés végi lassítások
- szépen lemodellezett fegyverek
- viszonylag komplex fejlesztések
- sok tartalom
- Negatívumok:
- repetitív játékmenet
- unalmassá válik
- nehéz irányítás
- kapzsiság
- necces grafika
A Sniper Assassin: Shoot to Kill nem egy vállalhatatlan játék, de gyenge vizualitása, gyermeteg hibái, repetitív játékmenete és a pénzéhsége ellensúlyozza a kezdeti élményeket. Végigjátszásra senkinek sem ajánlom, de az elejét talán érdemes lehet kipróbálni. A mikrotranzakcióról pedig annyit, hogy ne csábuljatok el, és ne adjátok fel a küzdelmet. Ki tudja, egyszer talán kapunk egészen sok olyan tartalmat telefonra, amiért érdemes fizetni.
Értékelés
Grafika: 7/10
Hangok: 6/10
Játékélmény: 7/10
Összességében: 7/10

