Far Cry 3 Teszt
A Ubisoft 2012-ben jó pár játékot kiadott (Assassin\'s Creed III, Ghost Recon-Future Soldier, I am alive, Rocksmith és a Far Cry 3-at), szerintem a Far Cry 3 sikerült a legjobban a felsoroltak közül. Az én véleményem szerint a játék megérdemelte volna az év játéka címet. Na de a lényegre térve lássuk, hogy miért is lett ennyire jó a Far Cry 3.
A Ubisoft 2012-ben jó pár játékot kiadott (Assassin's Creed III, Ghost Recon-Future Soldier, I am alive, Rocksmith és a Far Cry 3-at), szerintem a Far Cry 3 sikerült a legjobban a felsoroltak közül. Az én véleményem szerint a játék megérdemelte volna az év játéka címet. Na de a lényegre térve lássuk, hogy miért is lett ennyire jó a Far Cry 3.
Történet
A történet mindig is fontos részét képezte a videó játékoknak. A Far Cry 3 története nagyon jóra sikeredett ami tele van akcióval. Pár fiatal kirándulni megy egy szigetre amiről fogalmuk sincs , hogy milyen veszélyes hely. Az egész játék ott kezdődik, hogy Jason Brondy (tehát mi) és testvére Grant Brondy egy faketrecben ül megkötözve és éppen egy Vaas nevezetű őrült próbál megfélemlíteni minket. Az egyik embere szól neki, hogy hagyjon minket békén. Miután Vaas elment megszökünk a ketrecből, hogy barátaink megmentésére induljunk. Testvérünk sajnos meghal mi pedig elmenekülünk. De hogy ezután mi történik azt nem árulom el.
Játékmenet
Van egy fő küldetésszálunk és vannak mellékküldetések is. A főküldetésekért Xp-t kapunk amivel skillpontokra teszünk szert. A skillek fejlesztésével pl. képesek leszünk tovább maradni a víz alatt, vagy éppen gyorsabban tudunk majd tárat cserélni stb. A mellékküldetésekért pedig pénz jár, de ez is hatással lesz a fő történetre. Elég sok fegyver közül választhatunk a játékban. Ezeket a fegyvereket különböző attachmentekkel láthatjuk el pl. irányérzék, hangtompító, nagyobb tár és különböző festésekkel amiket a boltban vásárolhatunk meg. Ha van rá elég pénzünk akkor akár a játék elején megvásárolhatjuk az RPG-t is, de a fegyverekre felesleges pénzt kidobni, kivéve az attachmentekre, ugyanis a szigeten található minden egyes rádió torony bekapcsolásával egy-egy darab fegyver ingyenessé válik a boltokban. A rádiótorony bekapcsolása után a térkép egy bizonyos nagysága felfedeződik. A játék fontos részét képezi a craftolás, ugyanis a játékban ha pl. nagyobb táskát szeretnénk akkor a recept szerint el kell ejtenünk egy bizonyos állatot amit megnyúzunk és a bőréből készítjük el a táskát. Ha gyógyítószert szeretnénk készíteni akkor pedig szintén a recept szerint szereznünk kell x növényt amiből elkészítjük a gyógyszert. Sok jármű közül választhatunk a játékban pl. Buggy, Terepjáró, Jetski, drótkötél stb. A sziget nagyon gazdag állat és növényvilággal rendelkezik. A játékban különféle támaszpontok találhatóak meg amiket ha elfoglalunk az ellenséges erők befolyása csökken azon a területen. Két csoport található meg a szigeten, Vaas emberei a Kalózok és Citra emberei a Rakyatok, ezek közül az utóbbi segít nekünk. Majdnem elfelejtettem a szigeten még különböző elhagyatott templomokban relikviák után kutathatunk vagy az elesett Japán katonák leveleit szedhetjük össze. Rendelkezésünkre áll még a loot rendszer aminek a segítségével felvehetjük a megölt ellenség pénzét és tárgyait, valamint a szigeten vannak kis ládikák amiben szintén pénzek és tárgyak lapulnak. Ezeket a felvett tárgyakat pl. póker zseton vagy játékbaba fej stb. eladhatjuk a boltokban amiből szintén pénz lesz.
Grafika
A környezet valami hihetetlenül gyönyörű és magával ragadja az embert, a grafikai különbségek nem nagyok, ugyanis még low-on is nagyon szép grafikája van a játéknak. Itt-ott előfordulnak bugok (én mondjuk még nem találkoztam vele), nagyon szépek a fények, a víz alatti világ is szép lett, az időjárás is változik, valamint a nappalok és az éjszakák. Egy rossz szavunk nem lehet a grafikára. Ez a játék visszahozta a Far Cry első részének a hangulatát.
A negatívum
Nekem úgy tűnik, hogy elég sok mindent átvettek az Assassin's Creed III-ból. Ugyanúgy lehet vadászni, szintén egy magas pontra kell felmászni, hogy felfedezzük a térképet, a támaszpontok elfoglalása. Valamint ott van még az AI ami kicsit furcsa lett, ugyanis az emberek nagyon pontosan lőnek akár 800 m távolságból is képesek eltalálni, és egy tábor csendes elfoglalása szóba se jöhet, ugyanis ha hang tompított fegyverrel lövünk le valakit egy jól eldugott helyről, akkor is kiszúrnak, megszólal a hangszóró és jön az erősítés. De ezek nem nagy negatívumok és szerintem ezenkívül más negatívuma nincs a játéknak. Pörgős a játékmenet, nem unalmas, hatalmas bejárható terület, gyönyörű környezet. Számomra ez a játék tökéletes.
Remélem, hogy tetszett a teszt és aki még nem próbálta ki a játékot az most kedvet kapott hozzá. :)
Műfaj: , ,
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Ja, és én sem értek egyet a tábor csendes elfoglalásáról, de részben igazad van. Én legalábbis arra gondoltam, hogy kilövöd sniperrel a riasztókat és már sokkal könnyebb az egész, vagy ha van valami ragadozó, akkor kilövöd a ketrec ajtaját és ha szerencséd van egyedül elintézi az állat az egész tábort (már ha olyan állat), mert énnálam egy tigris elintézte az egészet és semmit se kellett csinálnom a ketrec kinyitásán kívül.
A pontozásra én nem mindre raktam 10-et, csak a játékélményre, de mindenkinek megvannak a saját véleményei.
Ezeken kívül nincs bajom a teszttel, jó lett! 4
A teszt pedig király!
Jack Bauer: Szerintem sincs benne semmi olyan amit spoilerezni lehetne ...
Szerintem nem lőtt le semmi poént, csak azt írta le amit bármelyik másik tesztben is leírnak. Mielőtt elkezdek játszani egy játékkal, elolvasom mit írnak róla, mert érdekel. Semmi olyat nem mondott el ami spoiler lett volna.
Igen, valószínűleg! Kedvet kapnak a játékhoz, főleg úgy hogy lelőttél minden poént.
Ami számomra negatív, az az, hogy mellékküldetések lehettek volna érdekesebbek, mondjuk lineáris mellékszál, nem csak keresd meg az elszökött lányomat, szedjél nekem virágot a gyógyszeremhez, miért hoztál nekem virágot, ja a gyógyszer. Meg amikor már a huszonhatodik főnökcsávót gyilkoltam meg késsel, már elég unalmas volt.
Ezektől eltekintve fajin! 😀
????
Hogy fordulhatnak elő bugok, ha te nem találkoztál vele?
Egy tesztnek leginkább az a lényege, hogy lehetőleg objektíven leírd a tapasztalataidat! Ha nem tapasztaltál bugokat, akkor miért írod, hogy vannak benne?