Ezio ismét visszavág
Ezio bár megöregedett, még szerencsére nem halt meg és újult erővel csap le a templomosok hordáira.
Köszöntelek benneteket immáron harmadik tesztemben, melyben az Assassin's Creed: Revelations-t fogom nektek kivesézni.
Tudnotok kell, hogy a játéknak hatalmas rajongója vagyok így szerintem nem megdöbbentő, hogy amit egyesek negatívumnak értelmeznek ebben a játékban, azt én újdonságnak tekintem.
Na de nem szaporítom tovább a szót, neki is kezdenék.
Megismerkedésem az Assassin's Creed-del
Miután ez az első AC-vel kapcsolatos tesztem, úgy gondoltam, pár szóban összefoglalnám, mik voltak az elvárásaim/tapasztalataim az eddigi AC-kel kapcsolatban:
Amikor a kezembe került az első Assassin's Creed, egy nagyon pörgő jó hangulatú harcolós RPG-t vártam, amit úgy 45%-ban meg is kaptam, viszont amikor az AC2-vel kezdtem el játszani, az 1 hip sebességgel repült a kukába, ugyanis annyi fantasztikus újdonság, nagyszerűen kidolgozott harcrendszer/grafika/történet jellemezte, hogy öröm volt vele játszani. Egy nem mindennapi gyönyörű táj tárult szemünk elé, akár Firenzében, akár Velencében jártunk és igazi assassinnak érezhettük magunkat.
A Brotherhood-nál hasonló volt a helyzet, de ott Rómán kívül, más városba nem mehettünk, de ezt korrigálta a nagyszerű grafika, fantasztikus folytatólagos történet, és a sok újdonság.
Ami a Revelations-t illeti, minden elvárásomnak tökéletesen megfelelt, ráadásul még túl is szárnyalta azokat (bizonyos mértékben).
Történet
Miután Ezio leszámolt az összes ellenségével, újraszervezte az assassin testvériséget, nem találta élete értelmét, ami jogos, hiszen ha minden ellenség halott, akkor mi értelme lenne a harcnak?
Szerintem, ha akármelyik olvasómnak feltenném ezt a kérdést, senki sem tudna válaszolni,
Mert a készítők olyan furfangosan oldották, meg a játékmenetet, hogy Ezio-t végig csak a bosszúvágy hajtotta, hogy a családja gyilkosaival végezzen.
De most, hogy megbosszulta elhunyt családtagjait, mi értelme harcolni a templomosok ellen ?
Hogyan kezdődött ez az egész?
Mi értelme a harcnak?
Főhősünk úgy gondolja, hogyha talán jobban megértené Altair Ibl La Ahad ( az ük-ük-ük-ük-ük nagyapja) életét, talán azt is megértené, mi értelme ennek az örökös háborúnak.
Ezzel a gondolattal Ezio visszasiet Masyaf-ba az assassinok ősi templomának egykori helyére, ugyanis tudomást kapott arról, hogy Altair oda rejtett el egy ősi, misztikus erejű tárgyat, ami meg tudja mutatni Ezio-nak, hogy mi az értelme a véget nem érő harcnak, és egyidejűleg végzetes csapást mér a templomosok seregeire. Viszont ha a tárgy rossz kezekbe kerül, végzetes pusztítást tud okozni az assassinokon, és a templomosok, felemelkedéséhez vezetne, amit főhősünk nem akar, így jobbnak látja, ha az ereklyét ő találja meg előbb.
Amikor Masyaf-ba ér, sajnos nem az a látvány fogadja, amit várt, ugyanis egy hordányi templomos fogadja őt. Ezio erős, de vajon mit ér kb. 2000 templomos ellen? Természetesen elfogják, de ő nagyszerűen kiszabadul és végez a Borgia kapitánnyal, akitől egy ősi könyvet szerez, amiből kiderül, hogy az ereklye megszerzéséhez kell öt kulcs, amit Konstantinápolyban, a mai Isztambul területén kell megtalálnia.
Az ott lévő assassin testvériség vezetőjével Yusuf Tazim-mal, ismerkedik meg, és új kalandok kezdődnek el Konstantinápolyban, Ezio történetében.
A történet többi részét nem árulom el, hiszen tesztemmel arra akarlak Titeket buzdítani, hogy vigyétek ki a játékot.
Maga a játék/játékélmény
Mint ahogy már azt megszokhattuk az Ubisoft, egy újabb fantasztikus AC-vel rukkolt elő, melyben rengeteg újdonságot figyelhetünk meg:
Grafika:
A játék grafikai téren, nem változott sokat. Továbbra is nagyszerű textúrákban, szép tájképekben, nagyszerűen kidolgozott emberekben/városarculatokban gyönyörködhetünk, de ha már az emberekről van szó nagyon sokrétű ilyen téren a paletta, ugyanis minimum 40-féle embertípust különböztethetünk meg, és ráadásul Ezio-n is megmutatkoztak az évek nyomai, mert már nem mai bérgyilkos. Amit viszont kicsit érdekesnek találtam, az-az, hogy a csinos, tanult, és fiatal (ráadásul igencsak szexi és mély dekoltázzsal rendelkező) Sofia Sartor romantikus és, rmásr1; értelemben is vonzódik, már-már kiöregedett 56 év körüli, bérgyilkosunkhoz.
Újdonságok
A játékban rengeteg újdonságot megfigyelhetünk:
Hookblade:
Ezt a lekerekített végű rkampósr1; hiddenblade-t Yusuf-tól kapjuk első küldetésünkön.
Nagyszerű kis szerkentyű, amit használhatunk akár a katonák gyors kicselezésére, akár a városban való, ruhaszárító köteleken történő gyors átcsúszásra.
Sajnos a fejlesztők ebbe az újdonságba ennél több lehetőséget nem tudtak beleképzelni, ezért ennek a kis szerkezetnek sajnos nincs több funkciója.
Den Defense:
Már a Brotherhood-ban is megismert borgia tornyok befoglalásának egyik továbbfejlesztése, melyben, a fagyi néha visszanyal szindrómával találkozhatunk, ugyanis a templomosok kicsit szívósabbak lettek, így nem fogják hagyni, hogy csak úgy elvegyük a tornyaikat, ezért megpróbálják visszafoglalni. Na ez a mini játék a Den Defense ahol assassin katonák telepítésével kell megállítanunk, a hullámokban érkező templomosokat.
Amennyiben sikerül megvédenünk a tornyunkat, egy ideig békén fognak hagyni, de ha nem akkor kezdhetjük elölről a torony foglalását.
Emlék az emlékben
Ez alatt a címszó alatt azt akartam érteni, hogy a megszerzett Masyaf kulcsok segítségével, visszaugorhatunk Altair emlékeibe ahol vele, kell küldetéseket csinálnunk, és megismerhetjük élete utolsó szakaszait.
Bombakészítés:
Az egyik legjobb újdonság az, hogy a játékban egy új célzó technikával ellátott bombakészítési rendszer, melyben akár háromszázféle bombát készíthetünk a pályákon megtalált hozzávalók segítségével.
Így készíthetünk füstbombát,(menekülés) hangbombát,(elterelés) és kézigránátra emlékeztető, robbanó bombát,(gyilkolás)és ezeknek számos variánsát.
Ami viszont idegesítő, az-az, hogy a készítők, ezt az újdonságot, olyan erőszakkal akarták letuszkolni a rajongók torkán, hogy minden egyes sarkon a bombakészítéshez szükséges hozzávalók, aranyberakású ládákban ott hevernek a földön, és az ember sajnálja otthagyni őket, de egy menekülésben nagyon lelassíthatja a játékost, ha a hozzávalókkal foglalkozik, és nem a futással.
A játékban számos újdonság található még, de én csak a leglényegesebbeket akartam kiemelni amik ezek lennének.
Játékélmény
Ami magát a játékot illeti, egy nagyon tartalmas, sokatmondó, méltó befejezést nyújtó játék.
Ami viszont negatívuma a game-nak az-az, hogy a játék nem tart tovább 25-30 óránál, míg a Brotherhood (mellékküldetésekkel együtt) 60-80 órára le tudott kötni.
Az újdonságok nagyon jók, és szerintem érdekesek is, de abban viszont egyes rajongókkal egyet kell értenem, hogy feleslegesek.
Jópofa a Den Defense, de ez nem egy Assassin's Creed-hez illő játékstílus (szerintem).
Nagyon jó a bombakészítés, de még jobb lenne, ha a hozzávalókat, nem négyzetméterenként
raknák le, és ráadásul figyelemelterelésre kurtizánokat is lehet használni, továbbá a harcnál a rengeteg új combo segítségével percek alatt lekaszaboljuk a jó népet, és soha nem gondolunk arra, hogy: jaj!!!én most úgy meg vagyok szorulva, hogy csak egy robbanó bomba segítségével tudom elintézni ezt a sok katonát.
Aranyos a hookblade, de sajnos, csak 2 dologgal tud többet, mint egy sima hiddenblade.
Ami viszont még nagyon rossza a játékban, hogy a 2-ben meg volt az a jellegzetes reneszánsz stílusú, gyönyörű zene, azzal a reneszánsz stílusú, gyönyörű városokkal.
Aki szerette a 2-t az érti miről beszélek, ugyanis az a hangulat, már nem jelenik meg ebben a részben, így számomra ez a rész a 2-höz képest, kicsit illúzióromboló.
A célzásaimat légy szíves a kedves rajongók ne értsék félre, nem szidni akarom a játékot, mert ettől eltérően a Revelations, egy nagyon jó, remekbeszabott, stílusos játék, ami méltó befejezést nyújtott Ezio, és Altair számára, mellesleg egy gyönyörű grafikával is megörvendeztetett minket.
Végszó
Aki kivitte az eddigi részeket azoknak kihagyhatatlan rész, de akik még csak kezdők, de tetszett nekik a tesztem és rákaptak a játék ízére, azok legyenek szívesek az előző részeket kivinni és csak aztán ezt.
Akik viszont már kivitték a játékot, azoknak melegen ajánlom az Assassin's Creed Embers-című 3D-s rajzfilmet, ami megmutatja, hogy Ezio története, hogy ér véget.
Az Ubisoft ezzel a játékával ismét kitett magáért, de sajnos ami pozitívuma volt ennek a résznek, azt valamilyen szinten lehúzták a felesleges újítások.
Ettől eltérően mindenkinek csak ajánlani, tudom, mert egy remek játék, és tesztem végére érve a Trailer videóval búcsúzok:
Sziasztok!
Műfaj: ,
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
egyébbként már megvan eredetiben, de ki kellett próbálnom, hogy megérte-e volna megvennem 😀
de rájöttem, megérte 😆
egyébbkéntz lehet , hogy 1-2 évet elszámoltam, Ezio életéveivel, de a lényeg az , hogy nem egy mai, csóka 😆
ceni98 : azért nem olyan borzalmas game, szerintem egész jóra sikeredett bár, az mondjuk igaz, hogy erről az Ezio-témáról már minden bőrt lehúztak, és egy kicsikét a sztpori már lerágfott csont 😕
de szerintem ennek ellenére nagyonis élvezhető 😀