F1 2012 első benyomások
Jaj de vártam ezt a pillanatot! Végre itt van! Kint van!!! És nem csak egy sima Update lett az egész játék!!! Emberek tehát itt van! F1 2012! De vajon érdemes volt-e várni? Mert oké, hogy megjött a száguldó cirkusz idei szezonja de... elég csúnya hiba van benne.
Bátorkodom azzal kezdeni, hogy az F1 2011 world online champion véget ért és az ötödik helyet sikerült elérni... na... nem dicsekedni jöttem.
Szóval kezdjük is akkor az elején. Mitől jó egy Forma 1-es játék?
Talán attól, ha beleszerkesztik Bernie Ecclestone-t vagy Charlie Whiting-ot? Nem, nem.
Vagy talán attól, ha aláraknak egy kommentátort mint a Fifa vagy a Pes-ben? Nem, nem bár az az igazság, hogy nem bánnám.
Attól lesz egy Forma 1-es játék méltó a nevéhez, ha adja azt az élményt és teljesen elvarázsol! Ez 2010 óta sikerül.
Kezdjük tehát a főmenünél. Egy káprázatos McLarent láthatunk két hatalmas ventilátorral a háttérben. Jó, tudom valakinek Red Bull vagy Ferrari van ott. Változó. És akkor jöjjön az egyik értetlen helyzet, mikor is nem találtam a főmenüt... nézem, nézem.... hol a fenébe van... És fel véltem fedezni, hogy a képernyő alján ilyen... 8-as betűmérettel mind csak azért, hogy csodálhassuk az Autót. Jó, mondjuk nem mondom hogy ez baj, de.... mit kezd magával egy szódás szifon méretű lencsés szemüveggel rendelkező játékos?
Na mindegy. Nyomjunk a Karrier módra. Amit nagyon sajnáltam, hogy ezeket az interjúkat, amik a karrierünket befolyásolják....megszűnt. Viszont a karrier menüje nagyon szépen el van rendezve. Külön helyet kapott minden és értem itt a pontlistától a szerződésekig.
Jött egy számomra tök normális dolog, másoknak meg unalmas csapás. Karrier módban mindenhogy végig kell vigyük az időmérő mind a három részét (Q1, Q2, Q3). Ez mondom nagyon helyes, hisz ha már realista mód gondolkodunk, akkor tökéletes. Jött a verseny. A lustább versenyzőinknek üzenném, hogy bele se kezdjenek a karrierbe, inkább Quick Race-eljnek, mert kivették a karrier módban lévő 3 vagy 5 körös versenyeket. A legkisebb táv, amit meg kell tennünk az a rendes verseny negyede, azaz 25%-a.
Ez szerintem ismét tökéletes így legalább aki hisztizett Safety Car-nak is esélyt adunk a pályára való lépéshez.
Kihagytam egy nagyon fontos részt. Nem használhatjuk addig a Karrier módot, amíg a Young test day nevű móddal nem visszük végig az első napot. Ez afféle kiképzés, de engem például idegesített, mert ellenőrző pontokat rakott ki Abu Dhabi Sikánjára, amit nem igazán szoktam ideális íven tartani max. 2 milliméterrel arrébb. És ha nem mész rá, bizony elrontottad. Úgyhogy kellett minimum 40 perc, hogy a jó öreg Griffcomrade elkezdhessen játszani végre.
És akkor jöjjön az egyetlen és legnagyobb pofátlan botrányos hibája a játéknak. A mentés!
Egyszer csak gondolt egyet és megállt. Már vagy negyedszer csináltam meg Montreal-t, mire rájöttem, itt valami nem jó.
Aztán gondoltam kezdek egy új karriert hátha.... nem jött össze.
Aztán olvasom, hogy készítik a második hivatalos Patch-et, ami javítja ezt a hibát.... könyörgöm!!! Egy olyan csapat, mint a Codemasters ezt ne tudta volna megoldani?
Jó, azt tegyük hozzá, hogy az elődje is szenvedett. Elindítottad párszor és ott kifagyott a játék.
Jöjjön még egy értetlen dolog számomra, a Flashback.
A Flashback a GRID nevű játék óta van, ami annyit tesz, hogy összetöröd a kocsit és még visszahozhatod a versenybe a visszajátszás segítségével. Csakhogy itt mikor megnyomjuk a gombot vagy beakad egy 6 másodpercre a játék, rosszabb esetben ki is fagy.
Ami még fájdította a szívem, hogy a pilóta önéletrajzait is kivették, pedig szerettem olvasgatni... bár ez egyéni szoc prob.
Na jó, ennyit a hibákról. Biztos hagytam ki, mert közel 200 (!!!!!) hibát orvosol a kiadott Patchek tartalma.
Na egy kicsit a játékmenetről.
A Codemasters továbbra is a játékost veszi célba, hogy érezze úgy, mintha tényleg ott lenne és igenis megmutatni jött a királykategória nagyjainak, hogy ő mit is tud. Ugyanúgy bár riporterek nélkül, de megadjuk az adatainkat, kiválasztjuk a csapatunkat és irány a pálya.
A kocsik irányítása.... könnyű. De nem az, hogy könnyű, hanem már túl könnyű. A Caterhammel kezdtem, de az irányítása az F1 2011-es McLarenhez hasonlított.
Ami a Grafikát illeti... egy kicsit úgy éreztem, mintha összegyúrták volna az F1 2010 és a 11 grafikai tulajdonságát, mert egy erősebb fényezést kaptunk. A játék viszont csak DX 10.ben fut, úgyhogy XP-sek köszönjenek el a játéktól.
Ami elég jó, hogy a játék tökéletesen optimalizált. A „kicsi Bogaram-on” közepesen 45 FPS-t számolt.
Kaptunk egy új kameraállást is, ami a TV-ből jól ismert... a kocsi Bal oldalán lévő kamera mutatja az egészet. Azt a hibát hozzátenném még, hogy mikor külső nézetre váltunk, akkor nem mindig adja be normálisan. Van úgy, hogy megfordul a kép és fejjel lefelé adunk az érzéseknek.
Amit még ki kell emelnem, az az Austin-Texas-i pálya, ami idén novemberben először koptatja a Pirelli gumijait. Jó volt az az érzés, hogy hamarabb voltam rajta mint a többi pilóta... hihihihihihi.
Nos, az F1 2012 még számos újdonsággal kecsegtet minket. Ilyen például a karrierben lévő challenge mode. Ami annyi tesz, hogy a McLarennel kezdesz rögtön választasz egy riválist, kétszer megvered, és máris felkínálnak egy szerződést. Mihelyst elfogadjuk, ugyanott tartunk és folytatjuk a játékot csak más kocsival, csak ugye új rivális után kell nézni és ez így meg 10 pályán fejenként 5 körön át.
A másik pedig a Champions mode. Itt megismerkedhetünk az elmúlt évek 6 világbajnokával és mind a 6 bajnok külön feladattal rendelkezik. Pl.: Jenson Button az élen, és a csapattársaként a Safety Car mögött a kilencedik helyen autókázunk brutális esőben, extrém eső gumikkal. Na most ezzel semmi baj nem lenne, ha ilyen esőben nem lenne vezethetetlen az autó. Tulajdonképpen itt tartok még e módban.
Aztán ugye ott van a nehézség átállítása. A szívem szakadt meg, mikor megláttam, hogy szegényesebb a beállítás mint a 2011-ben. Na mindegy ez egyéni szoc prob.
Nem tudom hagytam-e ki valamit... legfeljebb leírjátok hozzászólásban. Nem egy rossz játék ez a 2012, de nem ezt vártam a Codemasters-től, hogy egy ilyen népszerű játékhoz rögtön a megjelenése után néhány nappal ki kell adjanak egy tucat javítást. Inkább jelentették volna be, hogy picit késnek de... így számomra picit fapados. Na de majd meglátjuk, hogy alakul nálam a sorsa a Patchek után.
Műfaj:
Fejlesztő: Codemasters Birmingham
De egy biztos, az egész codemaster s egy f0s, nagyon 9rölnék ha egyszer pl. az ISI kapná meg a jogokat.
Aztán azzal sem nagyon értek egyet hogy könnyű lenne az autó irányítása...Tessék kikapcsolni minden rásegítést azt akkor nehéz lesz 😃 Ezektől eltekintve ment a NAgyon Jó! minősítés 😃 Illetve egyet hagytál ki szerintem hogy az autók közti erő viszonyok igen látszanak..mármint akárhogy nyúzol egy Caterham-et nem fog úgy menni mint egy Lotus Renault...2011-ben meg Alonso-val versenyeztem Legend szinten 😃 Itt meg az Inter fokozat kifogott velem..Kitudja berozsdásottam 😜