Stalker: Shadow Of Chernobyl teszt
Mindenki ismerheti a történelem órákról Csernobilt. 1986-ban Robbant fel a Csernobili atomerőmű, ami beszennyezte Európa jó részét is és Magyarország is kapott a sugárszennyből. Csernobil 20 km-es körzetét lezárták. A THQ pedig ismét akcióba lépett és megalkotta a Stalker Shadow of Chernobil-t.
Történet
A történet a következő, főhősünk akit Megjelöltnek neveznek el egy teherautó hátuljában utazik egy raklap hullával, amikor a kocsiba belevág egy jókora villám. Később egy vándor (ők a Stalkerek) téved arra és csábítja a gondolat, hogy kirámolja a balesetben elhunytakat. Majd mikor hozzánk ér látja, hogy mi még élünk és elvisz minket a legközelebbi faluba, ahol elkezdődik a játék.
A szólás szabadsága
Az egyik kedvencem a párbeszéd, amivel irányíthatjuk a játékmenetet. Bárkit leszólíthatunk, és akárki hozzánk szólhat, mi pedig válaszolhatunk kedvesen vagy durván. Ha kedvünk tartja le is puffanthatjuk, de ne is álmodj, hogy barátaid maradnak. Viszont ha rejtetten ölsz, meg valakit az sokszor beválik. A halálom egy szerepjátéknál, ha megölsz valakit rejtetten és mire kimész már a fél világ tudja ki volt az. Végre egy szerepjáték ami ezt kijavítja. Mikor kimegyünk a kereskedő pincéjéből megcsodálhatjuk Csernobil élővilágát.
Enyhén mesés grafika
Itt hozzátenném többet vártam a grafikától, számomra egy kicsit mesés. Na de tisztelt gépigény közönsége!!! Ez még nem azt jelenti hogy rossz játék! Habár a grafikát leszóltam megláthatjátok hogy mindent überel a játékmenet és a játékélmény. És mint mondtam a játékban azt csinálunk, amit akarunk.
Szia! Laci vagyok. Leszel a barátom? :D
Barátokat vagy ellenségeket szerezhetünk, de olyan is van hogy már az ellenségünk és nem is lesznek barátok. Ezzel el is árultam hogy többfajta frakció van a Stalkerbe. Vannak a banditák, a hadsereg, a szabadság, a monolit, és sok más nép. És ha már Csernobil, torzulás, mutáció, akkor nem hiányozhatnak a mutánshordák sem.
Animal inkább mutant planet
Különböző állatok változtak át, és elég egyszer találkozni velük, a PDA-ban már bent is van a leírás. A pályán az A-ból B-be is nehéz eljutni. Különböző csapdák állják el utunkat amik végzetesek is lehetnek pl.: anomáliák amik beszippantanak és szétszednek.
Gazdálkodj okosan
A legszebb egy RPG-ben a pénz szerzés. Itt többféle módja van. Ereklyéket kereshetünk amiért nem csak jó pénzt fizetnek de még segíthetnek is nekünk. Gyorsíthatnak, gyógyíthatnak de árthatnak is! Itt már nem elég a hősünket gyógyítgatni. Valamikor meg éhezik, etetnünk kell, vagy injekciózni ha beleléptünk egy veszélyesen sugárzott területre. Különleges figyelmet von maga után az időjárás. Nem az a tipikus kiszámítható dolog. Teljesen véletlenszerű éghajlat van benne. Az MI-vel vannak bajok, de ami érdekes, hogy csak az embereknél. Viszont olyan harciasak hogy az már szép.
Összegezve
A Grafika nem áll kifejezetten a helyzet magaslatán, de az optimalizálásra is ráncolt szemöldökkel nézek. AMD x2 240 2.8 Ghz, 2 GB RAM, Shappire Radeon HD 5570 1 GB is alig volt elég a maximum teljesítményhez. Viszont külön meg kell jegyeznem hogy ez a legoptimalizáltabb a folytatásaihoz képest. Ha valaki rávenné magát a Stalkerre akkor ezzel a résszel kezdje.
Műfaj: , ,
Fejlesztő: GSC Game World
amúgy meg a grafikát ne mai szemmel nézétek! viszont a hangoknál és a hangulatnál mérlegelni kell hogy milyen volt akkor és most... a játékról pedig sokkal többet is lehetett volna írni, helyenként eléggé összecsapott lett.
Ja és: és-el nem kezdünk mondatot 😉 meg persze hiányoznak a képek...
Detros: helyenként az tud lenni 😀 főleg hogy nem felhasználóbarát az ÉJSZAKA(tehát nem olyan mint más játékokban hogy még így is km-erekre ellátunk...)
a "teszt": 5/10
a játék: 9,5/10
am sztem legjobb stalker ez
A területekről, élőlényekről, hangulatról írhattűl volna sokkal többet....anno gamestarban vmi 10 oldalas teszt volt a játékról 😆