Tapasztalatok a játékról
Mindenki figyelmébe szeretném ajánlani a játékot, főleg, akik játszották az előző részeket.
Nos, mit is lehetne erről a játékról írni? Hiszen mindenki ismeri, nagy sikerű, minden egyes embert magával ragadott a Crysis következő része. Igen ám, ez mind szép és jó, de ne csak a jót lássuk meg ebben a játékban.
Kezdeném a tapasztalataimmal. A menü elég 3D feeling -es, ez nagyon tetszetős is tud lenni. Az már kevésbé, hogy a grafikai beállításokat elnapolták, sőt mi több, el sem fog készülni. Hogy ez miért aggasztó? A játék eredetileg a PC platform piacaira lett tervezve, természetesen a konzolnak köszönhetően az asztali konfigurációkra már jóval kevesebbet gondoltak. Semmi probléma, optimalizálásban nincs hiány eme játékban. A legalacsonyabb konfigokon is elfut a játék! Öt nehézségi szint közül választhatunk, miután ez megtörtént, már kezdődhet is az új kaland. Elkezdődött, mindenki ámul és bámul a lenyűgöző grafikától, el sem hiszik, hogy ez igaz. Még a legkisebb fokozaton is teljesen élethű és gyönyörű a játék. Az már megint csak más tészta, hogy olyan kidolgozatlan textúra hibák vannak benne, amit egy igényes PC gamer nem tud figyelmen kívül hagyni. A története fantasztikus, ha az alapján kéne osztályozni, nálam természetesen elnyerné az év játéka címet is.
Na, de térjünk vissza a grafikához. Azt híresztelték, hogy a játék DirectX 11-es alkalmazást is fog kapni, nos, ez nem így lett sajnos. Bár mára már hivatalosan is be van jelentve az érkezése, ez megint csak egy rossz pont a Crytek-nek, hogy később kerül napvilágra a DirectX 11. Jó magam megvásároltam a játékot, amit mára már meg is bántam, mert olyan elfogadhatatlan bugok vannak benne, amiket nem lehet szó nélkül hagyni. Ott van például a Nanosuit Catalyst. Míg nem érkezett meg az 1.2-es javítás a játékhoz, a pontjaink rendszeresen elvesztek. Ez elég aggasztó többnyire. Ha legalacsonyabb grafikai fokozaton van a játék, néhány objektum csak akkor válik láthatóvá, ha közelebb megyünk ahhoz. Számomra ez is elég bosszantó, nem hiszem el, hogy nem lehet ezt megoldani, annyira nem lehet nehéz! Hiszen a részletes grafikai beállító programmal, amit a Crysis 2 fanok hoztak létre, be lehet állítani külön az objektumok részletességét. Ha ez maxon van, semmivel sem kapunk kevesebb FPS-t, csak végtelen látóhatárt. Ez is egy elég rossz pontnak ígérkezik. Aztán ott vannak a társaink szétszórtsága. Ezzel a buggal nem mindenki találkozik, de sajnos néhányan már tapasztalhatták. Ha fedett helyen vagyunk, ugyanúgy követik az ellenséget falon át célozva, vagy rángatóznak össze vissza, valamikor a fegyver is eltűnik a kezükből, és anélkül lőnek. A legidegesítőbb bug viszont az, amikor minden ok nélkül a textúra alá esünk, majd meghalunk. Az 1.2-es patch érkezéséig egy olyan hibára is szert tehettünk, hogy halálunk után, a játék visszatöltésekor képtelenség volt ütni, hiába nyomtuk szerencsétlen billentyűzetet folyamatosan, nem reagált semmire. A játék újraindítása oldotta meg egyedül a problémát. Azonban, hogy ne csak a rosszat lássuk meg a dologban, DirectX 9-hez képest a játék simán rendelkezik a legújabb grafikai technikákkal, amit ha a Crytek alaposan ki dolgozott volna, olyan élményben részesülhetnénk, mint még szerintem soha. Bár ez az élmény így is sok embernél megvalósult.
Mint említettem, a történettel semmi baj, Próféta szerepel egyedül benne az előző részekből, ami szintén egy elég nagy hiba, hiszen semmit sem említ régi barátainkról, Nomad-ról, és Pscyho-ról. Sokak szerint játék elődjeinek a grafikája sokkal szebb és jobb volt, jó magam is ezen a véleményen vagyok. Viszont, ha minden jól megy, a játékhoz érkezni fog egy Texture pack, ami kijavítja a fentebb említett textúra hibákat. Ebben reménykedünk.
A Többjátékos módról
Gondolom sokan tapasztalták, hogy a játék a többjátékos módban kap egy kis mínusz FPS-t. Ez a régebbi konfigurációknál eléggé aggasztó lehet, hiszen egyjátékos módban a játék tökéletesen fut. Itt is vannak kisebb hibák, mint például a killcam, ami egy gyalázat, néhány képkockát vetít le, amiből nem lehet lekövetkeztetni, hogy végül is hogyan öltek meg. A meccs végén, amikor a pontokat mutatja, látható, hogy a saját karakterünk mellkasában lobogtatja a fegyver végét. Ez még elengedhető hiba is, viszont egy kis odafigyeléssel nem hiszem el, hogy ez nem javítható ki. Körülbelül két percet venne igénybe, de mi ez a Crytek-nek?... Mint látjuk, nem nagyon izgatja őket, ők megkapják a bevételt, aztán lesz, ami lesz. Összességében eléggé élvezhető a többjátékos mód is, viszont az egyjátékos módban említett grafikai bugok sokkal jobban megtalálhatóak itt. Ebben hiába van minden full maxon, néhány apróbb objektum nem tölt be, kivéve, hogyha teljesen közel megyünk ahhoz. Ez részemről már elfogadhatatlan, hiszen egy multiplayer-ben, ha el szeretnénk rejtőzni, ezekre is szükségünk van, vagy akár észrevegyük, hogy ki járt itt, és ki rongálta meg az adott tárgyat. Tudom, mindenbe belekötök, és emiatt lehet szidnak is páran, de azoknak írom, akik egyetértenek velem. Ezek csak tapasztalatok. Ennyit szerettem volna megosztani veletek a játékkal kapcsolatban, a hibáktól függetlenül mindenkinek csak ajánlani tudom, nem sikerült ez olyan rosszra.
Műfaj: ,
Fejlesztő: Crytek
BiGame: Igen, így visszaolvasva elég sok mindent kihagytam, amit még bele szerettem volna írni.