Batman: Arkham Knight - amit elrontottak
Iszonyatos Arkham/Batman fan vagyok...minden rajzfilm/filmet megnéztem róla nem egyszer, az első 3 Arkham játékot mindet kijátszottam összesítésben legalább 30-szor. Tehát magasan volt a mérce az új játékkal kapcsolatban! És nálam sajnos ezt a mércét nem ütötte meg, tehát azokat fogom felsorolni, amiket elrontottak a játékban, és amit kihagytak.
A rosszul optimalizált Origins után azt nyilatkozták, hogy az eredeti csapat dolgozik egy nagy durranáson, ami kb. korszakalkotó lesz, tehát feltették a mércét maguknak. Aztán meg olyan bug-os volt, hogy le is szedték a megjelenés napján a steam-ről...Oké, emberi hiba, sokszor volt ilyen bug-os borzadály a történelemben (lásd Assassin's Creed).
Később meglett a játék, egy Gtx 750Ti-vel kezdtem el egy 7870K procival, úgy-ahogy elvitte low-on, majd egy barátom gépén egy R9 290 kártyával tudtam játszani, és ugyan úgy low-on vitte. Ezt inkább nem kommentálom. De a játék margójára: low-on is valami iszonyatgyönyörűen van kidolgozva a játék, ultrán el sem tudom képzelni, milyen lehetne a grafika.
De térjünk a lényegre: a játékmenet.
Azt vártam, hogy a nagy dobás azt jelenti, hogy majd lehet menni napközben Bruce Wayne-nel, lesz Batmobil, Batwing saját irányítással, aktívabban lehet váltani Robint, a Macskanőt és Nightwinget, az Arkham Knight pedig egy új karakter lesz (pedig nem...de ezt nem lövöm le, aki ismeri az eredeti Batman sztorit, az tudja miről beszélek). Vagy esetleg lehetne interaktív döntéseket hoznia a játékosnak, hiszen nextgen, áttörés, információs társadalom, win10, szabadságérzet mindenhol meg ilyenek. Én például úgy képzeltem el, hogy a sztori 10 éjszakai történést foglalna magába, közben nappal kéne Bruce-szal nyomozni és egyebek, viszont ha a játékosnak nincs kedve ehhez, akkor skippeli, és automatában megy a nyomozás, mi meg kapunk erről egy scene-t, hogy mi is történt ezalatt. Ennyi. Vagy ha valahol a Batmobil-lal kell menni, akkor lehetne dönteni, hogy tényleg akarom e, vagy inkább 'gyalogolok' (esetleg a Batwing-gel megyek, de az ugye nem lett benne irányítható). De ezt nem tudták megcsinálni sajnos.
Ráadásul a játékmenet ugyan az az 'egyéjszakás kaland' (haha), mint az előző részekben. Azért nehéz elhinni, hogy ennyi millió dolgot csinált meg egy éjszaka leforgása alatt valaki, egy kb 10 milliós városban, de oké, ez még nem is ront az élvezeten, csak rossz belegondolni, hogyha így csinálják meg, mennyivel királyabb lenne.
Viszont az, hogy a Batmobil használata mennyire ránk van erőltetve, az iszonyatos. A végére megkedveltem, de nagyon sok hülyeséghez kell használni, pár dolog iszonyat zavaros és nehéz rájönni a logikájára. Vagyis ebben a módban a Batmobil erőltetett, amennyi "örömet okoz", annyira kellemetlen is olykor.
Ezek voltak a legzavaróbbak. A másik legzavaróbb a boss fight-ok. Kicsit spoiler gyanús, de a végén konkrétan ugyan azt a bossfight-ot tolják a pofánkba egymás után HÁROMSZOR. Nem vicc, háromszor ugyan az. Meg kell fogni, támadni egyet, aztán menekülni, támadni menekülni, támadni menekülni, és ez megy végig, és fogtam a fejem hogy TEJÓÉG, VALAMI VÁLTOZATOSSÁG LEGYEN MÁR. Ezért megcsináltam egy mellékküldetést. AMINEK A VÉGÉN UGYAN EZ VOLT. Igaz, egészen véletlenül, az az egy mellékküldetés volt ilyen logikai alapon, és pont abba botlottam vele, de ez akkor is sok volt. (Egyébként a bossfight-okat egy nagyonnagy huszárvágással le lehetett volna rövidíteni tized annyi időre, de ezt tényleg nem írom le, hogy hogy, mert spoiler.)
A másik zavaró, hogy a játék elején kapsz egy újítást a predator módban. Mégpedig a multi-fear takedown-t, ami hát hogyis mondjam, azt jelenti, hogyha fel van töltve a félelemfaktora az ellenfeleknek (ezt egy csík jelzi, hogy mennyire félnek tőled) és ők 3-4-5-en vannak egy halmazban gépfegyverrel ugye, akkor nem kell félni, az egyiket leszeded, aztán agyonlőnek, mert a te új batsuit-od olyan szupergyorsan mozog, hogy 1 szemvillanás alatt le tudod szerelni őket slow motion-ben, és így konkrétan ennyi volt a predator room. Ez igazából jó, mert nagyon látványos, nagyon király, sokszor tud segíteni, DE tisztázzuk: egy predator roomnak az a lényege, hogy nem bunyózni kell, hanem szépen lopakodni és egyenként leszedni az ellenfeleket, kijátszani őket, türelemmel kivárni az egészet. Na most konkrétan megfogod, bemész egy predator room-ba, és pár másodperc alatt kiütsz mindenkit...Ez számomra gyakran megölte a hangulatot.
Egyébként voltak jó újítások is, nem is egy, ami megmentette a játékot, de a játék újrajátszásától elvette a kedvemet egy pár olyan küldetés, ami iszonyatosan irritál vagy lehetetlennek tartanám megcsinálni újra.
Nos, ha játszani akarsz vele, akkor nem kell olyan bivaly gép: nekem a fent említett i3 teljesítményű AMD procival elvitte és egy 2 gigás Gtx 750Ti-vel, 8 giga rammal. Szóval nem éri meg miatta nagyobb gépet csinálni. Ha tényleg szebben akarsz játszani vele, akkor muszáj lesz egy jobb i5 legalább, vagy olyan proci, ami kihajt egy Gtx 980Ti-t, jó sok VRammal. Crossfire és SLI, vagy Dual Graphic nem megoldások, mivel a játék még a patch-ek után sem támogatja ezeket a módokat. Szóval 2 Gtx 980-nal rosszabb eredményt kapsz, mint eggyel.
Magát a játékot tört verzióban nagyon nem éri meg, mert a patch-ek sincsenek kiadva. Tehát ha tényleg jól akarsz játszani vele, akkor vedd meg steam-ről, már elég olcsón meg lehet szerezni néhány helyen, és tölts le minden patch-et hozzá.
Műfaj: ,
Fejlesztő: Rocksteady Studios
És a félreértés elkerülése végett: JÓ JÁTÉK! Legalább is annyira, hogy egyszer kipörgesse az ember. De nem olyan jó, mint az előzőek, hogy újra és újra kijátsszuk.
Ha nem lenne jó egyáltalán, nem írtam volna le, hogy milyen paraméterekkel játszható.
Talán ha tudom, hogy megjelenik a teszt, akkor ezt is beleírom 😃
Meg csak én utálom azokat a gyűjtögetős Riddle trófeákat? Csinálhattak volna helyette jobb Riddle mellékküldetést annak a helyére. Meg a legvégén azt vártam hogy Spoiler!
Yuri Boyka Ez nem teszt, a címben is van, "amit elrontottak"