XCOM 2 gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
Intel Core 2 Duo E4700 2.6 GHz or AMD Phenom 9950 Quad Core 2.6 GHz
RAM:
4 GB RAM
GPU:
1GB ATI Radeon HD 5770, 1GB NVIDIA GeForce GTX 460 or better
DX:
Version 11
OS:
Windows® 7, 64-bit
STO:
45 GB available space
Hang:
DirectX compatible sound card
Ajánlott gépigény:
CPU:
3GHz Quad Core
RAM:
8 GB RAM
GPU:
2GB ATI Radeon HD 7970, 2GB NVIDIA GeForce GTX 770 or better
DX:
Version 11
OS:
Windows® 7, 64-bit
STO:
45 GB available space
Hang:
DirectX compatible sound card
NOTE: Initial installation requires one-time Internet connection for Steam authentication; software installations required (included with the game) include Steam Client, Microsoft Visual C++2012 and 2013 Runtime Libraries and Microsoft DirectX.
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 134
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Én is most játszok életembe először körökre osztott stratégiával, nem voltam rest legkönnyebb nehézségi szintet beállítani. Így elég könnyű a játék, viszont nekem így is van benne kihívás. Találatnál a százalékokat kell nézni, ha azt irja hogy 80% akkor előfordulhat hogy nem találja el,hiába van az orra előtt.(Julienes pályán a mérges gáz levesz 30%-ot, elég szívás volt).Szerintem nagyon jó játék, grafika tök részletes, tetszik hogy stratégia létére egész akciófilm hatásúak a lövöldözések, és a rombolás az állati, a törmelék darabok is megmaradnak.Sajnos mai készítőknek mániája hogy a játékaikba néhány másodpercen belül eltüntetik a harc nyomait ,pl. Hitman Absolutionbe tök jól megcsinálták a lövésnyomokat,vért a falon, kiürült tárat,de mindez eltűnik kb 30 másodpercen belül,pedig egy-egy intenzívebb tűzharc után jól nézne ki ( sajna szinte minden játékra igaz ez). Szerencsére itt nem ez a helyzet.😀😀😀
Csak egy dolgot mondok ami lényegre törő:
- Optimalizálás (hiszen nem mindenkinek van NASA komputerre)
Az első és utolsó ilyen jellegű játékom a Fallout 2. volt, azt viszont akkoriban nagyon élveztem 😃
8gb ram
920m 2gb
Lowon HD-ben elfutna?
Aján: 83%
A. graf. beállítás: Közepes (1080p)
Szerintetek?
Performance
Added Zip Mode gameplay option. While Zip Mode is enabled animation (like step outs & gremlin movements) speeds are significantly increased. Normal movement animations are moderately increased
Fixed an issue where shadow rendering during glam cam shot transitions was slowing down performance
Support for nVidia SLI and AMD Crossfire
Removed MSAA options from default presets and adjusted autodetect to target 40FPS instead of 30FPS
Reworked Light Clipping Manager
Particle Vertex Buffer Reallocation
Optimization to shadows in the Avenger
Enable triple buffering to fix VSync performance
Shadowed light fade out within Avenger; Disabled Post & Pre Mission cinematic lights not being used
Disabled shadow casting from character lights w/in Avenger
Reduced High Shadow Resolution - Reduce shadow resolution when set to HIGH to 1536, instead of 2048
Reduces the impact count of the Avatar Rifle
Removed a hitch that occurs when the camera enables/disables building visualizer
Deferred profile saves to next tick. This prevents multiple calls within the same frame from creating multiple requests to save the profile
After changing graphics settings, based on the selected preset, extra crew will be capped
Character head mesh optimized
Balance
Mimic beacon rebalance: Price increased to 75
Mimic beacons can no longer take cover, and are guaranteed to be hit by enemy shots
Wet Work is no longer retroactive
Graze is no longer a chance for 100% shots. Targets being shot by a concealed attacker cannot dodge
Gameplay
Added a new recommended Steam Controller configuration with support for additional actions
Fixed an issue where VIP units would take damage when their origin location was damaged
Fixed an issue where Promotion Earned text appeared before action is seen on screen
Fixed an issue where civilians pathed to the base of ladders and blocked XCOM units
Fixed an issue where Character Pool choices like Class, Attitude, and props did not save
Fixed an issue where weapons did not keep names and customizations upon tier bump
Fixed an issue causing some scan timers to go into negative time
Engineering items that are full squad upgrades are now designated in the UI
Fixed an issue where strategy project timers reset if players started building a radio relay immediately after making contact with a region
Fixed an issue with POIs not spawning when first visiting the Geoscape if Beginner VO is turned off
Removed start-of-turn hang during certain missions where enemy units had fallen out of the world. Auto-saves (and ironman saves) made in these situations should now be playable
Minimized action camera obstructions
Minimized camera look-at hopping during AI abilities
Fixed an issue where Psi abilities did not trigger death cams
Kill Zone now respects concealment status
Fixed an issue where the Ever Vigilant AWC perk did not work for Sharpshooters
Buildings don't cut down when tabbing through units
Fixed an exploit that skips the AI turn by spamming the END/BACKSPACE button while the Player's last action is being visualized
Rapid Fire and Chain Shot visualization optimized to get the second shot to fire faster
Fixed an issue where shot HUD wings would fail to re-open after taking an action that required the wings to close
Fixed an issue where crit chance would be negatively affected by shots with a success chance greater than 100
Optimized Return Fire hits causing long delays
Optimized AI reveals causing long hangs
Optimized Wait actions causing long timeouts
Optimized falling unit visualization to timeout faster
Updated the Geoscape save description to use the localized HQ time, instead of previously used GMT game time
Fixed an issue with an invalid spawn point on a specific Retaliation mission plot
Destroyed cover does not take reduce % to-hit on enemies
Systems
New option to only use Character Pool creations until the pool is exhausted
Bulletproofing bad saves from causing main menu crashes
Fixed an issue causing hitches in strategy
Fixed an issue where armor customizations did not save
Graphics
Unit Highlighting Flash when targeting units
Multiplayer
MULTIPLAYER: Fixes slow communications with internet players resulting in delays between actions, turns, and end-of-game screen.
Added camera rotation to MP
igaz hogy a játékra bőven ráfér még pár update..de lebutítva megyegetne.
93 %
Van esély? Minden pipa, kivétel a 4GB RAM, csak 3GB van.
Köszii
Ha egyik sem oldja meg a gondod, akkor írják, hogy a service pack 1 feltelepítése is megoldhatja a gondot, de sztem az előbbiek megoldják a gondod.
Kipróbáltam a játékot, nagyon jó!
Viszont van egy kis gondom. Ma újraraktam a windowst, mert SSD került a gépbe és ideiglenesen egy HD6670-et tettem be, miután feltelepítettem a játékot nem indul el, mert MSVCR120.dll-t hiányol. Egyszerűen nem tudom megoldani a problémát. Valaki belefutott ebbe? Már arra id gondoltam, hogy nem elég neki a HD6670, de pl. GT630-al simán futott. Köszi előre is.
*Úgy néz ki megoldódott, vcredist 2013-at kellett telepíteni.*
Főleg ahhoz képest, hogy pc exkluzív játék.