Kíváncsi leszek rá nagyon,bár nekem a 3 is kimaradt,pedig imádom az rpg-ket.Gothic szériát is végig játszottam,úgy hogy nem is értem miért maradt ki pont ez,annyira emlékszem anno hogy kb 1-2 óra után beleuntam,pedig eszméletlen nagy a map és bőven van mit tenni is.
Szerintem jobb lett volna ha egy új karakterrel folytatódna a sztori és lehetett volna benne inkább egy epic cameo Geráltal és Cirivel a fő story szál egy részén, vagy akár egy mellék küldetésben. De jó lesz ez, szeretjük Cirit. Én inkább attól tartok, hogy a gépigénye, az Indiana Jones szintjén lesz. Hát nincs mese, be kell újítani egy combos rtx-et.
Egy ilyen render trailerből sok minden nem derül ki, max tudjuk, hogy Ciri lesz a főszereplő, bár ezt a BaW óta ha nem is tudni, de erősen sejteni lehetett.
Megértem azokat akik inkább a 10. század eleje - 11. század vége közé várták a játékot egy új, férfi vajákkal, vagy esetleg a CP2077 Male V / Female V (bár a női vaják elméletben lehetetlen) mintájára saját kreálható karaktert szerettek volna. Viszont itt látni kell azt, hogy Ciri mögött már van egy olyan vaskos irodalom ami miatt inkább ahhoz kell tehetség(telenség), hogy elrontsák a karaktert, mintsem, hogy felépítsék. Lehet ezt biztonsági játéknak nevezni, de a CP fiaskó után melyik cég nem a biztonságra hajtana?
Persze ez a döntés is rengeteg kérdést felvet, amiből számomra a legérdekesebb, hogy Ciri mint vaják hogyan fog a valóságban működni. Hogyan tud majd a játék egy egyszerű 4-5 ghoulal való találkozást az erdőben kihívásként prezentálni egy ilyen karakterrel, aki ha megtanulja adottságait maximálisan kihasználni akkor egy egész witcher iskola is jöhetne 1v20-ba ellene, sok esélyük nem lenne.
Tippre a combatot úgy oldották meg, hogy lesz 2 skill tree, az egyik a sima harc a másik meg a mágikus képességek és a támadásokkal farmolsz majd valami pontot, adrenalin, magicka... akármi, és 3-4 bevitt találat után már maguk az ütések kombinálva lesznek a Ciri adottságokkal, gyors teleport a csapások között, időbelassítás mikor ellenfél valami critical hitet akar tolni viszont mi realtime mozgunk stb. Valamennyire hasonlóan mint a Shadow of Mordor/War, én valami ilyet tudok elképzelni, hogy ne is érződjön full terminátornak emberek/alap szörnyek ellen, de azért érezhető legyen az is, hogy többről van szó az esetében mint 10 év kiképzés + füvek próbája.
Ezeken túl az UE5-nek nem feltétlen örülök, engem eddig nem győzött meg ez a motor, jól néz ki ez tény, de rendre az összes játék ami megjelent és ezt használja nagyon komoly performance gondokkal küzd, sokszor aránytalanul egyébként a látványhoz képest, pl. Stalker 2 szerintem messze nem olyan komoly látvánnyal bír, sőt továbbmegyek, nálam a 2019-es Exodus látványa jobban egyben van.... és az úgy kb. 3-4x jobban fut. Persze ettől még lehet jó majd az optimalizáció, csak egyelőre az UE5 alapjain még nem volt erre példa, ami inkább aggasztó. Személy szerint jobban örültem volna egy házon belül fejlesztett motornak, bár akkor 2030 előtt semmi nem lenne a játékból.
Apropó megjelenés, 2025 nekem gyanús, kétlem, hogy jövőre jönne. Nem feltétlen a GTA6 miatt, hiszen az PC-re úgy sem jön még, CDPR játékok pedig amúgyis hagyományosan inkább PC a main port és utána a konzol, sokkal inkább amiatt mert szimplán nem lesz kész. 2026 Q3/4 lesz abból, aztán én sem bánnám ha meglepnének egy 25 Q4-el.
@DawnF94: Hát ez lehet akár tévedés is, de mivel kb egy hónapja van teljes produkciós fázisba, én nem hiszem hogy egy év alatt kész lesz. Szerintem leghamarabb 2026 ősze-tél esedékes, ha minden jól megy, csúszásokkal akár 2027 q1-2 is simán benne van.
@DawnF94: Hàt attól még mindig lehet véletlen tévedes az a dátum villantás. Több helyen is azt olvastam hogy 2026 q2-q3 a legesedékesebb időpont. Szerintem inkább egy évvel később jelenjen meg, mint hogy olyan állapotba mint a cyberpunk.
@DawnF94: Hogy dobjanak össze egy játékot fél év alatt, de most komolyan? Dolgozzanak rajta, amennyit kell. Nem kell őket siettetni. Sehol sem mondták, hogy mikorra esedékes a játék. A Cyberpunk 2077 esetében is utolsó pillanatokra hagyták a megjelenés dátum publikálását. Egy ekkora játékot több évbe telik kifejleszteni, komolyan mondom egyes emberek nem értik mivel jár a development.
@DawnF94: Dec. 31 az placeholder dátum, azaz nem ismert a valódi megjelenés.
Semmit nem jelent az évforduló. Ha jót akarnak a CP77 fiaskó után, akkor adják ki, amikor készen áll a kiadásra.
el sem hangzott a kb. két havonta interjút adó fejlesztőktől
Ahogy a megjelenési dátum sem hangzott el. Egy hivatalos megjelenési dátum nagyobb beharangozást szokott kapni, minthogy odabiggyesztik a játék félkész üzleti oldalára még az első trailer előtt, aztán majd valamikor észreveszi valaki aki arra jár. Főleg ha annyira fontos, hogy egy jubileumi év.
A placeholder használata nem csak egy publicisztikai kifejezés, az egy létező dolog is amit évtizedek óta használnak kiadók. Nem szoktak minden egyes alkalommal egy külön nyilatkozatot közzé tenni mellé, hogy az egy placeholder.
Nem értem, mi köze ehhez annak, hogy a saját platformjukon adták meg a dátumot. Minden platformon a kiadó adja meg ezt az adatot, nem a platform.
Mindenki örülne ha már jövőhéten itt lenne, de realisztikusan, a játék méretét és főleg a CDPR múltját tekintve, a legjobb esetben is 2026-os megjelenés lesz. Igen, fontosak a jubileumi évek, de reméljük fontosabb nekik az, hogy a játék kész legyen. Lehet mással is ünnepelni (lásd Half-Life 2 documentary), egy félkész játékkal meglepni a rajongókat, akik már így is elég pofont kaptak, elég nagy öngól lenne.
A Cyberpunkhoz a megjelenése előtt több mint 2 évvel jelent meg az első gameplay trailer, és még így sem lett kész a megjelenésre.
@DawnF94: Mindegy, hogy minek hívjuk, ünneplés vagy tisztelgés, nem egy kötelező esemény, és ha meg is van tartva, akkor sem kötelező egy új játékkal ünnepelni/tisztelegni/megszentelni/akármi. Még csak nem is ez lesz a stúdió és a sorozat első 10 éves évfordulója. Az első rész tizedik évfordulója egy videót kapott, a második résznél pedig néhány művészt bíztak meg, hogy alkossanak pár képet. Egyértelműen nem törik meg magukat ezektől.
Mint mondtam, placeholderekről nem szoktak külön cikkezni, mivel nincs is miről. Pontosan az a lényegük, hogy nem hivatalos adatok, nem jelentenek bármilyen elkötelezettséget. Semmi köze ahhoz hogy betelnek a helyek vagy sem, szimplán be szoktak írni valami adatot és kész. Van amikor csak negyedévet írnak, van amikor csak évet, van amikor csak "coming soon", van amikor "before the heat death of the universe".
Még mindig nem értem, miért lenne fontos a helyszín. Egy lengyel cég, az összes játékukat ott fejlesztették. Az lenne a furcsa, ha bárhol máshol készülne. Azt értem, hogy a GOG platform székhelye is ugyanott van, de ez sem meglepő, az is a CDPR tulajdona. Értem amit mondasz ezzel, de nem befolyásolja a helyzetet.
De akkor orientációs pontnak hívják azt nem meg placeholdernek XD
"placeholder: a piece of text or an image that is put in a document temporarily before the final text or image is added later"
[LINK]
Az ünneplés amúgy az egy komplexebb és ezért kötelezettséggel is járó esemény, amit művész csinál azért, hogy summázza a munkásságát, a tisztelgést egy rajongó is eltudja követni.
Oké, bár játékot rajongók is tudnak fejleszteni. Nem értem amúgy ez miért ennyire fontos :D
A Cyberpunk Oriont Bostonban fejlesztik
Én pedig múlt időt használtam.
ahogy a Phantom Libertynek sem volt már
A Phantom Liberty megjelenése után költözött ki a csapat.
Azt nem tudom ennek van-e bármi köze is az eredeti témához, de örülök, hogy megvitattuk :D
@DawnF94: Azt mindenki látja, hogy neked fontos. Annak egyelőre semmi jele, sem magyarázata, hogy ez a csapatnak is annyira fontos, mint amennyire állítod. Az elmúlt 22 évben nem volt az.
A többire nem reagálok, hívhatod aminek akarod, a témát tekintve lényegtelen.
A tapasztalataimat, nem a játékiparból hoztam, hanem zenéből, irodalomból, ahol egy autonóm műnek az évfordulója a metrikussága miatt okoz az alkotóban, de még az fogyasztóban is egy nyitottságot, meg ihletettséget.
Ezt elfogadom, és tisztelem, hogy neked fontos. Ezekből a CDPR semmit nem reflektál.
A Witcher 3 az nyilvánvalóan egy autonóm mű ha más szemszögből is rá tudsz nézni.
Senki sem vitatja ezt. A valóságot nem befolyásolja az, hogy milyen szemmel nézel rá.
Okkero, értem én, hogy kapacitásokon felül van neked nem csak fogyasztóként, hanem alkotóként is ránézni a Witcher szériára.
Ne igyál annyit.
A burkolt beszólások és amiatt, hogy ne spameljük szét az oldalt, blokkoltalak. Ha attól jobban alszol, megegyezhetünk, hogy te nyertél, nekem édes mindegy. Írj választ előző kommentekbe szerkesztve nyugodtan, nem fogom elolvasni.
@szhusi: Megváltozott a játékmegjelenési bázisa, és ott is 2026 van megjelenésnek datálva. Úgyhogy 1000% hogy jövőre még nem jön, az E3-on mutogatják meg rendesen.
@DoggyDog: Erről a trailerről láttam egy képkivágást,hogy mennyire elrontották Ciri arcmodellezését,főleg az orrát konkrétan.Bár még lehet javítanak addigra rajta mire megjelenik.Úgy legyen.
Megértem azokat akik inkább a 10. század eleje - 11. század vége közé várták a játékot egy új, férfi vajákkal, vagy esetleg a CP2077 Male V / Female V (bár a női vaják elméletben lehetetlen) mintájára saját kreálható karaktert szerettek volna. Viszont itt látni kell azt, hogy Ciri mögött már van egy olyan vaskos irodalom ami miatt inkább ahhoz kell tehetség(telenség), hogy elrontsák a karaktert, mintsem, hogy felépítsék. Lehet ezt biztonsági játéknak nevezni, de a CP fiaskó után melyik cég nem a biztonságra hajtana?
Persze ez a döntés is rengeteg kérdést felvet, amiből számomra a legérdekesebb, hogy Ciri mint vaják hogyan fog a valóságban működni. Hogyan tud majd a játék egy egyszerű 4-5 ghoulal való találkozást az erdőben kihívásként prezentálni egy ilyen karakterrel, aki ha megtanulja adottságait maximálisan kihasználni akkor egy egész witcher iskola is jöhetne 1v20-ba ellene, sok esélyük nem lenne.
Tippre a combatot úgy oldották meg, hogy lesz 2 skill tree, az egyik a sima harc a másik meg a mágikus képességek és a támadásokkal farmolsz majd valami pontot, adrenalin, magicka... akármi, és 3-4 bevitt találat után már maguk az ütések kombinálva lesznek a Ciri adottságokkal, gyors teleport a csapások között, időbelassítás mikor ellenfél valami critical hitet akar tolni viszont mi realtime mozgunk stb. Valamennyire hasonlóan mint a Shadow of Mordor/War, én valami ilyet tudok elképzelni, hogy ne is érződjön full terminátornak emberek/alap szörnyek ellen, de azért érezhető legyen az is, hogy többről van szó az esetében mint 10 év kiképzés + füvek próbája.
Ezeken túl az UE5-nek nem feltétlen örülök, engem eddig nem győzött meg ez a motor, jól néz ki ez tény, de rendre az összes játék ami megjelent és ezt használja nagyon komoly performance gondokkal küzd, sokszor aránytalanul egyébként a látványhoz képest, pl. Stalker 2 szerintem messze nem olyan komoly látvánnyal bír, sőt továbbmegyek, nálam a 2019-es Exodus látványa jobban egyben van.... és az úgy kb. 3-4x jobban fut. Persze ettől még lehet jó majd az optimalizáció, csak egyelőre az UE5 alapjain még nem volt erre példa, ami inkább aggasztó. Személy szerint jobban örültem volna egy házon belül fejlesztett motornak, bár akkor 2030 előtt semmi nem lenne a játékból.
Apropó megjelenés, 2025 nekem gyanús, kétlem, hogy jövőre jönne. Nem feltétlen a GTA6 miatt, hiszen az PC-re úgy sem jön még, CDPR játékok pedig amúgyis hagyományosan inkább PC a main port és utána a konzol, sokkal inkább amiatt mert szimplán nem lesz kész. 2026 Q3/4 lesz abból, aztán én sem bánnám ha meglepnének egy 25 Q4-el.
Semmit nem jelent az évforduló. Ha jót akarnak a CP77 fiaskó után, akkor adják ki, amikor készen áll a kiadásra.
Az általad linkelt reddit poszt is azt írja hogy placeholder. Amúgy így már lehetne 2027 is, és akkor az első rész 20 éves évfordulóján jelenik meg.
A placeholder használata nem csak egy publicisztikai kifejezés, az egy létező dolog is amit évtizedek óta használnak kiadók. Nem szoktak minden egyes alkalommal egy külön nyilatkozatot közzé tenni mellé, hogy az egy placeholder.
Nem értem, mi köze ehhez annak, hogy a saját platformjukon adták meg a dátumot. Minden platformon a kiadó adja meg ezt az adatot, nem a platform.
Mindenki örülne ha már jövőhéten itt lenne, de realisztikusan, a játék méretét és főleg a CDPR múltját tekintve, a legjobb esetben is 2026-os megjelenés lesz. Igen, fontosak a jubileumi évek, de reméljük fontosabb nekik az, hogy a játék kész legyen. Lehet mással is ünnepelni (lásd Half-Life 2 documentary), egy félkész játékkal meglepni a rajongókat, akik már így is elég pofont kaptak, elég nagy öngól lenne.
A Cyberpunkhoz a megjelenése előtt több mint 2 évvel jelent meg az első gameplay trailer, és még így sem lett kész a megjelenésre.
Mint mondtam, placeholderekről nem szoktak külön cikkezni, mivel nincs is miről. Pontosan az a lényegük, hogy nem hivatalos adatok, nem jelentenek bármilyen elkötelezettséget. Semmi köze ahhoz hogy betelnek a helyek vagy sem, szimplán be szoktak írni valami adatot és kész. Van amikor csak negyedévet írnak, van amikor csak évet, van amikor csak "coming soon", van amikor "before the heat death of the universe".
Még mindig nem értem, miért lenne fontos a helyszín. Egy lengyel cég, az összes játékukat ott fejlesztették. Az lenne a furcsa, ha bárhol máshol készülne. Azt értem, hogy a GOG platform székhelye is ugyanott van, de ez sem meglepő, az is a CDPR tulajdona. Értem amit mondasz ezzel, de nem befolyásolja a helyzetet.
[LINK]
Azt nem tudom ennek van-e bármi köze is az eredeti témához, de örülök, hogy megvitattuk :D
A többire nem reagálok, hívhatod aminek akarod, a témát tekintve lényegtelen.
A burkolt beszólások és amiatt, hogy ne spameljük szét az oldalt, blokkoltalak. Ha attól jobban alszol, megegyezhetünk, hogy te nyertél, nekem édes mindegy. Írj választ előző kommentekbe szerkesztve nyugodtan, nem fogom elolvasni.
Akkor ez egy reboot lesz?
Kapjunk Cirit, vagy barkit is foszereplonek, az iroik (is) remelhetoleg ezuttal is kitesznek majd magukert! :)
Meg az UnrealEngine 5-al, az epices egyuttmukodesuk is remelhetoleg csak gyumolcsozo lesz! :)