Subnautica: Below Zero gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
Intel Core i3 / AMD Ryzen 3 2.6ghz+
RAM:
8 GB RAM
GPU:
Intel HD 530 or better
DX:
Version 11
OS:
Windows 7 64-bit
STO:
15 GB available space
Ajánlott gépigény:
CPU:
Intel Core i5 / AMD Ryzen 5 @ 3Ghz +
RAM:
8 GB RAM
GPU:
Nvidia GTX 1050 Ti / AMD Radeon RX 570, 4GB VRAM
DX:
Version 11
OS:
Windows 10 64-bit
STO:
15 GB available space
NOTE: Subnautica Below Zero is an Early Access game, and minimum specifications may change during development.
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 52
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Single player, openworld, bázisépítéssel és opcionálisan túléléssel vegyítve, több történettel körítve melyek végigvisznek az egész az játékon. Magyar felirat van, de a végjáték környékén nem kevés rész kimaradt vagy nem lett lefordítva. Remélhetőleg ezt hamarosan orvosolják, mert bár most került csak ki, a legutolsó EA állapothoz képest nem javult ezen a téren.
Aki játszott a alap Subnauticával, annak ismerős lesz az egész, bizonyos szempontból kicsivel több a ez a "kiegészítő", bizonyos értelemben kevesebb.
Aki nem játszott az alap Subnauticával, annak javaslom, azzal kezdje, mert a Below Zeroban nem kevés utalás van az eredeti történetre.
Sokadik összegzés során nehéz újdonságot írni a játékról, hiszen az elmúlt két évben minden nagyobb patchről írtam alább, így próbálom röviden összefoglalni.
A játékmenet végül összeállt, nincsenek benne hézagok, folyamatosan visz a történet, mindig van valami tennivaló, mindig van hova menni, valamit csinálni. Nyersanyagot szedni, bázist bővíteni, kaját, innivalót beszerezni, járműveket fejleszteni, haladni valamely történetszállal. A látvány remek, a zónák erősen eltérnek egymástól, a fényeket rendbe rakták, bizonyos parafaktor is visszatért a megnövekedett létszámú ragadózónak köszönhetően, a zene zseniálisan aláfesti az egészet, de akinek nem tetszene, saját zenét is berakhat a játékba, amit a bázison a zenedobozzal vagy utazás közben hálómodulban tud elindítani.
Érdemes minden kis szegletét felderíteni a világnak és akkor nem kell a wiki oldalra rohanni hogy mi hol esik. Ha minden területet átnézünk, átvizsgálunk akkor meg fogunk mindent találni és nagyjából pont a megfelelő időben. Persze második vagy sokadig végigjátszás során már célzottan fogunk menni a jobbnál jobb tervrajzokért, de kezdésnek haladjunk lassan és legyünk alaposak.
A történet nem annyira grandiózus, mint a Subnauticában, inkább picit személyesebb, de ettől még jó, még ha rövidebb is.
Spoilerbe írok egy véleményt a befejezésről, de csak azok olvassák el akik végigjátszották már, mert a legutolsó EA állapot vége és a mostani végleges verzió befejezéséről lesz szó.
Spoiler!
Ahogy számítani lehetett, sajnos nem volt több a befejezés, mint 5 perc. Erre kellett várni hónapokat a Seaworthy update után. És bár nagyon mozgalmas 5 perc volt, sajnos többet másoltak a Stargate Atlantisból mint reméltem. Vették onnan a legjobb dolgokat, reskinnezték, majd egy bazi nagy cliffhangerrel befejezték a játékot.
EA állapot elején 18€ körül volt az ára és az azóta beletett 90 óra bőven elégséges volt.
Most 30€ és simán van benne 20-24 óra első végigjátszásra, így csak ajánlani tudom, de ismétlem: előbb érdemes a Subnauticát végigjátszani.
És most várhatjuk ismét a folytatást, már ha lesz.
Launch stream - péntek 19:00:
[LINK]
A napokban elérhetővé tették a Subnautica és a Below zero zenei anyagát is a steamen, érdemes bezsákolni őket annak aki szereti a zenéjét. Nálam a SN zenéje ingyen volt, csak le kellett tölteni és kész, a BZ pedig 8€ volt, de megérte bőven. Munka mellett kellemes hallgatni és mivel a területek zenéi nagyon is jellegzetesek, már csak a zene előhozza az adott terület hangulatát.
SN Salutations:
SN Abandoned Ship
SN BZ main theme
[LINK]
Crashed Ship Story
Completely Integrated Soundtrack
Prawn Suit Improvements
Bug Squashing
New Loading Bar
Steam Cloud
Gamepad and Rumble Support
1.0 Release Date
Subnautica: Below Zero is coming to all platforms on May 14th!
Ó majd el felejtettem át lehet állítani a nyelvet ebbe is Magyarra, a legtöbb dolog le van már fordítva ebbe is,csak párszor futottam bele Angol szövegbe.
Remélem ezek csak az EA verzió hátrányai és hogy hamarosan megejtik a sztori változásokat. A fő író elment a cégtől, az új író meg másik sztorit akar, így a megjelenés is tolódott 2020 márciusára, idén november helyett. Lehet nem is baj, mert a mostani sztorival vannak gondok.
Egyelőre lapos a sztori, noha remekül indul, hamar üresbe fordul és csak keresztül kasul küldenek egyfolytában a bejárható területen, viszont csak minden harmadik lépést mondanak meg. A maradék kettőt neked kell megtalálni, nulla segítséggel, mert ingame semmi útmutatást, tippet nem kapsz, hogy hogyan tovább. Az első részben legalább voltak naplók amiket követhettél és bár a lifepod/mentőkabinok mutatták a haladás irányát, a mélységgel együtt, mégis érdekes volt ahogy apránként előkerültek az elvégzendő feladatok.
Plusz a területek is problémásak. Spoilerbe tettem a többit hátha valaki fel akarja fedezni, konkrétumokat így sem írok csak mélységet hogy lássuk is az előrehaladást.
Spoiler!
Hetedik és nyolcadik terület annyira mély és sötét hogy nem látom értelmét a bázisnak, pláne hogy a mélyebb részekre nem is innen lehet lejutni, szintén zsákutca. Előszeretettel alkalmazták ebben a részben azt, amit az elsőben csak elvétve: egy egy terület alá újabbat pakoltak, ahonnan nincs tovább lefelé. Itt kb minden terület alatt van egy másik de csak két területről van mélyebbre lejárat, igaz az első részben meg három lejárat volt csak. Viszont itt a mélyebb részek napszaktól függően nagyon is sötétek jelenleg. Míg az elsőben a mélyebb helyeken is volt elég fény hogy látni lehessen merre mész, és a barlangokban nem volt lényeges hogy nappal van vagy éjszaka, itt nagyon is lényeges, mert hiába vagy barlangban, napszak függően van benne fény... Persze itt is van nagy leviathan pár darab ami meg tudják cincálni a járgányodat de erre számítottunk is.
A gépjárműparkban is történtek változások, kikerült a Seamoth és a Cyclops. Szóval nem lesz egy nagy tengeralattjárónk amibe mobil bázist építhetünk. Helyette bejött a Seatruck, ami különféle modulokat tud maga mögé csatolni és így vontat/vonatzik vele. Érdekesek az új modulok, építeni nem lehet bennük, de a Prawn Suit magunkkal vihető. Ami nehezítés: minél hosszabb a szerelvény, annál lassabban halad és körülményesebb az irányítás. Hat modulnál már konkrétan lassú...
Az új lények érdekesek akad közöttük barátságos is, nem is egy, és az ellenségesek is jól néznek ki.
Új bázis modul is bekerült, plusz pár érdekes kiegészítő, pl napfénytető a bázisra.
Most is:
Spoiler!
Bekerült egy új járgány, mely le tud menni 275m-re. Az egyik új terület bőven 200m alatt van. Bekerült mélységi fejlesztés is az új járgányhoz. Csak a jármű mod konzol nem, amivel le lehetne gyártani a fejlesztést...
ez most már mindig így lesz hogy nem teljes játékot csinálnak ha nem 1 demot? amire várni kell éveket hogy 1 teljes játék legyen!
Valahol egyetértek, hogy ha már van egy nagyon jó alap, akkor egy kiegészítés elkészítése talán nem kellene hogy 4 évig tartson, de nézzük másik oldalról:
- ha az SN-hez kiadtak volna egy 3-4 biomból álló Below Zero kiegészítést, annak örültünk volna?
Hozzáteszem azt is meg lehetett volna oldani (masszív SN spoiler lesz, csak az olvassa aki az SN-t már végignyomta):
Spoiler!
A bolygó elhagyásakor ugye a törmelékmezőn csak átjutunk, de pl aki megvette volna a kieget, annak lett volna lehetősége hogy onnan még visszatérjen a bolygóra és kijavítsa a rakétát. De hiba folytán a sarkkörre érkezik és kezdheti is a kiegészítőt. Persze ekkor mindenki reloadol egy indulás előtti állapotot és telepakolja az inventoriját hasznos dolgokkal 😃
Viszont az csak 3-4 területből állt volna, és jóval rövidebb lett volna. Így meg lesz egy közel önálló történet, kitudja mennyi játékidővel.
Ez jelen esetben szó szerint EA. Az első két terület van kész, ami kb 2 óra játékidőt ad. Lehet benne tovább is menni, de az már masszívan csökkentett játékélmény, így nem ajánlott.
a hold az ugyan az ami a subnauticaba is volt vagyis ugyan azon a bolygon játszódik csak jeges területen és csajjal nem csávóval.
azért nem rossz az sem annak ellenére hogy nincs magyar benne az élő világ még mindig meg tud lepni nagyon szép és változatos kár hogy a mostani verziója abba alig van feladat alig várom hogy jöjjön a story folytatása.
Azt eddig is lehetett tudni és ki is lett mondva hogy ugyanaz a bolygó. Ami kérdés volt hogy az SN előtt vagy után játszódik a BZ, de kiderült hogy utána. Így nem meglepő ha ugyanazok az égitestek és közel azonos élőlények is vannak benne, plusz a készítőknek is könnyebb már meglévő fajokat felhasználni 😀
Spoiler!
Meglett végül a kapott 3 feladat közül 1, az elveszett társ egyik nyoma. 1300m-re a kezdő kapszulától 150m mélyen a következő területen, ami talán a lily pad (tavirózsa?) nevet kapja majd. És ott belefutottam az első nagy leviathanba is. A társ bázisa szépen felépített, van benne sok minden, de semmivel sem lehet akciózni, (el is van árasztva az egész vízzel), így szkennelni sem, pedig ott van karnyújtásnyira az elemtöltő, a szárazdokk, energia cella töltő, beltéri ültetők. A bázis kinézete szép, nem a lelakott verzió, de ez még változhat a véglegesre, ahogy a Degasi bázisok is kinéztek az SN-ben...ezen a területen van a zselénövény és rubin, és megkaptam az aero gel receptet is. Plusz a sztori is ment tovább egy kicsit. A társ PDA-ját kellett felküldeni, így vissza kellett úszni a rakéta bázishoz, és ott már jelezte az UI hogy mindhárom feladatnak mi az eredménye amit fel kellene küldeni.
Spoiler!
Túlélő mód is letudva ameddig a sztori visz, így hogy már megvolt mi hol van 1h45m alatt végig lett rohanva rajta. Egyelőre a hideg az nincs aktiválva, így a hőmérsékletre nem kellett figyelnem. Viszont felmerült hogy ha a hőmérséklet i sbekerül, akkor vajon csak túlélő módban lesz hatása vagy esetleg a szabad módban is?
Ettől függetlenül jelenleg a túlélőmód, mivel nincs bent se a belső nagy tenyésztésre alkalmas akvárium, se a külső, se a belső ültetőláda, nagyon önellátó nem tudunk lenni sehol. Kajáért és vízért mindig ki kell majd menni halakat kergetni, így gyorsan végigmentem ezen a módon is, felhúztam egy bázist, és annyi.
Összességében nem rossz eddig sem. Hozza a SN első részét, és bár a bejárt részek helyenként üresnek hatnak, vannak benne szép és egyedi felépítésű részek. Mivel ez ugyanazon a bolygón játszódik ahol az SN, így számos ismerőssel is találkozhatunk a felderítéseink során.
Viszont más szempontból a hangulata gyökeresen eltér az SN hangulatától, ami a végén még akár jó is lehet.
Mivel a végén megdobtak az építkezés lehetőségével, könnyen lehet hogy pár órát még elszöszölök vele, mielőtt restartolom survival módban.
Hja, se a magyar nyelv, se multi, se coop egyelőre nincs benne.
A hangok nekem az SN-ben csak az óceán zajai voltak, nem okozott különösebb parát. Hacsak nem közelről jött 😀
Pl nekem parásabb volt amikor:
- békésen fosztogatom a roncsokat és közben észreveszem hogy a csikóhalam eltávolodik tőlem, levegő fogytán és lent vagyok 300m-en. (levi elkapta és elcibálta magával)
- semmiből kiteleportálnak a hajócskámból a nagy feketeségbe, azt sem tudom merre van a fent és a lent
- semmiből elkap egy levi, mire megtalálom a sokkoló gombját és használom addig hajóstól két szektorral odébb visz majd kiköp
Nos elég vérszegény jelen állapotában.Megkaptam én is az építő eszközt.És hát kb a játék itt ki is fulladt,mert olyan szinten nincs kész még ami kicsit meg is lepett mert nem erre számítottam azért.Mivel van egy előd már ,ez meg szinte dettó ugyan az pár új modelt leszámítva,ugyan az a motor..stb. azt gondoltam hogy azért tartalmasabb lesz első nekifutásra is már.Spoiler!
Első két terület így is nagyjából kész. Ma kicsit tovább nézelődtem és a 3-4. terület az egyelőre még kopár, és a szinkron sincs kész, de a sztori egy lépést tovább ment. Tovább felderíteni viszont nincs értelme, mert nincs mit, üres még. Kicsit távolabb még találtam egy ismerős halfajt és egy remekül kinéző újat és ennyi. Lejjebb sincs értelme menni mert nincs Csikóhal vagy Agykorall+külső ültető ami a levegő utánpótlást adná és nyersanyag sincs amiből lehetne bázisokat építeni. Van egy-két ötletes levegő utánpótlási megoldás eddig, ami kifejezetten tetszik.
- Ugye a virág az jópofa, de sajnos kevés levegő van benne, viszont a 2. területen eléggé sűrűn van, így ott 150m-en is vígan lehet úszkálni közöttük és az alien bázis között.
- De a Titanhal is ötletes, belőle is lehet nyerni levegőt és az ráadásul egyből feltölti a készletet teljesen. Érdekes lesz ha esetleg azt lehet tenyészteni belső akváriumban, majd kiengedve követne amerre megyünk.
Mondjuk megtehették volna hogy az SN összes építési tervet belerakják, de gondolom valamennyire balance-t is akarnak tesztelni, hogy az adott tech szinten boldogul-e a nép vagy sem.
Az igaz hogy ennél lehet többet kellett volna elsőre bemutatni, de én kihagytam az SN EA állapotát, az pedig ha a pletyka igaz, 4 évig készült. Amiatt simán el tudom képzelni, hogy területenként került hozzáadásra, de lássuk be, ott is van üres terület ahol semmi érdekes nincs és a játékosnak sem kell odamennie.
Terveik szerint 2019.10.31-re lesz kész a SNBZ. Meglátjuk, ha csak havonta jön új terület, már jól hangzik, márpedig az SN-ből kiindulva egy-egy zónát egy hónap alatt összerakni, élettel feltölteni, nem kis meló.
Amit még hiányoltam: az Elemtöltő. Most gyárthatom az elemeket, de el is kell dobni őket mert nincs lehetőség a feltöltésre. Legalábbis én nem találtam rá módot eddig.
Még megnézem Survivalban, hogy a hőmérséklet az hogyan viselkedik.
Spoiler!
A hőmérséklet csak a vízen kívül okoz majd problémát, ezért is vannak a hősugárzó virágok és a kis termál tócsák pl a rakétabázis szigetén.
A vízben ezzel nem lesz probléma szerintem.
Persze érdekes lenne ha a vízben is lenne helyenként szuperhideg folt, vagy a finger of death hatás.
Első benyomások:
A livestreammel párhuzamosan töltöttem le és próbáltam ki. Jelenleg igazi történet talán másfél óra ami benne van, a többi felderítés, az új környezet és bugok megismerése. Ez utóbbiból akad pár kevésbé bosszantó (nem csákányozható nyersanyagforrás, pedig ott van csak éppen a felét takarja egy rálógó szikla), és nagyon bosszantó is (történetben továbbjutást jelentő útvonalpont rossz helyen van), de semmi kifagyás, kékhalál, stb...
A környezet már amennyit láttam belőle rendben van, az új flora és fauna is eddig oké.
Szabad módban (nincs éhség és kiszáradás) egyelőre a víz alatt levegő a legnagyobb kihívás. Bázis építésig nem jutottam el, de még a bejárható részeket sem derítettem fel teljesen. Amint az megvan, kezdem túlélőben és meglátjuk az milyen.
A stream alatt sokan vicceskedtek hogy nem olyan nehéz megcsinálni egy ilyen környezetet, csak menjenek el most a készítők Chicagoba és hajrá. Számomra érdekes volt látni mikor körkapcsolásban pár fejlesztőt is megszólaltattak hogy a stream ha jól értettem San Fransiscoban volt, de volt fejlesztő Angliában és Ausztráliában is. Az angol pulcsiban alig fénynél, az ausztrál meg pólóban és verőfényes napsütésben ücsörgött a gépe előtt.
A JÁTÉKRÓL
Below Zero is an underwater adventure game set on an alien ocean world. It is a new chapter in the Subnautica universe, and is currently in development by Unknown Worlds.
Watch out!
Below Zero is not finished! It is in active development: Full of bugs, missing features, and performance issues. If you would like to play Below Zero when it is finished, follow our development progress. We'll keep you informed as updates improve the game.
Return to planet 4546B
Dive into a freezing underwater adventure. Below Zero is set in an arctic region of planet 4546B. As a scientist posted to a research station on the planet's surface, you are tasked with studying alien artefacts...
The Vesper space station orbits high above you, sending supplies, instructions, and receiving samples you launch from the surface.When disaster strikes the research station, you must improvise to survive: Construct habitats, scavenge for resources, hunt for food, and craft equipment.
Explore new biomes
Swim beneath the blue-lit, arching growth of Twisty Bridges. Navigate treacherous ice floes on the ocean surface. Clamber up snow covered peaks, and venture into icy caves. Maneuver between steaming Thermal Vents. Below Zero presents entirely new environments for you to survive, study, and explore.
Discover new lifeforms in the icy depths of 4546B. Swim through the giant Titan Holefish, escape from the aggressive Brute Shark, and visit the adorable Pengwings. Some residents of the frozen ocean will help you, and some might try to harm you.
An ocean of intrigue
Who were the aliens who came here before? Why were they on this planet? Can you trust your commanders? Below Zero extends the story of the Subnautica universe, diving deep into the mystery introduced in the original game. Open up new story elements with every Early Access update.
About the development team
Below Zero is being created by Unknown Worlds, a small studio that traces its roots back to the 2002 Half-Life mod Natural Selection. It is the same team that created the original Subnautica. The team is scattered around the globe, from the United States to the United Kingdom, France, Russia, Austria, Australia, Germany, New Zealand, Taiwan, and many more places.
RENDS