Cyberpunk 2077 gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
Core i7-6700 or Ryzen 5 1600
RAM:
12 GB
GPU:
Geforce GTX 1060 6GB or Radeon RX 580 8GB or Arc A380, VRAM: 6 GB
DX:
DirectX 12
OS:
64-bit Windows 10
STO:
70 GB SSD
RES:
In-game graphics preset: low, 30 fps, 1080p, ray tracing off
Ajánlott gépigény:
CPU:
Core i7-12700 or Ryzen 7 7800X
RAM:
16 GB
GPU:
Geforce RTX 2060 Super or Radeon RX 5700 XT or Arc A770, VRAM: 8 GB
DX:
DirectX 12
OS:
64-bit Windows 10
STO:
70 GB SSD
RES:
In-game graphics preset: high, 60 fps, 1080p, ray tracing off
NOTE: ULTRA:
CPU: Core i9-12900 or Ryzen 9 7900X
RAM: 20 GB
GPU: Geforce RTX 3080 or Radeon RX 7900 XTX, VRAM: 12 GB
DX: DirectX 12
OS: 64-bit Windows 10
STORAGE: 70 GB NVME
SETTINGS: In-game graphics preset: ultra, 60 fps, 2160p, ray tracing off
RAY TRACING REQUIREMENTS:
RAY TRACING MINIMUM:
CPU: Core i7-9700 or Ryzen 5 5600
RAM: 16 GB
GPU: Geforce RTX 2060 or Radeon RX 6800 XT or Arc A750, VRAM: 8 GB
DX: DirectX 12
OS: 64-bit Windows 10
STORAGE: 70 GB SSD
SETTINGS: In-game graphics preset: ray tracing low, 30 fps, 1080p
RAY TRACING RECOMMENDED:
CPU: Core i9-12900 or Ryzen 9 7900X
RAM: 20 GB
GPU: Geforce RTX 3080Ti or Radeon RX 7900 XTX, VRAM: 12 GB
DX: DirectX 12
OS: 64-bit Windows 10
STORAGE: 70 GB NVME
SETTINGS: In-game graphics preset: ray tracing ultra, 60 fps, 1080p
RAY TRACING OVERDRIVE:
CPU: Core i9-12900 or Ryzen 9 7900X
RAM: 24 GB
GPU: Geforce RTX 4080, VRAM: 16 GB
DX: DirectX 12
OS: 64-bit Windows 10
STORAGE: 70 GB NVME
SETTINGS: In-game graphics preset: ray tracing overdrive, 60 fps, 2160p
CPU: Core i9-12900 or Ryzen 9 7900X
RAM: 20 GB
GPU: Geforce RTX 3080 or Radeon RX 7900 XTX, VRAM: 12 GB
DX: DirectX 12
OS: 64-bit Windows 10
STORAGE: 70 GB NVME
SETTINGS: In-game graphics preset: ultra, 60 fps, 2160p, ray tracing off
RAY TRACING REQUIREMENTS:
RAY TRACING MINIMUM:
CPU: Core i7-9700 or Ryzen 5 5600
RAM: 16 GB
GPU: Geforce RTX 2060 or Radeon RX 6800 XT or Arc A750, VRAM: 8 GB
DX: DirectX 12
OS: 64-bit Windows 10
STORAGE: 70 GB SSD
SETTINGS: In-game graphics preset: ray tracing low, 30 fps, 1080p
RAY TRACING RECOMMENDED:
CPU: Core i9-12900 or Ryzen 9 7900X
RAM: 20 GB
GPU: Geforce RTX 3080Ti or Radeon RX 7900 XTX, VRAM: 12 GB
DX: DirectX 12
OS: 64-bit Windows 10
STORAGE: 70 GB NVME
SETTINGS: In-game graphics preset: ray tracing ultra, 60 fps, 1080p
RAY TRACING OVERDRIVE:
CPU: Core i9-12900 or Ryzen 9 7900X
RAM: 24 GB
GPU: Geforce RTX 4080, VRAM: 16 GB
DX: DirectX 12
OS: 64-bit Windows 10
STORAGE: 70 GB NVME
SETTINGS: In-game graphics preset: ray tracing overdrive, 60 fps, 2160p
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 9 890
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

























Robocop (1984)
A Freesync és a G-Sync adaptív, míg a V-sync nem. Az adaptív képfrissítéssel a monitor és a számítógép kommunikál egymással és "egyeztetik" a képfrissítési rátát egy adott tartományon belül. Ez menet közben is változhat, de ahhoz, hogy a képtörés is elmaradjon, valamilyen léptetés mindenképpen kell a képfrissítési rátában. Magyarul a monitor lehetőségeihez igazodik a VGA, míg a VGA lehetőségeihez igazodik a monitor. Valahogy úgy érdemes elképzelni, hogy a monitorod tud bizonyos képfrissítési rátákat, amihez a VGA igazodik és így a lehető legtöbb kép készül el úgy, hogy az meg is tudjon jelenni. (ugye van az, - szintén nagyon leegyszerűsítve, - mikor van egy 60 hz-es monitorod, de 72 fps-el fut a játék, akkor 12 kép megy a levesbe, mert nem tud megjelenni)
A fenti leírásom sarkossága inkábba V-syc-re jellemző ott egy 60 hz-es monitoron vagy hatvan, vagy 30 kép lesz és kész. 30 fps és V-sinc mellett a 60hz-es monitor 30 képet jelenít meg, de minden képet kétszer egymás után.
Adaptív szinkronizálás esetén a fenti példát használva 30 fps mellett 30 kép jelenik meg , de csak egyszer, viszont hosszabb ideig, mert a monitor nem 60, hanem csak 30 hz-en működik.
Szóval monitor függő, hogy pontosan hány képkockát fogsz tudni megjeleníteni, azt viszont tökéletesen, hibamentesen, képtörés nélkül és legfőképp anélkül, hogy felesleges és később eldobott képkockákat is számolna a VGA.
Példának: GTA V Xone-n és PS4-en egyaránt 1080p 30FPS, de például Warframe Xone-on 1080p 30FPS, míg a PS4-en 1080p 60 FPS.
Felskálázásnál a legjobb példa a TV csatornák. Van 4K TV-d, de a csatorna vagy 720i vagy 1080i. Mit csinál a TV? Felskáláz, és a jobbak próbálnak szebb képet adni, azzal hogy javítanak, de az olcsóbbak is, de ezzel a képminőség romlani fog, úgyis, ha a egy PC játéknak beállítod, hogy 720p-t adjon, addig a monitor a natív felbontásra fogja a képet megjeleníteni, emiatt a képminőség romol, ún. "Pixeles" lesz a játék. Ez több FPS-t jelent, de sokat akkor érsz vele, ha a monitot tényleg meg tudja jeleníteni azt. Leskálázás az, amikor például 4K-s felbontásról lefelé skáláz. Szebb kép, kevesebb FPS, de itt is előfordulhatnak hibák.
Legjobb az, hogyha a monitor natív felbontásán hagyod a kimenetet, és a beállításokkal játszik az ember, mert ez a középút.
Vulkan-os R6-nál láttam olyat, hogy a kimeneti felbontással játszik a motor, hogy meglegyen az adott FPS szám, de ez sem tökéletes megoldás. FreeSync meg még mindig AMD oldali leginkább csak az nVidia úgymond elérhetővé tette a G-Sync-et is a már létező FreeSync-es monitoroknak, de ez csakis a Displayporton keresztül tud üzemelni, és nem mindegyik FreeSynces monitorral tud jó lenni. NVidiának van saját listája a már kompatibilis/támogatott monitorokról (G-Sync Ultimate / G-Sync / G-Sync Compatible / Nem ismert, nem tesztelt, nem kompatibilis, ezek a kategóriák vannak)
Na pár hónapja cseréltem egy 144 Hz-es gaming monitora. Ami már DP vagy HDMI csatlakozással megy. (többszöröse az átviteli sebesség a DVI-hez képest) Na anélkül, hogy belenyúltam volna a játékok grafikai beállításába határozottan felment az FPS szám. simán megugrott 25-30 FPS-sel a monitor miatt... Érződik, hogy igyekszik összehozni a 144 FPS körüli értéket. Persze az új monitor már Freesynces. Tehát tényleg történik valamiféle összehangolódás a lehetőségekkel. Annyi beállítás persze változott, hogy magában az NVIDIA driverben a monitornál régen csak a 60 Hz létezett, ma a 144 Hz van beállítva. tehát jobb monitor mellett csak talált a grafika több teljesítményt magában.
Az persze már egy másik történet, hogy mennyit profitálok belőle egy tűzharcban mondjuk egy Warzonban. Pont úgy lelönnek 144 FPS mllett is mint 60 FPS mellett. Gyakran van, hogy az én nézetemből mikor összefutok valakivel egyszerre kezdünk tüzelni egymásra. akár 10-15 skulot is beleeresztek sorozatban és mégis én halok meg az összecsapásban. Aztán visszamutatja a játék, hogy löt le a másik játékos az ő nézetéből. És meglepve látom, hogy ott és akkor már én nem is nyitok tűzet vagy éppen csak 1-2 lövést adok le. Vagyis mint egy bamba áldozati birkát lemészárolnak. Miközben az én nézetemből kiegyenlített küzdelmet vivtunk férfiasan. 😀 A dolgot az okozza igazán, hogy én mobil nettel vagyok bent, aminek simán van 25-30 ms plusz késlekedése mondjuk egy üvegszálas kapcsolathoz képest. Vagyis egy üvegszálas kapcsolatnál elöbb kapja meg az infokat a másik fél gépe elöbb jeleniti meg az én látványomat és elöbb kezd rám löni. a 25-30 msec különbség bőven elég, hogy ő legyen az életben maradó fél ne én 10-ből 9-szer együttes lövés esetén az én nézetemből is én húzom a rövidebbet. a 144 hz -es monitor nem add annyi elönyt amivel képes lennék kompenzálni a 25-30 msec késlekedést az adatátvitelemben. Az se segit, hogy 1 msec a monitorom késlekedése a régi 5 msec helyett. 60 hz mellett 16,7 msec egy kép átlagos megjelenitése plusz hozzá az 5 sec monitor késlekedés és máris ott vagyok 22 msec késénél a monitornál. 144 hz esetén kb. 7 msec egy képkocka megjelenése plusz 1 msec a monitor késlekedése. vagyis kb 8 msec-et kések a monitor miatt max szemben a régi 23 msec képest. a nagyjából 15 msec képmegjelenési előny nem kompenzálja a mobil net 30 Msec késlekedését.
Csupán arra céloztam, hogy furcsállom, hogy valaki szerint ez lesz az első játék, amit ultrán fog tudni futtatni, miközben, ha ezt ultrán tudja, akkor valószínűleg mást is tudott már ultrán futtatni, mivel egy olyan vas, ami ezt el tudja futtatni ultrán, minden más játékot is el tud futtatni ultrán.
Bár nem nagyon határoztak meg részletes gépigényt, de azt írják, hogy 1080 p-ben némi kompromisszummal, már jó egy 2060 az Ultra beállításokhoz, de még itt sem ultra minden effekt. Igazán ultra poresettel, gyanítom kell egy 2070-2080. Szerintem ma egy 2070 minden játékban elég az ultra beállításokhoz 1080p-s felbontáson.
Legalábbis eddig így csináltuk, de igazából válthatunk akár óránkénti visszaszámolásra is, úgy is mindjárt kint van 😆
[LINK]
Cloud Atlas
Spoiler!
Első végigjátszás: Male | Street Kid |
Nem lesz több delay, a CDPR főnöke írta hogy a megjelenés DEC.10 1000% !
...Ma irtak ahonnan megrendeltem a gyujtoit, hogy hamarosan levonjak a penzt a szamlamrol, ugyhogy remelem tenyleg erkezni fog aztan! 😆 😂
Spoiler!
Persze az ellenkezőjét sem garantálja annak amit mond, de annyira nem értem hogy lehet még mindig a legkevésbé is komolyan venni az ilyen oldalakat.
Pre-load start: Dec. 08.
Embargo lift: Dec. 07.
Halasztani már szerintem nem fognak. 😀
Ez még mindig abból amit te linkeltél. A 72 pedig még mindig nem 100, amit te hittél el 😆
[LINK]
Férfiasan bevallom beleszaladtam tátott szájjal a f.szerdőbe. Klikkeltem, mint a hülye...
új PS4 pro hivatalos gameplay
Nem kell egyből mindent megcímkézni úgy, hogy nem is láttuk a PC-s verzió grafikai beállításainak teljes listáját. Lehetséges, sőt ezt tartom logikusnak, hogy egy erre megfelelő beállítás lesz PC-ken a maximális élmény érdekében.
Alkalmazták már ezt ők máshol is, abszolút nem nagy kunszt egy beállítás tekintve, hogy a játék környezete egyenesen kívánja ezt a beállítást a hardver függvényében. Jelentős fps növekedést lehet elérni egy népsűrűség állítás csúszka alkalmazásával. Nyilván konzolon ez az opció nem lesz elérhető, még az újakon sem gondolom, bár passz.
Konzol és PC kiadás között, mindig van kézzelfogható különbség.
A Population Density meg minden csak nem engine függő, nem is értem, mint ha egy komoly eljárásnak számítana 😆
Hát persze hogy nincs annyi mivel az PC-n futott anno még 90-be, ergó ott még a grafika se igényelt volna visszavételt az NPC-k számába,főleg úgy hogy PC-n mutatták! Az NPC-k száma PC-n szinte biztos hogy állitható lesz, igy ha több NPC-t akarsz max valamit lejebb húzol, de lehet még lejebb se kell! Figyelj én őszintén egyet se láttam, most nem tudom hogy ez a bugfixek előtt volt vagy utána, de valószinű előtte...és mivel a 16 órás tesztekbe is felhozták hogy ilyen glitchek,grafikai bugok vannak dögivel de erről tudnak a CDPR-nél, és adja isten hogy csak ilyenek legyenek...mivel ezeket valószinüleg megjelenésig kipofozzák! 😀
Amúgy érdekesség, azt is megemlítették, hogy nem lesz minden létező épület bejárható, viszont úgy vannak az épületek megoldva, hogy pl zárt ajtó. Előfordul, hogy pl a későbbiekben egy Side Quest vissza visz a már jól kiismert kezdő város utcájára, és pl felold egy épületet ami eddig zárva volt,meg hasonlók
A nagy itthon-maradás miatt kifogytam a játékokból. 72 óra után már a Valhalla sem annyira izgalmas. Kínomban megint farming simulátorozok, ami biztos jele az unalomnak. Sőt elgondolkodtam a WD Legion beszerzésén, ami a vég kezdete nálam. 😀
A marketing egy másik kérdés. Azért nem az emberek gondolják, hogy jó dolog halasztgatni a játékokat, hanem azzal marketingelik magukat. Az Ubi ilyen szempontból egy fokkal egyenesebb marketinget folytat. Ők nem próbálják úgy beállítani, mintha valami küldetést teljesítenének az emberiség érdekében. A fejlesztés csúszása nem azt jelenti, hogy tökéleteset alkotnak, mert nem fognak olyan ugyanis nincs. A csúszás annyit jelent, hogy pocsékul osztják be az időt, mérik fel- és szervezik a munkát, meg hasonlók.
A marketingjük persze ettől még működik. Hihetetlen marketinköltés mellett sikerült úgy beállítaniuk magukat, hogy tőlük nemhogy elnéznek az emberek nekik olyasmit is, amit másnak nem, hanem még erénynek is gondolják azt, amit más kiadóknál hibának; ráadásul már lassan egy éve az eladási listák felső részére tettek egy olyan játékot, ami kész sincs. Ilyet eddig senkinek nem sikerült még létrehoznia. Valószínűleg ezt tanítani fogják a Tesla részvények mellett, amiket 0 db eladott autó mellett sikerült az egekbe tornászni, hála a főnök marketingzsenijének.
Szóval a normális játékfejlesztés menetének olyannak kellene lennie, hogy a céldátumra már egy kész szoftverrel rendelkezünk. Ez itt nem sikerült, de hála a marketingnek, nincs belőle probléma. Van, amikor a kiadó erőlteti a korai dátumot és azért rossz a játék, van, mikor taktikai okból csúszik a játék, van, amikor a szervezetlenség miatt. Itt ez utóbbi kettő egyike, vagy mindegyike látható szerintem. Ez persze semmit nem fog levonni a játék értékéből, ha végre elkészül.
Spoiler!
Mondjuk Hulk Hogant adnám, mint játszható karakter...neki nem kellene robot végtag