ASTRONEER gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
X64 Dual Core CPU, 2+ GHz
RAM:
4 GB RAM
GPU:
Discrete Non Mobile GPU with 1 GB Ram
DX:
Version 11
OS:
Windows 7 SP1 (64 bit only), Windows 8 (64 bit only), Windows 10 (64 bit only)
STO:
2 GB available space
Hang:
Any
Ajánlott gépigény:
CPU:
X64 Quad Core CPU, 3+ GHz
RAM:
8 GB RAM
GPU:
Discrete Non Mobile GPU with 2 GB RAM
DX:
Version 11
OS:
Windows 7 SP1 (64 bit only), Windows 8 (64 bit only), Windows 10 (64 bit only)
STO:
4 GB available space
Hang:
Any
NET:
Broadband Internet connection
NOTE: Internet connection required for online multiplayer
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 21
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Az idei őszi event egészen jóra sikerült, kiegészítve számos újítással, melyek használatával majdhogynem teljesen automatizálható az eventhez szükséges termesztés.
A jutalmak közül kiemelném az 5600 Pontba kerülő – Cosmetic T4 Shelter: “PUM-KN Shelter” -t, ami nem más mint egy Töklak, ami gyárthatóvá válik és viszonylag olcsón, hiszen csak 1 Clay, 1 Resin, 1 Carbon, 1 Plastic kell hozzá, szemben a Shelterrel amihez kell 2 Silicone, 2 Plastic. Amúgy ugyanúgy működük mint a gyártható nagy Shelter, csak olcsóbb.
Emellett érdemes ha még nem tetted meg, a korábbi patchek során bekerült feladatokat is végigtolni, mint a Hoverboard, mind a VTOL nagyon hasznos tud lenni.
A kiegészítések az energiatermelésben (miniRTG, nagyobb napelem és nagyobb szélerőmű) jól betömi a rést amíg az RTG-t le nem tudjuk gyártani.
Egészen kellemes lett az új patch, sok időt bele lehetne ölni, hogy ha a játékos mindent vagyis majdnem mindent automatizálni akar. Újrakezdés után kb 20 óra alatt el lehetett jutni az RTG-ig, de persze csak ha az ember tudja mikor hová kell mennie. Korábbi patchben kerültek be a Silók, így számomra azok is újak voltak, de kellemes a használatuk. Medium Silo 32db itemet tud tárolni, de egy silóba csak egy fajta item kerülhet, ám így is sokkal több nyersanyagot tudtam kihozni egy körrel, mint ha Medium Storage-ket használtam volna. Medium Storage 8db item, ugyanakkora helyen a Medium Silo 32db item.
Amit kiépítettem:
Automata olvasztó - így nem kell medium storage-ket cserélgetni a Smelter mellett, hanem kipakoltam 3 Medium Silo-t tele olvasztásra váró nyersanyaggal, mellé egy Automata Kar, és az pakolgatta a Smelter mellé a nyersanyagokat, másik oldalról meg szintén egy Automata kar vette el a kész tömböket és pakolta bele üres Medium Silo-kba. - 3 teli siló felrakása és indult is a gyártás, nem kellett ott cövekelni mellette és cserélgetni a tálcákat.
Automata kutató - Research masina mellé letettem egy Autmata Kar-t és az egy bolygófelszínen található kézzel is research-ölhető kis tüskét leszedett a növényről berakta a Research masinába az meg kikutatta. Mivel a leszedhető tüskék visszanőnek, így kb állandó kutatási byte forrás, még ha tüskénként csak 80 is. Kézzel kutatva ugyanaz a tüske kb 22-23 byte volt. Ezt lehetne fokozni a felszín alatt található, szintén visszanövő kristályokkal, melyek kézzel kutatva 220+ byte-osak.
Automata bányászatot nem építettem ki, az még hátra van.
Összességében egyedül is jó móka addig, amíg az össze technológia ki nincsen kutatva. Utána már csak seggelés kérdése a főtörténettel való foglalkozás és annak a végigjátszása. Ezt lehet gyorsan is csinálni, ha direkt csak a fő történeti elemekre megyünk, csak azokkal foglalkozunk, nyersanyagokkal nem spórolva.
Nyersanyag spórolásos megoldással haladtam, csak az utolsó lépésnél nem foglalkoztam ilyen aprósággal, de az is max 1-3 órát tett volna a játékidőhöz.
Viszont a végére ismét csak több időt töltöttem a bolygó felszíne alatt, mint a csillagok között, így szerintem az Astroneer cím picit félrevezető. Persze van benne űrrepülés meg rakéta, meg kutatás, de mégis a játékidő nagy részét felszín alatti járatokat vájva töltöttem.
Ettől, és a már ismertetett bugoktól eltekintve jó kis játék, pláne 28€-ért. Coop van benne, de nem próbáltam ki.
Bizonyos szempontból kevesebb, mint a No Man's Sky, hiszen ebben nincsenek naprendszerek közötti utazások, idegen lények, de míg az 55€, ez "csak" 28€. Hozzáteszem, NMS esetében van benne a megjelenés óta (nem a NEXT patch óta hanem az eredeti megjelenés óta) 6 órám.
Bizonyos szempontból több, mint a Subnautica, és bár az Astroneer nem kifejezetten survival játék, nem rendelkezik olyan egyedi környezettel, mint a Subnautica, ebben is mindig van valami érdekes tenni való.
A fentebb említett két cím között remekül megállja a helyét, ráadásul a coop az mindkét fenti cím gyengesége/hiánya "volt".
----------------------------------------------
Sajnos tegnap ismét alkotott a játék.
Bug miatt meghaltam. Emiatt minden cuccom oda lett ami a hátizsákomban volt. Mehettem vissza a főbázisomra újra legyártani mindent, majd vissza és folytatni az utamat. Ez egy lightos anyázásokkal teli 45 perc volt.
Ha frappáns akarnék lenni, idézhettem volna az opportunity-t:
"Kezd sötét lenni, és az akkuimban sincs már sok töltés..."
Emellett a szokásos bugok mellé újabb is bejött:
Spoiler!
A lila Izé nem nyílt ki a bolygó felszínen, hiába etettem a kelleténél több energiával. Végül kereshettem másik lila Izét. Az sem nyílt, ugyanilyen hibával. A harmadik viszont igen. És közben nem változtattam semmit a járgányom eneriga felépítésén.
Már csak két bolygó van hátra és vége.
Nyersanyag kitermelés közben a roverem (2db large rover , elsőn 2db drillhead3 + rtg, vontatmány tele nyersanyaggal) belezuhant egy nagy szakadékba és mivel a fúrófej ment, simán keresztül zuhant-rohant-fúrt az alant lévő rétegeken és expressz gyorsan lejutottam a maghoz, de onnan már nem tudtam feljönni, másfél óra szenvedés után eljutottam a mag körüli köpenyig. Ott viszont a kiálló cseppkövek akadályoztak a haladásban. Kiszállva egy közeli növény oneshotolt.
Respawn a felszínen a HAB-ban. Szívás.
Emiatt jó darabig nem drillheadezek nyersanyaggyűjtés közben.
Spoiler!
Marad a kézi módszer ahogy a magokhoz lejutáshoz is, hacsak nem ítélem úgy, hogy a medium rover+drillhead3+rtg az felejthető kategória, illetve otthagyható a magban. Hacsak nem viszek 3db Packager-t és nem csomagolom össze őket. Ezt még ki kell tesztelni.
Másik elgondolásom az lett volna, hogy leszáguldás csak a mag körüli köpenyig és onnan gyalog, de a Tetherek nem üzemelnek, hacsak nem építek egy platformot+oxigenátort és onnan Tetherezek a magig és vissza, gyalog.
Spoiler!
hat.
Ami hátra volt még a kezdő bolygón az a leásás a középpontba ismét. Lefelé könnyebb dolgom volt, csak egy medium rover + rtg + drill head 3-at vittem, hiszen lefelé a korábbi úton mentem. Sehol nem kellett ásni, cska leszáguldani a korában kiépített autópályán. Leérve sikerült bejutni a maghoz ám az aktiválás akadályba ütközött. Nyersanyagot kért. Szerencsére a közelben volt is, így gyorsan megetettem 3db Quartz kristállyal és ennek örömére bezárt. Kijutni nem lehetett, levegő fogytán...szerencsére indulás előtt legyártottam egy hordozható Oxigenátort és 3 db small batteryt is a hátizsákba pakoltam, így most ezeknek nagy hasznát vettem. A platform közepéről fel tudtam venni 3 db furcsa tárgyat, de a kijutás ezzel nem oldódott meg. Végül a plafonon volt a kijutás kulcsa és egy kis falonfelfutás után sikerült is elérni azt. A lent vagy fent felvett, attól függ honnan nézzük tárgyakból kellett egyet a konzolra rakni és a mag aktiválódott, majd kinyílt, sprint a roverhez levegőért. Felfelé út kevésbé volt izgalmas, csak egyszer tévedtem el és 20 perc volt mire a maghoz visszavergődve újra elindultam felfelé. Ami miatt eddig tartott az a gravitáció vicces viselkedése és a sorozatos kifagyások okozták. Akárhányszor benyomtam a C-t, kifagyott. V-re kapcsolt be a fúró, de a large rover dual drillheadje során megszokott C itt mást okozott.
Szerencsére megtaláltam az autópályámat, így ismét nagyon gyorsan felértem. Nem hagytam lent a roveremet. Pedig bekészítettem a közeli ugróponthoz egy másikat is, hátha lentről mégis csak teleporttal jövök fel, de végül letettem róla.
Irány a következő bolygó Desoto.
Indulás előtt legyártottam, de nem csomagoltam ki: large rover + rover seat + rtg, és bepakoltam a meglévő két drillhead 3-at.
Következő bolygón a legközelebbi Izét aktiváltam a large rover + rtg + trailer + rtg combóval, igen ez megette a két helyről a töltést, nem kellett neki mindháromról.
Bázisra visszaérve trailer lekapcs és a korábban leásott barlangba le, majd az alján drillhead bekapcs és irány a mély. Csak egy üres szinten zuhantam át és alatta már ott volt a mag, nyitva. Nem kellett a bolygón lévő mindkét Izét aktiválni, elég volt csak az egyiket. Itt már neccesebb volt a kér anyag az aktiváláshoz (3 zinc) de megoldottam. Aktiválás, és irány felfelé. Mivel lefelé nem volt autópálya, felfelé picit szenvedős volt az üres téren át, de viszonylag hamar felértem és a bázist jelző beacont meg is láttam, így ez sima ügy volt.
A harmadik bolygónak Calidort választottam, emrt az ottani bázisomhoz közel van az Izé. De annak az aktiválása megfogott. Nem akar sehogyse aktiválódni, pedig etetem villannyal, nem is kevéssel. Még a menet közben elveszett RTG-t is pótoltam többszörösen, de csak nem akar aktiválódni. Elvben 12 A kellene neki ami kb 3 RTG, nos 5 RTG + a bázisom 4 medium batteryje sem elég neki, leszívja az egészet mintha semmi sem történne. Még több RTG-hez nyersanyagok kellene, így most megálltam a haladással picit és nyersanyagokat gyűjtök.
Spoiler!
Kezdésnek ott vannak a szép nagy lila izék a bolygókon. Mint kiderült a kezdőbolygón több is van, konkrétan 6 db. És arra már korábban is rájöttem hogy lehet őket aktiválni, ha kapnak áramot. A bökkenő csak az, hogy egyszerre 3 betáp lehetőség van és ki tudja mennyi áramot zabálnak el ezek. Így némi törpölés után a Medium Rovereimből összeállítottam egy vonatot.
1. rover: rover seat + RTG, orrára egy working lamp
2. rover: large Storage + medium wind turbine + medium solar panel + medium battery
3. rover: large Storage + medium wind turbine + medium solar panel + medium battery
Így meglesz a 3 betáp. Első izé aktiválása könnyen ment, csak rámpát kellett építeni hogy fel tudjak menni a vonatommal a betápokhoz. Aktiválás után megjelent egy Odd Stone nevű tárgy amit használva a bolygó egyszerűsített ábrája jelent meg, megmutatva hogy mennyi aktív (Bright) és mennyi inaktív (Dim) ilyen Izé van még. Plusz a bolygó közepe is jelölve volt.
Ami még fontos: Beacon-t vittem magammal, kezdésnek 3-at majd még 3-at gyártottam, mert amint egy Izé aktiválva van, a fénycsíkja eltűnik az égről, így messziről nem lesz már látható. a Beacon igen, igaz az sem nagyon messziről. Plusz a beacon színét átállítottam lilára, így jelezvén hogy az összes Lila az egy Izé. Ha már az Izé színe lila...
A többi Izé megkeresése volt inkább időigényes, és még így is volt kettő említésre méltó:
- az egyik egy hegyben volt annyira hogy csak a teteje látszódott ki, miután feljutottam oda, elkezdtem kiásni az egészet, ami macerás volt mert a rovertől nem távolodhattam nagyon el - levegő és áram utánpótlás miatt, a Tetherek nem működnek a roverre. Végül lejutva az aljára ott volt a 3 betáp, és ez is feloldódott
- az utolsó az a bolygó másik oldalán volt de másfél óra keresés után sem találtam meg. Végül az egyik rakétámmal felszálltam és kerestem a közelében egy leszállót. Amint leszálltam, megpróbáltam tetherekkel eljutni addig de kevésnek bizonyult és Compound sem volt a közelben, így Beacon le (pirosra állítva hogy ott tennivaló van), űrhajóba vissza, és bázisra vissza. Útközben néztem hogy nagyjából melyik lila beaconhőz van közel a piros. Majd a medium rover vonatba be és irány a lila majd utána tovább a piros beacon. Így sikerült megtalálni és aktiválni az utolsót is. A piros beacont felvettem, és az utolsó Izénél lilára állítva leraktam.
Jöhet a következő feladat: Utazás a bolygó középpontja felé
Sajnos elböktem és én ezzel kezdtem, mert érdekell, mi van lentebb. Miután kikísérleteztem, hogy a Crane + Drillhead kb nulla hatékonyságú, a legyártott Drill Head 3 mellé legyártottam még egyet és mindkettő egy Large Rover orrára pakoltam fel. Beszállva a rover egy ásó UI-t kapott. kis kísérletezés után kiderült, hogy a C (két fúrófejnél) vagy V (egy fúrófejnél) gomb az ami beindítja, leálltja a fúrófejeket. A dőlésszöget meg a jobb egérgomb lenyomásával lehet állítani. Így már meg is született az ötlet, hogy nem kézzel fogok leásni, pedig szép mélyre lejutottam már - Gombaváros - hanem lemegyek addig a Vakondokkal - ásó large rovert neveztem el így - és utána azzal ások tovább, nem állok meg míg a közepet meg nem találom. Nem nyersanyag miatt megyek, abból van már bőven.
Érdekes volt az ásás a roverrel és nagyon szokni kellett. Külön kihívás volt, hogy nem egyszer a plafonon kötöttem ki és alattam a szilárd talaj vagy 30 rovernyi távolságra volt. Ekkor meg kellett állnom és kerülőutakat építenem, ami nagyon lassan haladt:
- nem távolodhattam el a rovertől nagyon az áram és levegő utánpótlás miatt
- néha kevésnek bizonyult a két Canister-nyi Soil, így sokszor kellett visszarohannom földet vételezni valahonnan
- nagyon meredek lejtőn a rover hajlamos volt a megcsúszásra így arra is kellett figyelnem, hogy nehogy túlcsússzon rajtam és a mélybe zuhanjon
A Gombaváros után volt még két komolyabb nagy akadály, de végül lejutottam egy olyan területre ahol a fenti Izéhez hasonló építmény volt. Ahhoz közel érve, a gravitáció megváltozott és az Izén már tudtam függőlegesen is haladni, mind gyalog, mind a roverrel. Nosza, roverrel ráhajtottam, majd függőlegesen az Izé oldalán lefelé kezdtem ásni. Bejutottam a Mag-ba, ami eléggé érdekesen nézett ki. Ott voltak a felszíni Izék végei és a magot két tengely tartotta. Az egyik az volt amint behajtottam ide. ÉS hogy ez ne legyen elég, a gravitáció itt is érdekesen változott, plusz a tengelyek is spirálisan voltak meghajlítva, hogy biztos legyen a térérzékelés és iránytartás elvesztése. Miközben nézelődtem, volt hogy szem elől tévesztetem a rovert, és hiába volt rajta beacon, azt sem láttam, így néha eléggé közel kerültem a halálhoz.
Spoiler!
Mivel itt lent semmit nem tudtam tenni (felszíni Izék ekkor még nem voltak aktiválva, egy sem), ideje volt visszamenni. Na de honnan jöttem? Végül az egyik tengely egyik oldalán kiástam magam és kezdődött a szenvedés. Nem arra mentem ki, amerre bementem, így nem álltak rendelkezésre a rámpák, amiken lejöttem. Törpölés közben egy új nyersanyagot is találtam (Astonomium). Végül eldöntöttem, irány felfelé, és elkezdem a macerás rámpaépítés+fúrás kombókat használni. És újabb akadályba ütköztem. Felásás közben ha üres területre értem (értsd: nem volt talaj amiben ásni tudtam volna), a rover kiemelkedve az addig ásott alagútból, orra billent és lekezdett ismét ásni, ezúttal lefelé. Így amint billent a rover, fúrófejeket le kellett állítani vagy ásott tovább, lefelé. Végül feljutottam a Gombavárosig, és utána nem sokkal később a felszínre is. Sikerült kifognom egy egybe függő talajtömeget, így sokkal gyorsabban feljutottam. Fent meg kereshettem meg a bázisomat, de az elhagyott tether, amit a piros beaconnál használtam, nyomra vezetett és onnan pár perc alatt hazaértem.
Most hogy az Izék a felszínen aktiválva vannak, nyertem egy újabb utat lefelé. Azon gondolkozom, hogy lefelé egy medium rovert viszek csak és ha lentről fel lehet teleportálni és a rover nem jön velem, azt otthagyom.
Némi haladás és tipp ismét:
Spoiler!
Emellett felturbóztam a meglévő bázisokat a különféle bolygókon, így mindegyikre telepítettem egy Habitat-t + RTG-t, és elkezdtem lerabolni az érintett bolygókat. Volt olyan hely hol a felszínről lehetett nagyon könnyen Ammonium-ot bányászni ami az űrutazásunk üzemanyaga a Hydrazine alapeleme.
És ismét csak sokkal kényelmesebb volt tele és üres Medium Storage tálcákat pakolni, mint pl az Extra Large Storage-ből a 31 db nyersanyagot egyesével átpakolni.
Plusz az Extra Large Storage nem is éri meg szerintem, két nagy hely kell nemi és csak 31 db-ot fogad, míg ugyanakkora helyre 2db Large Storage + 8db Medium storage fér, 64db hellyel.
Sajnos kezdenek megjelenni a bugok, melyeket nem tudtak kijavítani:
- sima, lapos felszínen futás közben egyszer csak valami feldob a levegőbe (volt hogy a föld alól feldobott a bolygó felszínre és ott a zuhanástól meghaltam)
- pár kibontott tárgyam a bontás után átesett a talajon, leásva sem találtam meg
- a roverek olyanok mint a windows, néha ok nélkül lefagynak, se előre, se hátra, nem reagálnak semmire, de persze ha lejtőn vannak akkor lecsúsznak az aljára. Ki és beszállás sem segít, nem úgy mint a windowsnál, se a vontatmány le és visszacsatolása (mentés és játék restart megoldja)
- ez inkább kényelem lenne: rovereken nincs jelölés, így ha nagyon elcsatangolunk akkor elveszíthetjük ha nem találunk vissza hozzájuk ami azért nagy érvágás a játék korai szakaszában
Fentiek ellenére is, bőven érdekes a gyártás és a különféle anyagok kombinálása, még úgy is, hogy nincsenek random "receptek" hanem fixen adott mihez miből mennyi kell.
Pár tipp amit a saját bőrömön tanultam meg:
Spoiler!
- Beacon: az egyik leghasznosabb item. Útvonaljelölésre és bázis jelöléshez kötelező, amíg az új bázison nincs Habitat vagy Landing Pad
- Landing Pad-ot "kell" építeni, nem opció! Ha nem építesz akkor az adott bolygóra visszaérve semmi garancia hogy ténylegesen le tudsz szállni a meglévő bázisodra
- Habitat: nagyon hasznos, de nagyjából csak a harmadik bolygó után lesz meg rá minden nyersanyag, viszont több szempontból is nélkülözhetetlen: van beépített oxigenátora, így nem kell külön azt legyártani és nem foglal helyet a Platformokon, plusz van beépített RTG-je, ami folyamatosan termel áramot, így a gyártási kutatási projektek sosem fognak teljesen leállni
- járműre szerelhető Crane és Drill Head páros nekem baromi haszontalannak bizonyult, felesleges rá pazarolni a Bytokat és a nyersanyagot. Egy jól felszerelt (wide + boost + drill mod) és nagyon gyorsan lehet vele haladni, plusz nagy hely kell a medium rover + crane párosnak is, ami azért egy egy ásás során nem annyira előnyös.
- large rover az már igazi felderítő járgány, de sajnos ugyanúgy szenved a többi rover gyerekbetegségeitől, lefulladás, nehezen megy fel emelkedőkön, viszont kb az egyetlen járgány amire érdemes felrakni a Large Shreddert.
- medium shredder szintén haszontalan, csak nagyon pici alkatrészeket tud bedarálni, és abból nagyon lassan jön a scrap. Ha kell scrap mindenképpen, akkor a Large Shredder, de azt meg ki kell vinni területre. Noha ráfér a medium roverre is, large roveren van rá megfelelő mennyiségű és méretű hely
- scrap: hasznos lehet ha rákattansz a scrapelésre, de amint megvan a Hydrazine meghajtás már nem kell aggódni az űrutazás költsége miatt, már jelentőségé vesztheti. Max akkor hasznos ha az adott nyersanyagból 1-2 hiányzik és amiatt nem akarsz átutazni másik bolygóra az ottani bázisodra érte
- ha megvan a nagy űrhajó a következő bolygókra a bázisépítések már sokkal könnyebbek lesznek, hiszen akkora pakkot lehet magunkkal vinni hogy ott helyben csak a tényleg a hiányzó nyersanyagot kell kitermelni
- nekem a Large Platform B (3 Resin; 1db T3, 2db T2-es hely van rajta) az ami a legjobban bevált, így a Resint nem is pazarolom se kisebbre, se nagyobbra.
- Soil Centrifuge és a Canisterek nagyon hasznosak minden egyes új bolygón, így lehet ott is olyan alap nyersanyagokat készíteni, mint Quartz, Resin, Compund, Clay
- Smelting Furnace-el óvatosan, hajlamos átalakítani minden nyersanyagot amit Medium Storage-ben a Large Platform B-n mellé rakunk, így vagy kapcsolgatjuk, vagy ésszel pakoljuk a cuccokat
- nem kell minden nyersanyagot átalakítani késztermékké, mert pl a Quartz, Organic nem egy komolyabb eszközhöz is kell
- Terrain Tool Flatten képessége (ctrl és a célkeresztben lévő felszínhez igazít mindent) nagyon hasznos, de mintha ez okozná az ugrálós bugot is. Ettől függetlenül nekem csak ezzel a módszerrel sikerült járható utakat kivájni a bányászáshoz
- Roveren RTG. Ezzel el is mondtam mindent. Egyelőre csak Large Roveren próbáltam ki, de ment mint az álom, még úgy is, hogy pakoltam rá shreddert mint fogyasztót. Medium roveren is használható, elviekben
- Medium Storage, Medium Storage, Medium Storage. Sokkal használhatóbb mint bármely más megoldás, komplett tálcákkal lehet egyszerre 8 T1es itemet mozgatni, nagyon kényelmes, hogy a Soil Centrifuge-ból nem kell egyesével átpakolni mindent a Smeltingbe, hanem csak a tálcát helyezem át a Smleting Large Platform B-re
Spoiler!
- Ha az adott gyártó, termelő, finomító Platformján van Medium Storage akkor abba pakol, közel automatán.
Pl: Soil Centrifuge Large Platform B-n, jobb és bal oldalán a platformnak van 1-1 üres helye amire mehet 1-1 Medium Storage. A teli Canistereket az egyik tálcára kirakva a centrifuga automatán betölt magába kettőt, majd várja az utasítást. Megadva hogy pl Quartz-ot termeljen ki, lepörgeti és kirakja a 4db Quartz-ot. Újabb pörgetés és megvan a 8db Quartz. Egy tálcára rendezve a tálcát át lehet tenni a szintén Large Platform B-n lévő Smelting mellé és az automatán betölti és kiégeti kerámiává és kipakolja tálcára, amit lehet áttenni egy printer mellé, vagy csak tárolni
- tárolás: Large Platform B + Large Storare = 6db T2-es hely, ami elég 6 db Medium Storage-nek vagy pl masszívabb energiatermeléshez 6 db medium szél vagy napelem, ezek kombinációja, belekavarva medium battery-kkel. Ráadásul mindezt 3 Resin + 3 Ceramic költségen (üresen a tárolók kerülnek ennyibe csak), amit a Soil Centrifuge miatt bármely bolygón fel lehet építeni, többszörösen is
- Large Spaceship: 2db Large Storage belepakolva, így ráfér kibontatlan állapotban: Atmospheric Condenser, Chemistry Lab, és 6 db Medium Storage, amire nagyon sok minden ráfér (48 slot összesen):
3 slot Landing pad nyersanyagai
4 slot Habitat nyersanyagai
2-4 slot Medium Battery
2-4 slot Medium wind turbine és/vagy medium solar panel
1 slot RTG
1 slot Tractor
1-3 slot Trailer
20 slot eddig és maradt még 28 slot kezdő nyersanyagoknak:
21 slot Resin
3-6 slot Creamic
Plusz a hátizsákunk is ott van 8 slottal:
canister, beacon, small printer, 2 slot Compound Medium printerhez, worklight, small wind turbine, small battery
Spoilerbe írtam az élményeket, hátha valaki maga akarja felderíteni a játékot:
Spoiler!
Sikerült annyira elcsatangolnom hogy alig találtam vissza. A bolygón való tájékozódás kicsit nehézkes egy iránytű, és/vagy térkép nélkül. Ami tájékozódási pont volt az egy idegen felépítmény égbe nyúló fénye, de egy ponton kettőt is láttam így annak is lőttek. Végül a kifosztott roncsok alapján csak "haza" találtam. Sajnos a Beaconok sem segítettek a problémában, mert azoknak is eléggé kicsi a hatósugara.
Visszaérve a bázisom körül elkezdtem a hiányzó nyersanyagok után kutatni, jellemzően lefelé ásva. A probléma ott volt hogy több ideig tartott a feljutás, mint a tényleges ásás, így végül elkezdtem lassabban haladni és a ctrl+ wide mod + booster + terrain tool segítségével rámpát építeni a mélybe, hogy a kis "vonatommal" (traktor + 3 kiskocsi, telepakolva medium storage-l) le tudjak a rámpán menni a mélybe. Elgondolás az volt hogy a vonattal megyek, és a medium storage-okat telepakolom, majd vissza fel.
Macerás a rámpázás, de működött, viszont a barlangban napfény hiányában csak a kis széllapáttal tudtam áramot termelni a vonatnak.
Terrain tool: amint felraktam rá modot, egyből elkezdte zabálni az energiát, így csak Tether közelében használható eredményesen.
Kutatás gyorsításra építettem összesen 3 kutató "labort" és elkezdtem etetni sima nyersanyagokkal. Nem túl gyors így, de legalább állandóan termel és nem vagyok rászorulva a különféle kutatható tárgyak keresésére és bázisra cipelésére.
Egyelőre a Clay az ami nekem bevált, 200byte/5 perc. És Clayt meg termelem a Soil centriufugával, 2 canister / 6 clay. Állandóan 4 canisterrel járok már és a terrain toolt felturbóztam wide mod + booster-el így gyorsan betelítődik a 4 tartály.
Sajnos a kutató nem pakolja automatán a nyersanyagokat magába, ahogy pl a furnace vagy a soil cetrifuga, de így is megoldható.
És eljutottam odáig, hogy nem találtam olyan nyersanyagot ami kellene, így utánaolvastam hogy azok merre vannak. Másik bolygón. Így építhetek rakétát és mehetek másik bolygóra bányászni, hogy legyen tungstenem és vasam...
EA verzióval kb 30 percet játszottam tavaly így nem sok viszonyítási alapom van vele, de nem is az volt acél hogy végigkísérjem a játék fejlődését.
A teljes verzióba tegnap belevetettem magam, de az elkövetkező napokra szögre akasztom majd a szkafandert a Division 2 béta miatt, és utána fogom tovább folytatni az Astroneer-t, de addig is néhány észrevétel amit a tegnap ráfordított 3 óra alapján tapasztaltam.
[LINK] - hasznosnak tűnik, de egyelőre nincsen benne az összes 1.0-val érkezett újítás, de elkezdték már frissíteni
Egyelőre a kezdő bolygómon vagyok, és próbálom a fejlesztéseket feloldani, és legyártani a hozzájuk szükséges gépeket.
De jelenleg el vagyok akadva, mert olyan nyersanyag kellene amit egyelőre nem találtam meg. Még. Plusz irdatlan mennyiségű kutatási byte is kell (kutatási pontok helyett byte-ok vannak) és egyelőre kifogytam a közeli elkutatható tárgyakból.
Legfontosabb tanácsok:
- sose fogyj ki a levegőből (mindig legyen legalább 1 Compound nyersanyagod hogy Tether-eket tudj gyártani)
- sose ugorj le nagyon mélybe mert az esés megölhet és macerás a saját hulládban turkálni, már ha leérsz hozzá
- hasznos ha van nálad mindig 2-4 üres Cansister és úgy mész ki bányászni, a Soil is felhasználható, ami a Canisterekbe kerül
Érdemes hamar kifejleszteni (spoilerbe raktam hátha valaki önként akarja felfedezni):
Spoiler!
- a Soil Centrifuge gépet, lehetőleg egy Large B platformra pakolni két Medium Storage-t a platform két oldalára. - így kellően sok bolygófelület rongálás után nem lesz gondod se Compound, se Resin nyersanyagokra.
A centrifuga hog yműáködjön, kell először is Soil, amit a Terrain Tool használatakor szippantasz fel és amit ha a hátizsákodon nincs Canister, elpazarolsz. Tehát, gyárts legalább 2 Canistert. Hátizsákra fel őket, menj ki a bázis körül, keress egy dombot és kezd el szippantani, amíg a két canister be nem telik. Zöld pötty jelzi ha tele, plusz a szippantós felületen is mutatja ahogy a célterület körül töltődik fel a csík. Amint megvan a két Cansiter-nyi Soil, vissza a Centrifugához, tetején tölts be őket. Amint bent vannak, a Centrifuga felületén választ ki, milyen nyersanyagot szeretnél kinyerni , majd indítsd el a műveletet. Ha kész, az öres tárolókba teszi a Centrifuga a kitermelt nyersanyagot.
- Smelting Furnace is hasznos, pláne hogy a Tractor gyártásához is kell. A Smelting Furnace alsó négy tárolójába tudod tenni az olvasztani kívánt nyersanyagot és a felső tárolóba lesz a késztermék. Illetve ha mind a négy slotot betöltöd, akkor a masina önként cserélgeti a nyers és készterméket amíg van mit olvasztania.
Wiki oldalon fent a táblázat, miből mi lesz, nagyon hasznos, ha nem akarsz órákat kísérletezni.
- következő számomra hasznos eszköz a Tractor volt. Egész pofás kis vonatot lehet építeni a Tractor-ból és 3-4 utánfutóból. Az utánfutókra fel lehet pakolni Medium Storage-okat, és azokon így már egészen sok mindent lehet tárolni, de. Egy Medium Storage egy oldalát, vagyis 4 kis helyet érdemes fenntartani: egy Small Solar Panelnek, egy Small Wind Turbine-nak, így ezek tudják a Tractor akkuját tölteni kint terpen, és ha gyártasz vagy találsz Small Battery-ket abból is kettőt rá lehet rakni. Így gyakorlatilag önellátó lesz a kis "vonat" és még végtelen levegőt is termel ha éppen kint vagy terepen.
Technológiában nagyjából eddig jutottam 3 óra alatt, és egyelőre nem rossz, még egyedül sem. Igaz Coopban lenne a nyerő, sokkal gyorsabban lehetne haladni, de így sem rossz.
Van benne amúgy Coop mód.
Viszont egyelőre e 3 óra alatt többet voltam a föld alatt, mint a csillagok között, így nekem inkább tűnik bányász/barlangász/nehézipari "szimulátornak" semmint űrhajós játéknak, de az űrhajós hangulata a kis szkafanderes főhős miatt megvan. Mellette még a The Martian című filmet "néztem" a másik monitoron és teljesen megvolt a hangulat, igaz növényt még nem tudtam termeszteni, és nem is egy kopár bolygón kezdtem, de na, a hangulat megvolt 😃