Anno 1800 gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
Intel i5 3470, AMD FX 6350
RAM:
8 GB RAM
GPU:
Nvidia GTX 670 - 2GB, AMD Radeon R9 270X - 2GB, Shader Model 5.0
DX:
Version 11
OS:
Microsoft Windows 7, Windows 8.1 or Windows 10 (all 64-bit)
STO:
60 GB available space
RES:
1080p Low Preset - 60 FPS
Ajánlott gépigény:
CPU:
Intel i5 4690k, AMD Ryzen 5 1400
RAM:
8 GB RAM
GPU:
Nvidia GTX 970 - 4GB, AMD Radeon R9 290X - 4GB, Shader Model 5.1
DX:
Version 12
OS:
Microsoft Windows 7, Windows 8.1 or Windows 10 (all 64-bit)
STO:
60 GB available space
RES:
1080p High Preset - 60 FPS
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 36
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Memóriát eszi rendesen!
i3-9100F, 16GB HyperX FURY DDR4, ASUS RX580 DUAL OC 4GB,
4K ultrán megeszi a gépem, alapból hoz 60-80 fps-t de ha nagyítok a városra olyan fps droppom van hogy abban nincs köszönet …
Most a chapter 3 elején meg már 18 GB körüli RAM-ot eszik 😬
Csak megjegyezném ,hogy nem annyira átlagos a gépigénye az ANNO 1800-nak.Sok RAM kell neki.8GB-al talán elindul az alapjáték minimal beállításokkal.Nálam 12Gb-ot fogyasztott így(igaz csak az anti aliasingnól engedtem (4X), minden más maximumon volt).Ha bővíted, egy DLC után már 17GB (!) kell,különben 10percenként összeomlik.3 DlC vel 21GB(!) kell időnként,de 17GB alá sosem megy le a RAM használat.Proci 40%-os használat,VGA 80-90%-os használat(40fps limit mellett) video memoriábol 4GB-ot használ.Szóval sok RAM kell a játéknak.😊😆
Ez csak ma 😃
Régebbi Annokban a játékmenet két lábon állt.
1: Adott fejlődési szint maxolása
2: Újabb fejlődési szintre lépés
És meg kellett találni az egyensúlyt, hogy mikor, melyik lábbal léptél.
Nem tehettél le ész nélkül alacsony szintű lakóházakat mert nekik is kellett ellátás, plusz hatalmas helyet is foglaltak. Ellenben gyorsan sem haladhattál a fejlődéssel, mert amint pár lakóházat továbbfejlesztesz, a bevétel csökken, amíg az újabb, magasabb szintű lakók meg nem kapták azt ami kell nekik hogy többet adózzanak, és ekkor kerültél csak pluszba ismét.
Az Anno 1800 meg különösen kegyetlen ebből a szempontból, mert ott pl a "gyarmatokra" is kell megfelelő szintű lakosság, vagyis ha az Anno sorozatot most kezded, akkor lehet érdemesebb félre tenni az 1800-at és inkább az 1404-el próbálkozni, az ebből a szempontból könnyebb. Más szempontból viszont nehezebb, mert pl az 1404-ben nincs épületáthelyezés, mint a 2205 és az 1800-ban.
Nekem két dolog segített.
1. Nagyjából az, amit Palanova is írt: Ki kell szolgálni az adott társadalom minden egyes igényét, beleértve a luxusigényeket is (Főleg, mert a luxusigény a következő szintnek már alapigénye lesz.) és csak apránként lépj előre. Mindig termelj pluszt valamiből, amit eladhatsz. Önfenntartó nem nagyon lehetsz, szinte lehetetlen, hogy mindent magad bányássz ki és termelj meg magadnak. Szóval nem árt, ha van szövetségesed és folyamatosan kereskedsz. Mondjuk az Anno-nak amúgy is egyik fő eleme a kereskedelmi útvonalak kiépítése.
2 Használd ezt a kalkulátort: [LINK] Megmondja, hogy mennyi embernek mire van szüksége és azt mennyi épülettel tudod megtermelni. Nagy segítség, főleg az elején, amíg nem ismered ki magad a játékban, mivel, ha valami hiányzik, az nem azonnal jelent problémát, hanem szépen lassan, mire rájössz, hogy mi a gond és elkezdesz építkezni, addigra már nem lesz embered, akik termeljenek.
Elvileg a minimum követelménynek sem felel meg.
[LINK]
AZ Anno 2070-et is megnézheted, ha modernebb környezetre vágysz, de annak már magasabb a gépigénye, egy gtx750ti nem árt ha max grafikát akarsz.
[LINK]
Anno 1800 meg most jelenik meg, és mivel elvileg az Anno sorozat aaa kategória, ami hagyományosan 60€, így nézve nem magas az ára.
- a különféle termelőépületekben különféle lakos dolgozhat csak. Ez egy pontig nem is gond, hiszen minden lakosból kell amíg fejlődik a város, de ha esetleg eléri a maxot akkor el lehetett kezdeni az alacsonyabb szintű lakókat lebontani hogy legyen hely az iparnak. Hát most már nem.
- gyarmatosításkor, az új szigetre is kell lakosság, ráadásul az első szívatás figyelembevételével. Vagyis ha egy 3 lépcsős termelési láncot akarsz az egyik gyarmatszigeten, amihez 3 fajta lakó kell, akkor azt a gyarmatszigeten kell elérni. Már nem "ingáznak" a melósok a fő és a gyarmatszigetek között.
És ami még érdekes:
szigetek közötti hajóút felépítése:
- charter utat kell tervezni, ami egyszerre egy árut szállít egy irányba, és ehhez nem kell hajót építeni, hanem a térképen kívülről hívja be a hajót és fix összegbe kerül a fuvar (jelen esetben 50 zseton). Így ha a gyarmaton magasabb szintű lakókat akarsz akkor nem kevés zseton lesz mire csak a hiányzó árucikkek szállítását megoldod nekik: árunként 50 zseton és még nem is termeltek semmit...
expedíciók:
- úgy néz ki a Frostpunk által behozott morális döntések ide is betették a lábukat, megnehezítve az expedíciók menedzselését. Expedícióra kell hajót építeni és felszerelni, majd kiküldeni rá, ám közben gyakran jön döntési helyzet hogy az expedíció hogyan folytassa. Eddig nekem csak rossz döntéseket kellett hoznom a kevésbé rosszak helyett. Érdekes, de inkább depis hangulatot hozott.
Ismeretlen ködös fehér felület felett hozza egyedül ezt az értéket.
Én csinálok valamit rosszul?
Természetesen minden maxon van 1440p-ben 😂😆
- a sandbox mód indítása egy az egyben a jól bevált Anno 1404-et idézte, össze lehetett állítani a saját avatárt, logót, színt, vetélytársak erősségét, semleges résztvevők számát, a sandbox világ felépítését, random eventek számát, és az induló tőkét, valamint az egyéb könnyítéseket, pl ingyen épületáthelyezés, vagy bontás után mekkora rész járjon vissza, miközben ezeket folyamatosan figyelemmel kísérhetjük a képernyő tetején egy nehézséget jelölő sávon - szóról szóra megegyezik az Anno 1404-el
- beérve a szokásos üres sziget fogad. Építés az elején picit szokatlan, mert alapból be van kapcsolva egy tervező mód, vagyis ha nincs nyersanyagod az adott épülete(tek)re, akkor csak a körvonalát rakja le, így előre lehet tervezni mi hova kerül, majd ha megvan a nyersanyag, egyesével fel lehet építeni a tervezett épületeket. Nekem inkább gond volt ez, így kikapcsoltam az építési menü jobb alsó sarkában
- áthozták az Anno Online-ban bevezetett épület áthelyezést amit örvendetes
- a játékmenet az Anno 1404-hez tért vissza, de megtartotta a "világ térkép" nézetet az Anno 2205-ből. Oda még nem jutottam el hogy a nagyobb külső térképen mit lehet alkotni, könnyen lehet hogy ebben a demóban nincs is benne ez az opció
- ami érdekes, de inkább bosszantó, hogy jelenleg folyamatos Internet kapcsolatot kér, és folyamatosan jelzi is hogy lóg a neten. Ez lehet hogy egy későbbi fícsőr része, de mivel sandboxoztam "botok" ellen, nekem zavaró volt. Persze a gép is állandóan fent van, de kifejezetten nem online játék eddig nem igazán nyomta a képembe hogy há-há, én is fent vagyok a neten.
- a demóban vannak limitek, igaz öt óra után sem értem még el, de tippre ez a 3. népességszint az amit még enged fejleszteni.
- a korábbi Annokhoz képest itt a néppel nagyon is kell törődni, folyamatosan van valami gondjuk, hol félnek hogy tűz üt ki, ekkor tűzoltóság kell nekik, hol sztrájkolni akarnak, akkor meg rendőrség kell a környékre. ÉS ezek nem csak a lakóházak közé kellenek, hanem bizony az ipari negyedekbe is
- az Anno 1404-ben bevezetett picit átlátszó víz az most úgy néz ki mintha eltűnt volna, emiatt számomra kicsit csúnyának tűnik a víz kidolgozása
- a grafikára más területen nem nagyon van panasz, a sandbox pálya hatalmas, de néha ha gyorsan ugrok szigetek között akkor bizony még így is kell neki egy-másfél másodperc mire a textúrákat rendesen betölti és részletesen mutatja a tájat - ez lehet a demo hibája is
Egyelőre egy reskinezett Anno 1404-nek néz ki, mai szintre felhozva, nagyobb területekkel, részletesebb megjelenítéssel, és a játékmenet is éppen annyit változott, hogy új kihívás legyen, de nem idegen annyira, mint az Anno 2205 volt. A kornak megfelelő új iparágak szintén érdekesek, ahogy a népesség igénye is. Kihívás az lesz benne.