Ubisoft: a mikrotranzakciók hozzák a legnagyobb bevételt
Jelenleg az a helyzet áll fenn, hogy a legtöbb kiadó a mikrotranzakciókra helyezi a legnagyobb hangsúlyt, amelynek köszönhetően a játék vételárán felül további bevételre tehetnek szert.
Úgy tűnik, a Ubisoft jövedelme nagyot növekedett ezeknek a mikrotranzakcióknak köszönhetően. Ismerős? Amint látható, egyre több és több kiadó pénzügyi jelentéséből derül ki, hogy bizony van rá igény, és nem is kicsi.
A Ubisoft az év első felében 83%-kal többet keresett a mikrotranzakciókból, amely magába foglalja a DLC-ket, season passokat és egyéb digitális cuccokat. Meglepő módon a cég ezekből származó bevétele nagyobb lett a vételárból szerzett jövedelemtől. 174,5 millió euró származik mikrotranzakciókból és további 168 millió euró pedig a játékok digitális példányainak alapárából.
Ebből kiindulva, biztosan egyre többet látunk majd belőle a későbbi játékokban is. Ti mit gondoltok, teljesen felesleges lehúzásoknak tartjátok, vagy néha azért jó ha van lehetőség különböző bónuszok vásárlására is?
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
1. Az nekem is feltűnt az AC origins-ben, hogy erősen tol a vásárlás felé. Ugyan nem kötelező, de azért egy fegyverfejlesztéshez vagy elköltesz 1-2 ezer forintot, vagy farmolsz egy-két órát. Lehet választani. Nekem nem gond és nem is vettem semmit, de azért zavaró, hogy egy teljes árú játék ilyet alkalmaz.
2. Van a játékban olyan, hogy 3000 drachmáért kapsz egy lootbox szerű dolgot, ami véletlenszerűen dob neked egy-egy fegyvert. Ez ugye vagy ~3 euro (kb 1000 Ft), avgy 2-3 óra kemény farmolás + némi szerencse. Az ilyen lootbox viszont az emberből hasonló reakciót vált ki, mint a szerencsejáték. Tulajdonképpen elkezded venni az újabb és újabb box-ot, hátha "kipörgeted a három cseresznyét". Ennek van pszichológiai háttere, amibe most nem mennék bele. Ez viszont finoman szólva sem etikus dolog a fejlesztőktől.
3. A játékok ára az elmúlt 15-20 évben semmit sem változott, holott a fejlesztési költségek megsokszorozódtak. Valahol ezt a pénzt be kell szednie a kiadónak, tehát valamit mégis csak ki kellett találni. Ennek volt az első lépése a DLC, amit most még megfejeltek - és nem csak itt, de egy csomó másik játékban is - a mikrotranzakciókkal.
Elég rosszul hangzik.
Inkább fizetek akkor alapból 6100-at érte 😎és megkapom az egészet nem kell fölöslegesen pluszba vásárolgatni.
Kalózkodásnak már régen más módon próbálnak meg gátat szabni. Kötelező online kapcsolat és single-multi egybemosása. Divisionnél bevált, igaz lehet egyik csapat sem akarta feltörni, mert ti. szar a game sokak szerint, ugyanakkor a hasonló megoldású Wildlands fel lett törve, legalábbis a single része. Vagy pl Titanfall 2. Levették a védelmet, hogy a single hátha meghozza a játékosok kedvét a multihoz, és megveszik.
Véleményem szerint ez a jó irány. Nem hulladék, gépterhelő DRM-el szívatni azt aki 60+30$-ért megveszi a gamet olyan állapotban hogy 0 day patch kell ahhoz hogy játszható legyen...
Igen, míg egy átlagos AAA játékot 1998-ban átlag 12.000-ért vettem, pár éve 16-18.000.- alatt már nem nagyon van Ubi-ea AAA játék ára, és emellé még rájön a "nagyon ajánlott" Season Pass 8-9000.- .
vagyis az eddig 60$, most már 60$+30$ a season pass miatt.
Fejlesztési költség: mert csak ezzel tudják indokolni az áremelést. Az hogy ennek hány százaléka a tényleges fejlesztési költség és mennyi a marketing, arról mélyen hallgatnak sok esetben. Ráadásul 1998-al ellentétben ma már nem is nagyon kell-érdemes doboz kiadással foglalkozni, steam, uplay, origin mellett, így annak a gyártási-szállítási költségével sem kell számolni. Mégis a mai napig előfordul hogy 60$ játék, boltban, dobozosan 40-60$, extra akció nélkül.
Vagy ami számomra a pofátlanság csúcsa (nem Ubi-ea művelte ezt), hogy sikeres kickstarter kampány után kiadnak egy közepesen sikeres játékot, majd a következő játékukat is meg akarják a közösséggel finanszíroztatni.
Nulla kockázat, garantált bevétel.
Mikrotranzakciónak egy módon van létjogosultsága szerintem. F2P játékok esetén. Nem egyszer megvásárlós, nem előfizetéses, hanem totál ingyenes játékok esetében. És akkor is csak úgy, ha nem megy P2W, vagyis nem ad behozhatatlan előnyt, pl ha minden megszerezhető kitartással.
Amúgy van korhatár csak a szülők 99%-a pont leszarja (én is hat évesen már Mafiáztam).
Látva az eredményeket biztosan várhatóak további olyan játékok amik ezt még jobban tökéletesítik.
Pár éve gondolkoztam,hogy majd hova is fog fejlődni a játékipar.Nem gondoltam volna,hogy ide.
Ezek mellett persze, hogy sokan törekednek kihagyni a játékidő 70%-át és csak a játék lényegével foglalkozni, amit ha csak pénzért tudnak megtenni akkor aki megteheti meg is teszi.
4ben én pl halálra élvezkedtem kalózkodás közbe farmoltam mint az állat