Star Wars Jedi: Fallen Order - nem lesz multiplayer és mikrotranzakció sem
Véget ért a Star Wars Celebration első napja, ahol elsősorban az új Star Wars-film kapta a legnagyobb szerepet. Ha véletlenül nem láttátok volna, akkor itt megtekinthetitek a Star Wars IX új trailerét, amelynek végén a címre is fény derült.
A film mellett a Respawn új játéka is szóba került az eseményen, ahol a cég fejese, Vince Zampella kijelentette, hogy a Star Wars Jedi: Fallen Order egy történetközpontú, egyjátékos játék, amelyben nem lesz multiplayer, illetve mikrotranzakció sem. Szavait pedig nem meglepő módon tapsvihar követte. Chris Avellone, a játék egyik írója is hasonlóan nyilatkozott korábban, amikor is elmondta, hogy a Respawn számára nagyon fontos a történet.
A Star Wars Jedi: Fallen Order leleplezésére ma este fog sor kerülni, amelyet az EAStarWars Twitch csatornáján követhettek élőben. Valószínűleg kapni fogunk egy trailert, de remélhetőleg a játékmenetről és a megjelenési dátumról is lehull majd a lepel. Utóbbi viszont lehet, hogy már nem lesz újdonság a számunkra, ugyanis úgy tűnik, a játék november 15-én válik elérhetővé.
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Respawn Entertainment
Amugy vegre megyunk vissza normalba. Regen sem voltak mikrotranzakciok, meg is mindenki nagyon jol boldogult kulonbozo nehezsegi fokozatokon es meg csak fizetni sem kellett semmiert a jatekon kivul. 😀
Van aki elvarja, hogy fizethessen meg tobb penzt, meg akkor is ha mar kiadott 60 eurot erte, ahelyett, hogy mondjuk egy kuldetes lancot kene megcsinalni a fegyverert/pancelert, szepen elokapja a debitet es megveszi, es valamiert ezt meg elvezi is. Nem tudom, nem hiszem hogy visszamegy mar teljesen normalba a jatek ipar, pont ezek miatt, de ez egy jo kezdet legalabb, es ha jo lesz akkor talan kovetik egy paran a peldat.
Ez igen, szépen megfogalmaztad a véleményedet. Egyébként meg már többször leírtam, ezek játékok, szórakoztatás céljából készülnek, nem igazi kihívást kell jelentsenek, ez nem munka. Nem mindenkinek van kedve este kilenc után mondjuk egy Sekiro - val kínlódni. Palanova írta meg jól lentebb, single játékok esetében ne zavarjon már senkit az ki mennyit költ el egy játékra. Egyébként meg a világ már régóta pénz központú, nem tudtad? Mindenkinek a profit számít, és ezen se te sem más nem fog tudni változtatni.
Ez nem csak az en velemenyem kulonben, sok "veteran" igy gondolja. Nem volt ezzel semmi bajom, amig mobilon maradt az egesz rendszer, fine, whatevs` de az, hogy ez elterjedjen pc-n is kossz, kihagynam es nem arrol van szo, hogy nincs penzem, nem Magyarorszagon elek, igazabol barmit meg engedhetnek magamnak de ez itt mar elvi kerdes.
Es ha mondjuk nem eroltetnek az egeszet az emberre, fele ennyi gondom lenne, peldaul olyan dolgok amik jatekon beluli "earned currency"-vel nem elerhetok az szimplan csak nyomorult huzas. csinaljak akar meg ugy, hogy rengeteg ingame currency-vel tudd megvasarolni ugyan azt amit real money-val is.
A gond pedig nem velunk van, akik megvetik az egesz mikrotranzakcios rendszert, hanem veletek birkakkal akik tamogatjatok, sot mitobb kovetelitek ezt a szart.
Mert nem nezel ki az ablakon most igy ebben a pillanatban es szorod ki az osszes penzed, kb ugyan ez amit csinalsz ingame, teljesen mindegy, hogy single vagy multi.
Nem ertek en felre semmit sem, sok hasonlo jatekos van, mint te es sok lud disznot gyoz. 😀
Es en nem sertegetlek, csak keress ra a birkaval valo kifejezesekre: Úgy forog / azt csinálja, mint a kerge birka – (oktalanul, esztelenül forog vagy forgolódik) Te is oktalanul es esztelenul koltod a penzed sok mas hasonlo jatekossal egyutt es ezt probaljatok megmagyarazni, hogy nekunk ez mert jo.
Az elet egy kihivas, az biztos viszont some of us szeretunk tobb eletet elni egy virtualis vilagban, legyunk lovagok, ijjaszok esetleg varazslok, legtobben szeretjuk ha azert van nemi kihivas, akkor is ha csak jatek. Gondolom sakkozni, esetleg tarsasozni sem szeretsz, ott nincs konnyites, csalas, penzert megvasarolhato dolgok,lepesek.
Azert nyugodj bele, hogy ezek a jatekok, a legtobbjuk legalabbis a kihivas miatt keszultek, hogy megdonts egy bizonyos rekordot, hogy vegig vigyel egy palyat, hogy megszerezd az isteni kardot es meg sorolhatnank. Sosem arrol szolt, hogy megkapsz mindent ami csak szeretnel mar az elejen, ha van ra eleg penzed. Gondolkodj el ezen egy kicsit.
Szerintem is felesleges, nekem edes mindegy hogy te mire pazarlod a penzed csak ne kampanyolj mellette mint egy orult.. 😀
Se a mikrotranzakció, se a dlc nem új találmány. Csak nemrégen jelent meg a PC piacon is, és mivel látták hogy használják, elkezdték agresszívebben tolni az ember arcába (a már korábban említett SWTOR F2P átállásakor karakterlapon 9 helyen volt lehetőség hogy prém fizetőeszközért vegyél valamit, pl sapka megjelenítésének kikapcsolása opciót) és átgyűrűzött ez a single gamekbe is.
Most is vannak jó játékok, csak a régi nagy címeket kezdik sorra elrontani a rókabőrökkel és értelmetlen folytatásokkal.
Másik amit szerintem szét kell választani ha már mikrotranzakció, hogy single van multi címről beszélünk. Single esetében mindenkinek a legbelsőbb magánügye, hogy élvezi a játékát, ehhez senkinek semmi köze, még akkor sem ha feljogosítva érezzük magunkat, mert mondjuk az adott single sorozatban egyre több mikrotranzakció jelenik meg. Ezt a kiadó felé kell jelezni, nem a másik single játékost kell csesztetni vele.
Multi cím esetén már más a helyzet.
Ott a bankkártya nem egyszer tényleges "előnyt" ad, de legalábbis elronthatja a többi játékos játékát.
Ékes példa, a World of Warships, ahol friss játékos kifizet 14-16.000-t és máris mehet csatába T8-ban úgy, hogy a irányítani sem tudja a hajót, ezzel ártva a csapatának és a mellette lévő 11 játékos játékélményét rontja. De ez nem érdekli a céget, így max annyit tehettem hogy a továbbiakban egy fillért sem költök rá, amíg ezt a problémát nem orvosolják, így mint fizető játékost, engem elvesztettek.
De fel lehetett volna hozni másik példát is, pl a Blizz Heroes of the Stormját, ahol szintén lehet fizetni hősökért, xp boostért. Más kérdés hogy friss játékos kicsenget 10+ ezret és máris megvannak az op hősök neki és megy is csatába, pályaismeret és játéktapasztalat nélkül, a csapattársaival kicseszve.
De persze érthető a kiadók álláspontja is. Alapjáték 60€-s ára már nem elég, ugye a fejlesztési és kiadási költségek növekedésével indokolják ezt (más kérdés hogy a fejlesztéssel egyenlő összegek mennek el marketingre, egy sokadik rész esetén is) és talán ennek pótlására jöttek be a season pass és társai 40€-ért. De már ez is kevésnek tűnik, hát átvették a mobiljátékokból ismert mikrotranzakciót. Ami szintén érthető, hiszen nem mindenki veszi meg a season passokat 40€-ért, de lehet vásárolna 10-20 skint 2€-ért a kiadástól számított 1 évben. Plusz a kisebb összeg kevésbé "fáj" a vevőnek, mint egy nagyobb. "ugyan, csak 10€, kb egy 60cm pizza ára...
Egyébként az online világ teljesen hidegen hagy, szóval az enslaved név nem lesz ott mint ellenfél sehol😆
Online játékoknál aki fizet, előnyt kap: ez már most meg van valósítva, számos módon van előnyben a fizetős játékos a free-vel szemben, még ha nincs is olyan nagyon a játékosok arcába tolva, mint pl 40€-s übertotálbfg ami oneshotol mindenkit...
Persze, igyekeznek a kiadók minél kevesebb munkával minél több zsetont kivenni, ez is érthető valahol, de másik szempontot is érdemes lenne vizsgálniuk: mi jobb nekik, a rövid távú haszon, vagy a hosszabb távú megélhetés a törzsközönségből.
És erre is van válasz: a rövid távú. Miért? Mert aki a döntést hozza, ott lesz 1-5 évig, utána lép tovább, közben meg felmarkolja a prémiumait az éves rekord bevételekért, és az sem érdekli ha a cég beledöglik, csak addig maradjon talpon amíg a prémiumát megkapja és lelép...ez megy minden téren az életnek, nem csak a játékpiacon.
Volt bizony de ha megnezzuk, hogy a regi alap jatekoknak mennyi tartalma volt es a mostani alapjateknak mennyi akkor azert kicsit pofatlansag. Regen kaptal egy egesz hosszu, jo tortenetu jatekot es kesobb vehettel hozza kiegeszitot par ezerert ami adott hozza egy kicsit az egeszhez. Most veszel kb egy dlc-t mert alap jateknak a legtobbet nem lehet nevezni es utana veszed a kovi dlc-t es utana a kovit. A baj mindossze annyi, hogy ennek a 3 dlc-nek kene kitenni az alap jatekot es utana hozza adni dlcket.
Thanks for proving my point.
Nyilvan csinaljak csak, de nehogy mar azert kezdjenek el tuntetni itt, mert egy jatekban legyen az akar single akar multi nem lesz mikrotranzakcio...idaig fajultunk? 😃
Ezek a dolgok nyugodtan maradhattak volna mobilon, senkinek sem hianyzott, ja persze aki minden jatekot cheatekkel meg trainerekkel visz vegig annak lehet, de nekem meg van a velemenyem ezekrol az emberekrol es azert azt csak elmondhatom. Nem basztatom en, es nem is neveztem meg senkit, szimplan csak ezt a tipusu embert,mint csoportot. Vannak hardcore gamerek, simple gamerek akik azert valamennyire komolyan veszik, vannak casualok es vannak ezek..
Tudod, hogy milyen vagyok, szeretek mindenert megszenvedni, ahogy a wowban is, vagy legyen az barmilyen jatek de akar felhozhatnank az eletet is. Mit er az egesz, ha minden az oledbe hullik?
Régen is voltak jó kiegészítők: pl Homeworld Catalysm, ami most Homeworld Emergence néven fut (az is egy külön sztori hogy miért kellett másik név)
De voltak rosszak is, pl Red Alert 1 Counterstrike kiegészítő, amiben már akkor benne volt minden rossz ami a mai dlc-kben benne van és ez kb 1997es.
Mobilon nem maradhatott, mert a kiadók profitra mennek, ami érthető, és nem hagynak ki egy ekkora rést, ha nem muszáj. Lásd Blizz is elkezdett a mobil piac felé menni. Miért? Ott is van pénz.
Megy már megint a sok hintés előre de hogy ebből nem lesz előrendelés, az is biztos. Legyenek csak mások a tesztalanyaok helyettem, ha EA-játékról van szó
Én a mondat végére még odaírtam volna hogy: , és kizárólag az epic games store-on lesz megvásárolható.
El se tudom képzelni mielőtt megjelentek volna ezek, hogy vittél végig egy játékot akkor.