Sony: az egyjátékos címek népszerűbbek, mint a multiplayer játékok
Az Xbox 360 és PS3 idején, illetve az előző generáció kezdetén a legtöbb elemző és kiadó azon a véleményen volt, hogy a játékosok a multiplayer játékokat preferálják jobban, és az egyjátékos címek már nem életképesek.
Most, egy újabb generációváltás idején úgy tűnik, végre megdől ez az állítás, mivel a Sony belső dokumentumai alapján a PlayStation-felhasználók több időt töltenek el egyjátékos játékokkal. A Vice hívta fel rá a figyelmünket, hogy a Sony saját adatai alapján a játékosok az egyjátékos játékokkal töltöttek el több időt, ezzel megcáfolták a korábbi információkat, mely szerint az egyjátékos címeknek vége, helyüket a live-service játékok veszik majd át.
Természetesen az online játékok jelenleg sokkal népszerűbbek, mint eddig bármikor, de a single player játékok még mindig hasonló fogadtatásban részesülnek, mint egykoron. Persze a Sony esetében ez egyáltalán nem meglepő, hiszen főként egyjátékos exkluzívokkal szoktak előállni, de konzoljaikon a legnépszerűbb multiplayer játékok (például a Call of Duty) is elérhetők.
A Sony próbálja hangoztatni mennyire jól mennek ezek mivel az ő platformjukon csak ezzel lehet igazán jól keresni.
Egyébként becsapás ez a nagy Playstation egyeduralom dolog is. A Sony próbál úgy tenni mintha csak konzolon játszanának az emberek és hangoztatja az eladási számokat. De ha a valós game piacot nézzük nézünk és a platformok közé számoljuk a számítógépet is (és az XBox játékokhoz hozzászámoljuk a Windows játékokat) akkor már a Microsoft messze-messze agyonver mindenkit.
Talán még a coop elmegy, ott nem lőnek agyon azonnal a csapattársaid ahogy belépsz a játékba mert össze kell dolgozni a haladásért.
De az exluzivokon kívül is rengeteg cím volt. Lenne ott igény, csak úgy kell összerakni, hogy jó is legyen.
Metal Gerar Solid.
Hatalmas játékok voltak,vagy :Egy bogár élete.
Lehetne sorolni.
Singlenek kell történet, ami nem árt ha jó, és jól átültethető játékba. Nálam ez lenne a sorrend és nem fordítva: hogy adott egy játékmechanika és arra akarnak történetet írni...multinak nem nagyon kell sztori, bár nem árt ha a pályák jellegzetesek, amik magukban hordozhatnak némi történést.
Vannak a multinak könnyebben, olcsóbban fejleszthető részei, lásd pályák. 20db pálya legyártása nem sok idő és évekre is elegendő lehet, mechanikától függően. Mindez egy singlenél több időt vehet igénybe, hiszen nem lehet unalmas üresjárat, a pálya minden szegmensébe kell tenni valamit a játékosnak,és nagyonmax 120 másodperc amit tétlenül kibír, de még akkor is kell valamit tenni hogy a játékos ne lépjen ki idő előtt.
Akkor ott van a balance kérdése. Multi esetében ha a kiadó-fejlesztő odateszi magát akkor bőven be lehet szaladni a balancolással a málnásba és nem kevés munkaóra mire kibogozzák. A-Z karaktereknek van kismillió statja aminél ha A-nál változtatom a 13. statot akkor lehet balance miatt az R-nél is kell a 11.-et módosítani...singleben ez sokkalta egyszerűbben kivitelezhető.
És akkor még nem beszéltünk az esetleges új itemek/karakterek/kiskutyák behozataláról ami borít mindent. Ezzel persze keményen vissza is lehet élni, lásd a powercreep. És ha ezt megfejeljük egy jó kis mikrotranzakcióval akkor máris megkapjuk a Wargaming receptjét...
Az sem érdekelne ha háromszoros áron adnák, simán megvenném.
A Fortnite-ban benne van Johnny Silverhand ükapja is szóval.... 😆 😆