Ötven játékban tesztelték le az Intel Arc A380 GPU-t
A PC Games Hardware több tesztnek is alávetette az első Intel Arc Alchemist asztali GPU-t, az A380-at. Más grafikus kártyákkal történő összehasonlítás helyett inkább azt ellenőrizték le, hogy mennyire kompatibilis 50, 1999 és 2022 között megjelent játékkal.
Az Intelnek komoly problémái vannak az olyan játékokkal, amelyek nem modern API-kat (Vulkan, DirectX 12) használnak. Bár keményen dolgoznak azon, hogy a lehető legtöbb hibát kijavítsák, illetve optimalizálják az architektúrát, az asztali GPU-k megjelenése már a nyakunkon van, és félő, hogy kifutnak az időből.
Az Intel alelnöke, Lisa Pearce megerősítette, hogy a vállalat már dolgozik a DX9 és DX11 API-k kompatibilitásán. Ez egy hosszadalmas folyamat, szóval azon játékosok, akik az Intel GPU-ja mellett döntenének, először lényegében bizalmat kell szavazniuk a cégnek, hogy a közeljövőben megoldást találnak az összes ilyen jellegű problémára. Egyébként az augusztus 19-én kiadott illesztőprogrammal rengeteg hibát orvosoltak, de sajnos még mindig sok munka vár rájuk.
S3: A Virge és a Trio3D inkább 3D lassítók voltak. Savage3D jó, csak későn jött így lassú, meg azért maradt pár kompatibilitási probléma. Savage4, lassabb mint a TNT2 M64, DOS kompatibilitás jó viszont. Savage2000, bugos T&L, a Chrome szintén középkategória, de sosem kapott rendes drivert.
SiS: Sosem jutott följebb belépőszintnél. Lassú volt, de legalább általában kompatibilitás problémája nem volt.
Matrox: Volt kb. két jó budget modelljük a 3D gyorsítók között. A G200 és a G400MAX.
3DLabs: A Permedia 2 egy viszonylag oké OpenGL kártya volt belépő szintű teljesítményel, a többi kerülendő.
PowerVR: A PCX1-2 jó volt, aztán semmi említésreméltó a középkategóriás Kyrókig azok is hardver T&L nélkül, amikor az már követelmény volt.
XGI: Inkább vicc volt, mint videokártya. Borzasztó driverek, az első próbálkozásuk után csődbe mentek.
Trident: A Blade3D egy oké belépőszintű kártya volt, csak későn jött. A 3DImége széria viszont olyan szar, hogy a Virge is szégyellné magát.
3Dfx: Na ők még az Nvidiánál is jobban tudták, hogy hogyan kell proprietary megoldásokkal visszafogni a fejlődést a piacon. Az Nvidiával ellentétben viszont azt is mindenkinél jobban tudták, hogy kell magukat üzletileg tökön lőni.
Intel: Az i740 inkább AGP demókártya volt, mint igazi termék. Belépőszintű teljesítmény, de legalább oké kompatibilitás.
Lehet, hogy sok gyártó volt, csak értelmes választási lehetőségből nem volt több, mint most két gyártóval. Ha csúcs cuccot akartál, akkor vehettél 3Dfx-et vagy Nvidiát, ha pedig tűrhető budget kártyát, akkor vehettél ATI-t vagy S3-at.
És ezt úgy hogy nem csak homályos emlékeim vannak 20-25 évvel ezelőttről a dologról, hanem a felsorolt gyártóktól a legtöbbtől van pár kártya a gyűjteményemben.
Az ATI akkoriban az OEM piacból élt és gyakorlatilag a Rage128 volt az, ahol felnőtt a feladathoz (hardverben legalábbis) hogy élhető alternatíva legyen a TNT2 és Voodoo3 mellett. Csak mire kiforrtak a driverei, már küszöbön volt a GeForce256.
Az S3 pedig mire rendbe szedte a 3D gyorsítást már nem tudott kitörni a kb. egy generációs lemaradásból. Plusz ott is voltak driver gondok gazdagon a korai driverekkel.
Ja szoftver renderhez nem kellett 3D gyorsítás, mert a proci intézett szinte mindent, a videokártya meg csak megjelenített. Cserébe izmos proci kellett hozzá és egy halom effektet nem jelenített meg, nem volt textúraszűrés, 16bit színmélységre voltál korlátozva stb.
1997-től pedig már hemzsegtek a 3D játékok, 98-tól pedig elég sok elkezdte támogatni a 32bit színmélységet.
Egyébként légy szíves kezdj el tisztességesen központozni, mert a felét nem értem, hogy mit irkálsz.
Komolyan b+ kinek gyártják és árulják ezt a sz*rt?
Tényleg van az asztali számítógépek világában élő ember, aki megveszi ezt? Inkább azt a pénzt amit ennek a gyártására fordítanak, adják oda nekem.
Kisebb városnyi embernek tudnék belőle munkahelyet biztosítani. Vagy besegítenék rászoruló családoknak (nem norvégoknak, azoknak kedvezményes marad a reszi) hogy ki tudják fizetni a számláikat.
Vérlázító, milyen szinten tudják a gyártók b*zira venni az embereket.
Nem fordítva működik,legalábbis egy egészséges ember esetén nem.
De ahogy mutatják az eladások,sok ember nem az,csak cselekszik,mielőtt gondolkodna.
Annyira felesleges ez is a piacra.. Ráadásul ilyen eredményekkel..