Ötéves a No Man's Sky, jön a legújabb kiegészítő

Szerző: Pafry | 2021. August 10. | hír | 2 hozzászólás

Mintha csak tegnap történt volna, de máris eltelt öt év, mióta minden idők egyik legnagyobb hype-ot kapott játéka, a No Man's Sky megjelent minden akkori nagyobb platformra.

A játékból rengeteg beígért tartalom hiányzott a megjelenésekor, emiatt aztán lett is hatalmas felháborodás, amit ráadásul az akkoriban súlyos csendbe burkolózó fejlesztők Sean Murray-vel az élen is fokoztak. Aztán eltelt egy kis idő, a kedélyek csillapodtak, a fejlesztők pedig szerencsére nekiálltak, hogy ellássák a játékot a már eleve beígért tartalmakkal, amelyeket szép sorjában, ingyenes kiegészítők formájában adtak ki.

Ma már szám szerint 16 ilyen kisebb-nagyobb kiegészítő jelent meg hozzá, és szép fokozatosan egy stabil játékosbázis is kialakult a játék körül, és azt lehet mondani, hogy a No Man's Sky immáron elérte azt az állapotot egy ideje, amelyet egykoron, 2016-ban ígértek a játékosok számára. Az évforduló kapcsán a Hello Games közzétett egy videót, melyben az elmúlt öt év történéseit foglalják össze, és amelyben bejelentik a következő, Frontiers névre hallgató kiegészítőt is.

A Frontiers egyelőre megjelenési dátum helyett egy kövér „coming soon” feliratot kapott, így nem tudni, mikor érkezhet pontosan, de annyi bizonyos, hogy a többi kiegészítőhöz hasonlatosan ez is ingyenes lesz az alapjáték birtokosai számára.

Ti szerettétek a No Man's Sky-t?

No Man's Sky
No Man's Sky
No Man's Sky
Megjelenés: 2016. August 12. (PC)
Műfaj: Kaland, Túlélő
Fejlesztő: Hello Games
Hozzászólások: 2
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
no avatar
egy kiadós 4 órás Survival szívatás után újabb Normal kezdéssel 2 óra alatt sikerült túljutni a nehezén és ki lehetett lépni a csillagok közé. Persze sokadjára már könnyebben ment, de még mindig eléggé erős kezdés ahhoz képest, hogy utána ilyen szintű nehézségbe nem futottam többet.
Kilépve a csillagok közé a megjelenéskori történetszál és történetvezetés fogadott, semmi újítás nem volt, egészen addig amíg meg nem jelent az Anomália és a többi játékos. Így már érdekesebb volt és megadta azt a lendületet ami a további játékhoz kellett. A bázisépítésnek lett értelme hála az oda építhető ugrókapunak, a pénzszerzésnek is lettek újabb módjai, és lényegében a játékban megjelent egy addig hiányolt elem. A tartalom.
A felfedezés önmagában érdekes egy darabig, de miután a sokadik bolygón is ugyanazt a növényt találod, csak más néven, már nincs újabb felfedezni való. Ez időtájt jött be a pénzszerzés különféle formái, feladatok, növénytermesztés, bolygókra bányatelepek építése, Storm Crystal, Albumen Pearl és Gravitino Ball farmolás és ez utóbbi kettő termesztése, így újabb lökést adott ami több bázis kiépítését és a meglévő főbázis sokadik átépítését eredményezte. Ezek mellett egy küldetéssor végén megkaptam az első Freighterem és a játék egy újabb területe / szintje nyílt meg: a flottamenedzsment. Szintén órákat öltem bele mire összeszedtem egy használható flottát a felbérelhető fregattokból és kiépítettem az üzemeltetésükhöz szükséges infrastruktúrát, de megérte. Minél többször tértek vissza sikeresen, annál jobban fejlődtek a fregattok és annál értékesebb rakományt hoztak. Még több pénz és értékes árú ömlött be az amúgy sem üres raktáraimba, így kellett keresni valami módot a feldolgozásukra. És itt lépett a képbe a craftolás, ami szintén egy újabb mellékága a játéknak. Masszív Factory raidelés kezdődött a szükséges (összes) craft recept beszerzéséért, ez megint kitolta a játékidőt. Mire meglett az összes recept, a bázis küldetések is teljesültek és kezdődhetett a pénz csinálás a craftolással. Kezdetben csak pártízezer zseton jött be a kristály és gyöngy farmolásból, majd a bányatelepek és "kertek" használatából már el lett érve a többszázezres bevétel minden "szüretkor", de az első milliókat mégis csak a craftolás hozta. Végül 920 milliónál állt meg a lendület. Nincs semmi, amit ennyiből ne lehetne megvenni... plusz a bekerült víz alatti résztől is nagyon sokat vártam, de végül egy unalmas 8 perc monoton utazás A pontból B pontba a víz alatt, majd egy konzolhasználat és újabb 6 perces víz alatti utazás...és ez 7 alkalommal, egymás után...nem egy Subnauticát vártam, de nem is azt hogy csak azért került bele pár nyersanyag és a tengeralattjáró, hogy benne legyen, hanem valami hasznot is, ami eddig nem jelent meg.
És ezzel el is érkezett a játék vége.
- ezt az exomech patch után írtam és akkor hagytam abba az NMS-t. Azóta csak követem, még az Expetitions-t kipróbáltam de szerintem pofátlanul lemásolták a Diablo és társai season rendszerét...ami k*rva gáz hogy ilyet tesznek holott ott egy hatalmas galaxis nekik amit élettel kellene megtölteni, ehelyett ismét a "legkevesebb munkával legyen újabb patch" utat választják. Újrázza a kedves játékos az amúgy is szívatós fejlődést...hogyne...ez nem egy WoW ahol volt olyan kieg amiben élvezet volt szintezni a különböző karaktereket.
Másfelől érdekes hogy eddig egyik patch sem volt fizetős, bár hozzáteszem ez sem biztos hogy jó megoldás: fél évet vársz egy tartalmi frissítésre erre betolnak egy közel használhatatlan living shipet vagy mechet vagy grafikai patchet aminek a 3/4-e már eddig is benne volt...nesze paraszt vakulj! felkiáltással és mutogatják a megjelenésre összeállított bolygókat hogy milyen életteli az egész. Hja kb az az 1 bolygó a galaxis összes bolygója közül.

Egyfelől elképesztő ahogy visszahozták a pokolból ezt a címek a fejlesztők, másfelől felháborító ahogyan egy-egy patchet előadnak, miközben már bent lévő elemeket akarnak "eladni" új tartalomként.
1
0
0
0
Szabcsiadi avatar
Az Originsnél kipróbáltam majd rájöttem, hogy a No Man's Sky legnagyobb hibája leginkább az, hogy monoton ami a legfőbb indoka annak, hogy elkerüljek egy játékot még is adtam neki vagy 9-14 órát mind2 alkalommal, de egyszerűen nem éreztem a célját a bázis építésnek, a bolygó járgányoknak illetve mindenhez egy életen át kell gyűjteni a nyersanyagokat és ezzel nem is lenne gond, mert a túlélőjátékokban van ilyen, de hogy majdnem mindenhez A-ból B-be majd C-be kell menni úgy hogy érinteni kell D-t is az kicsit sok volt. Ezek mellett nem túl motiváló a Galaxis közepéig utazás sem, úgy az ötödik de legrosszabb esetben a tizedik bolygó után hiába van 1 billió úgy érzed az összeset láttad. A Frontiers updatere kíváncsi vagyok, meg követem egyébként a játékot, és jó látni hogy a fejlesztők kitartanak a projekt mellett, én meg szimplán elkönyvelem hogy nem az én műfajom.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció