Menu
Nem teljesítette az EA elvárásait az Anthem, a cég stratégiát vált
Szerző: xoki, 2019. május 08., hír

A BioWare legújabb játéka, az Anthem sajnos nem éppen úgy sikerült, ahogy eltervezték. A rengeteg negatív értékelés és a játékosok panaszai miatt a játék elég döcögősen indult, és most már oda jutottunk, hogy a hibák kijavítása előtt új tartalmak nem is érkeznek. Ez pedig azt eredményezte, hogy néhány játékmód esetében szinte lehetetlen csapatot találni.

Az EA negyedéves pénzügyi jelentése során a kiadó elmondta, hogy a játék nem hozta a várt eladásokat, viszont ettől függetlenül több mint 5 millió példány gazdára talált. A játékosok pedig összesen 150 millió órát játszottak már, de ez a szám valószínűleg egy ideig nem fog növekedni már, legalábbis addig biztosan nem, amíg új tartalom nem érkezik. Az EA vezérigazgatója, Andrew Wilson szintén megerősítette, hogy a BioWare jelenleg minden erejével a javításokra fókuszál, de a későbbiekben új tartalmakat, játékbeli eseményeket is kapunk, amelyek sokkal jobbá teszik majd a játékélményt.

Később a befektetők kérdésekkel fordultak az EA fejesei felé. Ryan Gee az Anthem, illetve a BioWare újabb játékainál jelentkező technikai problémákról kérdezte a céget. Wilson erre azt válaszolta, hogy a régi rendszer már sajnos nem működik, ezért megváltoztatják stratégiájukat, és a jövőben másképpen kezelik majd az online játékaik megjelenését, illetve azok marketingjét. Wilson a keleti játékok piacát hozta fel példának, ahol a játékok több teszten is átesnek, amelynek köszönhetően a közösség visszajelzései alapján tudják a lehető legtöbbet kihozni a játékokból. A későbbiekben tehát a csilivili E3-as prezentációk helyett nagyobb figyelmet szentelnek majd a felhasználók visszajelzéseire.

Ajánló
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 40
Apor avatar
3 hónapja | 2019. 05. 12. 21:27:06
#
Megyek megnézem újra Otherworld Zoli elemzését a játékról, kedvet kaptam hozzá. XD
santakigyo avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 17:40:53
#
Megérdemlik. Remélem egyszer észhez térnek és nem csak önmaguk árnyéka lesz.
ABorealis27 avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 13:19:44
#
Nevetséges. A megjelenést megelőző hónap egy folyamatos "többfordulós" bétateszt volt kb. Volt nyitott, VIP, meg ugye aki korán megvette, az játszhatott vele február 22 előtt talán egy héttel is már, amolyan early release-ként.
Persze semmi értelme ezeknek, ha kitűzött megjelenési időpont van és egy rövid határidőn belül kijavíthatatlan bugcunami és alapvető jatékfelépítésbeli gondok vannak. "Stratégiaváltás", lol. Félkész játék helyett készet kellene kiadni, ha lehet tartalommal együtt.
Ez a game szenzációs is lehetett volna, mert a vertikális pályadesign-grafika-irányítás-animálás csúcson volt, de minden más egy rakás qla. Sajnálom hogy így alakult, és örülök, hogy nem vettem meg, pedig nagyon akartam egy jó Anthemmel játszani.
no avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 06:40:51
#
Hülyeségnek van egy ilyen meghatározása is:
"Kétszer ugyanúgy, ugyanazt megismételni, és más eredményt várni" - ME:A után miért remélték hogy az Anthem máshogy fog sikerülni, ha közben ugyanazokat a hibákat elkövette mint a kiadó, mind a fejlesztő? ME:A sem azért nem lett sikeres, mert a játékosközösség nem volt felkészülve a lélegzet elállító játékmenetre, vagy mert akkora elvárásai lettek volna amihez a játék képtelen volt felnőni. Van játék amely a fentiek valamelyike miatt nem lett sikeres, pl.:
- Battlezone (1998) akkor még az Activision tudott egyedi játékot készíteni, de megelőzte a korát, nem voltunk felkészülve a full 3D-ben játszódó stratégiai és taktikai játékmenetre

- Duke Nuke Forever : akkora elvárások övezték hogy akármilyen 10/10, 100/100-as játék elvérzett volna. Persze ehhez kellettek a korabeli trailerek is amik teljesen más játékmenetet mutatattak be, ami valljuk be, akkor és ott, hatalmas élmény lett volna.

Ma már persze megmosolyogjuk a grafikát-fizikát, de 1998-ban más volt a helyzet. Végül jött a Half-Life és mindent vitt.
patrikkkk avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 09:01:08
#
@Palanova: Igaz még nem éltem mikor ezek a játékok kijöttek :D De a half life széria örökre a szivembe zárta magát :)
Geravor avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 00:18:44
#
Detective EA is on the case.
teljesenrandomuser avatar
3 hónapja | 2019. 05. 08. 23:20:06
#
Szóval, Gyakorlatilag kaptunk egy újabb Assassins Creed Unity-t EA Kiadásban
kimi100 avatar
3 hónapja | 2019. 05. 08. 22:57:49
#
Ezen most jót nevettem... Bár ahhoz képest hogy az ~5 éves fejlesztés alatt 3 és fél évig "gondolkodtak a koncepción" meg hatszor megválltoztatták a játékmenetet.. nem is tps- multiplayer játéknak készült meg alapból Frostbite engeinel dolgoztak amihez nem értett a Bioware közben meg a Bioware Főnökök azt sem tudták mit kezdjenek magukkal, majd másfél év munkája az amit most Anthem néven emlegetnek ehhez képest az EA bajszosuraknak nem teljesítette az elvárásait a játék. Aham mindent értek. :-/
blaxphoenix avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 09:34:01
#
@kimi100: Ezt akartam én is leírni, teljesen jó döntések sorozata útján jött létre egy újabb EA förtelem, amit senki sem szeret.
LordSzalko avatar
3 hónapja | 2019. 05. 08. 22:17:28
#
A felhasználók visszajelzése is úgy fog történni nagy valószínűséggel, hogy amit nem jeleznek több százezren az nem lesz hiba, csak a user a hülye. Aztán koppannak megint.

Spoiler!
Bár az EA lehet emeli a lécet és csak milliós report-nál reagál.
Milton avatar
3 hónapja | 2019. 05. 08. 22:14:27
#
Tetszik hogy az idézet alapján számukra még az is egy exotikus távol-keleti titoknak számít ha egy játékot tesztelnek kiadás előtt.
vyne avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 01:42:30
#
@Milton: Regen ok fizettek az embereknek/teszteloknek most meg pont forditva van lsd early access jatekok. Kicsit vicces amugy.
weri avatar
3 hónapja | 2019. 05. 08. 21:56:54
#
Kudarc, kudarcok hatan... andro"media" utana ez jutott tovabb :D Battlefrontok se valami sokat ernek... Battlefield is kezd unalmassa valni...
Fatotem avatar
3 hónapja | 2019. 05. 08. 23:09:28
#
@weri: Kövi BF-ben ellövik a jövőben játszódó shooter kategóriát is XD
vyne avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 01:41:25
#
@weri: Viccen kivul amugy, a battlefront 2 eleg sokat valtozott miota kiadtak, erdemes kiprobalni.
LordSzalko avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 09:56:19
#
@vyne: Mióta újra indították a régi BF2 szervereit oly mindegy mit csinálnak az új verziókkal, kutyát nem érdekli :P
vyne avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 10:52:29
#
@LordSzalko: Errol mondjuk nem tudtam.. :D
TRACERHD avatar
3 hónapja | 2019. 05. 08. 21:42:34
#
"Nem teljesítette az EA elvárásait az Anthem" na nem mondják XD
Tyrion Lannister avatar
3 hónapja | 2019. 05. 08. 21:39:03
#
Stratégiaváltásnak az is megtenné, ha elkezdenének tényleg jó játékokat gyártani. Persze az energiát és kreativitást igényelne.
vyne avatar
3 hónapja | 2019. 05. 08. 21:25:29
#
Esetleg ha az ea sem surgetne a fejlesztoket es a fejlesztok is dolgoznanak rendesen(elvileg 5-8 eve fejlesztik ezt a jatekot) akkor talan nem egy fel kesz jatekot kaptak volna az emberek akik vartak es teljesitette volna az elvarasokat. Mindet maguknak koszonhetik.
xCube avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 05:34:33
#
@vyne: Elfogytak az ékezetek?
Milton avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 07:10:06
#
@xCube: Profilja alapján az Egyesült Királyságban lakik, gondolom nincs magyar kiosztású billentyűzete.
LordSzalko avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 07:25:13
#
@Milton: Attól, hogy valakinek nem magyar kiosztású a billentyűzete az pont nem számít.
Milton avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 07:28:43
#
@LordSzalko: Attól függ mire gondolsz megoldásnak. Tudom hogy létezik képernyő-billentyűzet, de szerintem érthető ha nem hajlandó külön azt nyomkodni minden ékezetes betűnél. Más nyelvű billentyűzeten meg nem feltétlenül van elég gomb az összes ékezetes betűhöz esetleg szimplán nem jelenik meg rendesen magyar input beállítás mellett sem, szóval igenis számíthat.
De ja, esetleg csak lusta átkapcsolni az input nyelvet magyarra ¯\_(ツ)_/¯
LordSzalko avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 07:33:47
#
@Milton: Csak az elején aknakeresőzni kell, melyik zárójel stb. melyik ékezetes betűt takarja :? Minden csak akarás kérdése.
Milton avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 07:40:37
#
@LordSzalko: Nekem volt szerencsém eggyel pár hónapja ami tényleg nem volt hajlandó bizonyos ékezetes betűket megidézni semmilyen módon, de jogos, általában nyelvtől függetlenül össze lehet szenvedni őket.
xCube avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 10:38:06
#
@Milton: Én is német billentyűzetekről írok ékezettel. Az UK billentyűzet kiosztása megegyezik a magyaréval és a németével. Az oprendszerben be lehet állítani több beviteli nyelvet, amik között lehet on the fly váltani. Szerintem csak lustaság.
Milton avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 10:42:40
#
@xCube: Igen, azóta rájöttem hogy valószínűleg csak én vagyok szerencsés mert a legutóbb mikor idegen nyelvű billentyűzet volt a kezem alatt az kivételesen nem így működött, de tudom hogy amúgy az a kivétel és rendesen kellett volna működne.
Mondjuk engem valahogy nem zavar, pedig szokta szúrni a szemem mikor valaki nem tud érthetően fogalmazni és/vagy nem tud két szót leírni öt helyesírási hiba nélkül.
Kiki4444 avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 07:11:35
#
@xCube: Vyne:Kár ezt az EA-re verni.Két komoly bajom van a játékkal:1.Cseszett monoton. Ezzen lehet frissességekkel segíteni.
2.Gunplay elég semmilyen.Értsd maga a lövöldözés nem kellően változatos,dolgozni kéne a találatok megjelentéséni.
Elméletben ezen is lehet segíteni frissítésekkel, de még egy játékba se tették komplexebbé a test lövedék fizikát patchakkel. Szóval ha hoznak is be új tartalmat, azzal messze nincs megoldva minden.Vacak a Gunplay egyértelműen a Bioware hibája,sajnos ők is olyan cég lettek akik a leképzésre masztiznak és a dinamikus elemekre tojnak nagyot. Összehasonlításnak ott a PUBG, nagyságrendileg kevesebb pénzből készült mint egy EA-Bioware játék,mégis a Gunplaybe köröket ver akár a Mass Effect Andromeda, akár Anthemre(Vagy bármelyik BR játékra,lásd hány BR játék jött ki azóta oszt profitba sehol nincsenek PUBI-hoz képest).Sok minden másba jobbak a Bioware játékok,de a Gunplay minősége vízválasztó.Többi csak körítés.
Bocsi Xcube,nem neked szántam.Miss Click.My Bad.:)
vyne avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 10:51:39
#
@xCube: Adodik a kerdes; hogy evek ota ekezetek nelkul irok ide az oldalra, miert pont most zavar? :D
Szerintem pont lehet erteni a mondandomat ekezetek nelkul is. Mellesleg ahogy Lordszalko irta lentebb, nem fogok aknakeresozni sem, hiaba lehet magyar kiosztast letolteni... :D
Get over it mate :)
Milton avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 11:00:21
#
@vyne: Miért gondolod hogy Máténak hívják?
vyne avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 11:07:49
#
@Milton: Haha! :D
xCube avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 11:36:59
#
@Milton: Ez jó volt :D
xCube avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 11:41:14
#
@vyne: Aye mate.

Ez mindig szemet szúr, nem tudom, nekem személy szerint fontos, hogy használjak ékezetet és az irományomnak ne csak a tartalma, hanem a külleme is megfelelő legyen. Amennyit gépelek és gépeltem már életemben, nekem nem okoz gondot az, hogy nincs felirat a billentyűn, tudom hová kell nyúlni.

Nem akarlak széttrollkodni, csak most éppen olyan napom volt, hogy megjegyeztem.
vyne avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 12:08:08
#
@xCube: Persze, nyilvan megertem a te allaspontodat is, viszont en ekezetet utoljara 7 eve hasznaltam(kb), es idoigenyes lenne ugy irnom ennyi ido utan. Na meg tobbet beszelek/gepelek angolul mint magyarul. Amig megertitek a mondandom addig szerintem nincs gond. :D
no avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 11:41:31
#
@vyne: Az ékezetek fontossága:
kecskefeszek.net/poenkepek/kep/medium/2013/11/13268-ekezetek.jpg

avagy:

Yvonne: De mire jók a szárnyaló elméleteim, ha csak dísznek kellek az irodátokba, mert kell oda demonstratíve egy nő is?
Forest: Ugyan mar, ne izgulj angyalom :) Te leszel a mi szarnyalo disznonk.
Yvonne: Oké Isti, már egyszer kértem, hogy állítsd vissza az ékezeteidet, de most nyomatékosan megismétlem, mielőtt még vérfürdőt rendeznék.
vyne avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 12:08:51
#
@Palanova: XD
Kiki4444 avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 07:14:44
#
@vyne: Kár ezt az EA-re verni.Két komoly bajom van a játékkal:1.Cseszett monoton. Ezzen lehet frissességekkel segíteni.
2.Gunplay elég semmilyen.Értsd maga a lövöldözés nem kellően változatos,dolgozni kéne a találatok megjelentéséni.
Elméletben ezen is lehet segíteni frissítésekkel, de még egy játékba se tették komplexebbé a test lövedék fizikát patchakkel. Szóval ha hoznak is be új tartalmat, messze nincs megoldva minden.Vacak a Gunplay egyértelműen a Bioware hibája,sajnos ők is olyan cég lettek akik a leképzésre masztiznak és a dinamikus elemekre tojnak nagyot. Összehasonlításnak ott a PUBG, nagyságrendileg kevesebb pénzből készült mint egy EA-Bioware játék,mégis a Gunplaybe köröket ver akár a Mass Effect Andromeda, akár Anthemre(Vagy bármelyik BR játékra,lásd hány BR játék jött ki azóta oszt profitba sehol nincsenek PUBI-hoz képest).Sok minden másba jobbak a Bioware játékok,de a Gunplay minősége vízválasztó.Többi csak körítés.
vyne avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 11:13:04
#
@Kiki4444: Az egyeduli, amit ez a jatek mutatni tudott az a grafika, es attol sem voltam ugy oda. Sajnos story 0, szamomra pedig az fontosabb, mintsem par csili-vili robbanas effekt meg a taj szepsege. Pubg temahoz nem tudok hozza szolni sajnos, kb fel orat jatszottam vele de hiszek neked.
Kiki4444 avatar
3 hónapja | 2019. 05. 09. 11:26:45
#
@vyne: ,,Az egyeduli, amit ez a jatek mutatni tudott az a grafika, es attol sem voltam ugy oda."
Egyre gondolunk.+1:)


Lite versions: